Fraxiparine

Acenocoumarol (161 meningen)
Xarelto (119 meningen)
Pradaxa (114 meningen)
Persantin (95 meningen)
Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro (80 meningen)

25-10-2018

Trombose

Mijn zuster was al jaren onder controle van de trombose dienst en slikte bloedverdunners. Maandags werd een trombose been geconstateerd , werd ze naar de spoedeisende hulp van ziekenhuis gebracht. Daar schreef de dienstdoende specialist injecties met Fraxiparine voor. Interne bloedingen waren het resultaat. Donderdag werd een zeer lage bloeddruk gemeten, lichaam in shock,[lees meer...] mijn zuster kwam niet meer bij en overleed op zaterdag!
07-07-2018

Complicatie na operatie

Nu 6 weken in gebruik ivm meerdere operaties aan mijn knie. Heb de eerste 2 weken regelmatig last van hoofdpijn gehad, nu last van bultjes op mijn (kale) hoofd. Het prikken gaat meestal goed, 1 op de 6 prikken zijn pijnlijk, prik nu in mijn bovenbeen. In mijn buik gaf regelmatig blauwe plekken na de injectie.
13-06-2018

Fraxiparine (nadroparine)

Na een kruisbandreconstructie dit middel meegekregen. Moet het 8 weken gaan gebruiken. Nu in de derde week breekt bij mij enorme jeuk uit. Geen zichtbare bultjes of rode huid. Alleen op de hoofdhuid veel puistachtige bultjes. Deze jeuken ook. Vandaag ga ik wederom een lauw bad nemen met haverzemelen. Dit helpt ongeveer 24 uur.
03-05-2018

Longembolie

Vanwege een ruiterembolie in 2014 moet ik nu tijdens mijn zwangerschap elke dag bloedverdunners injecteren gedurende de hele zwangerschap. Na 1 maand Fraxiparine gebruikt te hebben word ik nu overgezet op Fragmin vanwege de bijwerkingen/allergische reacties die ik heb op Fraxiparine. De bijwerkingen zijn: ontzettende jeuk op de injectieplekken, ook vaak bloeduitstortin[lees meer...]gen en harde schijven/bulten
23-04-2018

Zwangerschap

Op mijn 24e een longembolie gehad, na verder onderzoek blijkt een afwijking in het bloedstollingsproces. Vanaf week 6 tot 26 elke dag in mijn buik geprikt. Vanaf week 26 tot 6 weken na de bevalling elke dag in een van mijn benen. Heb geen last van bijwerkingen. Enige nadeel is de onderhuidse schijven, soms duurt het iets langer om een goede plek te vinden om te prikken.
15-12-2017

Fraxiparine (nadroparine)

Dit is de derde maal dat ik na een operatie aan mijn knie( megaknieprothese) dit middel 6 weken moet inspuiten. Ik kan mij niet herinneren, buiten dat het gewoon heel vervelend is om te spuiten, dat ik hinder heb gehad van bijwerkingen zoal nu. Vooral de jeuk is erg hinderlijk omdat je dan best even wil krabben en dat is wel weer voor een buitenstaander natuurlijk een er[lees meer...]g raar gezicht als jij op je buik, 5 tot 10 cm rond je navel, steeds wil krabben. Verder is het jammer van de blauwe plekken maar die trekken natuurlijk ook wel weg. Gelukkig is het nu winter en kan ik het goed verbergen. De harde schijven op de prikplekken zijn wat vervelend maar heb ik verder geen last van in het dagelijkse leven.
04-11-2017

Longembolie

02-08-2017

Botbreuk

Dit middel is mij voorgeschreven naar aanleiding van een middenvoetsbeenbreuk. Het inspuiten gaat probleemloos, wat ik wel merk is dat hoe langer ik het product gebruik hoe meer lusteloos ik mij voel, tevens heb ik tijdens het gebruik last van een lichte hoofdpijn.
22-04-2017

Botbreuk

Mijn gebroken middenvoetsbeen moet genezen in het gips. Ik kan lopen met krukken en dit doe ik dan ook veel. De kans op trombose lijkt mij nihil. Het middel maakt mij misselijk, heel erg misselijk. Verder voel ik de effecten van het middel in mijn vingertoppen. Ik ben jong en gezond heb ik dit middel echt nodig?
25-01-2017

Fraxiparine (nadroparine)

Het toedienen is simpel en kan redelijk snel gebeuren. De bijwerking zorgen ervoor dat je er niet staat om te springen. De hele dag door jeuk en de overgevoeligheid van de harde schijven zijn soms heel vervelend.
07-09-2016

Bloedverdunnen

Zeer onwel hoofdpijn, misselijkheid. Hoofdpijn langere als 24 uur. wat zooi. Ik moest het gebruiken omdat het onderbeen in het gips zit. Tussendoor keer Xarelto gebruikt nog een ergere troep. Was de weg helemaal kwijt. De dokter geraadpleegd, terug naar Fraxiparine twee dagen ziek. Dan doen je helemaal niks meer, hangt maar op de stoel. Geen zin eten. Dat is goed zeg ![lees meer...]!!!!
29-09-2015

Trombose

Vanwege een niet erkende trombosebeen moest ik 2 maal daags een spuit 0,8 ml injecteren. Van de eerst set spuiten had ik al grote pijnlijke bloeduitstortingen die heel pijnlijk waren. De 2 spuiten van het herhaal recept waren helemaal een ramp. Vreselijke jeuk dat het heftige pijn opleverde over heel mijn buik. Na de tweede spuit moest ik voor de trombosedienst bloe[lees meer...]dprikken in het ziekenhuis en zij schrokken vreselijk toen zij mijn rode buik zagen met grote bobbels van de bloeduitstortingen. Ik moest gelijk naar de huisarts die er ook van onder de indruk was. Gelukkig was mijn bloed heel dun en mocht ik er gelijk mee stoppen. Jammer dat er geen lab is om te kijken of er in deze spuiten iets verkeerd zat. Ik heb het gemeld bij Lareb maar er wordt niets mee gedaan helaas.
26-03-2015

Trombose

Trombosebeen in het eerste trimester van mijn zwangerschap, fraxiparine 0.6ml 1x dgs gespoten tot 6 weken na de bevalling. Bij 31 weken zwangerschap een onverklaarbare bloeding gehad, helderrood bloed. Mijn vermoeden is dat deze verergerd is door het gebruik van fraxiparine, maar dit is niet bevestigd door een specialist. Nu in mijn tweede zwangerschap met 8 wk gestary me[lees meer...]t het spuiten van 1x dgs 0.3ml fraxiparine.
05-03-2015

Trombose

ik heb gemerkt dat ik lichte hoofdpijn krijg een klein half uur na toediening.
06-02-2015

Fraxiparine (nadroparine)

Ik ben chronisch ziek, minimaal tot geen beweging waardoor deze injectie ter verkoping van bloedprop
10-07-2014

Fraxiparine (nadroparine)

naald gaat soms moeilijk door de huid, zwelling van de huid na 1 uur en jeuk tot 1 dag na inspuiting

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum