morfine

Hernia (12 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Artrose (2 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

12-09-2021 | Vrouw | 43
morfine (0,5mg)
Na een behoorlijke val van mijn fiets behoorlijke pijn bij het borstbeen, wat dus gekneusde ribben bleek te zijn 10 dagen 2 keer daags 1 tablet morfine Dit hielp erg goed tegen de pijn was alleen beetje stoned Na 10 dagen dit gebruikt te hebben gestopt Nu last van diarree ,buikkrampen ,erg zweten ,neiging tot flauwvallen Nu weer van die zakjes gekregen om ontlast[lees meer...]ing weer goed te maken

20-08-2021 | Vrouw | 70
morfine (20)
Pa begonnen.tweede dag.doet nog niets.heftige pijn.al eerder gebruikt .toen werkte het voor 40%bij mij.ik blijf het voorlopig gebruiken.doet het niets ga ik naar de dokter.

13-07-2021 | Vrouw | 62
Lage rugpijn
Een uur na inname van de eerste pil Morfinesulfaat Aurobindo Retard kreeg ik verschrikkelijke maagkrampen met daarbij verkramping van mijn middenrif en kort daarna werd ik zó misselijk dat ik moest overgeven. Dit duurde ongeveer 10 minuten en zakte daarna langzaam weg. Dit herhaalde zich 4x met ongeveer een half uur tussendoor dat het rustig was. Daarna nog wel maagpijn en[lees meer...] misselijk maar geen heftige aanvallen meer. Ik heb meteen besloten dat ik geen tweede pil ga proberen want ik dacht dat ik dood zou gaan omdat ik ook hartpatiënt ben en hartkloppingen kreeg tijdens zo'n aanval.

02-08-2020 | Vrouw | 50
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn na buikoperatie en dubbele hernia operatie .

05-10-2019 | Vrouw | 43
morfine (15mg)
tegen zenuwpijn werkte morfine beter dan lyrica, morfine werkte hele dag door en snel al niet meer duf.

11-05-2019 | Man | 61
morfine (20mg)
Dit middel blijft effectief ook naar jaren gebruik . De bijwerking zijn zeer gering in deze dosis

28-03-2019 | Vrouw | 47
morfine (20mg)
Syndroom van Guillain-Barré
Ik word er ziek van. Gestopt met pleisters. Na 3. Weken

22-02-2019 | Vrouw | 77
morfine (20mg/ml)
Wij hebben mijn schoonmoeder bij ons opgenomen nadat er alzheimer werd geconstateerd bij haar en we niet wilden dat ze in de zware afdeling van het bejaardentehuis terecht kwam. 2,5 jaar later werd borstkanker geconstateerd, zo een half jaar geleden. Na een behandeling was er een controleonderzoek met inspuiting met vloeistof en werd er per ongeluk een foto genomen om een[lees meer...] andere plaats dan voorgeschreven. Daaruit blijkt dat ze botkanker heeft op haar heupen en de onderkant van haar ruggewervel. De morfine werd opgestart : durogestic 6µg/h, kort erna naar 12µg/h, en evensnel naar 24µg/h gegaan om haar pijn te verlichten. Met deze dosis is haar pijn onder controle. Wat ons nu verontrust is dat ze veel spasmen of zenuwtrekken maakt over haar hele lichaam, van haar hoofd, armen tot haar tenen toe. De laatste 20 jaar is ze nooit een actieve persoon geweest. Moeten wij ons daar zorgen over maken en verder naar een zenuwspecialist gaan of is dat een vd symtomen die de morfine veroorzaken? Graag hadden we hierbij wat raad verkregen want de dokter die haar behandeld is zeer karig met informatie wat ons niet echt gerust stelt. Alvast bedankt voor het luisterende oor. :0)

14-09-2018 | Vrouw | 29
morfine (10mg/ml)
Endometriose
Ernstige vorm van endometriose, Helaas reageer ik nauwelijks op de andere morfine achtige medicatie zoals oxycidon/oxycontin/oramorph/fentanyl. Uiteindelijk morfine injecties gestart. Op het begin veel last van misselijk (anti misselijkheid tabletjes voor gehad) dit nam na een week af. Vermoeidheid blijft mede ook door het ziekte beeld. Obstipatie is er wel maar door goede[lees meer...] voeding, vezels en voldoende vocht geen middelen (meer) nodig. Ondanks de bijwerkingen en het feit dat de injecties (vloeistof) best pijnlijk is, ben ik dolblij met deze pijnmedicatie. Ik ben in staat om voor mijn zoontje te zorgen en de dag aardig door te komen. Plus ik slaap er gelukkig goed door !

22-07-2018 | Vrouw | 40
Hernia
Zonder is er voor mijn niet te leven. Ondanks het gebruik van morfine en diverse andere medicijn heb ik 24 uur per dag pijn. Vorig jaar 25-04-2017 geholpen aan een rughernia in ede bij nedspine mijn ervaringen zijn heel slecht met dit ziekenhuis en zou iedereen afraden hier heen te gaan. Geen nazorg ook niet na aangeven dat er iets niet goed was nee mevrouw u hoeft hier ni[lees meer...]et meer te komen voor na controle werd mij telefonisch medegedeeld. Nu gelukkig geaccepteerd bij sint maarten kliniek in de hoop dat zei mij kunnen helpen! Wat zou het fijn zijn als ik een half uur geen pijn zou hebben.

19-05-2018 | Vrouw | 59
Chronisch pijnsyndroom
de pijn was hevig en na gewone medicijnen tegen pijn kreeg in morfine omdat de huisarts het niet meer wist. op morfine pleisters kan je niet functioneren. De pijn is minder maar je ligt de halve dag op de bank. Langer da 15 min fietsen kan niet, geen concentratie, geen energie voor wat dan ook.

30-04-2018 | Man | 40
Nek- / rughernia
2 jaar geleden rug hernia geopereerd nu en nek hernia. Medicatie 3 keer per dag ibuprofen 600mg, 4000 milligram paracetamol , 30 milligram morfine , 15 milligram Diazepam en nu nog pregabalin 75 milligram of terwijl Lyrica. In principe helpt deze medicatie tegen de zenuwen pijn niet. Zenuw pijn kan je in principe niet helemaal weghalen, die blijft altijd aanwezig. Je ka[lees meer...]n hem wel even onderdrukken. Ik heb een jaar met rughernia gelopen en uiteindelijk geopereerd. Geen last meer gehad. Nu heb ik nekhernia c5 c6 uitloop c7 links. Met al deze medicatie Heb ik veel ervaring. Pijn kan je gewoon niet weghalen en bij mij werkt zelfs Diazepam, morfine ,Tramadol, diclofenac en pregabaline niet. Ik word niet duizelig Ik heb geen bijwerkingen. Het is net alsof ik paracetamol slik. Pijn is 24 uur lang door aanwezig. Overdag kan je je jezelf nog bezig houden maar 's Nachts is het pijn de ergste omdat je niet kan slapen. Het beste wat bij mij werkt tegen de zenuw pijn en ontsteking is paracetamol en ibuprofen 600. Dat zijn onstekking remmers en de rest van de medicatie zijn gewoon pijnstillers. Waarbij ik geen baat bij heb. Het werkt gewoon. Bij beide hernias is het beste positie zoeken, om de zenuw druk te minderen. Rol handdoeken, koop kussens en rol denkens om. Zenuw vrij is pijn vrij. Voor rughernia operatie wil ik adviseren NedSpine in Ede. Binnen een week ben je klaar en pijn vrij. Wel veel aandacht aan revalidatie besteden. En nekhernia heb ik pas 4 weken, dus effe kijken hoe het zal lopen. Succes allemaal.

11-04-2018 | Vrouw | 56
Complicatie na operatie
na ok van mijn voet zakte de pijn maar niet dosis werd maar opgevoerd pijn zakte niet maar de complicaties werden steeds heftiger.

14-03-2018 | Man | 31
morfine (200mg)
Hartfalen
In de voorjaar van 2011, om precies te zijn in de 2de week van februari 2011, was ik in een explosie, namelijk mijn boot ontploofde en ik was in de ziekenhuis, in coma, voor 3 maanden. Ik heb al heel mijn leven sinds kinds af aan hartproblemen, en blijkbaar na de explosie had ik twee achter elkaar gevolgde hartinfarten die leiden tot een hartfaal. Toen ik eenmaal uit de co[lees meer...]ma was en naar huis mocht, moest ik zoiezo voor 2 maanden op bedrust en raadde mijn dokter me aan om morfine te gebruiken tegen de pijn van de hartinfarten en hartfaal, ook hadden ze blijkbaar na de hartfaal een open hart chirugie gedaan, waar ik ook nog last van had toen ik eenmaal bij bewustzijnde was. Eenmaal op bedrust kreeg ik twee injectie van 200mg morfine per dag, 1 in de ochtend en 1 in de avond. In het begin was het wennen aan de morfine, maar de bijwerkingen waren niet zo zwaar en naar een paar weken was ik er wel aangewend en begon ik ook weer langzaam met een beetje alcohol per dag te drinken (ik hield me aan de regel van een kwart van de normale hoeveelheid alcohol), wat ook wel samenging. Na een paar weken kon gewoon weer alles doen wat ik voorheen ook deed, zoals auto rijden en zelfs ging weer elke week naar de schietbaan (ben geboren in nederland, maar woon al sinds mijn 18e in LA), oftewel kon echt gewoon weer alles doen ondanks mijn morfine gebruik. Ik heb het voor 6 maanden ongeveer gebruikt en ben erg tevreden erover.

06-11-2017 | Vrouw | 20
Polyneuropathie
Ik had vooral last van de moeheid en dat ik mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Ik heb op een gegeven moment mascara opgedaan zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Verder was de pijndemping niet genoeg waardoor ik ben geswitcht naar oxycontin. Dit dempt de pijn een stuk beter en ik ben nu niet meer zo moe en kan mijn ogen weer normaal open houden.

23-08-2017 | Vrouw | 28
Lage rugpijn

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum