ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

06-11-2017

Polyneuropathie

Ik had vooral last van de moeheid en dat ik mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Ik heb op een gegeven moment mascara opgedaan zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Verder was de pijndemping niet genoeg waardoor ik ben geswitcht naar oxycontin. Dit dempt de pijn een stuk beter en ik ben nu niet meer zo moe en kan mijn ogen weer normaal open houden.
23-08-2017

Lage rugpijn

17-04-2017

Botbreuk

Doordat ik mijn enkel had gebroken op twee plekken en ik de pijn niet meer kon houden, terwijl ik een hoge pijngrens heb, kreeg ik morfine. Mijn ervaring met morfine is goed. Ik kon niet slapen door de pijn eerst en toen heb ik morfine gekregen. Hierdoor kon ik eindelijk goed slapen en had ik ook op de dag geen pijn meer, waardoor je de dag makkelijker doorkomt. De eerste [lees meer...]twee dagen was ik iets misselijk, maar dat ging al snel weg. De stoelgang ging ook moeilijk op het begin, maar na twee weken kon ik het zelf weer zonder medicatie ervoor. Nu ben ik gestopt ermee en merk dat ik weer slechter slaap, maar heb geen pijn meer gelukkig! Ik gebruikte de kortwerkende van 5MG en later kwam daar de langwerkende van 5MG nog bij.
11-04-2017

Artrose

Geen effect. Wel vervelende bijwerkingen zoals sufheid, vergeetachtigheid en slapeloosheid.
23-01-2017

Polyneuropathie

Na verschillende operaties voor discus hernia, lumbaal, blijvende zenuwpijn met uitstraling naar de beide benen. 4 jaar neuromodulatie gehad, maar wegens infectie hebben ze het toestel moeten wegnemen en werd er beslist om opiaten op te starten (Durogesic 50 µg en 5x 10mg msdirect per dag)
28-12-2016

Zie vorig
01-12-2016

Pijn (algemeen)

Mijn zoon van 14 heeft in een periode van 6 weken zeer regelmatig morfine gekregen in het ziekenhuis. Het hielp tegen de pijn. Hij kreeg het op de IC intraveneus continu toegediend, en op de verpleegafdeling met een infuuspomp die hij zelf kon bedienen. Voordeel: het helpt vrij snel, de pijnklachten nemen snel af. Voordeel pomp: hij kon het zelf reguleren, wat zijn zelfbe[lees meer...]schikking bevorderde (erg belangrijk op zijn leeftijd). Nadeel: de vele bijwerkingen, vooral de obstipatie was erg vervelend. Leidde er weer toe dat hij klysma's kreeg om de darmen schoon te spoelen. Het kwam niet altijd op gang met andere ontlastingverdunners.
27-08-2016

Pijn (algemeen)

Laatste middel om te gaan gebruiken, echt! Alleen wanneer er niets anders meer is. Je raakt afhankelijk, je hebt steeds meer nodig en de lichamelijke klachten die ik ervan heb zijn wel heftig. Erge darmproblemen, je krijgt opstaptarief maar daarvoor krijg je weer andere medicatie om dat tegen te gaan, lactulosesir en macrogol. Maar dat zorgt voor diaree stop je met lactulo[lees meer...]se dan nog is het grote ellende. In al die jaren nog geen balans kunnen vinden ook natuurlijk omdat hij steeds verhoogd werd.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!