lees de ervaringen

28-12-2016

Zie vorig
01-12-2016

Pijn (algemeen)

Mijn zoon van 14 heeft in een periode van 6 weken zeer regelmatig morfine gekregen in het ziekenhuis. Het hielp tegen de pijn. Hij kreeg het op de IC intraveneus continu toegediend, en op de verpleegafdeling met een infuuspomp die hij zelf kon bedienen. Voordeel: het helpt vrij snel, de pijnklachten nemen snel af. Voordeel pomp: hij kon het zelf reguleren, wat zijn zelfbe[lees meer...]schikking bevorderde (erg belangrijk op zijn leeftijd). Nadeel: de vele bijwerkingen, vooral de obstipatie was erg vervelend. Leidde er weer toe dat hij klysma's kreeg om de darmen schoon te spoelen. Het kwam niet altijd op gang met andere ontlastingverdunners.
27-08-2016

Pijn (algemeen)

Laatste middel om te gaan gebruiken, echt! Alleen wanneer er niets anders meer is. Je raakt afhankelijk, je hebt steeds meer nodig en de lichamelijke klachten die ik ervan heb zijn wel heftig. Erge darmproblemen, je krijgt opstaptarief maar daarvoor krijg je weer andere medicatie om dat tegen te gaan, lactulosesir en macrogol. Maar dat zorgt voor diaree stop je met lactulo[lees meer...]se dan nog is het grote ellende. In al die jaren nog geen balans kunnen vinden ook natuurlijk omdat hij steeds verhoogd werd.
24-07-2016

Chronisch pijnsyndroom

tot op heden werkt het nog, maar ik gebruik dit al zolang.
04-04-2016

Pijn (algemeen)

Nooit meer. Ik had 1x morfine toegediend gekregen bij het infuus, na een kleine operatie. Werd bijna niet wakker, misselijk, overgeven. Ben dagen ziek geweest. Daarna enorme verstopping, moest daar weer voor behandeld worden. Ook een week geheugenproblemen gehad, geen eetlust, echt alle bijwerkingen heb ik gehad. Na drie weken nog last van de naweeën. Van de operatie had [lees meer...]ik amper last, alleen van de morfine. Voor mij dus nooit meer.
27-03-2016

Morfine (morfine)

Hallo. Ik heb 8 jaar lang morfine gebruikt in verschillende vormen. De laatste was Butrance pleisters, begonnen met 10 mg, maar al snel opgebouwd naar 30 mg. Na 2 jaar op 30 mg had ik geen effect meer, maar wel de bijwerkingen. Ben begonnen met afbouwen. Dit was en is een heftige periode. Heb stapjes moeten maken van 2,5mg en ben nu 4 weken zonder. Vooral de laatste stap w[lees meer...]as een hel. Ik heb nog steeds klachten van het afbouwen zoals trillen, geen eetlust, slap voelen en nog niet me zelf zijn. Ik zou graag weten of er mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben, hoe lang duurde het voordat jullie overal van af waren? Graag een reactie als je dit ook hebt doorstaan en hoe het verlopen is bij jou. Mensen bedenk goed voor je aan morfine begint, je hebt steeds meer nodig voor het zelfde resultaat en er van af komen is een hel. Ik heb nu afgebouwd van 30 mg naar 0, maar heb geen extra pijn gekregen dus de pijnstilling deed niks meer, maar de bijwerkingen wel. Zint eer ge begint. Groetjes, Jol
07-03-2016

Polyneuropathie

Aangezien ik ook Oxycodon gebruik, heb ik geen idee of dat het nou bijdraagt, de keer dat ik het niet slik, merk ik er niks van maar dat komt denk ik omdat het gereguleerd wordt afgegeven.
19-02-2016

Pagina 1 van 7

Mirena (1936) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (397) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!