Morfine

morfine

Hernia (12 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Artrose (2 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

11-05-2019

Morfine (morfine)

Dit middel blijft effectief ook naar jaren gebruik . De bijwerking zijn zeer gering in deze dosis
28-03-2019

Syndroom van Guillain-Barré

Ik word er ziek van. Gestopt met pleisters. Na 3. Weken
22-02-2019

Morfine (morfine)

Wij hebben mijn schoonmoeder bij ons opgenomen nadat er alzheimer werd geconstateerd bij haar en we niet wilden dat ze in de zware afdeling van het bejaardentehuis terecht kwam. 2,5 jaar later werd borstkanker geconstateerd, zo een half jaar geleden. Na een behandeling was er een controleonderzoek met inspuiting met vloeistof en werd er per ongeluk een foto genomen om een[lees meer...] andere plaats dan voorgeschreven. Daaruit blijkt dat ze botkanker heeft op haar heupen en de onderkant van haar ruggewervel. De morfine werd opgestart : durogestic 6µg/h, kort erna naar 12µg/h, en evensnel naar 24µg/h gegaan om haar pijn te verlichten. Met deze dosis is haar pijn onder controle. Wat ons nu verontrust is dat ze veel spasmen of zenuwtrekken maakt over haar hele lichaam, van haar hoofd, armen tot haar tenen toe. De laatste 20 jaar is ze nooit een actieve persoon geweest. Moeten wij ons daar zorgen over maken en verder naar een zenuwspecialist gaan of is dat een vd symtomen die de morfine veroorzaken? Graag hadden we hierbij wat raad verkregen want de dokter die haar behandeld is zeer karig met informatie wat ons niet echt gerust stelt. Alvast bedankt voor het luisterende oor. :0)
14-09-2018

Endometriose

Ernstige vorm van endometriose, Helaas reageer ik nauwelijks op de andere morfine achtige medicatie zoals oxycidon/oxycontin/oramorph/fentanyl. Uiteindelijk morfine injecties gestart. Op het begin veel last van misselijk (anti misselijkheid tabletjes voor gehad) dit nam na een week af. Vermoeidheid blijft mede ook door het ziekte beeld. Obstipatie is er wel maar door goede[lees meer...] voeding, vezels en voldoende vocht geen middelen (meer) nodig. Ondanks de bijwerkingen en het feit dat de injecties (vloeistof) best pijnlijk is, ben ik dolblij met deze pijnmedicatie. Ik ben in staat om voor mijn zoontje te zorgen en de dag aardig door te komen. Plus ik slaap er gelukkig goed door !
22-07-2018

Hernia

Zonder is er voor mijn niet te leven. Ondanks het gebruik van morfine en diverse andere medicijn heb ik 24 uur per dag pijn. Vorig jaar 25-04-2017 geholpen aan een rughernia in ede bij nedspine mijn ervaringen zijn heel slecht met dit ziekenhuis en zou iedereen afraden hier heen te gaan. Geen nazorg ook niet na aangeven dat er iets niet goed was nee mevrouw u hoeft hier ni[lees meer...]et meer te komen voor na controle werd mij telefonisch medegedeeld. Nu gelukkig geaccepteerd bij sint maarten kliniek in de hoop dat zei mij kunnen helpen! Wat zou het fijn zijn als ik een half uur geen pijn zou hebben.
19-05-2018

Chronisch pijnsyndroom

de pijn was hevig en na gewone medicijnen tegen pijn kreeg in morfine omdat de huisarts het niet meer wist. op morfine pleisters kan je niet functioneren. De pijn is minder maar je ligt de halve dag op de bank. Langer da 15 min fietsen kan niet, geen concentratie, geen energie voor wat dan ook.
30-04-2018

Nek- / rughernia

2 jaar geleden rug hernia geopereerd nu en nek hernia. Medicatie 3 keer per dag ibuprofen 600mg, 4000 milligram paracetamol , 30 milligram morfine , 15 milligram Diazepam en nu nog pregabalin 75 milligram of terwijl Lyrica. In principe helpt deze medicatie tegen de zenuwen pijn niet. Zenuw pijn kan je in principe niet helemaal weghalen, die blijft altijd aanwezig. Je ka[lees meer...]n hem wel even onderdrukken. Ik heb een jaar met rughernia gelopen en uiteindelijk geopereerd. Geen last meer gehad. Nu heb ik nekhernia c5 c6 uitloop c7 links. Met al deze medicatie Heb ik veel ervaring. Pijn kan je gewoon niet weghalen en bij mij werkt zelfs Diazepam, morfine ,Tramadol, diclofenac en pregabaline niet. Ik word niet duizelig Ik heb geen bijwerkingen. Het is net alsof ik paracetamol slik. Pijn is 24 uur lang door aanwezig. Overdag kan je je jezelf nog bezig houden maar 's Nachts is het pijn de ergste omdat je niet kan slapen. Het beste wat bij mij werkt tegen de zenuw pijn en ontsteking is paracetamol en ibuprofen 600. Dat zijn onstekking remmers en de rest van de medicatie zijn gewoon pijnstillers. Waarbij ik geen baat bij heb. Het werkt gewoon. Bij beide hernias is het beste positie zoeken, om de zenuw druk te minderen. Rol handdoeken, koop kussens en rol denkens om. Zenuw vrij is pijn vrij. Voor rughernia operatie wil ik adviseren NedSpine in Ede. Binnen een week ben je klaar en pijn vrij. Wel veel aandacht aan revalidatie besteden. En nekhernia heb ik pas 4 weken, dus effe kijken hoe het zal lopen. Succes allemaal.
11-04-2018

Complicatie na operatie

na ok van mijn voet zakte de pijn maar niet dosis werd maar opgevoerd pijn zakte niet maar de complicaties werden steeds heftiger.
14-03-2018

Hartfalen

In de voorjaar van 2011, om precies te zijn in de 2de week van februari 2011, was ik in een explosie, namelijk mijn boot ontploofde en ik was in de ziekenhuis, in coma, voor 3 maanden. Ik heb al heel mijn leven sinds kinds af aan hartproblemen, en blijkbaar na de explosie had ik twee achter elkaar gevolgde hartinfarten die leiden tot een hartfaal. Toen ik eenmaal uit de co[lees meer...]ma was en naar huis mocht, moest ik zoiezo voor 2 maanden op bedrust en raadde mijn dokter me aan om morfine te gebruiken tegen de pijn van de hartinfarten en hartfaal, ook hadden ze blijkbaar na de hartfaal een open hart chirugie gedaan, waar ik ook nog last van had toen ik eenmaal bij bewustzijnde was. Eenmaal op bedrust kreeg ik twee injectie van 200mg morfine per dag, 1 in de ochtend en 1 in de avond. In het begin was het wennen aan de morfine, maar de bijwerkingen waren niet zo zwaar en naar een paar weken was ik er wel aangewend en begon ik ook weer langzaam met een beetje alcohol per dag te drinken (ik hield me aan de regel van een kwart van de normale hoeveelheid alcohol), wat ook wel samenging. Na een paar weken kon gewoon weer alles doen wat ik voorheen ook deed, zoals auto rijden en zelfs ging weer elke week naar de schietbaan (ben geboren in nederland, maar woon al sinds mijn 18e in LA), oftewel kon echt gewoon weer alles doen ondanks mijn morfine gebruik. Ik heb het voor 6 maanden ongeveer gebruikt en ben erg tevreden erover.
06-11-2017

Polyneuropathie

Ik had vooral last van de moeheid en dat ik mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Ik heb op een gegeven moment mascara opgedaan zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Verder was de pijndemping niet genoeg waardoor ik ben geswitcht naar oxycontin. Dit dempt de pijn een stuk beter en ik ben nu niet meer zo moe en kan mijn ogen weer normaal open houden.
23-08-2017

Lage rugpijn

17-04-2017

Botbreuk

Doordat ik mijn enkel had gebroken op twee plekken en ik de pijn niet meer kon houden, terwijl ik een hoge pijngrens heb, kreeg ik morfine. Mijn ervaring met morfine is goed. Ik kon niet slapen door de pijn eerst en toen heb ik morfine gekregen. Hierdoor kon ik eindelijk goed slapen en had ik ook op de dag geen pijn meer, waardoor je de dag makkelijker doorkomt. De eerste [lees meer...]twee dagen was ik iets misselijk, maar dat ging al snel weg. De stoelgang ging ook moeilijk op het begin, maar na twee weken kon ik het zelf weer zonder medicatie ervoor. Nu ben ik gestopt ermee en merk dat ik weer slechter slaap, maar heb geen pijn meer gelukkig! Ik gebruikte de kortwerkende van 5MG en later kwam daar de langwerkende van 5MG nog bij.
11-04-2017

Artrose

Geen effect. Wel vervelende bijwerkingen zoals sufheid, vergeetachtigheid en slapeloosheid.
23-01-2017

Polyneuropathie

Na verschillende operaties voor discus hernia, lumbaal, blijvende zenuwpijn met uitstraling naar de beide benen. 4 jaar neuromodulatie gehad, maar wegens infectie hebben ze het toestel moeten wegnemen en werd er beslist om opiaten op te starten (Durogesic 50 µg en 5x 10mg msdirect per dag)
28-12-2016

Zie vorig
01-12-2016

Pijn (algemeen)

Mijn zoon van 14 heeft in een periode van 6 weken zeer regelmatig morfine gekregen in het ziekenhuis. Het hielp tegen de pijn. Hij kreeg het op de IC intraveneus continu toegediend, en op de verpleegafdeling met een infuuspomp die hij zelf kon bedienen. Voordeel: het helpt vrij snel, de pijnklachten nemen snel af. Voordeel pomp: hij kon het zelf reguleren, wat zijn zelfbe[lees meer...]schikking bevorderde (erg belangrijk op zijn leeftijd). Nadeel: de vele bijwerkingen, vooral de obstipatie was erg vervelend. Leidde er weer toe dat hij klysma's kreeg om de darmen schoon te spoelen. Het kwam niet altijd op gang met andere ontlastingverdunners.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!