Chronische nierziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor chronische nierziekte

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Dexamethason Capsules 1 1
Bumetanide 1 4
Doxazosine 1 3
Pantoprazol 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: chronische nierziekte

Forxiga

26-03-2024 | Vrouw | 77
dapagliflozine
Chronische nierziekte
Na een maand forxiga 10 mg gebruikt te hebben zijn mijn nierwaardens gezakt van 26 naar 20 is niet goed .direct met medicijn gestopt

Advagraf

31-12-2022 | Vrouw | 40
Chronische nierziekte
Na een paar weken slikken werd de ernst vd bijwerkingen duidelijk: ernstige krampen in de vingers, zo erg dat ik niet meer kon koken of dingen kon vasthouden. Bevingen in de armen, spierzwakte. Dat is bij het afbouwen naar 2,5 minder geworden. Na 5 maanden ben ik nu 1 maand volledig vrij van Advagraf, maar nog steeds hondsmoe.

Prograft

30-09-2020 | Vrouw | 49
Chronische nierziekte
Ik gebruik Prograft al jaren om Nefrotisch syndroom in remissie te houden

Depo-Medrol

27-03-2019 | Man | 36
methylprednisolon
Chronische nierziekte
geen effect, in het kader van vermindering achteruitgang nierfunctie (ziekte FSGS)

Dexamethason Capsules

27-03-2019 | Man | 36
dexamethason
Ter voorkoming van verdere achteruitgang nieren (nierziekte FSGS) zonder effect

Ciprofloxacine

29-09-2018 | Vrouw | 59
ciprofloxacine
Chronische nierziekte
Chronische nierbekkenontstekingen waardoor al 1 nier verloren is gegaan. Resistentie voor meeste antibiotica (BMRO). Al vaak cyprofloxacine gehad en moet me elke keer door kuur worstelen i.v.m de bijwerkingen (misselijkheid, braken, diarree, geen eetlust, gewrichts- en spierpijn, algehele malaise. Maar infectie (pijn nierloge, hoge koorts, ellendig voelen) begint nu na en[lees meer...]kele dagen gelukkig weer af te nemen. Dus goed maar heftig middel.

Rapamune

12-02-2017 | Vrouw | 28
sirolimus
Chronische nierziekte
Voor mij een heel goed medicijn geweest. Nauwelijks bijwerkingen van gehad. Alleen misselijkheid. Mijn handen gingen door dit medicijn ook minder trillen. Helaas kreeg ik na 4 jaar van dit medicijn menstruele onregelmatigheden en hoge bloeddruk en daarna zware migraine-aanvallen. Daarom is mijn ernst bijwerkingen knalrood. Ik was genoodzaakt om te stoppen.

Prograft

12-02-2017 | Vrouw | 28
Chronische nierziekte
Ik ben overgestapt op prograft en in het begin kreeg ik veel pukkels die ik hiervoor nooit had. Dat vond ik nog niet zo erg dat ik er mee wou stoppen. Het is bekend van dit medicijn dat je gaat trillen maar helaas was het bij mij zo erg dat ik kopjes op de grond liet vallen en het niet helemaal vol kon schenken. Daarna had ik meer last van angst. Longen gingen vast zitten [lees meer...]met slijm. Ook veel last van misselijkheid en duizeligheid. Tot slot werd ik depressief, terwijl ik nou juist mentaal zo sterk was. Voor mij dus geen prograft meer.

Bumetanide

22-08-2016 | Man | 78
bumetanide
Chronische nierziekte
als plastablet zeer effectief, maar de bijwerking leidde tot hevige aanvallen van duizeligheid, waardoor ik twee keer gevallen ben.

Doxazosine

08-03-2016 | Vrouw | 64
doxazosine
Chronische nierziekte
Ik heb de Doxazesine in combinatie met Metoprololsuccinaat retard geslikt. De klachten die ik al had, door de Metoprololsuc. die ik slikte, namen nog meer toe. Autorijden was onverantwoord, ook het wandelen ging niet meer: ik leek af en toe dronken. Zelfs huishoudelijk werk was niet te doen. Zwaar hoofd overdag en 's nachts drukke dromen. De bloeddruk ging omlaag, maar de[lees meer...] bijwerkingen waren erger dan de kwaal. Ik ben ermee gestopt en heb m'n leven weer terug!

Pantoprazol

14-01-2016 | Man | 67
pantoprazol
Chronische nierziekte
ik las op 13 jan 2016 in de NRC dat de groep protonpompremmers een 20 tot 50 % hogere kans op een chronische nierziekte heeft. De nierschade ontstaat kennelijk niet bij oudere maagzuur remmers, de zogeheten H2-antagonisten.