Bestaat uit:
Anorexia (4)
Boulimia nervosa (2)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor eetstoornis

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Zyprexa 1 4
Haldol 1 1
Topamax 1 1
Forlax 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: eetstoornis

Fluoxetine

01-02-2024 | Vrouw | 33
fluoxetine
Eetstoornis
Blijf ver weg van dit medicijn. Het is ondertussen bijna 9 jaar gelden dat ik dit voor een 4 tal maand gebruikte, maar de bijwerking ervan beheerst men leven nog steeds. Ik raad aan de zoekterm fluoxetine en geheugenverlies op te zoeken op het internet, dit deed ik jammer genoeg pas achter ik zelf met deze bijwerking werd geconfronteerd. Bijwerkingen na gebruik: geheuge[lees meer...]nverlies Geheugen vroeger: Ik had een bovengemiddeld geheugen. Een volledige cursus leerde ik vanbuiten in enkele uren. Daarnaast merkte ik op dat ik gesprekken en gebeurtenissen veel beter kon herinneren dan andere. Geheugen achter het gebruik: Mijn huidige geheugen is een zeef. Namen onthouden is zeer moeilijk en ik vergeet ze weer achter ik ze niet vaak gebruik. Belangrijke gesprekken moet ik opnemen want anders vergeet ik ze weer. Noties nemen is zogoed als onmogelijk aangezien in niet lang genoeg kan herinneren om het op te schrijven. Mijn partner verteld constant gebeurtenissen en gesprekken dat ik niet kan herinneren. Ik merk op dat ik niet weet wat ik tegen wie al vertelde. Waar ik die cursus woord voor woord vanbuiten kende op een uur of 3, doe ik nu gemiddeld 8uur over 3 tot 4 pagina’s die ik nog steeds zeer pover ken. Bij het vertellen van een lang verhaal merk ik dat ik mezelf heel erg moet concentreren om het verheel zelf niet te vergeten. Dito bij het luister naar iemand anders zijn verhaal. Ik kreeg het voorgeschreven als jonge 20tiger als hulpmiddel tegen eetbuien. Nu kan je misschien denken dat de geheugen schade een bijwerking is van men eetstoornis. Maar ik betwijfel dit ten sterkste. Mijn broer die dit middel voor een heel andere rede kreeg voorgeschreven heeft dezelfde bijwerking. Geheugen volledig kapot. In erger mate dan het mijne zelf. Plus internet staat vol van deze getuigenissen. Spijtig genoeg rollen heel wat dokters met hun ogen als ik ze mijn verhaal vertel. Hopelijk behoed deze ervaring andere. Gebruik zelf en rede van gebruik. Een bijwerking van de medicatie is dat het de eetlust onderdrukt, daarmee dat het word voorgeschreven bij eetstoornissen zoals boulimia. Ik was jong en als een dokter me vertelde dat dit hulpvol was was ik bereid om diens oordeel te vertrouwen. Tijdens het gebruik zelf had ik geen zware klachten. Begonnen met 20mg, enige bijwerking was nachtelijk zweten, maar geen effect op de eetbuien. Verhoogd naar 40mg, nachtelijk zweten stopte maar nog steeds heen effect op de eetbuien. Na 3maand zat ik op 60mg, de hoogste dosis. Nog steeds geen effect op verminderen van eetbuien. Nachtelijk zweten was wel terug aanwezig, ik voelde me blijere ( het medicijn blijft in de eerste plaats een anti depressiva) was loslippiger en tijdens gebruik van alcohol merkte ik dat ik de alcohol niet echt meer voelde. Ht hielp niet bij de eetbuien dus stopte ik het middel terug.

Dulcolax

01-11-2023 | Vrouw | 18
bisacodyl

Venlafaxine

08-09-2023 | Vrouw | 27
venlafaxine
Eetstoornis
Ik ben met dit medicijn begonnen omdat ik heel veel last had van depressieve gevoelens die zich uitte in een ernstige eetstoornis ( anorexia ). Ik had nergens meer zin in en wilde niet eten. Toen heeft mijn psychiater dit medicijn voorgeschreven om mij wat beter te laten voelen en in de hoop dat ik zo weer het eten makkelijker ( in combinatie met therapie ) kon oppakken. D[lees meer...]it is gelukt ! Ik slik het nu 2 jaar en het gaat steeds beter met mij. Ik voel mij beter en ik ben erg blij met dit medicijn. Aan het begin wat last van bijwerkingen, maar dit weegt zeker op tegen het effect ervan. :)

Haldol

28-08-2022 | Vrouw | 26
haloperidol
Eetstoornis
Dit medicijn was de nachtmerrie van mijn leven en voor mijn omgeving. Ik kreeg dit medicijn als 22-jarige voorgeschreven vanwege anorexia met extreme bewegingsdrang. De psychiater gaf mij deze medicatie zodat mijn bewegingsdrang zou afnemen en ik niet meer hele dagen zou bewegen. Nou ik kon überhaupt amper nog “normaal wandelen”. Dus wat dat betreft applaus voor mijn psych[lees meer...]iater. Daarnaast was deze medicatie traumatisch voor mij en en mijn dierbaren. Ik veranderde in een zombie. Zelf zo erg dat ik suïcidale gedachten kreeg en ik een korte tijd daadwerkelijk pogingen heb gedaan. Ik wist niet meer wie ik was, wat ik deed en zag de hele wereld als “zwart”. Mensen konden geen contact meer met mij krijgen want ik keek “langs ze heen”. Mensen zeiden achteraf tegen mij: “ik zag letterlijk de dood in je ogen”. Je keek recht door me heen. Na mijn ziekenhuisopnames vanwege TS ben ik direct gestopt met deze medicatie. Echt schandalig dat ik dit voorgeschreven kreeg. Ik was nooit depressief voorheen en al helemaal geen suïcidale gedachten of iets dergelijks. Enkel een eetstoornis die mijn gedachten 24/7 bezighielden. Echt mensen alsjeblieft, ik heb er een trauma aan overgehouden. Pas a.u.b. op met deze medicatie. Er zijn genoeg andere opties.

Topamax

26-12-2016 | Vrouw | 28
topiramaat
Eetstoornis
Verwoestend middel wat je hele lichaam en geest aantast en verstoord. Schadelijk en gevaarlijk middel. Net drugs oftewel Dopamax. Een halfjaar geslikt voor boulimia en stemmingsklachten. Werkte uiteindelijk averechts door de sterk opkomende depressie en daaruit voort eetbuien. Klachten zoals verlaging IQ en geheugenproblemen, zware spier en gewrichtsklachten, zoals het voe[lees meer...]len als een bejaarde. Weken van 27/4 huilbuien, hoofdpijn, suicidaliteit en zichtverlies en uitvalsverschijnselen. Verstoring hormoonhuishouding, overgang- en zwangerschapsklachten en candida. Algehele negatieve karakterverandering. Raakte mijzelf helemaal kwijt. Leek wel alsof ik dement werd en een kreupel oud angstig, negatief, afhankelijk, geïsoleerd oud vrouwtje. Paniekaanvallen, zware angstoornis, sociale angst en depressie, maar ook woedeproblemen en irritatie naar mensen. Nier- en leverfalen en maag- en darmklachten. Bijna erdoor in de ziektewet beland. Na halfjaar gebruik noodgedwongen afgebouwd en gestopt in 2 weken en nu halfjaar afkicken en herstellen van deze troep wat mij nog zwaarder valt. Vraag is of "ik" mijn lichaam en persoonlijkheid weer de oude wordt zonder blijvende schade. Veel ervaring met medicatiegebruik, maar dit is een heel ander verhaal. Nog nooit zo'n gevaarlijk en schadelijk middel ervaren. Voor mij nooit meer. Vind dat dit middel in NL wordt onderschat. In Amerika en de vele sites is veel meer bekendheid over de negatieve gevolgen. Veel meer begeleiding en uitleg gewenst door specialisten en waarschuwing voor negatieve en schadelijke gevolgen.

Zyprexa

18-08-2016 | Vrouw | 20
olanzapine
Eetstoornis
Ik kreeg zyprexa voorgeschreven voor mijn irreële angsten, paniekaanvallen en bepaalde dwang die ik had gekregen door mijn eetstoornis (anorexia). Ik was gigantisch bang, omdat je, als je het googlet, alleen de horrorverhalen leest van mensen (met eetstoornis) die het moesten slikken om ook aan te komen. Gelukkig is dit bij mij niet gebeurd. Tenminste, ik kwam wel aan, in [lees meer...]normaal tempo, maar niet extra door het medicijn. Ik begon met lage dosis (2,5) en toen opgebouwd naar 5,0 en 7,5. Ik heb het langst 5,0 mg geslikt. Ik heb er weinig problemen mee gehad (behalve de angst om er mee te beginnen). Ik heb het een jaar geslikt. Ook een tijdje in combinatie met sertraline (dat kwam na een half jaar erbij). Mijn klachten zijn wel wat afgenomen. Afbouwen gaf ook geen problemen.

Fluoxetine

27-07-2015 | Vrouw | 25
fluoxetine
Eetstoornis
Prettig medicijn door de geringe bijwerkingen!

Wellbutrin XR

03-02-2015 | Vrouw | 48
bupropion
Eetstoornis
Hartkloppingen, opgejaagd, maagklachten. Eet dwang alleen de eerste week afgenomen, daarna kwam het terug