This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Fluoxetine

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (82 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (28 meningen)
  • Angststoornis (17 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

28-07-2015
Man, 20 jaar

Fluoxetine (fluoxetine)

Na nog nooit medicatie te hebben geslikt ben ik begonnen met Fluoxetine wegens een angststoornis. Na een week dit medicijn te hebben geslikt ben ik er maar mee gestopt, ik heb alleen nog meer paniek dan voorheen, constant een brok in m'n keel, om de haverklap kotsmisselijk, het gevoel alsof ik droom en ik wordt telkens wakker met een paniekaanval. Ik ben ervan op de hoo[lees meer...]gte dat je pas de volle werking van dit medicijn merkt na 3 - 4 weken, maar na wat reacties te hebben gelezen op deze website van mensen die er na 6 weken nog steeds geen baat bij hebben ben ik maar besloten te stoppen. Dat vind ik het absoluut niet waard. Ik ga het maar eens met therapie proberen, zit tenminste geen vervelende bijwerkingen bij.
27-07-2015
Vrouw, 45 jaar

Fluoxetine (fluoxetine)

Fluoxetine helpt erg goed tegen depressieve klachten en piekeren. Het legt een filter over het leven. Het beinvloedt alleen mijn libido zo erg dat ik niet meer weet of ik wil doorgaan.
27-07-2015
Vrouw, 25 jaar

Eetstoornis

Prettig medicijn door de geringe bijwerkingen!
25-07-2015
Man, 40 jaar

Chronische depressie

na burnout klachten en zware depressie ben ik aanraking gekomen met fluoxetine. in het begin de eerste 2 maanden voelde ik me sterk beter, en het leven had weer wat glans. daarna is dat effect eigenlijk steeds minder geworden. waarbij ik me mezelf langzaam weer in een depressie voel glijden. dat een antidepressiva bij lang gebruik ook weer de gevoelens van een depressie ka[lees meer...]n versterken en oproepen staat ook als bijwerking. zelf wel van plan om te switchen naar andere medicatie.
17-07-2015
Vrouw, 30 jaar

Chronische depressie

Ik was tegen medicatie en van mening dat ik het zelf moest en zou doen. Na zes jaar met recidiverende depressie te kampen, dwangmatig, angst en paniekaanvallen. Ben ik na aanraden van de specialist gestart met medicatie naast therapie. Eerste dag dat ik met het medicijn begon had ik al last van slapeloosheid, hevige angsten/paniekaanvallen, nervositeit misselijkheid, luste[lees meer...]loosheid, trage reactievermogen, hartkloppingen, geluiden kwamen harder aan en klachten leken wel toe te nemen. Het was zo beangstigend dat ik zat te overwegen om er acuut mee te stoppen. Na overleg met specialist zo nodig oxazepam voorgeschreven gekregen. Dit in de uiterste noodgeval(en) ook gebruikt. Pas na acht weken begon ik me beter te voelen. Minder last van bijwerkingen te ervaren euforisch en hyperactief werd ik ervan. Momenteel ben ik vijf maanden aan de fluoxetine en uiteindelijk was het echt de moeite waard om door te zetten. Ik zit heerlijk ik m'n vel, kan me beter concentreren, heb veel meer rust in m'n hoofd en bijna geen depressieve episodes meer gekend. Ik slaap nog wel erg slecht (moeite met in/doorslapen), veel en soms rare dromen, duizeligheid en zo nu en dan nog last van hyperventileren. Ondanks is het veel beter dan wat het was en voel ik me ook heel goed. Ik besef wel dat ik het op een dag zonder moet gaan doen.
30-06-2015
Vrouw, 22 jaar

Chronische depressie

ben tevreden, ben heel lang bezig geweest om een antidepressiva te krijgen maar artsen dachten dat ik vooral rouwproblemen had, dit is onzin want ik heb vanaf me 15e al een dystieme stoornis en dit is almaar erger geworden. ik zeg niet dat dit het antwoord is of de juiste dosering ( begon 20 mg p.d. en nu al een week of 8 40 mg p.d) maar ik begin eindelijk enigzins vooruit[lees meer...]gang te merken. ik begin weer interesse te krijgen voor dingen zoals mijn gezondheid en mijn psychische gesteldheid en anders dan dat ik daar alleen over piekerde en het zo snel als ik kon probeerde te vergeten, lijk ik nu langzaam aan stappen te ondernemen naar mijn doelen toe. eindelijk accepteer ik dat ik niet ben wie ik zou zijn op mijn best en dat ik van ver moet komen en ik me over mijn schaamte heen moet zetten en stap voor stap vooruit moet gaan, ook al doet dit pijn en is dit moeilijk het lijkt nu wel te lukken, ook al gaat het niet erg vlot er gebeurt in ieder geval meer dan er al die jaren is gebeurt.nu denk ik waarom heb ik die antidepressiva niet aangenomen op mijn 15e hoe had mijn leven er dan uitgezien? maar dat heeft geen zin, en ik probeer nu verder te kijken dan de boosheid en dat lukt dan soms ook.ik hoop dat dit een begin is naar een positieve toekomst, en om positief op alle verloren jaren terug te kijken, ik weet dat ik er enorm veel van geleerd heb en er waarschijnlijk nog genoeg kansen in het leven zijn waarmee ik tevreden kan zijn. het is moeilijk als je depressief bent om door te drammen bij een arts voor heel lang maar als je het gevoel hebt dat het je kan helpen laat het dan niet gaan en zet door, zelfs als het niet werkt kun je opzoek naar een andere oplossing maar ik ben er van overtuigd dat ik zelf eindelijk weer onderweg ben de goede kant op!
29-06-2015
Vrouw, 32 jaar

Chronische depressie

De eerste vier weken serieus misselijk geweest, is voorbij gaan. Heeft mij steeds goed geholpen fluoxetine, in maart 2015, ermee moeten bij stoppen wegens ik er enorm lage bloeddruk van kreeg 80/40 en ook bloedsuikerspiegel. Kreeg ook aanvallen van flauwvallen was geen aangenaam gevoel. Nam eerst 20mg dan overgegaan naar 10mg maar steeds die zelfde symptomen, nu definiti[lees meer...]ef mee gestopt. Nu ga ik starten met venlafaxine 37,5mg ben benieuwd.
22-06-2015
Vrouw, 40 jaar

Fluoxetine (fluoxetine)

Begin bijwerkingen: euforie, hyperactief, spiertrekkingen (vooral 's nachts) slecht slapen, dunne ontlasting, licht in het hoofd. Bijwerkingen na ruim 2 jaar: nog steeds dunnere poep, ook van een andere, lichtere kleur, gewicht toename (+/- 5 kg), snelle reactie op alcohol (minder nodig om dronken te worden), verslavingsgevoeligheid met 100% toegenomen. Ik ben al ruim 2 j[lees meer...]aar stabiel, zelfs als ik het middel niet regelmatig slik (sla wel eens 1/2 dagen over), opgewekt, actief, optimistisch.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (355) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely