ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
23-01-2019

Bipolaire stoornis

Fluoxetine geruikte ik voor mijn depresieve episoden in mijn bipolaire stoornis. Het heeft geen effect gehad.
19-01-2019

Stress

mijn vriendin gebruikt het al jaren en sinds een jaar heb ik een relatie met haar en ze heeft er enorm baat bij .ik veelal last van stress en paniek en angst aanvallen ptss gerelateerde klachten sinds 1989 plotseling weduwnaar .ik er met de huisarts over gepraat en kreeg fluoxetine voorgeschreven .heb wel vele gesprekken gehad in het verleden bij de lentis maar nog nooit [lees meer...]medicatie ergens voor gehad terwijl ik veel last had van depressies en oververmoeid .ik gebruik het nu 5 week .maar voel me net een jojo .het malen word minder maar vaak ook terug van de een op de andere dag minder opvliegerig maar soms wel onrustig wat mij er bijna toe drijft om weg te lopen vluchtgedrag. .slapen word wat beter maar nog niet een hele nacht door .meestal rond 2 uur wakker en om 6 uur gaat het wekkertje weer maar dan heb ik al uren liggen draaien .mijn libido van hoog gegaan naar heel laag .de wil is er wel maar halverwege stopt het en is een moordpartij om uiteindelijk een orgasme te krijgen .voor beiden heel vervelend .de tijd dat het ongeveer moet gaan werken staat 2 tot 6 weken voor .maar af en toe voel ik me net een klein kind .let overal op en verlatingsangst overheerst wie heeft hier ervaring mee en weet de oplossing .
14-12-2018

Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)

Een kennis raadde het aan voor overgevoeligheid van geluid. Helaas was dit zaligmakend voor mij en de arts schreef het zonder veel moeite voor zonder waarschuwing ook... het werkte direct terwijl medicijnen bij mij normaal weinig doen. De huisarts wilde dat ik de dosis ophoogde naar 40 mg, waarom weet ik niet maar je vertrouwd een arts toch.. dom!! Na 3 en halve week hoord[lees meer...]e ik alles wat ik las hardop in mijn hoofd en bleven zinnen van anderen in mijn hoofd hangen. Ik heb dat nooit eerder gehad!! Ik kreeg van mensen te horen dat je gek word van dat spul, stoppen gelijk was het advies. Gecontroleerd heb ik De troep afgebouwd met extreme bijwerkingen, ik was een angstig poppetje, onherkenbaar! Na meer weken gestopt te zijn begin ik weer op te krabbelen en mezelf terug te vinden. Ik heb nog nooit zulk vergif gebruikt en wens dat ook niemand toe. Mijn oordeel: GEVAARLIJK SPUL
03-12-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 14 jaar depressief te zijn uiteindelijk besloten om met anti-depressiva te starten. Na diverse SSRI's uitgeprobeerd te hebben bleek Prozac, voor mij, het middel zonder bijwerkingen en zeer effectief. Ik ben 3 keer (ongeveer een jaar) gestopt geweest maar de depressie kwam altijd weer terug. Besloten het maar de rest van mijn leven te slikken. Helaas merk ik wel dat de [lees meer...]werking minder is dan in het begin.
20-11-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na een vreselijke opbouw periode van het merk Mylan ben ik overgegaan naar Fluoxetine, maar dan specifiek van de maker Actavis wat nu Aurobindo is. Ook al schijnt dit een niet zo 'moderne' zoals ze dit in vaktermen noemen, antidepressiva, zweer ik erbij. Dit is de tweede keer dat ik dit inneem en ik ben nu al 4 jaar stabiel en dat terwijl ik tussendoor een herseninfarc[lees meer...]t heb gehad, NIET gerelateerd aan de medicatie. Apothekers zeggen wel dat het verschil in fabrikant niet uit moet maken want de bestanddelen zijn hetzelfde maar ervaring heeft mij geleerd dat dit wel degelijk uitmaakt. Mijn arts heeft dan ook aangegeven dat ik dit merk alleen maar mag hebben uit medische noodzaak. Dus voel je het anders, dit zit niet in je hoofd. Volg je gevoel en blijf bij 1 merk.
15-11-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 20 jaar gestopt met fluoxetine, ik dacht alles wel Op de rit te hebben. Helaas na een half jaar zonder fluoxetie een gigantische terugval! Nu weer begonnen met fluoxetine. Man man, wat ga je de eerste weken toch door een hel! Gelukkig krijg ik nu ook xanax om de extra paniekaanvallen op te kunnen vangen.
08-11-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Dit medicament is mijn lifesaver. Ik heb (zonder fluox) last van ernstige opvliegendheid vanaf mijn eisprong tot net na MS. Dankzij fluoxetine vlieg ik niet meer uit en ben ik veel rustiger. Heb het 2j genomen, ben dan gestopt omdat nieuwe psych het 'vergif' vond. Nu een jaar zonder, en beslist om terug te beginnen. Nu nog geen week bezig en ik heb mijn geduld niet 1x[lees meer...] verloren.. ❤😍
29-10-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Dit medicijn gekregen voor mijn angst en paniekstoornis. Eerste 2 weken waren heftig en vooral binnen gebleven, na 2 a 3 weken leek het beter te gaan en toen ineens sloeg alles om en kreeg ik enorm versterkte angst en kreeg ik er depressieve gedachtes dr en dp bij. Wel piekerde ik stukken minder! De bijwerkingen zelf vielen wel mee, ik had erger verwacht. Niet mijn medicij[lees meer...]n helaas en ben dus na overleg met psychiater gestopt.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!