Fluoxetine

fluoxetine

11-06-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 2 weken gestopt met dit middel ivm ernstige bijwerkingen. Heel erg moe, afgevlakt, tot niks om staat en erg misselijk en buikpijn.
06-06-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb drie jaar een depressie gehad, met opnames etc. Fluoxetine werd mij gegeven in de psychiatrie in combinatie met cognigtieve gedragstherapie, psycho-motorische therapie en systeemtherapie. We begonnen de eerste week met 5mg, de week daarna 10 mg en zo door naar de 20mg. Dit heeft mij erg geholpen over mijn depressie te komen. Wat betreft de bijwerkingen. Bij start[lees meer...] eigenlijk nergens last van. Echter gebruik ik het nu 1 jaar en ben sinds een half jaar stabiel en heb ik nu wel last van lage bloeddruk, vooral s'nachts, interesseverlies in anderen (wat mij eerlijk gezegd niet veel boeit, aangezien ik mij altijd zorgen maakte om anderen) en soms duizeligheid/black-outs. Naar mijn mening is het gebruik van dit medicijn het zeker waard geweest voor mij. Op het moment is dit een steuntje in de rug voor mij en ik weeg de voordelen zwaarder dan de nadelen! Als iemand nog vragen heeft, beantwoord ik deze graag .
04-06-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

1ste twee uur na inname gelijk rustig, daarna een week door een chemische hel met amper kunnen leven en functioneren. Om psychisch van te worden, per direct gestopt na 6 dagen, de week heb ik geeneens vol gehouden.
30-05-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Fluoxetine is o.a voorgeschreven voor een angststoornis. Na goed onderzoek te hebben gedaan en te hebben overlegd met psychiater zijn we met dit middel gestart (20mg). Ik heb eerder andere antidepressiva gehad (goede ervaring)dus wist een beetje wat me te wachten stond. Vond het toch wel eng om het middel in te nemen. Eerste dag helemaal niks gemerkt, alleen in de nacht w[lees meer...]erd ik om 4 u klaarwakker. De tweede dag merkte ik beetje 'high' was. Is moeilijk te beschrijven..wazig zien, ontstabiel,duizelig achtig gevoel maar was te doen. Wel goed in slaap komen maar weer om 4 u klaarwakker. Derde en vierde dag eigenlijk hetzelfde maar nu kreeg met ik met vlagen brandend maagzuur oprispingen en gewrichtspijn en droomde ik heel vreemd. Ook durfde ik niet meer alleen naar buiten want als ik moest praten kreeg ik meteen een paniekaanval. Was ook erg onrustig. De vijfde dag van inname werd ik wakker. Moest direct naar het toilet en had extreme honger. Heb me wat gegeten maar kon weer direct naar het toilet gaan. Het koude zweet brak me uit, buikpijn, tintelingen in tong en ging bijna out. In bed gaan liggen om tot rust te komen. Denk dat angst ook zeker eern rol heeft meegespeeld. Had hele koude voeten en handen maar continue koud zweet. Met huisartsenpost gebeld en in overleg meteen gestopt met de fluoxetine. Helaas wist ik vantevoren niet dat de halfwaardetijd lang is en het niet meteen uit het lichaam verdwijnt. Heb ondertussen al 5 dagen geen fluoxetine meer genomen maar merk nog steeds dat het niet uit mn lichaam is. Ben nog altijd zo 'high', val moeilijk in slaap en droom vreemd, heb wel honger maar geen zin om te eten en blijf het liefste in bed. Psychiater had dit nog nooit meegemaakt. Wat een troep..was ik maar nooit begonnen ermee. Ik hoop dat het snel uit mijn lichaam is..
29-05-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

2 jaar ingenomen, heeft mij absoluut geholpen. I.o.m. Huisarts nu aan het afbouwen. Van 20 naar 10mg. Na 2 weken tintelingen in m’n benen, dit was na 1 week over. Nu veel hoofdpijn, misselijk met momenten, zwetend wakker worden, niet kunnen werken. Hopelijk wordt dit snel minder.. meer ervaringen bij het afbouwen (ontwenningsverschijnselen)?
22-05-2019

Chronische depressie

Combinatie met mirtazapine 22,5 mg/dag (wegens destijds slaapproblemen). Het gaat al ruim 10 jaar goed, geen depressie meer. Echter het is onduidelijk in hoeverre dit komt door de medicijnen. Sinds ik volledig in de WAO zit en leuk, stressarm vrijwilligerswerk doe, gaat het goed. Ik kan de medicijninvloed alleen testen door de medicijnen te gaan afbouwen, maar daartoe ben[lees meer...] ik niet bereid. De psychiater zei destijds dat ik levenslang antidepressiva moet blijven gebruiken wegens al 3-4 eerdere depressies, dus daar houd ik mij maar aan.
21-05-2019

Over het algemeen tevreden
07-05-2019

Chronische depressie

Binnen een paar dagen nadat ik dit middel ben gaan slikken verdween de rem tot automutilatie. waar ik dat eerst nog tegen kon houden kon dat nu niet meer met alle gevolgen van dien. Menstruatie verdween en is nooit meer terug gekomen. Totale afvlakking van emoties, niet meer kunnen huilen of lachen, ik voelde niks meer, geen zin meer in seks, geen orgasme mogelijk. ruim [lees meer...]25 kilo aangekomen die er nu, na ruim een jaar gestopt te zijn met die troep, er niet meer af te krijgen zijn. En het had totaal geen effect op de depressie, die werd zelfs erger doordat ik veel te zwaar ben geworden. Ik walg van mezelf nu. Na vele jaren slikken (je doet apathisch wat je arts zegt omdat je hoopt dat hij het beste met je voor heeft) ben ik gestopt. Nog net zo depressief maar ik slik nooit geen antidepressiva meer , het is troep waar alleen de Farmaceutische industrie beter van wordt en niet de patiënt. Ik heb tussendoor nog een korte tijd Efexor geslikt en ten werd ik zo suïcidaal dat dit bijna mijn leven heeft gekost. Ik had toen 2 jonge kinderen, dat zou dus vreselijk zijn geweest voor hen. Na het stoppen van de fluoxetine kwam langzaam de emotie terug, ik kon weer huilen en dat voelde zo goed, dat ik dat weer kon. Ik kan weer emotioneel worden als iets me raakt, een boek, iets wat ik zie op tv of om me heen. Ik kan weer een orgasme krijgen. Helaas gaan de kilo's er niet meer af, wat ik ook probeer. Ik neem het iedereen die me deze troep aangesmeerd heeft dit zeer kwalijk. Want deze mensen moeten toch beseffen dat niemand zit te wachten op overgewicht.
04-05-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Voor de 2e maal gestart met fluoxitine. Hevige angst en paniekaanvallen. Functioneerde niet meer in werk en prive. Werd ook lichtelijk depressief. Kon absoluut niet meer omgaan met conflicten. Nu op week 8. Eerste 2 weken waren letterlijk een hel! Met o.a. zelfmoordgedachten. Vreselijk veel spanning, angst en paniek. Op week 3 dosis naar 40 mg opgehoogd. Geen merk[lees meer...]bare bijverschijnselen bij deze ophoging. Heel langzaam namen de vervelende verschijnselen af. Minder momenten van angst,spanning en stress. Meer momenten van rust. Spanning zit er nog wel. Maar te behappen. 3 weken niet gewerkt. Nu in week 8 geef ik mijzelf een cijfer 6,5. Aan het begin zat ik op een cijfer 3! Minder angst, stress, paniek. Maar het blijft moeilijk. Weinig energie en motivatie. Hoop dat dit in de komende weken verbeterd en mijzelf minimaal een cijfer 7 kan geven.
19-04-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb al mijn hele leven angsten en paniek, ik wou geen medicatie nemen uit schrik voor de bijwerkingen. Ik gebruik kruiden en magnesium en probeer te sporten en gezond te leven. Maar ik heb nu toch besloten om iets te nemen omdat ik soms depressieve gevoelens heb en omdat een angststoornis zo uitputtend is. En het is te vroeg om al te merken of het echt helpt, maar i[lees meer...]k ben blij dat de bijwerkingen goed te verdragen zijn(, ik neem nu 5 dagen 10 mg) en ik ben gaan werken en het ging. Alleen minder goed slapen en afwisselend wat onrust en moe, maar zeker niet fel, terwijl ik sterk reageer op medicatie. Dit is mijn ervaring tot nu toe, IK was echt heel bang om iets te nemen en nu valt het goed mee.
14-04-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

een aantal jaar lang had ik zo nu en dan last van angsten. soms piekten het zodanig dat ik niet eens meer durfde te douchen boodschappen doen of de hond uitlaten . afgelopen winter kwam het tot een dusdanig niveua dat ik heb besloten na overleg van de huisarts om fluoxetine te gaan proberen . ik schrijf deze resentie omdat ik in die tijd dagelijks bezig ben geweest naar he[lees meer...]t zoeken van positieve verhalen over dit medicijn . dit om mezelf ervan te kunnen overtuigen dat ik vol moest houden en het echt beter ging worden . jammer genoeg was het flink zoeken naar positieve verhalen . zelf ben ik van mening dat mensen pas ergens gaan klagen als er iets niet goed is en dat dat de reden is dat er weinig positiefs te vinden is hier over . darom schrijf ik nu dit verhaal in de hoop dat mensen die nu op een diepte punt zitten dit verhaal tegen komen . in de eerste periode dat je ik dit medicijn gebruikte werd het een stuk erger . en dan bedoel ik de angsten , hartkloppingen , schrikreacties op de normaalste dingen . ik moest mijn ouders bellen om boodschappen te doen ik was bang voor de buurvrouw die goedenavond zei en voordat ik mezelf zover had gekregen om met mijn hond naar buiten te gaan was ik anderhalf uur verder . constant lopen draaien zweten geen kant op kunnen met jezelf . houd daar rekening mee mocht je dit willen proberen . na een week of 5 a 6 had ik ineens de kracht om het opzij te zetten en vanaf daar werd het aleen maar beter . ben nu ongeveer een week of 10 verder en heb echt helemaal nergens last meer van . de angsten zijn weg de paniek is weg en kan me een heel stuk beter concentreren . ook cominuceren gaat een stuk beter kan nu heel goed en duidelijk uitleggen wat ik probeer te vertellen aan iemand . boodschappen doen gaat vanzelf maak met veel mensen een praatje onbekenden zijn niet eng meer voel me echt super goed . persoonlijk had ik dit jaren geleden al moeten doen . dus voor degene die een positieve feedback zoekt op een diepte punt er is wat aan te doen bespreek het met je huisarts . zelf heb ik veel houvast gevonden op internet ✌🏻✌🏻
23-03-2019

Chronische depressie

3 jaar geleden kreeg ik aanbankelijk Citalipram voorgeeschreven (40mg). Na een jaar bleef ik kast jouden van stemmingswisselingen, soms hoofdpijn in de ochtenden en verergerde gewrichtspijn (ik heb artrose), en slikte ik regelmatig zonnodig Oxazepam 20 mg extra, vooral als ik opzag tegen gesprekken/situaties. Eind vorig jaar was ik dit zo zat dat ik op eigen houtje heb af[lees meer...]gebouwd. Hiermee heb ik mezelf tekort gedaan want binnen 2 maanden had ik een enorme terugval; en kon niet meer werken. Nu slik ik sinds 8 weken Fluoxetine; begonnen met 20 en na 4 weken opgehoogd naar 40Mg. Ik kan nu zeggen dat ik me redelijk goed voel. Wel heb ik af en toe nog een bonzend hart, en het ernstige bibberen wat ik bij de start ervaarde, is nu bijna weg. Ik heb nu hulp aangevraag bij GGZ i.v.m. mijn (C)PTSS; de fluoxetine maakt mij minder duf en dus merk ik dat ik weer herbelevingen ervaar. Al met al raad ik mensen met veel blijvende bijwerkingen van Citalopram, aan om zeker met de huisarts te overleggen of een ander medicijn beter aansluit bij de persoonlijke psychische klachtn!!
21-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik had zware periode in mijn leven. Veel problemen, ziektes, operaties en in ens werd ik angstig . Het was erg zwaar. Deed niks allen slapen... Met fluoxetine kan ik beter functioneren en mijn angsten zijn draagbaar....
14-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Week 2 was het zwaarst, klachten worden veel erger. Wees hier op voorbereid want dit wordt echt onderschat. Zorg dat je steun hebt van je omgeving. Bij ophoging geldt hetzelfde. Na 3 weken begon het te werken. Angst werd minder, oncontroleerbare lichamelijke sensaties werden minder, gedachtes werden geleidelijk minder en geen paniekaanvallen meer. Geleidelijk steeds positi[lees meer...]ever en meer energie om dingen te doen. (ik gebruik het nu 8 weken). Slechte ochtenden verdwijnen pas op het laatst.
13-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Even een korte recensie vanuit mijn kant. Ik schrijf never nooit een recensie en heb nooit het gevoel gehad dit te moeten doen omdat 'toch niets hielp. Ik heb al jarenlang last van angst en paniek, 13 jaar om precies te zijn en dit is het laatste jaar op zijn piek geraakt. Ik wilde dood en zag het leven niet meer zitten, Paniek na paniek, derealisatie al jarenlan[lees meer...]g, ik was mezelf niet meer, de hoop totaal verloren en wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik dacht altijd, ik heb het erger dan andere en voor mij zou er wel geen hulp zijn. Ik wilde absoluut geen medicatie dmv eerdere vervelende ervaringen, Ik las altijd op plekke zoals hier hoe slecht het wel niet was en hoe zieker je er van werd. Mensen luister goed; ik was de allergrootste angsthaas om medicijnen te gebruiken en heel erg sceptisch, Ik vind dat het mijn plicht is een recensie te schrijven omdat ik weet hoe het is, uitzichtloosheid en continue je anders voelen dan andere, angst, Paniek, deppresief zijn. Ik ben begonnen in oktober met 20MG en de eerste maand, 1.5 maand ging ik door een complete hel, ik kan hier 3x per dag alprazolam naast(0.25 mg per keer) om mij er doorheen te helpen. Met goede steun van mijn naasten kwam ik er heel langzaam weer bovenop. Ik kan zeggen dat ik nu na bijna 5 maanden een compleet ander mens ben, Ik ga ook nog naar therapie en ben er dagelijks mee bezig, maar ik zit echt 80 procent beter in mijn vel en ben weer bijna zoals 13 jaar geleden. Ik slik nu 30mg in de ochtend en heb al 4 maanden geen alprazolam meer aan geraakt, Tuurlijk zijn er dagen dat het minder gaat, Maar die zijn zooo makkelijk door te komen dat het me niet meer interesseert. Tip; ga het gewoon doen, je maakt je eigen alleen maar gek door dingen op te zoeken, je moet het uiteindelijk echt zelf doen, en je kan het. Wees lief voor je zelf en gun je zelf echt de tijd..wanneer je half denkt dat je er bent, ben je er nog niet. Zet door en mooie tijden komen!! Echt waar. Ik kan het weten
05-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

In 2017 heeft mijn psychiater mij fluoxetine voorgeschreven omdat ik toch best wel depressief was. Ik zat bijna letterlijk op het randje tussen leven en dood. In het begin werden mijn klachten wel steeds heftiger. Maar een half jaar later was het wel weer geneutraliseerd. In oktober ben ik de afbouw begonnen, en vandaag de dag dat ik geen fluoxetine meer hoef te sl[lees meer...]ikken

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum