lees de ervaringen

Fluoxetine

Depressie - antidepressiva SSRI
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (68 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (22 meningen)
  • Angststoornis (16 meningen)
  • ...
4,5

152 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

06-03-2014
Man (47) - Depressie

Tevredenheid over:
Ik heb prozac 2 maanden gebruikt zonder enıge resultaat. Ik heb wel ernstige bıjwerkingen en nog steeds na 2 maanden. Ik ben 2 maanden geleden gestopt met prozac en ik heb nog steeds problemen met sex. Daarnaast heb ık nog steeds electrısche shocks in mijn hoofd. Daarnaast voel ik me vreemd in mijn gedrag en voel mezelf niet meer. Ik raad mensen aan om prozac niet te gebr[lees meer...]uiken. Ik had ook veel last van bijwerkingen zoals niet meer willen eten etc....begin er aub niet aan. Liefs Stephan xx
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

22-02-2014
Vrouw (29) - Chronische de...

Tevredenheid over:
Ik slik het nu sinds 5 weken vanwege een chronische depressie en angstklachten. Eigenlijk kon ik niets meer aan, het dagelijkse leven was mij te veel. Steeds een gevoel van angst, onzekerheid, onrust maar vooral verdriet. De eerste 2 weken met fluoxetine waren geen pretje, mijn klachten werden wel 10 keer zo erg. Ik wou al stoppen maar ik heb doorgezet en op dag 12 werd [lees meer...]ik ineens heel anders wakker. Geen stress in mijn buik, geen angst, geen huilbuien of gevoelens van onmacht. Wat ben ik blij dat ik dit middel kan nemen. Ik slaap wel minder diep, ben wel 1 of 2 keer per nacht wakker en kan dan moeilijk in slaap komen. En mijn libido is eigenlijk nul op het moment maar na jaren van verdriet en ellende heb ik dat er graag voor over en hoop dat in de loop van de tijd ook deze bijwerking zal verdwijnen!

27-01-2014
Vrouw (51) - Depressie

Tevredenheid over:
Vanwege langdurige depressie ben ik fluoxetine gaan slikken. De eerste weken was ik vaak misselijk en had ik een beetje een duf gevoel. Na zes weken was dit over. Daarna heb ik het bijna zes jaar geslikt. Nooit problemen gehad met bijverschijnselen. Het werkte prima en was helemaal van de depressie af. Ik vond het mijn wonderpil en ondanks dat de huisarts wilde dat ik zou [lees meer...]stoppen ben ik er toch mee doorgegaan. Vorig jaar vond ikzelf dat het tijd was om te stoppen en toen begon de ellende. De eerste twee pogingen on te stoppen zijn mislukt. Ik kreeg vreselijke ontwenningsverschijnselen, griepachtig, spierpijn, stemmingswisselingen, nachtmerries, slecht zien en de stroomstoten door mijn hoofd. De klachten waren zo heftig dat ik dan weer begon, binnen een dag was ik weer van alle klachten af. Vanaf half december ben ik nu clean maar de ontwenningsverschijnselen heb ik nog steeds, ze zijn wel minder heftig maar ze zijn er nog wel. Ondanks dat ik tevreden ben over de werking raad ik het iedereen af om wat voor anti depressiva dan ook te slikken, je raakt eraan verslaafd en het afkicken is vreselijk erger dan stoppen met roken.

Reactie:

Mijn dochter(17jaar) heeft 3 maanden fluoxetine in het begin nog geen resultaat, maar toen ging het goed ze had minder last van faalangst. en de laatste periode heeft ze ook nog propranolol geslikt,in totaal 6, toen begon de ellende met bijwerkingen. Slapeloosheid, suicidale neigingen, knarsetanden, erge hoofdpijn, angst voor calorien , angst om naar buiten te gaan en wazig zien. Sinds ze is gestopt, zijn alle klachten weg, behalve het wazig zien. Ze heeft een bril met haar sterkte, maar kan nog steeds niet goed zien. Ze kan op school ook niet op het bord zien en ze voelt zich nu weer rot. Mijn vraag is hoe heb jij dat wazig zien ervaren en hoe lang heeft het geduurd?

Datum 19-03-2014 22:24

16-12-2013
Vrouw (32) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik heb sinds het begin eigenlijk alleen maar last gehad van bijwerkingen en dat vijf weken lang. Continu angstig, slecht slapen, veel zweten, pijnlijke spieren en gewrichten, buikpijn, hoofdpijn, maag darmklachten. Duizelig alleen in het begin.

02-12-2013
Man (35) - Depressie

Tevredenheid over:
Na een dikke burn out (of wat het ook mag zijn) in december 2012 ben ik nu, een jaar later, weer op de goede weg. Ik werk weer ruim 30 uur (WO) en ik kan alleen maar bekennen dat de fluoxetine mij heeft geholpen. Ik heb eerst vanaf ongeveer april Valdoxan gebruikt. Daar sliep ik beter van, maar ik hield veel bijwerkingen, met name gevoelstoornissen (parestesien). Achteraf [lees meer...](nu ik het beter als bijwerking herken) heeft mij dat erg angstig gemaakt. Een soort hete gloed die met name aanwezig is op rug, armen en benen. Ook werd ik daar erg 'stoned' van. In juli voor de vakantie besloten over te gaan op 'iets sterkers' het schoot mij niet genoeg op allemaal (en dat is kenmerkend voor het ziektebeeld). Eerst samen met Valdoxan maar daardoor namen de bijwerkingen (angst, slapeloosheid, hoofdpijn, vermoeidheid, elektrische schokken) extra toe. Na twee weekjes fluoxetine met 2x daags een halve oxazepam was de strijd tegen de ergste bijwerkingen wel gestreden. Ik denk ook dat de drempel om een SSRI te nemen op zichzelf van grote betekenis is. Het ontkennen van een psychische ziekte is een veel te zware strijd om te voeren. Met groot gemak vinkte ik zojuist het vakje "Depressie" aan en met net zoveel gemak praat ik erover. Echt erkennen dat zij iets anders in elkaar zit dan de rest is de sleutel. Ik kijk nu vaker terug dan met angst en beven vooruit. Ik zie dat ik de kutste tijd van mijn leven achter de rug heb, maar ook dat ik in mijn diepste wezen ben veranderd. Zal het terugkomen? Natuurlijk ben ik bang. Bang voor de angst. Maar ik weet na deze eerste keer dat er ook weer licht is. Ook voor jou! Gewoon doen die fluoxetine en alle bijsluiters meteen wegflikkeren. Ik kom niet aan, ik heb goede seks (klaarkomen duurt iets langer, maar ja) en ik ben helder en lust nog steeds een biertje. Ik doe alleen wat vaker een dutje.... maar of dat te maken heeft met de pillen of met mijn nieuwe ik weet ik niet. Veel sterkte!

15-11-2013
Vrouw (32) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik slik sinds gisteren dit medicijn op aanraden van mijn psychiater. Ik slikte eerst sinds april Venlafaxine, dit heb ik vanaf verleden week afgebouwd tot aan woensdag. Gisteravond heb ik mijn eerste capsule Fluoxetine 20 mg ingenomen. Ik merkte meteen met slapen dat ik last had van angstige enge dromen en vandaag voelde ik me nogal beroerd. Ik was prikkelbaar, emotione[lees meer...]el, erg duizelig, moe, buikpijn, hoofdpijn, maagpijn, misselijk en diaree. Ik hoop dat dit binnen een paar dagen weer over is en ik gewoon aan het medicijn moet wennen. Zal een update plaatsen volgende week

Reactie:

Ik moest afgelopen donderdag stoppen met fluoxetine vanwege te heftige bijwerkingen. Ik had overal pijn in mijn lichaam net als voordat ik ooit een anti depressiva had geslikt. En ik had continu last van angst. Ik ben direct overgestapt op imipramine. En ben iets rustiger. Gebruik dit nu vijf dagen.

Datum 16-12-2013 12:36

09-11-2013
Vrouw (25) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
ik gebruik mijn medicijnen al 10 dagen, heel veel bijwerkingen heb ook last van hartkloppingen. en net of je met naaldjes prikt iemand hier nog meer last van? verder gebruik ik er oxazepam bij. ben zeer gejaagd . ik ben ook afwezig en vaag in mijn hoofd. wie heeft dit nog meer? en wanneer gaat het over?

Reactie:

Die hartkloppingen heb ik ook. En deze week erg veel last van maag darmklachten. Veel maagpijn, buikpijn, maagzuur en erg veel angst.

Datum 06-12-2013 12:53

14-10-2013
Man (19)
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
Ik gebruik dit medicijn nu een maand voor ejaculatio praecox (vroegtijdig klaarkomen). Heb hier altijd last van gehad, de oorzaak licht bij een tekort aan de stof serotonine, vandaar dat dit medicijn wordt gebruikt. De eerste week last gehad van wat vermoeidheid, lichte misselijkheid en lichte prikkelbaarheid. De tweede week voelde ik me nog wat afwezig, maar de bijwerk[lees meer...]ingen zijn nu verdwenen, en het medicijn werkt geweldig!

07-08-2013
Vrouw (31) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Sinds september 2012 gebruik ik fluoxetine. Daarvoor sertraline gehad, maar 10 kilo van aangekomen en had ook niet het gewenste effect. Ik ben begonnen met 20mg en zit nu op 60mg, is ook wel de max volgens mijn psychiater. Maar sinds ik op de 60mg zit merk ik pas echt heel duidelijk verschil. Ik ben een stuk rustiger in mijn hoofd, nauwelijks nog angst en paniek en als h[lees meer...]et we wel is, in veel mindere mate dan voorheen. De 10 kilo die ik door de sertraline was aangekomen, is er weer af. In het begon weinig last van bijwerkingen gehad, waar ik wel heel bang voor was, want dat had ik met de sertraline wel ervaren. Ik ben heel blij met de fluoxetine. Ik kan wel heel onrustig slapen en heel vaag dromen, maar verder niet echt last van bijwerkingen.

05-07-2013
Vrouw (46) - Depressief

Tevredenheid over:
Op dag 3 nu met beginnen fluoxetine. In het verleden fevarin en seroxat gehad, omdat ik waarschijnlijk aangeboren het stofje serotonine tekort heb. Daardoor neig ik naar depressie, angst en paniek als ik me rot vol ogf het druk heb. Na 3 jaar medicijn vrij geweest te zijn sloop het er weer in allemaal, wakker worden met steen in je maag, nerveus, soms opgejaagd etc., korto[lees meer...]m niet genieten terwijl je het zo goed kunt hebben. Woensdag begonnen met 20 mg fluoxetine(prozac) omdat ik er zeker niet van aan wil komen. Ervaar een droge mond, wat moe, soms een soort hitte aanval, rare slokdarm, misselijk en veel boeren. Voor de rest valt het nog mee. Ik hoop echt dat de bijwerkingen snel afnemen en het middel zijn werk kan gaan doen. de andere keren had ik veel meer last van nare bijwerkingen, dit is tot nu toe nog goed te doen. Ik zie het nu maar ff een paar weken investeren in de tijd die komen gaat waarbij je je veel lekkerder voelt. Ben ook van mening dat je je goed moet realiseren wat bijwerkingen kunnen zijn en daar niet gelijk van in de stress schieten, want dat is denk ik wat ook veel gebeurd omdat we al angstig/[aniekerig zijn.

30-06-2013
Vrouw (44) - Depressief
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Ik heb eerst serlain genomen maar omdat ik daarvan in één jaar tijd 20kilo was aangekomen heeft de psychiater me fluoxetine 20mg gegeven, het gaat me beter af dan serlain maar de depressieve gevoelens steken af en toe tochn terug de kop op, misschien overschakelen naar een grotere dosis? Graag andere mensen hun mening hierover.....

13-06-2013
Vrouw (17) - Depressie

Tevredenheid over:
ik slik al een 6 weken 20 mg en heb der niks van gemerkt. toen met de dokter over legt en is het verhoogd naar 30 mg. dit slik ik nu al 3 weken en merk er nog steeds niets van. iemand die dit ook mee (heeft) (ge) maakt?

18-04-2013
Vrouw (38) - Depressiviteit
Algehele tevredenheid: 5

Tevredenheid over:
Werkt voor mij supergoed. Kom er niets van aan val er eerder iets van af. Als de tables 's-avonds voor het slapen in neem dan kan ik goed slapen.

18-04-2013
Vrouw (38) - Depressiviteit

Tevredenheid over:
Ik gebruikte eerst fluoxetine mylan daar ben ik erg tevreden over en werkt heel goed bij mij. Toen kreeg ik van de apotheek van een ander merk fluoxetine pch. Hiervan kreeg ik last van trillen, geen zin meer om de dagelijkse huishoudelijke taken uit te voeren. En ook erg pijn tussen mijn schouders en nek. Net of dat de medicijnen niet werkte dat het stofje wat ik nodig ha[lees meer...]d er niet meer in zat. Nu weer de oude medicijnen gisteravond ingenomen en ben weer lekker in huis aan het opruimen. Dus wel degelijk verschil in.

07-04-2013
Vrouw (55) - Depressiviteit

Tevredenheid over:
Ik raakte 3 jaar geleden in de overgang, waarbij fluoxetine niet goed werkte. Ik kreeg ernstige vorm van RLS (restless legs syndrome) waarbij ik constant last kreeg van zeer pijnlijke benen. Mijn dokter geeft de fluox nu hiervan de schuld en had ik andere depressivum moeten slikken. Dus voor mij is fluox en overgang geen goede combi.

Reactie:

Beste, Ik ben gestopt met deanxit en kreeg prozac in de plaats... ik neem nu 4 weken prozac en al mijn spieren doen pijn.... ik word s morgen mega onrustig wakker en kan niet meer blijven liggen... als ik neerlig wegen mijn benen en armen duizend kg en doen ze pijn... nu ook pijn in mijn armen en schouders.... zou dit van die prozac zijn? Of eerder stoppen deanxit, ik weet het niet,... ik ga nu proberen door toch ook te stoppen met prozac.... hoe was de spierpijn bij u? enkel de benen of ook de armen? Bedankt voor je info!!

Datum 23-12-2013 14:28

02-04-2013
Vrouw (44) - Paniekaanvallen
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Het gebruik van fluoxetine is goed gegaan. Het enige is dat ik bij de capsules last kreeg van een soort kramp in mijn slokdarm, heel pijnlijk! Met de oplosbare tabletten was dit voorbij. Nu ik na 10 jaar wil stoppen heb ik wel een probleem. Met fluoxetine kun je in een keer stoppen, maar dat is niet verstandig is mijn ervaring. Ik kreeg rare flitsen door mijn hoofd, ter ho[lees meer...]ogte van mijn oren als ik oogbewegingen maakte of mijn hoofd draaide. Dt verschijnsel kreeg ik pas na 6 weken gestopt te zijn. Na een 4 weken met deze zg. Brain zaps gelopen te hebben ben ik weer gestart. En weg waren de flitsende gevoelens. Nu langzaam afbouwen proberen ...

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum