lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-08-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Na een half jaar bij de psycholoog te hebben gelopen en ik zelf vond dat mijn gemoedstoestand (depressie, die zich uitte in niks kunnen doen) er niet beter op werd gevraagd over de mogelijkheden bij mijn psycholoog. De psycholoog in kwestie was eigenlijk vrij negatief over medicatie / wist er vrij weinig van (ondanks al 20 jr in het vak te zitten) maar ik ben toch gaan doo[lees meer...]rvragen bij mijn zorginstantie. Uiteindelijk na een aantal gesprekken met de psychiater op Fluoxetine uitgekomen. Zij gaf mij wel veel en goede informatie. De eerste maand was best even pittig; misselijkheid gecombineerd met sufheid. Ook even uitproberen wanneer ik het medicijn het beste kon nemen. Dat is voor mij 's avonds voor het slapen gaan. Ik heb ADD en was eigenlijk oververmoeid van het leven, had een aantal dingen nog niet goed verwerkt en ik trok me altijd erg veel aan van anderen in de emotionele zin. Ik vergeleek mijzelf te veel met andere mensen en vond dat iedereen beter / succesvoller was dan ik ben. Emoties van anderen kan ik altijd erg goed aanvoelen, dit kan erg vermoeiend zijn en zo kwam ik nooit écht aan mijzelf toe. Wat ik wilde, hoe ik me voelde (ja, kut... maar waarom?) en dingen ondernemen daar had ik al helemaal geen energie voor. Kortom, allemaal zeer vermoeiende, negatieve emoties en een tijd waarvan ik blij ben dat hij voorbij is. Ik slik ook Ritalin en heb het idee dat de twee medicijnen een positieve wisselwerking hebben op elkaar. De fluoxetine heeft voor meer rust in mijn hoofd gezorgd, in de emotionele zin. Hierdoor kan ik me ook weer beter concentreren en mijzelf focussen op de dingen die belangrijk zijn voor mij in mijn eigen leven. Voor mij is het meest negatieve denk ik wel dat ik bijna geen alcohol meer aan kan. Dit medicijn zorgt ervoor dat je je te brak voelt de volgende dag, iets wat ik voorheen niet had. De eerste maanden was alcohol zelfs uit den boze bij mij (ik liep er na 1 biertje bij als een dronken persoon i.v.m verstoorde motoriek). Ook mijn libido is afgevlakt, maar niet dusdanig slecht dat ik wil stoppen met dit medicijn. Voor mij persoonlijk wegen zijn deze bijwerkingen niet op tegen de positieve werking die dit medicijn op mijn leven heeft. Al met al heeft fluoxetine mijn leven echt wel gebeterd.
12-08-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Aan te raden. Heb wel geduld want bij mij sloeg het pas na een aantal maanden goed aan. Na 3 maanden toch 10 mg erbij. Toen merkte ik echt resultaat. Na 2 maanden toch weer terug naar 20mg. Dit is goed gegaan. Nadeel van fluoxetine is bij mij dat ik er erg door aangekomen ben.
05-08-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Het duurde een tijdje voordat ik echt werking merkte, maar voel me stukken beter en steviger in mijn schoenen staan! De grote nadelige bijwerking die ik heb is heel erg snel zweten bij de kleinste inspanning, iets warms drinken of nu het zomer is op de warme dagen!! Normaal zweet ik helemaal niet snel tot amper en nu loop ik regelmatig met nat haar van het zweet en ruik ik[lees meer...] mezelf. Heb geprobeerd te minderen met dit medicijn omdat het erg vervelend is, maar ik merkte gelijk dat het geen goed idee was en ik labieler werd dus weer gelijk teruggegaan naar mijn voorgeschreven dosis. Het is zeer vervelend en overstappen op een ander medicijn zie ik niet zitten aangezien dit al de 3e AD is die ik gebruik. Die andere waren helemaal ellendig met allerlei bijwerkingen.. meer mensen die hier last van hebben?
28-07-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

voor mij doeltreffend. zonder kom ik de deur bijna niet uit en ben zeer depressief.
21-07-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

Naar tevredenheid ongeveer 3 jaar Fluoxetine van het merk PCH gebruikt tegen ernstige PMS klachten. Sinds deze maand over naar het merk Centrafarm, met op papier exact dezelfde samenstelling. Nu voor het eerst in jaren voel ik me weer vreselijk in de week voor mijn menstruatie. Wat een hel. Herkenbaar?
12-07-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb eerst een paar maanden citalopram gebruikt, maar dit deed bij mijn klachten niks. Nu al 3 maanden aan fluoxetine 30mg maar ik voel me er erg slecht bij. Doodmoe, constant gespannen, brok in mijn keel. Bijne hopeloos aan het worden. De arts zegt dat ik nig even geduld moet hebben, maar dit duurt wel erg lang voordat er iets positiefs te melden is. Zijn er nog meer me[lees meer...]nsen waarbij het effect zo lang op zich liet wachten?
03-07-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Naast jarenlang gebruik van seroquel lukte het nu met fybromyalgie erbij niet meer om zelfstandig de depressie te boven te komen. Daarom gestart met 20mg fluoxetine. Ondanks dat ik in het verleden hier niet goed op reageerde toch mee gestart omdat het de eetbuien veroorzaakt door de seroquel, remt. En inderdaad 6 kg in 6 weken tijd af gevallen. Maar toen begon de elende v[lees meer...]an de fluoxetine. Mega onrustig en helemaal hyper . De hele dag maar door gaan. Continue nieuwe ideeën en maar geld uitgeven. In het begin voelt het allemaal nog lekker . Maar na een paar weken voelt het of je jezelf niet meer kunt bijhouden. En kreeg ik het gevoel helemaal gek te worden. Gestopt met de fluoxetine. En aangezien het een paar weken duurt voor het uit je lichaam is. Was de situatie nog een tijdje onhoudbaar. Nu zonder fluoxetine en met seroquel verhoging is de depressie en de eetbuien weer terug.
22-06-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Het is voor mij goed medicijn. Helpt met gewone leven. Maar ik kan niet klaar komen. Dat is echt grote nadeel.
Pagina 1 van 7

Mirena (1908) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (749) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (381) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (374) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (287) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (268) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort