lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-07-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

Naar tevredenheid ongeveer 3 jaar Fluoxetine van het merk PCH gebruikt tegen ernstige PMS klachten. Sinds deze maand over naar het merk Centrafarm, met op papier exact dezelfde samenstelling. Nu voor het eerst in jaren voel ik me weer vreselijk in de week voor mijn menstruatie. Wat een hel. Herkenbaar?
12-07-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb eerst een paar maanden citalopram gebruikt, maar dit deed bij mijn klachten niks. Nu al 3 maanden aan fluoxetine 30mg maar ik voel me er erg slecht bij. Doodmoe, constant gespannen, brok in mijn keel. Bijne hopeloos aan het worden. De arts zegt dat ik nig even geduld moet hebben, maar dit duurt wel erg lang voordat er iets positiefs te melden is. Zijn er nog meer me[lees meer...]nsen waarbij het effect zo lang op zich liet wachten?
03-07-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Naast jarenlang gebruik van seroquel lukte het nu met fybromyalgie erbij niet meer om zelfstandig de depressie te boven te komen. Daarom gestart met 20mg fluoxetine. Ondanks dat ik in het verleden hier niet goed op reageerde toch mee gestart omdat het de eetbuien veroorzaakt door de seroquel, remt. En inderdaad 6 kg in 6 weken tijd af gevallen. Maar toen begon de elende v[lees meer...]an de fluoxetine. Mega onrustig en helemaal hyper . De hele dag maar door gaan. Continue nieuwe ideeën en maar geld uitgeven. In het begin voelt het allemaal nog lekker . Maar na een paar weken voelt het of je jezelf niet meer kunt bijhouden. En kreeg ik het gevoel helemaal gek te worden. Gestopt met de fluoxetine. En aangezien het een paar weken duurt voor het uit je lichaam is. Was de situatie nog een tijdje onhoudbaar. Nu zonder fluoxetine en met seroquel verhoging is de depressie en de eetbuien weer terug.
22-06-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Het is voor mij goed medicijn. Helpt met gewone leven. Maar ik kan niet klaar komen. Dat is echt grote nadeel.
22-06-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Vanwege een stevige angst en paniekstoornis door de huisarts doorverwezen naar de psychiater. In eerste instantie ruim een half jaar het gebruik van Fluoxetine tegengehouden uit angst voor de vele en vooral vervelende bijwerkingen. Omdat ik niet verder kwam met alleen cognitieve therapie uiteindelijk toch maar voor deze medicatie gekozen. Gebruik het nu ruim een jaar, dag[lees meer...]elijks 2 capsules van 20 mg ná het ontbijt. Van vervelende bijwerken nauwelijks last gehad, ook niet in de beginfase. Dosis is na ca 4 maanden van 20 mg naar 40 mg verhoogd in combinatie met bloedonderzoek. De bijwerkingen die ik ervaar is dat ik vaker heel realistisch en vooral absurdistisch droom, maar dat ervaar ik niet als vervelend. Heel soms ontstaat er wat druk op de borst/pijn in de slokdarm ongeveer een half uur na inname, maar dat is binnen een uur weer helemaal weg. Verder totaal geen last gehad van bijwerkingen. Werkzaamheid is wel duidelijk te merken; omgaan met spanning wordt wat makkelijker en er is meer rust in m'n lijf. Kortom, blij met resultaat en baal er nu van dat ik een half jaar heb aangemodderd voor ik hier mee begon.
19-06-2016

Posttraumatische stress-stoornis

Ik slik dit medicijn nu 2 maanden. Heb eerst 20mg geslikt, kreeg veel bijwerkingen. De arts heeft het dus verhoogd met nog een keer 20mg, daar was ik niet blij mee. Mijn bijwerkingen zijn: hallucineren (heel erg last van), mezelf iets aan doen (dat deed ik al, maar is heftiger geworden), denkend aan de dood (poging geprobeerd), veel haar uitval, nog angstiger. Ik voel me e[lees meer...]chter helemaal niet goed met dit medicijn. Ik geef het steeds aan, maar dan wordt er gezegd dat ik moet wachten. De bijwerkingen zouden minder worden, nou dat is zeker niet zo wordt alleen maar heftiger. Ik zou zo graag met dit medicijn willen stoppen, maar mag dus niet. Geef op tijd aan als jij je niet goed voelt met dit medicijn, voordat het echt te laat is.
02-06-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik kreeg dit medicijn om pms klachten te verminderen. vrijdagavond 20 mg ingenomen en de volgende ochtend werd ik rustig wakker...heerlijk, geen gepieker.. wat een rust maar.... 's middags voelde ik me zo de put in glijden. ik werd heel somber en kreeg de neiging om mezelf iets aan te doen. Automutileren... nooit gedaan of aan gedacht... sterker nog ik ben bang voor de do[lees meer...]od. Het was net een gevecht tussen de fluoxetine en mijn verstand. De prozac zei maak er een eind aan en mn verstand zei nee doe normaal. Heel eng..ik ging de keuken niet meer in ivm messen. Doordat dit medicijn een lange halfwaarde/werktijd heeft, heb ik er 5 dagen over gedaan om me weer een beetje "normaal"te voelen. Ik wou niet alleen zijn. Doordat ik door dit medicijn in een echte depressie terecht was gekomen, kwam ik bij een psychiater terecht. Hij zei ook dat prozac niet onderschat moet worden en raadde citalopram aan...niet gedaan...ik durfde niet meer. Nu gaat het weer goed. Neem dit medicijn nooit zonder toezicht in, zorg dat er iemand in de buurt is de 1e dagen om u in de gaten te houden of het niet fout gaat. Gelukkig gaat het bij veel mensen wel goed, maar zo ziet u maar dat iedereen verschillend is.
17-05-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik was overgestapt van Escitalopram naar Fluoxetine, omdat de Escitalopram niet aansloeg na 2 maanden... Nu weer 2 maanden verder met de Fluoxetine en had bijna de hoop opgegeven, omdat ik nog steeds geen verbetering merkte. Nu eindelijk -na 8 weken- voel ik een klein beetje verschil. De dosis is nu verhoogd naar 40mg in de hoop dat het nog beter aanslaat. Erg jammer dat h[lees meer...]et zo lang duurt voordat men de juiste medicatie gevonden heeft die werkt.. ben inmiddels een half jaar van ellende verder en is nog steeds afwachten of dit medicijn beter aanslaat.
Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (741) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort