Fluoxetine

<< < vorige
Pagina 1 van 7
19-04-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb al mijn hele leven angsten en paniek, ik wou geen medicatie nemen uit schrik voor de bijwerkingen. Ik gebruik kruiden en magnesium en probeer te sporten en gezond te leven. Maar ik heb nu toch besloten om iets te nemen omdat ik soms depressieve gevoelens heb en omdat een angststoornis zo uitputtend is. En het is te vroeg om al te merken of het echt helpt, maar i[lees meer...]k ben blij dat de bijwerkingen goed te verdragen zijn(, ik neem nu 5 dagen 10 mg) en ik ben gaan werken en het ging. Alleen minder goed slapen en afwisselend wat onrust en moe, maar zeker niet fel, terwijl ik sterk reageer op medicatie. Dit is mijn ervaring tot nu toe, IK was echt heel bang om iets te nemen en nu valt het goed mee.
14-04-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

een aantal jaar lang had ik zo nu en dan last van angsten. soms piekten het zodanig dat ik niet eens meer durfde te douchen boodschappen doen of de hond uitlaten . afgelopen winter kwam het tot een dusdanig niveua dat ik heb besloten na overleg van de huisarts om fluoxetine te gaan proberen . ik schrijf deze resentie omdat ik in die tijd dagelijks bezig ben geweest naar he[lees meer...]t zoeken van positieve verhalen over dit medicijn . dit om mezelf ervan te kunnen overtuigen dat ik vol moest houden en het echt beter ging worden . jammer genoeg was het flink zoeken naar positieve verhalen . zelf ben ik van mening dat mensen pas ergens gaan klagen als er iets niet goed is en dat dat de reden is dat er weinig positiefs te vinden is hier over . darom schrijf ik nu dit verhaal in de hoop dat mensen die nu op een diepte punt zitten dit verhaal tegen komen . in de eerste periode dat je ik dit medicijn gebruikte werd het een stuk erger . en dan bedoel ik de angsten , hartkloppingen , schrikreacties op de normaalste dingen . ik moest mijn ouders bellen om boodschappen te doen ik was bang voor de buurvrouw die goedenavond zei en voordat ik mezelf zover had gekregen om met mijn hond naar buiten te gaan was ik anderhalf uur verder . constant lopen draaien zweten geen kant op kunnen met jezelf . houd daar rekening mee mocht je dit willen proberen . na een week of 5 a 6 had ik ineens de kracht om het opzij te zetten en vanaf daar werd het aleen maar beter . ben nu ongeveer een week of 10 verder en heb echt helemaal nergens last meer van . de angsten zijn weg de paniek is weg en kan me een heel stuk beter concentreren . ook cominuceren gaat een stuk beter kan nu heel goed en duidelijk uitleggen wat ik probeer te vertellen aan iemand . boodschappen doen gaat vanzelf maak met veel mensen een praatje onbekenden zijn niet eng meer voel me echt super goed . persoonlijk had ik dit jaren geleden al moeten doen . dus voor degene die een positieve feedback zoekt op een diepte punt er is wat aan te doen bespreek het met je huisarts . zelf heb ik veel houvast gevonden op internet ✌🏻✌🏻
23-03-2019

Chronische depressie

3 jaar geleden kreeg ik aanbankelijk Citalipram voorgeeschreven (40mg). Na een jaar bleef ik kast jouden van stemmingswisselingen, soms hoofdpijn in de ochtenden en verergerde gewrichtspijn (ik heb artrose), en slikte ik regelmatig zonnodig Oxazepam 20 mg extra, vooral als ik opzag tegen gesprekken/situaties. Eind vorig jaar was ik dit zo zat dat ik op eigen houtje heb af[lees meer...]gebouwd. Hiermee heb ik mezelf tekort gedaan want binnen 2 maanden had ik een enorme terugval; en kon niet meer werken. Nu slik ik sinds 8 weken Fluoxetine; begonnen met 20 en na 4 weken opgehoogd naar 40Mg. Ik kan nu zeggen dat ik me redelijk goed voel. Wel heb ik af en toe nog een bonzend hart, en het ernstige bibberen wat ik bij de start ervaarde, is nu bijna weg. Ik heb nu hulp aangevraag bij GGZ i.v.m. mijn (C)PTSS; de fluoxetine maakt mij minder duf en dus merk ik dat ik weer herbelevingen ervaar. Al met al raad ik mensen met veel blijvende bijwerkingen van Citalopram, aan om zeker met de huisarts te overleggen of een ander medicijn beter aansluit bij de persoonlijke psychische klachtn!!
21-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik had zware periode in mijn leven. Veel problemen, ziektes, operaties en in ens werd ik angstig . Het was erg zwaar. Deed niks allen slapen... Met fluoxetine kan ik beter functioneren en mijn angsten zijn draagbaar....
14-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Week 2 was het zwaarst, klachten worden veel erger. Wees hier op voorbereid want dit wordt echt onderschat. Zorg dat je steun hebt van je omgeving. Bij ophoging geldt hetzelfde. Na 3 weken begon het te werken. Angst werd minder, oncontroleerbare lichamelijke sensaties werden minder, gedachtes werden geleidelijk minder en geen paniekaanvallen meer. Geleidelijk steeds positi[lees meer...]ever en meer energie om dingen te doen. (ik gebruik het nu 8 weken). Slechte ochtenden verdwijnen pas op het laatst.
13-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Even een korte recensie vanuit mijn kant. Ik schrijf never nooit een recensie en heb nooit het gevoel gehad dit te moeten doen omdat 'toch niets hielp. Ik heb al jarenlang last van angst en paniek, 13 jaar om precies te zijn en dit is het laatste jaar op zijn piek geraakt. Ik wilde dood en zag het leven niet meer zitten, Paniek na paniek, derealisatie al jarenlan[lees meer...]g, ik was mezelf niet meer, de hoop totaal verloren en wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik dacht altijd, ik heb het erger dan andere en voor mij zou er wel geen hulp zijn. Ik wilde absoluut geen medicatie dmv eerdere vervelende ervaringen, Ik las altijd op plekke zoals hier hoe slecht het wel niet was en hoe zieker je er van werd. Mensen luister goed; ik was de allergrootste angsthaas om medicijnen te gebruiken en heel erg sceptisch, Ik vind dat het mijn plicht is een recensie te schrijven omdat ik weet hoe het is, uitzichtloosheid en continue je anders voelen dan andere, angst, Paniek, deppresief zijn. Ik ben begonnen in oktober met 20MG en de eerste maand, 1.5 maand ging ik door een complete hel, ik kan hier 3x per dag alprazolam naast(0.25 mg per keer) om mij er doorheen te helpen. Met goede steun van mijn naasten kwam ik er heel langzaam weer bovenop. Ik kan zeggen dat ik nu na bijna 5 maanden een compleet ander mens ben, Ik ga ook nog naar therapie en ben er dagelijks mee bezig, maar ik zit echt 80 procent beter in mijn vel en ben weer bijna zoals 13 jaar geleden. Ik slik nu 30mg in de ochtend en heb al 4 maanden geen alprazolam meer aan geraakt, Tuurlijk zijn er dagen dat het minder gaat, Maar die zijn zooo makkelijk door te komen dat het me niet meer interesseert. Tip; ga het gewoon doen, je maakt je eigen alleen maar gek door dingen op te zoeken, je moet het uiteindelijk echt zelf doen, en je kan het. Wees lief voor je zelf en gun je zelf echt de tijd..wanneer je half denkt dat je er bent, ben je er nog niet. Zet door en mooie tijden komen!! Echt waar. Ik kan het weten
05-03-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

In 2017 heeft mijn psychiater mij fluoxetine voorgeschreven omdat ik toch best wel depressief was. Ik zat bijna letterlijk op het randje tussen leven en dood. In het begin werden mijn klachten wel steeds heftiger. Maar een half jaar later was het wel weer geneutraliseerd. In oktober ben ik de afbouw begonnen, en vandaag de dag dat ik geen fluoxetine meer hoef te sl[lees meer...]ikken
17-02-2019

Chronische depressie

Jarenlang depressieve periodes. Ondanks allerlei verschillende antidepressiva toch steeds weer heel diep in de donkerheid van depressie. Kon niet meer normaal functioneren. Bloedonderzoek wees uit dat de medicijnen meteen weer werden afgebroken. In overleg met psychiater toch fluoxetine gaan proberen. Na zeer heftige start met veel.bijwerkingen en angsten nu super bli[lees meer...]j met de rust die er in mijn hoofd is gekomen. Werk weer voor en mijn sociale leven komt weer op gang.
23-01-2019

Bipolaire stoornis

Fluoxetine geruikte ik voor mijn depresieve episoden in mijn bipolaire stoornis. Het heeft geen effect gehad.
19-01-2019

Stress

mijn vriendin gebruikt het al jaren en sinds een jaar heb ik een relatie met haar en ze heeft er enorm baat bij .ik veelal last van stress en paniek en angst aanvallen ptss gerelateerde klachten sinds 1989 plotseling weduwnaar .ik er met de huisarts over gepraat en kreeg fluoxetine voorgeschreven .heb wel vele gesprekken gehad in het verleden bij de lentis maar nog nooit [lees meer...]medicatie ergens voor gehad terwijl ik veel last had van depressies en oververmoeid .ik gebruik het nu 5 week .maar voel me net een jojo .het malen word minder maar vaak ook terug van de een op de andere dag minder opvliegerig maar soms wel onrustig wat mij er bijna toe drijft om weg te lopen vluchtgedrag. .slapen word wat beter maar nog niet een hele nacht door .meestal rond 2 uur wakker en om 6 uur gaat het wekkertje weer maar dan heb ik al uren liggen draaien .mijn libido van hoog gegaan naar heel laag .de wil is er wel maar halverwege stopt het en is een moordpartij om uiteindelijk een orgasme te krijgen .voor beiden heel vervelend .de tijd dat het ongeveer moet gaan werken staat 2 tot 6 weken voor .maar af en toe voel ik me net een klein kind .let overal op en verlatingsangst overheerst wie heeft hier ervaring mee en weet de oplossing .
14-12-2018

Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)

Een kennis raadde het aan voor overgevoeligheid van geluid. Helaas was dit zaligmakend voor mij en de arts schreef het zonder veel moeite voor zonder waarschuwing ook... het werkte direct terwijl medicijnen bij mij normaal weinig doen. De huisarts wilde dat ik de dosis ophoogde naar 40 mg, waarom weet ik niet maar je vertrouwd een arts toch.. dom!! Na 3 en halve week hoord[lees meer...]e ik alles wat ik las hardop in mijn hoofd en bleven zinnen van anderen in mijn hoofd hangen. Ik heb dat nooit eerder gehad!! Ik kreeg van mensen te horen dat je gek word van dat spul, stoppen gelijk was het advies. Gecontroleerd heb ik De troep afgebouwd met extreme bijwerkingen, ik was een angstig poppetje, onherkenbaar! Na meer weken gestopt te zijn begin ik weer op te krabbelen en mezelf terug te vinden. Ik heb nog nooit zulk vergif gebruikt en wens dat ook niemand toe. Mijn oordeel: GEVAARLIJK SPUL
03-12-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 14 jaar depressief te zijn uiteindelijk besloten om met anti-depressiva te starten. Na diverse SSRI's uitgeprobeerd te hebben bleek Prozac, voor mij, het middel zonder bijwerkingen en zeer effectief. Ik ben 3 keer (ongeveer een jaar) gestopt geweest maar de depressie kwam altijd weer terug. Besloten het maar de rest van mijn leven te slikken. Helaas merk ik wel dat de [lees meer...]werking minder is dan in het begin.
20-11-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na een vreselijke opbouw periode van het merk Mylan ben ik overgegaan naar Fluoxetine, maar dan specifiek van de maker Actavis wat nu Aurobindo is. Ook al schijnt dit een niet zo 'moderne' zoals ze dit in vaktermen noemen, antidepressiva, zweer ik erbij. Dit is de tweede keer dat ik dit inneem en ik ben nu al 4 jaar stabiel en dat terwijl ik tussendoor een herseninfarc[lees meer...]t heb gehad, NIET gerelateerd aan de medicatie. Apothekers zeggen wel dat het verschil in fabrikant niet uit moet maken want de bestanddelen zijn hetzelfde maar ervaring heeft mij geleerd dat dit wel degelijk uitmaakt. Mijn arts heeft dan ook aangegeven dat ik dit merk alleen maar mag hebben uit medische noodzaak. Dus voel je het anders, dit zit niet in je hoofd. Volg je gevoel en blijf bij 1 merk.
15-11-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 20 jaar gestopt met fluoxetine, ik dacht alles wel Op de rit te hebben. Helaas na een half jaar zonder fluoxetie een gigantische terugval! Nu weer begonnen met fluoxetine. Man man, wat ga je de eerste weken toch door een hel! Gelukkig krijg ik nu ook xanax om de extra paniekaanvallen op te kunnen vangen.
08-11-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Dit medicament is mijn lifesaver. Ik heb (zonder fluox) last van ernstige opvliegendheid vanaf mijn eisprong tot net na MS. Dankzij fluoxetine vlieg ik niet meer uit en ben ik veel rustiger. Heb het 2j genomen, ben dan gestopt omdat nieuwe psych het 'vergif' vond. Nu een jaar zonder, en beslist om terug te beginnen. Nu nog geen week bezig en ik heb mijn geduld niet 1x[lees meer...] verloren.. ❤😍
29-10-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Dit medicijn gekregen voor mijn angst en paniekstoornis. Eerste 2 weken waren heftig en vooral binnen gebleven, na 2 a 3 weken leek het beter te gaan en toen ineens sloeg alles om en kreeg ik enorm versterkte angst en kreeg ik er depressieve gedachtes dr en dp bij. Wel piekerde ik stukken minder! De bijwerkingen zelf vielen wel mee, ik had erger verwacht. Niet mijn medicij[lees meer...]n helaas en ben dus na overleg met psychiater gestopt.
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!