This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Fluoxetine

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (77 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (25 meningen)
  • Angststoornis (17 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

17-02-2015
Vrouw, 47 jaar

Borderline persoonlijkheidsstoornis

ik slik al zo 4 maanden begin erg moe en af en toe hoofdpijn, ben een stuk rustiger in mijn hoofd, pieker in iedergeval minder, en daar ben ik al blij om, ik heb ook nog eetstoornis en sinds deze week 16 feb, slik 2 keer 20 mg, de werking weet ik nog niet kan ik nog niet over zeggen maar ik hoop hier mee ook mij eetstoornis en eetbuien te verminderen, voor de rest [lees meer...]ben ik zeet tevreden met deze medicijn en voor mij part blijf ik het ook slikken
01-02-2015
Man, 60 jaar

Bipolaire stoornis

ik heb al veel medicatie van mijn psychiater gekregen nu sinds 4 jaar al 4 verschillende soorten, allemaal voor mijn ellendige chronische ziekte, waardoor ik veel vrienden en inkomen verloren heb en hij geeft mij dit voor mij nieuwe middel erbij waar in nog depressiever van wordt, met trillende handen en onderbenen, ben er nu negatieve informatie na 6 dagen mee gestopt.
21-01-2015
Vrouw, 38 jaar

16-01-2015
Vrouw, 36 jaar

Paniekaanvallen

Mijn therapeut heeft me geadviseerd antidepressivum te proberen. Al een poos had ik last van paniekaanvallen bij het opstaan en ongeslapen nachten. na eerste week gebruik had ik er meteen baat bij. Rust in het hoofd, lekker doorslapen en vooral een goede bui overdag. Na een half jaar merk ik toch dat ik afval wat me helemaal niet blij maakt. daardoor werkt de medicatie s[lees meer...]terker op me in. S'ochtends kan ik moeilijk opstaan. het liefst zou tot 10 blijven liggen. maar op zich tevreden.
14-01-2015
Vrouw, 16 jaar

Fluoxetine (fluoxetine)

Dit medicijn heeft me veel geholpen, ben nog steeds in behandeling en voel me steeds beter. De bijwerkingen merk ik wel maar het valt mee, ik had soms last van hoofdpijn en moe zijn. Maar soms ook heel erg energiek. Ik ben zeer tevreden! Natuurlijk blijf je dagen houden die minder zijn en andere dagen beter, maar dit heeft me erg geholpen.
26-12-2014
Vrouw, 33 jaar

Fluoxetine (fluoxetine)

Dit is de 2e keer dat ik fluoxetine aan het proberen ben. Verleden jaar ben ik er 6 weken ziek van geweest. Dit keer ben ik dan ook extra langzaam begonnen met het ophogen. De eerste week zat ik op een kwart tablet, dat is 5 mg. Nu aan de 2e week begonnen en nu zit ik op 10 mg. En volgende week ga ik naar een hele tablet van 20 mg. Ik moet zeggen dat ik me dit keer niet zo[lees meer...] heel ziek voel gelukkig. Ik had in het begin wel wat last van misselijkheid. En ik had opvliegers. Angst ook wel wat. Buikklachten ook, maar niet zo erg als verleden jaar. En hetzelfde als de eerste keer dat ik het gebruikte is de vreselijke spierpijn. Voor de rest gaat het gelukkig tot nu toe nog wel.
02-12-2014
Vrouw, 23 jaar

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik krijg al een paar maanden cognitieve gedragstherapie van een psycholoog vanwege een dwang/angststoornis. Na een paar sessies bleek al snel duidelijk dat een bepaalde stof in mijn hersens niet goed werkt. Daarom werd ik doorverwezen naar een specialist die mij de eerste week 10 mg fluoxetine voorschreef en na de eerste week 20 mg. Ik zit nu op 2,5 weken 20 mg en het begi[lees meer...]nt nu langzaam in te werken. Ik kan veel makkelijker relativeren en ik ben over het algemeen een stuk rustiger in mijn hoofd. Af en toe krijg ik wel last van een dwangaanval, maar dat hoort bij de beginfase. Ook ben ik een paar kilo kwijt. Tot nu toe ben ik heel erg tevreden met mijn medicatie, dus ik ben benieuwd hoe ik me over een maand voel als het medicijn volledig is ingewerkt. Dit alles in combinatie met de cognitieve gedragstherapie.
01-12-2014
Vrouw, 23 jaar

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik ben uiteindelijk erg tevreden over dit middel. Ik ben me er nu bewust van wat het voor mij doet. Ik had last van verschillende problematieken zoals depressie, boulimia en borderline. Ik slik dan ook 3x20mg. De eerste twee weken waren niet leuk, en ook tijdens de verhoging kreeg ik behoorlijke bijwerkingen. Ik was hevig aan het automutileren(deed het daarvoor ookal, maar[lees meer...] niet in zulke mate), zocht manieren om mijn benen te breken en wilde een einde aan mijn leven maken(heb vaker de gedachten gehad, maar nu wilde ik het daadwerkelijk uitvoeren, wat ik normaal nooit zou doen). Voor de rest kon ik alleen maar slapen(had nog meer bijwerkingen, maar deze vind ik het belangrijkste). Wat mij hielp was het vertellen aan mijn man. Ik heb verteld ik begin aan deze medicatie, daar zitten deze bijwerkingen aan, let er op als je ze ziet. Hij kon mij dus ook vertellen dat het door die medicijnen kwam en ik het niet daadwerkelijk wilde. Dat heeft mij er goed doorheen getrokken. Over het algemeen zijn mijn emoties wat afgevlakt. Dus ik heb minder pieken en dalen. Zelf mis ik de pieken wel. Maar omdat de dalen zoveel minder zijn neem ik dat voor lief. Ik heb nauwelijks eetbuien meer en ben gestopt met automutileren, zelfmoord gedachten zijn weg. En ik kan weer redelijk functioneren. Nadeel is dat op momenten dat ik het gevoel heb dat ik moet huilen ik niet kan huilen, dat vind ik wel lastig. Over het algemeen ben ik positief er over. Het heeft nadelen, maar het is dan ook geen wonder pil. Maar de voordelen zijn voor mij belangrijker dan de nadelen.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (631) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (317) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica