Fluoxetine

fluoxetine

11-03-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik slik dit medicijn sinds 5 dagen. De eerste week 10 mg om op te bouwen. Daarna 20 mg. Ik moet zeggen dat ik nu al verbetering merk. Met name de pieker/dwanggedachten zijn minder. En ook minder drang tot eten (ben een emotie eter). Depressie nog niet minder, maar slik het pas net. Lichte bijwerkingen, niet vervelend. Levendige dromen, verminderde eetlust en wat slapeloosh[lees meer...]eid. Ik merk wel dat ik een hogere dosis nodig ga hebben, maar: so far so good. Ik had dit veel eerder moeten doen. Merk nu pas dat ik eigenlijk mijn hele leven al gek wordt van mijn gedachten. Wat een opluchting is dit! Was ook anti medicijnen, maar tientallen jaren therapie is nog niet alles beter. Ik heb het geprobeerd, maar het ging gewoon niet meer. Ik wil gewoon meer kwaliteit van leven. Ik ga door met fluoxetine. Langzaam opbouwen is denk ik verstandig. Succes iedereen die voor de keuze staat!
05-03-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Het hielp wel tegen mijn angstaanvallen en depressie, maar ik werd totaal vervreemd van alles, staarde veel en als de dosis weer lager ging kwamen m’n paniek aanvallen terug en eetproblemen (eetbuien)
03-03-2020

Dwangstoornis

Nu 2 jaar aan deze medicatie.. Aan het begin erg last gehad van de bijwerkingen, zoals praktisch bij alle medicatie op psychisch gebied; Afgevlakt emotie, vergeetachtig, moe, niet kunnen huilen Maar dit ging na een week of 6-8 over en heb er veel profijt van, al heb ik nu meerdere medicijnen omdat het niet voldoende was. Ik slik 60mg.
23-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Heb het medicijn zeker 20 Jaar geslikt. Het ging prima. Af en toe een dipje. Ik heb tussen de 20 en 40 geslikt. Hier zocht ik zelf naar de beste weg. Uiteindelijk heel lang op 20. Toen bedacht ik in September, ik stop. Heb nog een tijdje afgebouwd naar om de dag, toen gewoon gestopt. Resultaat, goed. Ik huilde meer, maar vond dat toen nog niet vervelend. Vond het fijn om [lees meer...]niet meer het Ubermens te zijn. Maar nu: in februari, na een aantal vervelende en ingrijpende gebeurtenissen een vette terugval. Zo heftig dat ik me zo somber en vervelend voelde dat ik dacht; ik begin weer. Heb nu 3 dagen 20 mg op, en ben helemaal niet relaxed. Voortdurende angstgevoelens en gepieker. Nog erger dan het was. Nu weet ik dat dat erbij kan horen, maar wát voelt dit verschrikkelijk! Ik deel het met mensen, want dan weet iedereen misschien een beetje wat ik doormaak, alhoewel ik het idee heb dat ik dit gevoel niet kan uitleggen. Ik ga maar even naar de huisarts morgen.
16-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Na ruim 20 jaar gestopt met fluoxetine omdat het ontzettend goed ging. Helaas ging ik na twee maanden volledig onderuit. Constante paniek en angst. Dus weer begonnen met fluoxetine. Ga nu de derde week in. Eerste twee weken waren hel. Heb er nu oxzazepam bij . Eerst twee keer per dag. Nu drie maal per dag 10mg zo nodig. Helaas is t dan ook nodig. Hopelijk slaat de fluoxe[lees meer...]tine snel aan. Het lijkt eind middag en avond al wat beter te gaan. De ochtenden zijn nog hel. Pak bij het wakker worden meteen een oxzazepam om de ergste paniek te onderdrukken. Het nadeel van angst en paniek is dat het ook bij mij fysiek veel invloed heeft.
14-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Na een paar heftige gebeurtenissen gestart met 20 mg, geen bijwerkingen en voel me heerlijk; geen gepieker meer. Veel gelijkmatiger, was ik maar 25 jr eerder gestart
12-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb al jarenlang last van eetstoornissen, met depressies als oorzaak/gevolg. Ben al zo’n 6 jaar bijna non stop in behandeling: van klinische opnames, tot deeltijd behandelingen, tot ambulante therapie. Helaas blijf ik elke keer terugvallen en daarom na jaren besloten om toch aan de antidepressiva te gaan. Ik wilde dit absoluut niet, hoorde altijd alleen maar horrorverha[lees meer...]len en het voelde voor mij als falen. Ik zag echter zelf ook in dat ik niet veel keuze meer had. Ben begonnen met 10mg en heb alleen een beetje hoofdpijn gehad en verminderde eetlust (geen misselijkheid). Na 10 weken opgebouwd naar 20mg, geen bijwerkingen. Ik was bang dat mijn emoties afgevlakt zouden worden maar dat is totaal niet het geval, ik heb minder heftige dalen maar mijn pieken zijn er nog steeds. Verder voel ik me nog altijd mezelf, iets waar ik ook heel bang voor was. Al met al is het voor mij dus een effectief middel, ik merk amper verschil met hoe ik eerder was behalve dus dat ik minder heftige negatieve emoties heb. Nog altijd geen bijwerkingen. Heel blij dat ik na 6 jaar eindelijk de stap heb durven zetten!
05-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Na een aantal jaar heftige tegenslagen in het leven te hebben gehad kreeg ik last van angst, chronische slapeloosheid en terugkerende depressies. Medicijnen is iets waar ik liever niet naar grijp, maar na vier jaar aanrommelen, therapie en steeds verder wegzakken in depressies met meerdere paniekaanvallen per dag, besloot ik dat het zo niet langer kon. Naar de huisarts sta[lees meer...]ppen voor antidepressiva was de beste keuze die ik ooit gemaakt heb. De eerste vijf weken waren wel erg zwaar: de klachten werden flink uitvergroot en ik kon zonder oxazepam niet functioneren. Zonder sliep ik niet, ik had nachtmerries, continue angst- en paniekgevoelens en vroeg me af waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. Na vijf weken ben ik in overleg met mijn huisarts van 20 naar 30 mg per dag gegaan en ben ik zelfstandig in een weekend gestopt met oxazepam, waar ik inmiddels behoorlijk gewend aan was geraakt. Het was even doorbijten, maar vanaf de zesde week ging het al vrij rap steeds beter. Ik wist niet wat me overkwam: ik werd in een paar maanden tijd weer mijn oude zelf. Ik gebruik fluoxetine nu bijna een jaar. Ik slaap goed (wel levendigere dromen dan eerst), ben rustig in normale omstandigheden, werk weer zonder problemen vier dagen per week, ben gelukkig en durf weer plannen te maken en vooruit te kijken in mijn leven. Het enige waar ik niet zo blij mee ben is het overmatig transpireren, maar hey: liever af en toe een zweetplek op de rug dan met angst op de bank!
03-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

ik slik sinds 5 maanden fluoxetine 20 mg samen met omeprazol 40 mg maar ik heb een kwartier ongeveer na het slikken pijn in mijn maag,heeft iemand daar ervaring mee ik wil eigenlijk nu wel stoppen met de fluoxetine
25-01-2020

07-01-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Vorige jaar citalopram geslikt tegen paniekklachten. Daar 10 kilo van aangekomen, maar langzaam afgebouwd want het ging steeds beter met me. Sinds september weer heftige angstklachten. Ditmaal fluoxetine voorgeschreven gekregen. De bijwerkingen begonnen na 3 dagen. Ik was misselijk, had totaal geen eetlust wat leidde tot gewichtsverlies, non stop hoofdpijn, angst, zweten, [lees meer...]een vaginale infectie, tintelingen in mijn ledematen, blauwe plekken op mijn benen, slecht slapen en onwijs veel hartkloppingen. Na 6 weken fluoxetine slikken waren de bijwerkingen nog steeds niet verdwenen. In overleg met de dokter mocht ik in één keer stoppen. De afkick verschijnselen waren 3 keer zo erg als de bijwerkingen en ik had last van hallucinaties, waanideeën, was totaal paranoïde en durfde niet meer alleen te zijn. Inmiddels ben ik bijna 3 weken gestopt met de fluoxetine en gaat het langzaam steeds beter. Ik heb één ding geleerd: nooit meer fluoxetine. Het heeft mijn afgelopen 3 maanden een hel gemaakt en heb constant met de gedachte rondgelopen dat ik dood ging. Ik ga investeren in goede therapie en begeleiding, want durf geen pillen meer in mijn lijf te stoppen.
25-12-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor mijn Depressie in 2018. Het heeft mijn depressie goed afgevlakt. Wel waren de ernstige bijwerkingen de positieve werking van het middel niet waard. Ik kreeg last van sexuele stoornissen en hartkloppingen. De sexuele stoornissen zijn bij mij niet meer hersteld, de hartkloppingen werden gelukkig wel minder. Ik zou daarom toch me[lees meer...]nsen dit product afraden. Het geneest ook niks definitief, tenzij je levenslang dit middel wilt blijven slikken. Psychiaters komen wat mij betreft, op dit gebied, ondeskundig over. Die hebben hun geneeskunde diploma uit het raam gegooid en kunnen je niet concreet vertellen wat het middel is en doet.
05-12-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Voor mij haalt het de scherpe randjes eraf. Heel fijn. Weinig tot geen bijwerkingen.
02-12-2019

Chronische depressie

Ik slikte ongeveer 6 maanden Fluoxetine voor mijn depressie maar werd er erg vlak en ongeinteresseerd van. Mijn 3 weken vakantie in Slovenie had geweldig moeten zijn. Er waren geen diepe dal momenten, maar staand op een berg, met het wonderlijkste uitzicht ooit, deed me ook niet zo heel veel. Overgestapt naar Venlafaxine. In het begin meer bijwerkingen, maar ik kan in elk [lees meer...]geval ook nog genieten van het leven. Dat is mi de bedoeling van een AD.
23-11-2019

31-10-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

In Mei dit jaar overgestapt van Escitalopram naar Venlafaxine, nadat de Venlafaxine niet effectief bleek te zijn (ik bleef mijn angsten en paniekaanvallen houden), dit afgebouwd en in overleg met de psychiater overgestapt op Fluoxetine. Ik heb 6 á 8 weken last gehad van de bijwerkingen, daarna werd het iets minder en ging het wel weer beter, voor een week. Daarna begon he[lees meer...]t weer opnieuw, ik werd op 24 September in paniek wakker en het gaat tot op de dag van vandaag (31 Oktober) verschrikkelijk slecht. 3 weken geleden is de Fluoxetine opgehoogd van 20mg naar 40mg. Weer bijwerkingen. Ik slik het nu 13 weken en het heeft niks geholpen en alles zelfs alleen maar slechter gemaakt. Ik heb er Xanax bij gekregen, dat helpt. Maar dat kan je natuurlijk niet dagelijks nemen. Nu de fluoxetine weer afbouwen naar 20mg en maandag met de psychiater bespreken wat we nu gaan doen, of naar Clomipramine, of terug naar Escitalopram en dat nog een keer proberen...

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum