Fluoxetine

fluoxetine

05-12-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Voor mij haalt het de scherpe randjes eraf. Heel fijn. Weinig tot geen bijwerkingen.
02-12-2019

Chronische depressie

Ik slikte ongeveer 6 maanden Fluoxetine voor mijn depressie maar werd er erg vlak en ongeinteresseerd van. Mijn 3 weken vakantie in Slovenie had geweldig moeten zijn. Er waren geen diepe dal momenten, maar staand op een berg, met het wonderlijkste uitzicht ooit, deed me ook niet zo heel veel. Overgestapt naar Venlafaxine. In het begin meer bijwerkingen, maar ik kan in elk [lees meer...]geval ook nog genieten van het leven. Dat is mi de bedoeling van een AD.
23-11-2019

31-10-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

In Mei dit jaar overgestapt van Escitalopram naar Venlafaxine, nadat de Venlafaxine niet effectief bleek te zijn (ik bleef mijn angsten en paniekaanvallen houden), dit afgebouwd en in overleg met de psychiater overgestapt op Fluoxetine. Ik heb 6 á 8 weken last gehad van de bijwerkingen, daarna werd het iets minder en ging het wel weer beter, voor een week. Daarna begon he[lees meer...]t weer opnieuw, ik werd op 24 September in paniek wakker en het gaat tot op de dag van vandaag (31 Oktober) verschrikkelijk slecht. 3 weken geleden is de Fluoxetine opgehoogd van 20mg naar 40mg. Weer bijwerkingen. Ik slik het nu 13 weken en het heeft niks geholpen en alles zelfs alleen maar slechter gemaakt. Ik heb er Xanax bij gekregen, dat helpt. Maar dat kan je natuurlijk niet dagelijks nemen. Nu de fluoxetine weer afbouwen naar 20mg en maandag met de psychiater bespreken wat we nu gaan doen, of naar Clomipramine, of terug naar Escitalopram en dat nog een keer proberen...
27-10-2019

Paniekaanvallen

Wat een troep.ik zit op week 8 bij 6 weken is de dosis met 10 gr opgehoogd .het lijkt of ik een horrorfilm zit . Durf niet meer onder de mensen te komen ,wil het liefst alleen zijn.slaap slecht en word wakker met angst.zweethandjes en mijn leven staat gewoon stil er gaat een hele boel mis in mijn hoofd
23-10-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Voor angst & depressie. Ik gebruik al meer dan 20 jaar AD; paroxetine en fluoxetine 20 mg. Werkt bij mij allebei goed, maar moest soms wisselen (borstvoeding twee keer, dan geen fluoxetine vanwege opstapelen ivm langere halfwaardetijd). Paroxetine geen langere halfwaardetijd en merkte ik direct als ik een dosis vergat. Dat heb ik niet met fluoxetine. Fluoxetine i.c.m. Ya[lees meer...]z pil gehad: gaf rare smaak in mn mond.
06-10-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

dit medicijn gekregen i.c.m. therapie voor paniekstoornis (agorafobie\ pleinvrees) eerste paar weken van opbouw bijwerkingen die passen bij ad. o.a. meer somber misselijkheid verward en meer paniekklachten (sterker). Durfde een tijd niet naar buiten te komen in drukke omgevingen, boodschappen doen was een hel, nu na een 7 weken durf ik gewoon naar buiten te komen en boodsc[lees meer...]happen te doe, enorme opluchting.
01-10-2019

PDD-NOS

NOOIT deze medicatie vragen aan je Arts ! Ook al helpt Prozac/Fluoxetine voor miljoenen kinderen en volwassenen heel goed zonder manische reaktie en agresie . Koop dan in overleg CBD tabletten of vraag om Clomipramine 25 mg of Buspiron of Nortilen 30 mg en sporten , de natuur opzoeken , muziek maken , werken , arbeid ONDERSCHAT dit niet ! Ik heb er een Delict door gepl[lees meer...]eegd helaas waar ik voor veroordeelt ben en heel veel spijt van heb !
26-09-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Na jaren zoektocht naar hulp voor depressie gestart met gesprekstherapie en inname Fluoxetine 20 mg. De beide samen doe ik nu al jaren aan een stuk en deden/doen wonderen. Ik combineer de twee en zal deze ook blijven onderhouden. Geen ondervindingen van bijwerkingen maar moet wel eten bij het nemen van Fluoxetine om brandend maagzuur te voorkomen.
12-09-2019

Chronische depressie

Geen goede ervaring mee. In het begin wel maar na paar weken heel veel bijwerkingen. Nergens geen zin in of geinteresseerd geen eetlust gewichtsverlies. Nog depressiever geen conditie meer.suicidale gedachten geheugen gaat erg achteruit. En nog veel meer bijwerkingen in mijn geval. Ik ben nu accuut gestopt al werd het afgeraden. Na gebruik van meer dan 15 jaar. En[lees meer...] moet heel eerlij zeggen dat ik deze troep nooit meer wil. Ik heb me sinds mensenheugenis niet meer zo geweldig goed gevoeld . Geen depressie meer eetlust enorm lichaamsgewicht neemt toe was 25 kilo afgevallen. Gelukkig weer bijna terug, enorme eetlust. Mijn levenslust was helemaal verdwenen en zat de hele dag van in de ochtend tot in de avond op de bank en maar roken achter elkaar. Mijn leven is weer helemaal terug ben gelukkiger dan ooit,sinds ik ben gestopt. Dit telt voor mij en zegt dan ook niets over een anders die dit medicijn gebruikthe.
27-08-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Vandaag is de 12de dag dat ik dit medicijn gebruik. Voorheen heb ik fluoxetine ongeveer een jaar gebruikt en heb ik er heel veel baat bij gehad. Omdat mijn angststoornis weer zeer aanwezig werd, gepaard met paniekaanvallen, heeft de dokter mij dit medicijn voorgeschreven. Ik durfde het bijna niet te gebruiken, aangezien ze al duidde op dat de eerste 2 weken mijn klachten e[lees meer...]rger konden worden. Inmiddels weet ik niet meer wat ik met mezelf aanmoet. Ik heb paniekaanvallen van uren lang en ben op dat moment het besef van de realiteit kwijt, ik zit alleen maar in mijn hoofd. Ik gebruik oxazepam om mijn lichaam af en toe wat rust te geven. Al 3 kilo afgevallen en ik krijg niks binnen. Geen honger, niks. Ik heb geen idee hoe ik deze dagen door moet komen en ben heel afhankelijk van de mensen in mijn omgeving. Zometeen een afspraak bij de dokter om aan te geven dat dit niet langer meer zo gaat..
11-08-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Al meerdere malen depressief geweest, er komt bipolaire stoornis in de familie voor. Zelf heb ik geen manieën gehad (vooralsnog). Wel 4-5x periode van enkele maanden met forse depressie; nauwelijks meer kunnen slapen, erg somber, interesseverlies in alles, heel onzeker voelen en alles als grauw en dreigend ervaren. Nadat ik ondanks strak leefritme en lang psychotherapeuti[lees meer...]sch traject nauwelijks vooruitkwam, na gesprek met psychiater begonnen met fluoxetine. Dit werkte na ongeveer 6 weken heel goed en werd weer geheel de oude. Na een jaar gebruik gestopt, helaas kwamen klachten in volle hevigheid weer terug. Weer begonnen en na 6 weken eerste effecten (actiever), na 8-10 weken sterke verbetering stemming. Werk gewoon fulltime en fijn sociaal netwerk. Wel volg ik nog altijd therapie, dit heeft mij namelijk zeer geholpen mijn eigen grenzen te leren kennen en heel open te worden over mijn emoties. Depressie is niks om je voor te schamen, maar gewoon een kloteziekte. Het vereist echter wel actie. Ik was doodsbang voor bijwerkingen, maar daar in het geheel geen last van. Slaap goed, libido normaal, niet aangekomen (juist meer motivatie om gezond te leven en te sporten). Hoewel ik doodsbang was voor antidepressiva kan ik niet anders dan te zeggen dat het mij ontzettend geholpen heeft. Nu kan ik weer een normaal leven lijden, werk fulltime en heb een fijn sociaal netwerk. Ondanks alle ellende heeft de depressie mijn band met het leven en vrienden ontzettend versterkt. Dus ondanks alle negatieve verhalen kan ik het (in sommige gevallen) aanraden, mij heeft het dus erg geholpen.
28-07-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Vlakt af. Nergens zin in. Geen zin in leven. Je vraagt je hoe lang je nog moet.
10-07-2019

Anorexia

Geslikt wegens zware depressie in combinatie met een eetstoornis. altijd doodmoe en na 1 jaar al 50 kg aangekomen omdat mijn braakreflex zo goed als weg was maar de eetbuien bleven. nu weer op zoek naar iets dat wel werkt. Hiervoor heb ik al sertraline, escitalopram (beide verschrikkelijk trouwens), en nu een TAC antidepressiva aan het proberen.
08-07-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Het gaat gewoon niet goed vreselijke sombere gedachten. Aan de dood niet in de zin van zelfmoord maar van pfff hoelang moet ik nog leven. Mijn leven is een last geworden. Ik ben een blok aan mijn eigen been.
04-07-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik nam Fluoxetine tegen depressie en angst, maar het na 2 weken gestopt omdat ik erg veel last had van bijwerkingen. Ik zweette 's nachts heel erg en had nachtmerrie, voelde me vervreemd en had anderzijds hypomane neigingen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum