lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

30-01-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Werkt perfect, had mezelf weer teruggevonden. Meer energie, gedachtes konden nu eindelijk bijgedraaid worden. In combinatie met therapie werkt het perfect alleen de bijwerkingen bij mij waren te erg. Woedeaanvallen vooral op verbaal niveau. Verder nog steeds onmogelijk om in slaap te vallen binnen 3 uur na het in bed gaan, wel heel de dag moe. Nu sinds een paar weken niets[lees meer...] meer ingenomen, werking is weg maar bijwerkingen zijn er nog steeds. Oftewel voor degene die geen last heeft van de bijwerkingen is het een perfect middel
26-01-2017

23-01-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Depressief, niet vooruit te branden. Onrust, verder veranderde niks aan mijn situatie vandaar overgestapt op Citalopram.
22-01-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Misschien heeft iemand hier een gelijkwaardig verhaal? Mijn zoon van 13 wil heeft de lagere school doorlopen en dat ging goed. Conclusie: Havo/vwo. Hij deed mee aan een kennismakingsweek en ging de week daarna wel naar school maar heel moeilijk. Na die tweede week is hij niet meer gegaan. GGT, GGZ... Iedereen doet vreselijk z'n best.... Hij slikt nu fluoxetine en gaat hi[lees meer...]erdoor vooruit... hij gaat zelfs al weer heel voorzichtig naar buiten...
22-12-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Eerst begonnen met een halve pil, toen twee weken daarna overgegaan op 20 mg. In het begin weinig tot geen bijwerking, wel wat vermindering van smaak en moest vaker naar de wc. Toen ik met een hele pil begon last van hevige stress, angst en gejaagdheid, 's ochtends het ergst. De vraag is of het met de medicatie te maken heeft of wat externe factoren. Nu slik ik er twee kee[lees meer...]r per dag een halve lorazepam bij en heb ik nergens last van, kan wel moeilijker eten en heb er geen behoefte aan. Ik ben 5 kilo kwijtgeraakt, ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Komt dit letterlijk doordat je minder eet of komt het door de stoffen die in medicatie zitten ? Zo met de fluoxetine en lorazepam voel ik me best wel prima en ik merk dat ik nu minder last heb van somberheid.
08-12-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Depressie, angst & paniekstoornis en autisme. Ik heb dit medicijn eerder gebruikt toen ik 15 jaar was, het werkte toen ook al zeer effectief maar omdat de artsen mij nog erg jong vonden na een jaar toch weer mee gestopt. Achteraf gezien erg veel spijt van, 16 t/m 21 jaar depressief geweest, geen school geen werk ik kon niks, eigenlijk een belangrijke 5 jaar van mijn leve[lees meer...]n weggegooid. Nu sinds 2 maanden gebruik ik het weer opnieuw en ik voel me serieus een heel ander persoon! Ik zie alles ineens positief in, een gevoel wat ik eerst niet eens kende. De bijwerkingen zijn wel heel zwaar maar ik vind dat dat het waard is omdat de positieve effecten zo sterk zijn. Een ander bijkomend voordeel is dat ik van 76 kilo naar 61 kilo gegaan ben en daardoor voel ik me ook veel beter. Ik hoop dat ik met mijn ervaring andere mensen kan helpen en als iemand vragen heeft stel ze gerust!
20-09-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik ben 17 jaar, en ik gebruik nu ongeveer anderhalfjaar fluoxetine. Hiervoor heb ik citalopram gebruikt, maar dat werkte heel slecht bij mij. Nu ben ik overgestapt op fluoxetine. Dit heeft mij erg geholpen om met mijn angststoornis om te gaan. Na ongeveer 5 jaar niet naar school te zijn geweest, kan ik nu eindelijk weer gaan. In combinatie met cognitieve gedragstherapie he[lees meer...]b ik beter geleerd om met mijn angsten om te gaan. In het begin gaf dit medicijn enige bijwerkingen zoals een droge mond, en een nog slechter gevoel, maar na een tijdje begon ik me beter te voelen en leek het alsof mijn angsten verder van mij af stonden, als in een soort bubbel. Bij iedereen pakt dit natuurlijk anders uit, maar ik heb positieve ervaringen met het gebruik van dit medicijn.
15-08-2016

Fluoxetine (fluoxetine)

Na een half jaar bij de psycholoog te hebben gelopen en ik zelf vond dat mijn gemoedstoestand (depressie, die zich uitte in niks kunnen doen) er niet beter op werd gevraagd over de mogelijkheden bij mijn psycholoog. De psycholoog in kwestie was eigenlijk vrij negatief over medicatie / wist er vrij weinig van (ondanks al 20 jr in het vak te zitten) maar ik ben toch gaan doo[lees meer...]rvragen bij mijn zorginstantie. Uiteindelijk na een aantal gesprekken met de psychiater op Fluoxetine uitgekomen. Zij gaf mij wel veel en goede informatie. De eerste maand was best even pittig; misselijkheid gecombineerd met sufheid. Ook even uitproberen wanneer ik het medicijn het beste kon nemen. Dat is voor mij 's avonds voor het slapen gaan. Ik heb ADD en was eigenlijk oververmoeid van het leven, had een aantal dingen nog niet goed verwerkt en ik trok me altijd erg veel aan van anderen in de emotionele zin. Ik vergeleek mijzelf te veel met andere mensen en vond dat iedereen beter / succesvoller was dan ik ben. Emoties van anderen kan ik altijd erg goed aanvoelen, dit kan erg vermoeiend zijn en zo kwam ik nooit écht aan mijzelf toe. Wat ik wilde, hoe ik me voelde (ja, kut... maar waarom?) en dingen ondernemen daar had ik al helemaal geen energie voor. Kortom, allemaal zeer vermoeiende, negatieve emoties en een tijd waarvan ik blij ben dat hij voorbij is. Ik slik ook Ritalin en heb het idee dat de twee medicijnen een positieve wisselwerking hebben op elkaar. De fluoxetine heeft voor meer rust in mijn hoofd gezorgd, in de emotionele zin. Hierdoor kan ik me ook weer beter concentreren en mijzelf focussen op de dingen die belangrijk zijn voor mij in mijn eigen leven. Voor mij is het meest negatieve denk ik wel dat ik bijna geen alcohol meer aan kan. Dit medicijn zorgt ervoor dat je je te brak voelt de volgende dag, iets wat ik voorheen niet had. De eerste maanden was alcohol zelfs uit den boze bij mij (ik liep er na 1 biertje bij als een dronken persoon i.v.m verstoorde motoriek). Ook mijn libido is afgevlakt, maar niet dusdanig slecht dat ik wil stoppen met dit medicijn. Voor mij persoonlijk wegen zijn deze bijwerkingen niet op tegen de positieve werking die dit medicijn op mijn leven heeft. Al met al heeft fluoxetine mijn leven echt wel gebeterd.
Pagina 1 van 7

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!