ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
03-12-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 14 jaar depressief te zijn uiteindelijk besloten om met anti-depressiva te starten. Na diverse SSRI's uitgeprobeerd te hebben bleek Prozac, voor mij, het middel zonder bijwerkingen en zeer effectief. Ik ben 3 keer (ongeveer een jaar) gestopt geweest maar de depressie kwam altijd weer terug. Besloten het maar de rest van mijn leven te slikken. Helaas merk ik wel dat de [lees meer...]werking minder is dan in het begin.
20-11-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na een vreselijke opbouw periode van het merk Mylan ben ik overgegaan naar Fluoxetine, maar dan specifiek van de maker Actavis wat nu Aurobindo is. Ook al schijnt dit een niet zo 'moderne' zoals ze dit in vaktermen noemen, antidepressiva, zweer ik erbij. Dit is de tweede keer dat ik dit inneem en ik ben nu al 4 jaar stabiel en dat terwijl ik tussendoor een herseninfarc[lees meer...]t heb gehad, NIET gerelateerd aan de medicatie. Apothekers zeggen wel dat het verschil in fabrikant niet uit moet maken want de bestanddelen zijn hetzelfde maar ervaring heeft mij geleerd dat dit wel degelijk uitmaakt. Mijn arts heeft dan ook aangegeven dat ik dit merk alleen maar mag hebben uit medische noodzaak. Dus voel je het anders, dit zit niet in je hoofd. Volg je gevoel en blijf bij 1 merk.
15-11-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 20 jaar gestopt met fluoxetine, ik dacht alles wel Op de rit te hebben. Helaas na een half jaar zonder fluoxetie een gigantische terugval! Nu weer begonnen met fluoxetine. Man man, wat ga je de eerste weken toch door een hel! Gelukkig krijg ik nu ook xanax om de extra paniekaanvallen op te kunnen vangen.
08-11-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Dit medicament is mijn lifesaver. Ik heb (zonder fluox) last van ernstige opvliegendheid vanaf mijn eisprong tot net na MS. Dankzij fluoxetine vlieg ik niet meer uit en ben ik veel rustiger. Heb het 2j genomen, ben dan gestopt omdat nieuwe psych het 'vergif' vond. Nu een jaar zonder, en beslist om terug te beginnen. Nu nog geen week bezig en ik heb mijn geduld niet 1x[lees meer...] verloren.. ❤😍
29-10-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Dit medicijn gekregen voor mijn angst en paniekstoornis. Eerste 2 weken waren heftig en vooral binnen gebleven, na 2 a 3 weken leek het beter te gaan en toen ineens sloeg alles om en kreeg ik enorm versterkte angst en kreeg ik er depressieve gedachtes dr en dp bij. Wel piekerde ik stukken minder! De bijwerkingen zelf vielen wel mee, ik had erger verwacht. Niet mijn medicij[lees meer...]n helaas en ben dus na overleg met psychiater gestopt.
23-10-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Dit middel kreeg ik later als toevoeging op Paroxetine. Ik werd er gewelddadig van en boos. Dit middel moest ik na 2 incidenten acuut stoppen van de psychiater, echter was het gevaar nog niet geweken omdat het middel nog langer in het bloed kan doorwerken. Ik vond het een naar middel en merkte duidelijk toename van negatieve emoties.
30-08-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Voor mijn angst- en dwangstoornis slikte is 'zo nodig' oxazepam. Dit hielp een paar uur, maar haalde de pieken en dalen in mijn emoties niet weg. Ik bleef last houden van stemmingswisselingen en had hier weinig invloed op. Ik probeerde veel; therapie, gezonde voeding, bewegen, de deur uit, praten etc. Niets zorgde voor een structurele oplossing. Ik was op een gegeven momen[lees meer...]t wanhopig en uitgeput. Na een lange tijd van wikken en wegen ben ik toch begonnen met antidepressiva. De eerste 3 weken had ik last van bijwerkingen. Mijn zicht was wat wazig en ik had het gevoel een beetje high te zijn. De eerste dagen had ik ook een beetje last van mijn maag. Het hielp om te eten bij het innemen van de medicatie. Geestelijk voelde ik mij redelijk goed. Na een week voelde ik mij emotioneel wat slechter. Dit trok na 1 a 2 weken weg. Na 3 weken kreeg ik meer energie, voelde mij stabieler en mijn angsten namen af. Dit is tot op heden gebleven. Ik heb nog weleens een slechte dag, maar deze zijn bij lange na niet zo heftig als voorheen. Ik ben niet aangekomen in gewicht. Ik merk wel dat mijn libido iets is afgenomen, maar daar kan ik, voor nu, mee leven. Ik ben aangemeld voor vervolgbehandeling, maar helaas zijn er lange wachtlijsten. Ik moet nog ongeveer een half jaar wachten (ik wacht er nu al 3). Fluoxetine helpt mij ontzettend bij het stabliseren van mijn emoties en gedachten. De zin in het leven is weer toegenomen en alles gaat makkelijker. Ik raad het iedereen aan om te proberen. De eerste weken moet je even doorkomen. Doe dit met ondersteuning van vrienden, familie , behandelaar, huisarts etc. Misschien heb ik geen medicatie meer nodig na mijn vervolgbehandeling, maar tot die tijd ben ik enorm blij met de werking ervan. Aan iedereen die twijfelt: nooit geschoten, is altijd mis..
20-08-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik gebruik al ruim 17 jaar Fluoxetine van Pharmachemie en werkt in mijn geval goed tot zeer goed. Nu kreeg ik laatst eveneens fluoxetine maar dan van Aurobindo . Mijn gevoelens, zoals depressief - het gevoel van huilen en meer van dat soort (oude) gevoelens kwamen weer boven. In eerste instantie dacht ik, misschien zit het wel tussen mijn oren doch een hele maand geprobee[lees meer...]rd en mijn gestel werd er niet beter op, eerder slechter. Heel prikkelbaar en ja huilbuien. Contact gezocht met mijn huisarts die vertelde dat het hoofdbestanddeel inderdaad wel fluoxetine is maar er enkele andere toevoegingen of er niet of juist wel waren toegevoegd. Daarna Apotheek gebeld en die beweerde dat dit onmogelijk was MAAR het "toeval" was dat mijn merk weer leverbaar was, dus kon mijn eigen merk halen. Langzaam aan voel ik me wat rustiger worden en kan ik weer langzaam gaan proberen terug te gaan naar gebruik van 1 x per dag. Het ergste vind ik wel dat de apotheek zegt, mindere werking kan niet en de huisarts zegt heel goed mogelijk en IK ben toch degene die gebruikt toch o.t.w. de ervaringsdeskundige. Ook weet ik dat veel medicijnen van andere bedrijven goedkoper zijn ( meer winst voor de apotheek ) maar de kosten die ik maandelijks ZELF moet betalen is altijd gelijk. Dit wilde ik toch even melden.
Pagina 1 van 7

Mirena (2089) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (839) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (477) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (458) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (370) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!