ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-09-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Klachten van angst verdween, maar 16 kilo aangekomen en hardnekkige eczeem met als gevolg 3 maanden 2 daags in de week lichttherapie ziekenhuis.
14-09-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik gebruik dit medicijn al jarenlang ivm terugkerende winterdepressie. Een half jaar ben ik redelijk stabiel en een half jaar ben ik meestal depressief, met name in de winter. Dit gaat jaar in jaar uit zo. Ik merk problematiek met schommelingen van mijn gewicht dit kan in 2 maanden tijd zo 10 kg verschillend zijn. Ik ondervind ook veel problemen met mijn gebit. Ik heb door[lees meer...] het kaakklemmen in de nacht, mijn tanden en kiezen behoorlijk stuk gebeten. Ik raad mensen die antidepressieva of antipsychotica gebruiken met een bitje te slapen ter bescherming van je tanden en kiezen. Ik ken heel veel mensen die door antidepressieva hun eigen tanden niet meer hebben. Helaas wordt dit niet vermeldt bij start van de medicatie. Wel vind ik het postitief dat ik er dankzij dit medicijn nog steeds ben, maar ik merk ook dat de winterdip er al weer aan zit te komen. Helaas!
17-08-2017

11-08-2017

Miskraam

fluoextine heeft me heel erg geholpen. heb het maar een 6tal weken genomen, maar ben echt een stuk rustiger geworden, minder hoofdpijn, weer meer zin in het leven enz enz. Het heeft ook wel serieuze bijwerkingen zoals: weinig emoties, slecht slapen, droge mond, veel plassen en de eerste week paniekaanvallen, misselijk, overgeefgevoel. eerlijk gezegd heb nu men laatste pi[lees meer...]lletje genomen en ben echt bang voor ermee te moeten stoppen. Het heeft me echt enorm goed geholpen door deze moeilijke perioden, maar of zes weken genoeg was dat betwijfel ik.
30-07-2017

Dysthymie

Kom uit familie met stemmingsstoornissen. Afgelopen jaren voelde ik me altijd prima in mijn vel tijdens studententijd. Sinds 1,5 jaar in meer of mindere mate forse somberheid, gespannenheid, sociale onzekerheid, continue piekeren en daardoor erg vermoeid. Leven werd steeds beperkter. Relaties / vriendschappen steeds moeizamer, voelde me steeds meer minderwaardig en gevoel [lees meer...]er niet meer toe te doen. Na langdurige psychotherapie, leefregels (sporten, rust, goed slapen) onvoldoende effect. Moedeloos na zoveelste acute depressie zonder enige aanleiding. Wilde nooit aan medicatie vanwege angst voor bijwerkingen, maar uiteindelijk wel ingezien dat het me wellicht kan helpen en er aan begonnen. Door psychiater voorgeschreven met goede voorlichting. Eerste week 10mg merkte ik niets van (geen werking maar ook geen bijwerking). Daarna omhoog naar 20mg en week lang erg gespannen, somber, vlak en heel vroeg in slaap vallen en gek / levendig dromen. Heb veel mensen in mijn omgeving op de hoogte gesteld en fijn om bij hun terecht te kunnen als ik me niet goed voelde. Nu sinds 3 dagen krijgt alles weer glans, negatieve gedachten zijn ver te zoeken en het voelt alsof mijn hele lichaam / geest eindelijk eens kan ontspannen na zeer lange tijd. Voel me juist nu veel meer (mijn oude) zelf dan tijdens de depressies. Ik ben verbaasd dat het al zo snel lijkt te werken, maar als dit het is, helpt het medicijn mij enorm. Komende weken zal blijken of dit zo blijft. Overigens blijf ik psychotherapie volgen en juist veel sporten, want ook dat helpt mij absoluut.
26-07-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Al 11 maanden in een echte Borderline/Narcisme psychose staat na een hartaanval en verbroken relatie met een andere Narcist/Borderliner, maar dan een kwaadaardige variant. Maandenlang wachten op diagnose en behandeling. Nu meer behandelbaar dus ook medicijnen. Er werd gewaarschuwd voor de eerste 3 dagen .. nou, ik zou zeggen .. zorg voor eten in huis (hou je kind de kom[lees meer...]ende 3 weken bij je uit de buurt, ook vrouw en ex. Ga desnoods in een huisje op een park zitten en ga de deur niet uit. Je bent gewoon gevaarlijk op dat moment. Het duurde bij mij 2 dagen eerst heel agressief en daarna heel emotioneel. Dan 4 dagen dat je denkt .. he, he .. eindelijk begin ik mezelf weer te worden. Maar dan dag 7 en 8 .. een gigantische terugval, je herbeleeft alles weer, je bent weer aggressief en geen land mee te bezeilen. Intake voor een crisisplan loopt ook zodanig dat de verpleegkundige zich niet meer prettig voelt in de ruimte met jou. Toen ze doorhad dat ik in week 2 van de medicijnen zat, bedacht ze .. ach ja, dan kan je er ook niets aan doen. Daar staat ook ongeveer 2 a drie weken voor. Dus hou daar rekening mee. Succes, want ik denk dat het me uiteindelijk wel gaat helpen.
24-07-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Je moet even geduld hebben voordat het gaat werken, in mijn geval ruim 4 weken. Er komt weer ruimte tussen mijn gedachten en lichamelijke reactie(s). Heerlijk om weer controle terug te krijgen over mijn gedachten. Mijn emotie angst flink afgeflakt en geen paniekaanvallen meer. Beetje misselijk in het begin, vaker plassen en veel dromen maar niet vervelend. Ik heb ook[lees meer...] ADD en ervaar hierdoor meer rust en kan beter concentreren, 2 vliegen in 1 klap. Ik ben zeer tevreden.
06-07-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Fluoxetine voorgeschreven gekregen vanwege een depressie. Extra controle vanwege bijwerking suïcide. Wat donkere gedachten gehad, maar ging wel wat beter. Later toch weer minder, daarom verhoogt tot 40mg. Maand later suïcidepoging gedaan. Ik kan het gelukkig nog schrijven hier, maar ik voelde geen angst en was helemaal leeg. Let hier dus op als je gevoelig bent wanneer je [lees meer...]aan fluoxetine begint.
Pagina 1 van 7

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!