This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Fluoxetine

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (81 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (27 meningen)
  • Angststoornis (17 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

30-06-2015
Vrouw, 22 jaar

Chronische depressie

ben tevreden, ben heel lang bezig geweest om een antidepressiva te krijgen maar artsen dachten dat ik vooral rouwproblemen had, dit is onzin want ik heb vanaf me 15e al een dystieme stoornis en dit is almaar erger geworden. ik zeg niet dat dit het antwoord is of de juiste dosering ( begon 20 mg p.d. en nu al een week of 8 40 mg p.d) maar ik begin eindelijk enigzins vooruit[lees meer...]gang te merken. ik begin weer interesse te krijgen voor dingen zoals mijn gezondheid en mijn psychische gesteldheid en anders dan dat ik daar alleen over piekerde en het zo snel als ik kon probeerde te vergeten, lijk ik nu langzaam aan stappen te ondernemen naar mijn doelen toe. eindelijk accepteer ik dat ik niet ben wie ik zou zijn op mijn best en dat ik van ver moet komen en ik me over mijn schaamte heen moet zetten en stap voor stap vooruit moet gaan, ook al doet dit pijn en is dit moeilijk het lijkt nu wel te lukken, ook al gaat het niet erg vlot er gebeurt in ieder geval meer dan er al die jaren is gebeurt.nu denk ik waarom heb ik die antidepressiva niet aangenomen op mijn 15e hoe had mijn leven er dan uitgezien? maar dat heeft geen zin, en ik probeer nu verder te kijken dan de boosheid en dat lukt dan soms ook.ik hoop dat dit een begin is naar een positieve toekomst, en om positief op alle verloren jaren terug te kijken, ik weet dat ik er enorm veel van geleerd heb en er waarschijnlijk nog genoeg kansen in het leven zijn waarmee ik tevreden kan zijn. het is moeilijk als je depressief bent om door te drammen bij een arts voor heel lang maar als je het gevoel hebt dat het je kan helpen laat het dan niet gaan en zet door, zelfs als het niet werkt kun je opzoek naar een andere oplossing maar ik ben er van overtuigd dat ik zelf eindelijk weer onderweg ben de goede kant op!
29-06-2015
Vrouw, 32 jaar

Chronische depressie

De eerste vier weken serieus misselijk geweest, is voorbij gaan. Heeft mij steeds goed geholpen fluoxetine, in maart 2015, ermee moeten bij stoppen wegens ik er enorm lage bloeddruk van kreeg 80/40 en ook bloedsuikerspiegel. Kreeg ook aanvallen van flauwvallen was geen aangenaam gevoel. Nam eerst 20mg dan overgegaan naar 10mg maar steeds die zelfde symptomen, nu definiti[lees meer...]ef mee gestopt. Nu ga ik starten met venlafaxine 37,5mg ben benieuwd.
22-06-2015
Vrouw, 40 jaar

Fluoxetine (fluoxetine)

Begin bijwerkingen: euforie, hyperactief, spiertrekkingen (vooral 's nachts) slecht slapen, dunne ontlasting, licht in het hoofd. Bijwerkingen na ruim 2 jaar: nog steeds dunnere poep, ook van een andere, lichtere kleur, gewicht toename (+/- 5 kg), snelle reactie op alcohol (minder nodig om dronken te worden), verslavingsgevoeligheid met 100% toegenomen. Ik ben al ruim 2 j[lees meer...]aar stabiel, zelfs als ik het middel niet regelmatig slik (sla wel eens 1/2 dagen over), opgewekt, actief, optimistisch.
17-06-2015
Man, 49 jaar

Depressief

13-06-2015
Man, 22 jaar

Fluoxetine (fluoxetine)

Slik nu al enige tijd fluoxetine, eerst begonnen met 20mg. Ik slikte daarbij ook nog 300mg wellbutrin. toen ik daarmee ben gestopt werden de depressieve klachten erger dus is de fluoxetine verhoogd naar 40mg. na ongeveer 4 weken ging ik mij een stuk beter voelen, en ik had meer zin om dingen te doen. Ik kan mij ook beter onder controle houden. ik slik naast de fluoxetine o[lees meer...]ok nog zyprexa 10mg, mirtazapine 45mg, 3x 10mg ritalin.
15-04-2015
Man, 40 jaar

Fluoxetine (fluoxetine)

Man, 40jr. Depressie na overlijden vader. Ik werd extreem agressief en suicidaal. Begon met automutileren (nooit gedaan, ineens rare drang naar pijn) en kreeg paranoide wanen. Ik vind het een levensgevaarlijk medicijn en daar staat het ook bekend om. Denk twee keer na voordat je jezelf met dit medicijn inlaat. Ik heb erg veel spijt.
04-04-2015
Vrouw, 17 jaar

Fluoxetine (fluoxetine)

Na een lange tijd zonder medicijnen rond gelopen en elke minuut van de dag in angst en ook nog is vreselijke angstaanvallen op sommige momenten begonnen met Fluoxetine het klonk veelbelovend! Na 8,5 week merk ik alleen dat hartkloppingen en trillen wat minder zijn geworden maar.voorderest heb ik continue nog dat zelfde angstgevoel ik hoop dat het nog gaat verbeteren!! Ande[lees meer...]rs misschien toch iets anders proberen kheb al veel oxazepammetjes en lorazepammetjes versleten omdat de paniek.in de eerste weken niet te harden was..
29-03-2015
Man, 41 jaar

volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely