ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-05-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Sinds kort (februari) ben ik weer begonnen met fluoxtine. Ik had depressieve klachten en huilde veel, angstklachten, sociale angst. De eerste paar maanden waren nog heftig maar na mate ging het steeds beter met me. Ik voelde me rustiger in mijn hoofd en kon weer meer genieten van kleine dingen. Voor mij heeft dit medicijn een heel positief effect.
25-04-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Nu bijna 3 maanden gebruik ik Fluoxetine i.p.v. Escitalopram, in het begin was vooral het bijna niet aanwezig zijn van bijwerkingen bij Fluoxetine een hele verademing. Het is zeker mijn indruk dat dit medecijn minder krachtig is in het hoofd, waardoor de angsten misschien iets meer nog aanwezig zijn na 3 maanden, maar ik ben liever geen zombie die alles vergeet zoals met[lees meer...] de vorige medicatie. Ik voel me nu na 3 maanden heel goed, kan mijn leven (en blijkbaar depressie) nu veel beter in de hand houden. Het feit dat ik nu terug werk op een heel tof werk heeft er zeker ook iets mee te maken, maar ik kan daar ook een stuk assertiever zijn (zonder onaangenaam te zijn) wat de motivatie zeker tegoed komt. Zeer positief dus, ik denk niet dat ik snel zal overwegen om hiermee te stoppen, daar ik ook de indruk heb om mijn onbezorgd hoofd van 20 jaar oud terug gevonden te hebben. Ik slaag er nu ook in om bijna nooit meer alcohol te gebruiken tijdens de werkweek. Enige nadeel nu nog is veel slapen (10 uur tijdens week,12 uur in weekend), maar gelukkig kan ik mijn dagindeling hierop aanpassen.
20-04-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik gebruik nu langer dan een jaar Fluoxetine ivm depressie. Ik heb het afgelopen jaar 40mg (2 capsules) per dag gebruikt. Het heeft me door een zware tijd heen geholpen. Ik ben nu in de periode gekomen dat ik wil gaan afbouwen. Ben nu gehalveerd naar 20mg maar ik merk heel erg dat ik terug aan het vallen ben. Ik heb weer angsten, voel me waardeloos, ben snel van slag en be[lees meer...]n snel geirriteerd en boos. Kortom ik heb mijn emoties etc niet meer onder controle. Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet.
14-04-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

depressiviteit & angststoornissen. Begonnen met seroxat (combi xanax & intensieve cognitieve gedragstherapie). Hele gemoedstoestand is overall wat matter en vlakker geen behoefte meer / enkele zin in sex.
24-03-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

In verleden al vaker gestart en gestopt met verschillende a.d. Naar aanraden van psych toch weer begonnen met fluoxetine 20 mg, na aanhoudende depressies en suicidale en boulimia klachten. Eerste paar dagen voelde ik mij een beetje vaag en niet helemaal helder, wel voelde ik mij vrijwel direct rustiger in mijn emoties, na een week of 6 verhoogd naar 40 mg omdat de depres[lees meer...]sieve gevoelens toch bleven. In januari GRIP therapie afgerond, mede door deze combinatie ging t langzaam aan wel beter met mij. Het lijkt echter nooit voorbij te gaan als je zo slecht voelt, omdat de tijd voor je gevoel zo langzaam gaat. In overleg met psych in combinatie gaan gebruiken met wellbutrin. Dit hief mijn seksuele stoornis bijwerkingen op, ook kreeg ik door deze combi meer energie en minder gedempte emoties. Deze combinatie was dus voor mij positief.
26-02-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Het leek me te helpen om mijn zorgen een plekje te geven. Mijn hoofd is s'avonds minder vol met zorgen. Ik heb een aantal paniek aanvallen gehad terwijl ik dit medicijn gebruikte. Ik blijf erg somber en misschien zelfs nog depressiever als voorheen. Minder zin in Sex. Meer moeite met Sex. Nog moeier en en veel slapen. Vergeetachtig en moeite met concentreren.
30-01-2017

Fluoxetine (fluoxetine)

Werkt perfect, had mezelf weer teruggevonden. Meer energie, gedachtes konden nu eindelijk bijgedraaid worden. In combinatie met therapie werkt het perfect alleen de bijwerkingen bij mij waren te erg. Woedeaanvallen vooral op verbaal niveau. Verder nog steeds onmogelijk om in slaap te vallen binnen 3 uur na het in bed gaan, wel heel de dag moe. Nu sinds een paar weken niets[lees meer...] meer ingenomen, werking is weg maar bijwerkingen zijn er nog steeds. Oftewel voor degene die geen last heeft van de bijwerkingen is het een perfect middel
26-01-2017

Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (413) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!