Dulcolax

Metamucil (45 meningen)
Psylliumvezels (43 meningen)

22-10-2019

Obstipatie

Gebruikt vanwege obstipatie. Na de eerste pil (in de ochtend), kwam er inderdaad na zo'n 10 uur verlichting. Omdat er toch bloed bij zat en waarschijnlijk scheurtjes ontstaan waren, die avond voor het slapen gaan nog een pil genomen. Dit keer al na 4 uur ernstige buikkrampen (in de bijsluiter staat dat het de nachtrust niet verstoort, maar dat klopte in mijn geval dus niet[lees meer...]) en opnieuw ontlasting. Helaas wel gepaard met heftig zweten en duizeligheid. Daarna geen pil meer genomen, maar 2 dagen later is de misselijkheid nog steeds niet weg en heb ik continu flinke hoofdpijn. Deze pillen gaan meteen de prullenbak in!
12-03-2019

Obstipatie

De eerste keer dat ik de zetpil van Dulcolax had gebruikt een aantal maanden geleden had ik al een week last van een verstopping en had ik er alles voor over gehad om er vanaf te zijn. Ik had na 20 minuten na inbrengen al enorme aandrang en heb het toch nog 10 minuten volgehouden voordat ik naar het toilet ging, alleen daar had ik toch een teleurstelling. Het eerste beetje[lees meer...] was inderdaad bijna water maar de rest nog net zo hard en verstopt als voor gebruik van de zetpil. Ik weet ook zeker dat de zetpil diep genoeg zat, daar lag het niet aan. Nu heb ik vandaag opnieuw, na 2 dagen verstopt te zijn, de zetpil geprobeerd, en deze keer met moeite 50 minuten gewacht voor naar het toilet te gaan (de aandrang was er wel weer na 20 min). Met succes, gelukkig. Het kwam er allemaal gemakkelijk uit zonder verdere bijwerkingen.
13-11-2018

Dulcolax (bisacodyl)

Zondagavond per ongeluk het verkeerde pilletje ingenomen. Deze pillen gebruiken wij normaal alleen op vakantie ivm meestal slechte stoelgang in het buitenland. Zondag dus ingenomen en maandag lag ik in het ziekenhuis, compleet uitgedroogd! Giga diarree gehad en binnen een aantal uur een keer of 20 gespuugd. Voor mij nooit meer een dulcolax, gelijk alles in de prullenbak[lees meer...] gegooid. Snap niet dat dit medicijn zonder recept verkrijgbaar is!!
12-08-2018

Darmproblemen - verstopping

Werkt binnen 6 uur. Je darmen hoor je werken en een kleine datmkramp geeft aan dat je naar het toilet moet. Daarna binnen 20 minuten ben je er vanaf. Doet wat het moet doen, zonder alle bijwerkingen.
20-07-2018

Obstipatie

Ik gebruik Dulcolax enkel als het écht niet anders kan. Door gebruik van morfine heb ik heel veel last van obstipatie. Ik probeer al het laxerend eten en poedertjes maar niks helpt. Ik heb met mezelf het ultimatum gesteld dat als ik 10 dagen niet naar het toilet heb kunnen gaan ik een dulcolax neem. Waarom zo lang vraag je je dan af? Omdat dit medicijn echt geen pretje is.[lees meer...]... elke keer als ik het neem heb ik extreme buikkrampen, word ik helemaal koud en bezweet, misselijk en ik ben al 2 x erdoor flauwgevallen op het toilet. Een hele vervelende ervaring!!!! Maar het helpt... alles gaat eruit. Dat is ook de enige reden waarom ik dit medicijn gebruik. Ik vind dat bij elke drogist en website een melding moet staan op het doosje met deze bijwerkingen zodat je er op voorbereid bent.
07-07-2018

Afslanken - overgewicht

Ik gebruik dit midden omdat ik een eetstoornis heb. Ik snap dus eigenlijk absoluut niet dat dit middel zonder recept verkrijgbaar is. Iedereen vanaf 16 jaar kan zo aan deze pillen komen en daarmee feitelijk wel hun lichaam verzieken!!! Nadat ik het gisteravond weer had ingenomen en er bet vroeg in de ochtend heel ziek van geworden ben(misselijk, braken, maagpijn, duiz[lees meer...]elig, flauwvallen) heb ik besloten om de pillen zie ik nog heb zo gelijk weg te gooien. Ik ga vanaf maandag weer in behandeling voor mijn eetstoornis. Hoop dat ik er helemaal vanaf kom. Aan de mensen die erover denken om dit midden te gaan gebruiken om af te vallen. Doe het NIET!!! Je verziekt te hele lichaam /leven ermee. Ga naar een diëtiste of in het geval dat je al een eetstoornis hebt zoek hulp bij een kliniek waar eetstoornissen behandeld worden!
21-04-2018

Darmproblemen - verstopping

Verschrikkelijk maar effectief. Werkt na 10 minuten waar andere klysmas niets doen. Gevoel van aandrag borrelt na 10 minuten op. Verschrikkelijke buikkrampen gevolgd door het welbekende buikgriep gevoel. Duurt gemiddeld een dag voordat mijn darmen na een week van verstoppingen weer leeg zijn. Ne een week van verstoppingen en alle ongemakken vandien neem ik de bijwerkingen [lees meer...]van de zetpil graag voor lief.
05-02-2018

Constipatie

Heb veel last van constipatie van alles reeds geprobeerd en nu met Dulcolax heel goed geholpen.
07-10-2017

Darmproblemen - verstopping

8 uur na inname vreselijke buikkrampen die dagen aanhielden. Was er dooodziek van. Heb alleen maar in bed gelegen. Voor mij nooit geen dulcolax meer. Waardeloos en gevaarlijk!
24-08-2017

Obstipatie

Na de horrorverhalen op inet wilde ik het eigenlijk niet eens proberen. Besloot het toch te doen omdat ik al dagen niet kon ontlasten. Zetpil brengt makkelijk is en na 15 min voelde ik al aandrang. Heb het totaal niet als vervelend ervaren. Je blijft druk voelen totdat de obstipatie verdwenen is maar was alles behalve pijnlijk oid. Geen krampen gehad.
23-05-2017

Obstipatie

Er gebeurt helemaal niks na inname van de tabletten. Niet bij inname op avond en niet bij inname op nuchtere maag
15-01-2017

Buikpijn

30-05-2016

Afslanken - overgewicht

Echte rotzooi vind ik het. Maakte mezelf iets wijs dat ik dan zou afvallen. Schadelijk voor de darmflora! Ben gelukkig sinds 5 maanden er van af. En daar ben ik trots op! Na het stoppen heb ik geen bijwerking gehad. Had zelfs geen constipatie!! Dus jaren gif genomen voor iets dat in mijn hoofd zat :-s. Tijdens het nemen wel iedere dag buikkrampen!
25-04-2016

Darmproblemen - verstopping

Met een Dulcolax zetpil ben je binnen het uur van je verstopping af. Maar stel je in op een bijzonder onprettig uurtje. Je zult buikkrampen krijgen, je krijgt het heel warm (alle kleren uitdoen) en het gevoel dat je flauw gaat vallen (een ventilator helpt en ook een natte washand op je gezicht). Al dit nare gevoel verdwijnt gelijk als de prop er uit is. Even lekker douchen[lees meer...] en je voelt je weer prima !
24-07-2015

23-04-2015

Darmproblemen - verstopping

Zeker geen aanrader omwille van de extreme nevenwerkingen! Extreem koud - warm zweten, bijna flauwvallen alsof het leven uit u wordt gezogen. Extreem buikpijn (erger dan een bevalling). Bloeddruk zakt extreem. Wordt niet gemeld bij verkoop. Raad iedereen aan om zonder doktersadvies Dulcolax NIET in te nemen!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum