ISO 27001

06-11-2017

Posttraumatische stress-stoornis

14-10-2017

Psychose

Sinds ik die medicijnen olazanpine begon te slikken, ben ik beter gaan slapen en minder last van psychoses maar het nadeel is ben wel aangekomen en heb minder eetlust en minder zin in op iets te doen.
30-09-2017

Depressief

ik was depressief maar geen antidepressiva toegestaan i.v.m. ontwikkeling manie/psychosen. Daarom begonnen met Zyprexa. ik was hiermee gedurende twee jaar stabiel suicidal.
13-08-2017

Schizoaffectieve stoornis

Eet gezond en blijf bewegen. Ik had veel last van vreetbuien en meer moeite met bewegen. Het hielp mij wel uit mijn manie
23-06-2017

Zyprexa (olanzapine)

In het begin noodzakelijk, maar in stabiele fase vervelend middel. Bijwerkingen: gewicht toename, coördinatie stoornis, trillen van handen, stijfheid, geheugen verlies. Iom specialist ivm bijkomende somberheid geswitcht naar wellbutrin. Nu zeer tevreden.
21-06-2017

Psychose

Hoi, Heb dit middel jarenlang geslikt. Heeft de eerste jaren goed gewerkt maar hoe zwaarder mijn depressies hoe minder het resultaat. Toen de oorzaken van mijn depressies waren opgelost heb ik nog lang doorgeslikt maar ik bleef psychotisch. Pas toen ik volledig had afgebouwd(in stappen van maanden van 7.5, 5.0 en uiteindelijk 2.5) verdween mijn psychotische gedrag volledi[lees meer...]g! Ik vermoed dat het ook tegengesteld kan werken omdat de werking herstel ook kan belemmeren. Het vertroebelt helder denken en daarmee dus ook verwerking. Van mijn behandelend psychiater mocht ik pas stoppen nadat ik eerst langdurig in therapie zou gaan bij haar verpleegkundigen maar dit bleek gewoon de vertering vanuit de medische wereld te zijn en uiteraard het broodnodige brood op de plank voor haar verpleegkundigen. Ik heb enorm veel ere-openers gehad sindsdien!!
07-04-2017

Zyprexa (olanzapine)

Na eerst quetipine te hebben gebruikt waar ik vreselijk ziek van werd overgestapt op zyprexa, zit ik nu 2 weken op 5 mg. Hier voel niet ziek van, alleen wat moeite met plassen en meer trek in eten, opzich voor nu wel prettig want ben veel afgevallen door de quetipine. Maak mij wel een beetje zorgen want heb veel eetbuien gehad maar goed dat moet de komendetijd nog blijken.[lees meer...] Ervaar nu al veel rust in me hoofd, eindelijk na jaren!!!! Slaap er alleen niet beter op, hopelijk komt dat nog! Voor mij een prettig middel.
12-03-2017

Zyprexa (olanzapine)

In de lente van 2015 kreeg ik bij mijn bipolaire stoornis enorme angsten. Ik durfde mijn bed niet meer uit te komen, geen interesse meer in het leven, staarde van in mijn bed naar het plafond en hoopte dat ik geen foute dingen zou doen zoals zelfmoord. Toen kreeg ik van mijn psychiater Olanzapine 5mg, na 3 weken was ik een ander persoon maar nu 2 jaar verder ben ik 14 kg[lees meer...] bijgekomen en merk ook lichte borstvorming. Niet leuk voor een man van 44 jaar, een buik en borsten hebben. Onlangs gestopt gedurende 3 weken en 12 kg kwijt op die tijd maar de 4de week opnieuw angsten en onzekerheden. Zou graag alternatief vinden maar blijkbaar heel moeilijk met mijn bipolaire stoornis en angstpsychose.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!