Zyprexa

zeer veelgeen

Psychose (56 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (5 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

<< < vorige
Pagina 1 van 7
19-04-2019

Stress

Ben altijd erg tevreden geweest. Kon weer met fatsoen slapen en dat werd tijd omdat ik psychische klachten kreeg door slapeloosheid. Bij effecten had ik nauwelijks. Wel wat gewicht aangekomen, maar was daar blij mee vanwege ongezond ondergewicht. Dit gebruik heb ik gecombineerd met krachttraining waardoor de suikers en vetten omgezet werd in spieren. Je kunt spreke[lees meer...]n van mini anabolen omdat mijn spieren ver boven gemiddeld ontwikkelden en mensen me zelfs vroegen hoe het kwam dat ik snel breed werd. Alleen nu sinds een paar weken heb ik in plaats van Teva een ander merk gekregen van de apotheek namelijk Sandoz Of ik ben gek, of er zijn verschillen. Kan iemand dat bevestigen?
15-04-2019

Psychose

in 2011 gebruikt voor pschychose. 20MG in die tijds periode van 2011 t/m 2014 60 kilo aangekomen. Legt je gevoelsleven helemaal vlak en ook je gedachtes. voor een periode. Daarna tourette en adhd ontwikkeld. en ook neuromaligent symptoom spierverstijving/verkramping in mijn rug en schouders, en veranderd ook je stofwisseling
04-04-2019

20-03-2019

Schizoaffectieve stoornis

Ik gebruik Zyprexa al meer dan een jaar nu afgebouwd van 10 naar 5mg. Ik ben wat vergeetachtiger en heb aandachtsstoornissen ook last van verminderd libido en erectiestoornis(verharding in penis sinds een maand heb hiervoor afspraak bij uroloog maar weet niet of dit verband houd met zyprexa)
29-01-2019

Psychose

Situatie: Ik heb dit middel (olanzapine) gekregen nadat ik een manie en psychose (geen stemmen) had gehad. Het doel van het medicijngebruik was het voorkomen dat ik opnieuw psychotisch zou worden (risico) en me helpen om aan mijn nachtrust te komen (herstelproces). Ik heb het middel een +/- anderhalf jaar gebruikt en ben begonnen op 15 mg/dag en dit is geleidelijk afgebouw[lees meer...]d, met uiteindelijk een half jaar de minimale dosering (5 mg/dag). Gelet op mijn behandeling, positieve effecten: 1) Ik kon goed in slaap komen en kreeg voldoende uren rust. 2) Gedachten stonden op zichzelf (meer geordend), gingen minder snel en verbindingen leggen gebeurde minder snel dan gewoon. Ook gevoelens en prikkels werden afgestompt, waardoor het risico op psychose verkleind wordt. 3) Verder heb ik in deze periode gewoon kunnen functioneren (in achtneming van mijn verminderde cognitieve functies als gevolg van de psychose). Dat wil zeggen mijn studie afronden, eenvoudig fysiek werk verrichten en sociale contacten onderhouden en gewoon deelnemen aan sociale activiteiten. Negatieve effecten waren: 1) Gewichtstoename. Ik heb gelet op wat ik binnen kreeg en veel bewogen, maar ben toch 10 kilo aangekomen. Dit was niet goed voor mijn zelfbeeld en seksleven. 2) Door de effecten op mijn gedachten, gevoelens en prikkels voelde ik me vervreemd van mezelf en mijn omgeving. 3) Het herstelproces wordt belemmerd doordat je ‘ingeperkt’ wordt, niet jezelf bent (vrij van invloed van medicijnen) en dus niet weer wat je kunt en waar je grenzen liggen. 4) Na een psychose kun je te maken krijgen met negatieve symptomen zoals lusteloosheid, weinig emotie, depressies, enz. Naar mijn ervaring werkt dit medicijn deze effecten in de hand.
22-12-2018

Psychose

via justitie een psychose geconstateerd. Wist toen nooit van het bestaan van een psychose of diens medicijnen af. Heb mij een paar keer wijs laten maken dat ik moest gebruiken en zit nu met zware oorsuizen opgescheept. Dieren slikken ook geen antipsychotica of depressiva dus een mens kan ook zonder. Heftig spul met bijwerking op kort durende en langdurende termijn blijf u[lees meer...]it de buurt ervan.
18-10-2018

Gedragsstoornis

Obesitas was al en ook familiair. Maar van +/- 90 kg naar ruim over de 100kg dat is letterlijk aankomen van de lucht
15-09-2018

Zyprexa (olanzapine)

bekend met depressiviteit, stress stoornissen, onrust en slecht slapen
20-08-2018

Autisme

Voor mijn prikkelgevoeligheid krijg ik Zyprexa (Olanzapine). Medicijn werkt goed, maar er zitten ook vervelende bijwerkingen aan. Bijwerkingen: Enorme gewichtstoename, droge mond, plasproblemen, vergeetachtig, afgevlakte gevoelens.
28-07-2018

ADHD

Ben minder druk in mijn hoofd en krijg veel minder prikkels binnen. Mijn stemming is ook stabieler, dus het bevalt goed.
24-06-2018

Zyprexa (olanzapine)

door het gebruik van zyprexa was mijn alcoholtolerantie veel hoger, moest er geen rem meer opzetten en na enkele uren slapen geen kater, gevolg was dat ik dit wist en zo begon te redeneren, kon na enkele uren gewoon leven verder opvatten, nadeel was dat ik niets meer wist van wat er gebeurd was. Van wiet roken werd ik vroeger altijd paranoïde, met zyprexa was dat geen pro[lees meer...]bleem meer en stoned wordenzoveel ik wilde. Roken deed ik ook alleen maar meer. Was gestopt met roken en terug begonnen met zyprexa, stoppen met roken ging niet meer, ook niet met champix. Ben gestopt met zyprexa nu enkele maanden en stoppen met roken was nu heel eenvoudig, wiet kan ik terug niet meer roken en drinken kan ik nu terug met mate.Voor mij was dit dus een zeer gevaarlijk medicijn met gevaarlijke bijwerkingen.
20-05-2018

Zyprexa (olanzapine)

Na een week kreeg ik slikproblemen en kreeg ik een benauwd gevoel .Ben er mee gestopt en nu zijn de bijwerkingen verdwenen.
25-03-2018

Psychose

Ik begon met 5 mg zyprexa olanzepine. Dat ging beter als met de cisirdinol depot. Deed meer en kon weer dingen doen zoals de kamer opruimen en therapie volgen. Na 2 weken 10 mg zyprexa ook zuigtablet. Werd ik heel moe. Zwaar in mijn hoofd lusteloos. Nergens zin meer in. Afgelakt gevoelens van mijn emoties dat had ik met de depot ook erg last van. Beetje depressief maar [lees meer...]praat er maar hier niet over anders zou ik antidepresiva krijgen erbij. En daar wordt ik nog depressiefer van. Het heeft geen goed effect als ik hem opzuig in korte tijd voel ik me doof in het hoofd. Kan toch nooit normaal zijn dit?? En maandag krijg ik nog 5 mg zyprexa erbij nah dan ben ik echt een kassplantje. Hoop dat dit niet doorgaat.. Ik moet die zooi niet kan er slecht tegen..
07-02-2018

Syndroom van Asperger

Zeer slechte medicatie uit de jaren 70 (1971). Wordt toegediend aan een patiënt die hoogbegaafd is en latent aanwezig Asper door incompetente psychiaters. Absolute afrader, temeer daar er geen effectiviteit bij Asperger gemeten is! Deze psychiaters zijn een schande voor het ziekenhuis waar zij werken. Fouten toegeven is er op deze locatie bij hen niet bij. Te zie[lees meer...]lig om woorden aan vuil te maken.
22-01-2018

Zyprexa (olanzapine)

Heb eigenlijk nog niet veel over dit middel te melden
06-11-2017

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!