Folliculitis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Folliculitis

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Isotretinoine Capsules 2 3,5
3,5
Doxycycline 1 3
Duac Acne gel 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Folliculitis

Isotretinoine Capsules

15-07-2023 | Man | 37
Folliculitis
Mijn huid is nu veel dunner.. oude littekens voorhoofd zijn wel 80% weg. Huid is nu veel dunner en erig veel last van lelijke droge lippen. Helaas nog altijd onstekingen op achterhoofd en zeikant.. (onsteking aan de haarzakjes) maar wel stuk minder push. Maar elke dag last van zeer droge hoofdhuid en rood en is gevoelig en nog altijd nieuwe onstekingen zowel groot al kl[lees meer...]eine bultjes. (5 maanden deze kuur)

Roaccutane

30-08-2021 | Vrouw | 33
Folliculitis
Ik had al jaren last van folliculitis en heb alle medicijnen en zalven gehad wat wordt voorgeschreven voor folliculitis. Ik heb ook alternatieve geneeskunde geprobeerd.Niets werkte. Ik wilde niet roaccutane proberen omdat je er zoveel slechte ervaringen over hoort. Toen heb ik uiteindelijk besloten het toch te proberen. En met resultaat na 7 jaar ben ik eindelijk verlost v[lees meer...]an folliculitis! De enigste bijwerkingen wat ik had was droge lippen. Ik had ook altijd last van vet haar en dat heb ik nu ook niet meer.

Duac Acne gel

29-09-2019 | Man | 31
benzoylperoxide/ clindamycine
Folliculitis
Eerst Duac acné gel voorgeschreven gekregen wat in de eerste instantie goed werkte. Op een bepaald moment brak de huiduitslag er door heen en bleek uiteindelijk het folliculitis (ontsteking van de haarzakjes) te zijn, waar het middel niet voor helpt.

Claritromycine

29-09-2019 | Man | 31
claritromycine
Folliculitis
Ik heb een lange kuur gekregen van de dermatoloog van 30 dagen. In de eerste 2 tot 3 dagen had ik vooral diarree, daarna kreeg ik een dag of 5 obstipatie, waarvoor ik weer extra macrogol heb gehaald. Dat was opfelost en vervolgens dagelijks veel relatief dunne ontlasting gehad. Bij de anus was het vaak branderig, bij de dagen van obstipatie ook pijnlijk. De anus jeukte ook[lees meer...] veel. Voor de haarzakjes ontsteking heeft het alleen in de dagen van de obstipatie zijn werk gedaan (toen werd pas het volledige middel opgenomen vermoedelijk), daarna kwam de uitslag etc gewoon weer terug met alle jeuk van dien, echter wel samen met alle andere bijwerkingen.

Flucloxacilline

12-04-2018 | Vrouw | 18
flucloxacilline
Folliculitis
Uit het niets ernstige huiduitslag gekregen. Zichtbaar resultaat na een dag of 3-4. Problemen kunnen ook deels zijn afgenomen door te wassen met antibacteriele zeep. Capsules hebben een smerige smaak. Af en toe misselijk en honger neemt sterk af.

Flucloxacilline

25-02-2018 | Vrouw | 51
flucloxacilline
Folliculitis
Sinds twee dagen aan dit medicijn. Lastig te timen omdat het 4x per dag moet. Ook veel last s ochtends van mijn maag als ik de capsule inneem. Het brandt heel weg dan, overdag wat minder last. Effect op de folliculitis nog niet merkbaar na twee dagen.

Doxycycline

29-03-2017 | Man | 38
doxycyline
Folliculitis
Doxycycline ingenomen tegen folliculitis. Redelijk effect gehad, maar de folliculitis was nooit helemaal verdwenen. Geen last gehad van bijwerkingen.

Isotretinoine Capsules

29-03-2017 | Man | 38
Folliculitis
Mijn dermatoloog heeft isotretinoine 20 mg tegen folliculitis (hoofdhuid) voorgeshreven. Het effect is duidelijk merkbaar. Al bijna drie weken geen ontstekingen meer. Wel even een slag om de arm, omdat het verloop van folliculitis grillig is. Hiervoor slikte ik met wisselend succes doxycycline i.c.m. clindamycine-lotion. Na zes maanden moest ik daarmee stoppen om resist[lees meer...]entie te voorkomen. De bijwerkingen, voor zover aanwezig, zijn tot nu toe zeer beperkt. Af en toe wat drogere lippen waarvoor ik lippenzalf (Eucerin) gebruik. Na de eerste week werd de huid over het hele lichaam droog, maar dat herstelde weer helemaal. Kan ook te maken hebben met het droge voorjaarsweer en de eerste felle zonnestralen van dit jaar. Al met al zeer tevreden tot nu toe. Ik hoop dat de folliculitis verdwijnt of op zijn minst een lange remissie optreedt. Enige nadeel is dat ik om de drie maand bloed moet laten prikken (standaardprocedure om te zien of lever en bepaalde waarden in het bloed goed zijn). Het leek wel alsof er een nieuwe/andere/mooiere huid voor terugkwam.

18-11-2016 | Man | 20
Folliculitis
Zeer goeie medicijnen, vecht al 3 jaar tegen folliculitis op mijn hoofdhuid en hiervoor van alles geprobeerd, roaccutane (isotretinoine) maar ze hebben allebei hetzelfde effect. Alleen minocycline heeft veel minder bijwerkingen, alleen moet ik wel zeggen dat alles nu terug is gekomen na het overstappen naar andere medicijnen (blijkt dat andere medicijnen het erger hebben g[lees meer...]emaakt). Dus ik blijf nu voortaan op de minocycline door gaan.

Roaccutane

20-10-2016 | Vrouw | 20
Folliculitis
Onwijs blij met isotretinoine! Slik nu ongeveer een maand 30 mg per dag. Na alles geprobeerd te hebben tegen folliculitis is dit uiteindelijk de oplossing. Folliculitis verdween al na 4 dagen slikken, nog steeds geen enkel plekje gezien. Tot nu toe kan ik goed leven met de bijwerkingen, alleen droge lippen en ogen. Aanrader is om bij de apotheek spul voor je droge lippen t[lees meer...]e halen! In labello etc. zit een stofje wat je lippen alleen nog maar meer uitdroogd. Littekens word nu al minder goed zichtbaar.

08-08-2016 | Vrouw | 46
Folliculitis
Gekregen van huidarts tegen foliculitis. Enigszins effectief ware het niet dat de bijwerkingen erger dan de kwaal zijn. De bijwerkingen jeuk zonder uitslag gehele lichaam. En tintelende voetzolen en handpalmen. Extreme vermoeidheid. Dus gestopt bijwerkingen na 1 week zo goed als weg.

31-07-2016 | Man | 69
Folliculitis
De effectiviteit was jaren slechts redelijk tot matig. Ik gebruikte al die tijd echter ook multi vitamines waarin o.a. diverse metaalsoorten zaten en vulde dat later ook nog aan met een magnesium citrate supplement. Volgens de bijsluiter moest de Minocycline 2 uur voor of 4 uur na beide aanvullingen ingenomen worden en die tijd hield ik ruim aan. Minocycline om 23:00 uur e[lees meer...]n de aanvullingen nam ik bij het ontbijt om ongeveer 08:00 uur. Onlangs las ik ergens dat het toch raadzaam kon zijn om geen aanvullingen te gebruiken samen met Minocycline, dus heb ik dat uitgeprobeerd. Met als resultaat dat ik nu volledig puistjes vrij ben en tevens erg blij...!

Claritromycine

08-06-2016 | Man | 68
claritromycine
Folliculitis
Puistjes met pusvorming op de hoofdhuid. Bijwerkingen: Aantasting van het smaakvermogen. Elke nacht lichte tot matige hoofdpijn, waar ik wel erg gevoelig voor ben...!