ziekte

Codeïne bij hoest

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoest

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoest

23-10-2019

Champix (varenicline)
Hoest

Na ruim 50 jaar 2 pakjes per dag en diverse stoppogingen toch met frisse moed begonnen met Champix en begeleiding van longconsulente. Na 7 dagen gestopt omdat ik geen trek meer had en sindsdien (3 maanden verder) niet meer gerookt. Soms nog wel zin, maar niet echt trek in een sigaret. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Verwarde dromen wel erg vervelend, na 10 u[lees meer...]ur in bed nog steeds moe.
19-10-2019

Hoest

Na ongeveer 1.5 uur na inname van 2 tabletjes kreeg ik vreselijke maagpijn. Kriebelhoest werd helaas niet minder. Ik neem deze tabletten absoluut niet meer. Eerder gebruikte ik altijd Daro capsules. Die hielpen geweldig goed. Helaas zijn deze niet meer te verkrijgen.
06-10-2019

Hoest

Nare kriebelhoest waar ik doodmoe van werd. Kon niet meer slapen en daardoor oververmoeid. Codeine 20 heeft mjj zeer goed geholpen. Helaas obstilatie gekregen, na stoppen gebruik codeine ging dat over binnen 2 dagen.
29-08-2019

Hoest

Na een paar nachten niet hebben kunnen slapen vanwege extreem hoesten (droog/kriebel), toch de huisarts maar gebeld. Wat een verademing na een tabletje codeine. Minder last van de hoest en normaal kunnen slapen!
21-06-2019

Hoest

Een half uur na inname van mijn eerste tablet van 20 mg begon buikpijn. Werd steeds heviger, totdat het ondraaglijk werd. Zitten of lopen lukte niet meer. Vanwege misselijkheid en draaierigheid. De pijn in de maangstreek was constant. Oppervlakkige ademhaling door de pijn. Na vijf uur nam de pijn ineens af. En verdween helemaal. De arts die net nadat de pijn was weggetr[lees meer...]okken arriveerde, constateerde alleen een wat verlaagde bloeddruk (110/60). Van enig positief effect op mijn hoest heb ik niets gemerkt. Was allergische reactie . Dit was mijn eerste kennismaking met codeine en mijn laatste.
27-05-2019

Ventolin Inhalatie (salbutamol inhalatie)

03-05-2019

Hoest

Het medicijn helpt mij niks. Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik al twee weken niet kon slapen door mijn hoest. Deze pil helpt mij niet. Ik voel me beroerd, heb hoofdpijn en ben bijwerkingen en kan alsnog niet slapen. Enkel de lasten.
21-04-2019

Hoest

Codeine geeft verlichting bij kriebelhoest maar helaas ook wat bijwerkingen maar doordat je wel kan slapen neem je die voor lief.
21-04-2019

Hoest

Had een kriebelhoest. Op aanraden van de huisartsassistent Noscapect aangeschaft, wilde eigenlijk codeine tabletten maar dit werd afgeraden. In siroop zit heel veel suiker daarom voor de tabletten gegaan. Ook hier zit suiker in, waarom? Eerste avond leek het wat te doen, 2de avond moest ik al meer gaan slikken voor enig effect, 3de avond na 2,5 uur steeds een nieuwe pil di[lees meer...]e echt minimaal werkte. Ga nu de codeine aanvragen. Ben er klaar mee.
15-02-2019

Bisolvon (broomhexine)
Hoest

Heel vast slijm vanwege griep. Na 12 uur werd slijm al dunner en makkelijker op te hoesten. Zeer tevreden.
10-02-2019

Hoest

Ik ben dit gaan gebruiken omdat ik niet tegen codine tabletjes kan. Een uur voor het slapen neem ik 1 tablet. Ik ga dan wel wat hoger liggen met 2 of 3 kussens. Ben tijdens de nacht maar 1 x wakker geworden. Je wordt er lekker rustig van. Voor mij is dit middel erg effectief. Ik raad aan om dit niet overdag in te nemen, je wordt er namelijk rustig en slaperig van.
19-01-2019

Hoest

Helpt goed om te kunnen slapen in plaats van urenlang s-nachts te hoesten. Inmiddels ben ik een paar dagen gestopt maar heb nog steeds veel last van bijwerkingen. Erg duizelig bij opstaan of als ik een snelle hoofdbeweging maak, het is alsof ik een aanval van draaiduizeligheid krijg en ik word meteen erg misselijk. Verder last van verstopping. Tijdens het gebruik voelde [lees meer...]ik me erg afwezig en traag met denken en vermoeid.
23-12-2018

Hoest

Ik gebruik ze bij kriebelhoest vooral voor het slapen gaan en ben blij met deze tabletten. Vooral als ik net inslaap begon te vallen werd ik getroffen door die kriebelhoest, ja dan schiet ik overeind en stiktezowat van het hoesten. Met een codeinetabletje merk ik hier niks van en slaap lekker. Soms neem ik eentje in de middag maar heb geen last van nare bijwerkingen, de[lees meer...] hoestbuien zijn niet meteen over maar zonder vooraf die vreselijk “ harde” kriebel! Ikben er erg blij mee.
20-12-2018

Fluimucil bruistabletten/capsules etc (acetylcysteine)
Hoest

Volgens site apotheek online , zou het binnen 1-2 uur moeten werken maar het doet na 12 uur nog steeds helemaal niks. Waardeloos product wat wordt bevestigd door andere info online
23-09-2018

Hoest

Na een zak keelsnoepjes, hoestsiroop en veel honing dit uiteindelijk maar gekocht. Na 2 tabletten is mijn hoest aanzienlijk minder! Bijwerkingen die ik heb ervaren zijn: duizeligheid, slaperigheid en lichte misselijkheid.. Maarja dat had ik er wel voor over om eindelijk van die hoest af te komen!
29-08-2018

Relvar (vilanterol/fluticason)
Hoest

Handig mee te nemen, goed in te nemen, werkt goed. Jammer van de heesheid.
13-05-2018

Hoest

Helpt bij mij altijd binnen een uur na innemen als ik niet van mijn hoest afkom. Een medicijn waarmee ik bekend ben en altijd helpt. De bijwerkingen vind ik niet te heftig dus voor mij een wondermiddel tegen hoest!
21-04-2018

Hoest

Ik had ontzettend veel hoestbuien waardoor ik al 3 nachten niet had geslapen. De huisarts heeft me dit gegeven voor de nacht. Gevolg: Ik kon weer slapen!
06-04-2018

Hoest

Afschuwelijke kriebelhoest al dagen, mn keel en luchtwegen waren zo pijnlijk geworden. Toch maar naar de huisarts na de 5e slapeloze nacht. Ze schreef dit voor, vol vertrouwen meteen begonnen. Maar gaf absoluut geen enkele verbetering, echt nul !!! Verder geen akelige bijwerkingen, misschien iets loom maar niet opvallend Tip: De dag erna honing en laurierdrop lat[lees meer...]en halen door mijn man . Daar had ik snel baat bij.
21-03-2018

Hoest

Al weken aan het hoesten en proesten. Gingen op wintersport en bij de gebruikelijke medicatie ook nog wat codeïne meegenomen. Gelukkig na 2 hele slechte nachten van constant hoesten tot kokhalzen toe heeft de codeïne me toch nog plezier gebracht. Alleen voor de nacht ingenomen. Ooit als pijnstiller gekregen. Thuis weer gestopt en nog wel aan het hoesten maar veel minder.
15-03-2018

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)
Hoest

Liep achter in mijn keel irriteerde mijn keel en neus
15-03-2018

Avamys (fluticason)
Hoest

Minder hoesten meer lucht door de neus
14-03-2018

Hoest

na een uur hoest je al veel minder
12-03-2018

Hoest

Ik heb codeïne tabletten voorgeschreven gekregen voor de kriebelhoest die nu inmiddels al 4 maanden duurt. Ik stop er nu mee want ik heb toevallig gelezen dat codeïne omgezet wordt in de lever naar morfine, ik was best hiervan geschrokken. Mijn ervaring is dat als je stopt met de inname van van de codeïne dat de hoest volledig weer terug komt, het is maar een middel voo[lees meer...]r te onderdrukken maar niet voor te genezen. Dus adviseer ik iedereen bij langere hoestbuien, naar de huisarts terug te gaan om het nader te laten onderzoeken. Dit is hetgene wat ik nu dus morgen ga doen.
08-03-2018

Hoest

Na een flinke verkoudheid hoest overgehouden. Al snel had ik het gevoel dat deze hoest hardnekkig kon worden dus bij de huisarts om codeine gevraagd. In het verleden al vaker gebruikt. In het verleden mijn ribben gekneusd door een aanhoudende hoest, sindsdien ben ik op mijn hoede en probeer ik dit te voorkomen. Pillen werken bij mij vooral s nachts, ik neem een pil (20mg)[lees meer...] voor het slapen gaan en slaap de nacht zo door. Op heftige momenten neem ik er om 3-4 uur s nachts nog 1. Bijwerkingen: constipatie en suffigheid, maar niks ergs. Ik kan het medicijn aanraden
02-03-2018

Hoest

Omdat ik volgende week aan mijn hart geopereerd moet worden en naast de griep al 4 dagen kamp met een kriebelhoest dit middel door de huisarts voorgeschreven. Klachten worden niet minder, integendeel ik stik de moord. Helaas word ik er ook niet suffig van, alleen ontzettend rillerig en constant een druk en kriebel in mijn keel die het hoesten uitlokt, tot kokhalzen aan toe[lees meer...]. Het beetje eetlust wat ik had is ook erg, terwijl ik juist moet aansterken voor de operatie. Nee, ben ermee gestopt.
01-03-2018

Hoest

Ik had last van kriebel hoest dus nam een pilletje. Kriebelhoest nam af. Nadat de pil een uurtje later was uit gewerkt kwam de kriebelhoest erger terug, dus nam ik er nog een. Nu ben ik constant aan het hoesten en is het momenteel 5 uur ‘s nachts en slaap ik nog steeds niet. Ik denk dat als ik er nog eentje neem de hoest alleen maar erger word. Ik ga informeren bij de huis[lees meer...]arts morgen wat nu.
24-02-2018

Hoest

Na 4 weken hoesten huisarts bezocht. Klein bloedtestje weer uit dat het om een virus zou moeten gaan. Deze tabletten gehad tegen het hoesten. Direct na gebruik enorm suf en beduidend veel zieker. Het hoesten ging gewoon door. Tevens kreeg ik na het uitwerken van de pil heel veel slijmvorming en hoest nu nog meer dan ooit. Mijn eetlust is weg en bij alles braak ik. Ook na[lees meer...] de hevige hartaanvallen volgt braken. Hoofdpijn is erbij gekomen. Nooit maar dan nooit meer deze tabletten. Vandaag gaan we verder op paracetamol en iets wat het slijm los gaat maken in plaats van onderdrukken. Zal meteen maandag de huisarts informeren. Zeker als na mijn stop nu het weer beter gaat. Wat ik van harte hoop. Echt rotzooi, niet aan beginnen.
19-02-2018

Alvesco (ciclesonide)
Hoest

Ongeveer 1 jaar gebruikt om te herstellen van een longontsteking. Omdat het hoesten aanhield ben ik zo lang doorgegaan met dit middel. Hierna overgestapt op Qvar, wat uiteindelijk ook niet hielp.
19-02-2018

Qvar (beclometason)
Hoest

inmiddels gestopt. Het is nog steeds niet duidelijk waar het hoesten vandaan komt. Zelfs niet na uitgebreid onderzoek door een longspecialist.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2214)
Depressie (1822)
Angst & paniekstoornis (1672)
Hoge bloeddruk (1274)
Acne/puistjes (886)