ziekte

Codeïne bij hoest

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoest

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoest

Natterman Noscasan

28-05-2022 | Vrouw | 55
Hoest
De sirop geprobeerd. Mss beter de tabletten want je moet veel van de sirop slikken. Tien minuten later buikpijn die duurde best lang. Jammer want het helpt wel met de kriebelhoest. Ik wil graag begrijpen waarom krijg jij zon buikpijn. Het is een beetje eng. Ik heb een paracetamol genomen en dat hielp.

Broomhexine drank/tabletten

21-05-2022 | Vrouw | 56
broomhexine
Hoest
Kreeg ernstige netelroos. Wrschl ben ik allergisch voor dit middel

18-05-2022 | Man | 17
Hoest
Het smaakt vies en werkt helemaal niet. Het werkt eigenlijk averechts, mijn zoon begon na het gebruik veel meer hoesten. Zonde van het geld zo’n product! We gaan terug gewoon naar tijm siroop, salvia en tea tree oil.

07-05-2022 | Man | 39
Hoest
Vaak na een verkoudheid heb ik last van een vreselijk irritante kriebelhoest, vooral als je dan net wilt slapen. 2 van deze pilletjes voor het slapen gaan en binnen 15 minuten is de kriebelhoest verdwenen en kan ik gewoon slapen. Waardoor ik ook weer sneller herstel en eerder geen last meer heb van het hoesten. Blij dat dit vrij verkrijgbaar is.

25-04-2022 | Man | 57
Hoest
Ik had al enige weken last van een droge (kriebel)hoest. Dit middel Roter Noscapect gekocht. Nou, het werkt voor geen meter. Wat een waardeloze rommel en nog bijna € 8,00 voor betaald ook. Waardeloze troep!!

19-02-2022 | Vrouw | 44
Hoest
Ben zeer tevreden. Helpt goed bij droge hoest. Voor het slapen innemen en indien nodig als het weer begint.

Montelukast

02-12-2021 | Man | 56
montelukast
Hoest
Ik was een 8 weken geplaagd met een droge hoest , dokter schreef me dit voor . De hoest werd minder frequent maar ik voel me niet goed , buik klachten maar nu ook veel pijn bovenaan mijn rug tussen schouderbladen uitstralend naar mn armen . Ik ben niet 100% zeker dat het van dit medicijn is ,maar ik stop er toch mee denk ik .

26-11-2021 | Vrouw | 24

08-09-2021 | Vrouw | 47
Hoest
Na inname 1 tabletje direct heftige buikpijn binnen 15/20 minuten. Lag vooral in de maagstreek. Meteen gestopt hiermee en toch maar de huisarts gebeld voor codeïne tabletten.. Ik zou hier zeker geen aanbeveling doen voor een pakje met 20 tabletjes voor €8,-

Acetylcysteine Bruistabletten / Granulaat /Poeders

05-06-2021 | Vrouw | 54
acetylcysteine
Hoest
Door erg veel last van vastzittend harde slijm in keel en bovenste luchtwegen Fluimucil 's nachts ingenomen ....nog geen uur later krijg ik vreselijk veel pijn in rechterflank en begon de koliekaanvallen. Precies als een jaar geleden voordat mijn Galblaas eruit was gehaald. Na herhaardelijk boeren, 60 schuinebuikspier oefeneningen en draaibewegingen om de aanwezigheid [lees meer...]van een mogelijke galsteentje weg te persen, trok ik de pijn niet meer en bracht Neurofen fastine uitkomst. Ik snapte niet waar die pijn vandaan kom komen (weinig en gezond gegeten die dag). Het enigste wat ik kon bedenken dat het door de Fluimucil kwam. Wat was ik opgelucht dat ik het op dit forum tegenkwam dat het zeker door Fluimucil kan komen en eigenlijk een goed teken is om galwegen te reinigen. Plus mijn vastzittende slijm is ook minder. Soms kan een bijwerking dus ook voordelen op leveren. 😁🦋

07-06-2020 | Vrouw | 50
Hoest
tegen kriebelhoest tijdens hooikoortsseizoen, werkt goed, bijwerking sufheid vind ik geen probleem. neem halve tablet na het eten en een hele voor het slapen gaan.

22-03-2020 | Man | 43
Hoest
Ik werd er ook duizelig van en helemaal in de ochtend wanneer ik wakker word , zwaar hoofd niet te snel bewegen met me.hoofd anders werd ik duizelig

Bisolvon

02-03-2020 | Vrouw | 45
broomhexine
Hoest
Pijn op de borst met hoesten en het gevoel dat ik geen adem kreeg in een hoestbui. Bisolvon gaat in ongeveer 1 dag werken. De beste hoestdrank die er is Meteen van de pijn af.

25-02-2020 | Man | 27
Hoest
ik heb een ontsteking in de kleine bronchiën in de longen, daarnaast nog 40 graden koorst en griep, omdat ik zo gek van het hoesten werd en uitendelijk bloed op hoestte vroeg ik aan de huisarts iets om van die hoest af te komen, na dagen niet geslapen te hebben en 1 pilletje van 10mg heerlijk weer even 3 uurtjes slaap zonder hoest! nu gebruik ik het ook overdag omdat som[lees meer...]s de hoest te erg blijft, de enige bijwerking is: ik word er een beetje warm van en suffies maar dat vind ik helemaal niet erg! top product

21-02-2020 | Vrouw | 31
Hoest
Deze drank na kriebelhoest gehaald bij de huisartsenpost. Zn 1.5 uur na inname EXTREME buik krampen! Kruik gemaakt, paracetamol ingenomen maar niets mocht helpen. Huisartsenpost gebeld en gevraagd of dit door de Noscapine kon komen, antwoord: nee mevrouw komt u maar even langs. Toch niet gerust dus even de bijsluiter gelezen en ja hoor bijwerkingen .. buikpijn. Voortaan [lees meer...]voor de Bisolvon bruis want dit NOOIT meer!

17-02-2020 | Vrouw | 39
Hoest
Totaal geen effect...niks, noppes, nada...

29-01-2020 | Vrouw | 50
Hoest
Kriebelhoest komt volgens mij vooral voor als je probeert te gaan slapen. Het is weg, nee hoor, daar komt die irritante kriebel weer, bleef maar hoesten en daardoor slaap je slecht en voel je je miserabel en ben je vatbaarder voor virussen etc. Met 1 tabletje is de kriebel zo weg en slaap je heerlijk in, het werkt al bijna direct, en als je slaapt voel je de kriebel niet e[lees meer...]n als het is uitgewerkt, gewoon weer 1 nemen en lekker verder slapen. Nog nooit last gehad van enige bijwerking maar misschien komt dat ook omdat je lekker slaapt en dan merk ik misschien niet dat ik eventueel misselijk zou zijn. Overdag heb ik geen Noscapect nodig omdat de kriebel dan niet overheerst omdat je gewoon misschien met andere dingen bezig bent. Mijn man gebruikt 2 tabletjes voor het slapen gaan, heeft ook nergens last van.

26-01-2020 | Man | 60
waardeloos, helpt niets

24-01-2020 | Vrouw | 44
Hoest
Pilletjes helpen mij enorm goed wil geen andere dan deze ..

Beclometason Dosisaerosol/Inhalatiepoeder

28-12-2019 | Man | 66
beclometason
Hoest
Qvar en Salbutamol om hoesten te verhelpen. Longfoto leverde geen longontsteking, brochitis of astma op. Werkgerelateerde stress zou een factor kunnen zijn, is me verteld. De bijwerkingen zorgen voor veel onrust, zorgen, angst, prikkelbaarheid en slapeloosheid. Dat mat je af en je nachtrust is natuurlijk een heel belangrijk medicijn tegen kwalen. Ik wil weer op de spinning[lees meer...]fiets kunnen racen, maar durf niet. Ik fiets graag en veel. 2 inhalaties per dag voor 2 weken voorgeschreven gekregen maar ik moet nu gaan afhaken want dit trek ik niet meer met zulke bijwerkingen. Niet-roker en sporter, wel temperamentvol. Hoop iets anders voorgeschreven te krijgen, anders stop ik ermee want ik heb geen last van benauwdheid, wel veel hoesten snachts, ondanks medicatie.

12-12-2019 | Man | 67
Hoest
Ik kreeg dit middel voorgeschreven na een griepaanval om de hoestprikkel te verminderen. 2 uur na inname werd ik badend in het zweet wakker met een gigantische buikpijn die leek op galsteenkoliek. De pijn hield ongeveer een half uur aan en ik kon niet meer zitten, liggen, of staan. Een galblaas heb ik niet meer. Aan het begin van dezelfde week heeft een echo uitgewezen d[lees meer...]at ik geen galstenen heb.

Champix

23-10-2019 | Man | 67
varenicline
Hoest
Na ruim 50 jaar 2 pakjes per dag en diverse stoppogingen toch met frisse moed begonnen met Champix en begeleiding van longconsulente. Na 7 dagen gestopt omdat ik geen trek meer had en sindsdien (3 maanden verder) niet meer gerookt. Soms nog wel zin, maar niet echt trek in een sigaret. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Verwarde dromen wel erg vervelend, na 10 u[lees meer...]ur in bed nog steeds moe.

19-10-2019 | Vrouw | 46
Hoest
Na ongeveer 1.5 uur na inname van 2 tabletjes kreeg ik vreselijke maagpijn. Kriebelhoest werd helaas niet minder. Ik neem deze tabletten absoluut niet meer. Eerder gebruikte ik altijd Daro capsules. Die hielpen geweldig goed. Helaas zijn deze niet meer te verkrijgen.

06-10-2019 | Vrouw | 55
Hoest
Nare kriebelhoest waar ik doodmoe van werd. Kon niet meer slapen en daardoor oververmoeid. Codeine 20 heeft mjj zeer goed geholpen. Helaas obstilatie gekregen, na stoppen gebruik codeine ging dat over binnen 2 dagen.

29-08-2019 | Vrouw | 34
Hoest
Na een paar nachten niet hebben kunnen slapen vanwege extreem hoesten (droog/kriebel), toch de huisarts maar gebeld. Wat een verademing na een tabletje codeine. Minder last van de hoest en normaal kunnen slapen!

21-06-2019 | Vrouw | 52
Hoest
Een half uur na inname van mijn eerste tablet van 20 mg begon buikpijn. Werd steeds heviger, totdat het ondraaglijk werd. Zitten of lopen lukte niet meer. Vanwege misselijkheid en draaierigheid. De pijn in de maangstreek was constant. Oppervlakkige ademhaling door de pijn. Na vijf uur nam de pijn ineens af. En verdween helemaal. De arts die net nadat de pijn was weggetr[lees meer...]okken arriveerde, constateerde alleen een wat verlaagde bloeddruk (110/60). Van enig positief effect op mijn hoest heb ik niets gemerkt. Was allergische reactie . Dit was mijn eerste kennismaking met codeine en mijn laatste.

Ventolin Inhalatie

27-05-2019 | Vrouw | 27
salbutamol inhalatie

03-05-2019 | Vrouw | 22
Hoest
Het medicijn helpt mij niks. Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik al twee weken niet kon slapen door mijn hoest. Deze pil helpt mij niet. Ik voel me beroerd, heb hoofdpijn en ben bijwerkingen en kan alsnog niet slapen. Enkel de lasten.

21-04-2019 | Vrouw | 49
Hoest
Codeine geeft verlichting bij kriebelhoest maar helaas ook wat bijwerkingen maar doordat je wel kan slapen neem je die voor lief.

21-04-2019 | Vrouw | 49
Hoest
Had een kriebelhoest. Op aanraden van de huisartsassistent Noscapect aangeschaft, wilde eigenlijk codeine tabletten maar dit werd afgeraden. In siroop zit heel veel suiker daarom voor de tabletten gegaan. Ook hier zit suiker in, waarom? Eerste avond leek het wat te doen, 2de avond moest ik al meer gaan slikken voor enig effect, 3de avond na 2,5 uur steeds een nieuwe pil di[lees meer...]e echt minimaal werkte. Ga nu de codeine aanvragen. Ben er klaar mee.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2215)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1578)
Blaasontsteking (1165)