Lichen sclerosus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor lichen sclerosus

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: lichen sclerosus

Canesten gyno

01-04-2024 | Vrouw | 17
clotrimazol
Lichen sclerosus

verstopte keel keelpijn blaar(ken) achter in de keel misselijkheid samentrekking van de baarmoeder branderig gevoel in de keel

Mijn ervaring is met dit middel dat het wel helpt maar de zelfde dag had k zo veel last van bijwerkingen dat ik amper kon slapen en de dag erna heb ik heel veel last van alle bijwerkingen maar niet meer van andere redenen waarom ik het middel gebruikte

Elocon

26-09-2022 | Vrouw | 25
mometason
Lichen sclerosus
Huidproblemen verspreiden naar andere plekken op de huid. Huid verslaafd aan de zalf. Geen verbetering van mijn huidprobleem.

29-10-2021 | Vrouw | 50
Lichen sclerosus
Door mijn lichen sclerosus en overgang had ik een zeer droge en jeukende vagina .. ook zaten er overal kleine wondjes. Van de huisarts een hormoonzalf gekregen welke gelijk effectief was en de jeuk na een aantal dagen was verdwenen.. voor de zeer droge vaginale de zalf synopause gekregen. Ik gebruik hem nu bijna een week en het voelt al vochtiger aan. Geen bijwerkingen va[lees meer...]n de zalf gehad. Enige echte nadeel van de LC is dat penetratie niet meer gaat.

27-09-2021 | Vrouw | 56
Lichen sclerosus
Door de gynaecoloog voorgeschreven 2 ovules in 2 dagen, smeren met hormoonzalf. 1e dag werd ik ziek wakker alsof ik griep zou krijgen rillerig, spierverkramping, gevoel als of je koorts krijgt en heel erg moe en misselijk. 2e dag precies hetzelfde, gelukkig vond ik deze site en besluit nu ook te stoppen met deze bende. Er zijn acupuncturisten die met een behandeling je h[lees meer...]ier vanaf kunnen helpen. Geen chemische rotzooi in je lijf maar zorgen dat de doorbloeding weer opgang komt.

Dermovate

03-02-2021 | Vrouw | 60
clobetasol
Lichen sclerosus
Smerig goedje, moet je niet steeds aan je vinger krijgen, want de geur(stank) gaat er niet van af. Ik wordt er bij inademing benauwd van. (astma)

Angeliq

26-08-2020 | Vrouw | 67
estradiol / drospirenon
Lichen sclerosus
Omdat de hoeveelheid hormonen wel minder kon worden, gezien mijn leeftijd destijds, moest ik overstappen op Femoston. Ik kreeg het middel omdat ik Lichen sclerose heb en omdat het zou helpen tegen hart en vaatziekten en het ontstaan van osteoporose.

Femoston

26-08-2020 | Vrouw | 67
estradiol / dydrogesteron
Lichen sclerosus
Vanaf 2008 Angelique geslikt vanwege Lichen sclerose en om hart en vaatziekten en osteoporose tegen te gaan. Dit op voorschrift van mijn toenmalige gynaecoloog. Dit geslikt tot ca 2015 en toen overgegaan op Femoston continu. Dat was beter gezien mijn leeftijd, die nu 67 is, volgens de arts. Omdat ik begin 2015 dikke enkels en benen kreeg, moest ik steunkousen. Flink balen[lees meer...]. Gevraagd aan de huisarts door welke medicijnen dit kon komen. Verschillende dingen uitgeprobeerd, maar Femoston bleef buiten schot. Intussen ben ik ook van gynaecoloog veranderd ongeveer 4 jaar geleden. Vandaag bij de praktijkondersteuner van mijn huisarts geweest en benoemd dat ik merk dat ik meer vocht vasthoud. Ook gezegd dat ik wel van de hormonen af wil. Na overleg met de huisarts werd nu wel Femoston genoemd als mogelijke boosdoener voor het vocht vasthouden. Ik heb mijn huidige gynaecoloog hierover gebeld. Ik wil weten of dit gebruik de oorzaak kan zijn en of ik nu zomaar stoppen mag met deze hormoonbehandeling zonder al te grote reacties in mijn lijf. Ik ben nog niet terug gebeld, maar ben benieuwd of iemand anders hier ook ervaring mee heeft.

Mometason

02-02-2019 | Vrouw | 98
mometason
Lichen sclerosus
Mag niet op wondjes en in de genitalien. Wat moet ik er dan mee bij deze aandoening !!!!!

Ketoconazol/Triamcinolon

29-10-2017 | Man | 78
ketoconazol/triamcinolon
Lichen sclerosus
Na eerst clobetasol gebruikt te hebben, kreeg ik allergieverschijnselen en ben overgestapt op triamcinolon in ketoconazol. Tot nu toe met uitstekend resultaat. Ik gebruik het alleen als de pijn en jeuk weer op komt zetten; dan is het met twee dagen weer over. Tussendoor gebruik ik dagelijks een uit Engeland afkomstige creme: Aqueous Cream (Boots) en dit samen houdt mijn LS[lees meer...] prima onder controle. Helaas wordt het niet meer vergoed, maar door het spaarzame gebruik vallen de kosten dus nog wel mee.

Ketoconazol/Triamcinolon

26-08-2016 | Vrouw | 66
ketoconazol/triamcinolon
Lichen sclerosus
Gebruik dit medicijn al zo veel jaren en tot tevredenheid. Vandaag bij mijn apotheek gehoord dat dit medicijn voor een gedeelte niet meer vergoed wordt. Nu moet ik verplicht zwaardere medicijnen nemen en maar afwachten wat de bijwerkingen zijn. Heb ook Lichen Planus: gebruik al vele jaren Clobetasol mondgel 0,025 % tot volle tevredenheid, maar precies hetzelfde verhaal[lees meer...]. Mocht niet meer gemaakt worden. Kreeg er een ongelofelijk piepklein flesje (3 slokken) voor in de plaats, hielp totaal niet maar was wel 2 x zo duur (100 euro). Vindt u het gek dat de gezondheidszorg op zijn gat ligt ? Wil

23-08-2016 | Vrouw | 61
Lichen sclerosus
Na een maand gelopen te hebben met een vuurrode en branderige vagina kreeg ik eerst Canesten Gyno 3 tabl. voorgeschreven. Toen dat niet hielp kreeg ik Dermovate zalf 0,5 mg voorgeschreven wat ik een maand moest gebruiken. De klachten werden erger. Nu gebruik ik Synapause sinds een week, wat ik 2x per week moet gebruiken samen met Cremor Triamcinoloni (een Cortisonzal. Gelu[lees meer...]kkig lees ik dat meer vrouwen buikpijn en hoofdpijn krijgen. Ik moet Synapause 2x per week inbrengen wat redelijk goed gaat. Tussen de gebruiken in heb ik veel last van de buik en hoofdpijn, een algeheel gevoel van malaise, maar ook een toename van de klachten. Volgende week heb ik weer een afspraak met de huisarts, Wat mij betreft is doorsturen naar een specialist een must.

Psorinovo / dimethylfumaraat

09-05-2016 | Vrouw | 50
dimethylfumaraat
Lichen sclerosus
Ik had enkele jaren behoorlijk last van de Lichen Sclerosus. Ten einde raad kwam ik via internet terecht bij een arts die het middel Psorinovo kon voorschrijven. Ik heb het medicijn opgebouwd naar 3 x 120 mg tabletten, maar ik had wel af en toe last van mijn darmen. Nu heb ik deze afgebouwd naar 2 x 120 mg en het gaat heel goed. Ik heb totaal geen bijwerkingen en ik drink [lees meer...]gewoon mijn rode wijn en ik eet mosterd. Dit werd mij vooraf afgeraden, omdat het de werking van Psorinovo kon verminderen. Toen ik verder af wilde bouwen met Psorinovo kreeg ik toch weer mijn oude klachten terug, dus ik blijf gewoon 2x 120 mg slikken. Mijn leven is nu weer dragelijk. Ik hoop dat dit meer vrouwen kan helpen bij deze nare ziekte.

Vagifem

03-11-2015 | Vrouw | 50
estradiol
Lichen sclerosus
Ik gebruik het al jaren en het helpt mij voldoende om minder last van mijn aandoening te hebben

Vagifem

16-03-2014 | Vrouw | 60
estradiol
Lichen sclerosus
Na verschillende middeltjes van de huisarts te hebben gekregen, uiteindelijk doorverwezen naar de gynaecoloog die Vagifem voorschreef. Dit is een middel wat eindelijk werkt. Ik heb geen bijwerkingen en ben er zeer tevreden over.

Psorinovo / dimethylfumaraat

03-03-2014 | Vrouw | 48
dimethylfumaraat
Lichen sclerosus
Ik had al jaren last van Lichen Sclerosus en nadat mijn kwaal steeds heftiger werd, ben ik via internet bij een complementair arts terechtgekomen, die me het middel Psorinovo voorgeschreven heeft. Dit is eerst langzaam opgebouwd en uiteindelijk slik ik nu 4 tabletten van 120 mg per dag. Mijn kwaal is helemaal over!! De enige bijwerkingen die ik heb zijn mijn darmen, soms h[lees meer...]eb ik last van diaree. Maar dat weegt niet op tegen de narigheid van de ziekte. Ik hoop dat het wegblijft als ik ooit stop met de pillen, of de dosis moet verlagen.