Dermovate

Eczeem (8 meningen)
Jeuk (0 meningen)

16-02-2019

Eczeem

Geboren met Atopisch Eczeem, tot mijn 16e alleen maar behandeld met homeopatische middelen ben ik bijna 20 jaar geleden met dit middel begonnen. Voorheen of tussen de jaren door wel wat andere hormonenzalven natuurlijk gebruikt, maar dit is voor mij persoonlijk het beste middel. En natuurlijk een van de zwaardere klasse hormonenzalven die te verkrijgen zijn. Ik gebruik dit[lees meer...] middel 1x per dag, heel lichtjes op de plekken insmeren. Vooral tussen de huidplooien, nek, achter de knieen, vingerkootjes, oksels etc.. en na een paar dagen is het eczeem weg. Maar als ik met dit middel stop, dan zit ik binnen een week weer onder. En zo gaat dat al bijna mijn hele leven sinds mijn geboorte. Maar ik ben het gewend en heb het allang geacepteerd, zonder dit middel zou ik de wanhoop nabij zijn.
05-02-2019

Eczeem

Voor mij werkt dit middel uitstekend. Ik gebruik het al jaren, incidenteel wanneer het nodig is. Ik heb vooral eczeem op de handen. Soms zitten er ineens weer die jeukende plekken, daarna 3 dagen smeren en helemaal weg. Valt mij op, wanneer je voor de eerste keer smeert dat je gelijk effect merkt. Jeuk binnen uur weg, kloven die kunnen ontstaan trekken in een paar uur dic[lees meer...]ht. Dus voor mij een topmiddel.
29-05-2018

Psoriasis

Ik gebruik het nu een week en m'n psoriasis is op die week tijd bijna verdwenen (op de plaatsen waar ik smeer). De zalf is vettig dus niet zo fijn om aan te brengen en dan kledij aan te doen.. Dus ik smeer voor ik ga slapen. Voorlopig ben ik zeer tevreden over het resultaat, maar de specialist die het me voorgeschreven heeft zei me ook wel om het niet te lang aan een st[lees meer...]uk te gebruiken. Ik ben dus wel benieuwd en een beetje bang van de effecten op langere termijn, maar voorlopig ben ik zeer tevreden.
19-03-2018

Psoriasis

ik heb sinds ik suikerziekte heb en metformine en glicaside gebruik extreem last van psoriasis zo erg dat het lijkt of ik een helm op mijn hoofd draag na allerlei middelen te hebben gebruikt wat niets hielp ben ik bij de dermatholoog in het ziekenhuis geweest en die gaf me zalf waarop haar assisitente zei maar dokter valt het haar niet uit ? Ze tot mijn verbazing zei, dat [lees meer...]maakt toch niet meer uit. En voor ik het door had was ze al weg. Nu moet je weten dat mijn haar in mijn knieholtes hangt en ik de zalf dus maar niet heb opgehaalt en ben weggegaan. Zo kwam ik terug bij de huisarts die me dermovate gaf.Hier moest ik alle plekker mee insmeren die inmiddels ook over de rest van mijn lichaam zaten en mijn hele hoofdhuid. ik vervelde als een slang om vervolgens onder de rode uitslag te komen te zitten over heel mijn lijf maar vooral mijn handen en voetzolen die haast wel verbrand lijken te zijn en pijnlijke rode bultjes hebben en mijn nagels hebben kringen die donker zijn. ik bel de huisarts en de assistente belt me terug ik moest bij de lidl maar cetrizine halen voor de allergische reactie en het verder maar uitzingen. Dit is de derde x dat ik een medicijn krijg wat ik volgens de bijsluiter niet mag hebben ivm een herseninfarct wat ik heb gehad hoge bloeddruk en suiker. Het geeikte smoesje is dan altijd de dokter zegt het mag kortdurend. Voel me hier in erg alleen staan en denk dat ik maar een andere arts moet gaan zoeken.
08-03-2018

Psoriasis

Ik gebruikte eerst dermovate zalf ,deze is zeer vet en moeilijk uitsmeerbaar , de dermovate creme is lichter en makkelijk te smeren ,ik gebruik het voor de normale psoriasis plekken ,maar ook en juist voor mijn psoriasis pustulosa (voorheen ook wel bekend als Andrew's Barber) en dan onder plasic folie dat laat ik 5 dagen zitten daarna prik ik de pusblaren door en desinfect[lees meer...]eer ze met hibicit oplossing en daarna op laten drogen .
06-11-2017

Eczeem

Klein plekje op buik bleef vervelend jeuken en ging niet weg met andere zalf. Dit spul hielp in twee weken smeren en ik bouw nu af.
03-07-2017

Psoriasis

De zalf max 2 dagen, s avonds, dun op de plekjes aanbrengen. Huidspecialist heeft raad gegeven om er plastiekfolie rond te winden. Hele nacht laten inwerken. Daarna 2 weken vrij van psoriasis. Het enige wat ik niet goed vind is de cortisone. Helpt wel maar heel ongezond.
24-06-2017

Psoriasis

Één keer gebruikt, op de aanbevolen manier aangebracht. De volgende dag zaten er allemaal licht verkleurde kringen om de plekken heen, alsof er bleekmiddel op mijn huid was gesmeerd. Lijkt een allergische reactie te zijn, dus direct met gebruik gestopt. Ik gebruik al jaren Dovobet zalf en Locoid crème, daarvoor Daivonex. Hierbij heb ik nog deze klachten gehad.
22-11-2016

Eczeem

Ik had 1 plekje op mijn hand. Volgens de dokter eczeem. Na behandeling met de zalf werd het wel minder, maar het kwam op andere plaatsen terug. Nu hebben beide handen op diverse plekken de aandoening.
21-09-2016

Eczeem

bij langer gebruik kreeg ik een dunner wordende huid.
15-07-2016

Dermovate (clobetasol)

Het lijkt erop dat ik een allergische reactie van de zalf heb overgehouden. De crème is voor geschreven door de plastisch chirurg i.p.v. kenacort injecties. Dit alles om te proberen het litteken wat is overgebleven na de bypass operatie te verkleinen. Omdat de jeuk toeneemt heb ik uiteindelijk de bijsluiter doorgenomen. Er is mij niets verteld door de apotheek en de arts [lees meer...]dat ik daarop moest letten.
19-10-2015

Dermovate (clobetasol)

De zalf heeft een verdunnende werking op de huid. Hiermee zou een besnijding voorkomen worden. Na ongeveer twee weken werd de huid dunner. Het schuurt en scheurt nu makkelijk en das een vrij pijnlijke ervaring. Hierdoor makkelijk ontstekingen en veel last. Zelfs al bij het dragen van strakkere broeken. Helaas is dit medicijn erger dan de kwaal. De zalf is vettig. Dit ge[lees meer...]eft een vies gevoel tijdens, het is ook lastig schoon te houden.
24-09-2015

Psoriasis

zeer vettig en vervelend,hielp op de duur niet meer
10-07-2015

28-04-2014

Eczeem

Hele dunne huid van gekregen
04-03-2013

Dermovate (clobetasol)

Heb al een half jaar last van huiduitslag, volgens de huisarts zou het vanzelf wel overgaan, maar niet dus. Naar de dermatoloog gegaan die mij Clobetasol voorschreef. Al dezelfde dag minder last van de jeuk en na een paar dagen ziet de huid er al stukken beter uit.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum