Ervaringen met Dermovate

Eczeem (10 meningen)
Jeuk (1 mening)

14-11-2022 | Man | 70
Jeuk
muggen allergie. Deze zal met advies 1 keer per dag op plekje smeren. Praktijk is dat 1 keer onhaalbaar is en zelf op zo nodig gezet wetende van de risico's. Maar beetje kwaliteit van leven is dat meer dan waard

17-01-2022 | Man | 70
Eczeem
Last van Lychen planar, met name op de benen.

16-04-2021 | Vrouw | 28
clobetasol (100mg/g)
Psoriasis
Op den duur verliest het zijn werking en lijkt de huid immuun te worden voor de dermovate.

03-02-2021 | Vrouw | 60
Lichen sclerosus
Smerig goedje, moet je niet steeds aan je vinger krijgen, want de geur(stank) gaat er niet van af. Ik wordt er bij inademing benauwd van. (astma)

08-07-2020 | Man | 50
Psoriasis
matige psoriasis op behaarde hoofdhuid, kleine plekken 1 tot 1,5 cm in doorsnee. 2 a 3x per week lotion gebruiken en het is onder controle. soms wel weer een ergere uitbraak. Gebruik het al jaren,,

19-05-2020 | Vrouw | 30
Eczeem
Zeer spijtig. Trekt dit weg? Heeft iemand Hiermee ervaring? Bij mij zie je witte plekken.

05-03-2020 | Vrouw | 31
clobetasol (0,5mg/g)
Helaas moeten stoppen met dermovate vanwege dermatitis perioralis na járen gebruik. Ook in m’n gezicht soms... Dat laatste is niet aan te raden! (Weer ik nu... Maar soms is de eczeem zo erg...)

22-09-2019 | Vrouw | 49
MS (multiple sclerose)
Zeer waarschijnlijk MS. De zalf helpt uitstekend. Ik heb nu de crème omdat de zalf tijdelijk niet meer leverbaar is maar de zalf is 100 x beter. Juist doordat hij zo vet is, smeert hij goed uit. Ik volg nu een programma, waarbij ik elke dag Cetomacrogol gebruik en 1 x p.w. Dermovate zalf. Soms bouw ik wat meer af en zodra ik merk dat ik meer last krijg smeer ik s'avonds 1 [lees meer...]x p.d. voor het naar bed gaan, voor een week. Dan bouw ik weer af naar 2 x p.w.en dan weer 1 x p.w. de crème werkt voor mij bij lange na niet zo goed als de zalf.

22-09-2019 | Vrouw | 49
MS (multiple sclerose)
Zeer waarschijnlijk MS. De zalf helpt uitstekend. Ik heb nu de crème omdat de zal tijdelijk niet meer leverbaar is maar de zalf is 100 x beter. Juist doordat hij zo het is, smeert hij goed uit. Ik volg nu een programma, waarbij ik elke dag Cetomacrogol gebruik en 1 x p.w. Dermovate zalf. Soms bouw ik wat meer af en zodra ik merk dat ik meer last krijg smeer ik s'avonds 1 x[lees meer...] p.d. voor het naar bed gaan, voor een week. Dan bouw ik weer af naar 2 x p.w.en dan weer 1 x p.w. de crème werkt voor mij bij lange na niet zo goed als de zalf.

04-09-2019 | Vrouw | 53
clobetasol (0,5mg/g)
Allergische reactie. Werkte meteen kalmerend, na een dag of twee geen vocht meer uit blaren en na vijf dagen smeer ik niet meer.

16-02-2019 | Man | 35
Eczeem
Geboren met Atopisch Eczeem, tot mijn 16e alleen maar behandeld met homeopatische middelen ben ik bijna 20 jaar geleden met dit middel begonnen. Voorheen of tussen de jaren door wel wat andere hormonenzalven natuurlijk gebruikt, maar dit is voor mij persoonlijk het beste middel. En natuurlijk een van de zwaardere klasse hormonenzalven die te verkrijgen zijn. Ik gebruik dit[lees meer...] middel 1x per dag, heel lichtjes op de plekken insmeren. Vooral tussen de huidplooien, nek, achter de knieen, vingerkootjes, oksels etc.. en na een paar dagen is het eczeem weg. Maar als ik met dit middel stop, dan zit ik binnen een week weer onder. En zo gaat dat al bijna mijn hele leven sinds mijn geboorte. Maar ik ben het gewend en heb het allang geacepteerd, zonder dit middel zou ik de wanhoop nabij zijn.

05-02-2019 | Man | 48
Eczeem
Voor mij werkt dit middel uitstekend. Ik gebruik het al jaren, incidenteel wanneer het nodig is. Ik heb vooral eczeem op de handen. Soms zitten er ineens weer die jeukende plekken, daarna 3 dagen smeren en helemaal weg. Valt mij op, wanneer je voor de eerste keer smeert dat je gelijk effect merkt. Jeuk binnen uur weg, kloven die kunnen ontstaan trekken in een paar uur dic[lees meer...]ht. Dus voor mij een topmiddel.

29-05-2018 | Man | 34
Psoriasis
Ik gebruik het nu een week en m'n psoriasis is op die week tijd bijna verdwenen (op de plaatsen waar ik smeer). De zalf is vettig dus niet zo fijn om aan te brengen en dan kledij aan te doen.. Dus ik smeer voor ik ga slapen. Voorlopig ben ik zeer tevreden over het resultaat, maar de specialist die het me voorgeschreven heeft zei me ook wel om het niet te lang aan een st[lees meer...]uk te gebruiken. Ik ben dus wel benieuwd en een beetje bang van de effecten op langere termijn, maar voorlopig ben ik zeer tevreden.

19-03-2018 | Vrouw | 48
Psoriasis
ik heb sinds ik suikerziekte heb en metformine en glicaside gebruik extreem last van psoriasis zo erg dat het lijkt of ik een helm op mijn hoofd draag na allerlei middelen te hebben gebruikt wat niets hielp ben ik bij de dermatholoog in het ziekenhuis geweest en die gaf me zalf waarop haar assisitente zei maar dokter valt het haar niet uit ? Ze tot mijn verbazing zei, dat [lees meer...]maakt toch niet meer uit. En voor ik het door had was ze al weg. Nu moet je weten dat mijn haar in mijn knieholtes hangt en ik de zalf dus maar niet heb opgehaalt en ben weggegaan. Zo kwam ik terug bij de huisarts die me dermovate gaf.Hier moest ik alle plekker mee insmeren die inmiddels ook over de rest van mijn lichaam zaten en mijn hele hoofdhuid. ik vervelde als een slang om vervolgens onder de rode uitslag te komen te zitten over heel mijn lijf maar vooral mijn handen en voetzolen die haast wel verbrand lijken te zijn en pijnlijke rode bultjes hebben en mijn nagels hebben kringen die donker zijn. ik bel de huisarts en de assistente belt me terug ik moest bij de lidl maar cetrizine halen voor de allergische reactie en het verder maar uitzingen. Dit is de derde x dat ik een medicijn krijg wat ik volgens de bijsluiter niet mag hebben ivm een herseninfarct wat ik heb gehad hoge bloeddruk en suiker. Het geeikte smoesje is dan altijd de dokter zegt het mag kortdurend. Voel me hier in erg alleen staan en denk dat ik maar een andere arts moet gaan zoeken.

08-03-2018 | Vrouw | 58
Psoriasis
Ik gebruikte eerst dermovate zalf ,deze is zeer vet en moeilijk uitsmeerbaar , de dermovate creme is lichter en makkelijk te smeren ,ik gebruik het voor de normale psoriasis plekken ,maar ook en juist voor mijn psoriasis pustulosa (voorheen ook wel bekend als Andrew's Barber) en dan onder plasic folie dat laat ik 5 dagen zitten daarna prik ik de pusblaren door en desinfect[lees meer...]eer ze met hibicit oplossing en daarna op laten drogen .

06-11-2017 | Man | 65
Eczeem
Klein plekje op buik bleef vervelend jeuken en ging niet weg met andere zalf. Dit spul hielp in twee weken smeren en ik bouw nu af.