Ervaringen met Psorinovo / dimethylfumaraat

dimethylfumaraat

Psoriasis (130 meningen)
Artritis psoriatica (10 meningen)
Lichen sclerosus (3 meningen)

Stelara (93 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

12-04-2023 | Man | 46
Psoriasis
Zat aardig onder de psoriasis. Veel schilvers op de hoofdhuid en elders ook rood schilverende plekken. Zelf een arts gevonden die Psorinovo voorschreef. Nu al 25 jaar een tevreden gebruiker. Het is voor 98 procent onder controle

22-05-2021 | Vrouw | 42
Psoriasis
Gebruik dit medicijn sinds 2012, ben er zeer te vrede over. In het begin wat bij werkingen gehad. Nu niet meer. Lymfocyten zijn soms wel wat laag, waar door n hoger dosering in de winter maanden (wat dan wel wenselijk is) niet kan. Maar las hier iets over N-Acetyl-L-Cysteine. Ik ga dat eens proberen.

01-02-2021 | Man | 69
Psoriasis
Na allerlei zalven en smeersels, nodig over mijn hele lichaam, contact gezocht met Ver. Psoriasispatienten Ned. en i. o. m. mijn dermatoloog. Heb vreemde communicatie over Psorinovo ervaren. Ik kwam in contact met Infinity Pharma die me samen met de dermatoloog goed hebben geholpen, ook ivm. de vergoeding door de zk. verzekeraar. Ben nu al een paar jaren een zeer tev[lees meer...]reden gebruiker.

24-09-2020 | Vrouw | 64
Psoriasis
Via internist in Utrecht onderzocht en na uitgebreid onderzoek bloed/urine 12 jaar geleden met Psorinovo begonnen. De eerste 2 weken geen pretje maar als je medicatie inneemt met zuivel dan zíjn bijwerkingen minder heftig. Heb almeer dan 50 jaar psoriasis maar dit is het enige middel waar ik langdurig "schoon" blijf. Nu met winter voor de deur en covid19 beperk ik mij to[lees meer...]t 2x120 mg. Voorheen slikte ik wel de 4 tot 5x 120 mg per dag.

11-08-2020 | Man | 51
Artritis psoriatica
Bedoeling was om psoriasis van mijn hoofd en lies weg te krijgen.na 4 maanden lag ik in ziekenhuis en kon niet meer lopen,na weken van onderzoek blijk ik Artritis psoriatica in een paar weken kon ik niks meer, Niet gebruiken !!!! ik ben invalide geworden van dit medicijn

09-01-2020 | Vrouw | 49
dimethylfumaraat
Psoriasis
Dit middel werkte tegen mijn psoriasis, maar zelfs bij een lage dosis zat ik elke nacht met buikkramp en diaree op het toilet. Ook ben ik in de twee jaar dat ik het middel slikte gigantisch veel ziek geweest. Mijn leven werd een aaneenschakeling van griepjes, keelontstekingen, holteontstekingen, luchtweginfecties, buikgriep en koortsaanvallen waarbij ik soms 42 graden aant[lees meer...]ikte. Pas toen een arts aangaf dat de waarde van leukocyten in mijn bloed veel te laag was en dat dit door de psorinovo kon komen, begreep ik dat dit middel mijn immunsysteem grondig ontregelde. Ik ben ermee gestopt en heb sindsdien mijn psoriasis terug, maar ook mijn gezondheid.

27-10-2019 | Man | 76

10-04-2019 | Vrouw | 54
dimethylfumaraat (240mg)
Psoriasis
Ben Psorinov gaan gebruiken 3 jaar geleden voor Psoriasis hoofdhuid. Langzaam opgebouwd van 30 mg tot nu 3x 240 mg per dag. Het duurde enorm lang voordat er verbetering optrad. Toen, na 1 jaar was ik klachtvrij. Dit duurde precies 1 jaar. Na een jaar kwamen er weer kriebels terug en heb ik nu weer plaque. Echter nog steeds niet zo ernstig als eerst. Nu slik ik Skilarence [lees meer...]omdat de dermatoloog geen psorinovo meer voorschrijft. Dit werkt precies hetzelfde is alleen duurder. Wordt wel door CZ vergoed. Dit is echter wel het nu enige officiële middel tegen psoriasis. Psorinovo is dat niet. Dit middel was oorspronkelijk voor andere ziektes maar werkte en passant voor psoriasis. Bij mijn volgende afspraak met de dermatoloog wordt besproken of ik op iets anders kan overgaan dan Skilarence. Hoop dat de klachten dan weer verdwijnen. Want Psorinovo/Skilarence raakt bij mij nu uitgewerkt. Ook bij vermindering van doseringen kwamen mijn klachten direct terug.

06-02-2019 | Man | 34
Psoriasis
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer 4 jaar. Mijn plekken waren volledig onderdrukt, een leek zou niet zeggen dat ik Psoriasis had, het was gewoon niet meer te zien, echter deze winter toch een klein plekje op het achterhoofd, ik slikte 2x 120mg per dag. Zeer bekend probleem is de lage waarde van lymfocyten, bij mij kwamen deze niet hoger dan 0.8 en waren heel regelmatig[lees meer...] zelfs 0.6, hetgeen wat problematisch is als je wilt ophogen als de plekjes (zoals in mijn geval) iets terug kwamen. Er bestaat echter wel een manier om deze lymfocyten wat omhoog te krijgen en dit wil ik iedereen meegeven. Ik slik sinds 3 weken 2x 500mg "N-acetyl-L-cysteïne" vandaag kreeg ik te horen dat ondanks mijn verhoging van Psorinovo, mijn lymfocyten 1.0! hadden bereikt! dit had ik nog nooit in 4 jaar gehaald, Cysteïne werkt dus zeer zeker en is vrij te verkrijgen, doe je je voordeel mee. ps, overal waar Psoriasis wordt aangeduid als huidziekte, gelijk niet verder doorlezen, Psoriasis is een auto-immuunziekte en heeft gek genoeg helemaal niks direct met je huid te maken, je zou eerder denken aan een type stofwisselingsziekte.

11-01-2019 | Man | 57
Psoriasis
Na jarenlang allerlei smeersels, licht therapie, Chinees medicijn Acupunctuur en wat al niet meer via de margriet bij een website van de vereniging Sporinovo terecht gekomen. uit hun bestand een arts bij mij in de buurt gezocht, dit is nu meer dan tien jaar geleden. binnen drie maanden was mijn lichaam schoon en sinds dien, doordat ik soms mijn dosis omlaag breng komen en [lees meer...]lichte plekken terug, op dat moment verhoog ik licht de dosis en probeer zodoende mijn medicijn gebruik te beperken. eerder ander soorten fumaraat preparaten geprobeerd maar die hebben te veel bij werking, dus ik gebruik niets anders meer dan Psorinovo super medicijn

30-09-2018 | Vrouw | 47
Psoriasis
Ik heb al 18 jaar de ziekte van Andrew Barber. Psoriasis aan handen en voeten. Eindelijk na zoveel jaar een andere mening aan andere arts gevraagd en kreeg psorinovo. Merkte na 1 maand al verbetering. Hoop dat dit zo blijft. Moet wel maandelijks bloed en urine controleren, maar t gaat goed.

15-09-2018 | Man | 45
dimethylfumaraat (3)
Psoriasis
Bedankt , ik ga het met mij dermatoloog overleggen, ik ziet nu 12de week 3×120 en nog steeds geen duidelijke verbeteringen 😞 wel elke nacht maag en darmen klachten + diaree 🤢

21-08-2018 | Vrouw | 45
Psoriasis
Kan iemand mij helpen?Ik ben nu 8 weken Psorinovo aan het slikken 5x120mg per dag,tot nu toe geen zichtbaar verbeteringen zelf nieuwe psoriasis plekjes ,wel veel last van mag darm klachten en diarree. Werkt het medicijn bij mij niet ? Is het nog te vroeg om verbetering te zien?

17-06-2018 | Vrouw | 57
Psoriasis
Ik ben heel tevreden over psorinovo en zal het zeker aanraden. Ik heb het ivm bijwerkingen langzaam opgebouwd, een paar jaar 3x 120 gebruikt, was daarmee schoon. Na afbouwen gebruik ik nu niets meer, oktober 2017 op advies dermatoloog gestopt, en blijf schoon.

04-04-2018 | Man | 23
Psoriasis
Nu twee maanden aan de fumaraten en ben erg tevreden. Vanaf mijn 16e heb ik last van psoriasis gehad. De eerste lichtbehandelingen waren effectief maar hebben er waarschijnlijk voor gezorgd dat psoriasis ook in het gelaat doorgebroken was. De afgelopen twee jaar smeerde ik 4x per dag, niet te doen. Nu sinds twee maanden aan de fumaraten en ben er goed over te speken. In[lees meer...] de opbouwende fase wat onwennig, last van flushes en vermoeidheid. Op het moment zie ik de psoriasis per week verbeteren en heb nog maar 2x per week last van de flushes(duren maar uurtje). Ik ben gestopt met de vette vitamine D zalf en smeer alleen nog 3 dagen in de ochtend hoormoonzalf. Als de bijwerkingen bij je meevallen zou ik het iedereen aanraden die het constante smeren zat is. Na een paar maanden kreeg ik een belletje over dat mijn lymfocytenwaardes(witte bloedlichaampjes) laag waren en er werd besloten om de dosering te minderen. Desondanks niet veel later herpes zoster(gordelroos) opgelopen welke langdurige zenuwpijn aan kan richten. Waar de bijwerkingen in het begin mild leken kreeg ik op een begeven moment last van allerlei verschillende kwaaltjes. Dit middel onderdrukt het immuunsysteem wat voor vreemde consequenties kan zorgen. Denk goed na voor je aan deze medicatie begint. Het werkt maar je moet er wat voor over hebben.

04-12-2017 | Vrouw | 48
Artritis psoriatica
Na jaren van alles te hebben geprobeerd , van zalfjes en lotions tot ontstekingsremmers voor de gewrichts/pees ontstekingen 4 jaar geleden met psorinovo begonnen van de minimale dosis opgebouwd naar de maximale en toen weer afgebouwd tot 1x per dag 1 tablet van 120 mg. In het begin had ik veel last van bijwerkingen van misselijkheid ,diaree, maag en buikpijn, flushes hier[lees meer...]bij word de huid vuurrood, brand en jeukt. Nu heb ik nog vaak last van die flushes als ik bepaalde voedingsmiddelen eet, ik moet nog uitzoeken waar ik allemaal op reageer maar in ieder geval producten met of van amandelen heb ik veel last van. Voor alle bovengenoemde bijwerkingen heb ik van de dermatoloog ook LEVOCETERIZINE voorgeschreven gekregen en die helpen zeer goed, binnen een half uurtje voel ik me weer beter.