Elocon

Eczeem (10 meningen)
Psoriasis (2 meningen)

13-10-2019

Eczeem

Ik heb rosacea en clownseczeem, 8 soorten zalf incl, demavaste en topicorte en metronidazol en 2 antibiotica kuren verder en alleen elocon helpt en ze zeggen dat ik het niet meer mag smeren 🥺 omdat je huid er dunner van wordt. Sorry, maar na 2,5 week doxycicline is het veel erger geworden dus smeer ik sinds vandaag weer en het is na 1x smeren al weer minder vurig en puste[lees meer...]lig
14-10-2018

Elocon (mometason)

de eerste jaren werkte het goed , daarna werd het steeds minder en ben er mee gestopt op advies van een natuurarts en op zijn advies begonnen met elke morgen mijn huid in te smeren met olijfolie. Nu gaat het beter dan ooit . Ik voel me zwaar belazerd.
26-11-2017

Eczeem

Vanaf kinds af aan altijd al last van exceem gehad. Vooral na zwemmen in chloorhoudend water en stoffige omgevingen. Veel verschillende zalfjes en crèmes waaronder uiteindelijk ook corticosteroïden geprobeerd maar niets hielp echt. Ik gebruik sinds een jaar of 20 geleden bij exceem klachten de elocon vet. Ik herken in een vroeg stadium als mijn exceem opspeelt en het vo[lees meer...]ldoet dan om enkele dagen de zalf 1 tot 2 keer per dag aan te brengen. Nooit meer last gehad van open gebaste of gekrabte huid. Nooit last van bijwerkingen gehad.
18-11-2017

Eczeem

Elocon vet voorgeschreven gekregen door dermatoloog. Voorgeschreven medicijn huisarts (hydrocortison) niet effectief genoeg, omdat de lotion/zalf zelf van die hydrocortison ook mijn huid irriteerde. Deze creme werkt zo goed dat je na 3 keer smeren van je eczeem af bent en de irritatie op die manier zo reduceert t.o.v. de veel minder krachtige middelen als hydrocortison. S[lees meer...]meert makkelijk uit; echter opletten op veelvuldig gebruik. Huid kan er van gaan schilferen wat geen mooi gezicht is. Dit is makkelijk te voorkomen door niet door te smeren maar te kiezen voor een schema (bijv. 3 dagen wel 4 dagen niet).
14-12-2016

Netelroos

Gebruik dit product sinds een jaar voor de behandeling van urticaria in combinatie met loratadine, estevan, attarax en maandelijkse xolair inspuitingen. De zalf elocon gebruik ik nu éénmaal per dag op de flare ups. De zalf slaat pas aan na 4 á 5 dagen aan. Nadelige bijwerkingen: branderigheid, huidverdunning, vettigheid. Waarom wordt dit product niet gemaakt met een betere[lees meer...] indringbaarheid?
29-11-2016

Psoriasis

Schilfers / psoriasis in oor en oorschelp. Heb veel en dikke schilfers die 2 tot 3 keer per dag terugkomen (als ik het verwijder). Na 2x per dag aanbrengen voor 2-3 dagen lang is de schilfering geheel weg. Daarna nog 2 dagen doorgezet. Meestal blijft het dan meer dan een maand weg.
02-08-2016

Eczeem

Elocon is mijn grote redder geweest. Ik heb last van zeer ernstige eczaam (vanaf geboorte). De combinatie van xyzal/levocetirizine (tegen allergie pillen) en elocon (voor op de heftige plekken) hebben mijn leven echt zin gegeven. Elocon is voor mij een middel die helpt tegen alles, jeuk, pijn, irritatie, zelfs koortsuitslag en puistjes. Laat de apotheker je echter niet ver[lees meer...]tellen dat Elocon hetzelfde is als Elocom. Toen ik de Elocom meekreeg was ik direct weer paars en onder de wonden. Elocom werkt niet, Elocon is top!
30-04-2015

Allergische reactie

Ik ben een paar jaar geleden er achter gekomen dat ik een heftige nikkelallergie heb en daardoor mijn handen gingen jeuken en veelvuldig pijnlijke kloven ontstonden in mijn vingers. Het is bij onoverkombaar om niet met je handen in contact te komen met nikkel het zit namelijk in ons muntgeld, sleutel etc. maar met Elocon kan de ergste symptomen zoals schilferende huid en k[lees meer...]loven in mijn handen tot een minimum beperken. Helaas gaat nikkelallergie niet over met het medicijn maar het verzacht de ergste klachten,
10-11-2014

Eczeem

Ik had zwaar eczeem op mijn handen in mijn ellebogen in mijn gezicht en haren, dit was tot bloedens toe en veel schilfers. Door eerst twee maal daags aan te brengen van drie vingertoppen zalf in mijn gezicht en twee op mijn handen en arm en knie holtes ben ik het kwijt geraakt. Dit heb ik afgebouwd tot nu twee maal per week. Daar naast gebruik ik een vette zalf[lees meer...] als onderhoud. Mijn huid ziet er nu gaaf uit. Voor mijn haar heb ik een lotion dat zeer goed werkt.
03-07-2012

Psoriasis

Ik kreeg van mijn dermatoloog dit medicijn voorgeschreven zowel als Elocon Vet als Elocon Lotion. Beiden werkten effectief. De plekken verdwenen. Maar smeren verveelt. Nu ik dimethylumaraat tabletten heb, gebruik ik Elocon ter ondersteuning. Meet grrots resulaat.
04-05-2012

Elocon (mometason)

Werkt goed maar heeft geen blijvend effect, mijn eczeem kwam altijd terug. Groot nadeel: je huid wordt er erg dun en perkamentachtig van, niet echt aangenaam als je het in je aangezicht moet smeren.
09-01-2012

Elocon (mometason)

Ik had vorig jaar hardnekkige eczeem rond mijn lies en op mijn bovenbeen. Veel geprobeerd maar niets hielp. Toen ik deze zalf kreeg voorgeschreven, in combinatie met koelzalf, was mijn eczeem binnen een paar dagen verdwenen. Nu gebruik ik het nog bij beginnende klachten. Binnen twee dagen zijn de eczeemplekken weg.
21-02-2011

werkt heel goed, binnen 2 dagen is het weg
16-12-2010
Vrouw

Eczeem

Werkt goed, maar wel last van dunne huid en couperose. Opletten geblazen hoe vaak je smeert!
07-04-2010
Man

30-03-2010
Vrouw

Elocon (mometason)
Huiduitslag in vorm van eczeem wel of niet gepaard met jeuk.

Gebruik het als ik als gevolg van het eten van bepaald voedsel een allergische reactie krijg. Huiduitslag in verband met voedselallergie, bij warmte uitslag of bv bij reactie door onedele metalen. (jeansknoop, bh-sluiting, fashionketting ... ) 's avonds dunnetjes smeren en als het niet ernstig is, is het de volgende dag weer weg. Hooguit 2 dagen en het is over. Werkt bij[lees meer...] mij heel effectief.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum