Ervaringen met Angeliq

estradiol / drospirenon

Overgang (30 meningen)

12-03-2024 | Vrouw | 59
Overgang
Angeliq was idd tijdelijk niet meer verkrijgbaar, maar Klimedix is identiek. Volledig dezelfde samenstelling. 'Angeliq' is gewoon een merknaam. Dus neem gerust Klimedix, dat is bovendien nog goedkoper ook 😉

22-05-2023 | Vrouw | 54
Overgang
Je hoeft niet te stoppen is op Nederlands recept gewoon verkrijgbaar in België

27-08-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Gaan gebruiken nav overgang op aanraden huisarts. Met name voor de vervelende zweetaanvallen. Gebruikt het zelf ook al 10jaar: eerst elke dag en na paar jaar nog 3x per week. Ik zou na dag of 10 al verschil merken. Maar ik had meteen weer enorme stemmingswisselingen/slechte zin, die ik na stoppen pil (na maandje afkicken) niet meer echt had. Dacht heeft ff nodig, m[lees meer...]aar het is er nog steeds. Erg vervelend. Veel meer witvloed/bloed ook. Wel idee dat gewrichtsklachten (knie/heup/bil) minder zijn na 2e maand slikken. Opvliegers wel al snel weg gebleven. Het andere overmatig zweten, rug/borst/hoofd blijft. Dus weet niet of verder gebruik zin heeft. 3 maanden te kort om te oordelen? Graag jullie mening.

23-06-2022 | Vrouw | 53
estradiol / drospirenon (2)
Overgang
Ben in de problemen gekomen omdat het uit de handel is gehaald. Niks helpt 😞

13-03-2022 | Vrouw | 67
Borstkanker
42 jaar borstkanker gehad en verwijderd heel veel opvliegers, angeliq gekregen slik het mijn hele leven ben nu 67 jaar krijg geen angeliq meer en heb de hele dag door opvliegers bijna geen deel van leven bij de dokter geweest van alles geprobeerd maar niets help waar om is het uit de handel gehaald hoe moet ik nu verder

04-02-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Angeliq is gewoon weer verkrijgbaar

04-02-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Angeliq is gewoon weer verkrijgbaar. Even goed informeren en anders kun je met je recept van je Nederlandse gyneacoloog terecht bij alle belgische apotheken

15-10-2021 | Vrouw | 62
Overgang
Sinds twee weken gebruik ik Angeliq en voel me nu al stukken beter. Opvliegers zijn nagenoeg verdwenen waardoor ik veel meer energie heb en bijna de hele nacht kan doorslapen. Ik woon in Spanje en kreeg Angeliq voorgeschreven van mijn Nederlandse arts. Als je het werkelijk zoveel waard is, en daar kan ik goed in komen, koop een retourticket naar Spanje, zoek een Nederlands[lees meer...]e arts en vraag of hij Angeliq voorschrijft. Als je er gelijk een korte vakantie aan vast knoopt, sla je twee vliegen in een klap. Veel succes.

27-09-2021 | Vrouw | 65
Menopauze
Het is inderdaad waar dan Angelique zeer goed werkte, maar helaas heb ik ook vernomen dat dit uit de handel is genomen, wat doen ze de mensen toch aan. Weer iets anders proberen en zien hoe het werkt. Heb ook zo een gevoel van “ terug naar af” , voor de tijd dat we hier nog op deze aarde mogen vertoeven!!!

10-09-2021 | Vrouw | 61
Overgang
Geweldige pil heeft mij mijn leven teruggegeven. Helaas uit de handel genomen andere medicijnen gekregen, lenzetto spray en trogestan, door de bijwerkingen en opvliegers hiermee gestopt ben na ruim 10 jaar terug bij af voel me vreselijk.

14-08-2021 | Vrouw | 49
Overgang
Helaas is dit product uit de handel en schreef miijn arts een ander middel voor (met een andere samenstelling) De overgangssymptomen kwamen echter met de nieuwe pil snel terug: koud zweet, veel wakker worden, nerveus, prikkelbaar...Symomen die erg gelijk lopen met stress. Gisteren terug naar artsenpraktijk ... die nieuwe pil bevatte geen drospirenon...Maw heb nu een pil ge[lees meer...]kregen met precies dezelfde samenstelling als Angelique : KLIMIDEX... Ik hoop dat ik snel terug mezelf ordt ,want ik voel me nu precies als in de menopauze...

29-07-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Er is een middel in België (heb het vandaag met mijn Angeliq recept opgehaald in België) Klimedix van Gedeon Richter heeft dezelfde samenstelling: 1mg Estradiol/2mg Drospirenon als Angeliq en heeft niet die nare bijwerkingen. Helemaal hetzelfde alleen nog niet in Nederland Hoorde daar ook het gerucht dat Angeliq in oktober terugkomt maar mocht dat niet waar zijn dan is Kli[lees meer...]medix het alternatief. Hoop dat dit helpt

02-07-2021 | Vrouw | 49
Overgang Nu verkrijgbaar als Klimedix Gideon Richter

28-04-2021 | Vrouw | 55
Overgang
Ik was 43 toen ik in de overgang kwam. Ik had last van mijn gewrichten en stemmingen. Voelde me diep ongelukkig en niet mezelf. Na 3 maanden Angeliq had ik nergens meer last van. Ik ging 1x per jaar op controle in het ziekenhuis, overgangspoli te Drachten. Een hele goede begeleiding en super fijne afdeling. Ik ga nu stoppen na 11 jaar omdat het niet meer te verkrijgen is[lees meer...]. Anders had ik het nog 1,5 gebruikt.

17-04-2021 | Vrouw | 66
Overgang
Ik slikte Angeliq in 2012, het grootste wondermiddel, 12 kilo afgevallen ,ben maag en darm patiënt, 4 jaar geen last gehad, ik was toen 58 . Mijn huisarts schreef hem niet meer voor. Kreeg op gegeven moment weer vreselijk opvliegers , maar ook vreselijk kou aan vallen, die waren zelfs nog erger. Moest weer terug naar de gynaecoloog, en kreeg femoston, was ook goed[lees meer...] ,maar niet dat wondermiddel. Ben nu even gestopt , opvliegers zijn niet zo erg meer ,maar de kou aanvallen wel. En de maag en darm klachten zijn heviger geworden, en ik ben ook vrij nerveus. Dus ik begin een deze dagen weer.

15-04-2021 | Vrouw | 48
estradiol / drospirenon
Overgang
Slikte Angeliq hormoon 2 jaar....1 mg estradiol en 2 mg dospirinon. Super super tevreden over....droge mond weg na week slikken en geen warmte aanvallen opvliegers !!!! Maar nu helaas om economische reden in nederland uit handel genomen !!!! Er is geen ander alternatief met 1 mg estradiol erin.....als wel een te hoog dydrogestron erbij waar je weer extreem moe van wordt en[lees meer...] misselijk !!!