ziekte

Longembolie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor longembolie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Mirena 1 4
Burinex 1 4
Marcoumar 1 3
Fenprocoumon 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: longembolie

22-10-2019

Longembolie

Na enkelbreuk niets tegen trombose gekregen. Uiteindelijk dubbele longembolie...toch maar xarelto. Na een paar maanden slikken waren de vermoeidheidsverschijnselen tot een dieptepunt gedaald en zag ik ineens erg geel, na veel bloedonderzoek zijn we uitgekomen bij een bijwerking van de xarelto. Mijn lever werd iedere dag een beetje meer vergiftigd. Per direct gestopt en nu [lees meer...]weer op gaan knappen.
15-10-2019

29-08-2019

Longembolie

Apixaban voorgeschreven gekregen na een ruiterembolie. Ik slik het nu een jaar en het heeft voor mij maar 1 bijwerking en die is heel prettig: na 30 jaar wekelijkse migraine ben ik nu al een jaar migraine vrij.
14-07-2019

Longembolie

Ik gebruik dit medicijn nu sinds 3 maanden voor de behandeling na een longembolie. Daarvoor heb ik 2 weken xarelto genomen, maar daarvan kreeg ik elke dag erge migraine. Eliquis heeft bij mij geen sterke bijwerkingen. Ik merk dat mijn haar sneller en vaker uitvalt, heb af en toe hoofdpijn en vergeet dingen snel. Ik heb geen last van bloedingen of maag/darmklachten.
22-05-2019

Acenocoumarol (acenocoumarol)
Longembolie

Na wat geëxperimenteerd te hebben met Xarelto en Pradaxa,nu over naar deze antibloedstolling en regelmatig prikken bij de trombose dienst.Vervelend maar voel mij stukken beter nu,raakte mij zelf steeds verder kwijt ivm de vervelende bijwerkingen,zoals heftige gewrichtsklachten, depressief,maag en darmklachten ,ik hoop dat het zo blijven mag en geen verdere klachten van dez[lees meer...]e medicatie krijg.Het enigste nadeel is het geprik steeds,bloed uit elleboog ader,nu 2 x per week ivm de nodige schommelingen,maar ben ook nog maar een week onderweg met deze medicatie.
02-05-2019

Longembolie

Nadat ik met dit medicijn begonnen was al snel beroerd,diaree,pijnlijke gewrichten,zware benen en armen.Toen gestopt en Pradaxa 2 x daags 150 mg voorgeschreven gekregen,nog ergere klachten, en uiteindelijk weer terug naar Xarelto eenmaal daags de 20 mg. Nu leefbaar,ook belangrijk om een maagbescheremer te gebruiken bij deze medicatie.
26-04-2019

Longembolie

Met masale longembolieen in het ziekenhuis gekomen en na 2 dagen heparine over op 2 x daags 15 mg, vervolgens na een periode 20 mg en nu op 10 mg wat ook weer scheelt als het gaat over risico's qua bloedingen. Ik heb geen bijwerkingen gehad . Ik vind het een prima medicijn.
03-04-2019

Longembolie

Ik ben COPD patient en heb een bloedvat vernauwing in mijn been,voor de bloedvaten had ik ascal als bloedverdunner,recentelijk ging er iets niet goed met mijn longen, de puffers werkten niet meer en veel pijn met bloed ophoesten,naar de huisarts en longfoto moeten laten maken.De volgende dag zat ik al op de polie longziekten,spirometrie,bloedonderzoeken en de volgende dag [lees meer...]CT scan,uitslag longembolie pfffff,onmiddelijk stoppen met de ascal en Xarelto slikken 2x daags 15 mg.Al snel voelde ik mij niet goed,ook de ontslasting ging richting diaree plus veel buikpijn, na 2 weken overal pijn in mijn gewrichten kon steeds slechter lopen en een dood gevoel in mijn linker vingertopje,ik durf dit middel nu niet meer te gebruiken en ben weer even terug gegaan naar de ascal totdat ik contact heb met de huisarts of longarts
14-03-2019

Longembolie

Ik adviseer xarelto niet tbv bloedverdunnend, levensgevaarlijk. Zit nu al enkele dagen in ziekenhuis om te revalideren na mijn hersenbloeding. Revalideren om weer normaal te kunnen bewegen, praten kijken etc.
28-02-2019

Kyleena (levonorgestrel)
Longembolie

Heb nu bijna een jaar de Kyleena spiraal en ik heb er gezien mijn hormonenhuishouding weinig aan. Het houdt voor mij alleen zwangerschap tegen en geeft te weinig hormoon af. Ik heb PCOS en eigenlijk heb ik meer hormonen nodig. Nu mag ik de pil niet meer gebruiken omdat ik bijna een jaar geleden een dubbele longembolie heb gehad. Daarnaast heb ik Factor V Leiden en mag ik n[lees meer...]iets anders. Ik heb inmiddels meerdere malen seks gehad en iedere keer bloed ik er zeker 3 dagen na nog. Nu ben ik zelfs gewoon vol ongesteld met acne etc. Of het nu contactbloeding is of niet..ik word er niet blij van. Ik denk er dan ook over na om hem eruit te laten halen.
08-02-2019

Lixiana (edoxaban)
Longembolie

deze medicatie helpt m heel goed, maar ik mag het niet meer nemen de medische adviseur houdt dit tegen. Wat nu?
25-12-2018

Longembolie

maandag avond 13-03-2017, ineens pijn in mijn linker kuit, heupen en knieen. kan bijna niet lopen. ook last van mijn ribben zowel op de rug als voorkant, hoesten doet pijn, lijk ook wat kort ademig. dinsdag nog steeds zelfde. woensdag. heupen en knieen ok, maar linker kuit doet heel erg pijn en is savonds dikker als de andere, ook heb ik pijn in mijn linker been aa[lees meer...]n de achterzijde, diep in het been. pijn in ribben is inmiddels weg. donderdag, nog steeds enorm veel pijn in mijn kuit en bovenbeen links. vrijdag naar de dokter, trombose been ? vrijdag. dokter geweest, moest bloed prikken voor d-dimer, moet 500 of lager zijn, ik had 1300 dus gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis, echo gehad van been ader, linker been. was helemaal open, dus geen trombose. ook weer bloed geprikt maar niks gehoord van een uitslag ? mag weer naar huis. zaterdag. word wakker sóchtends, met vocht in mijn kuit, duidelijk putjes op voorzijde scheenbeen. kuit doet verschrikkelijk pijn bij wakker worden en bewegen. tramadol werkt niet. ibruprofen zakje genomen, lijkt wat te helpen. kuit is 2 tot 3 centiemeter dikker als andere kuit. 29-03-2017 nog steeds vocht in me scheenbeen en enkel, hiel doet al een paar dagen zeer, ook de pees onder me voet doet zeer. sinds 3 dagen rooie bultjes op mijn scheenbeen, en het jeukt. 30-03-2017 s,avonds laatste rondje met de hondjes, ineens adem halen als of ik de maraton gelopen heb, benouwd op de borst. gewogen voor ik naar bed ging rond 02.00 uur 104.9 kilo. de hele nacht geplast sochtends rond 09.00 uur 101.8 3.1 kilo afgevallen aan vocht. 31-03-2017 hoopte dat het adem halen 1 malig was, maar helaas, de hele dag al last van heftig ademen bij lichte inspannig, wandelen met hondjes. thuis viel het op dat 1 trap oplopen, en dan helemaal buiten adem zijn, duurt 5 minuten of langer voordat het stabiel is, ( HARTFALEN ?) hyperventilatie ? 02-04-2017 nog steeds ademhalings problemen bij wandelen, en pols rond de 110 tot 120, beetje korts 38.5 graden. het fluit/piept vreselijk in mijn oren, eet slecht en weinig ,door algeheel slecht voelen. pols zakt ook niet , alleen als ik geslapen heb is hij iets lager. ................................................................................................................................................. 04-04-2017 dinsdag, weer naar het ziekenhuis, longfoto goed, ct scan, zware long embolie rechts en links, rond 18.00 uur kreeg ik een injectie met fragmin en moest een nachtje blijven, rond 18.10 gaat het goed fout met mij, embolieen schieten los en ik kom te overlijden, na hartmassage en injectie met adrenaline en dat spul trombolyse om embolien te vernietigen, zijn ze 3 uur bezig om mij stabiel genoeg te krijgen. vervolgens op de i,c, 24 uur lang leggen heigen 300x per minuut, meerdere keren afscheid genomen van mijn vrouw, en ook besloten, dat als het weer gebeurd, het beter zou zijn om te sterven, vind ik persoonlijk !! na +- 48 uur zijn mijn waardes allemaal weer als nieuw en word er besloten dat ik na 64 uur naar de long polie gaat, dit i.v.m de trombolyne die ik gekregen heb, die zorgen voor bloedlongen en andere problemen. eerste 4 dagen vaak bloed opgehoest. 10-04-2017 na 6 dagen mag ik al weer naar huis, weeg nu 99.5 kilo zuurstof zit op 96 tot 99, bloeddruk van een jonge god, wat een hel was het om dit mee te maken !!!
04-10-2018

Longembolie

Bij mij werd na ernstige vermoeidheidsklachten en pijn bij het ademen een longembolie geconstateerd. De eerste drie weken heb ik Xarelto 2x daags 15 mg geslikt en nu 1x daags 20 mg. Ik heb eenmaal last gehad van bijwerkingen, duizeligheid, bij de overgang in dosis.
23-09-2018

Longembolie

Xarelto 15 mg voorgeschreven gekregen in Universiteir ziekenhuis Antwerpen UZA trombose been en longembolie, dus dag 1 neem ik 2 tabletten in zoals voorgeschreven door specialist op dag 2 neem ik s'morgens weer een tablet in maar ondervind in linkerarm pijn tegen de avond aan word de pijn heviger en aangezien je de Xarelto niet mag stoppen door gevaar op nog een extra long[lees meer...]embolie dus neem ik bij het avond eten een volgende tablet die dag op de 3 de dag neem ik s'morgens een tablet in en na het ontbijt bel ik naar de huisdokter voor afspraak want dit kan niet zijn zulke pijn in mijn linker arm enfin dat was niet meer mogelijk die dag en op de 4 de dag mocht ik in de voormiddag naar de dokter die me dan een andere bloedverdunner heeft voor geschreven maar pas de volgende dag mocht innemen omdat ik mijn 4 de dag nog moest afmaken met de laatste Xarelto dus in het totaal had ik op 4 dagen 8 tabletten van 15 mg ingenomen ik kon na 4 dagen inname van Xarelto mijn arm of vingers niet meer bewegen, die hing er gewoon verlamd bij en kon niet meer slapen s'nachts van de pijn ben toen op dag 6 naar de spoed UZA geweest waar ze daar niet geloofde dat dat door de medicatie van Xarelto kwam en konden mij ook niet helpen dan alleen maar zware verdovende medicatie te geven tegen de pijn . Doordat ik met Lixiana was gestart al enkele dagen ervoor kwam er na 4 dagen toch terug een beetje beweging in mijn linker arm en na 10 dagen kon ik mijn arm en vingers terug normaal wegen , mijn dokter heeft mij dan ook nog een staal bezorgt van Eliquis en die neem ik nu 3 maanden er zijn nog wel af en toe lichte pijnen in boven armen maar veel minder en draaglijker soms zijn ze helemaal weg
23-07-2018

Longembolie

Werd wakker met pijn in de kuit, na 1 week naar de dokter, die een d,dimeer test liet doen, om te kijken of ik trombose had, werd gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo van mijn kuit aders, maar ze konden niks vinden. Na 2 weken kreeg ik last met wandelen van mijn luchtwegen, ademde erg zwaar alsof ik hard had gelopen. Dus weer naar het ziekenhuis, na een ct[lees meer...] scan bleek ik een dubbele long embolie te hebben. Dus ik werd opgenomen, onderweg naar mijn kamer ging het niet goed met mij en raakte weg en kwam weer bij, en 5 minuten later lag ik op de intensive care, daar kreeg ik te horen dat mijn rechter long het niet meer deed en mijn linker long nog 30%, ik kreeg trombolise toegedient , een soort accuzuur in je aders, das er op of er onder, werd mij verteld. 5 minuten later was ik dood, de hele zooi schoot los en het hart had te weinig zuurstof, na reanimatie was ik er weer, toen had ik het pas echt benauwd, longen waren hellemaal kapot op dat moment. Na 3 dagen intensive care terug naar normale kamer, en kreeg ik spuitjes en xarelto pillen. Eerst 3 tot 4 weken 2x 15 mg, daarna 1x 20 mg. Heb de eerste 10 dagen veel bloed opgehoest, maar dat was van de longembolie, nu zit ik bijn 1.5 jaar aan de xarelto en bevalt prima, heb wel lichte bloeding gehad uit neus ,tong, en anus, was wel allemaal direkt in de zomer. Na onderzoek is gebleken dat ik faktor v leiden heb. Na mijn halfjaar controle ben ik er 100 % van genezen zonder schade, volgens de long arts komt dit omdat ik mijn hele leven sport. Vond het een hele nare ervaring en heb de eerste maand nachtmerries gehad. Maar ja we leven nog ! Ik sport weer en doe alles, en hoop dat ik het niet meer hoef mee te maken.
23-07-2018

12-06-2018

Longembolie

Ik gebruik Eliquis nu een half jaar. Mijn longarts heeft dit medicijn aanbevolen, nadat mijn longembolie was verholpen. Ik merk geen opvallende bijverschijnselen. Ik werk als zzp-er 5 dagen per week en loop bijna dagelijks een rondje hard. Dat ik af en toe last heb van vermoeidheid was voor het medicijngebruik niet anders. Als dit medicijn me kan behoeden voor een 2e lon[lees meer...]gembolie ben ik heel gelukkig en dankbaar.
03-06-2018

Longembolie

Ik kreeg Xarelto voorgeschreven vanwege longembolieën. De eerste 3 weken 2x15 mg per dag, daarna 1x20 mg per dag. Meteen nadat ik uit het hospitaal was kreeg ik zware vaginale bloedingen. Ik was in de veronderstelling dat ik menstrueerde, en ik was erop voorbereid dat ik zwaardere bloedingen zou krijgen dan normaal. Na 2 weken onverminderd bloeden toch maar eens naar de hu[lees meer...]isarts geweest, die stelde mij gerust: het was volgens hem volkomen normaal. Na 3 weken bloedingen begon ik mij duizelig en moe te voelen. Het bloeden werd niet minder, ik moest elk uur mijn maandverband vervangen, dag en nacht. Nogmaals naar de huisarts, bloed laten onderzoeken. Hemoglobinegehalte was normaal volgens de dokter (11,5 g/dl). Ik heb toen zelf opgezocht hoe hoog mijn hemoglobine 3 weken daarvoor geweest was: 16,2 g/dl, dus de hb waarde was serieus gezakt in 3 weken tijd. Dan ben ik maar op eigen houtje naar de spoed gereden: mijn hb waarde was ondertussen gezakt naar 9,4 g/dl. Onmiddellijk gestopt met Xarelto en overgeschakeld op spuiten Clexane, maar ik ben nog 2 dagen hevig blijven bloeden (men beschikt blijkbaar over geen middelen om het bloeden te stoppen, dus je kan enkel afwachten) , uiteindelijk is de hb waarde gezakt naar 7,3 g/dl, en heb ik een bloedtransfusie gekregen. Toen is het bloeden gelukkig gestopt. Ondertussen heb ik een operatie ondergaan aan de baarmoeder om de oorzaak van het bloeden weg te nemen, en - zeer tegen mijn zin - terug met Xarelto gestart, aan een lagere dosis van 15 mg/dag. Voorlopig geen bloedingen meer gehad.
03-05-2018

Fragmin (dalteparine)
Longembolie

Ben net pas begonnen vanwege allergische reacties op Fraxiparine: ontzettende jeuk op de injectieplekken, ook vaak bloeduitstortingen en harde schijven/bulten (Vanwege ruiterembolie in 2014 nu tijdens zwangerschap bloedverdunners injecteren gedurende de hele zwangerschap)
03-05-2018

Fraxiparine (nadroparine)
Longembolie

Vanwege een ruiterembolie in 2014 moet ik nu tijdens mijn zwangerschap elke dag bloedverdunners injecteren gedurende de hele zwangerschap. Na 1 maand Fraxiparine gebruikt te hebben word ik nu overgezet op Fragmin vanwege de bijwerkingen/allergische reacties die ik heb op Fraxiparine. De bijwerkingen zijn: ontzettende jeuk op de injectieplekken, ook vaak bloeduitstortin[lees meer...]gen en harde schijven/bulten
17-04-2018

Longembolie

9 januari opgenomen op IC met masale longembolieën, re.trombosebeen en vergroot rechterhart. Eerst 2 dagen op de heprine gezeten daarna over op Rivoroxaban. Ik heb geen bijwerkingen van de medicijnen. Erfelijkheid Factor V Leiden geconstateerd ook in familie veelal aanwezig, ik ben heterozygoot. Arts zegt dat ik zou kunnen stoppen in juli maar ik weet niet of ik daar nou [lees meer...]blij mee moet zijn. De kans op terugkeer of preventief medicatie blijven gebruiken en kans kunnen hebben op bloedingen? Ik weet het nog niet.
01-03-2018

Longembolie

Overgestapt van Xarelto naar Eliquis ivm bijwerkingen zoals benauwdheid, vermoeidheid, jeuk. Gebruik het nieuwe medicijn nog te kort om er een duidelijk beeld van te geven, maar lijkt een stuk minder bijwerkingen te hebben dan Xarelto
01-03-2018

Longembolie

Na 2e keer massale longembolie op advies van longarts overgestapt op Xarelto. ging in eerste instantie goed maar geleidelijk aan begonnen de bijwerkingen. Steeds minder energie, benauwdheid en aanvallen van ernstige jeuk op rug buik en benen. Huisarts heeft bloedonderzoek en allerlei andere onderzoeken laten doen maar daar bleek niets uit. Ventolinpuf tegen benauwdheid dee[lees meer...]d ook niet veel. Na ruim anderhalf jaar met tegenzin van de longarts (die zei dat het tussen mijn oren zat. zalfde man zei ook dat ik na een eerdere longembolie wel kon stoppen met alle medicijnen, waarna het een paar maanden later weer mis was) overgestapt op Eliquis en na paar weken al beduidend minder klachten. Weet niet of dit ook voor de lange termijn geld want in het begin ging het met Xarelto ook goed. Als dit ook niet werkt, dan maar terug naar de Acenocumarol en de trombosedienst, maar we wachten het eerst maar even af.
07-01-2018

snel blauwe plekken
05-01-2018

Fragmin (dalteparine)
Longembolie

Na het constateren van een longembolie begin november gestart met xarelta en later pradaxa waar ik beide allergisch op reageerde. Daarom fragmin injecties voorgeschreven gekregen. Ondanks mijn angst voor naalden spuit ik zelf. Ik kies ervoor om in buik te spuiten en niet in mijn benen. In mijn ervaring is het gebied onder de navel het minst pijnlijk om te injecteren. Fijn[lees meer...] is het niet, maar een klein kwartiertje na het injecteren voel je er niets meer van. Wel houd ik er kleine blauwe plekjes aan over.
10-12-2017

Longembolie

Ik slik sinds 4 weken twee keer per dag een 5mg tablet Apixaban na een dubbele longembolie. Sindsdien heb ik geen enkele problemen meer. Mijn benen voelen rustiger aan en mijn bloeddruk is lager geworden en is nu normaal. Ik ben zelfs 1,5 week na de diagnose van de longembolie weer rustig aan het werk gegaan! Ik ervaar tot nu toe geen enkele bijwerkingen.
09-11-2017

Longembolie

Vanaf de dag van opname en conclusie longontsteking en longembolie dit middel voorgeschreven gekregen. Eerst 2 maal daags 2 tabletten van 5mg. Sinds vandaag 2 maal daags 1 tablet van 5mg. Het neemt makkelijk in. Mischien is de periode van gebruik te kort om nu al meldingen te doen van de bijwerkingen. Ik hoop dat ik er in januari vanaf ben.
04-11-2017

Fraxiparine (nadroparine)

04-11-2017

Longembolie

Zweten en kortademig na de minste inspanning van zetel naar rolstoel, na voetoperatie 5 dagen opname in ziekenhuis met longembolie.
14-10-2017

Longembolie

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)