ziekte

Longembolie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor longembolie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Yasmin 1 4
Mirena 1 4
Burinex 1 4
Fenprocoumon 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: longembolie

27-10-2021 | Man | 62
Longembolie
Hartritmestoornissen en beide longen longembolieen. Nu giga last van mijn huid kan bijna geen kleding verdragen.ook slikproblemen. Verder angst en depressieve klachten loop ik bij een psychiater voor. Ook heb ik een cyp mutatie de medicijnen worden anders verwerkt in mijn lichaam veel bijwerkingen . had ook een betablokker die is al eraf .nu hoop ik deze ook ook met et[lees meer...]en en drinken is net of het op je maag blijft liggen.

21-10-2021 | Vrouw | 50
Longembolie
Huisarts dacht dat ik overgangsklachten had en schreef me de anticonceptiepil voor. Binnen twee weken ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis met een forse ruiterembolie als gevolg een DVT been. Na 1 week ziekenhuis (IC en zaal) naar huis. In het ziekenhuis medicatie via prikken ontvangen. Daarna 2 weken Xarelto 2x daags 15 mg geslikt. Geen last van bijwerkingen. Nu[lees meer...] slik ik Xarelto 1x daags 20 mg en heb ik hinder van vervelende bijwerkingen. Met de internist overleg ik wat wijsheid is m.b.t. de dosering.

02-07-2021 | Vrouw | 68

27-05-2021 | Vrouw | 76
Longembolie
Kteeg eerst fragmin werd steeds slechter zo moe, futloos, haaruitval, half jaar gebruikt spierpijn, overgegaan naar acecounomarol hopent dat slaap futloosheid minder zou worden, maar......erger pfff . Doodmoe, ergste is duizeligheid, voel me slaperig, suffig hoe kan dit? Is hewoon bloedverdunner doe niets heel de dag, wie herkent dit?? Ben ongerust

Marcoumar

14-04-2021 | Man | 61
fenprocoumon

07-04-2021 | Vrouw | 38
Longembolie
2 x trombosebeen. Laatste x meerdere longembolien in beide longen. FVL nu levenslang bloedverdunners. Heftige bijwerkingen van medicatie. Vooral hoofdpijn en zware benen hielden lang aan. Er is na longembolie post- trombotische benen vast gesteld. Dit was gelijktijdig toen ik starte met xarelto. Ik had hele zware benen en vreemde verkleuringen op mijn benen. Echter nu ik[lees meer...] langer dit middel slik is ook dit weer beter geworden. Ik blijf erbij dat dit eerst is verergerd toen ik begon met dit middel. Langzaam zijn bijna alle bijwerkingen verdwenen. Wel ben ik nog snel vermoeid en mijn energielevel is nog steeds niet op pijl. Of dit nog bij de bijwerkingen hoort weet ik niet. Nadeel is dat een klein wondje lang kan na bloeden en Snel weer open kan raken. Voordeel is dat ik gewoon alles kan eten en drinken, geen trombosedienst taferelen en het gebruiksgemak.

04-02-2021 | Vrouw | 62
Longembolie
Oktober 2020 meerdere longembolieen zonder aanwijsbare oorzaak. Slik nu (waarschijnlijk levenslang) xarelto en heb totaal geen bijwerkingen. Had het eerder 2 jaar geslikt bij boezemfibrileren en toen ook geen last van bijwerkingen.

11-01-2021 | Man | 73
Longembolie
Gestart met 2 X 15 mg i.v.m dubbele longembolie na 2 maanden overgegaan op 20 mg. Geen problemen en/of bijwerkingen o ondervonden. Middel werkt na volle tevredenheid.

Lixiana

10-12-2020 | Vrouw | 22
edoxaban
Longembolie
Vanwege een longembolie (3 bloedpropjes) zonder gegronde reden op 20 jarige leeftijd bloedverdunners gekregen. Eerst vier maanden injecties. Vervolgens 1 jaar 60 mg Edoxaban, Lixiana en momenteel 30 mg (chronisch). Heeft iemand een idee hoe het zit met de nadelige effecten op langer termijn? en heeft nog iemand dezelfde bijwerkingen?

02-10-2020 | Man | 56
Longembolie
in 2010 voor het eerst, zonder aanleiding een longembolie gehad. Eén week in het ziekenhuis gelegen en begonnen met het slikken van acenocoumarol bloedverdunners. Geen bijwerkingen hiervan, maar wel vervelend, dat ik om de week bij de trombosedienst langs moest. Na een half jaar mocht ik van de longarts stoppen met de bloedverdunners, omdat hij van mening was, dat ik gew[lees meer...]oon een keertje pech had gehad en de kans op herhaling minimaal was. Diverse malen terug gegaan naar de huisarts en longarts, omdat ik maar last bleef houden van kortademig- en benauwdheid. Helaas werd ik in 2017 wederom getroffen door een longembolie, deze keer kreeg ik Xarelto 15mg voorgeschreven. Daar was ik erg blij mee, want dan hoef je in ieder geval niet meer langs de trombosedienst voor controle. Echter had ik de eerste twee tot drie maanden veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Na een jaar is de dosis verlaagd naar 10mg per dag. Van hoofdpijn heb ik niet zoveel last meer van, echter de klachten van duizeligheid en droge mond is van blijvend aard.

Cerazette (minipil)

28-09-2020 | Vrouw | 46
desogestrel
Longembolie
Eind april 2020 ernstige longembolie. Onmiddellijk moeten stoppen met pil. Vervolgens 2 keer zeer hevige menstruatie gehad. Heel veel bloedverlies, grote stolsels (ter grootte van een appel), en lang (11 dagen). Bloedarmoede tot gevolg. Gestart met cerazette. Vrij onmiddellijk na start sterke haaruitval en constante lichte bloeding. Nog 1 keer menstruatie gehad. Die heeft [lees meer...]3 weken geduurd. En nu constant dagelijks bloedverlies. Nu al 6 weken. In totaal dus na de start al meer dan 3 maanden dagelijks bloedverlies. Stoppen is echter geen oplossing. Door bloedverdunners is de menstruatie heel hevig. Het is dus kiezen tussen letterlijk leegbloeden of dagelijks een beetje bloeden. Een andere pil ( met oestrogenen) is omwille van longembolie niet mogelijk. Ik hoopte dat het bloedverlies tijdelijk was, maar 3 maanden is nu toch wel lang. Ik zou deze pil nooit nemen als ik een andere keus had. Als ik bloedverdunners levenslang moet nemen, is er nog maar 1 oplossing en dat is de baarmoeder verwijderen.

24-08-2020 | Vrouw | 46
Longembolie
Eind april in spoed opgenomen. Vaststelling van meerdere, dubbele longembolen en ruiterembolie. Geen onderliggende oorzaak of trombose gevonden. Enige mogelijke oorzaak was pilgebruik. Ben onmiddellijk hiermee moeten stoppen. Dag later menstruatie zoals nog nooit ervaren. Uiteindelijk 11 dagen lang hevige bloedingen met om de 2 uur stolsels ter grootte van een tennisbal. [lees meer...]Dokters en verpleging wuifden probleem steeds weg. Dat hoort er nu eenmaal bij. Zal volgende keer wel minder zijn. Maand later opnieuw zelfde verhaal. In het weekend huisarts van wacht laten komen na flauwvallen. Vaststelling van ernstige bloedarmoede. Waarschijnlijk reeds van 1ste keer tijdens ziekenhuisopname waar het probleem volledig werd genegeerd. Dus ijzerpillen en op aanraden van dokter gestart met cerazette. Na 2 maanden opnieuw hetzelfde. Weer 11 dagen lang ongesteld. Bloedverlies was minder, maar nog steeds met veel stolsels. Ben het grondig beu. Herstel van longembolie en mentale impact hiervan is op zich al zwaar. Net als het telkens fysiek en mentaal wat beter gaat, komt de opdoffer van de menstruatie die alle vooruitgang weer teniet doet. Ook de bloedarmoede heeft een zware impact op je energieniveau. Ben nu al 4 maanden niet aan het werk en zie geen vooruitzichten op beterschap. Xarelto is levensreddend maar de bijwerkingen en complicaties ontstaan vanuit de bijwerkingen (bloedverlies, bloedarmoede, vermoeidheid, haarverlies, vocht ophouden, spijsverteringsproblemen, depressie) verminderen sterk de levenskwaliteit. Helaas hebben specialisten hier weinig oor naar. Eind oktober zal beslist worden of ik mag stoppen met xarelto. Mogelijk moet ik het levenslang nemen. Dat zie ik echt niet zitten.

13-03-2020 | Vrouw | 49
Longembolie
Instellen van de Acenocoumarol ging prima met het merk TEVA. Binnen 10 dagen zat ik met 3-4 tabletten tussen de 2,1 en 2,4. De volgende levering was echter van Centrafarm, preferent bij mijn zorgverzekeraar. Binnen een week was mijn INR 1,7. Na 2 injecties Fraxiparine en een verhoging van de dosering van gemiddeld 1 tablet per dag zit ik nu met 2,0 op het randje van mijn s[lees meer...]treefgebied. Dat probleem met Centrafarm uit 2017 is kennelijk nog steeds niet opgelost.

05-03-2020 | Man | 45

19-02-2020 | Vrouw | 44
Longembolie
Na een dubbele longembolie bloedverdunners voorgeschreven gekregen. Snel na starten begon mijn menstruatie ondanks dat ik de pil slik (mag zolang ik de medicijnen slik). Menstruatie wilde niet meer stoppen. Na paar huisarts bezoeken uiteindelijk medicijnen voorgeschreven gekregen die bloedingen moesten stoppen. Eerste kuur werkte niet naar na 2de kuur stopte het eindelijk[lees meer...]. Heb er ernstige bloedarmoede aan overgehouden. HB gehalte was 4,8. Dus moest ijzer erbij slikken. Na een gynaecologisch onderzoek paar weken later was bloeden weer begonnen. Wederom kuur gekregen om bloeden te laten stopen. Zodra ik met de bloedverdunners mag stoppen doe ik dat meteen. En advies aan alle medici, als vrouwen last hebben van heftige menstruatie controleer meteen op hb gehalte. Ik heb veel last van de bijwerkingen en bijwerkingen van de bijwerkingen. Dus geen medicatie die ik graag inneem.

20-12-2019 | Man | 58
Longembolie
Na 2 maanden door lopen met trombose, uit eindelijk ook long embolie gekregen in de ernstigste vorm ruiter embolie, direct xarelto 30mg gekregen, na 5 dagen ziekenhuis hebben ze het vermindert naar 20mg, 2 maanden later kreeg ik long bloeding ook dit hebben ze opgelost in het ziekenhuis, maar toen zijn ze overgegaan op 10mg, nu weer 2 maanden later toch maar weer naar 20m[lees meer...]g, want de trombose kwam terug. helaas heb ik te horen gekregen dat ik het dus de rest van mijn leven moet slikken, maar als dat geen verdere problemen oplevert dan ben ik enorm tevreden, kort om ik ben erg positief over xarelto !

22-10-2019 | Vrouw | 49
Longembolie
Na enkelbreuk niets tegen trombose gekregen. Uiteindelijk dubbele longembolie...toch maar xarelto. Na een paar maanden slikken waren de vermoeidheidsverschijnselen tot een dieptepunt gedaald en zag ik ineens erg geel, na veel bloedonderzoek zijn we uitgekomen bij een bijwerking van de xarelto. Mijn lever werd iedere dag een beetje meer vergiftigd. Per direct gestopt en nu [lees meer...]weer op gaan knappen.

15-10-2019 | Vrouw | 20

Eliquis

29-08-2019 | Man | 46
apixaban
Longembolie
Apixaban voorgeschreven gekregen na een ruiterembolie. Ik slik het nu een jaar en het heeft voor mij maar 1 bijwerking en die is heel prettig: na 30 jaar wekelijkse migraine ben ik nu al een jaar migraine vrij.

Eliquis

14-07-2019 | Vrouw | 26
apixaban
Longembolie
Ik gebruik dit medicijn nu sinds 3 maanden voor de behandeling na een longembolie. Daarvoor heb ik 2 weken xarelto genomen, maar daarvan kreeg ik elke dag erge migraine. Eliquis heeft bij mij geen sterke bijwerkingen. Ik merk dat mijn haar sneller en vaker uitvalt, heb af en toe hoofdpijn en vergeet dingen snel. Ik heb geen last van bloedingen of maag/darmklachten.

22-05-2019 | Man | 67
Longembolie
Na wat geëxperimenteerd te hebben met Xarelto en Pradaxa,nu over naar deze antibloedstolling en regelmatig prikken bij de trombose dienst.Vervelend maar voel mij stukken beter nu,raakte mij zelf steeds verder kwijt ivm de vervelende bijwerkingen,zoals heftige gewrichtsklachten, depressief,maag en darmklachten ,ik hoop dat het zo blijven mag en geen verdere klachten van dez[lees meer...]e medicatie krijg.Het enigste nadeel is het geprik steeds,bloed uit elleboog ader,nu 2 x per week ivm de nodige schommelingen,maar ben ook nog maar een week onderweg met deze medicatie.

02-05-2019 | Vrouw | 67
Longembolie
Nadat ik met dit medicijn begonnen was al snel beroerd,diaree,pijnlijke gewrichten,zware benen en armen.Toen gestopt en Pradaxa 2 x daags 150 mg voorgeschreven gekregen,nog ergere klachten, en uiteindelijk weer terug naar Xarelto eenmaal daags de 20 mg. Nu leefbaar,ook belangrijk om een maagbescheremer te gebruiken bij deze medicatie.

26-04-2019 | Vrouw | 44
Longembolie
Met masale longembolieen in het ziekenhuis gekomen en na 2 dagen heparine over op 2 x daags 15 mg, vervolgens na een periode 20 mg en nu op 10 mg wat ook weer scheelt als het gaat over risico's qua bloedingen. Ik heb geen bijwerkingen gehad . Ik vind het een prima medicijn.

03-04-2019 | Vrouw | 67
Longembolie
Ik ben COPD patient en heb een bloedvat vernauwing in mijn been,voor de bloedvaten had ik ascal als bloedverdunner,recentelijk ging er iets niet goed met mijn longen, de puffers werkten niet meer en veel pijn met bloed ophoesten,naar de huisarts en longfoto moeten laten maken.De volgende dag zat ik al op de polie longziekten,spirometrie,bloedonderzoeken en de volgende dag [lees meer...]CT scan,uitslag longembolie pfffff,onmiddelijk stoppen met de ascal en Xarelto slikken 2x daags 15 mg.Al snel voelde ik mij niet goed,ook de ontslasting ging richting diaree plus veel buikpijn, na 2 weken overal pijn in mijn gewrichten kon steeds slechter lopen en een dood gevoel in mijn linker vingertopje,ik durf dit middel nu niet meer te gebruiken en ben weer even terug gegaan naar de ascal totdat ik contact heb met de huisarts of longarts

14-03-2019 | Vrouw | 83
Longembolie
Ik adviseer xarelto niet tbv bloedverdunnend, levensgevaarlijk. Zit nu al enkele dagen in ziekenhuis om te revalideren na mijn hersenbloeding. Revalideren om weer normaal te kunnen bewegen, praten kijken etc.

Kyleena

28-02-2019 | Vrouw | 29
levonorgestrel
Longembolie
Heb nu bijna een jaar de Kyleena spiraal en ik heb er gezien mijn hormonenhuishouding weinig aan. Het houdt voor mij alleen zwangerschap tegen en geeft te weinig hormoon af. Ik heb PCOS en eigenlijk heb ik meer hormonen nodig. Nu mag ik de pil niet meer gebruiken omdat ik bijna een jaar geleden een dubbele longembolie heb gehad. Daarnaast heb ik Factor V Leiden en mag ik n[lees meer...]iets anders. Ik heb inmiddels meerdere malen seks gehad en iedere keer bloed ik er zeker 3 dagen na nog. Nu ben ik zelfs gewoon vol ongesteld met acne etc. Of het nu contactbloeding is of niet..ik word er niet blij van. Ik denk er dan ook over na om hem eruit te laten halen.

Lixiana

08-02-2019 | Vrouw | 62
edoxaban
Longembolie
deze medicatie helpt m heel goed, maar ik mag het niet meer nemen de medische adviseur houdt dit tegen. Wat nu?

25-12-2018 | Man | 51
Longembolie
maandag avond 13-03-2017, ineens pijn in mijn linker kuit, heupen en knieen. kan bijna niet lopen. ook last van mijn ribben zowel op de rug als voorkant, hoesten doet pijn, lijk ook wat kort ademig. dinsdag nog steeds zelfde. woensdag. heupen en knieen ok, maar linker kuit doet heel erg pijn en is savonds dikker als de andere, ook heb ik pijn in mijn linker been aa[lees meer...]n de achterzijde, diep in het been. pijn in ribben is inmiddels weg. donderdag, nog steeds enorm veel pijn in mijn kuit en bovenbeen links. vrijdag naar de dokter, trombose been ? vrijdag. dokter geweest, moest bloed prikken voor d-dimer, moet 500 of lager zijn, ik had 1300 dus gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis, echo gehad van been ader, linker been. was helemaal open, dus geen trombose. ook weer bloed geprikt maar niks gehoord van een uitslag ? mag weer naar huis. zaterdag. word wakker sóchtends, met vocht in mijn kuit, duidelijk putjes op voorzijde scheenbeen. kuit doet verschrikkelijk pijn bij wakker worden en bewegen. tramadol werkt niet. ibruprofen zakje genomen, lijkt wat te helpen. kuit is 2 tot 3 centiemeter dikker als andere kuit. 29-03-2017 nog steeds vocht in me scheenbeen en enkel, hiel doet al een paar dagen zeer, ook de pees onder me voet doet zeer. sinds 3 dagen rooie bultjes op mijn scheenbeen, en het jeukt. 30-03-2017 s,avonds laatste rondje met de hondjes, ineens adem halen als of ik de maraton gelopen heb, benouwd op de borst. gewogen voor ik naar bed ging rond 02.00 uur 104.9 kilo. de hele nacht geplast sochtends rond 09.00 uur 101.8 3.1 kilo afgevallen aan vocht. 31-03-2017 hoopte dat het adem halen 1 malig was, maar helaas, de hele dag al last van heftig ademen bij lichte inspannig, wandelen met hondjes. thuis viel het op dat 1 trap oplopen, en dan helemaal buiten adem zijn, duurt 5 minuten of langer voordat het stabiel is, ( HARTFALEN ?) hyperventilatie ? 02-04-2017 nog steeds ademhalings problemen bij wandelen, en pols rond de 110 tot 120, beetje korts 38.5 graden. het fluit/piept vreselijk in mijn oren, eet slecht en weinig ,door algeheel slecht voelen. pols zakt ook niet , alleen als ik geslapen heb is hij iets lager. ................................................................................................................................................. 04-04-2017 dinsdag, weer naar het ziekenhuis, longfoto goed, ct scan, zware long embolie rechts en links, rond 18.00 uur kreeg ik een injectie met fragmin en moest een nachtje blijven, rond 18.10 gaat het goed fout met mij, embolieen schieten los en ik kom te overlijden, na hartmassage en injectie met adrenaline en dat spul trombolyse om embolien te vernietigen, zijn ze 3 uur bezig om mij stabiel genoeg te krijgen. vervolgens op de i,c, 24 uur lang leggen heigen 300x per minuut, meerdere keren afscheid genomen van mijn vrouw, en ook besloten, dat als het weer gebeurd, het beter zou zijn om te sterven, vind ik persoonlijk !! na +- 48 uur zijn mijn waardes allemaal weer als nieuw en word er besloten dat ik na 64 uur naar de long polie gaat, dit i.v.m de trombolyne die ik gekregen heb, die zorgen voor bloedlongen en andere problemen. eerste 4 dagen vaak bloed opgehoest. 10-04-2017 na 6 dagen mag ik al weer naar huis, weeg nu 99.5 kilo zuurstof zit op 96 tot 99, bloeddruk van een jonge god, wat een hel was het om dit mee te maken !!!

04-10-2018 | Vrouw | 45
Longembolie
Bij mij werd na ernstige vermoeidheidsklachten en pijn bij het ademen een longembolie geconstateerd. De eerste drie weken heb ik Xarelto 2x daags 15 mg geslikt en nu 1x daags 20 mg. Ik heb eenmaal last gehad van bijwerkingen, duizeligheid, bij de overgang in dosis.

23-09-2018 | Man | 61
Longembolie
Xarelto 15 mg voorgeschreven gekregen in Universiteir ziekenhuis Antwerpen UZA trombose been en longembolie, dus dag 1 neem ik 2 tabletten in zoals voorgeschreven door specialist op dag 2 neem ik s'morgens weer een tablet in maar ondervind in linkerarm pijn tegen de avond aan word de pijn heviger en aangezien je de Xarelto niet mag stoppen door gevaar op nog een extra long[lees meer...]embolie dus neem ik bij het avond eten een volgende tablet die dag op de 3 de dag neem ik s'morgens een tablet in en na het ontbijt bel ik naar de huisdokter voor afspraak want dit kan niet zijn zulke pijn in mijn linker arm enfin dat was niet meer mogelijk die dag en op de 4 de dag mocht ik in de voormiddag naar de dokter die me dan een andere bloedverdunner heeft voor geschreven maar pas de volgende dag mocht innemen omdat ik mijn 4 de dag nog moest afmaken met de laatste Xarelto dus in het totaal had ik op 4 dagen 8 tabletten van 15 mg ingenomen ik kon na 4 dagen inname van Xarelto mijn arm of vingers niet meer bewegen, die hing er gewoon verlamd bij en kon niet meer slapen s'nachts van de pijn ben toen op dag 6 naar de spoed UZA geweest waar ze daar niet geloofde dat dat door de medicatie van Xarelto kwam en konden mij ook niet helpen dan alleen maar zware verdovende medicatie te geven tegen de pijn . Doordat ik met Lixiana was gestart al enkele dagen ervoor kwam er na 4 dagen toch terug een beetje beweging in mijn linker arm en na 10 dagen kon ik mijn arm en vingers terug normaal wegen , mijn dokter heeft mij dan ook nog een staal bezorgt van Eliquis en die neem ik nu 3 maanden er zijn nog wel af en toe lichte pijnen in boven armen maar veel minder en draaglijker soms zijn ze helemaal weg

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2690)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2134)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1133)