Ervaringen met Xarelto

Bij  LongembolieX

Trombose (44 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

14-01-2024 | Vrouw | 48
Longembolie
Na Dubbele longembolie en longinfarct slik ik nu 3 maanden xarelto 20 mg .Na 3 maanden steeds erger wordende spierpijn. Bij zitten en liggen. In de rug onderrug, maar soms ook benen armen en boven rug. Ik wandel iedere dag, doe oefeningen . Ga naar de fysio naar de.masseur...niets helpt. Slaap slecht maar een paar uurtjes per nacht. Is er dan echt geen alternatief? Ik ka[lees meer...]n wel janken...Ik zie t niet meer zitten. Huisarts heb ik niks aan die zegt dat ik moet blijven bewegen maar diezelfde huisarts heeft mij terwijl ik een longinfarct had en bij haar in de behandelkamer zat weggestuurd naar huis met dat het niks was...moest meer sporten. Na 5 dagen opgenomen in het ziekenhuis maar alleen omdat ik niet meer kon van de.pjjn en een foto eiste. Daarop was te zien dat de.longen vol liepen. En het kwaad was al geschiet. Maar nu die spierpijnen in mijn lijf en soms t gevoel dat er kleine adertjes of spiertjes krassen wat overigens niet zeer doet. De spierpijnen zijn ondragelijk. Ik beweeg wandel oefeningen.

17-03-2023 | Vrouw | 68
Longembolie
Slik al jaren bloedverdunners na een herseninfarct. Na een longembolie gewisseld naar Xarelto. Van af die tijd veel klachten. Ga volgende week naar de huisarts om overleg voor andere bloedverdunners ivm mijn klachten.

31-10-2022 | Vrouw | 39
Longembolie
April 2022 cluster longembolie gehad nu nog aan de xarelto 20mg . Heel moe benauwdheid blijft last van me longen net opnieuw ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken op verdenking van een longembolie

06-08-2022 | Man | 62
Longembolie
2 jr. terug beide longen longembolieën kreeg diverse medicijnen waaronder Xarelto aantal keer gevraagd om andere bloedverdunners mijn cardioloog \ei een beroerte is erger nu eindelijk na 2 jr. over naar Apixaban 2 x per dag 5mg, via mijn huisarts . Voel me een stuk lekkerder in me lichaam was net of ik gevangen zat met Xarelto

31-05-2022 | Man | 59
Longembolie
Dubbele longembolie (ruiterembolue) zonder aanwijsbare reden gekregen. Na 2 dagen ziekenhuis opnane met Xarelto 20mg naar huis gestuurd. Veel bijwerkingen waarvan de extreme vermoeidheid en negatieve stemmingen de boventoon voerde. Algehele malaise nam toe in decweken van Xarelto gebruik. Moet het blijven gebruiken (?) maar vraag mij af wat beter is.

26-04-2022 | Vrouw | 49
Longembolie
In sept 21 paar weken klachten gehad en uiteindelijk bleek ik meerdere longembolieen aan beide zijden te hebben plus longinfarct. Gestart met 20 mg xarelto. Dan hevige menstruele bloedingen non stop. Diverse onderzoeken, geen kanker, fijn maar klacht bleef. Uiteindelijk was er een arts die t serieus nam. Over op rivaroxaban. Dat hielp. Plus operatie baarmoederslijmvlies. [lees meer...]Nu terug naar xarelto omdat die ander twee maal daags moet. Moet levenslang want geen oorzaak gevonden. En nu nog altijd moe moe moe. Ik begin te denken of t de bloedverdunners zijn. Stoppen kan eigenlijk niet. Of is t de nasleep van de embolieen. De arts weet t niet.

14-04-2022 | Vrouw | 56
Longembolie
Ik ben gestopt met dit middel na 4 maanden IK werd er zo moe van de medicijnen dat dit mijn functioneren in de weg stond. Na het stoppen was de oververmoeidheid gelijk weg. Wat een opluchting. Obstipatie is ook voorbij ik hoef geen lactulose meer te gebruiken. en vreemde gevoel ik mijn hoofd is ook weg.

27-10-2021 | Man | 62
Longembolie
Hartritmestoornissen en beide longen longembolieen. Nu giga last van mijn huid kan bijna geen kleding verdragen.ook slikproblemen. Verder angst en depressieve klachten loop ik bij een psychiater voor. Ook heb ik een cyp mutatie de medicijnen worden anders verwerkt in mijn lichaam veel bijwerkingen . had ook een betablokker die is al eraf .nu hoop ik deze ook ook met et[lees meer...]en en drinken is net of het op je maag blijft liggen.

21-10-2021 | Vrouw | 50
Longembolie
Huisarts dacht dat ik overgangsklachten had en schreef me de anticonceptiepil voor. Binnen twee weken ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis met een forse ruiterembolie als gevolg een DVT been. Na 1 week ziekenhuis (IC en zaal) naar huis. In het ziekenhuis medicatie via prikken ontvangen. Daarna 2 weken Xarelto 2x daags 15 mg geslikt. Geen last van bijwerkingen. Nu[lees meer...] slik ik Xarelto 1x daags 20 mg en heb ik hinder van vervelende bijwerkingen. Met de internist overleg ik wat wijsheid is m.b.t. de dosering.

02-07-2021 | Vrouw | 68

07-04-2021 | Vrouw | 38
Longembolie
2 x trombosebeen. Laatste x meerdere longembolien in beide longen. FVL nu levenslang bloedverdunners. Heftige bijwerkingen van medicatie. Vooral hoofdpijn en zware benen hielden lang aan. Er is na longembolie post- trombotische benen vast gesteld. Dit was gelijktijdig toen ik starte met xarelto. Ik had hele zware benen en vreemde verkleuringen op mijn benen. Echter nu ik[lees meer...] langer dit middel slik is ook dit weer beter geworden. Ik blijf erbij dat dit eerst is verergerd toen ik begon met dit middel. Langzaam zijn bijna alle bijwerkingen verdwenen. Wel ben ik nog snel vermoeid en mijn energielevel is nog steeds niet op pijl. Of dit nog bij de bijwerkingen hoort weet ik niet. Nadeel is dat een klein wondje lang kan na bloeden en Snel weer open kan raken. Voordeel is dat ik gewoon alles kan eten en drinken, geen trombosedienst taferelen en het gebruiksgemak.

04-02-2021 | Vrouw | 62
Longembolie
Oktober 2020 meerdere longembolieen zonder aanwijsbare oorzaak. Slik nu (waarschijnlijk levenslang) xarelto en heb totaal geen bijwerkingen. Had het eerder 2 jaar geslikt bij boezemfibrileren en toen ook geen last van bijwerkingen.

11-01-2021 | Man | 73
Longembolie
Gestart met 2 X 15 mg i.v.m dubbele longembolie na 2 maanden overgegaan op 20 mg. Geen problemen en/of bijwerkingen o ondervonden. Middel werkt na volle tevredenheid.

02-10-2020 | Man | 56
Longembolie
in 2010 voor het eerst, zonder aanleiding een longembolie gehad. Eén week in het ziekenhuis gelegen en begonnen met het slikken van acenocoumarol bloedverdunners. Geen bijwerkingen hiervan, maar wel vervelend, dat ik om de week bij de trombosedienst langs moest. Na een half jaar mocht ik van de longarts stoppen met de bloedverdunners, omdat hij van mening was, dat ik gew[lees meer...]oon een keertje pech had gehad en de kans op herhaling minimaal was. Diverse malen terug gegaan naar de huisarts en longarts, omdat ik maar last bleef houden van kortademig- en benauwdheid. Helaas werd ik in 2017 wederom getroffen door een longembolie, deze keer kreeg ik Xarelto 15mg voorgeschreven. Daar was ik erg blij mee, want dan hoef je in ieder geval niet meer langs de trombosedienst voor controle. Echter had ik de eerste twee tot drie maanden veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Na een jaar is de dosis verlaagd naar 10mg per dag. Van hoofdpijn heb ik niet zoveel last meer van, echter de klachten van duizeligheid en droge mond is van blijvend aard.

24-08-2020 | Vrouw | 46
Longembolie
Eind april in spoed opgenomen. Vaststelling van meerdere, dubbele longembolen en ruiterembolie. Geen onderliggende oorzaak of trombose gevonden. Enige mogelijke oorzaak was pilgebruik. Ben onmiddellijk hiermee moeten stoppen. Dag later menstruatie zoals nog nooit ervaren. Uiteindelijk 11 dagen lang hevige bloedingen met om de 2 uur stolsels ter grootte van een tennisbal. [lees meer...]Dokters en verpleging wuifden probleem steeds weg. Dat hoort er nu eenmaal bij. Zal volgende keer wel minder zijn. Maand later opnieuw zelfde verhaal. In het weekend huisarts van wacht laten komen na flauwvallen. Vaststelling van ernstige bloedarmoede. Waarschijnlijk reeds van 1ste keer tijdens ziekenhuisopname waar het probleem volledig werd genegeerd. Dus ijzerpillen en op aanraden van dokter gestart met cerazette. Na 2 maanden opnieuw hetzelfde. Weer 11 dagen lang ongesteld. Bloedverlies was minder, maar nog steeds met veel stolsels. Ben het grondig beu. Herstel van longembolie en mentale impact hiervan is op zich al zwaar. Net als het telkens fysiek en mentaal wat beter gaat, komt de opdoffer van de menstruatie die alle vooruitgang weer teniet doet. Ook de bloedarmoede heeft een zware impact op je energieniveau. Ben nu al 4 maanden niet aan het werk en zie geen vooruitzichten op beterschap. Xarelto is levensreddend maar de bijwerkingen en complicaties ontstaan vanuit de bijwerkingen (bloedverlies, bloedarmoede, vermoeidheid, haarverlies, vocht ophouden, spijsverteringsproblemen, depressie) verminderen sterk de levenskwaliteit. Helaas hebben specialisten hier weinig oor naar. Eind oktober zal beslist worden of ik mag stoppen met xarelto. Mogelijk moet ik het levenslang nemen. Dat zie ik echt niet zitten.

05-03-2020 | Man | 45