mening

Mirena

levonorgestrel

Bij  LongembolieX

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1113 meningen)
Menstruatiepijn (206 meningen)
Plaatsen spiraal (84 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

31-01-2013

Mirena (levonorgestrel)
Longembolie

Ik heb gister noodgedwongen een spiraal laten plaatsen omdat ik na verandering van de ene pil naar de andere pil meerdere longembolieen gehad heb. Ik vond het verschrikkelijk dat ik een spiraal moest mede door alle verhalen van pijn doen met plaatsen en dergelijke. Vandaag, een dag na het plaatsen heb ik nog steeds een tevreden gevoel. Het plaatsen vond ik heel erg m[lees meer...]eevallen. Geen verdoving niks gehad en het was even vervelend maar daar bleef het bij voor mij. Geen erge pijn of iets. Dacht ook echt van is dit alles? Gister beetje krampjes gehad maar gewoon alles gedaan, boodschappen enz. Vandaag een dag verder, nergens last van, geen pijn, geen kramp, niks. (Ik heb geen kinderen) Tot nu toe ben ik tevreden maar dat kan ik eigenlijk nog niet beoordelen. Wil alleen wel zeggen dat bij sommige mensen het zetten dus ontzettend meevalt. Ik heb me op en top proberen te ontspannend, qua ademhaling, ergens anders met je hoofd proberen te zitten en voor mij heeft dat misschien wel extra geholpen. Ik zal over een tijd nog wel weer een keer een reactie plaatsen om te kijken hoe ik er dan over denk. Maar voor nu: niet alleen laten afschrikken door negatieve ervaringen, er zijn ook genoeg positieve ervaringen te vinden.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum