rivaroxaban

Longembolie (38 meningen)
Trombose (37 meningen)
Atriumfibrilleren (14 meningen)
Bloedverdunnen (6 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

30-07-2021 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Xarelto voorgeschreven na aanval van atriumfibrileren. In eerste instantie weet ik mijn somberheid, slapeloosheid en angstklachten aan de diagnose. Nadat ik ivm extreme duizeligheid (gevoel van steeds om te kunnen vallen, in een winkel met spiegels evenwicht volkomen kwijtgeraakt) en eetproblemen (totaal geen eetlust en snel gewichtsverlies) gestopt was met Xarelto verdwen[lees meer...]en ook mijn somberheid en angstklachten als sneeuw voor de zon en ook de energie en eetlust kwam binnen een week terug. De klachten namen toe na langer gebruik. Nu over op edoxaban en binnen een week dezelfde stemmingsstoornis gerelateerde klachten (somber, angstig, niet slapen en geen eetlust en energie). Blijft zoeken naar iets anders. Voor preventieve medicatie zijn deze bijwerkingen voor mij onacceptabel. Ik wil niet perse een lang leven, maar wel kwaliteit van leven.

02-07-2021 | Vrouw | 68

01-05-2021 | Man | 64
Bloedverdunnen
Preventief gebruik bij af en toe hartritmestoornissen stoornis. Totaal geen bijwerkingen.

19-04-2021 | Man | 75
Bloedverdunnen
Heb reeds 2 trombones gehad, gelukkig met redelijk goede afloop, gelukkig ! Ga eerstdaags aan mijn cardioloog vragen om deze XARELTO te vervangen door een ander medicament , ben echt bang geworden hiervan .

07-04-2021 | Vrouw | 38
Longembolie
2 x trombosebeen. Laatste x meerdere longembolien in beide longen. FVL nu levenslang bloedverdunners. Heftige bijwerkingen van medicatie. Vooral hoofdpijn en zware benen hielden lang aan. Er is na longembolie post- trombotische benen vast gesteld. Dit was gelijktijdig toen ik starte met xarelto. Ik had hele zware benen en vreemde verkleuringen op mijn benen. Echter nu ik[lees meer...] langer dit middel slik is ook dit weer beter geworden. Ik blijf erbij dat dit eerst is verergerd toen ik begon met dit middel. Langzaam zijn bijna alle bijwerkingen verdwenen. Wel ben ik nog snel vermoeid en mijn energielevel is nog steeds niet op pijl. Of dit nog bij de bijwerkingen hoort weet ik niet. Nadeel is dat een klein wondje lang kan na bloeden en Snel weer open kan raken. Voordeel is dat ik gewoon alles kan eten en drinken, geen trombosedienst taferelen en het gebruiksgemak.

23-03-2021 | Vrouw | 47
longenbolie in het verleden

23-03-2021 | Vrouw | 56
Atriumfibrilleren
Hallo zijn erg ook mensen die ernstig jeukende blaadjes krijgen van Xarelto?? Evenals gewrichtspijnen, en ontzettend dikke benen en enorm moe

28-02-2021 | Man | 69
Bloedverdunnen
voor mij meest slechte bloedverdunner. Een ongekende intense moeheid. van de bank naar keuken was te veel. piepende ademhaling. oedeem benen enz enz

04-02-2021 | Vrouw | 62
Longembolie
Oktober 2020 meerdere longembolieen zonder aanwijsbare oorzaak. Slik nu (waarschijnlijk levenslang) xarelto en heb totaal geen bijwerkingen. Had het eerder 2 jaar geslikt bij boezemfibrileren en toen ook geen last van bijwerkingen.

11-01-2021 | Man | 73
Longembolie
Gestart met 2 X 15 mg i.v.m dubbele longembolie na 2 maanden overgegaan op 20 mg. Geen problemen en/of bijwerkingen o ondervonden. Middel werkt na volle tevredenheid.

10-01-2021 | Vrouw | 50
Trombose

01-01-2021 | Vrouw | 44
Complicatie na operatie
Na knieoperatie een aantal dagen gebruikt. Ik kreeg wel last van misselijkheid. Ik weet niet zeker of het van dit medicament of van de celecoxib was.

03-12-2020 | Man | 71
Nergens last van.

26-10-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Nou, ik weet niet hoor. Gebruik dit middel al een aantal weken voor mijn arm trombose. Maar het helpt voor geen meter. Ik heb nog steeds erg veel pijn aan mijn arm, dik opgezwollen en brandende aders. Plus dat mijn rechterarm hetzelfde heeft. Ik slikte al meer dan een jaar 10 mg, maar dat heeft niet kunnen voorkomen dat ik opnieuw trombose heb gekregen. Nu 20 mg, maar het [lees meer...]werkt echt helemaal niks. Lijkt wel of ik imuun er voor ben. Je zou zeggen met zo’n hoge dosis dat het met gemak zou moeten werken. Maar nee dus.

09-10-2020 | Man | 79
rivaroxaban (20mg)
Xarelto heeft veel bijwerkingen en is de duurste bloedverdunner; 66,-eu voor 28 tabletten, gaarne info voor een goed en beter middel.

02-10-2020 | Man | 56
Longembolie
in 2010 voor het eerst, zonder aanleiding een longembolie gehad. Eén week in het ziekenhuis gelegen en begonnen met het slikken van acenocoumarol bloedverdunners. Geen bijwerkingen hiervan, maar wel vervelend, dat ik om de week bij de trombosedienst langs moest. Na een half jaar mocht ik van de longarts stoppen met de bloedverdunners, omdat hij van mening was, dat ik gew[lees meer...]oon een keertje pech had gehad en de kans op herhaling minimaal was. Diverse malen terug gegaan naar de huisarts en longarts, omdat ik maar last bleef houden van kortademig- en benauwdheid. Helaas werd ik in 2017 wederom getroffen door een longembolie, deze keer kreeg ik Xarelto 15mg voorgeschreven. Daar was ik erg blij mee, want dan hoef je in ieder geval niet meer langs de trombosedienst voor controle. Echter had ik de eerste twee tot drie maanden veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Na een jaar is de dosis verlaagd naar 10mg per dag. Van hoofdpijn heb ik niet zoveel last meer van, echter de klachten van duizeligheid en droge mond is van blijvend aard.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum