Xarelto

Atriumfibrilleren (10 meningen)
Bloedverdunnen (2 meningen)

26-05-2019

Xarelto (rivaroxaban)

11 april 2019 kreeg ik een darmonderzoek. 9 april moest ik stoppen met Xarelto. 14 april 2019 mocht ik het medicijn weer innemen. Zondagnacht kreeg ik bloeding en moest ik naar het ziekenhuis. Er was een wondje bij het verwijderen van een poliep. 16 april is dit via 3 nietjes hersteld. Kan dit het gevolg zijn van het medicijn? De dagen na de ingreep heb ikm geen last[lees meer...] gehad.
09-05-2019

Hartritmestoornis

8 mei 2018 ben ik als gevolg van een hartritme stoornis in het zkh beland. Werd met Bisoprolol en Xarelto 20 mg naar huis gestuurd. 14 december 2018 heb ik een buikperatie ondergaan. De chirurg was geschrokken van de ernstige bloeding tijdens de operatie. Terwijl ik toch vlgs afspraak 2 dagen voor de operatie gestopt was met de medicatie Xarelto. Er is na een bezoek bij [lees meer...]de cardioloog geen controle meer nodig. Via de huisarts wordt er een keer per bloedgeprikt. Ik maak me zorgen, als er plotseling iets gebeurd en ik een bloeding krijg.
02-05-2019

Longembolie

Nadat ik met dit medicijn begonnen was al snel beroerd,diaree,pijnlijke gewrichten,zware benen en armen.Toen gestopt en Pradaxa 2 x daags 150 mg voorgeschreven gekregen,nog ergere klachten, en uiteindelijk weer terug naar Xarelto eenmaal daags de 20 mg. Nu leefbaar,ook belangrijk om een maagbescheremer te gebruiken bij deze medicatie.
26-04-2019

Longembolie

Met masale longembolieen in het ziekenhuis gekomen en na 2 dagen heparine over op 2 x daags 15 mg, vervolgens na een periode 20 mg en nu op 10 mg wat ook weer scheelt als het gaat over risico's qua bloedingen. Ik heb geen bijwerkingen gehad . Ik vind het een prima medicijn.
03-04-2019

Aortaklep aandoening

Persantin 200 Mg gestopt omdat het zoals ik nu heb ontdekt,uit de handel is omdat het zo goed is,nu xeralto 10 Mg,in je hoofd voel je je beter maar in de benen totaal niet,van buik tot ondervoeden bloedende vlekken die later blauw worden ,bij het staan is het ergste en zitten kan ze ook niet meer
03-04-2019

Longembolie

Ik ben COPD patient en heb een bloedvat vernauwing in mijn been,voor de bloedvaten had ik ascal als bloedverdunner,recentelijk ging er iets niet goed met mijn longen, de puffers werkten niet meer en veel pijn met bloed ophoesten,naar de huisarts en longfoto moeten laten maken.De volgende dag zat ik al op de polie longziekten,spirometrie,bloedonderzoeken en de volgende dag [lees meer...]CT scan,uitslag longembolie pfffff,onmiddelijk stoppen met de ascal en Xarelto slikken 2x daags 15 mg.Al snel voelde ik mij niet goed,ook de ontslasting ging richting diaree plus veel buikpijn, na 2 weken overal pijn in mijn gewrichten kon steeds slechter lopen en een dood gevoel in mijn linker vingertopje,ik durf dit middel nu niet meer te gebruiken en ben weer even terug gegaan naar de ascal totdat ik contact heb met de huisarts of longarts
28-03-2019

Factor V Leiden

Slik al 7 jaar acenocoumarol en op advies van hematoloog in aug 2018 overgestapt zodat ik nooit meer hoefde te prikken. Zelf had ik daar niet veel problemen mee omdat ik om de 8 weken naar de Trombosedienst ging. Uiteindelijk in augustus overgestapt en na 3 weken ontstonden de klachten. Dit heb ik 1,5 maand aangekeken en toen aan de bel getrokken. Diverse onderzoeken gehad[lees meer...], maar kwam niks uit. Totdat ik bij de HA aangaf of het niet de overstap naar de nieuwe medicijnen kon zijn. In overleg met hematoloog in november gestopt en terug gegaan naar Acenocoumarol. Klachten werden snel minder, maar opgeblazen gevoel heeft nog tot eind december parten gespeeld. Lichaam is nu gevoeliger voor opgeblazen gevoel tijdens maandelijkse cyclus. Terwijl ik dat nooit gehad heb! Overigens bij Xarelto tijdens maandelijks cyclus meer bloedverlies, terwijl dat bij acenocoumarol nooit was. Voor mij dus geen Xarelto!
26-03-2019

Hartritmestoornissen

20-03-2019

Aangeboren hartafwijking

Jaren geen medicijnen gebruikt voor mijn aangeboren hartafwijking. Van de cardioloog Xarelto voorgeschreven gekregen omdat ik het spuiten echt niet zag zitten. Op de standaard bijwerkingen, zoals blauwe plekken en snel/meer bloeden na geen bijwerkingen! Laatst vergeten in te nemen en nu merk ik toch dat mijn lichaam het vele malen beter doet met deze medicijnen inplaats va[lees meer...]n zonder.
14-03-2019

Longembolie

Ik adviseer xarelto niet tbv bloedverdunnend, levensgevaarlijk. Zit nu al enkele dagen in ziekenhuis om te revalideren na mijn hersenbloeding. Revalideren om weer normaal te kunnen bewegen, praten kijken etc.
15-02-2019

Bloedverdunnen

Ik was het helemaal zat dat ik steeds moest laten prikken. Ze kregen het niet goed onder controle.
06-02-2019

Trombose

Na klachten van zwelling bij de enkel is het been gezwachteld door een fleboloog na controle met een echo die mij xarelto voorschreef..De eerste 2 dagen had ik een beetje zweverig gevoel .De derde dag kon ik sommige woorden niet herinneren(hoorde ik achteraf) Op de 4de dag kreeg ik problemen met spreken en handelingen.Dit begon om 10 Uur 's morgens onmiddelijk contact op[lees meer...]genomen met de huisartsenpost die het niet ernstig vonden en het advies gaven maar te bellen als het erger zou worden.Omdat het erger werd Om 15 uur weer gebeld et hetzelfde advies. Om 19 uur weer gebeld en kreeg ik hetzelfde te horen.Omdat ik toen kwaad werd zou een arts mij binnen een uur terugbellen,deze deed dat gelukkig na 10 minuten en kon ons meteen ontvangen.Na een klein onderzoek meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis ( neurologie) waar een beroerte werd geconstateerd.Dus dank zij de bemiddeling van de huisartsenpost en de onkunde van de telefonisten daar is de behandeling 10 uur later begonnen dan gewenst is Uiteindelijk is de voorlopige conclusie dat het middel op een heleboel plaatsen in de hersenen beschadigingen heeft aangericht maar hoe is nog niet duidelijk omdat stolsels vanuit de benen niet in de hersenen kunnen komen tenzij er ergens een lek b.v. tussen de hart boezem zit maar dat blijkt niet het geval te zijn want mijn vrouw wordt nu ongeveer binnenste buiten gekeerd voor onderzoeken om de oorzaak te ontdekken.
27-12-2018

Hartkloppingen

Kreeg na atriumfibrileren dit middel voorgeschreven in 2014. Eerste jaar weinig problemen. Na verloop van tijd 's morgens bloedsmaak in de mond. Afgelopen jaar bloed in de urine en bloed tijdens orgasme. Bij huisarts geweest en na enkele tests geconcludeerd, dat dit het gevolg was van de bijwerkingen van xarelto. Nu bij tijd en wijle bloed opgeven vooral 's morgens. [lees meer...]Van de zomer tijdens frisbieen enorme pijn in rechterarm en grote bloeduitstorting. Twee weken zoet mee geweest. Het grote nadeel van deze bijwerkingen is, dat als je werkelijk iets hebt waarbij je bloed opgeeft of bloed uit je geslachtsorganen komt denkt "het zal wel van de xarelto komen.
25-12-2018

Longembolie

maandag avond 13-03-2017, ineens pijn in mijn linker kuit, heupen en knieen. kan bijna niet lopen. ook last van mijn ribben zowel op de rug als voorkant, hoesten doet pijn, lijk ook wat kort ademig. dinsdag nog steeds zelfde. woensdag. heupen en knieen ok, maar linker kuit doet heel erg pijn en is savonds dikker als de andere, ook heb ik pijn in mijn linker been aa[lees meer...]n de achterzijde, diep in het been. pijn in ribben is inmiddels weg. donderdag, nog steeds enorm veel pijn in mijn kuit en bovenbeen links. vrijdag naar de dokter, trombose been ? vrijdag. dokter geweest, moest bloed prikken voor d-dimer, moet 500 of lager zijn, ik had 1300 dus gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis, echo gehad van been ader, linker been. was helemaal open, dus geen trombose. ook weer bloed geprikt maar niks gehoord van een uitslag ? mag weer naar huis. zaterdag. word wakker sóchtends, met vocht in mijn kuit, duidelijk putjes op voorzijde scheenbeen. kuit doet verschrikkelijk pijn bij wakker worden en bewegen. tramadol werkt niet. ibruprofen zakje genomen, lijkt wat te helpen. kuit is 2 tot 3 centiemeter dikker als andere kuit. 29-03-2017 nog steeds vocht in me scheenbeen en enkel, hiel doet al een paar dagen zeer, ook de pees onder me voet doet zeer. sinds 3 dagen rooie bultjes op mijn scheenbeen, en het jeukt. 30-03-2017 s,avonds laatste rondje met de hondjes, ineens adem halen als of ik de maraton gelopen heb, benouwd op de borst. gewogen voor ik naar bed ging rond 02.00 uur 104.9 kilo. de hele nacht geplast sochtends rond 09.00 uur 101.8 3.1 kilo afgevallen aan vocht. 31-03-2017 hoopte dat het adem halen 1 malig was, maar helaas, de hele dag al last van heftig ademen bij lichte inspannig, wandelen met hondjes. thuis viel het op dat 1 trap oplopen, en dan helemaal buiten adem zijn, duurt 5 minuten of langer voordat het stabiel is, ( HARTFALEN ?) hyperventilatie ? 02-04-2017 nog steeds ademhalings problemen bij wandelen, en pols rond de 110 tot 120, beetje korts 38.5 graden. het fluit/piept vreselijk in mijn oren, eet slecht en weinig ,door algeheel slecht voelen. pols zakt ook niet , alleen als ik geslapen heb is hij iets lager. ................................................................................................................................................. 04-04-2017 dinsdag, weer naar het ziekenhuis, longfoto goed, ct scan, zware long embolie rechts en links, rond 18.00 uur kreeg ik een injectie met fragmin en moest een nachtje blijven, rond 18.10 gaat het goed fout met mij, embolieen schieten los en ik kom te overlijden, na hartmassage en injectie met adrenaline en dat spul trombolyse om embolien te vernietigen, zijn ze 3 uur bezig om mij stabiel genoeg te krijgen. vervolgens op de i,c, 24 uur lang leggen heigen 300x per minuut, meerdere keren afscheid genomen van mijn vrouw, en ook besloten, dat als het weer gebeurd, het beter zou zijn om te sterven, vind ik persoonlijk !! na +- 48 uur zijn mijn waardes allemaal weer als nieuw en word er besloten dat ik na 64 uur naar de long polie gaat, dit i.v.m de trombolyne die ik gekregen heb, die zorgen voor bloedlongen en andere problemen. eerste 4 dagen vaak bloed opgehoest. 10-04-2017 na 6 dagen mag ik al weer naar huis, weeg nu 99.5 kilo zuurstof zit op 96 tot 99, bloeddruk van een jonge god, wat een hel was het om dit mee te maken !!!
22-12-2018

Trombose

Ik man 70 j kreeg na half jaar 20 mg xarelto hevige steken in polsen vingers en schouders na 1week acenocoumarol was de pijn weg is wel lekker gr
21-12-2018

Hartkloppingen

Gestopt met Xarelto nu nieuw medicijn , Pradaxa , zelfde probleem ,zit nu te wachten op een ander medicijn dus ...afwachten

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum