ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-07-2018

Longembolie

Werd wakker met pijn in de kuit, na 1 week naar de dokter, die een d,dimeer test liet doen, om te kijken of ik trombose had, werd gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo van mijn kuit aders, maar ze konden niks vinden. Na 2 weken kreeg ik last met wandelen van mijn luchtwegen, ademde erg zwaar alsof ik hard had gelopen. Dus weer naar het ziekenhuis, na een ct[lees meer...] scan bleek ik een dubbele long embolie te hebben. Dus ik werd opgenomen, onderweg naar mijn kamer ging het niet goed met mij en raakte weg en kwam weer bij, en 5 minuten later lag ik op de intensive care, daar kreeg ik te horen dat mijn rechter long het niet meer deed en mijn linker long nog 30%, ik kreeg trombolise toegedient , een soort accuzuur in je aders, das er op of er onder, werd mij verteld. 5 minuten later was ik dood, de hele zooi schoot los en het hart had te weinig zuurstof, na reanimatie was ik er weer, toen had ik het pas echt benauwd, longen waren hellemaal kapot op dat moment. Na 3 dagen intensive care terug naar normale kamer, en kreeg ik spuitjes en xarelto pillen. Eerst 3 tot 4 weken 2x 15 mg, daarna 1x 20 mg. Heb de eerste 10 dagen veel bloed opgehoest, maar dat was van de longembolie, nu zit ik bijn 1.5 jaar aan de xarelto en bevalt prima, heb wel lichte bloeding gehad uit neus ,tong, en anus, was wel allemaal direkt in de zomer. Na onderzoek is gebleken dat ik faktor v leiden heb. Na mijn halfjaar controle ben ik er 100 % van genezen zonder schade, volgens de long arts komt dit omdat ik mijn hele leven sport. Vond het een hele nare ervaring en heb de eerste maand nachtmerries gehad. Maar ja we leven nog ! Ik sport weer en doe alles, en hoop dat ik het niet meer hoef mee te maken.
23-07-2018

03-06-2018

Longembolie

Ik kreeg Xarelto voorgeschreven vanwege longembolieën. De eerste 3 weken 2x15 mg per dag, daarna 1x20 mg per dag. Meteen nadat ik uit het hospitaal was kreeg ik zware vaginale bloedingen. Ik was in de veronderstelling dat ik menstrueerde, en ik was erop voorbereid dat ik zwaardere bloedingen zou krijgen dan normaal. Na 2 weken onverminderd bloeden toch maar eens naar de hu[lees meer...]isarts geweest, die stelde mij gerust: het was volgens hem volkomen normaal. Na 3 weken bloedingen begon ik mij duizelig en moe te voelen. Het bloeden werd niet minder, ik moest elk uur mijn maandverband vervangen, dag en nacht. Nogmaals naar de huisarts, bloed laten onderzoeken. Hemoglobinegehalte was normaal volgens de dokter (11,5 g/dl). Ik heb toen zelf opgezocht hoe hoog mijn hemoglobine 3 weken daarvoor geweest was: 16,2 g/dl, dus de hb waarde was serieus gezakt in 3 weken tijd. Dan ben ik maar op eigen houtje naar de spoed gereden: mijn hb waarde was ondertussen gezakt naar 9,4 g/dl. Onmiddellijk gestopt met Xarelto en overgeschakeld op spuiten Clexane, maar ik ben nog 2 dagen hevig blijven bloeden (men beschikt blijkbaar over geen middelen om het bloeden te stoppen, dus je kan enkel afwachten) , uiteindelijk is de hb waarde gezakt naar 7,3 g/dl, en heb ik een bloedtransfusie gekregen. Toen is het bloeden gelukkig gestopt. Ondertussen heb ik een operatie ondergaan aan de baarmoeder om de oorzaak van het bloeden weg te nemen, en - zeer tegen mijn zin - terug met Xarelto gestart, aan een lagere dosis van 15 mg/dag. Voorlopig geen bloedingen meer gehad.
28-05-2018

Trombose

voor de 3x in 5 jaar tijd bloed proppen tot 2 maal toe gehad in m'n longen dit x in mn linker been en arm... in het verleden gebruikte ik een ander middel dat voor mij veel beter werkte geen bijwerkingen en voelde me al snel weer goed,,, met dit middel voel ik me ziek en beroerd en vind de bijwerkingen erg vervelend heb dus besloten mijn dokter te vragen te mogen stoppen[lees meer...] met deze troep en weer terug te gaan op m'n oude medicijnen. ik vind dat er te veel bijwerkingen zijn... en naar uitgebreid opzoek te zijn geweest naar d erisico's van dit medicijn wil ik er absoluut niet mee door gaan.. Uit amerikaans onderzoek ik duidelijk naar voren gekomen dat dit medicijn wel regelmatig checks nodig heeft..
17-04-2018

Longembolie

9 januari opgenomen op IC met masale longembolieën, re.trombosebeen en vergroot rechterhart. Eerst 2 dagen op de heprine gezeten daarna over op Rivoroxaban. Ik heb geen bijwerkingen van de medicijnen. Erfelijkheid Factor V Leiden geconstateerd ook in familie veelal aanwezig, ik ben heterozygoot. Arts zegt dat ik zou kunnen stoppen in juli maar ik weet niet of ik daar nou [lees meer...]blij mee moet zijn. De kans op terugkeer of preventief medicatie blijven gebruiken en kans kunnen hebben op bloedingen? Ik weet het nog niet.
15-04-2018

Atriumfibrilleren

Makkelijk medicijn.Vervelende bijwerkingen.Moet het levenslang innemen.
10-04-2018

Herseninfarct

Ik vind de bijwerkingen erg vervelend, blijf me daardoor patiënt voelen
10-04-2018

Hartritmestoornissen

Prima medicijn.
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!