Xarelto

Atriumfibrilleren (11 meningen)
Bloedverdunnen (2 meningen)

15-01-2020

Hartritmestoornissen

Ik gebruikte eerst het medicijn Apixaban 2x daags.Omdat je Rivaoxaban maar 1x daags hoeft in te nemen over gestapt op dit medicijn.Binnen 3 weken gelijk spontaan een bloedneus. In 3 jaar tijd bij het gebruik van Apixaban nog nooit een bloeding gehad.Gelijk weer over gestapt op Apixaban 2x daags.Moet je niet hebben bloedingen.
07-01-2020

Xarelto (rivaroxaban)

Na een zware hersenbloeding zit ik al jaren bij de trondosedienst maar mijn neuroloog raden mij aan dit mwdicein te proberen
26-12-2019

23-12-2019

Xarelto (rivaroxaban)

Eerder Acenocoumarol gehad met bijbehorende regelmatig bloed prikken voor controle. Met Xeralto is dat niet nodig geweest. Al na een dag effect merkbaar door wegtrekken pijnscheuten. Totaal 3 maanden gebruikt.
20-12-2019

Longembolie

Na 2 maanden door lopen met trombose, uit eindelijk ook long embolie gekregen in de ernstigste vorm ruiter embolie, direct xarelto 30mg gekregen, na 5 dagen ziekenhuis hebben ze het vermindert naar 20mg, 2 maanden later kreeg ik long bloeding ook dit hebben ze opgelost in het ziekenhuis, maar toen zijn ze overgegaan op 10mg, nu weer 2 maanden later toch maar weer naar 20m[lees meer...]g, want de trombose kwam terug. helaas heb ik te horen gekregen dat ik het dus de rest van mijn leven moet slikken, maar als dat geen verdere problemen oplevert dan ben ik enorm tevreden, kort om ik ben erg positief over xarelto !
22-10-2019

Longembolie

Na enkelbreuk niets tegen trombose gekregen. Uiteindelijk dubbele longembolie...toch maar xarelto. Na een paar maanden slikken waren de vermoeidheidsverschijnselen tot een dieptepunt gedaald en zag ik ineens erg geel, na veel bloedonderzoek zijn we uitgekomen bij een bijwerking van de xarelto. Mijn lever werd iedere dag een beetje meer vergiftigd. Per direct gestopt en nu [lees meer...]weer op gaan knappen.
15-10-2019

14-10-2019

02-10-2019

Trombose

Er is bij mij een trombosebeen geconstateerd (DVT). Het begon op vakantie met enorme pijn in mijn kuit, 2 dagen later terug gevlogen uit Rhodos en direct naar de huisarts gegaan. Deze stuurde mij door voor een echo waaruit een DVT zichtbaar was. Ik heb meteen voor 3 weken 2 x daags 15 mg Xarelto gekregen, na deze 3 weken moet ik (op 4 oktober aanstaande) overstappen op 1 x[lees meer...] daags 20 mg gedurende 5 maanden (incl. dragen steunkous) Mijn been was niet dikker of verkleurd. Dankzij de oplettendheid van mijn plaatsvervangende huisarts is mij waarschijnlijk een hoop ellende bespaard.
13-08-2019

Hartritmestoornissen

had vroeger nooit hoofdpijn, nu dagelijks druk in mijn hoofd.
24-07-2019

Hartritmestoornis

vanaf het begin begonnen de duizelingen. daarna fikse hoofdpijn. ook nog een keer gevallen met alle gevolgen. een tijd gedacht dat ik een hersenschudding had maar weet nu heel zeker dat her van xeralto komt. nu nog de artsen overtuigen en die willen tot nu toe niet luisteren.
20-07-2019

Hartkloppingen

in het begin was ik blij dat ik niet meer elke keer geprikt moest worden na het stoppen van coumarol. Later kon ik bijna niet meer lopen van de pijn in voeten, kuiten, knieeen en handen.
08-07-2019

Boezemfibrilleren

Eerste dag gebruik Xarelto, bloed in mijn urinestoma. Na 5 dagen via huisarts naar AvL: geen kanker. Bloeding na enkele dagen gestopt. Dat ging enkele jaren door: soms wel bloed, dan weken niet. Sinds 6 weken is het bloeden niet meer gestopt, urine werd donkerrood. Kreeg bloedarmoede. Staalpillen gehad. Moest van de HA weer beginnen met Xarelto. Urine veranderde i[lees meer...]n bloed. Direct voor altijd gestopt met dit middel. Ik weet nu ook dat er geen tegen middel is voor Xarelto, dus bij inwendige bloeding door val of onverwachte spoedoperaties niet te stoppen bloedverlies. Dan ga je hemelen.
20-06-2019

Trombose

Ik heb DVT en moet levenslang tabl slikken, omdat ik dit al voor de 3de x heb.Ben sinds December 2018 hiermee begonnen.Ben er erg tevreden over.
26-05-2019

Xarelto (rivaroxaban)

11 april 2019 kreeg ik een darmonderzoek. 9 april moest ik stoppen met Xarelto. 14 april 2019 mocht ik het medicijn weer innemen. Zondagnacht kreeg ik bloeding en moest ik naar het ziekenhuis. Er was een wondje bij het verwijderen van een poliep. 16 april is dit via 3 nietjes hersteld. Kan dit het gevolg zijn van het medicijn? De dagen na de ingreep heb ikm geen last[lees meer...] gehad.
09-05-2019

Hartritmestoornis

8 mei 2018 ben ik als gevolg van een hartritme stoornis in het zkh beland. Werd met Bisoprolol en Xarelto 20 mg naar huis gestuurd. 14 december 2018 heb ik een buikperatie ondergaan. De chirurg was geschrokken van de ernstige bloeding tijdens de operatie. Terwijl ik toch vlgs afspraak 2 dagen voor de operatie gestopt was met de medicatie Xarelto. Er is na een bezoek bij [lees meer...]de cardioloog geen controle meer nodig. Via de huisarts wordt er een keer per bloedgeprikt. Ik maak me zorgen, als er plotseling iets gebeurd en ik een bloeding krijg.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum