Ervaringen met Xarelto

Longembolie (47 meningen)
Trombose (44 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

25-01-2024 | Vrouw | 74
Bloedverdunning
Ik twijfel of het medicijn toch wat te zwaar is. Vraag het nog eens aan mijn arts

14-01-2024 | Vrouw | 48
Longembolie
Na Dubbele longembolie en longinfarct slik ik nu 3 maanden xarelto 20 mg .Na 3 maanden steeds erger wordende spierpijn. Bij zitten en liggen. In de rug onderrug, maar soms ook benen armen en boven rug. Ik wandel iedere dag, doe oefeningen . Ga naar de fysio naar de.masseur...niets helpt. Slaap slecht maar een paar uurtjes per nacht. Is er dan echt geen alternatief? Ik ka[lees meer...]n wel janken...Ik zie t niet meer zitten. Huisarts heb ik niks aan die zegt dat ik moet blijven bewegen maar diezelfde huisarts heeft mij terwijl ik een longinfarct had en bij haar in de behandelkamer zat weggestuurd naar huis met dat het niks was...moest meer sporten. Na 5 dagen opgenomen in het ziekenhuis maar alleen omdat ik niet meer kon van de.pjjn en een foto eiste. Daarop was te zien dat de.longen vol liepen. En het kwaad was al geschiet. Maar nu die spierpijnen in mijn lijf en soms t gevoel dat er kleine adertjes of spiertjes krassen wat overigens niet zeer doet. De spierpijnen zijn ondragelijk. Ik beweeg wandel oefeningen.

12-12-2023 | Man | 71
Atriumfibrilleren
Voor een coloscopie moest ik stoppen met de inname van Xarelto. Ik had al maanden pijn in de heupen en bovenbenen bij lopen. Fietsen ging wel. Na een paar dagen mocht ik weer Xarelto slikken en toen merkte ik dat de pijn bij het lopen weer terug kwam. Vervolgens gestopt met het innemen en geen klachten meer.

20-11-2023 | Vrouw | 56
Trombose
Vanuit aderontsteking (door infuus) een trombose gekregen en begon met eliquis, daarvan kreeg ik migraine. Toen over op heparine prikken en werd bont en blauw, dus werd hem niet...toen op dit xarelto goedje sinds een paar dagen. Al snel overal jeuk, en pijnlijke stijve gewrichten, en niet vooruit te branden. Nu zag ik net ook dat ik bij mijn enkels vocht vast houd ( die o[lees meer...]ok al ineens pijn deden). Pfff. Met een beetje geluk hoef ik dit maar 4 weken te nemen. Want ben ook wel wat huiverig geworden na het lezen van reacties, en klaar met deze bijwerkingen.

13-11-2023 | Vrouw | 66
rivaroxaban (15mg)
Trombose
nu 14 pillen op..eigenlijk voel ik mij beter dam al jaren..Ik had trombosebeen en keer Xarelto .Ik heb al jaren tintelende handen..Nu zei ,ik tegen mijn man..ze tintelen niet meer...Mijn pijn in been is weg..Hopen dat het zo blijft..Nu nog tevreden

04-11-2023 | Vrouw | 61
Trombose
Na een verwaarloosde trombose in de coronatijd en na pas acht maanden werd er een bloedonderzoek gedaan waaruit bleek dat t toen in 2021 toch trombose was en geen lipoedeem. Ik kreeg toen xarelto 20 mg en meteen na de eerste pil ging t al niet zo goed, dat bleef zo en na de zevende pil wordt ik algeheel niet in orde en ben onder de douche gaan staan, toen begonnen mijn ben[lees meer...]en ontzettend groot te worden en sprongen er hele grote wonden in mijn benen onder de knie. Kon mijn benen niet meer oplichten en ben in paniekstoornis de dokter op gaan bellen maar die wilde niet komen. Na een lang drama van bijna drie maanden kwam er door toedoen van thuiszorghulp een andere dokter die besloot dat ik meteen naar t ziekenhuis moest. Toen klopte mijn hart al steeds langzamer, en had ik t gevoel dat ik was aan t sterven. Twee maanden in t ziekenhuis gelegen en een hele grote wond onder de voet ging niet zo snel dicht dat heeft ook nog zes maanden geduurd. NA MIJN ERVARING MET XARELTO 20 MG ZEG IK DAT IK DAT GEEN MEDICIJN VINDT MAAR EEN LICHAAMSVERWOESTER. MIJN LICHAAM IS NOG STEEDS NIET IN ORDE EN IK HEB INMIDDELS EEN INVALIDEKAART OM MIJN AUTO TE KUNNEN PARKEREN OP EEN INVALIDEPLAATS. MAAR AUTORIJDEN LUKT NOG NIET OMDAT IK MIJN BEEN NIET GOED KAN OPTILLEN OM IN DE AUTO TE KUNNEN STAPPEN EN HEB NU ZOLANG EEN SCOOTMOBIEL TE LEEN. IK BEN HEEL ERG TELEURGESTELD IN DE DOKTER DIE DE XARELTO VOORSCHREEF WANT HIJ HEEFT NIETS MEER LATEN HOREN, TOEN IK HEM DE FOTO S STUURDE VAN MIJN BENEN. KIJK AUB UIT MET XARELTO 20MG DAT BLIJKT EEN FEIT!

02-11-2023 | Vrouw | 63
Trombose
Het is nu bijna 2 jaar geleden maar ik ben bijna gestorven door xarelto 20 mg. Ik heb er 7 tabletten van op en ik was lichamelijk ernstig gewond geraakt, onder de knie steeds nieuwe openspringende grote wonden, onder de voet groot gat waar al necrose uitkwam. Grote uitval van mijn gehele lichaam ondervonden en ik ben nu nog steeds niet goed hersteld en kan niet zo goed me[lees meer...]er lopen, heb nog steeds n probleem met plas ophouden! Ben nog steeds heel moe. De dokter verzwijgt wat er gebeurt is en wil er niet over praten. Had van xarelto hele grote benen gekregen en ik kan t aantonen met foto s van mijn benen, er werd zelfs gesproken over amputatie onder de knieën, de benen hebben ook nog een vreselijk verbrand gevoel gehad en zijn vuurrood geweest, plus ik heb alle gevoel verloren in bijde benen in t ziekenhuis twee jaar geleden, en ik heb een paar maanden geleden ook weer meegemaakt dat ik alle gevoel weer kwijt was in de benen. Xarelto heeft de kwaliteit van mijn leven verwoest na 7 tabletten van 20mg. IK VIND DIT GEEN MEDICIJN, MAAR EEN LICHAAMVERWOESTER ! Ik heb lixiana 60mg gekregen en ben daar ook niet zo blij mee door de bijwerkingen, heel moe veel spierpijn, bloed in urine en soms ophoesten in speeksel algehele zwakte gevoel en door extra vitaminen te gaan gebruiken ben ik ietsje minder moe. Ik gebruik GEEN XARELTO MEER! EN JAREN GELEDEN OOK TROMBOSE GEHAD EN HEPARINE GEKREGEN VAN INTERNIST EN TOEN BINNEN DRIE WEKEN OPGEKNAPT EN UIT T ZIEKENHUIS ONTSLAGEN ZONDER RESTVERSCHIJNSELEN!

22-09-2023 | Vrouw | 43
Trombose
Voor mij helpt het redelijk.

02-09-2023 | Vrouw | 74
Boezemfibrilleren
Ik moest van mijn cardioloog persé anti stolling slikken, omdat ik jaren ernstig boeemfiblireren had. Na jaren van ascal gebruik, waar ik geen last van had. eerst een middel gekregen waar ik zo duizelig van werd dat ik niet meer durfde fietsen en tv kijken of een boek lezen kon ik amper meer. Dus toen kreeg ik xarelto. Ik kreeg een pacemaker na his ablatie en moest dit m[lees meer...]iddel doorslikken. Ik heb geen last meer van de ritmestoornissen, maar van dit medicijn krijg ik steeds meer last van bijwerkingen. Ga de cardioloog zeggen dat ik wil stoppen en weer aan de ascal wil.

17-08-2023 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Gebruik inmiddels ongeveer half jaar Xarelto. Lekker klein pilletje elke ochtend tussen 07.30 en 08.00 uur. Ik kan niet nagaan wat de effectiviteit is. In ieder geval tot nu geen last van stolsels gehad. Ook geen enkele last van bloedingen of andere bijwerkingen. Ik ben niet moe, depressief, duizelig of duf. Wel af en toe een wondje die minuutjes langer doorbloed maar ach,[lees meer...] dat deert niet.

15-07-2023 | Vrouw | 70
Bloedverdunning
Ik ben ontevreden ,erste ker gebruiken 20mg ,dikker geworden wet niet of ik daarna beter ben ,maar veel bijwerkingen,bmben niet meer de persoon,als voor gebruik,ben veranderd in alle opzichten,beetje teleurgesteld zelfs.

02-06-2023 | Man | 69
Bloedverdunning
Naar aanleiding van het bericht van de NOS over Covid en geheugenverlies het volgende. Zou het ook aan het medicijn "XARELTO" (een bloedverdunner) te wijten zijn. Ik had dezelfde klachten die als maar erger werden, maar sinds ik van de "Xarelto" af ben ben ik weer bijna helemaal de oude. Wellicht kan er een uitgebreid onderzoek worden gestart. Natuurlijk ben ik b[lees meer...]ereid om dit naar buiten te brengen. Stel je voor dat de mensen die nu Xarelto slikken ineens een stuk beter worden?? Mvrgr,

29-04-2023 | Vrouw | 64
rivaroxaban (15mg)
Trombose
Na trombose xarelto gekregen ivm met eerdere allergische reacties op fraxiparine. Na 3 a 4 dagen roze urine en binnen een rode urine. Huisarts gebeld in paniek. Die verwees naar de bestaande afspraak bij de internist binnen een paar dagen. Deze zag de door mij meegenomen urine en verwees naar de uroloog waar ik pas na 2 maanden terecht zou kunnen. Na aandringen toch de ove[lees meer...]rschakeling naar fraxiparine en acounemarol gekregen. Na een dag of 3 was het bloed in de urine en pijn weg. Dus naar mijn idee was xarelto daar inderdaad de oorzaak van. Helaas voor mij begon toen de hel vd fraxiparine waarbij zoals ook i 2014 de jeuk en allergische rode huid opnieuw begon . Belachelijk is dat er kennelijk geen veilig alternatief is voor een trombose behandeling zonder dit gif fraxiparine te moeten gebruiken aan de start.

12-04-2023 | Man | 78
Atriumfibrilleren
+ 6 jaar geleden ook Atriumfibrilleren gehad.Toen geen bloedverdunners. nu een week geleden weer boezemfibrilleren. Naar het ziekenhuis en daar kreeg ik een infuus met een middel en gelukkig stopte het fibrilleren vrij snel. Nu aan de bloedverdunners(Xarelto) Heb nu al spierpijn, vooral linker been.Ben misselijk en vermoeider dan anders.Moet het gesprek met de arts nog aa[lees meer...]ngaan en kijken hoe nu verder. Lees heel veel negatieve boodschappen over dit middel. Krijgt een vervolg.gr

17-03-2023 | Vrouw | 68
rivaroxaban (10mg)
Longembolie
Slik al jaren bloedverdunners na een herseninfarct. Na een longembolie gewisseld naar Xarelto. Van af die tijd veel klachten. Ga volgende week naar de huisarts om overleg voor andere bloedverdunners ivm mijn klachten.

20-01-2023 | Man | 60
Atriumfibrilleren
Ben 4 maanden geleden begonnen met xarelto. Had in het begin geen last, maar nu ben ik geregeld kortademig, duizelig. Mijn boezemfibrilleren is onder controle, dus de noodzaak om xarelto te blijven slikken is er niet meer. Wil er daarom mee stoppen. Ga contact opnemen met mijn cardioloog.