Xarelto

Atriumfibrilleren (11 meningen)
Bloedverdunnen (2 meningen)

22-10-2019

Longembolie

Na enkelbreuk niets tegen trombose gekregen. Uiteindelijk dubbele longembolie...toch maar xarelto. Na een paar maanden slikken waren de vermoeidheidsverschijnselen tot een dieptepunt gedaald en zag ik ineens erg geel, na veel bloedonderzoek zijn we uitgekomen bij een bijwerking van de xarelto. Mijn lever werd iedere dag een beetje meer vergiftigd. Per direct gestopt en nu [lees meer...]weer op gaan knappen.
15-10-2019

14-10-2019

02-10-2019

Trombose

Er is bij mij een trombosebeen geconstateerd (DVT). Het begon op vakantie met enorme pijn in mijn kuit, 2 dagen later terug gevlogen uit Rhodos en direct naar de huisarts gegaan. Deze stuurde mij door voor een echo waaruit een DVT zichtbaar was. Ik heb meteen voor 3 weken 2 x daags 15 mg Xarelto gekregen, na deze 3 weken moet ik (op 4 oktober aanstaande) overstappen op 1 x[lees meer...] daags 20 mg gedurende 5 maanden (incl. dragen steunkous) Mijn been was niet dikker of verkleurd. Dankzij de oplettendheid van mijn plaatsvervangende huisarts is mij waarschijnlijk een hoop ellende bespaard.
13-08-2019

Hartritmestoornissen

had vroeger nooit hoofdpijn, nu dagelijks druk in mijn hoofd.
24-07-2019

Hartritmestoornis

vanaf het begin begonnen de duizelingen. daarna fikse hoofdpijn. ook nog een keer gevallen met alle gevolgen. een tijd gedacht dat ik een hersenschudding had maar weet nu heel zeker dat her van xeralto komt. nu nog de artsen overtuigen en die willen tot nu toe niet luisteren.
20-07-2019

Hartkloppingen

in het begin was ik blij dat ik niet meer elke keer geprikt moest worden na het stoppen van coumarol. Later kon ik bijna niet meer lopen van de pijn in voeten, kuiten, knieeen en handen.
08-07-2019

Boezemfibrilleren

Eerste dag gebruik Xarelto, bloed in mijn urinestoma. Na 5 dagen via huisarts naar AvL: geen kanker. Bloeding na enkele dagen gestopt. Dat ging enkele jaren door: soms wel bloed, dan weken niet. Sinds 6 weken is het bloeden niet meer gestopt, urine werd donkerrood. Kreeg bloedarmoede. Staalpillen gehad. Moest van de HA weer beginnen met Xarelto. Urine veranderde i[lees meer...]n bloed. Direct voor altijd gestopt met dit middel. Ik weet nu ook dat er geen tegen middel is voor Xarelto, dus bij inwendige bloeding door val of onverwachte spoedoperaties niet te stoppen bloedverlies. Dan ga je hemelen.
20-06-2019

Trombose

Ik heb DVT en moet levenslang tabl slikken, omdat ik dit al voor de 3de x heb.Ben sinds December 2018 hiermee begonnen.Ben er erg tevreden over.
26-05-2019

Xarelto (rivaroxaban)

11 april 2019 kreeg ik een darmonderzoek. 9 april moest ik stoppen met Xarelto. 14 april 2019 mocht ik het medicijn weer innemen. Zondagnacht kreeg ik bloeding en moest ik naar het ziekenhuis. Er was een wondje bij het verwijderen van een poliep. 16 april is dit via 3 nietjes hersteld. Kan dit het gevolg zijn van het medicijn? De dagen na de ingreep heb ikm geen last[lees meer...] gehad.
09-05-2019

Hartritmestoornis

8 mei 2018 ben ik als gevolg van een hartritme stoornis in het zkh beland. Werd met Bisoprolol en Xarelto 20 mg naar huis gestuurd. 14 december 2018 heb ik een buikperatie ondergaan. De chirurg was geschrokken van de ernstige bloeding tijdens de operatie. Terwijl ik toch vlgs afspraak 2 dagen voor de operatie gestopt was met de medicatie Xarelto. Er is na een bezoek bij [lees meer...]de cardioloog geen controle meer nodig. Via de huisarts wordt er een keer per bloedgeprikt. Ik maak me zorgen, als er plotseling iets gebeurd en ik een bloeding krijg.
02-05-2019

Longembolie

Nadat ik met dit medicijn begonnen was al snel beroerd,diaree,pijnlijke gewrichten,zware benen en armen.Toen gestopt en Pradaxa 2 x daags 150 mg voorgeschreven gekregen,nog ergere klachten, en uiteindelijk weer terug naar Xarelto eenmaal daags de 20 mg. Nu leefbaar,ook belangrijk om een maagbescheremer te gebruiken bij deze medicatie.
26-04-2019

Longembolie

Met masale longembolieen in het ziekenhuis gekomen en na 2 dagen heparine over op 2 x daags 15 mg, vervolgens na een periode 20 mg en nu op 10 mg wat ook weer scheelt als het gaat over risico's qua bloedingen. Ik heb geen bijwerkingen gehad . Ik vind het een prima medicijn.
03-04-2019

Aortaklep aandoening

Persantin 200 Mg gestopt omdat het zoals ik nu heb ontdekt,uit de handel is omdat het zo goed is,nu xeralto 10 Mg,in je hoofd voel je je beter maar in de benen totaal niet,van buik tot ondervoeden bloedende vlekken die later blauw worden ,bij het staan is het ergste en zitten kan ze ook niet meer
03-04-2019

Longembolie

Ik ben COPD patient en heb een bloedvat vernauwing in mijn been,voor de bloedvaten had ik ascal als bloedverdunner,recentelijk ging er iets niet goed met mijn longen, de puffers werkten niet meer en veel pijn met bloed ophoesten,naar de huisarts en longfoto moeten laten maken.De volgende dag zat ik al op de polie longziekten,spirometrie,bloedonderzoeken en de volgende dag [lees meer...]CT scan,uitslag longembolie pfffff,onmiddelijk stoppen met de ascal en Xarelto slikken 2x daags 15 mg.Al snel voelde ik mij niet goed,ook de ontslasting ging richting diaree plus veel buikpijn, na 2 weken overal pijn in mijn gewrichten kon steeds slechter lopen en een dood gevoel in mijn linker vingertopje,ik durf dit middel nu niet meer te gebruiken en ben weer even terug gegaan naar de ascal totdat ik contact heb met de huisarts of longarts
28-03-2019

Factor V Leiden

Slik al 7 jaar acenocoumarol en op advies van hematoloog in aug 2018 overgestapt zodat ik nooit meer hoefde te prikken. Zelf had ik daar niet veel problemen mee omdat ik om de 8 weken naar de Trombosedienst ging. Uiteindelijk in augustus overgestapt en na 3 weken ontstonden de klachten. Dit heb ik 1,5 maand aangekeken en toen aan de bel getrokken. Diverse onderzoeken gehad[lees meer...], maar kwam niks uit. Totdat ik bij de HA aangaf of het niet de overstap naar de nieuwe medicijnen kon zijn. In overleg met hematoloog in november gestopt en terug gegaan naar Acenocoumarol. Klachten werden snel minder, maar opgeblazen gevoel heeft nog tot eind december parten gespeeld. Lichaam is nu gevoeliger voor opgeblazen gevoel tijdens maandelijkse cyclus. Terwijl ik dat nooit gehad heb! Overigens bij Xarelto tijdens maandelijks cyclus meer bloedverlies, terwijl dat bij acenocoumarol nooit was. Voor mij dus geen Xarelto!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum