Xarelto

Atriumfibrilleren (12 meningen)
Bloedverdunnen (2 meningen)

01-04-2020

Xarelto (rivaroxaban)

Gelijk aan eerder beschreven ervaring bij iemand had ik anderhalf jaar geleden heftige pijn in de linker kuit. Bij controle in ziekenhuis kwam bloedprop in knieholte uit de bus en daarmee gepaard gaande mogelijke longembolie. Ter behandeling werd Xarelto 20mg voorgeschreven (1xdaags). Dit werkte, want de pijn verdween binnen een termijn van ca 3 weken. Na 9 maanden gebrui[lees meer...]k gesprek met.Longarts, die op basis van mijn ervaringen de dagelijkse dosis verlaagde van 20 naar 10mg. Inmiddels weer 9 maanden verder en pijn In been is niet terug gekomen. Over 3 maanden opnieuw gesprek met Longarts gepland. Heb behalve snellere vermoeidheid geen aantoonbare andere bijwerkingen. Hoop dat ik over 3 maanden mag stoppen met dit middel!
26-03-2020

trombose in linker been
05-03-2020

25-02-2020

Boezemfibrilleren

Duizeligheid, licht misselijkheid,zwakte, vermoeidheid, vreemde spiertrekkingen, regelmatig algehele malaise. Hierdoor afgemat.
22-02-2020

Trombose

In oktober 2019 kreeg ik last van mijn linker kuit.Omdat ik vrij veel aan sport doe,dacht ik aan overbelasting.Enkele keren bij fisio geweest en het ging iets beter.Totdat ik in een weekend koorts kreeg en bloed begon op te hoesten.Mijn linker enkel vertoonde lichte zwelling.Huisarts dacht aan trombose/longembolie.Opgenomen in het ziekenhuis ,waar protocol longembolie/trom[lees meer...]bosebeen in werking ging.Wel een trombosebeen en in de linkerlong een embolie.Ben nu 4 maanden verder,gebruik 20 mg Xarelto p/d.En een steunkous linkerbeen.Zwelling been is helemaal weg.Geen problemen meer in linker kuit. Geen bijwerking van het medicijn.Volgende controle in april 2020.Hoop dat ik dan van kous geen gebruik meer hoef te maken. En kan stoppen met de bloedverdunners.Voel mij verder goed,maar de conditie is nog niet helemaal weer.Gaat langzaam goede kant op.
19-02-2020

Longembolie

Na een dubbele longembolie bloedverdunners voorgeschreven gekregen. Snel na starten begon mijn menstruatie ondanks dat ik de pil slik (mag zolang ik de medicijnen slik). Menstruatie wilde niet meer stoppen. Na paar huisarts bezoeken uiteindelijk medicijnen voorgeschreven gekregen die bloedingen moesten stoppen. Eerste kuur werkte niet naar na 2de kuur stopte het eindelijk[lees meer...]. Heb er ernstige bloedarmoede aan overgehouden. HB gehalte was 4,8. Dus moest ijzer erbij slikken. Na een gynaecologisch onderzoek paar weken later was bloeden weer begonnen. Wederom kuur gekregen om bloeden te laten stopen. Zodra ik met de bloedverdunners mag stoppen doe ik dat meteen. En advies aan alle medici, als vrouwen last hebben van heftige menstruatie controleer meteen op hb gehalte. Ik heb veel last van de bijwerkingen en bijwerkingen van de bijwerkingen. Dus geen medicatie die ik graag inneem.
05-02-2020

Hartritmestoornis

na fernprocoumon en zelf-prikken overgestapt op pradaxa 110. Langzame aftakeling, geen spierkracht meer, moeilijk lopen, geen eetlust. Over op xarelto. Weer geheel de oude!
15-01-2020

Hartritmestoornissen

Ik gebruikte eerst het medicijn Apixaban 2x daags.Omdat je Rivaoxaban maar 1x daags hoeft in te nemen over gestapt op dit medicijn.Binnen 3 weken gelijk spontaan een bloedneus. In 3 jaar tijd bij het gebruik van Apixaban nog nooit een bloeding gehad.Gelijk weer over gestapt op Apixaban 2x daags.Moet je niet hebben bloedingen.
07-01-2020

Xarelto (rivaroxaban)

Na een zware hersenbloeding zit ik al jaren bij de trondosedienst maar mijn neuroloog raden mij aan dit mwdicein te proberen
26-12-2019

23-12-2019

Xarelto (rivaroxaban)

Eerder Acenocoumarol gehad met bijbehorende regelmatig bloed prikken voor controle. Met Xeralto is dat niet nodig geweest. Al na een dag effect merkbaar door wegtrekken pijnscheuten. Totaal 3 maanden gebruikt.
20-12-2019

Longembolie

Na 2 maanden door lopen met trombose, uit eindelijk ook long embolie gekregen in de ernstigste vorm ruiter embolie, direct xarelto 30mg gekregen, na 5 dagen ziekenhuis hebben ze het vermindert naar 20mg, 2 maanden later kreeg ik long bloeding ook dit hebben ze opgelost in het ziekenhuis, maar toen zijn ze overgegaan op 10mg, nu weer 2 maanden later toch maar weer naar 20m[lees meer...]g, want de trombose kwam terug. helaas heb ik te horen gekregen dat ik het dus de rest van mijn leven moet slikken, maar als dat geen verdere problemen oplevert dan ben ik enorm tevreden, kort om ik ben erg positief over xarelto !
22-10-2019

Longembolie

Na enkelbreuk niets tegen trombose gekregen. Uiteindelijk dubbele longembolie...toch maar xarelto. Na een paar maanden slikken waren de vermoeidheidsverschijnselen tot een dieptepunt gedaald en zag ik ineens erg geel, na veel bloedonderzoek zijn we uitgekomen bij een bijwerking van de xarelto. Mijn lever werd iedere dag een beetje meer vergiftigd. Per direct gestopt en nu [lees meer...]weer op gaan knappen.
15-10-2019

14-10-2019

02-10-2019

Trombose

Er is bij mij een trombosebeen geconstateerd (DVT). Het begon op vakantie met enorme pijn in mijn kuit, 2 dagen later terug gevlogen uit Rhodos en direct naar de huisarts gegaan. Deze stuurde mij door voor een echo waaruit een DVT zichtbaar was. Ik heb meteen voor 3 weken 2 x daags 15 mg Xarelto gekregen, na deze 3 weken moet ik (op 4 oktober aanstaande) overstappen op 1 x[lees meer...] daags 20 mg gedurende 5 maanden (incl. dragen steunkous) Mijn been was niet dikker of verkleurd. Dankzij de oplettendheid van mijn plaatsvervangende huisarts is mij waarschijnlijk een hoop ellende bespaard.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum