ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

23-07-2017

Hartinfarct

Ik kreeg acenocoumarol nadat er een getromboseerd aneurysma werd geconstateerd. En ik moet zeggen: WAT EEN GEDOE!! Mijn INR moet tussen de 2,5 en 3,5 zijn. Dat is ie zelden geweest tijdens het gebruik van dit middel. Wekelijks (zelf) prikken. Met waardes.... de ene keer 1,2 en de week erna 5,9. Geen touw aan vast t knopen en niet ongevaarlijk. Ik verloor tijdens mijn[lees meer...] menstruatie verschrikkelijk veel bloed waardoor ik ten eerste 2 dagen per maand de deur letterlijk niet uit kon, maar ook continue een ijzerwaarde onder de 6 had. En dan de welbekende blauwe plekken natuurlijk. Die eerder paars en zwart waren dan blauw. Op eigen verzoek mocht ik overstappen op fenprocoumon. Mijn INR is nu veel stabieler en ik hoef maar 1 keer in de 3 weken te prikken tegenwoordig. De blauwe plekken zijn er nog steeds snel maar lijken niet meer zo groot te worden als met de acenocoumarol.
10-07-2017

Atriumfibrilleren

Heb hele grote en kleine blauwe plekken, heb darmproblemen en heel vaak buikpijn. Voel me er niet goed bij. Baal ervan maar durf niet zomaar te stoppen.
23-06-2017

Longembolie

Steeds gezeur met de Trombosedienst. na 1/2 jr werd ik thuismeter. Na 1/2 jaar constante metingen mocht ik van de arts naar om de 6 wk meten. De dames van de Trombo Admin waren het daar niet mee eens. na de 4e wk gezeur, via telefoon en mail. Ik heb het tel nr en de mail laten verwijderen... toen via de post. Huis- en Longarts begrepen mij. daarop volgde de overstap[lees meer...].
23-05-2017

Longembolie

Door massale longembolie acenocoumarol voorgeschreven gekregen voor een half jaar, veel schommelingen in INR, bloed prikken is erg omslachtig en lastig en na half jaar gestopt te zijn klachten weer terug gekregen. Gebruik nu Xarelto, veel makkelijker
15-05-2017

Boezemfibrilleren

Eenvoudig in te nemen, alleen moest ik 1 x per week zelf bloedprikken en dit doorgeven aan de Star, dit werkte zeer eenvoudig via de mail.
03-05-2017

Hartritmestoornissen

Plotseling/onverwacht ontzettende bloeduitstorting in mijn linker oog;t'was weekend derhalve e.h.b.o./huisartsenpost in ziekenhuis Gooi.Dienstdoende artsen hadden zoiets nog niet meegemaakt;oogspecialist opgeroepen maar die kon er ook niets aan doen;ook de cardioloog ingeschakeld;ik slikte acenacoumarol i.v.m. hartritme storingen;onmiddellijk stoppen.Slik het tot nu toe no[lees meer...]g steeds niet!!In oktober 2015 m'n scheenbeen gestoten aan de standaard van scooter;binnen een kwartier een bult er op ter grootte halve tennisbal;weer ziekenhuis.Advies been omhoog en compressen.Gevolgen nu nog steeds zichtbaar en een zeer gevoelige plek gebleven.Sinds twee jaar zonder acenacoumarol maar nog steeds plotseling bloeduitstortingen/blauwe plekken op de gekste plekken;niet gestoten of zoiets.Vlgs carioloog kans op herseninfarct zonder pil 5%;met pil 2%.Ik accepteer dit verschil maar maar géén acenacoumarol meer. Er zijn nu andere en betere alternatieven;ook het wekelijkse prikken van de trombosedienst kan dan achterwegen blijven.
26-02-2017

Trombose

na een trombose in 2010 en 2 maal een longembolie (1x in beide longen), slik ik sindsdien acenocoumarol. In het begin was het moeilijk om de INR waarde op peil te houden. Ik neem 6 x in week 3 pillen en 1 x 4 st. De inr-waarde is nu op peil en zolang ik deze medicijnen gebruik, heb ik geen bijwerkingen gehad. Ook krijg ik nog Atorvastatine 10 mg (1 per dag) en Valsartan 1[lees meer...]60 mg (1 per dag). Maandelijkse controle bij de trombosedienst.
16-02-2017

Hartritmestoornis

Ik gebruik acenocoumerol nu reeds 3 maanden, sindsdien ben ik constant neusverkouden of grieperig, mijn conditie holt achteruit. Ik ben constant moe. Is er een middel op de markt met minder bijwerkingen?
Pagina 1 van 7

Mirena (1983) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!