Acenocoumarol

Atriumfibrilleren (8 meningen)
Beroerte (3 meningen)

20-06-2019

Trombose

Ik was hier heel tevreden over , maar omdat ik DVT voor de 3de x heb moest ik dit levenslang blijven slikken.Ben nu overgestapt naar Xarelto en dat houd in dak ik nu dagelijks 1 tab moet slikken en niet meer geprikt hoeft te worden
22-05-2019

Longembolie

Na wat geëxperimenteerd te hebben met Xarelto en Pradaxa,nu over naar deze antibloedstolling en regelmatig prikken bij de trombose dienst.Vervelend maar voel mij stukken beter nu,raakte mij zelf steeds verder kwijt ivm de vervelende bijwerkingen,zoals heftige gewrichtsklachten, depressief,maag en darmklachten ,ik hoop dat het zo blijven mag en geen verdere klachten van dez[lees meer...]e medicatie krijg.Het enigste nadeel is het geprik steeds,bloed uit elleboog ader,nu 2 x per week ivm de nodige schommelingen,maar ben ook nog maar een week onderweg met deze medicatie.
22-11-2018

Hersenvliesontsteking

Dat heb ik in maart 2011 gehad,,en een zeldzame veneuze trombose daarom bloedverdunners !, gaat goed
30-10-2018

Zie mijn verhaal onder Marcoumar
20-10-2018

Bloedverdunnen

Ik gebruikte A.coumarol meer dan 3 jaar. Elke nacht meerdere malen uit bed vanwege een zeer onaangenaam gevoel in mijn benen; kon ze niet stil houden. Na 10 minuten lopen weer in bed en na ca. 2 uur dezelfde prikkeling terug. Sinds 1 maand over op Pradaxa en... wonder boven wonder ik wordt 's-nachts bijna niet meer wakker. De nare verschijnselen zijn 80% verminderd. Was A[lees meer...]cenocoumarol de oorzaak van mijn restless legs, of is de oorzaak te wijten aan een combinatie van medicijnen ??? Ik kom er waarschijnlijk nooit achter.
13-10-2018

Trombose

Hoi Lezers, Ik gebruik dit middel omdat ik helemaal niet goed reageerde op fenprocoumon. Ik ben 28 en kreeg dit voor mijn trombose welke door mijn hele lichaam zat. Fenprocoumon was niet stabiel te krijgen en ik was altijd van slag, zeer misselijk, duizelig, algehele malaise en ernstige haaruitval, zeer heftige uitslag op mijn gezicht. Toen ben ik geswitcht naar Acen[lees meer...]ocoumarol. Een stuk stabieler. Mijn bloed hou ik in de gaten doordat ik zelf mijn bloed kan prikken met een apparaat. Ik doseer ook zelf wat erg goed werkt gezien je je eigen lichaam toch het beste kent. Helaas blijf ik ook bij deze bloedverdunner haaruitval houden, gezichtsuitslag is iets verminderd maar nog aanwezig. Ook kom ik ondanks gezonde levensstijl aan en dit is er niet af te krijgen (Met fenprocoumon was het nog veel erger.) Ook ben ik niet misselijk van dit middel zoals bij het vorige. Verder is de werking goed. Een zeer stabiel product. Ik mocht van mijn internist niet overstappen op de nieuwe medicatievormen(pradaxa, xarelto, eliquis,lixiana) gezien daar veel maagbloedingen/bloedingen mee voorkomen en meten zeer moeilijk gaat. Uiteindelijk is toch het motto : meten= weten. Ik kies liever voor een medicijn die al jaren op de markt is dan een nieuw product waarvan men de exacte uitwerking nog niet weet. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag. Fijne dag allemaal.
26-08-2018

Angina pectoris

veel bijwerkingen met heel vel jeuk
08-08-2018

Trombose

slikte eerst xarelto 3 dagen was diep suf en dacht steeds flauw te gaan vallen, toen kreeg ik acecounomarol, ook doodmoe en suffig, vecht tegen de slaap, lusteloos, lig in bed of op de bank. heb nergens zin in, het is net een kalmerend medicijn, kan ook niet denkenvan,,..nu ga ik wat doen, huisarts weet niet wat dit is,haren vallen wel uit, misselijk, maar dat staat op de [lees meer...]bijsluiter, maar sufheid? zonder gele sticker is vreemd
04-08-2018

Trombose

ben er beroerd van, zo moe, futloos geen honger
30-07-2018

Geen bloedafwijkingen gecontateerd.
29-06-2018

Boezemfibrilleren

Slik nu drie jaar acenocoumarol na een dotterbehandeling en boezemfibrilleren. Eerst verdwenen mijn wenkbrauwen en haar op benen en armen. Nu ook kale plek op hoofd. Ik ga proberen of ik andere bloedverdunners kan krijgen....
07-06-2018

Bloedverdunnen

onhandig door steeds wisselend dagschema en meerdere pillen per keer
15-05-2018

Trombose

Gebruikte acenocoumarol van merk santos. Hiermee kon ik de INR heel goed instellen Op 1 mei 2017 kreeg ik van de apotheek het merk centrafarm. Ik ben zelfmeter. Ik heb eigenlijk niet gerealiseerd, dat de vele keren dat ik niet voldeed aan de inr waarde tussen 2.0 en 2.5 aan de wijziging van het merk santos naar Centrafarm lag. Bij elke meting kwam ik niet in de buurt v[lees meer...]an 2.0-2.5, maar had regelmatig 1,3, 1,5,1,7 en heel soms 2.0 of 2.1 Ik viel dan onder de doseerarts, welke elke keer het aantal tabletten voorschreef. Vandaag vroeg de doktersassistente welke merk ik gebruik en nu kreeg ik de mededeling, dat ik aan de apotheker opnieuw naar het merk Santos moest vragen.Ook de trombosedienst is in gebreke gebleven om me dit pas vandaag te vragen, daar ik al bijna een jaar via de doseerarts het aantal tabletten kreeg voorgeschreven.
15-05-2018

Trombose

ik heb al jaren bloedverdunners. Ik gebruikte altijd het merk Santos. Sinds ik over ben gegaan naar Centrafarm is mijn inr steeds veel te laag bij het gebruik van dezelfde hoeveelheid medicijnen. Ik werd verzocht door de trombosedienst aan mijn apotheek te vragen of ik weer het merk santos te gebruiken.
04-04-2018

Trombose

Door spontane trombose aan been Acenocoumarol gaan gebruiken. Had geen bijwerkingen, maar vond regelmatige controle Trombosedienst beperking van vrijheid. Kon ook zelf gaan prikken, maar ook dan heb je meerdere keren per jaar controle. Door over te stappen op Apixaban heb ik nu 1 keer per jaar controle.
22-12-2017

Hartritmestoornis

Op aanwijzing van de specialist, eerst weinig problemen maar na 1 jaar begonnen de problemen, ernstige vermoeidheid, bijna maandelijks problemen met bloedneuzen en de bloeduitstortingen in het oog wereden steeds vaker. Eerst naar starlet gebeld over de klachten, maar die beweerden bij hoog en laag dat die klachten niet door door de bloed verdunners komen , absoluut niet[lees meer...]. Toen naar de dokter en die zag toch heel andere bewijzen in de praktijk voor bloedverdunners, die zag wel een verband. die heeft me door gestuurd naar de specialist van het ziekenhuis, na controle van mijn bloed en mijn hart, kwam hij tot de conclusie dat de bloedverdunners eigenlijk niet nodig waren, dit in verband met het voortschrijdend inzicht , dat er wel heel gauw bloedverdunners werden voor geschreven Nu 3/4 jaar verder zonder bloed verdunners , nooit geen bloedneus meer gehad, nooit geen bloed uitstortingen meer in de ogen, fiets weer makkelijk 50 km per dag en veel en veel meer zuurstof , echt dag en nacht verschil

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum