ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

29-06-2018

Boezemfibrilleren

Slik nu drie jaar acenocoumarol na een dotterbehandeling en boezemfibrilleren. Eerst verdwenen mijn wenkbrauwen en haar op benen en armen. Nu ook kale plek op hoofd. Ik ga proberen of ik andere bloedverdunners kan krijgen....
07-06-2018

Bloedverdunnen

onhandig door steeds wisselend dagschema en meerdere pillen per keer
15-05-2018

Trombose

Gebruikte acenocoumarol van merk santos. Hiermee kon ik de INR heel goed instellen Op 1 mei 2017 kreeg ik van de apotheek het merk centrafarm. Ik ben zelfmeter. Ik heb eigenlijk niet gerealiseerd, dat de vele keren dat ik niet voldeed aan de inr waarde tussen 2.0 en 2.5 aan de wijziging van het merk santos naar Centrafarm lag. Bij elke meting kwam ik niet in de buurt v[lees meer...]an 2.0-2.5, maar had regelmatig 1,3, 1,5,1,7 en heel soms 2.0 of 2.1 Ik viel dan onder de doseerarts, welke elke keer het aantal tabletten voorschreef. Vandaag vroeg de doktersassistente welke merk ik gebruik en nu kreeg ik de mededeling, dat ik aan de apotheker opnieuw naar het merk Santos moest vragen.Ook de trombosedienst is in gebreke gebleven om me dit pas vandaag te vragen, daar ik al bijna een jaar via de doseerarts het aantal tabletten kreeg voorgeschreven.
15-05-2018

Trombose

ik heb al jaren bloedverdunners. Ik gebruikte altijd het merk Santos. Sinds ik over ben gegaan naar Centrafarm is mijn inr steeds veel te laag bij het gebruik van dezelfde hoeveelheid medicijnen. Ik werd verzocht door de trombosedienst aan mijn apotheek te vragen of ik weer het merk santos te gebruiken.
04-04-2018

Trombose

Door spontane trombose aan been Acenocoumarol gaan gebruiken. Had geen bijwerkingen, maar vond regelmatige controle Trombosedienst beperking van vrijheid. Kon ook zelf gaan prikken, maar ook dan heb je meerdere keren per jaar controle. Door over te stappen op Apixaban heb ik nu 1 keer per jaar controle.
22-12-2017

Hartritmestoornis

Op aanwijzing van de specialist, eerst weinig problemen maar na 1 jaar begonnen de problemen, ernstige vermoeidheid, bijna maandelijks problemen met bloedneuzen en de bloeduitstortingen in het oog wereden steeds vaker. Eerst naar starlet gebeld over de klachten, maar die beweerden bij hoog en laag dat die klachten niet door door de bloed verdunners komen , absoluut niet[lees meer...]. Toen naar de dokter en die zag toch heel andere bewijzen in de praktijk voor bloedverdunners, die zag wel een verband. die heeft me door gestuurd naar de specialist van het ziekenhuis, na controle van mijn bloed en mijn hart, kwam hij tot de conclusie dat de bloedverdunners eigenlijk niet nodig waren, dit in verband met het voortschrijdend inzicht , dat er wel heel gauw bloedverdunners werden voor geschreven Nu 3/4 jaar verder zonder bloed verdunners , nooit geen bloedneus meer gehad, nooit geen bloed uitstortingen meer in de ogen, fiets weer makkelijk 50 km per dag en veel en veel meer zuurstof , echt dag en nacht verschil
17-09-2017

Atriumfibrilleren

Bij sportkeuring oorzaak ontdekt, leidt regelmatig leven, wandelen, joggen, zeer matig in de alcohol. INR redelijk binnen de grenzen. Geen andere gezondheidsklachten dan anders. Trombosedienst (Starlet) uitstekende behandeling. Prikken is fluitje van een cent. Keurige digitale en schriftelijke rapportage. Zal tzt wel zelf prikken en doseren.
02-09-2017

Atriumfibrilleren

Het steeds moeten prikken is erg vervelend, ben blij dat ik daarvan af ben.
Pagina 1 van 7

Mirena (2052) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (456) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!