ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
11-09-2018

Eliquis (apixaban)

10 maanden lang erge klachten. Ben nu gestopt. Bloeddruk en hartslag stabiel. Was niet vol te houden.
01-09-2018

Hartritmestoornissen

Een dag na de eerste inname van Eliquis begon mijn linker arm raar te voelen alsof ik er minder controle over had , na 3 dagen begon ook mijn linker been krachteloos te voelen . die zelfde dag nog wed ik opgenomen met verdacht op beroerte . Na 2 dagen onderzoek werd ik zonder aanwijsbare aandoeningen in mijn hoofd , ontslagen met de diagnose CVA. ( beroerte ) Daarvan hee[lees meer...]l erg geschrokken ! Nadat ik een dag thuis was begon echter ook mijn rechterzijde krachteloos te voelen . Voor mij dus nu zeker geen CVA ! ( is nu ook bevestigd ) Mij was dus steeds verteld dat Eliquis geen bijwerkingen had . Nu zelfs nadat ik ben gestopt met dit middel , voelt mijn hele lijf nog steeds slap en moe . Op deze site is me heel veel duidelijk geworden , en hoop en bidt dat mijn kracht ooit weer terug mag komen . Voel me net een slappe pop ! Ik hoop niet dat er zenuwen blijvend beschadigd zijn . Deze week maar weer naar de huisarts !
31-08-2018

Atriumfibrilleren

Eerst gebruikt ivm Atriumfibrilleren, daarna een half jaar Pradaxa gebruikt als aanloop voor een ablatie. Na de ablatie in mei 2018 weer overgegaan naar Apixaban Eliquis. In mijn geval merk ik niets van bijwerkingen oid. Ook geen last van bloeduitstortingen na stoten. Voor mij een ideaal medicijn.
30-08-2018

Atriumfibrilleren

Na cardioversie dit middel voorgrschreven gekregen. Had al lage bloeddruk, nu vaak 105 bo endruk. Voel me erg beroerd.
24-07-2018

Eliquis (apixaban)

Na mijn onverwachte longembolie moet ik nu een half jaar de bloedverdunners slikken. Ik vind het goed te doen. Ook alleen sochtends en savonds het medicijn innemen is voor mij een fijne mogelijkheid om de dagelijkse bezigheden te doen. Ik heb geen last van bijwerkingen en geeft mij vertrouwen terug dat dit niet weer gebeurd
12-06-2018

Longembolie

Ik gebruik Eliquis nu een half jaar. Mijn longarts heeft dit medicijn aanbevolen, nadat mijn longembolie was verholpen. Ik merk geen opvallende bijverschijnselen. Ik werk als zzp-er 5 dagen per week en loop bijna dagelijks een rondje hard. Dat ik af en toe last heb van vermoeidheid was voor het medicijngebruik niet anders. Als dit medicijn me kan behoeden voor een 2e lon[lees meer...]gembolie ben ik heel gelukkig en dankbaar.
16-04-2018

CVA (cerebrovasculair accident)

In november 2013 een hersenverlamming aan de linkerkant gehad op 33 jarige leeftijd. 1 jaar marcoumar gebruikt en daarna overgeschakeld naar eliquis ( was toen net op de markt) Ben heel tevreden
15-04-2018

Boezemfibrilleren

Van de specialist Eliquiss voorgeschreven maar ik stop ermee. In overleg met de huisarts stop ik ermee. Voel me zo zenuwachtig, wordt gek van het oorsuizen en kom niet in slaap. Nog nooit zo slecht geslapen en voel constant mn hart kloppen. Ben hier helmaal niet blij mee. Lijkt wel of er een brom bij mn hart zit. Vind dit zo angstig. 1 mei heb ik een echo van het hart en [lees meer...]16 mei terug bij de Cardioloog. Dus wacht af nu,
Pagina 1 van 7

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!