Ervaringen met Eliquis

apixaban

Gerechtelijke uitspraak: generieke apixaban per direct uit de handel

KNMP 23 aug 2023, 23-08-2023

Hartritmestoornissen (28 meningen)
Atriumfibrilleren (22 meningen)
Longembolie (20 meningen)
Trombose (18 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

29-01-2024 | Man | 61
Atriumfibrilleren
Had eerst Sandox, maar die is uit de handel. Nu sinds een maand deze, en lig nu een de bloed transfusie 🥵, per direct stoppen met de Apixaban

13-01-2024 | Vrouw | 51
Trombose
prima middel weinig last van tot ineens je dit middel zelf moet betalen te belachelijk. dus nu iedere 90 dagen nu een rekening van 204 euro. en maar wachten tot de overheid dit middel weer accepteerd. de gezondheidzorg en medicijnen handel gaat nergens meer over.

29-10-2023 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
In april in ziekenhuis beland met hartkloppingen en ritmestoornissen . Na diverse onderzoeken Apixaban van Sandoz gekregen. In juli herhaalrecept gekregen Eliquis. Eind juli opeens heel pijnlijke voet. wordt steeds erger. Blijkt artrose te zijn. Ik wijd dit aan dit middel, omdat het vitamine K afremt! Ook veel buikklachten. Diarree en wel 5 keer per dag naar toilet. Ook [lees meer...]duizelig. Ik ga afspraak maken met cardioloog voor ander middel.

11-09-2023 | Vrouw | 74
Hartritmestoornissen
Altijd Eliquis gebruikt E 204,00 voor 90 stuks. Krijg een keer Apixaban Sandoz E 9,00 voor 90 stuks , scheelt bijna E 200,00. Nu krijg ik weer Eliquis, ben ik weer E 200,00 duurder uit, schandalig.

08-09-2023 | Man | 73
Hartritmestoornissen
5 jaar lang gebruikte ik alpixaban Eliquis.Geen bijwerkingen of bloeding gehad.Was zeer tevreden over dit medicijn.In mei kreeg ik alpixaban 5 mg van het merk Sandoz. Veel bijwerkingen zoals misselijk,ongemakkalijk gevoel,diaree.Vooral s,morgens. Via mijn cardioloog weer terug gezet op Eliquis.Geen problemen meer. Blijf er niet mee lopen als u ook deze ervaringen heb.Ze[lees meer...] zetten u zo weer terug naar Eliquis.Veel klachten over bijwerkingen van alpixaban Sandoz 5 mg.

09-07-2023 | Man | 66
Hartritmestoornissen
Na een jaar Eliquis gebruikt te hebben,keeeg ik plots Sandoz apixaban van de apotheek i.v.m preferentie. Na 14 dagen die rommel aan de kant gegooid en teruggebracht naar de apotheek.Werd er beroerd van,erg duizelig,botste tegen muren aan bij het om de bocht lopen,autorijden werd moeilijk( alles ging in vertraging) Op Sandoz apixaban moet zeker de waarschuwingssticke[lees meer...]r komen voor autorijden en gebruik machines wegens verminderd reactievermogen. Ben na 14 dagen weer overgestapt op Eliquis. Moest het zelf betalen,maar heb de factuur opgestuurd naar de zorgverzekeraar en die trekt het af van de eigen bijdrage. Indien deze vol is krijg ik het medicijn gewoon 100% vergoed

14-05-2023 | Man | 75
apixaban (2,5mg)
Openhart operatie. Na innemen medicatie krijgen we het fysieke niet op pijl. Laat ik het staan voel ik me beter en kan ik meer doen overdag.

09-04-2023 | Man | 55
Longembolie
Oorzaak van dubbele longembolie onduidelijk, diagnose naar aanleiding van ct scan nieren/blaas vanwege pijn in de rug aan rechterzijde. Op ct scan werd een mogelijk probleem in de longen ontdekt en dus ook ct scan van longen met conclusie longeembolie op 2 plaatsen wat overeen kwam met de lokaties van de rugpijn. 7 dagen dubbele dosis Eliquis en nu de 3e dag met lage dose[lees meer...]ring bijwerkingen ervaren die hinderlijk zijn. Werd wakker vanwege buikpijn en brandend maagzuur gevoel. Na toiletbezoek de slaap weer kunnen vatten tot na ongeveer 1 uur ik opnieuw wakker werd met kramp in mijn buik. Ik ben zeer tevreden met de werking van het medicijn, mijn conditie die zeer slecht was, verbeterde al na 2 dagen met dit medicijn, maar nu overweeg ik een afspraak met de huisarts om te bespreken of mijn krampaanvallen bijwerking zijn of een andere rede hebben.

28-03-2023 | Vrouw | 69
Longembolie
Na corona vaccin, kreeg ik binnen 5 uur klachten, benauwheid, pijn in mijn rug, bleek later dat ik een dubbele longembolie had, waardoor ik nu apixaban 2 x daags 5 mg slik. Heb vervelende bijwerkingen als oorsuizen, slaap slecht en last van blauwe hielen, ook een keer heftige bloedneus gehad.

23-03-2023 | Vrouw | 27
Longembolie
Voorgeschreven om een nieuwe longembolie te voorkomen. Nooit problemen gehad met deze medicatie. Nu inmiddels gestopt.

04-03-2023 | Man | 65
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu een jaar apixaban eliquis die ben ik gaan gebruiken na een operatie omdat ik telkens hart ritme stoornissen had heb ik de eliquis als vervangende medicijn gekregen na dat ik dit medicijn gebruikt minder bijwerkingen en geen hartritme stoornissen meer tot ik het merk sandos kreeg had ik na 3 dagen innemen elke dag wel een hartritme stoornis maar volgens apoth[lees meer...]eek is het gelijk aan eliquis maar dat is voorgelogen het werkende middel mag het zelfde zijn maar de bij stoffen niet. nu in gevecht met verzekeraar hoe dit opgelost gaat worden heb u de medicijnen zelf moeten betalen maar kreeg van verzekeraar niets terug betaald .

03-09-2022 | Vrouw | 39

02-09-2022 | Vrouw | 33
Trombose
Inmiddels slik ik bijna 3 jaar apixaban Eliquis. Na vroeger de trombose dienst te hebben gebruikt vind ik deze methode echt een oplossing. Helaas heb ik wel eerst 3 maanden bijwerkingen gehad zoals hoofdpijn, vermoeidheid en misselijkheid. Dit werd na enkele maanden gelukkig minder en ben ik blij met deze tabletten. Dit bericht is eigenlijk ook een oproep! Zijn er net[lees meer...] als ik meer mensen die nu noodgedwongen door de zorgverzekeraar over moeten stoppen op een andere fabrikant van apixaban? Dus van Eliquis/Pfizer naar Sandoz? Het zit zo: het patent is verlopen en nu wordt er overgeschakelt op een goedkoper alternatief. Echter heb ik na het vergelijken van de ingredienten van beide tabletten (eliquis/pfizer versus Sandoz) hier helemaal geen fijn gevoel bij. Er zit bijvoorbeeld in de Sandoz - de goedkopere variant die nu wordt opgedwongen door de apotheek/zorgverzekeraar - MACROGOL 6000. Dit is een anti-constipatiemiddel. Bij langdurig gebruik heeft dit diarree etc tot gevolg. Dit is slechts een voorbeeld. Beide tabletten zijn dus niet 100% gelijk. Met andere woorden, wie ervaart momenteel hetzelfde probleem en wil samen met mij hier iets aan doen?

15-08-2022 | Man | 75

13-07-2022 | Vrouw | 68
Longembolie
Na vaccin tegen corona kreeg ik 5 uur na het vaccin verdachte klachten, benauwdheid, pijn in mijn rug, na 4 dagen werd ik acuut naar ziekenhuis verwezen en bleek ik een dubbele longembolie te hebben..direct daar voor een week 2 x daags 5 mg en nu 2 x daags 5 mg.. Nu oorsuizen en blauwe ontsierende voeten en oogklachten .

10-07-2022 | Vrouw | 54
Longembolie
2 longembolieen gehad moest ze slikken in het ziekenhuis kreeg ik prikken ervoor nu elequise zwaar vermoeid zware benen