Eliquis

Trombose (9 meningen)
Bloedverdunnen (1 mening)

10-05-2019

Trombose

Ik gebruik dit middel ivm trombosebeen. Heb last van hoofdpijn die zwartestipjes en bloeddruk met name de onderdruk hoog, boven de 100. Iemand hier ervaring mee?
11-04-2019

Atriumfibrilleren

Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Gebruikte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over 6 weken evaluatie,
11-04-2019

Atriumfibrilleren

Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Genbruokte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over k6 weken evaluatie,
05-03-2019

Trombose

Omdat ik trombose in mijn linkerkuit kreeg heb ik dit middel gekregen Ik gebruik smorgens een aantal andere medicijnen, en neem ook een maagbeschermer Savonds neem ik geen maagbeschermer en krijg ik van dit middel maagpijn Bovendien heb ik de laatste weken lichte hoofdpijn, ik denk ook van dit middel omdat ik het daarvoor nooit had!
26-01-2019

Hartritmestoornissen

Geen gezeur met prikken iedere 14 dagen, melden bij trombosedienst voor controle.
05-01-2019

Hartritmestoornissen

jaren acenecoumerol gebruikt zonder problemen enige nadeel het regelmatig controleren/prikken dit gaan gebruiken na bypass in rechter been
22-12-2018

Boezemfibrilleren

Bij het kleinste wondje komt naar verhouding veel bloed
26-11-2018

Trombose

Zeer makkelijk in te nemen. Heb geen bijwerken.
06-11-2018

Eliquis (apixaban)

Ik neem nu al meer dan 3 jaar Eliquis wegens voorkamerfibrillatie. Over de effectiviteit kan ik niets zeggen omdat ik geen stollingsproblemen heb gehad. De bijwerkingen zijn minimaal. ik merk af en toe kleine wondjes op benen en voeten maar die genezen spontaan. af en toe jeuk op de borst wijt ik ook aan dit medicijn. Het alternatief medicijn Xarelto verdroeg ik veel minde[lees meer...]r goed (spierpijn na enkele dagen gebruik).
11-09-2018

Eliquis (apixaban)

10 maanden lang erge klachten. Ben nu gestopt. Bloeddruk en hartslag stabiel. Was niet vol te houden.
01-09-2018

Hartritmestoornissen

Een dag na de eerste inname van Eliquis begon mijn linker arm raar te voelen alsof ik er minder controle over had , na 3 dagen begon ook mijn linker been krachteloos te voelen . die zelfde dag nog wed ik opgenomen met verdacht op beroerte . Na 2 dagen onderzoek werd ik zonder aanwijsbare aandoeningen in mijn hoofd , ontslagen met de diagnose CVA. ( beroerte ) Daarvan hee[lees meer...]l erg geschrokken ! Nadat ik een dag thuis was begon echter ook mijn rechterzijde krachteloos te voelen . Voor mij dus nu zeker geen CVA ! ( is nu ook bevestigd ) Mij was dus steeds verteld dat Eliquis geen bijwerkingen had . Nu zelfs nadat ik ben gestopt met dit middel , voelt mijn hele lijf nog steeds slap en moe . Op deze site is me heel veel duidelijk geworden , en hoop en bidt dat mijn kracht ooit weer terug mag komen . Voel me net een slappe pop ! Ik hoop niet dat er zenuwen blijvend beschadigd zijn . Deze week maar weer naar de huisarts !
31-08-2018

Atriumfibrilleren

Eerst gebruikt ivm Atriumfibrilleren, daarna een half jaar Pradaxa gebruikt als aanloop voor een ablatie. Na de ablatie in mei 2018 weer overgegaan naar Apixaban Eliquis. In mijn geval merk ik niets van bijwerkingen oid. Ook geen last van bloeduitstortingen na stoten. Voor mij een ideaal medicijn.
30-08-2018

Atriumfibrilleren

Na cardioversie dit middel voorgrschreven gekregen. Had al lage bloeddruk, nu vaak 105 bo endruk. Voel me erg beroerd.
24-07-2018

Eliquis (apixaban)

Na mijn onverwachte longembolie moet ik nu een half jaar de bloedverdunners slikken. Ik vind het goed te doen. Ook alleen sochtends en savonds het medicijn innemen is voor mij een fijne mogelijkheid om de dagelijkse bezigheden te doen. Ik heb geen last van bijwerkingen en geeft mij vertrouwen terug dat dit niet weer gebeurd
12-06-2018

Longembolie

Ik gebruik Eliquis nu een half jaar. Mijn longarts heeft dit medicijn aanbevolen, nadat mijn longembolie was verholpen. Ik merk geen opvallende bijverschijnselen. Ik werk als zzp-er 5 dagen per week en loop bijna dagelijks een rondje hard. Dat ik af en toe last heb van vermoeidheid was voor het medicijngebruik niet anders. Als dit medicijn me kan behoeden voor een 2e lon[lees meer...]gembolie ben ik heel gelukkig en dankbaar.
16-04-2018

CVA (cerebrovasculair accident)

In november 2013 een hersenverlamming aan de linkerkant gehad op 33 jarige leeftijd. 1 jaar marcoumar gebruikt en daarna overgeschakeld naar eliquis ( was toen net op de markt) Ben heel tevreden

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum