Eliquis

Trombose (9 meningen)
Bloedverdunnen (1 mening)

12-09-2019

Hartritmestoornissen

Je krijgt ineens een hoeveelheid medicijnen waar je u tegen zegt, ik had nog nooit van mijn leven medicijnen geslikt, allelerlei tegenstrijdige verhalen en contraindicaties en alles werkt elkaar tegen, volgens mij kreeg ik veel teveel medicatie van de cardioloog moest ik alles blijven slikken en niets mideren. Van die bloedvedunners werd ik vergeetachtig en ik was mezelf n[lees meer...]iet overigens andere medicatie werkt daar ook noet bevorderlijk op. En plotselinge bloedingen zogenaamd nierbekkenontstekkibg, flauwekul het kwam uit mijn vagina, ontkennen dat het van die bloedverdunner kon komen terwijl ik nooit last had na de overgang. Korom ik ben gestopt met al die reguliere troep, alles liep namelijk in de war en mijn hele energiehuishouding lag stil en de spanning in mijn hoofd voelde ik stees hoger worden, dan krijg je pas een hersenbloeding, ik was als een dood vogeltje. Ik voel mij stukken beter nu ik met alle chemische troep ben gestopt. Het lichaam kan zelf met de juiste stimulatie veel zelf opvangen voeding goed afstemmen en goede kruiden ter ondersteuning en een goede integrale arts. Veel reguliere artsen en specialisten in Nederland zijn daar helaas erg fobisch daarover, Nederland loopt daardoor fors achter, laat je niet gek maken. Mijn lijf kan die chemische troep niet aan alleen symptoombestrijding. Overigens mensen die er wel baat bij hebben wil ik natuurlijk niet tekort doen, maar het is niet mijn keuze.
29-08-2019

Longembolie

Apixaban voorgeschreven gekregen na een ruiterembolie. Ik slik het nu een jaar en het heeft voor mij maar 1 bijwerking en die is heel prettig: na 30 jaar wekelijkse migraine ben ik nu al een jaar migraine vrij.
14-07-2019

Longembolie

Ik gebruik dit medicijn nu sinds 3 maanden voor de behandeling na een longembolie. Daarvoor heb ik 2 weken xarelto genomen, maar daarvan kreeg ik elke dag erge migraine. Eliquis heeft bij mij geen sterke bijwerkingen. Ik merk dat mijn haar sneller en vaker uitvalt, heb af en toe hoofdpijn en vergeet dingen snel. Ik heb geen last van bloedingen of maag/darmklachten.
10-07-2019

Beroerte

Ik heb 2 herseninfarcten en 7 tia’s gehad in 1,5 jaar. Met clipidogrel alleen niet onder controle te krijgen. Nu 2,5 jaar eliquis. Ben zeer tevreden. Geen bijwerkingen en geen infarcten en tia’s meer. Mijn redding geweest.
30-06-2019

Hartritmestoornis

Ik ben een 62-jarige man die 2 weken geleden met hartritmestoornissen (tweede keer sinds 2 1/2 jaar) op de SEH terecht kwam i.v.m. een verhoogde hartslag en hartritmestoornissen. Slik sinds 2 1/2 jaar 1 x daags 25 mg Metoprolol (ook een prima middel en geen enkele bijwerking gehad, zelfs geen koude handen en voeten). Moet nu, preventief, 4 weken 2 x daags Apixaban 5 mg sli[lees meer...]kken aangezien ze op de Hartbewaking mijn hart "gereset" hebben, en na 1 x was mijn hartslag weer rond de 60 in rust. Ik vind Apixaban een Top Medicijn. Je hoeft niet naar de trombosdienst, en na 2 weken totaal geen bijwerkingen gehad, geen darmklachten, niet moe voelen, slaap prima en het medicijn heeft totaal geen negatieve invloed op mijn leven. Mijn Cardioloog gaf aan dat als je na 2 weken nog steeds geen bijwerkingen hebt, dan komen ze ook niet meer. Dus begrijp die "Indianenverhalen" hieronder allemaal niet. Is gewoon een meer dan prima medicijn. Hetzelfde las ik destijds ook over Metoprolol. Na 2 1/2 jaar ook totaal geen klachten of bijwerkingen. Wellicht een wat andere, gezonde, levensstijl hanteren misschien ?
10-05-2019

Trombose

Ik gebruik dit middel ivm trombosebeen. Heb last van hoofdpijn die zwartestipjes en bloeddruk met name de onderdruk hoog, boven de 100. Iemand hier ervaring mee?
11-04-2019

Atriumfibrilleren

Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Gebruikte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over 6 weken evaluatie,
11-04-2019

Atriumfibrilleren

Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Genbruokte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over k6 weken evaluatie,
05-03-2019

Trombose

Omdat ik trombose in mijn linkerkuit kreeg heb ik dit middel gekregen Ik gebruik smorgens een aantal andere medicijnen, en neem ook een maagbeschermer Savonds neem ik geen maagbeschermer en krijg ik van dit middel maagpijn Bovendien heb ik de laatste weken lichte hoofdpijn, ik denk ook van dit middel omdat ik het daarvoor nooit had!
26-01-2019

Hartritmestoornissen

Geen gezeur met prikken iedere 14 dagen, melden bij trombosedienst voor controle.
05-01-2019

Hartritmestoornissen

jaren acenecoumerol gebruikt zonder problemen enige nadeel het regelmatig controleren/prikken dit gaan gebruiken na bypass in rechter been
22-12-2018

Boezemfibrilleren

Bij het kleinste wondje komt naar verhouding veel bloed
26-11-2018

Trombose

Zeer makkelijk in te nemen. Heb geen bijwerken.
06-11-2018

Eliquis (apixaban)

Ik neem nu al meer dan 3 jaar Eliquis wegens voorkamerfibrillatie. Over de effectiviteit kan ik niets zeggen omdat ik geen stollingsproblemen heb gehad. De bijwerkingen zijn minimaal. ik merk af en toe kleine wondjes op benen en voeten maar die genezen spontaan. af en toe jeuk op de borst wijt ik ook aan dit medicijn. Het alternatief medicijn Xarelto verdroeg ik veel minde[lees meer...]r goed (spierpijn na enkele dagen gebruik).
11-09-2018

Eliquis (apixaban)

10 maanden lang erge klachten. Ben nu gestopt. Bloeddruk en hartslag stabiel. Was niet vol te houden.
01-09-2018

Hartritmestoornissen

Een dag na de eerste inname van Eliquis begon mijn linker arm raar te voelen alsof ik er minder controle over had , na 3 dagen begon ook mijn linker been krachteloos te voelen . die zelfde dag nog wed ik opgenomen met verdacht op beroerte . Na 2 dagen onderzoek werd ik zonder aanwijsbare aandoeningen in mijn hoofd , ontslagen met de diagnose CVA. ( beroerte ) Daarvan hee[lees meer...]l erg geschrokken ! Nadat ik een dag thuis was begon echter ook mijn rechterzijde krachteloos te voelen . Voor mij dus nu zeker geen CVA ! ( is nu ook bevestigd ) Mij was dus steeds verteld dat Eliquis geen bijwerkingen had . Nu zelfs nadat ik ben gestopt met dit middel , voelt mijn hele lijf nog steeds slap en moe . Op deze site is me heel veel duidelijk geworden , en hoop en bidt dat mijn kracht ooit weer terug mag komen . Voel me net een slappe pop ! Ik hoop niet dat er zenuwen blijvend beschadigd zijn . Deze week maar weer naar de huisarts !

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum