Pradaxa

Bloedverdunnen (2 meningen)
Longembolie (2 meningen)

11-08-2019

Atriumfibrilleren

Veel pijn in benen ,ben ook bang om een bloeding te krijgen .terwijl er niet in alle ziekenhuizen tegen gif is voor een bloeding
22-07-2019

Heupslijtage

Na totale heup wegens risico op trombose één maand geslikt. Ik herken de bijwerkingen alhoewel ze bij mij gelukkig niet al te zwaar zijn geweest, morgen neem ik de laatste twee capsules. In het najaar nog een keer voor de andere heup, ik zal dan de bijwerkingen weer in de gaten houden! Ik heb ook wel met de verpakking van de capsules lopen worstelen in het begin en kan me [lees meer...]voorstellen dat oudere patiënten met minder kracht, coördinatie in hun vingers of veel pijn moeite hebben om ze eruit te krijgen! Even rustig voor gaan zitten of iemand vragen wellicht :)
12-07-2019

Bloedstolsels

Wat een ellende, ondanks lage dosering erg veel bijwerkingen, haast niet mee te leven, afrader
10-03-2019

Hartklachten

in mei 2008 flinke hartinfarct gehad gemiddeld 2 keer per jaar opname laatste keer in 2017 bleef druk op de borst houden hebben er 3 cardiologen mee gekeken met hartkatheterisatie en in mei 2017 dit medicijn gekregen (Pradaxa 150MG) ben ik niet meer opgenomen geweest
06-03-2019

Boezemfibrilleren

Al 10 jaar hartpatiënt en was 1 van de eerste gebruikers van Pradaxa met af en toe eens in de maand sotalol indien hartritme fout ging. Echter, na half jaar wegens hartfalen op de IC beland en in leven gehouden. Er zijn twijfels of Pradaxa de oorzaak was en overgegaan samen met 6 hartmedicijnen op Fenprocoumon. 5 jaar herstellende met zeer veel bijwerkingen waardoor ik nie[lees meer...]t meer functioneerde, werk en bedrijf kwijtraakte. Ruim half jaar geleden succesvol geholpen dmv ablatie. Heerlijk! Eind oktober gestopt met alle hartmedicatie waardoor ik weer voor 95% kon functioneren. Alleen Fenprocoumon zorgde voor zeer vervelende jeuk en huidirritatie tot bloedens toe ondanks hydrocortison. stopperiode in januari was geweldig! geen jeuk meer geen beddengoed en kleding onder het bloed. voelde me herboren! Moest echter van specialist toch bloedverdunner en dat werd Pradaxa. Voel me nu weer slechter en overweeg om helemaal te stoppen met bloedverdunners.
06-03-2019

Boezemfibrilleren

Helaas al 10 jaar hartpatiënt en na geslaagde ablatie dolgelukkig dat met met veel medicijnen (6) mocht worden gestopt. Ook al die jaren veel last van bijwerkingen gehad. Enige overgebleven medicatie waren de bloedverdunners. Maar dat bleken dus ook 1 van de boosdoeners van bijwerkingen: Fenprocoumon, (ook marcoumar geprobeerd) maar vreselijke jeuk over hele lichaam tot bl[lees meer...]oedens toe. Daarom overgestapt naar Pradaxa. Ik overweeg met alle bloedverdunners maar te stoppen. Dit is ook geen leven. Opmerking: Ik heb eerder als 1 van de eerste in Nederland een half jaar lang Pradaxa gebruikt maar eindigde met hartfalen op de IC. Specialist ziet geen verband maar voor mij was dit wel duidelijk en hou dus twijfels. Toch maar weer geprobeerd.
19-02-2019

Hartklachten

Als ik dit medicijn niet direct na de maaltijd inneem, maar dus later, dan krijg ik pijn in borst en rug. Ik denk de slokdarm. Dat duurt uren en ik kan dan bijna niet slikken van de pijn als ik iets eet. Dus mijn tip. Neem Pradaxa direct na de maaltijd in.
10-02-2019

Hartritmestoornissen

Prima middel en geen bezoekjes aan de trombosedienst. Alleen wat last van branderig gevoel in de maag, vooral ‘s avonds.
23-01-2019

Hartritmestoornissen

Pradaxa 110 mg. De capsules zijn moeilijk uit de verpakking te krijgen. Inname gemakkelijk met een slokje water. Gen bijwerkingen gehad. Gebruikt van 10 dec. 2017 tot 21 jan. 2019.
23-12-2018

Trombose

Ben nu van de acenocoumarol af en het regelmatig zelf prikken voor de trombose dienst. Nadeel van de pradaxa is dat ik bij bukken licht duizelig wordt. In het begin ook vermoeid-heids verschijnselen. Bij stoten van armen de bekende 'bloedvlekken', maar dat had ik ook bij de acenocoemarol.
23-12-2018

Hartritmestoornis

Overgang van acenocoumarol. Geen regelmatige controles. Voorkomt foutief advies tv controles
17-12-2018

Hartritmestoornissen

boezem defribillatie, over-oververmoeidhuid, kortademigheid bij inspanning , bukken
08-10-2018

Herseninfarct

Ik had voorheen acenocoumarol, geen bijwerkingen en gemakkelijk in te nemen. Alleen lastig bij ingrepen vanwege INR. En hinderlijk bij schommelingen van INR.
04-10-2018

Verlaagde hartslag

nog geen ervaring genoeg daar ik pas twee dagen het gebruik
14-09-2018

Beroerte

Ik heb hartritmestoornissen en kreeg 2 TIA's. Ik heb nogal wat medicijnwisselingen gehad tot ik Pradaxa kreeg. Ik ben gewaarschuwd voor de bloedingen, die erg meevallen ondanks het gebruik van 2 capsules per dag. Mijn klachten zijn niet teruggekomen sinds ik het gebruik, dus ik ben er blij mee en ik hoef niet die vervelende tromboseprikken te krijgen.
30-07-2018

Hartritmestoornissen

Het medicijn Pradaxa werkt voldoende, geen bezoek aan de trombosedienst. Alleen het meest irritante aan dit medicijn is dat je bloed natuurlijk verdund is, en bij een lichte stoot of aanraking van je handen/ pols / waar je soms niets van weet een behoorlijke bloeduitstorting krijgt.....en voor dat weer verdwenen is.....dus als er personen zijn die een middel weten om zo[lees meer...] snel mogelijk een bloeduitstorting te laten verdwijnen, graag......

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum