ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

08-02-2018

Boezemfibrilleren

Ondanks klacht en verschijnselen adviseert de huisarts wel door te gaan met medicatie
05-02-2018

Boezemfibrilleren

Fenprocoumon moeilijke instelbaar. Daarna Pradaxa. Hoofddoel (anticoagulans) waarschijnlijk prima, maar steeds meer last van bijwerkingen. m.n kortademigheid. Na een kleine afstand al buiten adem. Vroeger geen enkel probleem Lab. onderzoek afnemende nierfunctie.
01-02-2018

Hartritmestoornissen

Na een tia moest ik Marevan beginnen nemen, 2 wekelijks een bloedafname dus toch wat beperkingen. Op mijn vraag overstap gemaakt naar Pradaxa, aangezien ik 33j ben is dit het beste nu. Het was zeer confronterend . Pradaxa geeft mij mijn leven terug,zonder al te grote aanpassingen. En wat er verder gebeurd weet ik niet! Maar nu kan ik opnieuw leven!
04-01-2018

Hartritmestoornissen

Op 7 september 2017 had ik een katheder ablatie in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Als voorbereiding moest ik Pradaxa gaan innemen en dat moet nog steeds. De andere medicatie tegen de hartritmestoornissen die ik al had (Flecainide en Verapamil) ben ik al 2 maanden geleden mee gestopt en nog steeds nergens last meer van. Operatie lijkt geslaagd, alleen die moeheid g[lees meer...]aat maar niet over. Ben benieuwd wanneer ik met dit middel kan stoppen want dat is denk ik de enige bijwerking bij mij.
26-11-2017

TIA

Na in 2005 een Tia te hebben gehad en ook nog een aantal de jaren daarop volgend veroorzaakt door flinke hart ritmestoornissen bleek ook de INR te laag, op initiatief van de cardioloog en neuroloog werd eerst solartol geprobeerd al gauw gevolgd door dagelijks Acenocoumarl, dit werd steeds meer tot dat bleek dat de medicatie niet meer aansloeg, de trombosedienst protesteerd[lees meer...]e wel over het stoppen maar nu heb ik geen ernstige klachten meer en dat is voor mij belangrijker.
13-11-2017

Hartritmestoornissen

Ik heb deze pradaxa slechts 2 weken ingenomen, vreselijke pijn in maag, slokdarm, keel en bij slikken. Heb nu Lixiana 60 mg 1xdgs, geen probleem.
28-10-2017

Hartritmestoornissen

Na hartproblemen en nadien hartritmestoornissen, altijd marcoumar ingenomen, ook na een ablatie. Elke 3 weken bloedafname voor controle. Bij controle bij de cardioloog aug 16 Pradaxa 150mg/2 pd voorgeschreven gekregen. Sindsdien altijd vermoeid, slaaploosheid, kortademig en soms piepende ademhaling. Levenskwaliteit flink pak achteruit gegaan. Augustus 17 terug op controle [lees meer...]waar ik deze punten aanhaalde. Volgens de cardioloog was pradaxa de vooruitgang en HET medicament! Op het einde van zijn relaas zei hij dan dat ik terug marcoumar mocht innemen als ik wou...Ik had een wrang gevoel als ik er buiten kwam. Binnen 2 weken afspraak met huisarts en ga ik terug overschakelen op marcoumar (zonder bijwerkingen) liever elke 3 weken, bloedafname als zo verder te moeten doen.
18-10-2017

Atriumfibrilleren

Ik kreeg last van boezemfibrilleren en moest op aanraden cardioloog aan de pradaxa. Maar nu ik het hier allemaal zo lees, vraag ik mij af of dit wel het juiste medicijn is. Ben erg moe, ook kortademig. Ben erg angstig voor dit middel.
Pagina 1 van 7

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!