ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1

01-03-2018

Longembolie

Overgestapt van Xarelto naar Eliquis ivm bijwerkingen zoals benauwdheid, vermoeidheid, jeuk. Gebruik het nieuwe medicijn nog te kort om er een duidelijk beeld van te geven, maar lijkt een stuk minder bijwerkingen te hebben dan Xarelto
10-12-2017

Longembolie

Ik slik sinds 4 weken twee keer per dag een 5mg tablet Apixaban na een dubbele longembolie. Sindsdien heb ik geen enkele problemen meer. Mijn benen voelen rustiger aan en mijn bloeddruk is lager geworden en is nu normaal. Ik ben zelfs 1,5 week na de diagnose van de longembolie weer rustig aan het werk gegaan! Ik ervaar tot nu toe geen enkele bijwerkingen.
09-11-2017

Longembolie

Vanaf de dag van opname en conclusie longontsteking en longembolie dit middel voorgeschreven gekregen. Eerst 2 maal daags 2 tabletten van 5mg. Sinds vandaag 2 maal daags 1 tablet van 5mg. Het neemt makkelijk in. Mischien is de periode van gebruik te kort om nu al meldingen te doen van de bijwerkingen. Ik hoop dat ik er in januari vanaf ben.
30-05-2017

Longembolie

Bijwerkingen: slecht/licht slapen, vermoeidheid gedurende de dag; soms tintelingen in armen.
24-04-2017

Longembolie

Na meervoudige longembolieen eerst acenocoumarol gebruikt en na overleg met de specialist Eliquis gaan gebruiken. Ben zwaar rugpatient en diverse keren geopereerd aan de rug. Na anderhalve dag begon de vermoeidheid en spierpijn, en juist die heftige spierpijn heeft mij doen besluiten om terug te gaan naar de Acenocoumarol want daar nagenoeg geen bijwerking. Dan maar weer n[lees meer...]aar de trombosedienst want die zere rug en bijna niet kunnen lopen hierdoor heb ik er niet voorover.
21-04-2017

Longembolie

heb ernstige jeuk en kan niet meer slapen.
30-03-2017

Longembolie

Gebruik Eliquis nu bijna 3 weken na dvt en longembolie. Vanaf t begin enorm moe en geen energie. Later ook rusteloze nachten. Gisteren totaal futloos op bank gehangen met raar gevoel in lijf. In de loop van de dag een soort tintelingen in mijn neus, alsof hij gaat bloeden of alsof je moet niesen. En een opkomende hoofdpijn. En af en toe een paar hele harde hartslagen. Avo[lees meer...]ndtablet niet ingenomen. Afgelopen nacht niet geslapen vanwege enorme hoofdpijn. Wil geen pijnstiller want ik wil voelen wanneer ik echt naar het ziekenhuis moet gaan. Wat een ellende. Straks huisarts maar weer bellen. Hoe kun je ooit weer functioneren met deze medicatie. Ik zit nu in ziektewet maar ik kan echt niet werken zo. Kreeg overigens na eerste trombosebeen in sept 2015 pradaxa voorgeschreven. Hier ging ik beter op. In het (zelfde) ziekenhuis deden ze voor mijn gevoel erg wazig over waarom ik nu geen pradaxa kreeg maar Eliquis. Gezien de mededelingen daar begrijp ik dat inmiddels.
26-11-2016

Longembolie

Slik dit medicijn nu bijna een jaar, hiervoor ascal gebruikt, nu na derde keer een longembolie is dit middel voorgeschreven door de longarts. Wat mij op viel na 2/3 weken slikken van eliquis 5mg 2x per dag...dat ik tintelingen kreeg in benen, voeten, en armen.
Pagina 1 van 1

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!