Longembolie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor longembolie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Yasmin 1 4
Mirena 1 4
Burinex 1 4
Fenprocoumon 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: longembolie

23-02-2024 | Vrouw | 51

chronische vermoeidheid pijnlijke spieren

14-01-2024 | Vrouw | 48
Longembolie
Na Dubbele longembolie en longinfarct slik ik nu 3 maanden xarelto 20 mg .Na 3 maanden steeds erger wordende spierpijn. Bij zitten en liggen. In de rug onderrug, maar soms ook benen armen en boven rug. Ik wandel iedere dag, doe oefeningen . Ga naar de fysio naar de.masseur...niets helpt. Slaap slecht maar een paar uurtjes per nacht. Is er dan echt geen alternatief? Ik ka[lees meer...]n wel janken...Ik zie t niet meer zitten. Huisarts heb ik niks aan die zegt dat ik moet blijven bewegen maar diezelfde huisarts heeft mij terwijl ik een longinfarct had en bij haar in de behandelkamer zat weggestuurd naar huis met dat het niks was...moest meer sporten. Na 5 dagen opgenomen in het ziekenhuis maar alleen omdat ik niet meer kon van de.pjjn en een foto eiste. Daarop was te zien dat de.longen vol liepen. En het kwaad was al geschiet. Maar nu die spierpijnen in mijn lijf en soms t gevoel dat er kleine adertjes of spiertjes krassen wat overigens niet zeer doet. De spierpijnen zijn ondragelijk. Ik beweeg wandel oefeningen.

09-01-2024 | Man | 42
Longembolie
Acenocoumarol beviel me prima, maar het feit dat het een vitamine-K-remmer is, maakte me aan het denken waar vitamine-K goed voor is. Deze vitamine draagt positief bij aan werking van boten, gewrichten en kraakbeen. Aangezien in mijn familie gewrichtsproblemen voorkomen, wilde ik graag verkennen of er andere medicijnen bestonden die op een andere manier werkten. Eerst heb [lees meer...]ik twee andere DOAC's geprobeerd, maar werd gek van de bijwerkingen. Na weer teruggekomen te zijn bij Acenocoumarol toch niet gerust op dat vitamine K verhaal. Zodoende ben ik bij Pradaxa gekomen, waarbij ik het minste bijwerkingen ervaar van de DOAC's.

Pradaxa

09-01-2024 | Man | 42
dabigatran etexilaat
Longembolie
Op jonge leeftijd (+-25 jaar) kreeg ik te maken met een trombosebeen en longembolie. Hiervoor kreeg ik vloeibare bloedverdunners en kwam ik na de opname in het ziekenhuis op Acenocoumarol te staan. 4 a 5 pilletjes per dag, dat hield het bloed mooi dun. Geen last van bijwerkingen. Na een jaar mocht ik hiermee stoppen. Helaas kreeg ik een halfjaar later weer longembolie, du[lees meer...]s vanaf toen was het devies dat ik de rest van mijn leven bloedverdunners zou moeten slikken. Acenocoumarol was toen het voorgeschreven medicijn en die beviel op zich prima (thuisprikken, kalender volgen). Een jaar geleden las ik was berichten over de vitamine-K-remmers (waar Acenocoumarol een van is). Deze zouden negatief effect op gewrichten/het kraakbeen hebben. Vooral oude mensen met artrose zouden van die artrose meer last hebben als ze zo'n vitamine-K-remmer gebruikten. Aangezien ik gewrichtsproblemen in de familie heb, begon ik te denken; waar heb je vitamine K voor nodig? Het blijkt best wel een nuttige vitamine, waardoor ik me af ging vragen of er niet iets anders was dat ik als bloedverdunner kon nemen. Toen na een aantal DOAC's geprobeerd te hebben en heel veel bijwerken te hebben ervaren, overgestapt op Pradaxa. Hier vielen de bijwerkingen voor mij wel mee. Ik heb wel last van een aantal dingen, maar het is goed te handelen. Het vervelendste vind ik de vermoeidheid die ik ervaar. Ik vind het altijd lastig om aan te geven of dit echt door het medicijn komt, maar die indruk heb ik wel. Ik maak het liefst lange nachten (8 tot 9 uur). Als ik korter slaap, voel ik me gebroken. En opstarten duurt ook echt wel even... Dan lijkt er een soort brain fog aanwezig te zijn. Daarnaast merk ik veel gerommel in mijn buik. De ene keer lijken dit wat overgevoeligheidsreacties, maar als ik de term 'prikkelbare-darmsyndroom' hoor, voelt dit ook wel treffend als omschrijving voor de klachten. Als laatste moet ook vaker plassen, wat ik met name 's nachts merk. Vrijwel elke nacht moet ik er een keer uit. Het is natuurlijk de vraag of deze laatste klacht komt door de medicijnen, of door de leeftijd. Qua gebruiksgemak ben ik wel tevreden, hoewel dit wel een medicijn is waar je twee keer per dag aan moet denken en waarvoor je bij inname wel wat aandacht moet hebben. De gebruiksaanwijzing geeft aan dat je het medicijn met een glas water in moet nemen vanwege de kans op slokdarmontsteking. Omdat drinken bij het eten meestal niet stimulerend is voor de vertering van je voedsel, neem ik het liever bij mijn eerste hap van de maaltijd in. Mijn maaltijden zijn qua volume altijd groter dan een glas water, dus daarmee ben ik er wel van verzekerd dat de capsule door mijn slokdarm is op het moment van oplossen. Ik heb dan ook nooit slokdarmklachten gehad. Verder heb ik een agendaherinnering in mijn telefoon die me een mailtje stuurt op het moment dat ik een medicijn moet nemen. Hierdoor vergeet ik het vrijwel nooit.

09-04-2023 | Man | 55
Longembolie
Oorzaak van dubbele longembolie onduidelijk, diagnose naar aanleiding van ct scan nieren/blaas vanwege pijn in de rug aan rechterzijde. Op ct scan werd een mogelijk probleem in de longen ontdekt en dus ook ct scan van longen met conclusie longeembolie op 2 plaatsen wat overeen kwam met de lokaties van de rugpijn. 7 dagen dubbele dosis Eliquis en nu de 3e dag met lage dose[lees meer...]ring bijwerkingen ervaren die hinderlijk zijn. Werd wakker vanwege buikpijn en brandend maagzuur gevoel. Na toiletbezoek de slaap weer kunnen vatten tot na ongeveer 1 uur ik opnieuw wakker werd met kramp in mijn buik. Ik ben zeer tevreden met de werking van het medicijn, mijn conditie die zeer slecht was, verbeterde al na 2 dagen met dit medicijn, maar nu overweeg ik een afspraak met de huisarts om te bespreken of mijn krampaanvallen bijwerking zijn of een andere rede hebben.

28-03-2023 | Vrouw | 69
Longembolie
Na corona vaccin, kreeg ik binnen 5 uur klachten, benauwheid, pijn in mijn rug, bleek later dat ik een dubbele longembolie had, waardoor ik nu apixaban 2 x daags 5 mg slik. Heb vervelende bijwerkingen als oorsuizen, slaap slecht en last van blauwe hielen, ook een keer heftige bloedneus gehad.

23-03-2023 | Vrouw | 27
Longembolie
Voorgeschreven om een nieuwe longembolie te voorkomen. Nooit problemen gehad met deze medicatie. Nu inmiddels gestopt.

17-03-2023 | Vrouw | 68
Longembolie
Slik al jaren bloedverdunners na een herseninfarct. Na een longembolie gewisseld naar Xarelto. Van af die tijd veel klachten. Ga volgende week naar de huisarts om overleg voor andere bloedverdunners ivm mijn klachten.

31-10-2022 | Vrouw | 39
Longembolie
April 2022 cluster longembolie gehad nu nog aan de xarelto 20mg . Heel moe benauwdheid blijft last van me longen net opnieuw ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken op verdenking van een longembolie

06-08-2022 | Man | 62
Longembolie
2 jr. terug beide longen longembolieën kreeg diverse medicijnen waaronder Xarelto aantal keer gevraagd om andere bloedverdunners mijn cardioloog \ei een beroerte is erger nu eindelijk na 2 jr. over naar Apixaban 2 x per dag 5mg, via mijn huisarts . Voel me een stuk lekkerder in me lichaam was net of ik gevangen zat met Xarelto

13-07-2022 | Vrouw | 68
Longembolie
Na vaccin tegen corona kreeg ik 5 uur na het vaccin verdachte klachten, benauwdheid, pijn in mijn rug, na 4 dagen werd ik acuut naar ziekenhuis verwezen en bleek ik een dubbele longembolie te hebben..direct daar voor een week 2 x daags 5 mg en nu 2 x daags 5 mg.. Nu oorsuizen en blauwe ontsierende voeten en oogklachten .

10-07-2022 | Vrouw | 54
Longembolie
2 longembolieen gehad moest ze slikken in het ziekenhuis kreeg ik prikken ervoor nu elequise zwaar vermoeid zware benen

19-06-2022 | Man | 57
Longembolie
Na gebruik Xarelto overgestapt op Eliquis ivm ernstige bijwerkingen. Echter ook bij gebruik van Eliquis heb ik last van nachtelijke hoofdpijn, ben ik exteem moe, zweetaanvallen, last van mijn darmen (winderig) en periode met jeuk (vnl onder mijn oksels en in mn liezen). Eliquis lijkt iest beter qua bijwerking dan Xarelto maar nog wel te veel last als je dit medicijn nog j[lees meer...]arenlang moet gebruiken.

31-05-2022 | Man | 59
Longembolie
Dubbele longembolie (ruiterembolue) zonder aanwijsbare reden gekregen. Na 2 dagen ziekenhuis opnane met Xarelto 20mg naar huis gestuurd. Veel bijwerkingen waarvan de extreme vermoeidheid en negatieve stemmingen de boventoon voerde. Algehele malaise nam toe in decweken van Xarelto gebruik. Moet het blijven gebruiken (?) maar vraag mij af wat beter is.

26-04-2022 | Vrouw | 49
Longembolie
In sept 21 paar weken klachten gehad en uiteindelijk bleek ik meerdere longembolieen aan beide zijden te hebben plus longinfarct. Gestart met 20 mg xarelto. Dan hevige menstruele bloedingen non stop. Diverse onderzoeken, geen kanker, fijn maar klacht bleef. Uiteindelijk was er een arts die t serieus nam. Over op rivaroxaban. Dat hielp. Plus operatie baarmoederslijmvlies. [lees meer...]Nu terug naar xarelto omdat die ander twee maal daags moet. Moet levenslang want geen oorzaak gevonden. En nu nog altijd moe moe moe. Ik begin te denken of t de bloedverdunners zijn. Stoppen kan eigenlijk niet. Of is t de nasleep van de embolieen. De arts weet t niet.

14-04-2022 | Vrouw | 56
Longembolie
Ik gebruik dit middel nou 6 dagen. Ik kreeg heel snel last van erge buikpijn, krampen in mijn darmen die uitstraalden naar mijn rug en misselijkheid. Om een andere oorzaak uit te sluiten heb ik het middel 24 uur niet gebruik. Mijn klachten verdwenen. Ik ben er weer mee begonnen en ik kreeg gelijk weer last van krampen.

14-04-2022 | Vrouw | 56
Longembolie
Ik ben gestopt met dit middel na 4 maanden IK werd er zo moe van de medicijnen dat dit mijn functioneren in de weg stond. Na het stoppen was de oververmoeidheid gelijk weg. Wat een opluchting. Obstipatie is ook voorbij ik hoef geen lactulose meer te gebruiken. en vreemde gevoel ik mijn hoofd is ook weg.

05-04-2022 | Man | 58
Longembolie
na covid dubbele longontsteking en dubbele longembolie Elquis voor 6 maanden voorgeschreven, na ongeveer 3 weken gebruik een verschrikkelijk oorsuizen gekregen , dag en nacht piep fluit toon en gehoor verlies van 50 % aan 1 kant. Nu wachten op afspraak met arts

27-10-2021 | Man | 62
Longembolie
Hartritmestoornissen en beide longen longembolieen. Nu giga last van mijn huid kan bijna geen kleding verdragen.ook slikproblemen. Verder angst en depressieve klachten loop ik bij een psychiater voor. Ook heb ik een cyp mutatie de medicijnen worden anders verwerkt in mijn lichaam veel bijwerkingen . had ook een betablokker die is al eraf .nu hoop ik deze ook ook met et[lees meer...]en en drinken is net of het op je maag blijft liggen.

21-10-2021 | Vrouw | 50
Longembolie
Huisarts dacht dat ik overgangsklachten had en schreef me de anticonceptiepil voor. Binnen twee weken ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis met een forse ruiterembolie als gevolg een DVT been. Na 1 week ziekenhuis (IC en zaal) naar huis. In het ziekenhuis medicatie via prikken ontvangen. Daarna 2 weken Xarelto 2x daags 15 mg geslikt. Geen last van bijwerkingen. Nu[lees meer...] slik ik Xarelto 1x daags 20 mg en heb ik hinder van vervelende bijwerkingen. Met de internist overleg ik wat wijsheid is m.b.t. de dosering.

02-07-2021 | Vrouw | 68

27-05-2021 | Vrouw | 76
Longembolie
Kteeg eerst fragmin werd steeds slechter zo moe, futloos, haaruitval, half jaar gebruikt spierpijn, overgegaan naar acecounomarol hopent dat slaap futloosheid minder zou worden, maar......erger pfff . Doodmoe, ergste is duizeligheid, voel me slaperig, suffig hoe kan dit? Is hewoon bloedverdunner doe niets heel de dag, wie herkent dit?? Ben ongerust

Marcoumar

14-04-2021 | Man | 61
fenprocoumon

07-04-2021 | Vrouw | 38
Longembolie
2 x trombosebeen. Laatste x meerdere longembolien in beide longen. FVL nu levenslang bloedverdunners. Heftige bijwerkingen van medicatie. Vooral hoofdpijn en zware benen hielden lang aan. Er is na longembolie post- trombotische benen vast gesteld. Dit was gelijktijdig toen ik starte met xarelto. Ik had hele zware benen en vreemde verkleuringen op mijn benen. Echter nu ik[lees meer...] langer dit middel slik is ook dit weer beter geworden. Ik blijf erbij dat dit eerst is verergerd toen ik begon met dit middel. Langzaam zijn bijna alle bijwerkingen verdwenen. Wel ben ik nog snel vermoeid en mijn energielevel is nog steeds niet op pijl. Of dit nog bij de bijwerkingen hoort weet ik niet. Nadeel is dat een klein wondje lang kan na bloeden en Snel weer open kan raken. Voordeel is dat ik gewoon alles kan eten en drinken, geen trombosedienst taferelen en het gebruiksgemak.

04-02-2021 | Vrouw | 62
Longembolie
Oktober 2020 meerdere longembolieen zonder aanwijsbare oorzaak. Slik nu (waarschijnlijk levenslang) xarelto en heb totaal geen bijwerkingen. Had het eerder 2 jaar geslikt bij boezemfibrileren en toen ook geen last van bijwerkingen.

11-01-2021 | Man | 73
Longembolie
Gestart met 2 X 15 mg i.v.m dubbele longembolie na 2 maanden overgegaan op 20 mg. Geen problemen en/of bijwerkingen o ondervonden. Middel werkt na volle tevredenheid.

Lixiana

10-12-2020 | Vrouw | 22
edoxaban
Longembolie
Vanwege een longembolie (3 bloedpropjes) zonder gegronde reden op 20 jarige leeftijd bloedverdunners gekregen. Eerst vier maanden injecties. Vervolgens 1 jaar 60 mg Edoxaban, Lixiana en momenteel 30 mg (chronisch). Heeft iemand een idee hoe het zit met de nadelige effecten op langer termijn? en heeft nog iemand dezelfde bijwerkingen?

02-10-2020 | Man | 56
Longembolie
in 2010 voor het eerst, zonder aanleiding een longembolie gehad. Eén week in het ziekenhuis gelegen en begonnen met het slikken van acenocoumarol bloedverdunners. Geen bijwerkingen hiervan, maar wel vervelend, dat ik om de week bij de trombosedienst langs moest. Na een half jaar mocht ik van de longarts stoppen met de bloedverdunners, omdat hij van mening was, dat ik gew[lees meer...]oon een keertje pech had gehad en de kans op herhaling minimaal was. Diverse malen terug gegaan naar de huisarts en longarts, omdat ik maar last bleef houden van kortademig- en benauwdheid. Helaas werd ik in 2017 wederom getroffen door een longembolie, deze keer kreeg ik Xarelto 15mg voorgeschreven. Daar was ik erg blij mee, want dan hoef je in ieder geval niet meer langs de trombosedienst voor controle. Echter had ik de eerste twee tot drie maanden veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Na een jaar is de dosis verlaagd naar 10mg per dag. Van hoofdpijn heb ik niet zoveel last meer van, echter de klachten van duizeligheid en droge mond is van blijvend aard.

Cerazette (minipil)

28-09-2020 | Vrouw | 46
desogestrel
Longembolie
Eind april 2020 ernstige longembolie. Onmiddellijk moeten stoppen met pil. Vervolgens 2 keer zeer hevige menstruatie gehad. Heel veel bloedverlies, grote stolsels (ter grootte van een appel), en lang (11 dagen). Bloedarmoede tot gevolg. Gestart met cerazette. Vrij onmiddellijk na start sterke haaruitval en constante lichte bloeding. Nog 1 keer menstruatie gehad. Die heeft [lees meer...]3 weken geduurd. En nu constant dagelijks bloedverlies. Nu al 6 weken. In totaal dus na de start al meer dan 3 maanden dagelijks bloedverlies. Stoppen is echter geen oplossing. Door bloedverdunners is de menstruatie heel hevig. Het is dus kiezen tussen letterlijk leegbloeden of dagelijks een beetje bloeden. Een andere pil ( met oestrogenen) is omwille van longembolie niet mogelijk. Ik hoopte dat het bloedverlies tijdelijk was, maar 3 maanden is nu toch wel lang. Ik zou deze pil nooit nemen als ik een andere keus had. Als ik bloedverdunners levenslang moet nemen, is er nog maar 1 oplossing en dat is de baarmoeder verwijderen.

24-08-2020 | Vrouw | 46
Longembolie
Eind april in spoed opgenomen. Vaststelling van meerdere, dubbele longembolen en ruiterembolie. Geen onderliggende oorzaak of trombose gevonden. Enige mogelijke oorzaak was pilgebruik. Ben onmiddellijk hiermee moeten stoppen. Dag later menstruatie zoals nog nooit ervaren. Uiteindelijk 11 dagen lang hevige bloedingen met om de 2 uur stolsels ter grootte van een tennisbal. [lees meer...]Dokters en verpleging wuifden probleem steeds weg. Dat hoort er nu eenmaal bij. Zal volgende keer wel minder zijn. Maand later opnieuw zelfde verhaal. In het weekend huisarts van wacht laten komen na flauwvallen. Vaststelling van ernstige bloedarmoede. Waarschijnlijk reeds van 1ste keer tijdens ziekenhuisopname waar het probleem volledig werd genegeerd. Dus ijzerpillen en op aanraden van dokter gestart met cerazette. Na 2 maanden opnieuw hetzelfde. Weer 11 dagen lang ongesteld. Bloedverlies was minder, maar nog steeds met veel stolsels. Ben het grondig beu. Herstel van longembolie en mentale impact hiervan is op zich al zwaar. Net als het telkens fysiek en mentaal wat beter gaat, komt de opdoffer van de menstruatie die alle vooruitgang weer teniet doet. Ook de bloedarmoede heeft een zware impact op je energieniveau. Ben nu al 4 maanden niet aan het werk en zie geen vooruitzichten op beterschap. Xarelto is levensreddend maar de bijwerkingen en complicaties ontstaan vanuit de bijwerkingen (bloedverlies, bloedarmoede, vermoeidheid, haarverlies, vocht ophouden, spijsverteringsproblemen, depressie) verminderen sterk de levenskwaliteit. Helaas hebben specialisten hier weinig oor naar. Eind oktober zal beslist worden of ik mag stoppen met xarelto. Mogelijk moet ik het levenslang nemen. Dat zie ik echt niet zitten.