ziekte

Pantoprazol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagzuur (brandend)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagzuur (brandend)

18-09-2021 | Vrouw | 70
Maagzuur (brandend)
Ik wordt volgende maand geopereerd.

Losec

10-08-2021 | Man | 59
Maagzuur (brandend)
Gebruik nu heel weinig meer. Hoe minder medicijnen hoe beter. Persoonlijk gemerkt dat zuurbranden komt na drinken van bier of andere alcohol. Dus dan maar geen bier meer drinken. Heel soms lukt mij dat niet.

09-08-2021 | Man | 62
Maagzuur (brandend)
Slikte al ruim 25 jaar Nexium 40 mg vanwege reflux en scheurtje middenrif, onlangs geopereerd aan slokdarmkanker, door Barret slijmvlies, Nexium is daar niet de oorzaak van maar het af en toe vergeten in combinatie met te veel eten vlak voor het slapengaan etc. Was omdat ik bij moest gaan betalen in overleg met huisarts overgestapt naar Esomepasol , hier zou precies hetze[lees meer...]lfde inzitten maar daar mee heb ik veel bijwerkingen van Morgen wil ik terug op de Nexium, bijwerkingen nu Jeuk galblazen droge mond Met Nexium nooit last van gehad

07-07-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Ik heb dit verschrikkelijke medicijn zeker 12 jaar gebruikt. Ik ben sinds 2 weken gestopt omdat ik eindelijk doorhad dat alle vervelende klachten die ik had en nog heb, het gevolg zijn van deze troep. Er is mij nooit verteld wat de gevolgen konden zijn en dat je het niet langdurig moet gebruiken. Nu zijn mijn ijzergehalte en vitaminen in het bloed zo laag dat ik gewoon bij[lees meer...]na niets meer kan. Niet gebruiken tenzij het echt niet anders kan.

29-05-2021 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg propantozol 40 mg vanwege maagbranden. De 1 dagen leek het wel te werken, maar wel steeds moe. Ben hier na 1 week mee gestopt, maar kreeg na 4 dagen weer zuurbranden, heb toen weer 1 week een halfje ingenomen. Vond het toch vreemd dat ik lichamelijke klachten kreeg en zuur kwam omhoog. Ben eens gaan googelen en ik heb volgens mij niet teveel, maar te weinig maagzu[lees meer...]ur, wat meer voorkomt dan teveel maagzuur. Ik gebruik nu 1 betaine pil met pepsine bij de maaltijd een supplement en schijnt te werken. Ik neem geen remmer meer.

04-05-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Kreeg medicijn voor maagklachten en maagzuur Maar nu hele zure smaak in mond fe hele dag. Ben sinds 1 week gestopt. Iemand ervaringen hiermee? Groetjes tonnie

Gaviscon

29-04-2021 | Vrouw | 46
alginezuur/ antacida
Maagzuur (brandend)
Ooit eens mijn eigen maagzuur medicatie vergeten. Dus deze snel gehaald. Werkte niet bijna de hele strip ingenomen. Niks geen effect. Maar naar huis gegaan en mjjn eigen genomen. Rotzooi nooit weer ook eeg moeilijk doorslikken die zuigdingen.

03-04-2021 | Man | 67
Maagzuur (brandend)
Krijg steeds meer last van de maag en vaak misselijk , maar heb geen maagzuur meer , probeer nu langzaam af te bouwen

10-03-2021 | Vrouw | 39
Maagzuur (brandend)
Last van pijn op de borst, en maagzuur branden met relax. Begonnen met omeprazol 40 mg bijwerkingen niet te doen. Na een week overgestapt naar pantoprazol 40mg. Hier ook dezelfde bijwerkingen. Ik ging me steeds zieker voelen en psychische niet in orde. Zoveel onrust, hyperventilatie, slapeloosheid etc etc. Huisarts wilde nog iets anders uitproberen, maar ik ben gaan a[lees meer...]fbouwen en gestopt. Nu ontzettend gezond aan het eten en kijken wat lukt om binnen te houden, metaal weer goed in mijn vel:-) Als ik dit allemaal geweten had was ik er NOOIT aan begonnen!wat een troep... Volgende week gastroscopie in het ziekenhuis.

Rennie Duo

11-10-2020 | Man | 23
alginezuur / calciumcarbonaat / magnesiumcarbonaat
Maagzuur (brandend)
Meerdere malen per dag de aanbevolen dosis (2 tabletten) ingenomen, hooguit voor een uur een vermindering van klachten en daarna begint het gedoe weer. Ik zou het bij de gewone rennie's houden i.p.v. deze variant, rennie duo is namelijk 3x niks.

27-09-2020 | Vrouw | 67
Maagzuur (brandend)
Ik gebruik dit medicijn al jaren en heb last gekregen van verstoppingen, ik moet stoppen want moest nu zakjes gebruiken om naar de toilet te kunnen gaan

24-08-2020 | Man | 56
Maagzuur (brandend)
Slik al lang Pantoprazol. Eind 2019 opeens ondanks slikken toch veel last van brandend maagzuur. Eind maart ging het weer beter maar drie maanden later plotseling weer heel slecht. Bij toeval ben ik nu achter de hoogstwaarschijnlijke oorzaak gekomen. Eind 2019 kreeg ik Pantoprazol van Pensa, en daarvoor van Sandoz. In april kreeg ik wederom van Sandoz en eind juli kreeg ik[lees meer...] weer van Pensa. Het is geen wetenschappelijk bewijs maar dit is gewoon te toevallig. Vooral omdat ik al vier jaar lang nauwelijks klachten meer had. Detail: het gaat steeds om Lot 200473 (kan dus een slechte batch zijn geweest) Andere klacht over Pensa is dat ze die hele kleine pilletjes in een potje stoppen en niet zoals het eigenlijk hoort in doordrukstrips.

Omecat

05-06-2020 | Man | 59
Maagzuur (brandend)
Een hel is het, en dat omdat de verzekering weer eens de goedkoopste voorschrijft mag ik krom leggen van de pijn, dankzij dit verschrikkelijke verzekerings systeem.

Ranitidine Tabletten

17-05-2020 | Vrouw | 56
ranitidine
Maagzuur (brandend)
Ranitidine werd uit de handel genomen

Lanzoprazol

17-05-2020 | Vrouw | 56
lansoprazol
Maagzuur (brandend)
Super medicijn, helemaal verlost van brandend maagzuur

21-04-2020 | Vrouw | 60

11-04-2020 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
voor het maagzuur hielp het geweldig, maar binnen een paar dagen krijg ik opgezwollen benen dus moeten stoppen

21-02-2020 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
nav onderzoek advies van maag-darm-leverarts elke dag nodig voor altijd. Na jaren lichamelijke klachten kreeg ik van elke specialisten/ of alternatieve genezer te horen dat ik best eens last kon hebben vd gevolgen van langdurig gebruik van Omeprazol ( breekt andere funkties af waaronder bv af voeren vd afvalstoffen via de nieren en lever , waardoor verminderde enrgie en v[lees meer...]ermoeidheid en darmstoornissen en gewrichtsproblemen kan veroorzaken..... Wie kan mij zeggen dat dit ook echt zo is? want dan moeten we toch direkt ermee stoppen? Op deze manier werkt dit medicijn averechts immers? onze huisarts vermelde dat er nieuwe Omeprazol op de markt komt-reden?? zelf ben ik het al aan het afbouwen nav al die negatieve berichten

Gaviscon

10-02-2020 | Vrouw | 35
alginezuur/ antacida
Maagzuur (brandend)
Einde zwangerschap veel brandend maagzuur, kon er niet eens van slapen. Dit middel helpt direct en is goed te verdragen qua smaak. Ik heb geen bijwerkingen ervan. Ik gebruik de gaviscon duo vloeibaar .

27-11-2019 | Man | 64
Maagzuur (brandend)
Gebruikte bij klachten Zantac 75, was er tevreden over. Sinds kort is dit middel uit de schappen gehaald omdat de werkzame stof "Ranitidine" kankerverwekkend zou zijn. Heb toen Zantac Snel geprobeerd, hielp even. Zag ineens in de schappen Nexium Control 20 mg liggen en deze gekocht. Mensen wat een perfect middel, na een paar uur geen klachten meer dit heb ik al jaren n[lees meer...]iet meegemaakt. Kan alles eten en drinken. "Sambal" heet eten of koud en warm drinken geen problemen meer. Gebruik Nexium nu 9 dagen, ik voel me geweldig. Morgen een afspraak met mijn huisarts en ga ik eens praten wat hij hier van vind. (Arts geeft al jaren, dan praat ik over meer dan 40 jaar klachten, geen oplossing te hebben).

22-10-2019 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Ik heb ruim twee jaar omeprazol gebruikt tegen brandend maagzuur en zuur oprispingen, werkt perfect. Eerste jaar 1x dag 20mg, daarna 1x 20mg om de dag. Maar door veel bijwerkingen ben ik een maand geleden mee gestopt. En ja hoor, weer na elke maaltijd die vervelende brandende maagzuur terug. Ik probeer nu van alles en nog wat, behalve medicijnen. Maar jammer genoeg n[lees meer...]og geen resultaat.... Wel en gelukkig maar geen bijwerkingen meer.

25-06-2019 | Man | 31
Maagzuur (brandend)
GEBRUIK DIT NIET LANGER DAN 2 WEKEN!! De eerste weken werkte de tabletten goed tegen ernstige maagzuur klachten. Maar daarna werkte ze niet meer voldoende en kreeg ik ernstige bijwerkingen. Voelde mij verdoofd in het hoofd, duizelig, was erg onrustig en kreeg depressieve gedachtes. Ik stopte gelijk met de tabletten en deze klachten vloeide weg. Tip: gebruik deze tablette[lees meer...]n als het echt niet anders kan niet langer dan 2 weken als je een slokdarmontsteking of iets dergelijks hebt. Overal raden ze ook langer gebruik af. Deze tabletten worden in de bloedbaan opgenomen en kunnen dus bijwerkingen geven overal in je lichaam. Ga eerder opzoek naar de juiste maagzuurbinder. Bespreek ook met een arts hoe je het maagzuur tot een minimum kunt beperken door leefregels.

20-06-2019 | Vrouw | 19
Maagzuur (brandend)
Ik had al lange tijd last van brandend maagzuur. Elke keer Rennie's genomen tot deze niet meer effectief waren. Via de huisarts de Omeprazol Sandoz 40 mg gekregen. Dit werkte direct en vrijwel zonder bijwerkingen. Echter na een ruim jaar gebruiken kreeg ik meer bijwerkingen. de ergste zijn spierkrampen en vitamine te korten. Ook een in de war geschopte darmflora hoort hier[lees meer...] bij. Het maagzuur daar in tegen is wel helemaal weg als ik de omeprazol gebruik. voorheen kon ik niet eens een half glas wijn drinken, zo'n last van maagzuur. Ik zou het medicijn niet aanraden maar voor iemand zoals ik die chronisch last heeft van brandend maagzuur werkt het wel.

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebruik dit al bijna 20 jaar, eerst ivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebrui dit al bijna 20 jaar, eerstivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

Regla-pH tabletten

26-02-2019 | Vrouw | 61
aluminiumhydroxidemagnesiumcarbonaat
Maagzuur (brandend)
Brandend maagzuur wordt direct geneutraliseerd, effectief en gebruiksvriendelijk. Er zijn geen bijwerkingen. Er is nu alleen een probleem met de levering, medicinn tijdelijk (?) niet leverbaar.

Maagzuurremmer Ranitidine

14-02-2019 | Vrouw | 63
ranitidine
Maagzuur (brandend)
na 'n aantal maanden dit medicijn te gebruiken kreeg ik enorm jeuk, en het werkte niet altijd effectief tot braken toe.. dacht eerst dat het aan de warme zomer lag.. maar bleek dus aan de medicatie te liggen omdat ik (op advies van de arts) na het stoppen de jeuk langzaam minder werd

14-02-2019 | Vrouw | 63
Maagzuur (brandend)
na enige maanden Ranitidine gebruikt te hebben kreeg ik hevige jeuk op mn armen.. overgestapt naar Pantoprazol ... met als gevolg stijfheid van spieren vooral in de onderrug en nek, daarbij voelde ik ook verwardheid vond het heel eng.. dus snel afgebouwd en voel na 3 dagen al verschil.. heb besloten niks meer te slikken maar mn eetgewoonte zodanig aan te passen dat ik zo[lees meer...] min mogelijk last heb van ruflex vanwege niet sluitend klepje tussen maag en slokdarm.

27-10-2018 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
door een reflux last van zuurbranden. Dit verminderde direct door de medicatie, maar zodra de capsule in mijn maag uiteen viel werd ik ontzettend misselijk en moest vaak overgeven.

21-10-2018 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
Door jarenlang gebruik van Omeprazol heb ik een te kort aan vitamines gekregen, waaronder B12. Allerlei vage klachten zoals schimmelinfecties, gist-infectie op de huid, haaruitval, vreselijke vermoeidheid en algehele verminderde weerstand. Dit komt doordat Omeprazol ervoor zorgt dat je vitamine-en mineralenhuishouding verstoord raakt. Ik kan helaas niet zonder, Hoop dat er[lees meer...] snel een goed alternatief komt. Alles al geprobeerd aan alternatieven...

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2632)
Depressie (2116)
Angst & paniekstoornis (2082)
Hoge bloeddruk (1502)
Blaasontsteking (1086)