esomeprazol

Reflux (20 meningen)
Maagklachten (15 meningen)
Middenrifsbreuk (10 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

27-11-2019 | Man | 64
esomeprazol (20mg)
Maagzuur (brandend)
Gebruikte bij klachten Zantac 75, was er tevreden over. Sinds kort is dit middel uit de schappen gehaald omdat de werkzame stof "Ranitidine" kankerverwekkend zou zijn. Heb toen Zantac Snel geprobeerd, hielp even. Zag ineens in de schappen Nexium Control 20 mg liggen en deze gekocht. Mensen wat een perfect middel, na een paar uur geen klachten meer dit heb ik al jaren n[lees meer...]iet meegemaakt. Kan alles eten en drinken. "Sambal" heet eten of koud en warm drinken geen problemen meer. Gebruik Nexium nu 9 dagen, ik voel me geweldig. Morgen een afspraak met mijn huisarts en ga ik eens praten wat hij hier van vind. (Arts geeft al jaren, dan praat ik over meer dan 40 jaar klachten, geen oplossing te hebben).

31-03-2018 | Vrouw | 18
esomeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
Ik herken me precies in u Patrick. Sinds 2012 last van brandend maagzuur. In het begin werd het toegewijd aan obstipatie, maar na jaren laxeermiddel te gebruiken is het nogsteeds niet weg. Ik heb ook eigenlijk het idee dat de maagzuur ergens anders vandaan komt nu, waarvan is nog de vraag, mogelijk ook erfelijk . Gebruik nu Esomeprazol 40 Mg capsules sinds 2014, leek lang [lees meer...]te werken naar ik blijf periodes houden waarin ik snachts toch last heb van zuurbranden. Heb ook meerdere onderzoeken gehad (endoscopie, bloedonderzoek, etc. ) maar niks gevonden. Ik heb dus tot nu toe alleen nog maar esomeprazol gebruikt en niet die nexiumpoeder, maar ik lees hier dat er dus verschil blijkt te zijn in werking. Ga dus nu die nexiumpoeder maar eens proberen. Herkent iemand dit verder nog ?

20-01-2018 | Man | 63
esomeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Ik denk dat goedkope medicijnen maagklachten geven

28-09-2017 | Man | 74
esomeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
Ik heb het vermoeden dat de Nexium niet altijd van de zelfde kwaliteit is. De laatste maanden heb ik constant hevige misselijkheid, een gevoel dat ik vergiftigd wordt. 5 jaar geleden had ik ineens ook deze problemen, na een maagonderzoek die niets uitwees, kreeg ik het advies van de internist dat ik voorlopig maar dagelijks 4 x 40 mg Nexium moest gaan innemen. Ik heb vr[lees meer...]eselijke maanden gehad. Daarna ging het ineens weer goed. Vreemd !!! Nu herhaald zich de probleem weer. Hevige misselijkheid vanaf het wakker worden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? HELP.

26-08-2015 | Vrouw | 62
esomeprazol (20mg)
Maagzuur (brandend)
Ik heb last van brandend maagzuur... regelmatig. Als ik dan om de zoveel dagen een Nexium 20 neem dan ben ik er een paar dagen van verlost. Kan dan alles eten wat op zich ideaal is. Ik heb alleen een vreselijke droge mond en zie wazig. Het ergste is dat ik het idee heb dat ik erg depressief word van dit middel. Zekerheid is er niet natuurlijk, al staat het wel in de bijslu[lees meer...]iter. Ik merk aan mijzelf dat als ik een periode weer wat meer slik ik gewoon depressieve gevoelens heb en heel vervelend ben voor mijn omgeving. Zijn er meer mensen die hier last van hebben. Vind het een groot probleem en weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.

20-06-2008 | Man
esomeprazol
Maagzuur (brandend)
Sinds begin 90-er jaren gebruikte ik Losec en was ik van mijn klachten af. Later heb ik van de apotheek omeprazol gekregen ipv Losec. Het zou precies hetzelfde zijn, zei de apotheekassistente niets was minder waar de klachten kwamen terug vooral in de nacht. Opnieuw naar de specialist, endoscopie gehad en nu sinds een jaar Nexium 40 en wederom niets aan de hand. Alles pro[lees meer...]bleemloos

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum