ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3
27-10-2018

Maagzuur (brandend)

door een reflux last van zuurbranden. Dit verminderde direct door de medicatie, maar zodra de capsule in mijn maag uiteen viel werd ik ontzettend misselijk en moest vaak overgeven.
21-10-2018

Maagzuur (brandend)

Door jarenlang gebruik van Omeprazol heb ik een te kort aan vitamines gekregen, waaronder B12. Allerlei vage klachten zoals schimmelinfecties, gist-infectie op de huid, haaruitval, vreselijke vermoeidheid en algehele verminderde weerstand. Dit komt doordat Omeprazol ervoor zorgt dat je vitamine-en mineralenhuishouding verstoord raakt. Ik kan helaas niet zonder, Hoop dat er[lees meer...] snel een goed alternatief komt. Alles al geprobeerd aan alternatieven...
30-08-2018

Maagzuur (brandend)

Al 15 jaar slik ik wegens dagelijkse maagzuurklachten en zelfs daarbij komende ongemerkte tandglazuur beschadigingen en caries omeprazol In de bijsluiter staat vermeld dat na langdurig gebruik (meer dan een paar maanden/jaar) tekorten kunnen ontstaan, met name Magnesium. Helaas geldt dat ook voor Vitamine B12 en D3. Je kunt extra slikken, maar helaas verstoort Omeprazol n[lees meer...]et als Esomeprazol ook de verwerking van die stoffen in je darmen, waardoor opname in je bloed nog wel lijkt te lukken, maar op de plekken waar ze nodig zijn (Magnesium bv overal, B12 in spieren en weefsels) komen ze moeilijk aan omdat ze minder in bruikbare vorm omgezet kunnen worden. En ik me maar afvragen waarom ik de laatste jaren zulke enorme krampaanvallen krijg...Waarvoor ik weer chronisch Diazepam moet slikken :) . Voor chronische (!) zuurbranden een oplossing met haken en ogen dus.
06-05-2018

Maagzuur (brandend)

Als zuurremmer ok maar bijwerking onleefbaar
05-03-2018

Maagzuur (brandend)

Jaren gebruikt , werkte steeds minder , moest steeds meer gebruiken. Kreeg ernstig haaruitval. Gezocht naar andere middelen. Bij mij helpt magere Franse kwark, 3 eetlepels bij het opstaan. Half uur er na pas koffie of eten. Na genoeg geen last meer en mijn ontlasting is bijna weer normaal
14-02-2018

perfecte ervaring
27-01-2018

Maagzuur (brandend)

Na enkele maanden geregeld maagzuur aanvallen te hebben gehad na vet eten en/of alcohol en/of te grote porties ben ik sinds n week aan de Nexium, onder andere vanwege de ervaringen op dit forum. Ik kreeg namelijk het idee dat er wat schade in mn maag zat, wat niet goed herstelde door teveel zuur. Kreeg het zuur dan alleen weg met natriumbicarbonaat, maar dat werkte dan m[lees meer...]aar kort. En wat n supermiddel zeg ! Ik gebruik slechts n halve pil per dag (20 mg) en alle zuurscheuten meteen de eerste dag al helemaal weg, en ook geheel geen bijwerkingen. Ik geef mn maag nog n extra week rust met deze pillen, eet dan ook wat kleinere porties, en probeer dan weer af te bouwen. Kijken of ik dan weer zonder pillen kan.
22-01-2018

Maagzuur (brandend)

bij vlagen last van brandend maagzuur. Omeprazol gebruik ik dan gedurende een week of zo en dat gaat het ook weer zonder.
Pagina 1 van 3

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!