Maagbeschermer (40 meningen)
Reflux (20 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagontsteking (9 meningen)
Maagzweer (8 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Hernia (4 meningen)
Slokdarmontsteking (3 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

29-05-2021 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg propantozol 40 mg vanwege maagbranden. De 1 dagen leek het wel te werken, maar wel steeds moe. Ben hier na 1 week mee gestopt, maar kreeg na 4 dagen weer zuurbranden, heb toen weer 1 week een halfje ingenomen. Vond het toch vreemd dat ik lichamelijke klachten kreeg en zuur kwam omhoog. Ben eens gaan googelen en ik heb volgens mij niet teveel, maar te weinig maagzu[lees meer...]ur, wat meer voorkomt dan teveel maagzuur. Ik gebruik nu 1 betaine pil met pepsine bij de maaltijd een supplement en schijnt te werken. Ik neem geen remmer meer.

24-08-2020 | Man | 56
Maagzuur (brandend)
Slik al lang Pantoprazol. Eind 2019 opeens ondanks slikken toch veel last van brandend maagzuur. Eind maart ging het weer beter maar drie maanden later plotseling weer heel slecht. Bij toeval ben ik nu achter de hoogstwaarschijnlijke oorzaak gekomen. Eind 2019 kreeg ik Pantoprazol van Pensa, en daarvoor van Sandoz. In april kreeg ik wederom van Sandoz en eind juli kreeg ik[lees meer...] weer van Pensa. Het is geen wetenschappelijk bewijs maar dit is gewoon te toevallig. Vooral omdat ik al vier jaar lang nauwelijks klachten meer had. Detail: het gaat steeds om Lot 200473 (kan dus een slechte batch zijn geweest) Andere klacht over Pensa is dat ze die hele kleine pilletjes in een potje stoppen en niet zoals het eigenlijk hoort in doordrukstrips.

21-04-2020 | Vrouw | 60

14-02-2019 | Vrouw | 63
Maagzuur (brandend)
na enige maanden Ranitidine gebruikt te hebben kreeg ik hevige jeuk op mn armen.. overgestapt naar Pantoprazol ... met als gevolg stijfheid van spieren vooral in de onderrug en nek, daarbij voelde ik ook verwardheid vond het heel eng.. dus snel afgebouwd en voel na 3 dagen al verschil.. heb besloten niks meer te slikken maar mn eetgewoonte zodanig aan te passen dat ik zo[lees meer...] min mogelijk last heb van ruflex vanwege niet sluitend klepje tussen maag en slokdarm.

04-07-2018 | Vrouw | 37
Maagzuur (brandend)
Sinds mijn 2 zwangerschappen heb ik chronisch maagzuur gekregen. Zo erg dat je het gevoel hebt dat het aan je hart ligt. Dit medicijn neem ik 's ochtends in en heb dan de rest van de dag totaal geen last. Ook heb ik nog nooit last gehad van bijwerkingen. Maar...het blijft toch chemische troep dat je in je lichaam stopt...wat dat op ten duur doet met je.....

04-04-2017 | Man | 67
Maagzuur (brandend)
ik gebruik metformine, simvastatine en galvus voor diabetes type 2. Door dit samen te gebruiken kan ik mijn bloedsuikerspiegel laag houden, nuchter 6.5. Ik krijg veel last van maagzuur oprispingen en het lijkt wel alsof het eten terugvloeit in mijn keel. mijn huisarts heeft mij aangeraden om het 1 mnd tegaan gebruiken (Pantoprazol) 1x 50mg p/d. na 1mnd wordt gekeken als er[lees meer...] geen verandering in komt dat ik een maagdarm onderzoek krijg.

13-12-2016 | Man | 39
Maagzuur (brandend)
Ik moest een fabrikant kiezen maar voor de duidelijkheid. Ik heb bij geen enkele variant van Pantoprazol klachten gehad. Behalve bij de Pensa variant.

13-12-2016 | Man | 39
Maagzuur (brandend)
Ik slik al jaren Pantoprazol van verschillende fabrikanten. En nu heb ik dus de Pensa variant in lichtbruin oranje achtige kleur in potjes meegekregen. De klachten komen terug in alle hevigheid bij het gebruik van Panzoprazol van de fabrikant Pensa. Ik zou zeggen weet wat je rechten zijn als je een medicijn voorgeschreven krijgt die niets aan de aandoening verminderd of z[lees meer...]elfs verergerd, want tegenwoordig is het standaardverhaal van veel apothekers: Sorry maar dat vergoedt uw zorgverzekeraar niet! Onzin! Dit is een veel goedkopere variant van Pantoprazol en goedkoop is duurkoop in mijn optiek (ook voor de zorgverzekeraar!) want als een medicijn helpt tegen een kwaal is er geen vuiltje aan de lucht maar als de klachten terugkomen of verergeren, waarom slikken we dan eigenlijk het medicijn?

01-11-2016 | Man | 73
Maagzuur (brandend)
Gebruikt door mijn man. En ook nog veel sterkere medicijnen. Had dagelijks erge last en ook ´s nachts. Kreeg door al dit maagzuur last van beginnende slokdarmkanker. Toen is het klepje tussen maag en slokdarm vernauwd d.m.v. een operatie. Daarna geen klachten meer gehad en slokdarmkanker is niet meer. Als we dat geweten hadden, was de operatie veel eerder gedaan!

12-12-2015 | Vrouw | 33
Maagzuur (brandend)
Ik gebruik nu een aantal weken maagzuurremmers. Ik heb meer klachten gekregen en ook blijf ik boeren en overgeven. Ik voel me duizelig en niet lekker. Ik heb last van mijn ademhaling met name s nachts.

13-07-2015 | Vrouw | 28
Maagzuur (brandend)
Ik had erg last van brandend maagzuur en maagpijn. Heb pantoprazol ingenomen en ik voelde heel snel al een verlichting van de maagpijn. Ik kreeg wel erg last van een droge mond. Verder geen bijwerkingen gevoeld.

03-06-2015 | Vrouw | 20

27-05-2015 | Vrouw | 30
Maagzuur (brandend)
Na omeprazol die wel hielp maar waar ik veel bijwerkingen van had (zoals zere onrustige benen, flauw en duizelig zijn, misselijk en veel hoofdpijn), heb ik gevraagd om een ander middel waarvan ik minder bijwerkingen zou hebben. mij werd pantoprazol voor geschreven, want volgens de huisarts en apotheek zaten hier weinig tot geen bijwerkingen aan. Na 5 dagen kreeg ik ontzett[lees meer...]ende buikpijn, steken naast mijn navel aan beide kanten, was erg misselijk, enorm duizelig. Ik ging bijna onderuit moest na het opstaan snel weer gaan zitten. Na overleg met de huisarts bleek dit zeker van het middel te komen. Ik had 2 keuzes even doorbijten en doorgaan of stoppen. Ik ben gestopt, en wil dit middel nooit meer! Nu ik gestopt ben gaat het na een paar dagen een stuk beter met me.

03-06-2014 | Vrouw | 46
Maagzuur (brandend)
pantoprazol Actavis 20 mg 2 maal daags - maagsapresistente tabletten. In de handleiding stond vermeld dat je de eerst paar dagen wat misselijk kan zijn, ik dacht nog het hoort erbij zoals vermeld. Dit bleef aan, in de laatste week werd het zo erg dat ik mee gestopt ben. Bijverschijnselen zoals braken, misselijk ,duizelig, opgeblazen gevoel, hartkloppingen en biina flau[lees meer...]wvallen. Ik moest deze 4 weken innemen maar ben na 3 weken ermee gestopt. Nadat ik gestopt was heeft dit nog 2 weken aangehouden, ook dat je 's nachts misselijk en duizelig bent. Heftige reacties dus!

25-05-2014 | Vrouw | 55
Maagzuur (brandend)
In het verleden vanwege brandend maagzuur ten gevolge van een middenrifbreuk Losec voorgeschreven gekregen. Werkte super! Toen kreeg ik Omeprazol, wat ik troep vond. Vaak bij de inname korreltjes in de mond, terwijl de capsule toch dicht moest zijn! Was ook lang niet zo effectief. Na veel afgevallen te zijn, had ik geen maagzuur remmer meer nodig. Nadat ik weer veel ben a[lees meer...]angekomen, is het maagzuur weer een groot probleem. 4 - 6 Malox per dag was vrij normaal. Toen Pantoprazol gekocht via internet. Na 2 dagen al geen last meer! De Malox niet meer nodig gehad. Geen bijwerkingen gesignaleerd. Slik gemak is optimaal, ik ben zeer tevreden!

28-12-2013 | Man | 70
Maagzuur (brandend)
In de nacht had ik veel last van maagzuur en reflux. Nu bijna niet meer. Bijwerking: kan niet meer stoppen. Als ik stop, geen maagzuur problemen meer, maar ik voel me de hele dag beroerd. Dit een paar maal een week of meer geprobeerd. Probleem is dus verslaving ! ? Kan dat? Ik gebruik ook cardio medicijnen en prostaat medicatie. Misschien de combinatie?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum