Pantoprazol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagzuur (brandend)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagzuur (brandend)

03-04-2024 | Man | 45
Maagzuur (brandend)

tintelend of prikkelend gevoel Jeuk over het hele lichaam zweverig gevoel handpalm is opgezwollen duizeligheid droge mond

Ik schrijf deze reactie als waarschuwing voor de nare ervaringen die ik met Esomaprazol heb gehad. Door een fikse slokdarmontsteking heb ik in eerste instantie Pantaprazol voorgeschreven gekregen. Ik kreeg hier vreemd jeukklachten van. Dit gemeld en Esomaprazol voorgeschreven gekregen. 2x 40mg per dag. Dit ging in eerste instantie prima en bij de laatste controle was de on[lees meer...]tstoken slokdarm een stuk verbeterd. Ik had toen ca 2-3 maanden dit medicijn gebruikt. Vlak na dit onderzoek begonnen rare klachten te ontstaan. Tintellingen in het hele lijf was de voornaamste klacht. Eerst denkend aan een allergische reactie ben ik allerlei zaken gaan uitsluiten, wasmiddel, voeding etc. Dit leek te helpen, totdat de klachten erger de kop op staken. Onverklaarbare jeuk, tintelingen over het hele lijf, doof gevoel in gezicht, gevoel storingen in voeten (grond niet goed voelen), pijn in de handen, zwevering, gevoel kortademig te zijn en pijn tussen de schouderbladen en onderrug. Door nog eens goed na te denken wat er de laatste periode in mijn leven veranderd was kwam ik uit op dit medicijn en heb daar nog eens goed naar gekeken. De klachten die ik had kwamen heel erg overeen met de bijwerkingen van dit medicijn. Ik ben nu gestopt met dit Esomaprazol en langzaamaan beginnen de klachten te verdwijnen. Hopelijk over een paar dagen helemaal ervanaf. Voor mij geen maagzuurremmers meer. Hopelijk kan ik anderen hiermee helpen

23-03-2024 | Vrouw | 52

darm/maag van streek maagzuur

Sinds de Esomeprazol niet meer in tabletvorm te verkrijgen is genoodzaakt om de capsules te slikken echter werken deze niet en heb ik net zoveel klachten als voor het gebruik van de Esomeprazol. Gebruik de Esomeprazol al jaren en was zeer tevreden echter nu met de capsules erg ontevreden en ga naar een alternatief vragen bij HA.

06-03-2024 | Vrouw | 61

versuft

Ik werdt tijdens het gebruik, niet lekker. Alsof ik alles droomde & niets echt leek. Ook erg moe, misselijk, suf & duf

Maalox

10-12-2023 | Vrouw | 59
algeldraat/magnesiumhydroxide
Maagzuur (brandend)
Met pantoprazol moeten stoppen , dit zou de reflux en het reboundeffect verhelpen. Wat een smerige tabletten maar ik lust en verdraag geen munt, doet niets tegen brandend maagzuur, maakt het eerder erger. Brand al in de mond en geeft ook diarree, wat een troep en hartstikke duur.

25-11-2023 | Vrouw | 55
Maagzuur (brandend)
Enkele dagen last van maagzuur totdat het niet meer te harden was heel veel pijn in, en rondom de maagstreek. Kreeg omeprazol na 2 tot 4 dagen geen last meer, maar heb het een week moeten slikken. Geen bijwerkingen gehad. Ik noem het magisch. Nu jaren later weer maagzuur, krijg nu pantoprazol, heel veel last van stekende pijn in zijkant buik en rug, diarree, winderigheid [lees meer...]en veel jeuk etc. geven ze geen gehoor aan, nog even doorzetten en anders dosis verhogen.

22-11-2023 | Man | 79
Maagzuur (brandend)
Maagklachten is familiekwaal, net als maagzweren. Na de 2de maagzweer geen extreme aanvallen meer ervaren, men schijnt er mee om te leren gaan, internets constateerde bij inwendig onderzoek tientallen littekens. Kan niet tegen rauwe groeten en ui, verteer geen noten en drink veel melk, zeker als we uit eten gaan. Voorschrift is 1 a 2 capsules per dag, meestal 1!

Buscozol

02-11-2023 | Man | 79
Maagzuur (brandend)
Al heel mijn leven maagklachten en maagzweren. Komt ook in familie vaderskant zeer veel voor. Ook eigen vader en zuster bekend met deze klachten, zuster zelfs op teenage leeftijd maagbloedingen.

02-10-2023 | Man | 62
Maagzuur (brandend)
Sinds ik dit gebruik schouderklachten. Geen idee of er een verband is. Wellicht toeval???

25-09-2023 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik slik ze 2 weken 2 x per dag 40 mg en heb nu paar dagen borrelend gevoel op borst en rug alsof ballon leeg loopt zo erg pff ben gestopt maar merk nog niks nu 2 dagen graag mening of jullie ook deze klachten en hoelang duurt dat klachten weggaan nu 2 dagen gestopt

25-09-2023 | Man | 56
Maagzuur (brandend)
Altijd maagzuur, en echt heel erg brandend. Ik kreeg van water al maagzuur, en slikte wel 90 rennies in de week. Ik kwam er bij toeval achter toen ik aan m'n knie geopereerd werd en anti biotica kreeg, met daarbij een maagbeschermer, omeprazol. Na een dag was de maagzuur weg en nooit meer terug gekomen, en slik dit nu al een jaar of 20.

14-08-2023 | Man | 52

22-05-2023 | Man | 73
Maagzuur (brandend)
Omeprazol werkt prima, want met 1 pil per dag ('s ochtends voor het ontbijt) hoef ik geen rennies (of iets dergelijks) meer te gebruiken. Ik gebruik dit middel sinds 12 april 2023 en ga op 26 mei a.s bij de huisarts checken of ik hier mee door kan gaan.

15-04-2023 | Vrouw | 17
Maagzuur (brandend)
Ik ben op mijn 13e begonnen met het slikken van omeprazol. Aan het begin was dit 10mg 1 keer op een dag, dit mocht ik slikken voor 2 week, ivm met brandend maagzuur dat omhoog kwam. Na zo’n 2 maand terug gegaan op de omeprazol maar toen 2 keer op een dag 10 mg. Dit ging zo een aantal jaar door. Op m’n 15e heb ik een maagonderzoek gehad om te kijken als er iets anders met m[lees meer...]ijn maag aan de hand was of als ik een scheurtje in het middenrif had. Echter geen een was zo, dokters vertelden me dat ik zoveel last van brandend maagzuur had omdat mijn ouders en verdere familie hier ook last van hebben. Terwijl mijn huisarts heeft gezegd dat het niet erfelijk is (wat het nou is echt geen idee maar wees erop alert). Daarna ben ik dus op mijn 15e 2 keer daags 20 mg gaan gebruiken. Ik heb zo af en toe hele erge haaruitval en de andere keer wat minder haaruitval, mijn eetlust lijkt vaak te verdwijnen en ik heb telkens last van bloedarmoede. Ik was mij al bewust van dat b12 zal ‘verdwijnen’ door de omeprazol dus ik slikte al extra pillen voor de b12, dit heeft tot nu toe heel erg geholpen en ik slik deze nu al zo’n 2,5 jaar. Voordat ik aan de omeprazol begon kon ik weinig eten binnen houden door het brandend maagzuur, nu heb ik een slechte eetlust door de omeprazol maar ik hou het eten wel binnen. Hebben anderen toevallig ook last van dat ze erg snel afvallen door omeprazol? Ik heb best veel moeite om aan te komen, ik zit al sinds mijn 13e op het zelfde gewicht, rond de leeftijd dat ik omeprazol begon te slikken.

12-04-2023 | Vrouw | 66
Maagzuur (brandend)
Ben nu bijna 3 maanden gestopt met het nemen van esomeprazole. Ik heb geen echte klachten gehad na afbouwen, maar nog steeds pijn middenrif en dunne ontlasting, ik vermager ook , weet niet of het door het stoppen komt. Kijk wel naar wat ik eet , en warme maaltijden neem ik nu ‘s middags.

Maagzuurremmer Famotidine

24-03-2023 | Vrouw | 71
famotidine
Maagzuur (brandend)
Een maand van dit middel geslikt samen met pantaprazol.. Toen kreeg ik een vreselijke pijnaanval in schouders en armen. De volgende dag werd ik wakker met een dikke linkerhand en pols. Dat deed heel veel pijn en ik kon bv mijn veiligheidsgordel niet vastmaken . De huisarts heeft pijnstillers en ontstekingsremmers gegeven. Een week later werd mijn rechterhand pijnlijk. [lees meer...]De ontstekingswaarde in mijn bloed was te hoog . Ik ben in overleg met mijn huisarts gestopt met dit medicijn.

08-02-2023 | Vrouw | 61
Maagzuur (brandend)
Ik had veel maagzuur en kreeg dit voorgeschreven. Na de derde dag inname werd ik in de nacht zwaar benauwd wakker. Vooral rustig blijven. Kon alleen oppervlakkig ademhalen. Dus allergisch voor die troep. Allergietablet genomen en het zwakte af. Mijn moeder hartpatient kreeg dit ook vanwege de bloedverdunners. Na een week belde ze dat ze het zo benauwd had. Dus de ambulance[lees meer...] en zij naar het ziekenhuis. Konden niet direct de link vinden waar de klachten vandaan kwamen. Toen ging er bij mij een lampje branden. Zij kreeg dezelfde klachten als ik van de omeprazol. De arts dit verteld en zij moest meteen stoppen. Vanaf dat moment was zij van die vreemde benauwdheid af.

14-01-2023 | Vrouw | 71
Maagzuur (brandend)
Heb ook scheurtje in middenrif en ook af en toe krampen in slokdarm.neem dan paracetamol. Ik nam er eerst 2x daags een maar ben pas gestopt en nu nog 1 per dag en gaat prima. Ik slik dit al zeker 25 jaar. Bij s'nachts wel eens maagzuur dan neem ik een Rennie werkt ook prima

22-12-2022 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Jaren getobt met maagzuurremmers, nu gebruik ik omeprazol 40mg dagelijks al 15 jaar, nooit meer( geen dag) problemen meer gehad. Had dagelijks zuurbranden doordat gedeelte van m’n maag boven middenrif zit. Wel darmproblemen gehad waar ik nooit de oorzaak van kon achterhalen, ook niet na darmonderzoek. Las zo”even dat dat bij langdurig gebruik weleens de bijwerking van ome[lees meer...]prazol kon zijn. Vreemd dat ik daar nooit op gewezen ben door mijn darmonderzoekers en huisarts, hadden geen verklaring voor mijn klachten. Heb toch best al aantal malen darmklachten gehad, nu 7 mnd klachtvrij, …. In de gaten houden dus

26-11-2022 | Vrouw | 72
Maagzuur (brandend)
Ik neem het al heel lang. Zou het moeten afbouwen, maar duurt 1 a 2 dagen en heb terug veel last van zuur. Voor de rest heb ik eigenlijk geen klachten.

25-10-2022 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
Al 25 jaar lang sinds de laatste geboorte van kind, is het maagzuur nooit meer over gegaan.k gaf vaak bloed over, wat ik ook at of dronk maakte niet uit. Esomepralzol slik ik na eerst Omeprazol( wat niet hielp) Al meer dan 15 jaar. Soms heb ik nog t maagzuur en dan loopt het mijn neus in snachts. Brand als zoutzuur. Slok Antagel en wachten tot het overgaat. Neem ik sm[lees meer...]orgens geen Esomeprazol dan heb ik een uur later weer t zuur. IK kan niet zonder. Bijwerkingen heb ik er niet van.

17-10-2022 | Man | 68

13-09-2022 | Man | 68
Maagzuur (brandend)
Slokdamsluitspier-oprekking 68 jaar geleden. Zorgt bij stress en bepaald eten maagzuur , dit meestal als ik en rust ben. De nexium werkt effectief en langdurig Vervangers lijken mij allemaal placebo's Werking vervangers 3 uur dus totaal niet interessant Vervangers zijn voor mij duurder omdat ze niet of amper werken De nexium werkt langdurig is dus relatief veel goed[lees meer...]koper Het vervelende is dat de cz dit kosteplaatje niet wil erkennen. Ik wil dit zelf wel betalen alleen de apothekers willen dit niet aanschaffen.

11-08-2022 | Vrouw | 58

Antagel

11-05-2022 | Man | 81
algeldraat/magnesiumhydroxide
Maagzuur (brandend)
Ik gebruikte Antagel suspensie op advies van vervangende huisarts vanwege slaaponderbrekingen door nachtelijke refluxpijn. Het belangrijkste affect was minder extremen qua aantal slaaponderbrekingen en qua pijn. De mediane waarden waren echter eerder ongunstig dan een verbetering t.o.v. de voorafgaande paar maanden. Moest ik misschien wat geduld hebben? Nou een linearitei[lees meer...]test wees abslouut niet op een gunstig beloop. Omdat de Antagel niet vergoed werd, ben ik er na twee flesjes mee gestopt.

09-04-2022 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik neem deze medicate sinds twee jaar en heb nog nooit zo slecht gevoeld, refluxis veel erger en ik heb zeer zwaredarmkrampen en ernstige pij in borst en schouders, ik was veel beter met ranitidine , maar dat is niet meerverkrijgbaar in Belgie.

11-02-2022 | Vrouw | 59
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg 15 jaar geleden Nexium vanwege middenrifbreukje en cascademaag. In die tijd was men nog niet heel duidelijk om de hoogte van ernstige bijwerkingen en dat stoppen uiterst moeilijk is. Hier kwam ik achter na een scopie waaruit bleek dat ik mocht stoppen met Nexium. Mijn maag was zo verslaafd aan Nexium dat het niet lukte. Een gespecialiseerde internist die alles wis[lees meer...]t over protonpomremmers wees de weg. Drie maanden Famotidine (veel minder heftige maagzuurremmer en geen protonpompremmer) en daarna een drankje of Rennie's. Door Nexium kreeg ik pijn in benen, armen, schouders. Ik kon niet meer op mijn zij slapen. Allerlei onderzoeken waar niets uit kwam. Deze internist herkende het direct. Oorzaak: protonpompremmers. Hij had gelijk.

07-12-2021 | Vrouw | 27
Maagzuur (brandend)
Na alle nare bijwerkingen hier wil ik toch melden dat ik het medicijn als erg prettig ervaar, en dat lang niet iedereen er zoveel last van heeft. Je leest vaak slechte dingen, maar ik wil hierbij melden dat ik er echt baat bij heb. De vreselijke slokdarmkrampen zijn weg en ook mijn maagzuur is volledig onder controle. Ik voel me echt een stuk beter!

Ozempic

19-11-2021 | Vrouw | 56
semaglutide
Maagzuur (brandend)
Gestart op 8/11 met ozempic,25 Vanaf dag 2 wat diarree , na de 2 de spuit , ganse week ellendig ziek geweest 🙈tot op heden Braken , misselijk, duizelig, heel moe , zeer weinig eetlust

20-10-2021 | Vrouw | 73
Maagzuur (brandend)
Zelfs nadat ik een maand geen Esomeprazol meer slikte, had ik alle bijwerkingen, die ik beschreef nog. Weer een maand verder kon ik weer lezen, maar de spierkramp en maag- en buikpijn heb ik nog. Ook het gezwollen gevoel. Mijn kleren zitten strakker, terwijl ik gewicht verlies. Morgen begin ik aan Pantaprozol, omdat ik nog altijd last heb van brandend maagzuur.

18-09-2021 | Vrouw | 70
Maagzuur (brandend)
Ik wordt volgende maand geopereerd.