Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (138 meningen)
Maagzuur (114 meningen)
Maagklachten (73 meningen)
Reflux (19 meningen)
Maagbeschermer (19 meningen)
Maagzweer (16 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Omeprazol (706 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

Pagina 1 van 3
31-12-2018

Hernia diafragmatica

Gebruik van het medicijn is, omdat er een gat in het middenrif is waar genomen. Mee gekregen bij de geboorte. Ook voor gebruik als maag beschermer.Dit i.v.m. het gebruik van meerdere medicijnen. Het werkt naar tevredenheid. Bij gebruik van alcohol en kruidig eten zijn er wel eens extra capsules nodig om te in te nemen.
01-12-2018

Middenrifsbreuk

Gebruik dit medicijn op last van het huidige zorgstelsel, en het product haalt het bij lange na niet met wat ik voorheen gebruikte. Ben de naam kwijt, maar bij inname werd de tablet een schuimsubstantie welke binnen een aantal seconden de maagzuurklachten deed verdwijnen. Ik slikte het toen alleen wanneer ik last ondervond, Omeprazol MOET ik dagelijks slikken anders is de[lees meer...] werking erg matig, gebruik daarnaast evengoed geregeld Maalox. Dank knuppels van de Zorgverzekering, de medicijnen die ik had, werkte prima, maar die worden niet meer vergoed dus krijg je deze bocht. Oude medicijnen waren doordrukstrips minimaal 4 jaar houdbaar, nu krijg je een potje met de opschrift, "90 dagen na openen houdbaar", ook dat zorgt ervoor dat de zorg duurder wordt gemaakt!
01-05-2018

Middenrifsbreuk

Ik gebruik Omeprazol omdat ik zweertjes in de slokdarm had waardoor het eten bleef hangen. Laatste jaar heb ik een nare bijwerking, droge mond. Soms kapotte plekken hierdoor
12-03-2018

Middenrifsbreuk

Gebruik dit middel om maagzuurbranden te voorkomen door een middenrifbreuk. Het is een prima middel ,werkt goed en langdurig. Ik gebruik dit middel al 16 jaar en heb nog geen bijwerkingen. Ik ben wel aan het kijken naar alternatieven omdat langdurig gebruik afgeraden wordt.
16-11-2017

Middenrifsbreuk

Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.
10-08-2017

Middenrifsbreuk

Ben er nu achter dat de klachten die ik heb wel eens van dit medicijn kunnen komen. Oorsuizen, 3 x per jaar uitslag / jeuk, zeer pijnlijke mond. Ik wil eigenlijk per direct stoppen en overstappen op een homeopatisch middel. Heeft iemand ervaring met het accuut stoppen? Of afbouwen? Ik wil er in ieder geval mee stoppen. Zijn er risico’s bij accuut stoppen? Ik heb geen idee [lees meer...]of de klachten waarvoor ik dit medicijn gebruik terug zullen komen, maar de bijwerkingen ben ik klaar mee. Graag reactie van mensen die hier ervaring mee hebben.
27-04-2017

Hernia diafragmatica

Hallo, Reeds een jaar of twee slik ik nu Omeprazol in de dosis van 20mg. De Omeprazol wordt dagelijks met een paar slokken water ingenomen. Dit gebeurt een halfuur voordat ik begin met het ontbijt. Sinds een half jaar ben ik last gaan krijgen van bijwerkingen in de vorm van darmklachten en een ernstig tekort aan vitamine B12 (met vermoeidheidsklachten, krachtsverlies[lees meer...] en gewichtsverlies tot gevolg). De bijwerkingen zijn dermate ernstig aan het worden, dat ik nu opzoek ben naar alternatieven. Het is algemeen bekend dat Omeprazol een maagzuurremmer is en dit maagzuur er voor zorgt dat het eten goed verteert wordt. Dat is volgens mij (na onderzoek) ook precies de reden waarom ik nu steeds vaker darmklachten krijg. Het eten wordt niet meer goed verteert waardoor en af en toe dumpsyndroom optreedt (een versnelde passage van maag naar darm met diarree en krampen als gevolg). De pijnen zijn dusdanig hevig dat ik al redelijk ten einde raad ben. Daarnaast worden voedingsstoffen niet meer juist opgenomen waardoor ik nu een tekort aan Vitamine B12 heb en de afgelopen periode 5 kilo afgevallen ben. Een ander risico is die van botontkalking (welke nog niet van toepassing is ga ik vanuit). Voor het tekort aan vitamine B12 krijg ik van de huisarts (maar ook vrij verkrijgbaar) Methylcobalamine in een dosis van 60.000% ADH. Elke keer als ik zo'n pil neem (tijdens de lunch) krijg ik darmkrampen na het avondeten (alsof mijn maag het niet verwerken kan). Een week lang heb ik als alternatief voor Omeprazol het middel Ranitidine gebruikt, welke op een andere manier op de maag werkt. Dit middel is helaas niet voldoende effectief voor mij en resulteert in (ernstige) misselijkheid en last van zuurbranden. Vandaag ben ik begonnen (zonder tussenkomst arts) met Bij Zuur. Dit is een natuurlijk en homeopathisch middel waarvan ik nog niet kan aangeven of het wel of niet werkt. Ik hoop oprecht dat ik mijn heil kan vinden in andere middelen dan protonpompremmers, anders ben ik bang dat de enige oplossing een operatie is in de vorm van fundoplicatie (diverse mogelijkheden, zie hiervoor google). De operatie ansich schijnt mee te vallen (2-4 dagen in het ziekenhuis, 2-4 week vloeibaar eten) maar de complicaties die deze operatie met zich mee kan brengen (dysfagie; vernauwde slokdarm en eten wat blijft hangen, dumpsyndroom (versnelde passage), en overige standaard complicaties) doen mij huiveren hiervoor. De reden voor mijn uitgebreide verhaal is omdat ik hoop dat meer mensen zich hier in herkennen, en via deze manier op weg geholpen worden om alternatieven te vinden buiten een ziekenhuisopname na. Ik heb zelf namelijk enorm veel moeite om de juiste informatie te filteren uit het internet. Er zijn zoveel mensen en zoveel wensen. Let wel, het betreft hier mijn eigen ervaringen en onderzoek. Dit is geen garantie dat het u ook daadwerkelijk zal helpen.
01-04-2017

Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!