Ongewenste bijwerking van ander medicijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ongewenste bijwerking van ander medicijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ongewenste bijwerking van ander medicijn

Elvanse

25-02-2023 | Vrouw | 34
lisdexamfetamine
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Ik was allergisch voor een hulpstof in concerta. En ritalin vergat ik in te nemen... lol. Qua bijwerkingen alleen veel minder eetlust. Maar ik ben 20 kg te zwaar, dus dat is niet erg hahahahahaha. Ook iets meer dorst. 100000x beter dan concerta

CellCept

17-01-2023 | Vrouw | 57
mycofenolaatmofetil
Leverontsteking nav immunotherapie

Glucophage

12-03-2021 | Vrouw | 31
metformine
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Glucophage werd mij vorgeschreven om de mogelijke bijwerking van een ander medicijn tegen te gaan. Namelijk metabool syndroom bij een antipsychoticum. Dit is off-label gebruik maar wel gestaafd door onderzoek. Het lijkt te werken. Van een ander anti-psychoticum was ik fel bijgekomen. Na verandering van anti-psychoticum plus opstart glucophage kon ik in combinatie met leefs[lees meer...]tijlveranderingen mijn vorige gewicht terug behalen.

Rabeprazol

23-10-2020 | Man | 73
rabeprazol

Famotidine Tabletten

15-07-2020 | Vrouw | 64
famotidine
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Na 4 weken langzaam aan steeds meer rugpijn en tintelingen in benen en voeten, werd ondraagbaar gestopt met dit medicijn.

Oxazepam

04-06-2020 | Vrouw | 23
oxazepam
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Een aantal weken Oxazepam 10mg gebruikt om de bijwerkingen van een anti-depressiva mee op te vangen. Ik heb de Oxazepam niet dagelijks gebruikt, alleen wanneer het voelde dat ik niet anders kon. Het heeft me wel door de eerste periode heen gesleept. Geen gevoel van verslaving aan over gehouden en ermee stoppen ging gemakkelijk.

Omeprazol

08-02-2020 | Man | 49
tegen maagzuur van bloedverdunner

Lactulose Poeder/ Stroop

26-10-2019 | Vrouw | 39
lactulose
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Of ik 30,15 of 5ml neem, poep enne fikse rommel in dr buik. Bij 30 enorme krampen, bij 5ml stuk beter. Voorgeschreven dosering 15-30ml maar ik hou het wel bij 5. Misschien morgen 10 ml proberen. Ik vindt het turbospul.

Implanon (hormoonimplantaat)

16-05-2018 | Vrouw | 25
etonogestrel
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Het is een perfect middel als je wel eens je pil vergeet en nog geen kinderen wilt. Dit is inmiddels als mijn tweede implanon. Mijn eerst heb ik 3 jaar erin gehad. De tweede implanon heb ik nu inmiddels 1 jaar. De bijwerkingen bij mij zijn goed te merken. Vooral ernstige buikkrampen die ik heb. Deze buikkrampen houden 1 week aan en gaan daarna wel tijdje weg, bij mij voor [lees meer...]ongeveer 2 maand. Wat ik verder merk is dat ik erg ben aangekomen terwijl ik precies zelfde hoeveelheden eten en net zo veel sport als eerst. Ben in afgelopen jaar weer 5 kg aangekomen. Totaal zeker wel 10’kg... verder merk ik dat mijn humeur erg wisselt, maar dat is wellicht bij elke anticonceptie. Al met al is het een goed middel wat super werkt als je voorkomt wilt dat je ongewenst zwanger wordt, maar houd er wel rekening mee dat je wat kilo’s aan gaat komen en misschien net als ik te maken krijgt met ernstige krampen. P.s. Mocht het niet bevallen kun je hem makkelijk laten verwijderen door je huisarts.

Beclometason Neusspray

25-03-2018 | Man | 40
beclometason
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Gebruik na verslaving aan xylometazoline. Neus was hierdoor permanent (dicht) dit was een alternatief, maar ook geschikt voor hooikoorts. Helaas dat laatste werkte niet zo goed. Wel erg effectief bij het afkicken van xylometazoline

Livocab neusspray

25-03-2018 | Man | 40
levocabastine
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Hooikoortstabletten brachten niet de soelaas. Werd er ook misselijk van. Alternatief was deze spray, en deze functioneert prima. Jarenlang . Wel in afwisseling met beclometasol tijdens wintermaanden ivm neusverkoudheid

Implanon (hormoonimplantaat)

06-07-2017 | Vrouw | 22
etonogestrel
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Overgestapt op de Implanon omdat ik last had van de bijwerkingen van de pil en ik hem nog wel eens wilde vergeten. Ik ben tevreden over de Implanon. Sinds het laten zetten van de Implanon (7 maanden geleden) ben ik niet meer ongesteld geweest (alleen een paar dagen per maand last van wat menstruatiekrampen). Weinig last van bijwerkingen; af en toe hoofdpijn bij overbelasti[lees meer...]ng, paar kilo's gewichtstoename en iets meer haarverlies.

Antedia

19-06-2016 | Vrouw | 50
Saccharomyces boulardii
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Samen gebruikt met doxycycline. Dit middel helpt ter voorkoming van buikkrampen en diarree. Heeft mij geweldig geholpen. Wel even openbreken in glas KOUD water en minimaal een half uur laten staan. Dit ter ontwikkeling van de goede bacteriën.

Omecat

30-05-2016 | Vrouw | 65

Omeprazol

29-09-2015 | Vrouw | 53
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Dood en doodziek werd ik er van. Hartkloppingen, zweten, pijn op de borst. kilo's afgevallen. Constant misselijk, duizelig alsof ik in een draaimolen zat.

Mercilon

09-10-2013 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/desogestrel
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Hallo iedereen, ik ben nu 20 jaar en gebruik mercilon ongeveer een viertal jaar. In het begin denk je natuurlijk niet na over eventuele bijwerkingen en let je er dus ook niet op. Maar de laatste twee jaar merk ik toch dat mijn zin in seks heel erg is verminderd, tot bijna niks meer. Zoals iemand hier al zei zou je op den duur toch beginnen twijfelen aan jezelf, is er iet[lees meer...]s mis met mij? Zeker omdat ik nog zo jong ben ... Nu begon ik de laatste tijd op internet te zoeken naar de ervaringen van anderen rond mercilon en nu kan ik concluderen dat ik zal overstappen op een andere pil. Ik heb heel vaak hoofdpijn, ervaar grondige stemmingswisselingen én heb ook geen zin meer in seks. Het is natuurlijk afhankelijk van persoon tot persoon, maar hier lees ik dat enkele mensen dezelfde ervaringen hebben en ook op andere forums. Nu alleen nog uitzoeken op welke pil ik best overstap.