oxazepam

Bromazepam (58 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

04-06-2020 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Een aantal weken Oxazepam 10mg gebruikt om de bijwerkingen van een anti-depressiva mee op te vangen. Ik heb de Oxazepam niet dagelijks gebruikt, alleen wanneer het voelde dat ik niet anders kon. Het heeft me wel door de eerste periode heen gesleept. Geen gevoel van verslaving aan over gehouden en ermee stoppen ging gemakkelijk.

03-05-2020 | Vrouw | 64
oxazepam (50mg)

23-04-2020 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Ik gebruik weinig tot geen medicijnen maar door stress en slecht slapen een slaappil gehad. Deze had helaas totaal geen effect.

18-04-2020 | Vrouw | 21
oxazepam (10mg)
Ik gebruik het al een jaar af en toe. Eerst met escitalopram en nu met fluoxetine. Soms gebruik ik het 2x per week bijv bij extreme spanning of de tandarts. Maar meestal hooguit 2x in de maand. Zolang je met een kleine dosis begint en kijkt hoe je lichaam reageer, en het alleen inneemt wanneer het echt niet anders kan (max 2 weken opeenvolgend tijden medicatiewisseing), is[lees meer...] het een perfect medicijn. Nog nooit last gehad van ontwenningsverschijnselen of bijwerkingen behalve een moe en rustig gevoel wat dus ook de bedoeling is

17-04-2020 | Man | 70
oxazepam (10mg)
10 Mg helpt niet om door te slapen. Het middel veroorzaakt soms een vervelende hoofdpijn, wat dan de onrust weer vergroot. Misschien moet ik antidepressiva gaan gebruiken vanwege de langdurige gevolgen van het Coronavirus om dat de onrust en paniek heftiger worden.

05-04-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Zo nu en dan krijg ik paniek en angst die ik met mijn dagelijkse citralopram niet onderdrukt krijg en dan pak ik voordat ik ga slapen een oxazepam en dan zijn alle klanten weg binnen 10 min Ik zelf merk niet voor mij dat het verslavend is pak ze op hoge uitzondering Krijg bij kolom bijwerkingen geen O ingevoerd ?? Geen bijwerkingen !!!

04-04-2020 | Man | 38
oxazepam (10mg)
Ik heb dit 3 korte periodes gebruikt. Het werkt, maar is zeer verslavend. En afbouwen is geen pretje. In mijn ogen alleen gebruiken als overbrugging, of incidenteel. Maar niet voor langere periodes achter elkaar. En dan bedoel ik al periodes langer dan twee week.

12-03-2020 | Man | 35
Overspannen/burn-out
goed middel, gebruik het al jaren. wanneer ik stress of drukte ervaar.( ooit overgehouden aan een burn-out) ik gebruik maximaal 2x 1 tablet per week. zodat het effectief blijft LET OP: bij langdurig gebruik, treed er gewenning op. dat is niet fijn, wanneer je weer wilt stoppen.

05-03-2020 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Dit middel voorgeschreven gekregen ter ondersteuning bij zware (nachtelijke) paniekaanvallen welke gerelateerd bleken te zijn aan een burn-out. Voor laatstgenoemde krijg ik begeleiding van een psycholoog. Ik neem alleen een tablet in wanneer het nodig is en ik merk veel verbetering bij het vinden van rust alsmede van een stukje berusting in mijn situatie. Hierdoor biedt di[lees meer...]t middel een fijne ondersteuning wanneer het allemaal even teveel wordt. Belangrijk vind ik hierin wel dat ik het ook daadwerkelijk alleen neem als ik het echt nodig heb, en dat lukt vooralsnog prima.

23-02-2020 | Vrouw | 95
oxazepam (10mg)
95 jaar. Mijn moeder woonde nog zelfstandig en kon goed voor zichzelf zorgen. Hart patient, evenwicht stoornis . Mijn moeder had veel moeite met slapen. Na een telefonootje schrijft de huisarts , die niet haar eigen arts is. Zonder bezoek aan de patient oxapam voor. Het gevolg is dat ze dezelfde nacht bij toilet bezoek is gevallen omdat haar benen helemaal slap war[lees meer...]en. Heup gescheurd en na 2 weken was ze overleden. Mensen die zo oud zijn mogen ze dat medicijn niet voorschrijven.

26-01-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Oxazepam kreeg ik ter ondersteuning naast mijn medicatie voor mijn paniekstoornis en jaren heb ik ze alleen heel zeldzaam ingenomen als ik iets spannends moest doen zoals uit eten gaan, presentatie geven of wanneer ik ziek was en de paniek sterker was. De afgelopen maanden heb ik ze na een ontregeling van mijn medicatie (Citalopram) dagelijks moeten innemen, startend m[lees meer...]et 3x5mg en nu 3x20mg, want ik zit in een medicatieoverstap naar Clomipramine. Dus dit is tijdelijk. Het geeft mijn lichaam rust en ik kan goed slapen. Niet heel veel uur, maar de slaap zelf is goed. Ik ben super blij met deze oxazepam!

18-01-2020 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.

06-01-2020 | Man | 44
oxazepam (50mg)
Autisme
Doet meestal wat er van verwacht wordt. Geeft meestal na wakker worden nog enige tijd een hemelse rust in mijn hoofd. Werkt beduidend slechter als de spanningen groot zijn.

20-12-2019 | Vrouw | 52

16-11-2019 | Vrouw | 20
Hyperventilatie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven van mijn huisarts, omdat ik last had van hyperventilatie. Ik kreeg Oxazepam om rustiger te worden. Maar wat de huisarts mij niet vertelde is dat zodra de Oxazepam uitgewerkt was, alle paniek etc veel erger terug kwam, wat dus nóg meer hyperventilatie veroorzaakte. Oxzepam heeft een aantal maanden uit mijn leven erg zwaar gemaakt. De bi[lees meer...]jwerkingen waren angst. En ik had zeker angst. Angst voor om mezelf wat aan te doen want ik zag geen nut meer in het leven. Ik had ook angst om alleen te zijn, er moest continue iemand bij mij blijven. Ik ben mijzelf kwijtgeraakt dankzij de Oxazepam. Gelukkig met heel veel pijn en moeite de oxazepam laten staan, en ben nu gelukkiger dan ooit. ( ik kreeg telkens meer pillen voorgeschreven van mijn huisarts die mij uiteindelijk niet hielp met afbouwen) Ik raad dit medicijn echt niemand aan. ECHT NIET.

03-11-2019 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Oxazepam (10mg) had een verwaarloosbaar effect op mij. Dit in tegenstelling tot lorazepam (1mg), wat ik enkele weken ervoor twee maanden aaneen driemaal per dag heb geslikt - misschien is dit ook de reden dat oxazepam niet veel voor mij deed. Nu ben ik succesvol overgestapt op een heel ander type medicatie dat geen gewenning geeft (dus geen benzodiazepine).

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum