Oxazepam

Oxazepam

Bojan Nikolik (18-05-2015)

18-06-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.
25-05-2019

Oxazepam (oxazepam)

Blijf weg van alle benzo's waar oxazepam onder valt! Je kan net zo goed alcohol of cocaine gaan gebruiken, werkt net zo goed en is ongeveer gelijk met afkicken. Enige manier om dit "goed" te gebruiken is maximaal een paar weken onder toezicht van een goede psycholoog met zeer goede uitleg over de "bijwerkingen" en wat er gebeurt wanneer je moet afkicken. Maar dan nog, z[lees meer...]ou een psycholoog tijdelijk cocaine of elke avond een sixpack bier voorschrijven?... ben van mening dat oxazepam onder hard drugs valt en verboden moet worden! Nog iets, huisartsen en de bijsluiter vertellen je niet wat je kan verwachten als je stopt met slikken en dit is juist het meest vervelende aan dit medicijn. Je krijgt al afkickverschijnselen op het moment dat het is uitgewerkt (dit was voor mij het meest funest) Bij oxazepam is dit dus ongeveer 6 uur na inname! Hieronder een hele lap tekst met mijn ervaring: Dokter schreef oxazepam voor omdat ik af en toe onzeker en angstig was bij grote groepen onbekenden, voornamelijk verjaardagen e.d. Na een half jaar zo af en toe 1 pilletje te slikken ging ik op den duur de dag en soms dagen erna ook slikken omdat ik mij angstig voelde. Ik dacht in eerste instantie niet aan een bijwerking van oxazepam omdat de angstigheid niet tijdens het gebruik was. Het sloop erin dat ik me steeds angstiger ging voelen en steeds greep naar oxazepam omdat ik hier rustig van werdt. Ik dacht na verloop van tijd dat ik in een depressie oid zat en mijn huisarts bleef zonder al te veel problemen oxazepam voorschrijven. Op de duur kon ik niet meer zonder en heb ik de huisarts gevraagd de dosis tijdelijk te verhogen zodat ik dagelijks oxazepam kon gaan slikken en ik me na verloop van tijd wel beter zou gaan voelen. Hier zat geen vast ritme aan, het was nog steeds wanneer ik me niet goed voelde slikte ik maar dit was inmiddels elke dag en soms meerdere 10mg pilletjes per dag. Ik heb ongeveer 2 jaar bijna dagelijks gebruikt en de laatste paar maanden hiervan was het soms meerdere per dag. Nadat ik amper nog kon slapen en bijna constant oxazepam wou slikken naar de huisarts geweest en het verhaal vertelt. Deze schreef antidepressiva voor omdat hij dacht net als ik dat ik overspannen zou zijn. Voordat ik zou beginnen met antindepressiva eerst eens op internet gezocht naar de bijwerkingen, deze waren ernstig waardoor ik besloot om hier niet mee te beginnen. Toen ook maar eens gezocht naar de ervaringen van oxazepam, ik schrok enorm toen ik een aantal verhalen hoorde welke compleet overeenkwamen met mijn ervaringen. Weer naar de huisarts welke na alles uitgelegd te hebben half achter het idee stond dat veel kwam door oxazepam en ik daardoor zou gaan afbouwen met oxazepam. Gelukkig kon ik dat moment ook bij een psycholoog terecht welke 100% achter het idee stond dat ik zwaar verslaafd was geraakt aan oxazepam en heel rustig moest gaan afbouwen (tegenover de huisarts die dacht dat ik wel met een paar weken volledig kon stoppen) . Toen begon het afbouwen..... wat een hel, geen slaap meer, bijna constante hartkloppingen, paniekaanvallen, vreemde trillingen overal in mijn lichaam (de ergste was vanuit mijn lichaam in de buurt van mijn hart... wat paniekaanvallen uitlokte) Dit afbouwen duurde ongeveer 3 maanden voor ik volledig van de rommel af was. Nadat ik volledig was gestopt bleef het nog een paar maanden dezelfde hel. Ik had inmiddels ook een langdurige mindfullness cursus gehad wat mij wel heel veel heeft geholpen tindens deze periode. Ik zocht ook heel veel naar oxazepam werking en ervaringen e.d. op internet om te kunnen zien dat ik niet iets anders had maar dat het allemaal te maken heeft met oxazepam. Nu ben ik 5 maanden volledig van de zooi af en heb nog steeds problemen met angst e.d. omdat ik bang ben dat ik weer afkick verschijnselen krijg. Deze verschijnselen zijn na ongeveer 4 maanden opgehouden (in ieder geval niet meer ernstig) maar de angst is nog steeds iets waar ik van moet herstellen. Al met al heeft het afkicken nu al 8 maanden geduurd en ben nog steeds niet de oude.... Ik gun dit niemand en daarom nog een keer, blijf weg van diazepam, oxazepam, andere pammetjes.... blijf weg van alle benzodiazepines!
14-05-2019

13-05-2019

04-05-2019

Oxazepam (oxazepam)

De huisarts heeft dit voorgeschreven om me te helpen om tot rust te komen. Ik vind het niet prettig om met nieuwe medicatie te beginnen, dus heb het zo veel mogelijk uitgesteld. Uiteindelijk heb ik het toch maar genomen, en ik moet zeggen dat het best goed helpt om de paniek wat te verminderen. Ik moet bekennen dat dit middel de paniek niet helemaal wegneemt, maar het is w[lees meer...]el een goed hulpmiddel om tot rust te komen. Bijwerkingen zijn wel af en toe vervelend.
30-04-2019

Agorafobie

22-03-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik gebruik ze als ik of te veel angst heb of overstuur begin te raken. Ik gebruik ze om mezelf te kunnen inslapen als het niet goed gaat. Vandaar ook de 30mg. Ik krijg ze voor "Zo nodig" Dat houd in dat ik ze niet dagelijks gebruik. Bij mij gaat het erom dat ik veilig ben naar mezelf toe en als ik me niet goed voel, en ik denk dat het fout kan gaan dan gebruik ik ze om in [lees meer...]slaap te komen na ongeveer 1 uur. Om erger te ver komen. Heel fijn dat dit kan en het werkt wel goed.
21-03-2019

Paniekaanvallen

Wegens ik steeds onverklaar bare paniekaanvallen kreeg gaf de huisarts me dit mee om te proberen. Omdat de aanval zo lang duurde maar 2 genomen. Ik heb er wel door geslapen. Ik kreeg nadat ik 5 dagen achter elkaar gebruikt had emotiewisselingen , ik kreeg juist allemaal nare gedachtes die ik nooit tevoren heb gehad. Dus ik wou stoppen met het gebruik van dit medicijn na 3 [lees meer...]weken dit heeft mentaal echt veel moeite gekost. Alsof je lichaam het gevoel wil wat je krijgt door die pillen. Gelukkig ben ik ervan af en heb dus ook die klachten niet meer. Ben wel blij om te lezen dat dit medicijn anderen wel heeft geholpen !
19-03-2019

Oxazepam (oxazepam)

Begin van dit jaar heeft mijn broer suïcide gepleegd. Onverwachts voor ons. Ik als oudste uit het gezin heb de zorg van mijn ouders, zusje, neefjes en crematie op mij genomen. Door al het "onverwerkte" verdriet en zorgen om andere ben ik zenuwachtig, angstig en lig nachten te piekeren. Ik loop bij een psycholoog en het zorgteam maar ik bleef onrustig en slecht slapen. Nu [lees meer...]heb ik sinds een week oxazepam en heb ik eindelijk weer eens kunnen slapen. Overdag helpt het mij om naar mijn werk te gaan. Ik ga dan eerst naar mijn werk, neem er eentje en dan kom ik mijn dag door. Bijwerkingen heb ik gelukkig niet. Ik hoop over 2 weken af te bouwen zodat wanneer ik vakantie heb er vanaf ben. Maar als dat niet lukt dan gaan we door. Wees lief voor jezelf als het nodig is.
18-03-2019

Onrust

Ik heb jaren drugs gebruikt voor ik met oxazepam begon ik heb erg veel nare herinneringen die voor mij onrust en een depri gevoel geven ben inmiddels 23 jr afhankelijk van de medicatie en dat is wel een groot nadeel maar zonder zou ik niet meer willen /kunnen
06-03-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb dit medicijn gekregen van mijn internist voor een onderzoek wat ik volgende week moet ondergaan, en waar ik in het verleden tot op de dag van vandaag een trauma van heb opgelopen. Vandaar dat ze voorstelde om 2 tabletjes van 5 mg voor te schrijven. Ik naar apotheek,die me vertelde dat ze enkel 10 mg tabletjes had, geen bezwaar dacht ik breek ik het pilletje wel do[lees meer...]ormidden. Kosten kwamen voor eigen rekening want de oxazepam moet je voortaan zelf betalen. Ik kreeg een beschrijving van de pil ( die je ook altijd moet betalen) totaal kosten € 13,58, ik voelde me genaaid om het zo maar even te zeggen. Ik heb het betaald en ben vandaag is even p onderzoek uitgegaan op internet, daar krijg je 30 pillen voor € 50,00 euro. Dus ik belde mijn apotheker vandaag terug en vroeg of ik voor een hele doos had afgerekend. De assistente gaf me als antwoord, U betaald dat bedrag voor de controle..de beschrijving van het medicijn etc etc. ik zei dan had de dokter me beter voor een hele doos uit kunnen schrijven, want volgens haar zouden de kosten dan waarschijnlijk niet veel hoger zijn geweest. Ik zei dan worden jullie wel rijk van 1 doosje oxazepam want als ik 1 tablet krijg voorgeschreven kunnen jullie de rest van de pillen weer door berekenen aan iemand anders die misschien ook maar 1 pilletje voor geschreven krijgt. Ik vind dit echt laaielichterij, zo worden onze apothekers dus rijk. Geen wonder dat veel mensen hun pillen op internet bestellen, niet dat ik er een voorstander van ben..Maar door deze ervaring zou je bijna zeggen ik ga het ook doen. In ieder geval gaat het er mij om, dat ik jullie die dit lezen laat weten, waarom we steeds meer voor medicijnen moeten betalen. Ik bedank mijn apotheker hier in Veghel voor de eerlijke prijs die U hier handhaaft..
26-02-2019

Paniekaanvallen

Ik gebruik al heel lang oxazepam . Niet voor de lol ,maar nadat ik een paar keer kanker heb gehad , heb ik veel last van paniek/angst aanvallen. Vooral als ik weer voor controle moet. Nu gebruik ik al lang het merk AUROBINDO . Nu gaat deze fabrikant stoppen met oxazepam . vorig jaar was het 5maanden niet leverbaar nu helemaal niet meer. Ik heb nare ervaringen met ander m[lees meer...]erken .wat nu ? Het wordt tijd dat deze fabrikant geboycot wordt . Dus mensen gebruik geen aurobindo meer , ze nemen hun klanten niet serieus.
07-02-2019

Oxazepam (oxazepam)

Was wel handig om bepaalde situaties door te komen. Haalt overdenken en angst wel weg tijdelijk. Met nadruk op tijdelijk. Oxazepam was ook heel makkelijk te krijgen via online winkels.
02-02-2019

Oxazepam (oxazepam)

Na enkel jaren af en toe lat van een paniekaanval te hebben gehad waardoor is zonodig een Oxazepam gebruikte, kwam ik twee weken geleden in een constant gevoel van onrust,angst en paniek terecht door een combinatie van altijd maar doorgaan en stress door jarenlang gesteggel met de gemeente vanwege een verhuizing van ons bedrijf. Ik slik nu verdeeld over de dag 4 x 1/4 ta[lees meer...]blet en hoewel er gezegd wordt dat dat niet kan werken, helpt het mij de scherpe randjes eraf te halen. Ik ben blij om ,na 2 vermoeiende weken, nu langzamerhand weer wat tot rust te komen.
25-01-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb een angststoornis. Dit komt door mijn derealisatie en depersonalisatie. Maar op het gegeven moment kon ik mijn huis niet meer uit, ook in mijn huis ervaarde ik angst gevoelens en hevige paniekaanvallen. Daarom vroeg ik mijn psycholoog samen met mijn huisarts om een tijdelijk kalmerend middel. Ik heb zo'n anderhalve week gebruikt, geen bijwerkingen. Ik naam 1[lees meer...]x 10mg per dag, op het belangrijkste dag deel. Na die anderhalve week verloor het zijn kracht. Maar mijn angstgevoelens zijn vermindert na deze "kuur". Het was meer een soort pauze. Ik stope in één keer en geen klachten van gekregen.
23-01-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb ivm angstklachten dit middel een maand of 9 moeten gebruiken. Ik wil mijn verhaal hier melden omdat ik toentertijd op zoek ging naar hoe het afbouwen van dit middel ervaren wordt. Ik las hier verhalen dat het stoppen heel vreselijk en moeilijk was. Al die maanden ben ik bang geweest dat ik er dus nooit vanaf zou kunnen komen, terwijl ik het vreselijk vond dat ik ze [lees meer...]nodig had. Maar....ik ben er vanaf!! Ik slikte 60 a 70 mg per dag. Ik ben heel geleidelijk gaan afbouwen met ook plateauperiodes (soms een paar weken op dezelfde dosering blijven). Ik heb zeker onttrekkingsverschijnselen gevoeld. Maar werden die te hevig, dan bleef ik even een poosje op die dosering. Ik ben nooit terug meer gaan gebruiken. Wat mij heeft geholpen de onttrekkingsverschijnselen het hoofd te bieden, was mijn leeftempo vertragen en ontspanningsoefeningen doen. Ik hoop dat mijn verhaal anderen het vertrouwen geeft dat je er echt vanaf kunt komen. Maar doe het in je eigen tempo! (de 10 mg per week afbouwen wat de specialist adviseerde, was voor mij soms te veel. Stapjes van 5 mg per 3 weken ging beter. Laatste stap was zelfs 2,5 mg).

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum