Oxazepam

<< < vorige
Pagina 1 van 7
22-03-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik gebruik ze als ik of te veel angst heb of overstuur begin te raken. Ik gebruik ze om mezelf te kunnen inslapen als het niet goed gaat. Vandaar ook de 30mg. Ik krijg ze voor "Zo nodig" Dat houd in dat ik ze niet dagelijks gebruik. Bij mij gaat het erom dat ik veilig ben naar mezelf toe en als ik me niet goed voel, en ik denk dat het fout kan gaan dan gebruik ik ze om in [lees meer...]slaap te komen na ongeveer 1 uur. Om erger te ver komen. Heel fijn dat dit kan en het werkt wel goed.
21-03-2019

Paniekaanvallen

Wegens ik steeds onverklaar bare paniekaanvallen kreeg gaf de huisarts me dit mee om te proberen. Omdat de aanval zo lang duurde maar 2 genomen. Ik heb er wel door geslapen. Ik kreeg nadat ik 5 dagen achter elkaar gebruikt had emotiewisselingen , ik kreeg juist allemaal nare gedachtes die ik nooit tevoren heb gehad. Dus ik wou stoppen met het gebruik van dit medicijn na 3 [lees meer...]weken dit heeft mentaal echt veel moeite gekost. Alsof je lichaam het gevoel wil wat je krijgt door die pillen. Gelukkig ben ik ervan af en heb dus ook die klachten niet meer. Ben wel blij om te lezen dat dit medicijn anderen wel heeft geholpen !
19-03-2019

Oxazepam (oxazepam)

Begin van dit jaar heeft mijn broer suïcide gepleegd. Onverwachts voor ons. Ik als oudste uit het gezin heb de zorg van mijn ouders, zusje, neefjes en crematie op mij genomen. Door al het "onverwerkte" verdriet en zorgen om andere ben ik zenuwachtig, angstig en lig nachten te piekeren. Ik loop bij een psycholoog en het zorgteam maar ik bleef onrustig en slecht slapen. Nu [lees meer...]heb ik sinds een week oxazepam en heb ik eindelijk weer eens kunnen slapen. Overdag helpt het mij om naar mijn werk te gaan. Ik ga dan eerst naar mijn werk, neem er eentje en dan kom ik mijn dag door. Bijwerkingen heb ik gelukkig niet. Ik hoop over 2 weken af te bouwen zodat wanneer ik vakantie heb er vanaf ben. Maar als dat niet lukt dan gaan we door. Wees lief voor jezelf als het nodig is.
18-03-2019

Onrust

Ik heb jaren drugs gebruikt voor ik met oxazepam begon ik heb erg veel nare herinneringen die voor mij onrust en een depri gevoel geven ben inmiddels 23 jr afhankelijk van de medicatie en dat is wel een groot nadeel maar zonder zou ik niet meer willen /kunnen
06-03-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb dit medicijn gekregen van mijn internist voor een onderzoek wat ik volgende week moet ondergaan, en waar ik in het verleden tot op de dag van vandaag een trauma van heb opgelopen. Vandaar dat ze voorstelde om 2 tabletjes van 5 mg voor te schrijven. Ik naar apotheek,die me vertelde dat ze enkel 10 mg tabletjes had, geen bezwaar dacht ik breek ik het pilletje wel do[lees meer...]ormidden. Kosten kwamen voor eigen rekening want de oxazepam moet je voortaan zelf betalen. Ik kreeg een beschrijving van de pil ( die je ook altijd moet betalen) totaal kosten € 13,58, ik voelde me genaaid om het zo maar even te zeggen. Ik heb het betaald en ben vandaag is even p onderzoek uitgegaan op internet, daar krijg je 30 pillen voor € 50,00 euro. Dus ik belde mijn apotheker vandaag terug en vroeg of ik voor een hele doos had afgerekend. De assistente gaf me als antwoord, U betaald dat bedrag voor de controle..de beschrijving van het medicijn etc etc. ik zei dan had de dokter me beter voor een hele doos uit kunnen schrijven, want volgens haar zouden de kosten dan waarschijnlijk niet veel hoger zijn geweest. Ik zei dan worden jullie wel rijk van 1 doosje oxazepam want als ik 1 tablet krijg voorgeschreven kunnen jullie de rest van de pillen weer door berekenen aan iemand anders die misschien ook maar 1 pilletje voor geschreven krijgt. Ik vind dit echt laaielichterij, zo worden onze apothekers dus rijk. Geen wonder dat veel mensen hun pillen op internet bestellen, niet dat ik er een voorstander van ben..Maar door deze ervaring zou je bijna zeggen ik ga het ook doen. In ieder geval gaat het er mij om, dat ik jullie die dit lezen laat weten, waarom we steeds meer voor medicijnen moeten betalen. Ik bedank mijn apotheker hier in Veghel voor de eerlijke prijs die U hier handhaaft..
26-02-2019

Paniekaanvallen

Ik gebruik al heel lang oxazepam . Niet voor de lol ,maar nadat ik een paar keer kanker heb gehad , heb ik veel last van paniek/angst aanvallen. Vooral als ik weer voor controle moet. Nu gebruik ik al lang het merk AUROBINDO . Nu gaat deze fabrikant stoppen met oxazepam . vorig jaar was het 5maanden niet leverbaar nu helemaal niet meer. Ik heb nare ervaringen met ander m[lees meer...]erken .wat nu ? Het wordt tijd dat deze fabrikant geboycot wordt . Dus mensen gebruik geen aurobindo meer , ze nemen hun klanten niet serieus.
07-02-2019

Oxazepam (oxazepam)

Was wel handig om bepaalde situaties door te komen. Haalt overdenken en angst wel weg tijdelijk. Met nadruk op tijdelijk. Oxazepam was ook heel makkelijk te krijgen via online winkels.
02-02-2019

Oxazepam (oxazepam)

Na enkel jaren af en toe lat van een paniekaanval te hebben gehad waardoor is zonodig een Oxazepam gebruikte, kwam ik twee weken geleden in een constant gevoel van onrust,angst en paniek terecht door een combinatie van altijd maar doorgaan en stress door jarenlang gesteggel met de gemeente vanwege een verhuizing van ons bedrijf. Ik slik nu verdeeld over de dag 4 x 1/4 ta[lees meer...]blet en hoewel er gezegd wordt dat dat niet kan werken, helpt het mij de scherpe randjes eraf te halen. Ik ben blij om ,na 2 vermoeiende weken, nu langzamerhand weer wat tot rust te komen.
25-01-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb een angststoornis. Dit komt door mijn derealisatie en depersonalisatie. Maar op het gegeven moment kon ik mijn huis niet meer uit, ook in mijn huis ervaarde ik angst gevoelens en hevige paniekaanvallen. Daarom vroeg ik mijn psycholoog samen met mijn huisarts om een tijdelijk kalmerend middel. Ik heb zo'n anderhalve week gebruikt, geen bijwerkingen. Ik naam 1[lees meer...]x 10mg per dag, op het belangrijkste dag deel. Na die anderhalve week verloor het zijn kracht. Maar mijn angstgevoelens zijn vermindert na deze "kuur". Het was meer een soort pauze. Ik stope in één keer en geen klachten van gekregen.
23-01-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb ivm angstklachten dit middel een maand of 9 moeten gebruiken. Ik wil mijn verhaal hier melden omdat ik toentertijd op zoek ging naar hoe het afbouwen van dit middel ervaren wordt. Ik las hier verhalen dat het stoppen heel vreselijk en moeilijk was. Al die maanden ben ik bang geweest dat ik er dus nooit vanaf zou kunnen komen, terwijl ik het vreselijk vond dat ik ze [lees meer...]nodig had. Maar....ik ben er vanaf!! Ik slikte 60 a 70 mg per dag. Ik ben heel geleidelijk gaan afbouwen met ook plateauperiodes (soms een paar weken op dezelfde dosering blijven). Ik heb zeker onttrekkingsverschijnselen gevoeld. Maar werden die te hevig, dan bleef ik even een poosje op die dosering. Ik ben nooit terug meer gaan gebruiken. Wat mij heeft geholpen de onttrekkingsverschijnselen het hoofd te bieden, was mijn leeftempo vertragen en ontspanningsoefeningen doen. Ik hoop dat mijn verhaal anderen het vertrouwen geeft dat je er echt vanaf kunt komen. Maar doe het in je eigen tempo! (de 10 mg per week afbouwen wat de specialist adviseerde, was voor mij soms te veel. Stapjes van 5 mg per 3 weken ging beter. Laatste stap was zelfs 2,5 mg).
24-12-2018

Overspannen/burn-out

Hallo medegebruikers, Heeft iemand ervaring met droge ogen en mond na langdurig gebruik?
05-12-2018

Overspannen/burn-out

Ik gebruik het doordat ik door stress en overspannen klachten erg gespannen ben. Zo erg dat ik dan niet meer goed kan eten of concentreren. Ik neem een half tablet van een hele val ik in slaap (ben niet zo groot/zwaar). Werkt erg goed duurt wel een uur maar dan merk ik echt dat ik meer rust heb. Is wel verslavend.
25-11-2018

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik mijn eerste paniekaanval had. Sinds die paniekaanval, heb ik een paniekstoornis 'opgebouwd'. Het middel werkt goed, zowel preventief als op het moment zelf. Het geeft bij mij zelfs een placebo effect; na een paar minuten voel ik me al veel rustiger, terwijl het middel nog helemaal niet werkt. Ik merk nu wel, omdat de [lees meer...]therapie op zich laat wachten en men mij dit in de tussentijd voorgeschreven heeft, dat het nog niet écht verslavend is, maar ik merk wel dat ik er al redelijk afhankelijk van ben. Ik kan er wel zonder, maar liever niet. Ik was er ook een week mee gestopt zonder problemen, en dat na een paar maanden gebruik (10mg) Ik zou het aanraden, maar wel met goed overwegen én met een echte vorm van behandeling; dit middel is enkel symptoombestrijding, dus de angst zal dan weer terugkomen.
16-11-2018

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam voorgeschreven vanwege ernstige slaapproblemen. Helaas doet dit middel mij niet veel tot niks mbt slapen. Begin pas enige werking te merken als ik 4 tot 5 tabletten neem, maar dat vind ik nogal zot om elke keer 50 mg te nemen. Weet niet of dat wel goed voor je is, naast dat ik dan de volgende dag echt helemaal niks waard ben.
13-10-2018

Oxazepam (oxazepam)

De eerste keer hielp het om iets rustiger te worden en viel ik daarna in slaap, inname 1.00 uur. Maar sliep maar 3 uur door waarna de angst direct weer flink toenam. De volgende ochtend voelde ik me raar in mijn hoofd. Alles kwam vertraagd binnen, ging zwalken, zweten, kon geen gesprek voeren of simpele vragen beantwoorden, vertraagd denken, moest liggen, voelde me vervre[lees meer...]emd, geen eetlust. 3 dagen later 5 mg genomen om 23 uur. Voelde ongeremde drang om gek te doen, wilde dansen, zingen, gek lopen, lachen, alsof ik dronken was. Was hyper, ging kletsen en giechelen, ben na 1,5 uur in slaap gevallen, weer voor een paar uur. De volgende dag waren de bijwerkingen die ik de eerste keer had minder sterk
24-09-2018

Oxazepam (oxazepam)

Ik ben hier mee begonnen toen ik erg onrustig in mijn hoofd was Herhaaldelijk ben ik er mee gestopt totaal geen probleem of afkick verschijnselen
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!