Oxazepam

Oxazepam

Bojan Nikolik (18-05-2015)

05-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

Zo nu en dan krijg ik paniek en angst die ik met mijn dagelijkse citralopram niet onderdrukt krijg en dan pak ik voordat ik ga slapen een oxazepam en dan zijn alle klanten weg binnen 10 min Ik zelf merk niet voor mij dat het verslavend is pak ze op hoge uitzondering Krijg bij kolom bijwerkingen geen O ingevoerd ?? Geen bijwerkingen !!!
04-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb dit 3 korte periodes gebruikt. Het werkt, maar is zeer verslavend. En afbouwen is geen pretje. In mijn ogen alleen gebruiken als overbrugging, of incidenteel. Maar niet voor langere periodes achter elkaar. En dan bedoel ik al periodes langer dan twee week.
12-03-2020

Overspannen/burn-out

goed middel, gebruik het al jaren. wanneer ik stress of drukte ervaar.( ooit overgehouden aan een burn-out) ik gebruik maximaal 2x 1 tablet per week. zodat het effectief blijft LET OP: bij langdurig gebruik, treed er gewenning op. dat is niet fijn, wanneer je weer wilt stoppen.
05-03-2020

Overspannen/burn-out

Dit middel voorgeschreven gekregen ter ondersteuning bij zware (nachtelijke) paniekaanvallen welke gerelateerd bleken te zijn aan een burn-out. Voor laatstgenoemde krijg ik begeleiding van een psycholoog. Ik neem alleen een tablet in wanneer het nodig is en ik merk veel verbetering bij het vinden van rust alsmede van een stukje berusting in mijn situatie. Hierdoor biedt di[lees meer...]t middel een fijne ondersteuning wanneer het allemaal even teveel wordt. Belangrijk vind ik hierin wel dat ik het ook daadwerkelijk alleen neem als ik het echt nodig heb, en dat lukt vooralsnog prima.
23-02-2020

Oxazepam (oxazepam)

95 jaar. Mijn moeder woonde nog zelfstandig en kon goed voor zichzelf zorgen. Hart patient, evenwicht stoornis . Mijn moeder had veel moeite met slapen. Na een telefonootje schrijft de huisarts , die niet haar eigen arts is. Zonder bezoek aan de patient oxapam voor. Het gevolg is dat ze dezelfde nacht bij toilet bezoek is gevallen omdat haar benen helemaal slap war[lees meer...]en. Heup gescheurd en na 2 weken was ze overleden. Mensen die zo oud zijn mogen ze dat medicijn niet voorschrijven.
26-01-2020

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam kreeg ik ter ondersteuning naast mijn medicatie voor mijn paniekstoornis en jaren heb ik ze alleen heel zeldzaam ingenomen als ik iets spannends moest doen zoals uit eten gaan, presentatie geven of wanneer ik ziek was en de paniek sterker was. De afgelopen maanden heb ik ze na een ontregeling van mijn medicatie (Citalopram) dagelijks moeten innemen, startend m[lees meer...]et 3x5mg en nu 3x20mg, want ik zit in een medicatieoverstap naar Clomipramine. Dus dit is tijdelijk. Het geeft mijn lichaam rust en ik kan goed slapen. Niet heel veel uur, maar de slaap zelf is goed. Ik ben super blij met deze oxazepam!
18-01-2020

Overspannen/burn-out

Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.
06-01-2020

Autisme

Doet meestal wat er van verwacht wordt. Geeft meestal na wakker worden nog enige tijd een hemelse rust in mijn hoofd. Werkt beduidend slechter als de spanningen groot zijn.
20-12-2019

16-11-2019

Hyperventilatie

Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven van mijn huisarts, omdat ik last had van hyperventilatie. Ik kreeg Oxazepam om rustiger te worden. Maar wat de huisarts mij niet vertelde is dat zodra de Oxazepam uitgewerkt was, alle paniek etc veel erger terug kwam, wat dus nóg meer hyperventilatie veroorzaakte. Oxzepam heeft een aantal maanden uit mijn leven erg zwaar gemaakt. De bi[lees meer...]jwerkingen waren angst. En ik had zeker angst. Angst voor om mezelf wat aan te doen want ik zag geen nut meer in het leven. Ik had ook angst om alleen te zijn, er moest continue iemand bij mij blijven. Ik ben mijzelf kwijtgeraakt dankzij de Oxazepam. Gelukkig met heel veel pijn en moeite de oxazepam laten staan, en ben nu gelukkiger dan ooit. ( ik kreeg telkens meer pillen voorgeschreven van mijn huisarts die mij uiteindelijk niet hielp met afbouwen) Ik raad dit medicijn echt niemand aan. ECHT NIET.
03-11-2019

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam (10mg) had een verwaarloosbaar effect op mij. Dit in tegenstelling tot lorazepam (1mg), wat ik enkele weken ervoor twee maanden aaneen driemaal per dag heb geslikt - misschien is dit ook de reden dat oxazepam niet veel voor mij deed. Nu ben ik succesvol overgestapt op een heel ander type medicatie dat geen gewenning geeft (dus geen benzodiazepine).
18-10-2019

18-10-2019

06-10-2019

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam is een heel geschikt middel, als je het met mate gebruikt. Ik gebruik het al jaren. En gebruik er 15-30 per half jaar. Als ik me rot en angstig voel en geen boodschappen durf te doen, doe ik ze toch ZONDER oxazepam. Ik ga dan bv meteen om 08.00 zodat ik de eerste ben. Ik doe dit omdat ik, ALS ik ze gebruik, ook de volle werking wil ervaren. B.v. bij de tandarts 20[lees meer...] mg of bloedprikken 10 mg of als ik ver van huis moet 15mg. En soms gewoon een kwartje, dus 2,5 mg om toch even die boodschappen verder van huis te doen. Soms is de bijwerking de dagen erna zo, dat je denkt dat je er weer 1 moet pakken. Ik blijf dan gewoon thuis en "zit"die dagen uit ZONDER oxazepam. Er zijn verschillende soorten oxazepam en soms moet je even wisselen. Neem vooral ook de pillen een paar uur van te voren in. De pammetjes werken snel maar de top ligt na zo'n 3-4 uur. Je moet dat zelf even uit proberen. groetjes Piet
19-09-2019

Paniekaanvallen

Oxazepam heb ik altijd in huis sinds ik een moeilijk periode heb meegemaakt ( werk gerelateerd). Oxazepam heeft mij door deze moeilijke periode heen geholpen. Ik gebruik het nu nog alleen op sommigen momenten van stress en drukte in mijn hoofd. Het moet geen gewenning worden ik ben dus voorzichtig met inname van dit middel. Ook gebruik ik het heel af en toe voor het in sla[lees meer...]ap komen.
11-09-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik kreeg het voor mijn angsten de eerste dag, hielp het daarna werd ik nog alleen maar angstiger van de pillen. Ik verloor de controle en raakte in depersonsatie derealisatie. Het werkte dus met het omgekeerde effect. de dosis weet ik niet meer wat het was.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum