ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

09-08-2017

Obstipatie

Ik hoor een hoop mensen klagen over kramp en opgeblazen gevoel.... Neem gewoon VOOR het eten een flinke slok lactulose en drink daarna rustig een halve liter water weg. Wacht 4 kwartier met eten, tijdens het eten borrelt het al en na het eten schijt je de voering er uit! Blijf voldoende water drinken. Ik doe dit al 10 jaar zonder enige problemen maar een maatbekertje[lees meer...] wat er bij zit is te weinig en krijg je alleen maar kramp! Dus nog maals een flinke slok met heel wat water voor het eten en je loopt na je darmen echt goed leeg zijn weer happy rond. Ook ideaal als je zwanger bent!
31-07-2016

Darmproblemen - verstopping

Heb dit spul pas voorgeschreven en voel me al erg beroerd... Opgeblazen gevoel, erg misselijk, slapeloosheid, te veel om op te noemen. Nog meer klachten dan voorheen...
25-02-2014

Obstipatie

Hoi, door mijn zwangerschap heb ik veel last van verstoppingen. Lactulose help bij mij na ongeveer 2 dagen (30ml) per dag. Ik word er enorm beroerd van, meestal de dag na iname. Heb gister 50ml in 1 keer genomen, werkt dan na een paar uur, heb mij leeggepoept om het netjes te verwoorden!!! Ben nu beroerd, maar dat is morgen over.
18-11-2013

Obstipatie

Na een protoscopie had ik ineens heel veel last van obstipatie. Meer dan een week. Uiteindelijk naar de huisarts gegaan. Die schreef 2 tubetjes microlax voor en gaf lactolusedrank mee. De microlax hielp echt voor geen meter. De lactolusedrank in eerste instantie ook niet. Ik las dat het een paar dagen kon duren voordat het zou gaan werken. Omdat ik wel heel erg verst[lees meer...]opt zat, besloot ik me niet aan de maximum hoeveelheid van 30 ml. per dag te houden. Er stond op de bijsluiter dat als je teveel gebruikte je diarree kon krijgen. Niettemin besloot ik toch wat extra's in te nemen, 10 ml. 's avonds en 10 ml. tussendoor. Dat leidde uiteindelijk wel tot flinke diarree (en natuurlijk komt dat dan 's nachts), maar ik ben wel het grootste gedeelte van de verstopping kwijt. Er zit nu nog een klein beetje en nu mag ik weer de normale dosis innemen. De huisarts snapte dat ik meer dan de toegestane hoeveelheid had ingenomen en kon zich het effect ook wel voorstellen. Maar nu weer gewone hoeveelheid gebruiken dus voor het restant aan obstipatie. De fabrikant is Healthy Farm, de dosis is 500 ml. maar dat was niet aan te vinken in bovenstaande vakjes.
10-06-2013

Darmproblemen - verstopping

ik gebruik dit medicijn nu een week en alleen de eerste dag moest ik gelijk naar de wc maar de rest van de dagen weer niet naar de wc gemoeten dus het helpt echt niet.
10-05-2013

Constipatie

Ik gebruik dit product al een hele poos, dan weer mocivolon (waarvan ik ontzettend winderig werd) toen weer metamucil (daarvan was mijn buik echt een ballon) en ga zo maar door. Nu gebruik ik Lactulose siroop, vind het erg vies. Het werkt wel want na 2 uur schijt ik de hele voering er uit! Soms is het naar de wc en weg, zonder klachten. En soms blijven de krampen en heb ik[lees meer...] ook last van winderigheid. Het maakt wel uit of je na inname veel water hebt gedronken. Dat is dus even een tip
28-03-2013

Lactulose Poeder/ Stroop (lactulose)

Door medicatie liep mijn stoelgang vast (met zeer veel pijn en moeite max 1 keutel per dag), Na een tijd opgeblazen buik van de ontlasting. Rustig opbouwen is aan te raden, en vooral veel drinken hierbij. Ik vind het een aangenaam medicijn, en het werkt zoals je verwacht. Ik heb het langdurig gebruikt. Wel krijg ik er behoorlijke flatulentie van. Ipv lactulose gebruik ik[lees meer...] nu macrogol: iets viezer van smaak, maar geen winderigheid meer.
08-02-2013

Darmproblemen - verstopping

Mij heeft dit medicijn niet geholpen. Ik werd er erg misselijk en beroerd van.
Pagina 1 van 3

Mirena (1990) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (811) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (418) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (415) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!