Beclometason Neusspray

Bijholteontsteking (3 meningen)
Allergie (2 meningen)

29-08-2019

Hooikoorts

Na een keer dit medicijn te hebben gebruikt heb ik 4 uur lang lopen snotteren, niezen, droge ogen en smakeloosheid ondervonden. Aangezien ik heb voorgeschreven kreeg om snotterbuien van ongeveer 1 uur te verhelpen is dat dus geen verbetering. Ik ben blij dat ik de eerste dosis overdag, thuis, terwijl ik niks te doen had heb gebruikt. Als ik dit 's ochtends voordat ik in de[lees meer...] auto stapte om naar werk te gaan had gebruikt had ik zeker een vreselijke dag gehad. Ik moet nog steeds om de minuut mijn neus snuiten.
08-07-2019

Bijholteontsteking

Al 3 maanden een bijholteontsteking. Ging niet over ondanks dagelijks druppelen/spoelen met zout water. Door de huisarts beclometason neusspray voorgeschreven gekregen. Na 3 weken blijven spoelen en gebruik van deze neusspray ging het steeds beter. Na 4 weken bijna klachtenvrij. Nu maar hopen dat de ontsteking weg blijft.
06-04-2018

Astma

Goed middel helaas is de productie stil nu.. en word ik steeds Sandos aangesmeerd. Het huismerk wat niets doet voor mij.
25-03-2018

Beclometason Neusspray (beclometason)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

Gebruik na verslaving aan xylometazoline. Neus was hierdoor permanent (dicht) dit was een alternatief, maar ook geschikt voor hooikoorts. Helaas dat laatste werkte niet zo goed. Wel erg effectief bij het afkicken van xylometazoline
07-11-2017

Allergie

Na 2 jaar het idee te hebben gehad chronisch verkouden te zijn, toch maar eens bloed laten prikken en daar kwam uit dat ik huisstofmijt allergie had (en klein beetje uitsla op kat). Eerst pillen en een andere neusspray gebruikt, maar ik heb een hekel aan pillen en de neusspray was niet effectief. Toen heeft de ha deze spray voorgeschreven, het werkt perfect! Eigenlijk 2x[lees meer...] per dag een spray in elk neusgat, maar ik red het ook met 1x per dag. als ik het een dag oversla, merk ik gelijk weer allerlei allergische klachten (niezen, heldere snot, jeuk in mijn keel). Soms ben ik wel beetje benauwd, maar ik weet niet of dat komt door de neusspray, roken, verkoudheid...het kan allemaal...
01-08-2017

Hooikoorts

Van andere medicijnen werd ik zeer slaperig en het hielp nauwelijks. Beclometason helpt zeer goed en heeft bij mij geen bijwerkingen. Alleen mijn ogen doen soms nog pijn. Zonder Beclometason lag ik regelmatig ziek op bed in het hevigste hooikoorts seizoen. Ik wou dat de dokter het uit zichzelf had voorgeschreven toen ik nog kind was, had mij veel ellende gescheeld.
07-03-2017

Huisstofallergie

Door mijn huisstofmijtallergie heb ik vooral 's avonds last. Uiteraard gebruik ik anti-allergie beddegoed, maar dit helpt niet (voldoende). Daardoor greep ik steevast naar de xylometazoline. Ik maak de flesjes dan open en verdeel de inhoud over drie flesjes. De rest vul ik bij met zout water. Hoewel deze verdunde vorm minder snel problemen geeft, houdt ook dat een keer op [lees meer...]natuurlijk.Elke avond spoel ik mijn neus goed met zout water en ook dat geeft eventjes lucht, maar ook dat is maar van heel korte duur. Ik ben in de afgelopen jaren meermaals aan mijn neus geopereerd om beter te kunnen ademen, maar helaas zijn de poliepen weer teruggekomen. Omdat ik vorige week op geen enkele wijze adem kon halen door mijn neus, ben ik maar weer naar mijn (nieuwe) huisarts gegaan. Hij schreef dit middel voor en vertelde me daarbij dat het wel zes weken kan duren voor er significante verbetering op zou kunnen treden. Vooralsnog tel ik echter de zegeningen van de snotgod, want ik red met prima met alléén een zoutoplossing en dit middel. Ik slaap weer hele nachten door en kan ook overdag gewoon adem blijven halen. Ik kan zelfs weer normaal eten (ademhalen door je mond terwijl je eet is echt een dingetje, al was het maar voor de mensen die bij je aan tafel zitten.). Ik hoop dat ik geen bijwerkingen ontwikkel. Als het zo blijft ben ik gelukkig. Mocht er nog wat veranderen *knock on wood* dan leest u mij weer.
06-07-2016

Hooikoorts

Voorjaar in Frankrijk en geen Fluticason bij me. Beclametason-spray (merk Humex, fabrikant Urgo) in de apotheek zonder recept verkrijgbaar voor EUR 7,50. Werkt bij mij zeker zo goed (= redelijk, na een aantal dagen).
01-07-2016

Verkoudheid

Na langdurig xylomethazoline gebruikt te hebben moest er een eind aan dit gebruik komen. Ik spray alleen bij klachten en kan dus met twee flesjes wel drie maanden toe. Als ik geen beclometason heb grijp ik naar de foute neusdruppels, met alle gevolgen van dien. Dit is absoluut niet verslavend en werkt zoals ik zou willen.
18-04-2016

Sinusitis

Ik heb blijvende zwelling neusslijmvlies bij sinusitis. De huisarts dacht mij hiermee een dienst te bewijzen in plaats van Otrivin. Dat mag je niet te lang gebruiken.... Maar het heeft nu na 5 dagen echt nog geen enkele bijdrage geleverd aan ademgemak. Dus ik gebruik voor de nacht nog steeds Otrivin. Dan kan ik tenminste slapen anders word ik moe en nog meer verkouden. Mij[lees meer...]n hooikoorts begint pas begin mei, joepie. Hoop dan hier vanaf te zijn.
15-04-2016

Hooikoorts

Ik heb al verschillende neussprays gebruikt om de klachten van hooikoorts te verminderen, maar er is niks wat bij helpt. In het pollenseizoen doe ik een klein beetje luuft of dampo in mijn neus waardoor ik de pollen minder inadem. Zit mijn neus verstopt, dan neem ik een zoutwateroplossing. Daarbij gebruik ik het middel aerius voor al mijn luchtwegen klachten wat wel effect[lees meer...]ief werkt.
23-02-2015

Verkoudheid

Tijdens de eerste helft van mijn zwangerschap ben ik non-stop verkouden geweest wat tweemaal uit de hand liep en een longontsteking en bijholte-ontsteking werd. Elke nacht had ik enorm veel pijn in mijn neusholte.. Bij de start van dit medicijn bracht het na een week verlichting, echter veel last van veranderde smaak. Even gestopt maar bij opnieuw beginnen van mijn oorspro[lees meer...]nkelijke klachten toch de afweging gemaakt om opnieuw te starten. Met succes en nog nauwelijks last van de bijwerking rondom vermindering/verandering van smaak.
08-06-2012

Beclometason Neusspray (beclometason)

Volgens mij geen verbetering. Ik heb bijholteontseking en daarvoor Beclometason voorgeschreven gekregen. (2x per dag). Maar volgens mij kunnen ze net zo goed water in het flesje stoppen, want ik merk totaal geen verbetering.
15-05-2012

Endometriose

Heb al jaren een neuspoliep die niet geopereerd kan worden gezien mijn gezondheid! Gebruik al jaren deze neusspray tot volle tevredenheid. Heb ook andere neussprayen gebruikt maar die gaven veel nare bijerkingen zoals bloedneus extra verstopping korsten in mijn neus enz. Ook ik heb geen last meer van neusbijholte ontstekingen. Wat ik wel tegen een droog neusslijmvlies gebr[lees meer...]uik is Nisita neuszalf en dat werkt PRIMA.
05-10-2011

Huisstofmijt

bij mij heeft het als resultaat dat ik nu staar aan één oog heb..staat achteraf ook in de bijsluiter!maar ja! 45jaar en staar!!!
04-07-2011

Beclometason Neusspray (beclometason)
Reactie op uitwerpselen van de huisstofmijt

Dit medicijn werkt effectief, ik gebruik dit éénmaal per dag en probeer na de lente dit tot de herfst niet te gebruiken. Is jaren gelukt. Echter ruim een jaar geleden komt na gebruik in de lente bij één neusgat mijn hele neusslijmvlies naar beneden. Dit hangt net uit mijn neus. Niemand in de artsen kring heeft hier een verklaring voor. Na inname neusdruppels slinkt dit dir[lees meer...]ect. Momenteel gebruik ik Avamys, De tijdelijk afkikresultaten is nog niet bekend.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum