Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

acute hoofdpijn buikpijn duizeligheid misselijkheid verlies van eetlust wazig in het hoofd

Blaasontsteking (150 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

17-02-2024 | Man | 68
Prostaatontsteking

buikpijn duizeligheid acute hoofdpijn misselijkheid verlies van eetlust

Ik nam dit product(2 tab/dag) gedurende een paar dagen, maar na die twee dagen kwamen de plansbuien weer en een branderig gevoel tijdens en na het plassen.Ik vind het product niet aangewezen voor de aandoening(werkt niet snel genoeg)Nu moet ik een 1 tablet per dag van nemen en afwachten.

13-02-2024 | Man | 68
Prostaatontsteking

duizeligheid buikpijn misselijkheid wazig in het hoofd

Ik heb de medicatie nu een week genomen en krijg weer last van veel plassen . Ik moet nu van de huisarts nog 1 tablet per dag nemen en afwachten. De eerste weet ging het prima met plassen!

29-09-2021 | Man | 38
Prostaatontsteking
hallo ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen voor een prostaat/urineweg infectie. De eerste dagen ging het goed maar hoelanger ik het inneem hoe vermoeider ik me voel heb ook spierpijn vooral in mijn benen nu het is niet zeker dat dit door het medicijn komt of door de infectie die ik door maak maar het wijst richting het medicijn omdat ik daarvoor geen last ha[lees meer...]d. Ben nu op dag 10 en moet het nog 10dagen innemen omdat het licht branderig gevoel bij het plassen er nog steeds is en de verkleuring van mijn prostaatvocht nog gedeeltelijk aanwezig is. Maar dit zou normaal zijn voor prostaat ontstekingen dat de medicatie langer genomen moet worden. Verder heb ik ook nog steeds de doffe pijn in mijn onderbuik.

23-09-2021 | Man | 76
Prostaatontsteking
Ik heb prostatitis, aangezien ik een intolerantie heb opgebouwd met veel gebruik van Amoxilline helpt deze antibiotoca niet meer evenals Amoxilline/clavulaanzuur, om deze reden kreeg ik de Ciprofloxacine 500 mg, wat ik kreeg voor bijwerkingen was verschrikkelijk, buiten dat ik hartpatient ben en het hart nog maar matig pompt door hartritme stoornissen na een hart infarct[lees meer...] kreeg ik last van een enorm geluid in mijn hoofd en kon ook niet meer slapen, de pijn van de ontsteking waar ik dit medicijn voor kreeg veranderde niet daarbij kreeg ik hevige kramp in beide benen. ik ben inmiddels gestaakt met dit medicijn, de arts van de spoedeisende hulp vond het maar vreemd en reageerde niet op mijn klacht, dus morgen maar mijn huisarts bellen want ik ga hier niet mee verder.

28-08-2021 | Man | 57
Prostaatontsteking
Mijn mening na 2 dagen bij blaasontsteking zou wegkunnen. Ben doorgegaan met ciproflaxine. Bijwerkingen vond ik op zich wel meevallen. Wat wel lang duurde voordat het iets deed en minder over te spreken ben is de werking ervan. Na een dag of drie vier begon de ontsteking iets te verminderen en na bijna 2 weken (maak de 15 daagse kuur wel af) is het nu bijna weg. Of ik nog[lees meer...] klachten na gebruik krijg zoals anderen weet ik nog niet. Ik twijfel of dit wel aan te raden is bij prostaatontsteking. De werking duurt te lang en krijt de ontsteking maar moeizaam weg.

26-11-2020 | Man | 25
Prostaatontsteking
Kreeg deze medicijnen in de hoop dat het de klachten zou verminderen. Helaas heeft het niet geholpen en heb ik nu een constante piep in mijn oren die niet meer weggaat.

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
middel heeft niet zo veel gedaan, klachten verminderden wel, kreeg veel steviger ontlasting

29-09-2019 | Man | 33
Prostaatontsteking
Even een kanttekening bij alle negatieve verhalen: uiteraard zijn het vooral de mensen met een slechte ervaring die de moeite nemen om hier een review te schrijven. Dit gezegd is dit een antibioticum met een aantal mogelijk gevaarlijke bijwerking die permanente schade kunnen toebrengen. Ik sta er versteld van hoeveel mensen horrorverhalen schrijven, maar dan ondertussen ge[lees meer...]woon door zijn gegaan met hun kuur of pas op dag 10 aan de bel trekken. Ik raad aan dat je als je dit medicijn echt moet gebruiken (en het wordt veel voorgeschreven en gaat vaak goed), dat je extra alert bent op beginnende symptomen van de ernstigste bijwerkingen. Zelf ben ik na 3 van de 28 pillen overgestapt op een ander antibioticum nadat ik zo’n zes verschillende bijwerkingen kreeg (die echter nog niet de kans hadden heel erg te worden).

20-04-2018 | Man | 42
Prostaatontsteking
Diverse keren voorgeschreven gekregen voor terugkerende prostaat infectie. In eerste instantie leek ik dit medicijn goed te tolereren, mar bij terugkerend gebruik barstte er een e bom 7 maanden NA de laatste kuur. De beschadiging begint bij de eerste pil. Cipro is een chemo drug en beschadigt je DNA. Ernstige bijwerkingen worden afgedaan als zelden voorkomend, maar veel pa[lees meer...]tienten worden volledige misgediagnotiseerd als het mis gaat doordat de klachten tot vele maanden later nog kunnen ontstaan. Ik werd opgenomen hart ritme stoornissen, knieen in enkele dagen volledig kapot (kraakbeen, pezen), brandend hete lava door mijn aders. Neuropathie over hele lijf. In vind dit GEVAARLIJKE drugs. STAY AWAY FROM IT. Mijn leven is over. Ik ben nu 2 jaar post flox. Ik kan weer lopen, maar nog steeds zeer ernstige pijnen centraal zenuw stelsel / wervel kolom, hart problemen enz. Je bent gewaarschuwd!!

25-06-2016 | Man | 78
Prostaatontsteking
Helaas wordt ik bijna elk jaar geconfronteerd met 2 x p/jaar een prostaat/blaasontsteking Een kuur van 20 ciprofloxacine tabl. van 500 MG is telkens nodig om me er van af te helpen. Vlg. de huisarts en uroloog is er verder niets aan te doen. Het is wel heel vervelend. Omdat e.e.a. met een grote regelmaat terugkeert heeft de Uroloog me op voorhand een kuur meegegeven. T[lees meer...]ijdige opstart met de kuur bespaart me veel pijn en verdere nare verschijnselen

09-09-2015 | Man | 57
Prostaatontsteking
4wk voorgeschreven. Na een wk gestopt. Kon niet meer eten. Veel pijn middenrif maar elke dag meer en heviger maagzuur

19-07-2015 | Man | 55
Prostaatontsteking
Branderig pijn bij het plassen is gelukkig over, maar branderig gevoel tijdens klaarkomen is erger + snel moe en suf, weinig kracht en gevoel van flauwvallen.

05-07-2015 | Man | 59
Prostatitis
Heb door het hele lichaam geprik na inname van ciproflaxacine is een naar gevoel lijkt wel enigszins te helpen misschien ipv 2 1 per dag? vreemd van broertje levoflaxacine geen last?

08-05-2015 | Man | 59
Prostaatontsteking
werk uitstekend, niks geen klachten. Ben er blij mee dat het bestaat, prostaatontsteking volledig weg, 14 dagen kuur.

05-03-2015 | Man | 55
Prostaatontsteking
neem het middel nu ca 7-8 dagen en ben erg slap en moe ! Ik was wandelen en na en half uur moest ik gaan zitten ....helemaal leeg ...bah !!

24-12-2014 | Man | 22
ciprofloxacine
Prostatitis
Moe bij m'n Ciprofloxacine kuur en lichte stijfheid in voeten en handen. Verder effectief tegen m'n prostatitis, ben blij dat het bestaat!