Levofloxacine

levofloxacine

Prostaatontsteking (1 mening)
Bacteriële infectie (1 mening)
Longontsteking (0 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (0 meningen)
Urineweginfectie (0 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)
Bronchitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

12-08-2019

Prostaatontsteking

Eerste dag meteen niet meer kunnen ademen en kon niets meer horen. Meteen naar spoed moete gaan met verhoogde hartslag. Overgeschakeld naar andere antibiotica. Klachten waren wel al na 1 dag verminderd.
28-04-2019

Levofloxacine (levofloxacine)

na hondenbeet en ontstoken wonde moest ik dit leeg nemen niet gedaan na 3 dagen kon ik niet meer stappen hoofdpijn maagpijn pezen doen pijn....... rommel niet nemen veel ergere bijwerkingen
18-06-2018

Levofloxacine (levofloxacine)

lange duur de antibiotica moeten nemen,samen met nog 1 soort,6 stuks daags in het totaal.mijn lichaam is totaal op,geen fut meer,alles doet pijn.irritatie aan slijmbeurs van mijn rechter schouder,de linker kant heeft een slijmbeurs ontsteking.
23-10-2016

Bacteriële infectie

Na een wondroos infectie op onderbeen begonnen met Claritomycine (2e keus omdat ik niet zo best tegen peniciline kan). Dit bleek echter weinig effectief waardoor zich een gigantische blaar op mijn kuit had ontwikkeld. Omdat we inmiddels op vakantie in Griekenland waren op advies van de Griekse huisarts overgestapt op Levofloxacine. Nu, na 10 dagen toch nog geen spectaculai[lees meer...]re verbetering gezien. Ik slik nu al ruim 14 dagen antibiotica maar de wondroos trekt zich maar heel langzaam terug. Volgende keer (hoewel ik vurig hoop dat die er niet komt) toch maar een antibioticum dat is gebaseerd op peniciline...
21-10-2016

Helicobacter pylori

Heb eerder Pantopac kuur gehad voor de helicobacter pylorie, helaas heeft dit niet geholpen! Via MDL levofloaxine + amoxicilline gekregen. Mensen AUB slik dit vieze paardenmiddel niet! Dit is mijn 4e dag dat ik dit spul heb ingenomen. Begon gisteren met vage steek in mijn hak/hiel. Vandaag heb ik alleen maar tintellingen en erge steken ook is mijn hiel aan mijn re voet opg[lees meer...]ezwollen. Ik vind echt slordig van een specialist dat hij/zij makkelijk AB kan uitschrijven en zonder de bijwerkingen te vermelden!

Amoxicilline (474) - Antibiotica - penicillines breedspectrum