Bestaat uit:
Rectale / anale fistel
Rectale / anale fissuur (27)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor rectale / anale fistel

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: rectale / anale fistel

02-04-2024 | Vrouw | 46

genitaliën jeuk jeuk

Deze creme eerder gebruikt en toen had ik nergens last van, het werkte super goed. DIt keer echter zonder aplicator gekregen en na twee dagen begon de jeuk, eerst rond de anus dan richting geslachtsorgaan. Meteen gestopt met gebruik. Waarom krijgt men hier niet standaarde een aplicator bij. Als het vaak voor fissuren wordt gebruikt die toch inwendig zitten?? De logica daar[lees meer...]van ontgaat me volledig. Een stukje gebruiksgemak en er zal vast minder irritatie optreden als er minder contact is met de huid.

28-02-2024 | Man | 52

jeuk

Ik weet niet wat erger is, de pijn van de fissuur of de vreselijke jeuk van de zalf.

Claritromycine

27-06-2023 | Man | 66
claritromycine
Geen bijwerkingen, werkt perfect

26-09-2022 | Vrouw | 25
Rectale / anale fistel
Doet vaak veel pijn bij het aanbrengen. Moeilijk aan te brengen door plek, heeft eigenlijk een opzet stuk nodig. Geen verbetering gemerkt na 2 maanden gebruik. Soms te branderig om de zalf te laten zitten (wellicht door gebruik op open huid), en dat voor iets wat me voorgeschreven is voor (open) scheurtjes in de huid.

18-07-2022 | Man | 50
Rectale / anale fistel
Blijkbaar is 10% van de mensen allergisch voor een bestandsdeel in deze crème en ik blijk er er één van te zijn… De pijn die ik had waarvoor de crème werd voorgeschreven verbleekt bij de jeuk die ik er van kreeg. ‘s Nachts werd ik wakker van de jeuk, krabben verergerde de kwaal en alleen de douche bracht (tijdelijk) verlichting.

13-07-2022 | Vrouw | 43
Gebruik het nu 1 week 3x daags nog steeds erger pijn vooral na de ontlasting

09-09-2021 | Vrouw | 58
Rectale / anale fistel
voor gebruik zalf alleen pijn bij ontlasting , na 9 dagen 2x daags aanbrengen, wordt het aanbrengen inwendig van de zalf pijnlijker, en er is ernstige jeuk en branderig gevoel rondom de anus ontstaan..

23-05-2021 | Vrouw | 70
Rectale / anale fistel
Al een jaar last van anale scheurtjes. Botox behandeling hielp helemaal niet. ISdn zalf 12 weken gebruikt. Dit leek te helpen maar nu ik ben gestopt is het probleem weer in alle heftigheid teruggekeerd. Ik zou de zalf nog wel langer willen gebruiken. Kan dat? Alle dieetvoorschrifen heb ik gevolgd, beweeg volop (ben yogadocent) en volledig gezond.

Metronidazol

07-02-2017 | Vrouw | 56
metronidazol
Rectale / anale fistel
Effectief, na 3 dagen duidelijk merkbaar, bij baarmoederontsteking en fistel infiltraat super middel. Bijwerkingen? Wat wazig. Maar zo ontzettend blij dat mijn baarmoeder en hoefijzer fistelontsteking minder pijn doen. Ik dacht aan de dood 2 weken lang, zo'n onmenselijke pijn in m'n onderbuik had ik. Infiltraat en daarbij hele bekken, de ontsteking was overgesprongen naa[lees meer...]r de baarmoeder zei m'n gyneacoloog. Dag en nacht pijn, m'n héle onderbuik, niet normaal, braken, hartritme, zwarte vlekken, als de arts bij de EHBO me dit nou had gegeven... de ontsteking trekt langzaam weg. Godzijdank. Ik zit nu op de 3e dag. Alle gruwelverhalen die ik hier lees, het zal bij iedereen anders werken, maar als je zo doodziek bent, is dit een wondermiddel.

30-07-2016 | Vrouw | 27
Rectale / anale fistel
Nou vreselijk zeg! Zeker 13 keer gesmeerd ondertussen, maar kom er dus nu pas achter dat al mijn klachten door dit middel komt. Het begon Donderdag al met enorme nekkramp, gewoon echt ondraaglijk, dacht wat is hier nou weer aan de hand?! Kon sindsdien ook bijna niet meer achter mijn laptop, dus heel veel liggen en heel veel zelf masseren en andere laten masseren, maar help[lees meer...]t dus niet. Had toen ook lichte hoofdpijn gekregen en misselijkheid, geen eetlust. 2e dag, nog steeds erg nekkramp, heel misselijk, geen eetlust, duizeligheid, hoofdpijn ook, moeheid. 3e dag (nu dus), ontiegelijk moe, gewoon echt alsof je zwanger bent zo moe, extreme koppijn, lijkt net of mijn voorhoofd uit elkaar wilt knallen elk moment, voelt ook erg warm aan mijn hoofd, duizelingen, en heel erg nekpijn nog! Vandaag 3 keer gesmeerd, nou ik kap er echt mee. Mijn klachten, zijn dus ook nog niet weg, ben er mee begonnen, omdat ik steeds bloed heb met mijn ontlasting en het gevoel heb alsof ik glasscherven uitpoep. Doet echt heel pijn. Enorme druk ook voordat ik naar het toilet moet, echt een zenuw gevoel. Maar heb alle cremes nu ondertussen al geprobeerd, en de laatste optie was dus een operatie om mijn anus wijder te maken ofzoiets, word ik ook niet erg vrolijk van. Mijn ontlasting is trouwens helemaal niet hard, dus vind het maar vreemd dat ik dit steeds heb. Ik ga maar eens even weer naar de natuurarts of natuurwinkel, vragen of hun iets voor me weten.. hier kap ik mee, hoop dat de zware koppijn zo snel mogelijk over is.

26-07-2016 | Vrouw | 39
Rectale / anale fistel
eerste dag voelde het prettig aan, maar na drie keer aanbrengen begon de ellende. Ik kon niet slapen, kreeg steeds kloppend gevoel, hartkloppen, warm gevoel in mijn gezicht, mijn bloeddruk daalt, duizeligheid... pff werd angstig.. mijn chirurg verzekerde mij door te gaan, we zijn twee weken verder en nog steeds bijwerkingen. vandaag heftige hoofdpijn, ik overweeg de operat[lees meer...]ie te doen, want de klachten zijn angstjagend...

Oxycodon

14-02-2016 | Vrouw | 28
oxycodon
Rectale / anale fistel
Na een operatie aan een anale fistel kreeg ik complicaties waardoor ik na een aantal weken weer geopereerd moest worden en de anale ruimtes groot open gelegd moest worden. Ook werd materiaal in de wonden achtergelaten waardoor deze goed konden draineren. Ik ben na de eerste operatie begonnen met tramadol en daarna oxycodon 2x daags 10 Mg retard en max 6 escape's van 5 Mg s[lees meer...]nelwerkend. Na de 2e operatie was de pijn zo heftig en vooral bij ontlasten dat ik ben opgehoogd naar 2x 20 Mg retard en max 6 escapes van 10 Mg, en dit werkte erg goed. De retards knallen er bij mij in na 2 uur en de escapes na een half uur. Bijwerkingen zijn best fors, obstipatie en verlies van aandrang, je moet hierbij absoluut macrogol gebruiken om dit te voorkomen. Slaperig/duf. Verzwaard gevoel in borststreek/ademen en héél veel jeuk, tot bloedens aan toe! Overgevoelig voor geluid. Voor mij was dit alsnog zoveel prettiger dan de pijn. ik werd met dit middel weer mobieler en daardoor ook blijer. Zonder lag ik bijna 24-7 roerloos in bed vd pijn.

Movicolon

10-10-2014 | Vrouw | 36
macrogol/elektrolyten
Rectale / anale fistel
Veel pijn en bloed bij naar de wc gaan door scheurtje. Dus dit middel gekregen om ontlasting zacht te maken. Duurt enige dagen voordat het werkt al vind ik dat het niet voldoende helpt. Aangezien ik heel de dag niets anders eet dan vezelrijk voedsel (zelfs geen normaal koekje tussendoor) en 2 liter water drink plus 2 zakjes van dit spul zou het effect toch beter merkbaar m[lees meer...]oeten zijn lijkt mij. Ik kijk het dit weekend nog aan maar anders ga ik om een ander middel vragen. In tegenstelling tot vele anderen heb ik geen bijwerkingen op een beetje een rommelende buik na in de eerste dagen. Geen winderigheid en geen stank ook dus. De citroensmaak van dit spul is goed te drinken. Eerst mengde ik het met sap maar nu zonder. Ook geen vieze nasmaak ervan.

Tramadol

04-07-2014 | Man | 49
tramadol
Rectale / anale fistel
Na mijn derde operatie een combinatie van Tramadol en Paracetamol voorgeschreven gekregen. Eerder lag de nadruk op Ibuprofen. Paar dagen Tramadol zorgden voor een beter humeur, meer energie en veel minder pijnklachten. Beetje hoofdpijn en lekker slapen waren de bij-effecten. Na een paar dagen weer afgebouwd. Zeer tevreden.

22-06-2014 | Man | 21
Rectale / anale fistel
Dit is voor mij echt een redder in nood geweest, na de reacties hier gelezen te hebben besloot ik om het niet te gebruiken, ivm de bijwerkingen maar op den duur had ik zoveel pijn dat ik nachten op heb gelegen. Huilend van de pijn lag ik dan op mijn buik en overdag kon ik ook NIETS meer. Toen heb ik het toch maar gebruikt en vanaf de eerste dag had het al effect. De eerste[lees meer...] twee dagen wel wat hoofdpijn en nekpijn gehad, maar dat is egt niets vergeleken met de pijn van de anuskloof. Ik raad het iedereen aan.. Ik ben het nu een week aan het gebruiken en heb bijna geen last meer, alleen nog als ik naar de wc ga maar dan smeer ik nog een klein beetje en is de pijn weg. Het heeft een verkoelend effect. Ik moet wel zeggen dat ik heel vaak een dosering vergeet of niet in de gelegenheid ben om het te smeren. Toch helpt het goed. Mijn vertrouwen in medicijnen komt weer terug

25-02-2014 | Vrouw | 28
Rectale / anale fistel
Na de bevalling van mijn kindje 4 maanden geleden kreeg ik ook last van, wat achteraf bleek, 2 anale fissuren. Ik dacht eerst aan een inwendige aambei dus op eigen houtje diverse crèmes gebruikt zonder resultaat. De pijn werd steeds erger en het begon mijn leven te beheersen. Naar de wc gaan was enorm pijnlijk (vergelijking met het uitpoepen van glasscherven)., en nog ur[lees meer...]en erna brandende en zeurende pijn. Zitten was bijna onmogelijk en ik lag er vaak 's nachts wakker van. Ben toen naar de huisarts gegaan heb crème meegekregen, maar na 1 week waren de klachten nog net zo erg. Nogmaals naar huisarts en kreeg toen de ISDN crème (in combi met crème tegen bacteriële infecties) nou wat een opluchting! Deze crème werkte vrij snel. Nu anderhalve week geleden en de fissuren zijn zo goed als dicht. Heb een paar dagen hoofdpijn gehad, maar de hoofdpijn was beter te hebben dan de pijn aan de fissuren. Tips voor zachte ontlasting: lijnzaadolie van Zonnatura, het is vies maar scheutje door yoghurt doet wonderen. En allbran ontbijt product zit vol vezels. Ook verkopen ze bij de drogist extra vezeltabletten.