Rectale / anale fissuur

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Rectale / anale fistel (42)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor rectale / anale fissuur

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Oxycodon 1 4
Diltiazem 1 1
Sperti Preparation H 1 5
Theranal 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: rectale / anale fissuur

21-03-2024 | Man | 58
Rectale / anale fissuur
Scheurtjes rond de anus, voelt ook als kleine sneetjes, en soms hevige jeuk. Krabben is bijna niet te voorkomen maar dat maakt wondjes die gaan bloeden. Analmel geeft direct verlichting tegen de jeuk en 'blust' als het ware. Ik gebruik Analmel nu ruim een half jaar, gemiddeld 1x per dag. Het verlicht wel maar lost het basisprobleem niet op. Aanschaf: in België aanmerkelijk[lees meer...] goedkoper!

Diltiazem

18-01-2024 | Vrouw | 31
Rectale / anale fissuur
Ik had zo ontzettend veel pijn bij het ontlasten. Na bevalling anale fissuur opgelopen. Lidocaine gebruikt en verschillende andere zalven. Diltiazem kon ik niet nemen omdat ik nog borstvoeding gaf. Om die reden uitgereikt naar een homeopaat en na een paar dagen van mijn klachten af!!! Ik wilde dit toch nog even hier zeggen, want ik weet de wanhoop die voelbaar is bij deze [lees meer...]klacht.

06-09-2023 | Vrouw | 42
Rectale / anale fissuur
Meteen na gebruik al wel meer jeuk, maar ja, misschien is dat wel door de fissuur. Na een week werd de jeuk erger. Na 2 weken de fissuur minder, alleen de jeuk onhoudbaar, zo extreem en m'n huid knalrood en vol bulten. Later breidde dit zich uit naar andere delen op m'n lichaam. De huisarts was niet bekend met dat diltiazem een contactallergie op deze manier zou kunne[lees meer...]n zijn, dus die dacht aan een huidschimmel. De dermatoloog constateerde idd een contactallergie. De hel, echt de hel. Nog liever een fissuur dan de immense, tot huilens toe erge jeuk.

Tramadol

19-11-2022 | Vrouw | 43
tramadol
Rectale / anale fissuur
Ik heb 3x daags 50 mg gebruikt maanden omdat ik ernstige pijn had door een anale fissuur na de operatie ben ik na 2 weken in 1x gestopt heel stom ik heb vreselijke afkickverschijnselen wat een troep is dat. Ik slaap niet meer voel me grieperig hartkloppingen misselijk bah hopelijk gaat het snel over.

Rectale / anale fissuur
Enorme pijn bij de stoelgang en de uren er na ivm twee fissuren zorgden er voor dat ik meerdere dingen ging proberen. Curanol hielp niet, Theranal hielp een beetje, en vreemdgenoeg hielp Anamel het beste van de drie terwijl het natuurlijker is dan de rest. Hield toch zoveel pijn dat ik toch naar de huisarts moest. Ivm borstvoeding kon ik de juiste medicijnen niet gaan ge[lees meer...]bruiken. Uiteindelijk Macrogol gekregen om de stoelgang nog makkelijker te laten gaan en na een paar dagen voor het eerst sinds maanden zonder enorme pijn het toilet bezocht. Nu hopen dat het gaat helen maar ik kan weer lachen met wat hoop hier op. Succes iedereen die hier mee loopt want ik weet hoeveel pijn dit kan doen. Niet te lang blijven lopen. Ik wou dat ik eerder naar de dokter had gedurfd.

Theranal

bismutsubgallaat / lidocaine / zinkoxide
Rectale / anale fissuur
Hielp iets bij pijn maar moest er extra pijnstilling bij slikken om het dragelijk te maken

Rectale / anale fissuur
Na maanden verschrikkelijke pijnen tijdens het toiletbezoek en de halve dag daarna eindelijk naar de dokter gestapt. Ivm borstvoeding kon ik niet de benodigde medicijnen gebruiken, dus schreef hij me dit voor om te zorgen dat de ontlasting nog zachter werd. Begonnen met een half zakje na het lezen van de heftige reacties hier, maar na twee dagen een heel zakje gaan gebruik[lees meer...]en en ben nu voor het eerst in maanden zonder pijn naar de wc gegaan en het lijkt zelfs al iets te helen. Geen gekke krampen of diarree, gewoon dunnere ontlasting en verder nergens last van. Voor het eerst hoop dat ik er vanaf ga komen nu. Gebruik het nog maar kort maar zou het tot zover ik het nu kan zeggen echt aanraden.

22-11-2021 | Vrouw | 40
Rectale / anale fissuur
Deze zalf heeft mij echt gered! Na een coloscopie kreeg ik enorme anale pijn bij toiletgang. Het heeft anderhalve maand geduurd: ik schreeuwde het uit van de pijn als ik op het toilet zat. Ik durfde gewoon niet meer eten omdat elke stoelgang aanvoelde als het uitpersen van glasscherven. Ik kreeg ISDN zalf voorgeschreven voor een anale fissuur. Het hielp helemaal niets! Ik [lees meer...]ben dan zelf wanhopig op het internet gaan zoeken naar oplossingen en kwam uit op Anamel anale honingzalf. En het was gewoon ongelooflijk! Na een paar keer smeren, was ik van de pijn verlost! Ik had zo hard afgezien en dit eenvoudige, natuurlijke zalfje heeft mij gewoon vrijwel meteen genezen! Ik ben heel erg overtuigd van honingzalf: het helpt zeer goed tegen moeilijk te genezen wonden die niet dichtgeraken met de klassieke medische middeltjes.

31-08-2021 | Man | 26
Rectale / anale fissuur
Heb al jaren last van fissuren, eens in de zoveel tijd wordt het na obstipatie oid weer te erg en bel ik de dokter voor een recept. Diltiazem werkt voor mij helaas niet, ISDN werkt echt supergoed maar helaas zijn de bijwerkingen nogal heftig. Ernsige hoofdpijn, vermoeidheid, lage bloeddruk. Maargoed alles beter dan de pijn daar beneden..

18-05-2021 | Man | 38
Rectale / anale fissuur
Ik heb 2 kloofjes en daarvoor moest ik deze zalf nemen. Ik heb ook al ruim 30 jaar darmproblemen (moeilijke stoelgang), dus deze diagnose is nieuw en schijnt te helpen. Vrij snel na het smeren werd ik duizelig en kreeg ik hoofdpijn..... ik heb het 7 dagen gebruikt met 6 x per dag smeren; - 5 dagen ernstige hoofdpijn - 7 dagen duizelig - 3 dagen zeer misselijk (1 d[lees meer...]ag kon ik niet eten) - 7 dagen vermoeid. Ik ben een fanatiek sporter, maar ik kon mijn trainingen niet volhouden, 1 dag minder getraind. Hoofdpijn hield 12 - 13 uur per dag aan ondanks aspirine en citrosan. Ik bleef vermoeid en ik bleef erg duizelig....... Na overleg met de arts en 7 dagen proberen, ben ik ermee gestopt en heb ik de andere zalf gekregen. Deze is nog gebruiksvriendelijker en hoef ik minder vaak te smeren (2 ipv 6x) zonder bijwerkingen (dus niet deze maar de andere zalf blijf ik nu gebruiken. Beide zalfjes doen wel wat zij moeten doen (ontspannen van de spier rond de anus en het genezen van de kloofjes (want ik bloed minder).

09-05-2021 | Vrouw | 47
Rectale / anale fissuur
Ik smeer nu al 8 weken de creme, maar merk nog geen verschil. Heb wel elke dag hoofdpijn en jeuk op veel plekken over mijn lichaam.

04-12-2020 | Vrouw | 40
Rectale / anale fissuur
Twee weken rondgelopen met blijkbaar een anale kloof. Helse pijnen niet te beschrijven. Heel veel moed voor diegene die dit ook hebben!! Naar het ziekenhuis gegaan en hier werd me de isosorbidezalf voorgeschreven. De eerste avond zeer zware hoofdpijn ervaren alsook enorme pijnen door de zalf. Maar ik moest volhouden. Meer als een week heb ik nog helse pijnen gehad, ur[lees meer...]enlang na de stoelgang. Omdat het zo pijnlijk is de stoelgang stop je vanzelf om naar wc te gaan, wat ook geen schitterend idee is natuurlijk. Je beseft goed dat de hele ontlasting niet gebeurd is waardoor er een pijnlijke druk ontstond aan het einde van je poepgaatje. Toch hield ik het op uit schrik tot de volgende ochtend. (Dit is geen tip) Heb een heel vezelrijk schema gevolgd met 2ltr water per dag. Is echt wel zeer belangrijk om je ontlasting soepel te houden. De zalf heb ik de eerste week met een vingercondoompje ingebracht, maar nadien met de tube zelf, dit omdat ik het vermoeden had dat er niet genoeg zalf ingebracht werd. (De hoofdpijn neem ik er graag bij) Na bijna twee weken voel ik en ongelooflijk verschil, geen pijn meer bij de ontlasting en hoef sinds twee dagen niet meer uren in bad te vertoeven (vrees nu al voor de waterfactuur ;-)) Nu enkel een jeukend gevoel na de ontlasting, ik probeer wel mijn vezelrijk schema vol te houden want dit wil ik noooooooit meee meemaken, dit is de hel! Vergeet niet veel water erbij te drinken lieve mensen, want dit is zeer belangrijk bij vezels, als je dit niet doet wordt de stoelgang hard . Een zakje movicol houdt de stoelgang ook zacht. Hou vol met de zalf als je kan, twee weken doorbijten!!! Succes !

23-10-2020 | Vrouw | 21
Rectale / anale fissuur
Gebruikt voor chronische anale fissuren. Op het begin doet het aanbrengen echt erg veel pijn. Het is de bedoeling om het van binnen aan te brengen! Dit is erg belangrijk en was mij niet duidelijk verteld. Vanaf het moment dat ik het juist aanbracht, werkte het. Het zorgt ervoor dat er geen continue spanning meer staat op de kringspier. Het duurt echt even voordat het werkt[lees meer...], een aantal weken. Maar houd goed vol met consistent ‘s ochtends en ‘s avonds smeren, en de klachten verminderen!

23-09-2020 | Man | 50
Rectale / anale fissuur
Heb deze crème via een vriendin uit Nederland gekregen en erop gedaan. Werkt echt super goed en ik wil graag de behandeling verlengen, maar het is niet in Spanje te koop (ik woon in Spanje) Heeft iemand een idee hoe ik deze crème toch kan kopen? Wie kan mij helpen??

31-08-2020 | Vrouw | 38
Rectale / anale fissuur
Na een jaar zoveel helse pijn te hebben gehad tijdens en uren na de ontlasting eindelijk geen pijn meer sinds ik 2 weken nu deze crème gebruik . Echt geweldig . Hiervoor andere crème gehad , 6 weken gebruikt maar geen verschil . Ik ben dus super tevreden met deze crème . Om de 3 uur smeren vind ik geen probleem . Beetje hoofdpijn in de eerste dagen , maar die pijn was niet[lees meer...] te vergelijken met de pijn waarvoor ik de crème kreeg . Nog 4 weken smeren te gaan en hopelijk verlost van het probleem.

25-01-2020 | Vrouw | 61
Rectale / anale fissuur
Voor de anale fissuur, werkt het goed, maar ik neem alleen zo nodig in, anders ben ik bang dat ik luie darmen krijg, ik heb hier veel baat bij, ik ben er ooit mee begonnenals bijwerking van medicijnen tegen obstipatie, met veel vsn deze medicatie ben ik inmiddels gestopt, maar gebruik het nu indien nodig

04-11-2018 | Vrouw | 35
Rectale / anale fissuur
Door de crème veel meer pijn. Meer last van het gebied dan voor het gebruik. Kan het niet blijven gebruiken.

Sperti Preparation H

08-01-2018 | Vrouw | 40
biergist / haaienlevertraan
Rectale / anale fissuur
werkt heel snel om pijn, jeuk en roodheid te verminderen. Binnen een dag, had ik veel minder last van pijn.

08-01-2018 | Vrouw | 40
Rectale / anale fissuur
1x dag is niet effectief genoeg voor mij, ik moet minimaal 2x drinken. Smaak nite zo lekker maar ook niet te vis. Ik heb tot nu geen bijwerking gevoeld dus geen probleem daar, ik gebruik merk Sandoz. Helpt wel na ee dag 2x dag gebruik om de ontlasting soeppel genoeg te maken maar ik kan niet stoppen met de dagelijks inname wand als jij een dag vergeet dan stopt de effe[lees meer...]ct zo meteen ook.

13-11-2017 | Man | 21
Rectale / anale fissuur
Bijna twee maanden rondgelopen met een anaal fissuur; begin september had ik al het gevoel dat er iets niet klopte: enorm veel pijn tijdens stoelgang, hield wel 3-4 uur aan, zéér veel jeuk en angstaanjagend veel bloed. Heb er nog wel ervaring mee gehad, maar ging toen vanzelf weer over dus besloot ik er weer mee te wachten; maar ging niet over en emotioneel was het niet vo[lees meer...]l te houden (geen seksleven). Huisdokter schreef twee zalven voor: een merkmiddel, en nog een goedkopere die de apotheker zelf moest klaarmaken. Kostte ook al meer dan 40 euro, was dus een zware hap uit mijn studentenbudget. Iets meer dan een week gebruikt, dagelijks 5 keer aanbrengen, zeer lichte hoofdpijn maar viel heel goed mee. Tien dagen na gebruik voelde ik me weer klaar voor seks, en had totaal geen pijn. Stoelgang gaat ook weer vlot en pijnloos. Wondermiddel !

13-02-2017 | Man | 59
Rectale / anale fissuur
Goed aan te brengen, helpt ook wel wat maar de jeuk in mijn hele lijf neemt steeds meer toe.

15-04-2016 | Vrouw | 30
Rectale / anale fissuur
Eerst Rectogesic voorgeschreven gekregen. Van deze kreeg ik lichte hoofdpijn. Daarna naar een generisch product gevraagd en bleek dat er een alternatief bestaat voor glyceryltrinitraat namelijk isosorbidedinitraat. De apotheker heeft dit zelf gemaakt, toch was het nog steeds duur omdat het dinitraat zo duur is in aankoop zo blijkt. Van isosorbidedinitraat heb ik geen enkel[lees meer...]e bijwerkingen. Nu is het wel zo dat ik van nature zelden hoofdpijn heb. Ik gebruik de creme net voor het slapengaan. Soms een half uur voordien al. Totdat ik in slaap val weet ik van geen bijwerkingen. Soms gebruik ik het ook overdag als ik echt last heb, dan ook geen bijwerkingen. Het werkt ongelooflijk snel tegen anale scheurtjes. Eenmaal smeren en een nachtje laten inwerken doet al wonderen. Soms is een tweede nacht nodig vooraleer het helemaal weg is. Als ik weinig fruit/vezels gegeten heb durf ik wel wat harde stoelgang hebben. En voila, even later doet het weer pijn daar onder, en dan moet ik weer wat smeren.

19-10-2015 | Vrouw | 32
Rectale / anale fissuur
Na het lezen van alle negatieve reacties was ik huiverig voor het gebruiken van deze creme, maar gelukkig is het leed voor mij nu verleden tijd! Na mijn bevalling kreeg ik last van wat later bleek een fissuur. Iedere dag na de stoelgang leed ik vreselijke pijnen die werkelijk urenlang aanhield. Lang zitten of staan was onmogelijk. Het verpestte mijn dag en ik kon hierdoor [lees meer...]ook minder genieten van mijn zoontje. Uiteindelijk via huisarts verwezen naar specialist (dit ivm het nog geven van borstvoeding) en deze creme voorgeschreven gekregen, voor mij een ware redder in nood! Na enkele dagen smeren had ik weliswaar nog wel pijn tijdens de ontlasting, maar hield deze niet meer urenlang aan. Dit was al een enorme vooruitgang. En na twee weken had ik ook bij de ontlasting geen pijn meer. Wat een opluchting!!! De bijwerkingen, hoofdpijn, waren bij mij zeer mild van aard en na twee tot drie dagen ook weer over. Het smeren, 5x per dag gedurende minimaal 6 weken, vind ik wel een beetje vervelend maar dit heb ik er graag voor over.

19-03-2015 | Vrouw | 54
Rectale / anale fissuur
Bij mij totaal niet gewerkt, en zal nu botox inspuitingen krijgen. :-( Heb het nu al 4 maand, en hoop dat die spuiten mij eindelijk zullen verlossen van de pijn.En dat het gaat genezen.

Oxycodon

12-03-2015 | Vrouw | 22
oxycodon
Rectale / anale fissuur
Heel veel pijn als ik naar de wc ben geweest (grote boodschap) Ben al 4 jaar aan het klungelen, arts heeft me nu oxycodon voorgeschreven. Gebruik het alleen als ik naar de wc ben geweest, wordt er wel knettertje high van maar dat is niet heel vervelend. Laatste paar dagen moet ik ook overgeven als ik aan mijn avondeten begin, of een paar uur daarna. Daarna kan ik wel gewoo[lees meer...]n van alles binnen houden. Misschien komt het door de combinatie oxycodon diclofenac.

11-02-2015 | Man | 43
Rectale / anale fissuur
Na 3 maanden Isosorbidedinitraatvaselinecreme te hebben gebruikt op aanraden van specialist overgestapt op Diltiazem creme. De eerste maand aanzienlijke verbetering van de pijn, zowel qua niveau als duur na de stoelgang. Echter daarna stagneerde de verbetering. Voor de acute pijnbestrijding na de stoelgang vind ik de Isosorbidedinitraatvaselinecreme beter, maar voor de [lees meer...]genezing op lange termijn heeft de diltiazem creme meer voor me gedaan, hoewel niet helemaal genezen.

12-12-2013 | Man | 36
Rectale / anale fissuur
Direct merkbaar na het gebruiken; pijn neemt af en kan weer normaal zitten, fietsen enz. Een beetje licht in je hoofd word je na gebruik, maar daar kan ik echt mee leven in plaats van de pijn :) Kan jeuk veroorzaken maar zeker niet toegeven aan de jeuk.