Movicolon

Psylliumvezels (42 meningen)
Klean-Prep (36 meningen)

20-08-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Movicolon had niet de gewenste werking
27-07-2019

Obstipatie

Ik gebruik dit middel nu 14 jaar. Sinds 1 jaar over een duodenum sonde omdat ik gediagnosticeerd ben met gastroparese welke onbehandelbaar is geworden met prokinetica en/of chirurgische ingrepen. Door de ernstig vertraagde maaglediging en vertraagde darm werking zit ik om de haverklap ernstig verstopt. Daarnaast gebruik ik opiaten om zenuwpijn tegen te gaan, geen handige [lees meer...]combinatie, maar goed. Movicolon heeft een afschuwelijke smaak (neutraal, geen andere smaken beschikbaar hier helaas) en gaf via orale inname altijd nare klachten zoals opgeblazen buik, boeren, overgeven, misselijkheid. Als het middel wel werd opgenomen gaf het wel verlichting, maar de flatulentie was ook behoorlijk aanwezig. Nu ik movicolon over de sonde spuit, gaat het een stuk beter. Hier door geen problemen meer met de misselijkheid en het braken, echter nog wel (vaak) absurde darm krampen. Dit gaat gepaard met hevige hart kloppingen, pijn die niet te beschrijven is, flauwvallen en hoge koorts (41 graden). Daarnaast moet ik helaas vaak meer dan 4 sachets per dag gebruiken, soms 8 of 10. Enkel dan heeft het op slechte dagen/weken nut. Helaas als gevolg zorgt dit vaak voor een verstoring in mijn elektrolyten huishouding, bloed in de ontlasting, slijm afscheiding uit de darm/rectum en ook al een aantal keer gedehydreerd er door geraakt, terwijl er maar matige diarree aanwezig was. Helaas kan ik andere middelen niet verdragen, dus is dit het minst kwalijk...
31-03-2019

Constipatie

constipatie door tamsulosine en vesicare. Dit middel heft geen enkel effect.
20-02-2019

Obstipatie

Mijn moeder kreeg dit spul in een verpleeghuis. Nadat zij het had gekregen belande zij vaak in bed, verstard en niet aanspreekbaar. Andere patiënten kregen het ook en zaten erbij met een verstarde gezichtsuitdrukking. Toen mijn moeder overstapte naar magnesium (ook gevaarlijk bij een te zware dosering) was het probleem gelijk verholpen, mijn moeder is nu in tegenstell[lees meer...]ing tot de anderen van de afdeling nog in leven.
31-01-2019

15-11-2018

Aambeien en vaatscheurtjes

Tijdens de zwangerschappen last gekregen van constipatie. Eerst movicolon zakjes gekregen, chocolade smaak, smaak was heel goed maar lag als een baksteen op mijn maag, kon het niet verdragen. Daarna overgeschakeld op de unidosissen, smaak was in het begin niet lekker, maar ben het ondertussen gewend; is ook handigere dan de zakjes om op te lossen. Dit is gewoon een drankje[lees meer...] in een zakje en ligt niet zwaar op de maag. Over het algemeen werkt het heel goed (ook al was het tijdens mijn 2 zwangerschappen zoeken naar de juiste hoeveelheid: constipatie versus diarree). Nu postnataal weer begonnen met 2 zakjes per dag, omdat ik op deze moment erg geconstipeerd ben, helaas werkt het voorlopig nog niet goed, even afwachten of het alsnog in gang schiet.
13-09-2018

Constipatie

2 zakjes ingenomen om 9u en om 11u was ik eindelijk verlost van mijn ongemak.
09-04-2018

Obstipatie

Vorig jaar helaas toch aan de morfinepleisters en automatisch werd daar Movicolon bij voorgeschreven. Ik kreeg eerst de zakjes sinaasappelsmaak. Nou echt, alsof ik een beker slijm naar binnen moest werken. Bij de apotheker gevraagd of er geen andere smaken zijn en ja hoor, chocoladesmaak. Perfect. Op mijn nuchtere maag 2 zakjes mengen met 250 ml water, opdrinken en het lij[lees meer...]kt of je chocolademelk drinkt. Werkt perfect, na ontbijt meteen naar toilet. 1 zakje was niet voldoende, met 2 wel, lichte diarree, maar verder alleen na het avondeten nog een keer ontlasting en ja wat last van winderigheid, maar dat nemen we maar voor lief. Verstoppingen ook geen pretje.
15-02-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik het voor pds. Maar gebruik het nu een paar dagen en merk wel verschil doe dan 3 zakjes in een groot glas water. En dan gaat het goed. Hoe meer zakjes ik doe dan heb ik diarree. Nu gaat mijn ontlasting de goede kant op.
15-11-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Voorgeschreven door de huisarts. Moet het minstens 4 weken volhouden. Ben nu 2 weken bezig. Maar het duurt lang voor het loskomt. Dus advies gevolgd om 4 zakjes op te lossen in gelijke delen water. Dit 2 keer gedaan en toen kwam het los....maar nu steeds ik iets eet, lijkt het meteen naar de uitgang te gaan.. ....Ontlasting blijft dun. Ben nu even 2 dagen gestopt om te kij[lees meer...]ken of mijn ontlasting dikker wordt. Heb nu last van opgeblazen gevoel, pijn a.d. rechterkant van mijn zij en voel me erg moe. Ik weet niet of het daardoor komt.
10-08-2016

25-06-2016

Darmproblemen - verstopping

veel pijn in de buik, weinig ontlasting. winderigheid (dan vaak of zelden). Diaree en ziek dood gewoon ziek. Ben nooit blij met medicatie, als het niet goed werkt komt de weerzin vanzelf. Let op: ik vind dat anti epileptica minder goed werken.
15-05-2016

Obstipatie

Wegens problemen met de ontlasting kreeg ik movicolon van de huisarts. Per dag een zakje oplossen in water. Heb ze van de diverse merken en soorten gehad. Gestart per dag met 1 zakje. Uiteindelijk vier zakjes per dag en soms nog wel meer. Maar het werkte gewoon niet.
08-11-2015

Aambeien en vaatscheurtjes

Op zich tevreden, maar elke in de vaak avond winderig, veel en vaker per dag ontlasting, soms aandrang, maar geen ontlasting. Voel de laatste maanden veel druk en pijnlijk vol gevoel op de maag. Ben daarom tijdelijk gestopt met movicolon, drink op mijn nuchtere maag 2 eetlepels lijnzaadolie en doe direct na het ontbijt (in grote glas water) 3 eetlepels bio fijngemalen l[lees meer...]ijnzaad (merk Linwoods) drink die op en nog een kop kruidenthee erachteraan. Na de avondmaaltijd neem ik weer 2 eetlepels lijnzaadolie in. Mijn ontlasting is hiermee weerop gang gekomen en vooral zacht.
22-06-2015

Movicolon (macrogol/elektrolyten)

waarom de laatste tijd een half jaar zoveel winden vooral 's nachts en 's morgens vroeg voor de ontlasting komt.
18-06-2015

Obstipatie

Bij lichter obstipatie is dit een middel dat je kan verder helpen zonder perse een arts te hoeven raadplegen. Als je het neemt voor het slapengaan, ben je er soms de volgende dag alweer vanaf!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum