Ervaringen met Movicolon

Moviprep (165 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)
Dulcolax (61 meningen)

07-07-2023 | Vrouw | 68
macrogol/elektrolyten (13,7g)
Darmproblemen - verstopping
15 jaar 1tot 2 zakjes per jaar gebruikt i.v.m. Diverticulitis en daardoor slechte werking van de dikke darm. 2 jaar geleden kreeg ik een slokdarmontsteking en ernstige slikklachten. Ook had ik al jaren Lichen Planus in de mond. Voor onderzoek moest ik 2 weken stoppen met de Movicolon. Ik ben niet meer gestart en voel me nu stukken beter, gebruik Roosvicee laxo (pruimen) en[lees meer...] gebroken lijnzaad. De klachten en bijwerkingen zijn grotendeels verdwenen en de Lichen Planus is rustig.

27-01-2023 | Man | 43
macrogol/elektrolyten (1)
Dit werd mij aangeraden door de huisarts en later door de MDL arts. Bij de Proctos Kliniek werd het meteen afgeraden bij Obstructieve Defecatie Syndroom. Ik heb het ooit weleens eerder genomen tijdens de chemo en bij constipatie is het wel goed spul. Bij ODS wil je dat de ontlasting juist indikt, dus psyllium.

28-09-2022 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten (37g)
Darmproblemen - verstopping
Helaas genoodzaakt dit middel twee maal daags te gebruiken ivm Verapamil gebruik wat verstopping veroorzaakt. Vies drankje maar te doen. Alleen de bolle buik winderigheid en vreselijk stinkende scheten ..het doet mij wegrennen voor mezelf. Wat een drama. Als.iemand daar een oplossing voor weet!

13-08-2021 | Man | 77
macrogol/elektrolyten (13,7)

26-05-2021 | Man | 39
macrogol/elektrolyten (3)
Darmproblemen - verstopping
Door morphine pijnstillers. Kon ik alleen nog 2 a 3 konijnen keutels poepen . Ik moest 4 zakjes movicol of zijn witte variant in 1 liter water doen . De eerste weken opgeblazen gevoel pijnlijke buik . Kon zelfs mijn centuur niet todo of broek open laten . En ik moest liggen of mijn vel ging scheuren aan de buik . Werkt traag en de onderhoud dossis deed het ook niet 2 zakje[lees meer...]s diaree 1 zakje terug dagen niet gaan naar toilette. Ik beveel u bij volledige verstopping het preparaat dat ze geven voor u darmonderzoek doet . Met die grote pot en 4 zakjes . Dan plas je het er zo uit . Dan elke ochtend op nuchtere maag 3 kiwi's en het was terug natuurlijk opgang maar niet stoppen met kiwi's op nuchtere maag

21-12-2020 | Man | 39
macrogol/elektrolyten (13mg)
Ik neem methadone al 19 jaar . En sinds 4 jaar al ga ik maar 1 keer per week naar toilette. 1 zakje heeft geen nu . U neemt in de ochtend nuchtere maag 2 kiwis. Daarna 4 zakjes movicolon. Geen paniek , voor qware verstopping duurt het 1 tot 3 dagen voor movicol goed inwerkt . Maar tijdens dag 1 en 2 begint het in mijn buik pijn te doen omdat movicol inwerkt en stoelgang[lees meer...] vloeibaar maakt met het water dat je inneemt 4 zakjes in 1 liter dag 2 .2 zakjes , dag 3 kan je al gaan en blijf dan om de 2 dagen 2 zakjes innemen. Om normale stoelgang te bekomen

31-05-2020 | Vrouw | 50
macrogol/elektrolyten (1)
Na verwijdering van maag en dunne darm en omlegging van de galwegen ivm ernstige complicaties na een GBP, kan ik niet meer normaal eten. Hierdoor zware pijnaanvallen waarvoor ook weer zware medicatie waaronder oxycodon en morfine soms Fentanyl injecties. Hierdoor dus obstipatie en niets lijkt te helpen. 4x movicolon en nog 20 ml X-prep. Tips zijn welkom !!

21-10-2019 | Vrouw | 76
Darmproblemen - verstopping
Movicolon naturel wordt niet meer vergoed door de verzekering. Je moet met een smaakje nemen. Ik kan daar niet tegen. Ik koop nu zelf via mijn huisartshoudende apotheek macrogol en elektrolyten naturel. Dat is de goedkoopste optie! Voor mij is deze vorm van laxeren met darmspoelen de beste optie met de minste bijwerkingen. Ik heb veel andere laxeermiddelen gebruikt . dez[lees meer...]e is echt de beste voor mij. Veel mensen kunnen met 1 zakje toe . Dat is natuurlijk verschillend hoe je darmen nog functioneren.

18-10-2019 | Vrouw | 46
macrogol/elektrolyten (13,7)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik Movicolon al jaren vanwege prikkelbare darm. Nu kreeg ik van de Apotheek ineens Macrogol. Dit was hetzelfde zeiden ze. Nu al meer dan een maand heel erg ziek. Me zelfs ziek moeten melden op mijn werk. Heb veel paracetamol geslikt tegen de hoofdpijn, maar dat hielp niks. Mensen in mijn omgeving maakten zich zorgen omdat ik zo mat was. Omdat ik er van overtuigd wa[lees meer...]s dat ik iets mankeer vorige week bloed laten prikken. Nu vroeg ik me van de week ineens af of het niet door die Macrogol kwam, omdat ik geen last heb als ik opsta en na een half uur me misselijk begin te voelen en hoofdpijn krijg. Dan heb ik natuurlijk een zakje Macrogol genomen! Op deze site gezocht en veel dezelfde verhalen tegengekomen. Ik ben nu 3 dagen gestopt met Macrogol en ik voel me ineens niet meer ziek! Ik heb dit zojuist gemeld bij mijn huisarts

20-08-2019 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten (13.8g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Movicolon had niet de gewenste werking

27-07-2019 | Vrouw | 23
macrogol/elektrolyten (13)
Obstipatie
Ik gebruik dit middel nu 14 jaar. Sinds 1 jaar over een duodenum sonde omdat ik gediagnosticeerd ben met gastroparese welke onbehandelbaar is geworden met prokinetica en/of chirurgische ingrepen. Door de ernstig vertraagde maaglediging en vertraagde darm werking zit ik om de haverklap ernstig verstopt. Daarnaast gebruik ik opiaten om zenuwpijn tegen te gaan, geen handige [lees meer...]combinatie, maar goed. Movicolon heeft een afschuwelijke smaak (neutraal, geen andere smaken beschikbaar hier helaas) en gaf via orale inname altijd nare klachten zoals opgeblazen buik, boeren, overgeven, misselijkheid. Als het middel wel werd opgenomen gaf het wel verlichting, maar de flatulentie was ook behoorlijk aanwezig. Nu ik movicolon over de sonde spuit, gaat het een stuk beter. Hier door geen problemen meer met de misselijkheid en het braken, echter nog wel (vaak) absurde darm krampen. Dit gaat gepaard met hevige hart kloppingen, pijn die niet te beschrijven is, flauwvallen en hoge koorts (41 graden). Daarnaast moet ik helaas vaak meer dan 4 sachets per dag gebruiken, soms 8 of 10. Enkel dan heeft het op slechte dagen/weken nut. Helaas als gevolg zorgt dit vaak voor een verstoring in mijn elektrolyten huishouding, bloed in de ontlasting, slijm afscheiding uit de darm/rectum en ook al een aantal keer gedehydreerd er door geraakt, terwijl er maar matige diarree aanwezig was. Helaas kan ik andere middelen niet verdragen, dus is dit het minst kwalijk...

31-03-2019 | Man | 68
Constipatie
constipatie door tamsulosine en vesicare. Dit middel heft geen enkel effect.

20-02-2019 | Vrouw | 83
macrogol/elektrolyten (13,7g)
Obstipatie
Mijn moeder kreeg dit spul in een verpleeghuis. Nadat zij het had gekregen belande zij vaak in bed, verstard en niet aanspreekbaar. Andere patiënten kregen het ook en zaten erbij met een verstarde gezichtsuitdrukking. Toen mijn moeder overstapte naar magnesium (ook gevaarlijk bij een te zware dosering) was het probleem gelijk verholpen, mijn moeder is nu in tegenstell[lees meer...]ing tot de anderen van de afdeling nog in leven.

31-01-2019 | Man | 65
macrogol/elektrolyten (13.9)

15-11-2018 | Vrouw | 32
macrogol/elektrolyten (2)
Aambeien en vaatscheurtjes
Tijdens de zwangerschappen last gekregen van constipatie. Eerst movicolon zakjes gekregen, chocolade smaak, smaak was heel goed maar lag als een baksteen op mijn maag, kon het niet verdragen. Daarna overgeschakeld op de unidosissen, smaak was in het begin niet lekker, maar ben het ondertussen gewend; is ook handigere dan de zakjes om op te lossen. Dit is gewoon een drankje[lees meer...] in een zakje en ligt niet zwaar op de maag. Over het algemeen werkt het heel goed (ook al was het tijdens mijn 2 zwangerschappen zoeken naar de juiste hoeveelheid: constipatie versus diarree). Nu postnataal weer begonnen met 2 zakjes per dag, omdat ik op deze moment erg geconstipeerd ben, helaas werkt het voorlopig nog niet goed, even afwachten of het alsnog in gang schiet.

13-09-2018 | Man | 64
macrogol/elektrolyten (13,8g)
Constipatie
2 zakjes ingenomen om 9u en om 11u was ik eindelijk verlost van mijn ongemak.