Spierspasmes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Spierspasmes

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Citalopram 1 1
Valeriaan 1 4
Oxazepam 1 4
Tizanidine 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Spierspasmes

26-12-2023 | Man | 46
Spierspasmes
Altijd goed geholpen diazepam maar nu ineens vervangen door het merk TEVA...Nu juist spierspasmes en onrust en misselijkheid. (....). ////RED mijmedicijn.nl Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd/////

24-08-2023 | Vrouw | 16
Spierspasmes
Ik slik nu ongeveer een halfjaar clonazepam voordat ik naar bed ga en ben echt zeer tevreden. Van 10 tot 15 keer per nacht wakker worden van kramp en trillingen van je hak tot aan je onderrug en elke dag erna erbij lopen en het gevoel hebben dat je al 8 jaar elke dag paar uur traint met 300 kilo

05-01-2022 | Vrouw | 75
Spierspasmes
Kramp in onderbenen en voeten, jammer maar inhibin, hielp helemaal niet. Maanden geprobeerd.

Tizanidine

10-07-2021 | Man | 55
Spierspasmes
Ik ben dit gaan gebruiken nadat ik een beroerte heb gehad. Ik kreeg veel last van kramp/spasmen in de eerder verlamde kant in arm/been. Vooral bij inname op nuchtere maag word ik heel slaperig. Ik moet echt inplannen op welke tijdstippen ik het in neem

23-06-2021 | Vrouw | 50
Spierspasmes
Hallo, ik gebruik reeds jaren diazepam 3x 10 mg daags wegens mijn spierspasmen die ik heb door een spierziekte. Ik stop regelmatig na bv 6 maand diazepam genomen te hebben neem ik er een maand geen, uit angst voor verslaving. Dit verloopt zonder probleem en ik stop van de ene op de andere dag. T grote nadeel is dat ik dan niets meer kan door mijn spierspasmen. Dat h[lees meer...]ad ik reeds voor ik diazepam nam ook

Citalopram

24-11-2020 | Man | 51
citalopram
Spierspasmes
Hallo allen, ik slik citalopram 10 mg nu drie weken en nu pas beginnen bij mij de gevreesde bijwerkingen, ik slik dit medicijn tegen de enorme spierspanning die ik heb na hartinfarct ( ik vermoed dat het daar door komt)spierspanning op borst nek en onderug niet te harden daarbij een enorm onhebbelijk gevoel, geïrriteerd boos verdriet,lusteloos, kan geen mensen om me [lees meer...]heen dulden.. Begin nu depressieve gedachten te krijgen en enorm moe maar slapen snachts gaat redelijk..ik moet even doorzetten en dat doe ik ook..maar het valt me zwaar..lees veel ervaringen en die zijn vaak niet echt positief, ik ben me bewust dat mensen niet gauw in de pen klimmen om ook de positieve kanten van dit soort medicijnen te beschrijven , maar ik zou ze zo graag lezen/ horen...grtjs

07-05-2020 | Vrouw | 32
Spierspasmes
Ik heb nog een halve tablet in huis liggen. Tot ik morgen weer nieuwe krijg, want die spierspasme is niet meer uit te houden. Mensen zeggen wel je moet stoppen met dit middel maar daar heb je echt hulp bij nodig heb het 3 weken geprobeerd goldturky niet doen. Wil geen negatieve reacties ik weet hoe moeilijk het is om in je eentje af te bouwen. (Mijmedicijn.nl: tekst [lees meer...]verkort tot persoonlijke ervaring - ter info, platform gereserveerd voor wisseling van ervaringen met medicijn, vraag...geen ruil of verkoop van medicijn zelf)

18-02-2020 | Vrouw | 35
Spierspasmes
Ik begon met 1 mg. En verder ben ik niet gekomen helaas. Ik heb 3x daags 2mg diazepam voorgeschreven gekregen v huisarts bij ernstige zenuw pijn en spierspasm in m'n rug. Ik ben 34 en heb volgens de orthopeed foramen stenose. Wat ik me niet kan voorstellen op mijn leeftijd. Ik functioneer nog amper door deze pijnen. Half uur na inname barstte er een bom en ik dacht dat ik [lees meer...]gek werd. Ik had maar 1 mg genomen. Ipv de 2 mg die de huisarts voorschreef. Ik kreeg 't benauwd. Begon te zweten en een onrust en pure angst. Ik voelde mij gevangen. Gooide de deur open voor frisse lucht. En ijsberen. Totdat manlief me mee nam naar m'n huisarts omdat ie 't niet normaal vond. Het voelde zeer beangstigend. De benauwdheid en het gek worden. Alles tintelde. Handen gezicht. Ik voelde m'n eigen hand niet meer. 1 oog trok scheef. Volgens huisarts was het okay. Maar dit nogmaals nemen.. Nee. En ik ben een zeer nuchter mens. Heb al temazepam en oxazepam geslikt om ontspannen te raken. Helpt goed. Maar diazepam was puur voor de spierspasmen. En net hierop reageerde ik enorm heftig. Terwijl dit ook in de benzodiapinen valt. Maar... Het werkte als een tierelier voor m'n spierspasme in m'n rug. Al heel snel. En dat na 1 mg. Ongelooflijk na 2 jaar veel pijn te hebben. Ik ga het helaas niet nogmaals slikken. Risico is me te groot. Ik had het gevoel dat ik doordraaide. En dat heeft me zo afgeschrikt dat ik dit niet meer neem. Ook de benauwdheid was zorgwekkend.

21-06-2019 | Vrouw | 53
Spierspasmes
Gebruik het medicijn al jaren, in combinatie met Magnesium. Ook met een verwijzing van de huisarts. Helpt me in het algemeen heel goed tegen spierkramp en kriebel in mijn kuiten. Kon daardoor niet meer slapen, raakte oververmoeid . Werk werd een groot probleem. Ook het naar bed gaan vond ik al afschuwelijk omdat ik elke avond weer opzag tegen de nacht.

Sirdalud

26-04-2019 | Vrouw | 55
Spierspasmes
gebruik t als de Aromataseremmer escaleert (bijwerkingen onhoudbaar) en ik daardoor enorme spierskrampen krijg, puur korte termijn (tot 2 weken) om te deescaleren, en daarna 1-2 keer per week 1 tablet om als de krampen weer gaan toenemen. Als ik er Meer neem ( een 2e op een dag), wordt ik enorm suf en slaperig, "vreemd hoofd" en Meer last van maag-darmen.

23-01-2019 | Vrouw | 31
Spierspasmes
Spierspanning neemt af, niet helemaal. De bijwerkingen daarintegen zijn erger dan de kwaal zelf. Door de vermoeidheid kom ik weinig ergens aan toe en mijn stemming is drastisch minder happy. Gelukkig hoef ik het maar tijdelijk te slikken tot een andere behandeling waar ik op wacht. Nee, niets voor mij.

18-09-2018 | Man | 67
Spierspasmes
Een half uur na inname begon de tinnitus in het linkeroor. De eerste 3 uur van de nacht had ik psychedelische nachtmerries. Niet voor herhaling vatbaar. Gevolg is geen slaap gehad. Gelukkig begint na 11 uur na inname nu de tinnitus af te nemen.

27-05-2018 | Vrouw | 58
Spierspasmes
Ik gebruik dit middel al 14 jaar altijd perfect geholpen, sinds februari 2018 gaan afbouwen omdat ik meer dan 30 medicijn éénheden per dag gebruik . Dit op mijn eigen verzoek met toestemming van de neuroloog. Nu eind mei ben ik twee weken geleden gestopt en komen mijn klachten ook vrij snel weer terug. Nu begrijp ik hoe belangrijk dit medicijn voor mij is, na overleg me[lees meer...]t neuroloog weer snel begonnen, wat ben ik bij met clonazepam !

Valeriaan

28-02-2018 | Vrouw | 71
valeriaan
Spierspasmes
Mijn jarenlange geschiedenis met burning mouth, resulteerde in jan 2018 in spasmen in de kaken. De spanning en dwang in mijn mond, het branden van het gehemelte, de lippen, allemaal pijnlijk en vervelend maar het was voor anderen onzichtbaar. Toen ik die heftige kaakspasmen kreeg, waardoor de kaken links rechts schuin klapperden, voelde ik me heel ongelukkig, het ziet er [lees meer...]niet uit. Tot enkele maanden geleden gebruikte ik amitriptyline 3 x 25 mg en lyrica. deze gaven enig soelaas maar ik moest toch lormetazepan gebruiken om in slaap te kunnen vallen. Mede vanwege tinitus. Na drie maal 's nachts lelijk te zijn gevallen, en slaapwandelen, ben ik met die medicatie gestopt. Nu gebruikte ik alleen nog lormetazepam afgewisseld met zopidem om te kunnen slapen. Ten einde raad bedacht ik dat ik valeriaan zou kunnen proberen. Eerst capsules en later druppels. Deze laatste zijn beter te doseren en in lagere hoeveelheden. En het werkt! De pijn, de dwang en brand zijn er nog steeds, maar de spasmen stopten, bijna direct. Iedere 4 uur moet ik opnieuw iets innemen. En dat varieert soms met wat ik aan het doen ben, of ga doen. Het is iets tussen de 15 druppels en 25 druppels. Eén uur voor het slapen gaan gebruik ik 2 pillen met rustgevende kruiden, w.o. 20 mg valeriaan. Dat brengt enige rust. Later neem ik dan dus nog een slaapmiddel.

06-02-2018 | Vrouw | 28
Spierspasmes
Als fibromyalgiepatiënt kreeg ik middel voorgeschreven tegen spierspasmen thv nek/rug/bekken en paresthesieën in beide voeten. Morgen en middag 5mg. Dit werkt heel goed. Voel een normale spiertonus. Bij de inname nadien merk ik bij iets hef zn tillen een heftige tegenreactie om en werkt het middel niet meer. Dus geen zware of gewoon niks tillen!

Sirdalud

10-09-2017 | Man | 68
Spierspasmes
Ik gebruik dit middel reeds 20 jaar en naar volle tevredenheid, sinds februari j.l. krijg ik het betreffende medicijn in een nieuwe verpakking (RVG 12983), sinds dien ervaar ik meer zenuwpijnen van handen en onderarmen en de capsules hebben een onaangename smaak gekregen! Zou graag de sirdalud 6 mg mr . van voor februari 2017 willen krijgen. Hoe eerder hoe beter.

07-09-2017 | Vrouw | 28
Spierspasmes
Ik kreeg dit middel voorgeschreven ivm willekeurige spierspasmes. De trillingen lijken iets minder, Maar ik heb meer last van de bijwerkingen dan van de trillingen. Mijn huid is overgevoelig (voelt prikkelend/tintelend), last van droge mond, misselijkheid, duizeligheid en oorsuizen. Ik overweeg te stoppen met dit medicijn.

05-09-2017 | Man | 52
Spierspasmes
Baclofen: Het antispasticiteit middel: A. Lopen wordt er niet door verbeterd. B. Het vermindert de pijn van de kramp niet. C. Wat heb je eraan: helemaal niks!

10-07-2017 | Man | 25
Spierspasmes
Gekregen tegen continu gespannen spier. Merk geen positieve werking. Wel eventuele bijwerkingen.

22-05-2017 | Man | 58
Spierspasmes
Helpt mij. Nachten redelijk ok. Ik ben alert op verslaving ja... Ik wil niet duf door t leven gaan. Na 22.00 h neem ik niet meer in. Ik heb dwarslaesie 16 jr. weet wat er allemaal op de markt is. tip eigen plan trekken. in alle eerlijkheid vroeger ook wel eens een in genomen, ff chill voelen, wijsheid komt met de jaren zeg ik dan maar. leven is alleen mooi in alle facetten[lees meer...] en niet groggy, stoned zo je wil leven. alles is dan grijs, geen kleur, geen lol en ja ook geen verdriet... leef!

Oxazepam

05-03-2017 | Man | 72
oxazepam
Spierspasmes
Gebruik het voor spierschokken spasmen. Werkt prima geen last van bijwerkingen, wordt wel door de arts afgeraden? Gebruik een half tabletje dus 5 mg.

18-04-2016 | Vrouw | 30
Spierspasmes
Beste mensen, Ik heben dit medicijn een aantal jaren geslikt met nare consequenties. Ik gebruikte dit medicijnen vanwege spasme aan de linkerkant van mijn lichaam.. Heel die kant heb ik last van spasme. Het had wel het gewenste effect, maar het enige nadeel was dat mijn darmen stil kwam te liggen en consequenties daarvan waren niet te overzien allemaal negatieve dingen.[lees meer...].. Toen we erachter kwamen ben ik onmiddellijk gestopt godzijdank... Nu ga ik gelukkig de goede kant op met mij darmen, maar ben er lang niet niet. Dus dit medicijn voor mij nooit meer. Groetjes Salina