This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Stress

30-01-2015
Vrouw, 46 jaar

Valeriaan (valeriaan)

Ik lijd aan een zogenoemde angst- & paniekstoornis. Een van de vervelende gevolgen hiervan is, dat als zich een van de lichamelijke uitingen van een paniekaanval zich voordoet, het lijkt alsof er een aantal dominosteentjes omgaan en ik in een mum van tijd in een lichamelijke paniekaanval zit, terwijl mijn hoofd zich nog afvraagt wat er aan de hand is. Voorbeeld: een ril[lees meer...]ling, ik heb het koud, terwijl het buiten warm is. Mijn lichaam pakt dit signaal op als een teken van stress (warm/koud is een van de lichamelijke uitingen bij een paniekaanval) en een voor een komen de andere: droge mond, zwoksels en zwanden (zweetoksels en zweethanden),trillen, hartkloppingen, aandrang om te plassen (zonder dat er iets noemenswaardig uitkomt) misselijk, verwijde pupillen... Ik kreeg door de HA Seroxat voorgeschreven, maar daar voelde ik mij helemaal niet goed bij. Daar ben ik dus mee gestopt. Omdat ik merkte dat het zo'n lichamelijk domino-effect was, heb ik bedacht dat het wellicht zinvol was eerst dat te doorbreken. Ik vond zelf de misselijkheid het ergst, dus daar heb ik reistabletjes voor gekozen. Als ik weer een paniekaanval in gleed, nam ik snel een reistabletje om de misselijkheid tegen te gaan. Tegen de onrust ben ik Valeriaan gaan slikken en wat met de Seroxat niet lukte, lukte met de Valeriaan en reistabletjes wel. Binnen een maand ben ik er nu weer van af. Zodra de angstaanvallen weer beginnen, begin je met 3 keer per dag 125 mg Valeriaan (Kruidvat) te slikken en bij misselijkheid (als gevolg van de angst) een reistabletje (ook gewoon van het Kruidvat). NA 3 weken, als de angstaanvallen minder zijn geworden, begin je af te bouwen tot je na 4 weken weer zonder Valeriaan en zonder angst de dag door komt. Blijf je toch onrustig? Dan kun je nog overstappen op de 45 mg Valeriaan per keer. Voor mij heeft dit gewerkt en door het totaal ontbreken van bijwerkingen en de lage kosten (6,50 voor 100 tabletten Valeriaan 125 mg en 3,00 voor reistabletjes eigen merk) blijf ik deze methode hanteren. De wereld is en blijft een onveilige plek en mijn angst & paniekstoornis zal dus altijd wel een gevoelige plek blijven. Ik heb geen enkele illusie dat ik er ooit helemaal van af zal blijven, maar de wetenschap dat ik er op deze wijze doorheen kan komen, geeft mij zoveel rust dat de angst voor de angst verdwenen is. Voor PTSS (waar dit uit voortkomt) kan ik EMDR aanraden en dan vooral het jezelf eigen maken van de oogbewegingen.
29-07-2010
Vrouw, jaar

Valeriaan (valeriaan)

Valeriaan en hop (thee) in combinatie met melatonine (3 mg) hebben mij tot nu toe het best geholpen na een jarenlange moeilijke periode in mijn leven van gemiddeld 3 tot 5 uur slaap per nacht. Als ik ging slapen lag ik nog uren wakker door piekeren en onrust (te warm, te koud, raam open of dicht, en maar weer omdraaien). Het heeft dus jaren geduurd, want in het begin denk [lees meer...]je nog dat alles vanzelf wel goed komt, maar je concentratie is overdag weg als je telkens zo weinig slaapt en ik werd er (nog) depressiever door. Ik heb werkelijk diverse middelen geprobeerd, maar niets hielp. Totdat ik een valeriaanplant naast mijn keukenkruiden in de tuin zette! Van de wortels van de plant heb ik af en toe thee gezet (wel gelet op de dosis, max 1 theelepel per kop) en tot vandaag gebruik ik valeriaan bij rusteloosheid en als slaapthee. Ook als je niks met kruiden hebt, kun je ze eventueel als tabletvorm bij elke drogist krijgen.
Pagina 1 van 1

Thyrax Duotab (633) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (318) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica