TIA

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Beroerte (306)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor TIA

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: TIA

02-03-2024 | Vrouw | 82

duizeligheid

Ik slik sinds 2018 clopidogrel aurobindo 75mg vanwege 3 lichte tia's. Na 2 maanden licht in mijn hoofd en nu na bijna 5 jaar steeds duizeliger . Volgens de dokter kan dat niet van dit medicijn zijn. Ik ga met de dokter nu bespreken of er een alternatief is. Heb ook andere merken gehad maar steeds hetzelfde. Hier is echt niet meer mee te leven. Slik er ook pantoprazol[lees meer...] 40 mg bij en bloeddrukverlagers. Hebben meer mensen hier nog last van na zo lange tijd?

Simvastatine

16-06-2023 | Man | 63
simvastatine
TIA
Mijn cholesterol is prima, maar dit voorgeschreven door arts, heel veel ongemak er door gekregen overweeg te stoppen, maakt meer kapot dan dat het helpt

02-06-2023 | Man | 79
TIA
Sandoz heeft middel uit handel genomen

02-06-2023 | Man | 79
TIA
Sandoz heeft middel uit handel genomen. Alternatief Clopidorel van Viatris .. krijg ik uitslag van Zijn er meer gevallen bekend

12-04-2023 | Vrouw | 66
TIA
Paar minuten spraakstoornissen gehad, daarna geen klachten en lange wandeling gemaakt. De week erna terloops bij de huisarts aangekaart en naar de TIAPOLI verwezen. Alle onderzoeken en test waren goed, maar ze wilden me wel levenslang op de Clopidogrel, Simvastine en maagbeschermers zetten - alles geweigerd, geen trek om me als patiënt weg te laten zetten. In een brief [lees meer...]naar de huisarts stelt de neuroloog dat het nog maar eens besproken moet worden.....ik wacht op het telefoontje, maar ik beslis en verder niemand, het is mijn lichaam!

19-02-2023 | Vrouw | 64
TIA
Mijn naam is ineke. 64 jaar. Door dat ik 10 min draaierig was en dubbel zag heb ik dit middel gehad ben nu beroerder dan ervoor. Na dat incident heb ik 40 banen gezwommen en naar huis gefietst. Na 1 halve week toch naar de dokter geweest doorgestuurd naar neuroloog. Ze vermoeden tia levenslang bloedverdunners innemen. Ik slik niks voel me beroerder dan na dat incide[lees meer...]nt. Zei dat ik er niet achter staat maar u wil toch niet in rolstoel. Maar nu zit ik op de bank met onzettend last van knie. Ben gestopt

Coveram

04-12-2022 | Man | 77
perindopril / amlopdipine
TIA
Enkele keren een TIA/CVA gehad en sindsdien (2012) neem ik dit al. Eerste jaren geen probleem geweest en sinds een jaar of 5 a 6 begonnen de bijwerkingen toe te nemen, momenteel zodanig dat ik bijna niet meer kan functioneren.

05-07-2022 | Man | 61
TIA
Ik heb in 2016 een lichte TIA gehad,en na onderzoek in het ziekenhuis clopidogrel grepid 75 mg gekregen.Na een paar maanden begonnen de klachten zoals spierpijn na een stukje lopen,slechte conditie,pijn bij slapen op de drukplekken zoals heup en schouder,later werd het meer pijn in hele lichaam,stijfheid,zo erg dat ik mijn bed niet meer uit kon komen.daarna kwamen de depre[lees meer...]ssies,ik voelde me net een zombie,niks kon mij meer schelen totale onverschilligheid.Ik was al zover dat ik mijn relatie wilde verbreken,omdat ik het mijn vriendin niet meer wilde aandoen.al deze aandoeningen staan niet in de bijsluiter. Tot het moment 6 weken geleden ging ik naar mijn vriendin en had het medicijn vergeten mee te nemen,omdat ik voor 5 dagen ging dacht ik dat het geen kwaad kon.Na 2 dagen wist ik niet wat me overkwam,de stijfheid verdween,ik voelde me goed werd vrolijker mijn huisarts vond het vreemd,en ik vroeg om acetylcalicylzuur,als vervanger.sindsdien ben ik een nieuw persoon geworden.Dit medicijn heeft een aantal jaren van een leuk leven afgepakt.Ik vind dat de bijsluiters geen eerlijke weergave geven van wat een medicijn met je kan doen.groet van Peter.

04-06-2022 | Vrouw | 83
TIA
Na een lichte Tia Grepid voorgeschreven gekregen…heb buikpijn ben hondsmoe waar Ik normaal paar uur per dag wandel zit op fitness kortom ben topfit Daarnaast slik ik voor hoge bloeddruk Nifedipine. Sinds ik het slik nog nooit zo beroerd geweest plus dat ik jeuk heb met rode uitslag…..wie herkent dit

01-04-2022 | Vrouw | 66
Gebruik preventief.

Simvastatine

01-03-2022 | Vrouw | 71
simvastatine

15-12-2021 | Vrouw | 75
TIA
Erg duizelig veel winden laten een vreselijke jeukende huiduitslag .ik begon in 2019 met mylan daarna teva afwisselend met mylan , Sedert juni 2021 krijg ik zentiva en heb een vreselijke uitslag op mijn lichaam en het jeukt vreselijk .Daar had ik van de andere middelen geen last van ,

08-04-2021 | Man | 68
TIA
Zoals eerder gemeld ben ik dit medicijn als bloedverdunner gaan gebruiken op aangeven van de neuroloog na een lichte Tia. Ook na enkele maanden zijn de bijwerkingen echt niet normaal. Vooral duizeligheid en maagklachten. Wat een troep !! Ga eens vragen of er een alternatief is ...

Pegasys

16-02-2021 | Man | 50
peginterferon alfa 2a
TIA
In 2015 kreeg ik een TIA waarbij geconstateerd werd dat ik ET had met een JAK2 mutatie. Nadat ik een beenmerg biopt en een bot biopt had gehad kwam dit uit het onderzoek, waarna ik direct moest injecteren met Pegasys om de waarden naar beneden te halen ( waren 900 en na 3 weken 320 ) dus erg effectief ) bijwerkingen lusteloos en prikkelbaar, maar dat nemen we op de koop to[lees meer...]e:)

22-10-2020 | Vrouw | 81
TIA
Na vermoedelijke TIA Clopidogrel voorgeschreven gekregen, een week later ook simvastatine en perindopril. Door barstend koppijn gestopt met simva, vervangen door atorvastatine, daarna doofgevoel in eerst hele rechterkant, later teruggetrokken tot hand (twee vingers) en voet. Als pianist bijna niet te verdragen! Zowel atorvastatine als clopidogrel kan deze bijwerking geve[lees meer...]n. Ik ben (op eigen houtje) gestopt met alle medicatie, neem nu rodegist-rijst met Q10 en Gingko Biloba. Hoop hiermee de bijwerkingen weg te werken.

09-07-2020 | Vrouw | 45

20-05-2020 | Vrouw | 51
TIA
Nu gebruik ik clopidogrel 75mg, daarvoor slikte ik symvastatine dat was een heel wat een vreselijke bijwerkingen ik dacht dat ik dement werd, viel overal overheen en gooide de gekste dingen weg, na een gesprek met de huisarts moest ik direct stoppen, dit waren de bijwerkingen. Nu ik clopidogrel heb gaat het perfect en is alles goed gekomen. Wel vraag ik mij af of je dit me[lees meer...]dicijn iedere dag moet slikken of kan dit na 3x per week, kan het antwoord nergens vinden, misschien weet iemand hier antwoord op want ik ben van mening dit tot je dood te gebruiken ook niet gezond kan zijn?

30-04-2020 | Vrouw | 49
TIA
Na vermoedelijk meerdere tia s dit medecijnen voorgeschreven gekregen. Slikte al langer symvastatine 20 mg. Tegelijk met de grepid ook pantoprazol 40 mg gekregen ivm maagklachten. Direct na eerste inname grote opstart dosering grepid totaal verzwakt. Heftige hoofdpijnen, spierpijnen, duizelig alsof je het bewust zijn verliest. Druk op achterkant hoofd en aan de bovenkant[lees meer...] op het hoofd een pijnlijke branderige plek. Kon mijn hoofd niet meer rechtop houden of dragen alsof het te zwaar is. Toen medicatie tegen hogebloeddruk gekregen en het leek iets beter te gaan. Daarna verhoging van de dosering symvastatine iom neuroloog en toen was het weer terug bij af. Na vier weken gaan zoeken welke medicijn hiervoor verantwoordelijk voorkon zijn. Na overleg met de apotheeek eerst de symvastatine veranderd, had inmiddels zelf al een aantal dagen de dosis gehalveerd, omdat deze bekent is met veel bijwerkingen en merkte afname klachten , Pravastaine gekregen maar dan wel weer 40 mg en de spierklachten komen na twee dagen alweer terug. Weet nu dus dat de spierklachten samen hangen met de statines. Maar de klachten in het hooft zijn niet veranderd. Ik zou graag horen of iemand deze klachten herkend in combinatie met een van de gebruikte medicijnen.

Atorvastatine

16-04-2020 | Man | 61
atorvastatine
TIA
Vanwege een tia kreeg ik bloedverdunners en cholesteroltabletten. Binnen twee weken tijd kwamen er dagelijks bijwerkingen bij. Het begon met gigantische hoofdpijn. Daarna spierpijn erbij en wat later darm en maagklachten en enorm moe. Na een aantal dagen gestopt te zijn voelde ik me weer normaal. Ik ga nu een andere tablet van dezelfde familie proberen. Als deze niet wer[lees meer...]kt stop ik ermee en ga ik proberen met een dieet en veel meer lopen mijn cholesterol proberen omlaag te krijgen. Dat lijkt mij de betere oplossing.

12-04-2020 | Man | 56
TIA
Ik weet niet wat jij voor arts heb, maar als ik een medicijn niet kan verdragen krijg ik een ander. Zo niet stop ik er mee, maar zo ver is het nog nooit gekomen. We proberen zo lang tot ik een medicijn heb dat ik kan verdragen

20-12-2019 | Man | 49
TIA
Slik sins 1okt grepid en na een week of 5 werd mijn oorsuizen en vermoeidheid groter ook ben ik duizelig en onstabiel.

04-12-2019 | Man | 76
TIA
Na een operatie waarbij een deel van de aorta werd vervangen, heeft naar alle waarschijnlijkheid een restje 'aortavoering' tot een heel lichte TIA geleid. De Clopidogrel die ik sindsdien slik, heeft een merkwaardige uitwerking op mijn bloed: bij wondjes stolt het sneller dan voorheen. Donkerrood bloed welt even op, stroomt niet en stolt vervolgens. Prima, maar is dit de be[lees meer...]doeling?

18-08-2019 | Vrouw | 59
TIA
Nadat ik in 2018 een TIA heb gehad kreeg ik glopidogrel voorgechreven van het merk teva vanuit het ziekenhuis voorgechreven door de neuroloog .behalve blauwe plekken ging het verder wel .Later dit zelfde jaar kreeg ik van de Apotheek glopidogrel van het merk Sandoz hier heb ik zeer veel last van gehad ik kon niet meer lezen ,kijken, en mijn maag verdroeg geen voedsel meer[lees meer...] .Nadat ik mijn huisarts hierover had ingelicht heeft hij een medische indicatie voorgeschreven voor het mer Teva ,dat is een keer goed gegaan maar afgelopen week bleek het niet meer leverbaar te zijn en dus kreeg ik mijn Glopidogrel van het merk Grepid van de fabrikant Pharmathen S.A uit Griekenland en sinds dien weet ik niet wat me gebeurd allereerst heb ik een bloedneus gehad ten ten tweede bloed mijn tandvlees mijn maag doet en voelt heel naar aan en ik heb heb hoofdpijn Dit alles maakt mij zeer angstig en bezorgd ik ben dan ook erg overstuur en sta stijf van de stress tevens vraag ik mij af hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen want ik meen zeker te weten dat ik niet de enigste ben als oud vuil troep voorgeschreven krijgen in dit land de gezondheid zorg is hier slechter dan slecht .Dit middel barst niet alleen van de bijwerkingen het is ook nog eens gevaarlijk naar mijn mening en dat terwijl ik geen stress mag volgens mijn neuroloog .

05-05-2019 | Vrouw | 72
TIA
Vanwege enkele lichte en 3 zwaardere tia's (ogen, re arm) grepid voorgeschreven door de neuroloog. Na startproblemen (bijwerkingen) door de huisarts gemotiveerd toch door te gaan vanwege gevaar hersenbloeding, echter de bijwerkingen lijken mij gevaarlijker (gevaar hersenbloeding (...) en hebben een zeer negatieve invloed op de kwaliteit van mijn leven

03-05-2019 | Vrouw | 49
TIA
Mei 2018 uitval van mijn oog gehad en na onderzoeken gestart met clopidogrel 75mg. Meteen draaierig, tijdens het lopen moest ik niet naar links of rechts kijken want dan was ik uit balans..ik weet dit aan de Tia. In de loop van de tijd kreeg ik veel last van geheugenverlies, niet uit mijn woorden komen en verward. Tot de laatste maand ik zelfs mijn buurman niet meer herke[lees meer...]nde, de tuin inliep en mijn zusje niet eens zag staan, zwarte vlekjes op de muur zien. Spinnetjes dacht ik. Duizeligheid, draaierig etc.....Na heel duidelijk aan te geven dat ik iets anders wil proberen heb ik nu dipyridamol icm askal. Sinds twee dagen nu. Heb het gevoel dat de clopidogrel nog in mijn lichaam zit want verwardheid neemt zelfs toe..hoofdpijn van de dipyridamol. Pfffff ik ben 49 maar voel me echt stokoud, niet leuk!

27-04-2019 | Man | 72

26-04-2019 | Man | 48
TIA
Ik heb dermatomyositis , door prednison gebruik kreeg ik ook glaucoom aan mijn rechter oog, begin december 2018 werd ik wakken en zag met rechts niet meer. Bijwerking van de timolol dus ff googelen, kon niets vinden, en na een kwartier zag ik wel weer dus ach moest toch over 2 weken naar de oog specialist. Die stuurde me dadelijk door naar de neuroloog, kreeg een echo [lees meer...]van de vaten, linker halsslagader zit enige verkalking dus conclusie je hebt een propje gehad. Nu mag ik dus ook nog clopidogrel slikken, andere maagbeschermers en cholesterol verlagers terwijl dat goed is, nee ben dr niet blij mee, maar wat moet je anders, ik moest in januari al beginnen met inname maar ik wou niet, totdat ik weer klachten kreeg, duizelig pijn in me been, pij aan net oog en slecht zicht, tja dan heb je geen keus, dus nu slik ik het wel, voel me niet helemaal lekker, zere benen, moe, lusteloos, maar goed dat kan ook de dermatomyositis zijn, we wachten af het zal vanzelf wel beter worden

26-02-2019 | Man | 79
dubieus

16-12-2018 | Vrouw | 72
TIA
Na een paar kleine TIa's (arm en oog) de huisarts bezocht. Doorgestuurd voor onderzoek. TiA solitair onderzocht (en niet als mogelijk onderdeel van al langer bestaande problemen.. Aangezien deze problemen gepaard gaan met extreme vermoeidheid, hoofdpijn, slokdarm problematiek en ontstekingsreacties (huid, gewrichten, ogen, mond) en deze behoorlijk versterkt worden (en [lees meer...]uitgebreid) door deze medicatie ben ik gestopt met inname. De effectiviteit kan ik vanwege kort gebruik niet beoordelen, wel schrok ik van de genoemde bijwerking : hersenbloeding omdat ik dit middel slikte 'ter voorkoming hiervan'.

Carbasalaatcalcium

22-09-2018 | Man | 84
carbasalaatcalcium
TIA
kan ik niet hier mee ophouden .Ik heb zoveel bloedingen als ik mij stoot