ziekte

Bestaat uit:
Hersenbloeding (11)
Herseninfarct (58)
TIA (67)
CVA (cerebrovasculair accident) (21)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor beroerte

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: beroerte

03-08-2019

ik heb elke keer altijd hogebloed druk 144 92 80
10-07-2019

Eliquis (apixaban)
Beroerte

Ik heb 2 herseninfarcten en 7 tia’s gehad in 1,5 jaar. Met clipidogrel alleen niet onder controle te krijgen. Nu 2,5 jaar eliquis. Ben zeer tevreden. Geen bijwerkingen en geen infarcten en tia’s meer. Mijn redding geweest.
20-05-2019

Beroerte

Kreeg het middel in LUMC (leiden) na CVA. Na een week kreeg ik zware kramp in mijn bovenbeen en onder rug. Lopen werd een marteling, bewegen, opstaan, alles deed onnoemelijk veel pijn. Op advies van de dokter gestopt, kijken of de kram voorbij ging. En dat ging voorbij. Wat een troep is dat zeg! Van een normaal lopend e man naar een met kleine pasjes strompelende kneus. Be[lees meer...]dankt Sandoz! Een onderzoek van de Nijmeegse Radboud Universtiteit laat zien dat de hulpstoffen in statines de boosdoenders zijn. Die vernietigen de wanden van de cellen die zuurstof moeten vasthouden, die cellen gaan kapot. Met als gevolg dat je spieren te weinig zuurstof krijgen en daardoor die krampen en pijnen. Lacton is de boosdoener. Onderzoek lezen? LEES EN HUIVER.
07-05-2019

Beroerte

Na een beroerte (CVA) Persantin voorgeschreven door de neuroloog. Al jaren gebruikt. Prima middel, zeer effectief en praktisch zonder bijwerkingen . Nu hoor ik dat dit middel uit de handel is genomen of dat de verzekeraar het middel (Persantin ) niet meer vergoed. Schandalig. Daarover heb ik (82 jaar) nu clopidogrel gekregen. Na 3 dagen misselijkheid, duizeligheid, temor[lees meer...] en niet mee op mij benen kunnen staan, en dus gevallen. Clopidogrel is rot zooi. De apotheker gaat een ander middel zoeken.
14-09-2018

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Beroerte

Ik heb hartritmestoornissen en kreeg 2 TIA's. Ik heb nogal wat medicijnwisselingen gehad tot ik Pradaxa kreeg. Ik ben gewaarschuwd voor de bloedingen, die erg meevallen ondanks het gebruik van 2 capsules per dag. Mijn klachten zijn niet teruggekomen sinds ik het gebruik, dus ik ben er blij mee en ik hoef niet die vervelende tromboseprikken te krijgen.
26-08-2018

Keppra (levetiracetam)
Beroerte

Ik heb op 57 jaar een hersenbloeding gehad 3 weken later een kleinere bloeding door neuroloog kreppa voorgeschreven gekregen. Waar ik vooral in de avond en nacht zeer slecht op reageer .
06-07-2018

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Beroerte

Na het slikken van Pradaxa kan ik bijna niet meer op enige afstand van het toilet. Last van huiduitslag
28-05-2018

Beroerte

Kan na 200m niet meer lopen.gevoelloos been en pijn in onderrug.
10-04-2018

03-03-2018

Beroerte

Na een herseninfarct in 2007, veroorzaakt door bacterie Endocarditis, kreeg ik Persantin 2 x daags 200 mg. En Ascal 80 mg. Ook 40 mg Simvastatine maar daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt, mijn cholesterol bleek perfect in balans te zijn. Drie weken geleden voelde ik me de hele dag wat misselijk, een overvol gevoel. Die avond heb ik niet gegeten. Kort voor middernacht [lees meer...]moest ik naar toilet en in de badkamer kreeg ik een zware maagbloeding. Was alleen thuis, 112 gebeld en naar ziekenhuis gebracht. Bij de endoscopie trof men een klein maagzweertje ( ik heb nooit maagklachten gehad). Kreeg maagbeschermers mee. Wat de oorzaak is weet ik niet maar ik vernoed de enorme dagelijkse hoeveelheid bloedverdunners. Ik ga volgende week naar de huisarts, ik wil stoppen met Persantin. Het herseninfarct kwam niet door een bloedpropje. De cardioloog vertelde dat de uitwerpselen van die bacterie het infarct veroorzaakten. Tevens heb ik op bed last van tintelend rechterarm en rechterbeen. Ik wil stoppen met Persantin en alleen Ascal gebruiken Nu hopen dat de huisarts hierin meegaat.
14-01-2018

Beroerte

Heb sinds ik dit middel gebruik, geen ‘wegtrekkers’ gehad. Na 3 TIA’s werd het me voorgeschreven door de neuroloog. Geen echte minpunten, behalve slaapproblemen dan. Die zijn in iddels weg. Ben begonnen met innemen in de avond. Ik ging echtersteeds slechter slapen. Sind een paar maanden neem ik de pil in de ochtend, slaap meteen een stuk beter.
24-11-2017

Beroerte

(keuzelijst: rommeltje) Aard van de klacht: herseninfarct(je) Vooral enthousiast over de vorm van de tabletten: cirkel en niet zo groot. Doordrukstrip werkt daardoor subliem.
15-10-2017

Beroerte

Na mijn TIA in 2014 heb ik van de neuroloog 1x Carbasalaatcalcium 100mg en 2x Dipyridamol 200mg en Nifedipine 1x 30mg per dag moeten slikken. Nadat ik de vreselijke spierkrampen bleef houden zijn we in juli dit jaar overgestapt op Clopidogrel 1x 75mg. Ontevreden omdat ik veel buikklachten heb. Verlies van ontlasting en vocht.
09-08-2017

Beroerte

Na herseninfarct in januari 2017 kreeg ik Simvastatine voorgeschreven, 1 x per dag 40 mg. Hevige pijn in schouder als bijwerking. Pijn in arm, in hand, niet slapen etc. Ben nu gestopt.
07-08-2017

Carbasalaatcalcium (carbasalaatcalcium)

13-06-2017

Grepid (clopidogrel)
Beroerte

mijn ervaring met deze troep is dat ik steeds meer krampen krijg in handen en voeten en vooral kuiten. Ik hoef mij maar even te bewegen en het gaat al mis, de nachtrust is verdwenen. Daarentegen ben ik saggerijnig geworden, de kwaliteit van het leven is slecht geworden, ik ben nu met dit middel gestopt en ik merk na 5 dagen dat de krampen bijna tot het verleden horen. zijn[lees meer...] er nog meer mensen die zich hierin herkennen??? dan hoor ik er graag van, b.v.d.
03-06-2017

Eliquis (apixaban)
Beroerte

Mijn moeder diende door een lichte beroerte over te stappen van Xarelto naar Eliquis. Door Eliquis sliep ze bijna heel de dag en is ze tenslotte gestorven aan een massieve maagbloeding (bijwerking bij 1 op de 10 patiënten!).
22-05-2017

Irbesartan/Hydrochloorthiazide (irbesartan/hydrochloorthiazide)
Beroerte

Geen bijwerkingen, maar bloeddruk loopt langzaam op.
15-04-2017

Atorvastatine (atorvastatine)
Beroerte

Na een herseninfarct vorig jaar, heb ik Atorvastatine voorgeschreven gekregen. Ik kreeg na een tijd gebruiken last van spierpijnen, gevoelloze plekken, duizeligheid en hoofdpijnen. ik dacht dat het nog een nawee van het infarct was. Twee weken geleden ben ik, op verzoek van mijn huisarts, gestopt met Atorvastatine. Na vier dagen waren de bijwerkingen verdwenen. Ik voel me [lees meer...]prima, maar de huisarts wil om zeker te weten dat Atorvastatine de oorzaak is, dat ik weer begin met innemen. Ik voel mij een beetje proefkonijn. Even afwachten wat er gaat gebeuren.
14-02-2017

Levetiracetam (levetiracetam)
Beroerte

Mijn bijwerkingen: veel slapen, hoofdpijn, gedragstoornissen, dronken gevoel, moe wakker worden, boos zonder reden, verdrietig zonder reden.
12-02-2017

Grepid (clopidogrel)
Beroerte

gebruik grepid pas, maar stop hier ook mee, wat 'n ............ nog nooit zoveel problemen gehad, hoofdpijn, futloos, slecht slapen, koorts enz.
15-01-2017

Beroerte

Ik gebruik Persantin in combinatie met Ascal Brisper Neuro 1 x daags, op advies en voorschrift van neuroloog en huisarts ivm stollings stoornis FVL en eerdere diagnose TIA's met blijvende beschadiging ) klein infarct?). Daarnaast gebruik ik Inegy preventief om cholesterol laag te houden. ( 1 x daags) Inegy, omdat ik ook overgevoelig ben voor simvastatine. [lees meer...] Ivm gebruik medicijnen heeft huisarts mij een maagbeschermer - pantoprazol - voorgeschreven.
15-01-2017

Beroerte

Na gebleken ernstige overgevoeligheid voor clopidogrel( weet niet welk ingredient) overgestapt op Persantin op advies huisarts en neuroloog, tot volle tevredenheid zonder enig probleem of bijwerking. Helaas wordt persantin niet meer door zorgverzekeraars vergoed, apotheker geeft nu dipyridamol als plaatsvervanger. Geen idee of hier ingredienten zoas bij clopid[lees meer...]ogrel inzitten. Moet het eerst proberen en ondervinden. Vind het erg vreemd dat zorgverzekeraars bepalen dat onontbeerlijke medicijnen zomaar verdwijnen ( kosten?) zonder aangegeven reden en worden vervangen door iets wat erop lijkt.
11-01-2017

Beroerte

Had eerst simvastine 3half jaar gebruikt. Mocht op advies neuroloog stoppen. kreeg na ± 5 maanden weer een beroerte en kreeg dit keer atorvastatine 40mgen! had weer bijwerkingen.
11-01-2017

Atorvastatine (atorvastatine)
Beroerte

Had eerst simvastatine na een beroerte, veel spierpijn gestopt op advies neuroloog. kreeg na ongeveer 4 jaar weer een beroerte, kreeg atorvastatine en heb prompt weer bijverschijnselen (misselijk, duizelig, winderig, verstoppingen, buikpijn, rugpijn).
27-12-2016

Beroerte

febr. 2016 een 'vermoedelijke' TIA gekregen. Kwamen tot de ontdekking dat ik ook een gaatje tussen de Boezemkamers had zitten. Kreeg Clopidogrel & Simvastatine voorgeschreven. Veel last van de bijwerkingen en na enige maanden acuut gestopt met inname. Klachten werden al snel minder. Sinds vorige maand toch maar weer begonnen met de Clopidogrel omdat ik me wat minder gi[lees meer...]ng voelen... na 1 dag al kwamen vermoeidheid en last in onderrug weer opzetten. Dit 2 weken vol gehouden, werd niet minder, tot medicijnen op waren. Kon 2 dingen doen... nieuwe halen of stoppen. Stoppen dus. Komende week dit eventjes fijn voorleggen bij de huisarts. Slik nu nog alleen Pantoprazol 40mg vanwege een ontsteking in slokdarm.
22-11-2016

03-11-2016

Beroerte

Mijn vader heeft ivm herseninfarct persantin voorgeschreven gekregen, maar kan deze niet verdragen, omdat hij hier ondraaglijke hoofdpijn van krijgt. Nu lees ik hier dat meer mensen deze bijwerking hebben gehad, maar is er dan nog steeds geen alternatief voor dit medicijn? Op dit moment gebruikt hij grepid als alternatief, maar dit schijnt geen echt alternatief te zijn.. O[lees meer...]ok hebben ze aangegeven dat van de 4 aders in zijn hals er 1 volledig verstopt zit en dat ze niet durven te opereren vanwege het risico.. heeft iemand anders hier ervaring mee?
17-10-2016

07-09-2016

Nifedipine (nifedipine)
Beroerte

Na mijn TIA heb ik o.a Nifedipine Retard 30 mg teva geslikt met heel veel bijwerkingen.Nu om te proberen voor twee weken Lisinopril 10 pch 10 mg gekregen. Zie meerdere mensen met de zelfde klachten die ik herken na het slikken van de Nifedipine. Hoop dat dit medicijn minder klachten geeft.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2287)
Depressie (1873)
Angst & paniekstoornis (1736)
Hoge bloeddruk (1305)
Acne/puistjes (920)