Atorvastatine

atorvastatine

Hoog cholesterol (173 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

17-10-2019

Aderverkalking

Na mijn hartinfarct moest ik cholestrolverlagers gaan slikken kreeg Atorvastatine. Na een aantal maanden kreeg ik pijn aan mijn benen knieen en enkels /voeten na maanden door strompelen vertelde een kennis dat ik moest stoppen met de Atorvastatine en dat alle pillen met STATINE deze klachten geven. Dus doorgegeven aan de cardioloog maar die schreef mij doodleuk Rosuvastati[lees meer...]ne voor terwijl ik nog zei dat ik geen statines wil. Nu 2 weken later en ja hoor ik loop weer slecht met heel veel pijn. Ik stop weer accuut met deze pillen en de cardioloog schrijft me maar een pil voor zonder Statine !!!
01-09-2019

Atorvastatine (atorvastatine)

Na klachten simvastine, kreeg ik dit middel. klachten werden heftiger.
19-08-2019

Hoog cholesterol

Slik nu al heel lang Atorvastatine 20 MG omdat mijn cholesterol iets wat te hoog is , Maar de pijn in mijn lichaam is niet meer te harden helse spierpijn en krampen in de borstkas , mijn rechterarm is nu ook niet meer te gebruiken , Nu hoorden ik dat dit meschien wel is door de Atorvastatine kon komen , heb hier het een en ander over uit gezocht betreft de bijwerking[lees meer...]en . alles wat staat geschreven heb ik ,
15-08-2019

Spierpijn

Na jaren gebruik nu last van vervelende spierpijn in benen, arts zei dat het normaal was maar nu het verergert ga ik toch terug aar huisarts
11-07-2019

Atorvastatine (atorvastatine)

Ik gebruikte 6 mnd atorvastatine en sinds die tijd heb ik 5 maal een spierscheuring gehad in beide kuiten Ben sinds 7 weken gestopt, nog steeds last maar minder heftige scheuringen Wie herkend dit, ben doorgestuurd naar een reumatoloog om dat uit te sluiten
01-06-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruik t sinds 2004, maar verander door aphotheek van merk, pijn de laatste 3 jaar ongelooflijk, sinds 1 jaar doodmoe. Vorige week door sportinstructeur erop gewezen, dat t door de atorvastatine kan komen. Ik was voor t 1st in 5 jr wezen sporten en 1 wk later nog steeds zo’n pijn. Dus gister bloed laten prikken op spierafbraak en gelijk gestopt. Je leven is ellendig, j[lees meer...]e kunt niets meer, wil ook niet door zoveel pijn en als je wat doet moet je naar bed om uit te rusten. Ik ben 55 en klaar voor een verzorgingstehuis met rolstoel. Je wordt gewoon gek van de pijn, krampen, moeheid geen lust meer in wat dan ook.
30-05-2019

Hartinfarct

Neusproblemen, borstvorming, krampen, spierpijn door hele lichaam. Ga nu met een halve avocado per dag het "hoge cholesterol" regelen. Gebruik tevens zwarte komijnzaadolie. Ik heb rond de 4 indicatie, dus niet erg hoog en kreeg in het begin 40mg als aanvangdosering zonder eerder op cholesterolgehalte gecontroleerd te zijn. Protocol noemen zij het. Te gek voor woorden. In l[lees meer...]anden om ons heen word er met met cholesterol waarden heel wat realistischer gewerkt. Lees het boek "de cholesterol leugen". Maakt het duidelijk!!
27-05-2019

Hoog cholesterol

Toen ik hoorde dat het oude medicijn eigenlijk niet zoveel meer doet door gewenning overgehaald naar het nieuwe medicijn. Effet over verlaging kan pas gezien worden half juni 2019 na gebruik van 2 mnd. ( langzame overstap van 20 naar 40 mg ) Het geeft weinig echt direct voelbare bijwerkingen gelukkig maar. Toch iets zoals stoelgang en stijfheid en iets minder smaak en eet[lees meer...]lust.
24-05-2019

Hartinfarct

cardioloog. weet de krampen niet op te lossen. mede patiënt. Atorvastatine werkt bij mij 90%. heb wel zo nu en dan, soms elke nacht, 10% krampen in de tenen en voeten.
14-05-2019

Cholesterol

kwam er kortgeleden achter dat haaruitval een bij werking van cholesterol medicijnen is.
08-05-2019

Hoog cholesterol

Het middel is effectief in die zin dat ik normaalwaardes heb van cholesterol en aanverwanten doch dagelijks het gevoel heb dat ik een marathon heb gelopen. ( spierpijn). na stoppen statines verdwijnt dit telkens maar schieten de chol. waardes weer omhoog
07-05-2019

Hoog cholesterol

gebruik tegen hoge cholesterol, probeer hiermee door te gaan en te kijken of ik kan leven met de bijwerkingen en of er geen verdere bijwerkingen komen, anders verander ik weer van medicijn.
07-05-2019

Hoog cholesterol

Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, met dit medicijn zijn de bijwerkingen er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......
21-04-2019

Hoog cholesterol

Sinds ik enkele maanden Alvastatine gebruik heb ik last van pijn in de heupen, draai 'snachts van de ene zij op de andere. Gewichtstoename door vochtvasthouden, spierpijnen, voel me een man van 70 in plaats van 53. Totaal geen uithoudingsvermogen meer. Piep in oren is luider geworden, word er gewoon gek van! Ik ga nu stoppen met deze troep en zal dan zien of de bijwerki[lees meer...]ngen verdwijnen en dan als controle nogmaals enkele tijd Alvastatine gebruiken. Komen de klachten terug is het voor mij duidelijk! Ik heb een slechte chollesterol van 4 dus niet zo hoog, maar alles wordt je dan maar preventief voorgeschreven. Ik neem vandaag toch geen paracetanol omdat ik denk over een week hoofdpijn te krijgen????? Preventief kan je dan alles wel slikken. Ik stop er mee, dan maar iets korter levensduur, maar dan wel zonder pijnen etc... kwaliteit van leven staat bij mij voor kwantiteit!
13-04-2019

Boezemfibrilleren

26-03-2019

Angina pectoris

Bij een nacontrole in het ziekenhuis bleek dat mijn cholesterol gehalte wel omlaag was gegaan maar de norm was verlaagd en kreeg dus weer statines voorgeschreven. 10 jaar geleden was ik ook al gestopt vanwege de klachten maar ik wilde het weer een kans geven. Eerst begon ik last van stijfheid te krijgen maar toen die rugpijn weer begon herinnerde me dat dit precies dezelfd[lees meer...]e klachten waren als 10 jaar geleden. Ik ben weer gestopt en de klachten zijn weer verdwenen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum