Atorvastatine

atorvastatine

Hoog cholesterol (183 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

01-06-2020

AANGEBOREN ERFELIJKE HOGE CHOLESTEROL
19-05-2020

30-04-2020

Hartinfarct

Heb veel last van borstspier problemen, alleen als ik zit of lig. Bij inspanning , sport, geen last. Zijn er mensen met dezelfde, ervaringen
21-04-2020

Angina pectoris

16-04-2020

TIA

Vanwege een tia kreeg ik bloedverdunners en cholesteroltabletten. Binnen twee weken tijd kwamen er dagelijks bijwerkingen bij. Het begon met gigantische hoofdpijn. Daarna spierpijn erbij en wat later darm en maagklachten en enorm moe. Na een aantal dagen gestopt te zijn voelde ik me weer normaal. Ik ga nu een andere tablet van dezelfde familie proberen. Als deze niet wer[lees meer...]kt stop ik ermee en ga ik proberen met een dieet en veel meer lopen mijn cholesterol proberen omlaag te krijgen. Dat lijkt mij de betere oplossing.
02-04-2020

Cholesterol

De diëtiste heeft mij medicatie veranderd van simvastine 10mg naar Atorvastatine 20mg. Sinds dien heb ontzettend last van spierpijnen en gewrichtspijnen. Ben halve doseringen gaan innemen. Breek pil door de midden. Ga er mee stoppen binnenkort na overleg. Heb er meer last van dan vreugde.
09-03-2020

Hoog cholesterol

Al jaren te hoog cholesterol gehalte al diverse keren diverse statine's gebruikt maar vanwege de bijwerkingen gestopt, met name ontsteking in de spieren in nek, scouder en rug.
02-03-2020

Hoog cholesterol

Heb familiair hoog cholesterol. Kwam toevallig uit bij test op mijn werk via de bedrijfsarts. Ik had het wel kunnen weten, want m'n grootmoeder en m'n moeder hadden het ook. Totaal cholesterol waarde was 11 - wat dat ook moge betekenen - en moest max. 4 zijn, begreep ik. Eerst Simvastatine gekregen, toen kon ik van de spierpijn de trap bijna niet meer op komen. Met Atorvas[lees meer...]tatine heb ik nog steeds spier- en gewrichtspijn, maar het is te doen. Mijn totale cholesterolwaarde is nu onder de 3. Dus het is de pijn wel waard, vind ik.
28-02-2020

Aneurysma

Statines 27 jaar lang ellende, atorvastatine ook veel bijwerkingen !!!
16-02-2020

Cholesterol

Na 6 jaar! Prednison geslikt te hebben, kwamen de bijwerkingen van de Atovastatine aan het licht. Ik was op het zelfde moment met de Atorvastatine begonnen als met de prednison , en dus werden bijwerkingen onderdrukt. Een jaar na het stoppen met de prednison, kan ik me niet omdraaien in bed, slaap zittend, kan mijn armen bijna niet bewegen, schouders, heupen en benen z[lees meer...]ijn ontzettend pijnlijk. Kramp, alsof er steeds heel hard in de spieren word geknepen. Een jaar lang hele gemene pijn, foute diagnoses, je voelt je ongeloofwaardig. Nu gestopt met de atorvastatine. Als deze werkelijk mijn klachten heeft veroorzaakt, slik ik nooit meer zo maar een middel!
26-01-2020

Angina pectoris

Bij simvastine veel spierpijn en ook bij ENGIE Nu na 4 weken geen last.
24-01-2020

Atorvastatine (atorvastatine)

na 3 maanden slikken overal jeuk , is netelroos na een paar dagen gestopt te zijn ( op advies van de arts) wordt het minder en hopelijk gaat het helemaal weg
14-01-2020

Cholesterol

Geen idee ivm diabetesrisico krijg ik preventief deze medicatie
10-01-2020

Hartklachten

Bij lage dosering 20mg matige spierklachten. Dosering initieel hoger, echter toen zware bijwerkingen! Cholesterol was heel licht verhoogd, maar protocol zegt dat......was een medicijn vroeger niet ooit bedoeld om genezen??? Welk nut heeft het om mijn lichaam zieker te maken, preventief? Voeding is naar mijn idee het beste medicijn. Echter zit er wel een positieve bijwerkin[lees meer...]g aan deze statinen. Mijn chronisch eczeem op de hoofd verdween binnen 2 weken, ook de cellulitis verdwijnt. Dus in die zin denk ik wel het goed is voor de huidcellen van de aderen. Het is denk ik zoeken naar de juiste dosering. Zelf wil ik niet de norm van een zo laag mogelijk cholesterol, daar kleven namelijk ook risico's aan.....en om dan preventief aan de chemo te gaan is
09-01-2020

Atorvastatine (atorvastatine)

Krijg hoge cholesterolwaarden niet naar beneden. Statines geven spierpijn evenals roderijstgist, dus nu ezetrol geproveerd maar ook nieg voldoende resultaat
06-01-2020

Hoog cholesterol

Na een paar jaar gestopt te zijn met simvastatine toch maar weer Mijn bloed laten controleren op te hoog cholesterolgehalte. De uitslag was 5,92. Nu Atorvastatine gekregen voor 3 maanden. In het begin nog niet zo,n last van bijwerkingen. Vanaf half November tot eind December last van spierpijn en kramp. Ook opgezwollen rode benen. Net het gevoel of die verbrand zijn door d[lees meer...]e zon. De huid is ontzettend dun zodat er soms vocht uitkomt. De benen voelen ook zwaar aan.Vorige week weer bloed laten prikken. De uitslag was nu 5,0. Geen echte verbetering dus. Er zijn ook natuurlijke wegen om het cholesterolgehalte te verlagen. Kijk eens op Internet bij gezonder leven. Drink s,morgens een glas citroensap. Wel Verdunnen met water en lauw drinken. Voor Mij geen statine meer.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum