Atorvastatine

atorvastatine

Hoog cholesterol (172 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

01-06-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruik t sinds 2004, maar verander door aphotheek van merk, pijn de laatste 3 jaar ongelooflijk, sinds 1 jaar doodmoe. Vorige week door sportinstructeur erop gewezen, dat t door de atorvastatine kan komen. Ik was voor t 1st in 5 jr wezen sporten en 1 wk later nog steeds zo’n pijn. Dus gister bloed laten prikken op spierafbraak en gelijk gestopt. Je leven is ellendig, j[lees meer...]e kunt niets meer, wil ook niet door zoveel pijn en als je wat doet moet je naar bed om uit te rusten. Ik ben 55 en klaar voor een verzorgingstehuis met rolstoel. Je wordt gewoon gek van de pijn, krampen, moeheid geen lust meer in wat dan ook.
30-05-2019

Hartinfarct

Neusproblemen, borstvorming, krampen, spierpijn door hele lichaam. Ga nu met een halve avocado per dag het "hoge cholesterol" regelen. Gebruik tevens zwarte komijnzaadolie. Ik heb rond de 4 indicatie, dus niet erg hoog en kreeg in het begin 40mg als aanvangdosering zonder eerder op cholesterolgehalte gecontroleerd te zijn. Protocol noemen zij het. Te gek voor woorden. In l[lees meer...]anden om ons heen word er met met cholesterol waarden heel wat realistischer gewerkt. Lees het boek "de cholesterol leugen". Maakt het duidelijk!!
27-05-2019

Hoog cholesterol

Toen ik hoorde dat het oude medicijn eigenlijk niet zoveel meer doet door gewenning overgehaald naar het nieuwe medicijn. Effet over verlaging kan pas gezien worden half juni 2019 na gebruik van 2 mnd. ( langzame overstap van 20 naar 40 mg ) Het geeft weinig echt direct voelbare bijwerkingen gelukkig maar. Toch iets zoals stoelgang en stijfheid en iets minder smaak en eet[lees meer...]lust.
24-05-2019

Hartinfarct

cardioloog. weet de krampen niet op te lossen. mede patiënt. Atorvastatine werkt bij mij 90%. heb wel zo nu en dan, soms elke nacht, 10% krampen in de tenen en voeten.
14-05-2019

Cholesterol

kwam er kortgeleden achter dat haaruitval een bij werking van cholesterol medicijnen is.
08-05-2019

Hoog cholesterol

Het middel is effectief in die zin dat ik normaalwaardes heb van cholesterol en aanverwanten doch dagelijks het gevoel heb dat ik een marathon heb gelopen. ( spierpijn). na stoppen statines verdwijnt dit telkens maar schieten de chol. waardes weer omhoog
07-05-2019

Hoog cholesterol

gebruik tegen hoge cholesterol, probeer hiermee door te gaan en te kijken of ik kan leven met de bijwerkingen en of er geen verdere bijwerkingen komen, anders verander ik weer van medicijn.
07-05-2019

Hoog cholesterol

Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, met dit medicijn zijn de bijwerkingen er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......
21-04-2019

Hoog cholesterol

Sinds ik enkele maanden Alvastatine gebruik heb ik last van pijn in de heupen, draai 'snachts van de ene zij op de andere. Gewichtstoename door vochtvasthouden, spierpijnen, voel me een man van 70 in plaats van 53. Totaal geen uithoudingsvermogen meer. Piep in oren is luider geworden, word er gewoon gek van! Ik ga nu stoppen met deze troep en zal dan zien of de bijwerki[lees meer...]ngen verdwijnen en dan als controle nogmaals enkele tijd Alvastatine gebruiken. Komen de klachten terug is het voor mij duidelijk! Ik heb een slechte chollesterol van 4 dus niet zo hoog, maar alles wordt je dan maar preventief voorgeschreven. Ik neem vandaag toch geen paracetanol omdat ik denk over een week hoofdpijn te krijgen????? Preventief kan je dan alles wel slikken. Ik stop er mee, dan maar iets korter levensduur, maar dan wel zonder pijnen etc... kwaliteit van leven staat bij mij voor kwantiteit!
13-04-2019

Boezemfibrilleren

26-03-2019

Angina pectoris

Bij een nacontrole in het ziekenhuis bleek dat mijn cholesterol gehalte wel omlaag was gegaan maar de norm was verlaagd en kreeg dus weer statines voorgeschreven. 10 jaar geleden was ik ook al gestopt vanwege de klachten maar ik wilde het weer een kans geven. Eerst begon ik last van stijfheid te krijgen maar toen die rugpijn weer begon herinnerde me dat dit precies dezelfd[lees meer...]e klachten waren als 10 jaar geleden. Ik ben weer gestopt en de klachten zijn weer verdwenen.
16-03-2019

Hartinfarct

Ben opgenomen met hartinfarct , kreeg ter plekke alle medicijnen toegediend. Zou dezelfde dag gedotterd worden had geen verstopping in de aders, mijn hart zag waanzinnig goed uit. Blijkt dat ik Scad ziekte heb maar word wel behandeld als patiënt met een hartinfarct . Momenteel voel ik me vreselijk, heb veel pijn in mijn lichaam. Word hierdoor ook behoorlijk vervelend. Vana[lees meer...]f heden denk ik erover om te stoppen met de cholesterol medicijnen. Niemand controleerde momenteel je cholesterol. Er wordt nu van mij verwacht dat ik deze medicijnen maar 1 jaar ga slikken zonder controlen.
04-03-2019

Atorvastatine (atorvastatine)

geen goed gevoel en erg veel pijn
30-01-2019

Hartinfarct

Klinkt heel simpel pilletje er in en je cholesterol zakt vanzelf. Lastig als je al meerederen andere aandoeningen hebt. Zoals diabetes 2, een bijnierziekte die mijn gehele hormonale huishouding al mijn hele leven ontregelt. Met als gevolg dat mijn spieren dus danig aangetast zijn dat je die te vergelijken zijn met de spieren van een man van eind 80 en ik ben net 51 jaar. [lees meer...] Atrostatine is voor mij dus niet de oplossing.
22-01-2019

Hoog cholesterol

Na wat zoekwerk met verscheidene medicijnen, nu de juiste gevonden, Cholesterol blijft keurig 'binnen de bandbreedte'.
21-01-2019

Aderverkalking

Heb jaren op simvastatine gezeten na een operatie tegen vaatlijden. Heb een aortareconstructie gehad en een gehele broekprothese. Hierna moest ik simvastatine gebruiken voor m'n cholesterol (die overigens niet te hoog was). Na een aantal jaren kon ik de armen bijna niet omhoog krijgen van de spierpijn, lopen werd moeilijk door pijn in de heupen en beenspieren. Daarna overg[lees meer...]ezet op atorvastatine. Leek in beginsel goed te gaan, maar zit nu weer met exact dezelfde problemen. Morgen overleg met huisarts.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum