Atorvastatine

atorvastatine

zeer veelgeen

Hoog cholesterol (166 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

<< < vorige
Pagina 1 van 7
21-04-2019

Hoog cholesterol

Sinds ik enkele maanden Alvastatine gebruik heb ik last van pijn in de heupen, draai 'snachts van de ene zij op de andere. Gewichtstoename door vochtvasthouden, spierpijnen, voel me een man van 70 in plaats van 53. Totaal geen uithoudingsvermogen meer. Piep in oren is luider geworden, word er gewoon gek van! Ik ga nu stoppen met deze troep en zal dan zien of de bijwerki[lees meer...]ngen verdwijnen en dan als controle nogmaals enkele tijd Alvastatine gebruiken. Komen de klachten terug is het voor mij duidelijk! Ik heb een slechte chollesterol van 4 dus niet zo hoog, maar alles wordt je dan maar preventief voorgeschreven. Ik neem vandaag toch geen paracetanol omdat ik denk over een week hoofdpijn te krijgen????? Preventief kan je dan alles wel slikken. Ik stop er mee, dan maar iets korter levensduur, maar dan wel zonder pijnen etc... kwaliteit van leven staat bij mij voor kwantiteit!
13-04-2019

Boezemfibrilleren

26-03-2019

Angina pectoris

Bij een nacontrole in het ziekenhuis bleek dat mijn cholesterol gehalte wel omlaag was gegaan maar de norm was verlaagd en kreeg dus weer statines voorgeschreven. 10 jaar geleden was ik ook al gestopt vanwege de klachten maar ik wilde het weer een kans geven. Eerst begon ik last van stijfheid te krijgen maar toen die rugpijn weer begon herinnerde me dat dit precies dezelfd[lees meer...]e klachten waren als 10 jaar geleden. Ik ben weer gestopt en de klachten zijn weer verdwenen.
16-03-2019

Hartinfarct

Ben opgenomen met hartinfarct , kreeg ter plekke alle medicijnen toegediend. Zou dezelfde dag gedotterd worden had geen verstopping in de aders, mijn hart zag waanzinnig goed uit. Blijkt dat ik Scad ziekte heb maar word wel behandeld als patiënt met een hartinfarct . Momenteel voel ik me vreselijk, heb veel pijn in mijn lichaam. Word hierdoor ook behoorlijk vervelend. Vana[lees meer...]f heden denk ik erover om te stoppen met de cholesterol medicijnen. Niemand controleerde momenteel je cholesterol. Er wordt nu van mij verwacht dat ik deze medicijnen maar 1 jaar ga slikken zonder controlen.
04-03-2019

Atorvastatine (atorvastatine)

geen goed gevoel en erg veel pijn
30-01-2019

Hartinfarct

Klinkt heel simpel pilletje er in en je cholesterol zakt vanzelf. Lastig als je al meerederen andere aandoeningen hebt. Zoals diabetes 2, een bijnierziekte die mijn gehele hormonale huishouding al mijn hele leven ontregelt. Met als gevolg dat mijn spieren dus danig aangetast zijn dat je die te vergelijken zijn met de spieren van een man van eind 80 en ik ben net 51 jaar. [lees meer...] Atrostatine is voor mij dus niet de oplossing.
22-01-2019

Hoog cholesterol

Na wat zoekwerk met verscheidene medicijnen, nu de juiste gevonden, Cholesterol blijft keurig 'binnen de bandbreedte'.
21-01-2019

Aderverkalking

Heb jaren op simvastatine gezeten na een operatie tegen vaatlijden. Heb een aortareconstructie gehad en een gehele broekprothese. Hierna moest ik simvastatine gebruiken voor m'n cholesterol (die overigens niet te hoog was). Na een aantal jaren kon ik de armen bijna niet omhoog krijgen van de spierpijn, lopen werd moeilijk door pijn in de heupen en beenspieren. Daarna overg[lees meer...]ezet op atorvastatine. Leek in beginsel goed te gaan, maar zit nu weer met exact dezelfde problemen. Morgen overleg met huisarts.
17-01-2019

Hoog cholesterol

Te hoog cholesterol familiair. Mijn kinderen zijn ook al in ziekenhuis geweest om bloed te prikken. Van onze jongste dochter (15 jaar)weten we de uitslag al, bij haar is helaas ook FH ontdekt de uitslag van onze oudste dochter (bijna 18 jaar) wachten we nog op. Mijn broers hebben het ook beide en slikken ook al jaren medicijnen, ook hun kinderen moeten een keer getest word[lees meer...]en. Omdat ik vorig jaar in het ziekenhuis heb gelegen doordat ik een herseninfarct kreeg, ben ik in aanmerking gekomen voor repatha. Dit medicijn zorgt er echt voor dat mijn cholesterol waardes naar beneden zijn gegaan.
11-01-2019

Cholesterol

19-12-2018

Hoog cholesterol

ik stop er een poos mee kijken als de pijnen minder worden heb atrose iets van pijn heb ik a;tijd maar het lijkt net dat sinds ik deze med gebruik tien keer erger geworden is daarom kijken hoe het dan gaat
10-12-2018

Hartklachten

25-11-2018

Atorvastatine (atorvastatine)

Lopen gaat slecht door pijn in de heupen Ik word vroeg wakker door de pijn in de heupen
25-10-2018

Hartinfarct

Ik ben begonnen in 2008 met de simvastatine. Daar had ik al spierijn bij, dus ben ik over gegaan naar Lipior. (atorvastatine van Pfyzer is exact dezelfde, heb ik uitgezocht) Eerst ging het wat beter, maar de laatste maanden kwam ik kreupel uit bed, kon op de crosstrainer niet meer een uurtje staan zonder 3 keer af te stappen. En mijn cholesterol was goed. Ik heb dus beslot[lees meer...]en om er mee te stoppen en heb gisteren de laatste genomen. Er werd mij wel verteld dat ik nog een andere statine kon proberen, maar ik wil nu eerst kijken hoe het zonder gaat. Ik heb zelf een apparaatje aangeschaft, waar ik af en toe zelf mijn cholesterol kan meten. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ik weer normaal kan gaan lopen :)
24-10-2018

24-09-2018

Hoog cholesterol

gebruik het niet indien het nog zonder kan . pijn kan heel erg zijn en heel slecht voor de spieren
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!