Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Voorbereiding (slok-)darmonderzoek (155)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor voorbereiding coloscopie / endoscopie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Picoprep 6 4,83333333333333
4,5
Dormicum 1 4
Endofalk 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: voorbereiding coloscopie / endoscopie

29-02-2024 | Man | 21

opgezette buik buikkrampen misselijkheid

Om 17:00 nog een lichte maaltijd gegeten. Ik ben begonnen om 18:00 het is nu 18:31 en heel moeilijk binnen te krijgen. Ik neem ondansetron om de misselijkheid te onderdrukken en niet te braken verder weet en voel ik nog niet veel ik geef zo een update!! Het is nu 19:45 en heb mijn eerste stoelgang gemaakt mijn drankje was op om 19:05 eerst vast en dan komt het er als[lees meer...] de donder snel uit. Ik geef 1 tip blijf zitten want het komt met vlagen. Als je denkt dat het eruit is ben je mis. Je hebt wel krampen en je hoort je buik grommen. Het is nu 20:08 ik ben van het wc. Ik geef nog een update!! 20:16 en zit weer met stoelgang op het toilet. Dit keer een urine kleur ik denk dat het aan het werken is. Het is nu 06:17 onderzoek om 11:00 ik drink het op samen met koffie voor de smaak weg te halen en het lukt beter dan gisterenavond.

10-09-2023 | Vrouw | 40
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
De eziclen is ronduit smerig, echt niet te doen. Ik heb het met water gemengd en daarna nog verder verdund met appelsap. Rietje gebruikt. Eerste dosis duurde 45 min voor ik t op had daarna nog extra drinken, na een uur begon ik een borrelende buik te krijgen, dan zit je elke 5-10 minuten op de wc en is het echt water diaree. Plassen heb ik niet gehoeven, alles komt via je[lees meer...] kont eruit. Na een 2-3 uur stopt t en kon ik gaan slapen, prima nacht gehad, volgende ochtend 2e dosis. Dat is nog erger, ik heb met hangen en wurgen de eziclen naar binnen gekregen met appelsap, daarna de grootste moeite gehad om niet over te geven, heb dan ook geen liter daarna meer gedronken, buik ging na een half uur al rommelen en laxeren begon, een uurtje of 2 en daarna was t wel klaar. Had wel echt een zere schrale anus van t laxeren. Ook vochtig toiletpapier brandt gewoon op de huid en crèmes deden alleen maar pijn. Al met al doet t wat t moet doen, maar de smaak is echt walgelijk wat je misselijk maakt en dus eigenlijk het grootste obstakel. Tijdens het laxeren heb ik t erg koud gehad. Het was 28 graden maar zat met joggingbroek en trui aan onder een dekentje. Het onderzoek zelf was geen probleem. Maakte me er druk over maar allesoverziend vond ik de voorbereiding veel vervelender

27-06-2023 | Vrouw | 30
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voor zowel een coloscopie als een videocapsule endoscopie heb ik picoprep als voorbereiding gebruikt. Deze lagen 3 weken uit elkaar. De eerste keer duurde het ruim 6 uur voor de ontlasting op gang kwam en de 2e keer nog geen uur. Het innemen is niet lekker maar gelukkig kleine hoeveelheid. Mijn darmen maakten gedurende de middag en avond erg veel lawaai en ik voelde veel r[lees meer...]ommelingen. Geen echte pijn. Ook werd ik duizelig van het laxeren icm het vasten. Maar dextrose tabletje hier en daar hielp daar goed bij. Uiteindelijk goed schone darmen.

21-06-2023 | Vrouw | 70
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ronduit smerig , niet weg te krijgen. Het eerste deel met hangen en wurgen naar binnen kunnen krijgen. Daarna twee en een half uur op resultaat moeten wachten waardoor mijn maag zo opgeblazen was dat ik heb lopen ijsberen van de pijn. De volgende morgen na het lezen van tips om het gemakkelijker weg te krijgen eraan begonnen maar het lukte niet. Misselijk, braak neigingen[lees meer...] en knallende hoofdpijn. Huilend aan de telefoon gehangen met het ziekenhuis of ik het echt helemaal moest opdrinken, dat hoefde gelukkig niet. Nog geen seconde na verbreken van de verbinding alles uitgebraakt. Daarna was het nog de vraag of de darmen schoon genoeg waren om de coloscopie wel door te laten gaan. Had ik in ieder geval niet alle ellende voor Jan Doedel doorstaan. En gelukkig was de uitslag van het onderzoek goed nieuws. Het is onbegrijpelijk dat ze hier geen neutrale smaak zoals bv water aan kunnen geven. Het zou een verbeterde versie zijn. Nou ik ga het nooit meer gebruiken zolang het niet beter van smaak wordt.

23-03-2023 | Vrouw | 30
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voor een eerdere Coloscopie Moviprep gebruikt, werkte top. Toen zag ik er erg tegenop, maar dat viel uiteindelijk reuze mee. Dus ook nu begon ik vol goede moed aan de voorbereidingen, maar dit keer met Eziclen. Walgelijk goedje, ik kan best wat hebben maar vond de geur en smaak echt vreselijk. Na de laatste slok begon ik direct met kokhalzen en de hoofdpijn begon ook vrijw[lees meer...]el direct. Tot nu toe nog niet gebraakt, maar wel misselijk en - nu 2 uur na inname van het eerst flesje - een keer naar het toilet geweest. Nu enorme buikkrampen en een hele harde buik. Hopelijk gaat het goedje z’n werk nog doen, maar tot nu toe weinig effectief. En vreselijk smerig, dus een volgende keer ga ik zeker voor een alternatief vragen.

04-12-2022 | Vrouw | 23
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Drank klaar gemaakt zoals op de verpakking. Na een paar slokken heel erg misselijk geworden waardoor het innemen niet meer lukte. Uiteindelijk moest ik ervan braken. Verder duurde het bij mij ruim 4u voordat er resultaat was. Met een harde pijnlijke buik als gevolg

28-09-2022 | Vrouw | 40
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Niet nadenken, gewoon opdrinken. Ik heb het spul in van die grote glazen gedaan waardoor je er maar 3 hoeft te drinken (werkt psychisch toch fijner dan 4 haha). Verstand op 0, proberen niet te “proeven” tussendoor en gewoon weg gieten. Daarna jezelf belonen met wat appelsap of ranja. Puzzelboekje of leesboek op de WC neerleggen, leg een lekker warme badjas klaar (want [lees meer...]je krijgt het koud!), en aftellen. Het állerergste vind ik het niet mogen eten, daarvan was ik echt ziek zwak misselijk, echt het gevoel dat mijn lichaam voedingsstoffen miste. Gelukkig is ook dat tijdelijk. Succes allemaal, het is even wat vervelend, maar niet het ergste dat er is. Kop op!

12-09-2022 | Man | 27
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding van een coloscopie heb ik Picoprep mogen gebruiken. Ik zag enorm op tegen het vele drinken aangezien ik nooit een grote drinker ben geweest en bang was om misselijk te worden. Na online onderzoek kwam ik tot de conclusie dat Picoprep het middel is dat mij de meeste kans van slagen gaf (specifiek aan mijn arts gevraagd). En dat was zo! In plaats van een[lees meer...] liter smerige smurrie zoals bij Moviprep of Kleanprep, is Picoprep te mengen met slechts 150 ml water. Zelfs de smaak valt niet tegen. Het lijkt op een sportdrankje. Naast het glas van 150 ml water moet je binnen 2 á 3 uur twee liter heldere vloeistoffen drinken. Dit is vervelend maar niet onmogelijk aangezien je zelf een drankje kan kiezen die je lekker vind (zolang deze maar helder is). Water afwisselen met heldere dranken maakt het iets dragelijker. Bijwerken heb ik totaal niet ervaren. Zelfs geen buikkrampen. Het middel gaat binnen 1 tot 3 uur werken. Het enige wat ik heb gemerkt is dat je plotseling naar de toilet moet. Maar dat dit zonder buikkrampen zou gaan, had ik niet verwacht. Houd er rekening mee dat je met Picoprep een aantal dagen voor het onderzoek een aangepast dieet moet volgen. Dit is echter goed te doen. Kortom, Picoprep is een echte aanrader en maakt het laxeerproces een stuk dragelijker!

11-07-2022 | Vrouw | 31
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
In vergelijking met mijn ergste verwachtingen en vorige recensies, is dit een fantastisch product! Ik kan vrij veel pijn verdragen, maar ben als de dood om misselijk te worden. Ik heb net een eerste dosis binnen. Had me goed voorbereid: 3 verschillende soorten grenadine aangekocht en een pakje kauwgom. Bij het openen van het flesje besliste ik al snel geen grenadin[lees meer...]e toe te voegen aan het medicijn zelf. Het product heeft de geur van hoestsiroop en is doorzichtig als water, ook bij toevoeging van water. Het heeft een sterke anijssmaak, niet meteen mijn favoriete smaak, maar ook niet bepaald van de misselijkmakende soort. Ik dronk het met een rietje, telkens een half glas per keer, verspreid over een uur. Na elk half glas nam ik een paar slokken water aangevuld met grenadine en stak meteen een kauwgom in mijn mond. Op die manier is het makkelijk vol te houden! Helemaal niets om wakker van te liggen, echt! De kauwgom werkte ook om mijn hongergevoel te onderdrukken. Na 30 minuten voelde ik wat gerommel in mijn buik. Geen krampen, maar ik merkte dat er iets aan het gebeuren was. Na 45 minuten had ik het gevoel toch naar het toilet te moeten en vanaf toen ging het heel snel. Momenteel zit ik een 20-tal minuten op het toilet. De eerste stoelgang was nog vrij vast, maar ondertussen is het enkel nog een troebele vloeistof. Ik ben nog niet van het toilet durven komen, het gaat vrij snel allemaal. Maar ik vermoed dat het nu niet zo lang meer zal duren. Er gebeurt nu al een tijdje niks meer. Tegen het einde van deze recensie is het voorbij vermoed ik. Conclusie, hiervoor heb ik teveel slaap gelaten en teveel recensies gelezen! Geen krampen, niet misselijk, ça va van smaak. Veel succes aan iedereen die er ook door moet, het komt goed, echt waar!

22-06-2022 | Vrouw | 49
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Eerste flesje ging goed, erg misselijk bij tweede flesje. Toen ieder halfuur overgegeven en enorme hoofdpijn vanaf 4 uur 's ochtends (7 uur na 2e flesje) . Met veel moeite derde flesje naar binnen gewerkt maar alles kwam er gelijk weer uit, net als het liter water en sap erna. Doorgegaan met overgeven en erge hoofdpijn tot 18h00, ondanks NaCl infuus met primperan in het [lees meer...]ziekenhuis. Ze hadden zo erg braken/hoofdpijn nog niet eerder gezien en raadden me aan om een ander spoelmiddel te gebruiken mocht ik ooit nog een coloscopie moeten ondergaan. Gelukkig kon de endoscopie toch doorgaan.

22-03-2022 | Man | 50
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Had een flinke darmbloeding gehad (4 liter bloed verloren) en moest nadat dit was gestopt enkele weken later weer een colonoscopie.( deze werd ook gedaan om te onderzoeken waarom ik bloedde maar toen was ik niet 'schoon' dus dat moest opnieuw). ik kreeg een recept picoprep en 2 pilletjes bisacodyl. was bang gemaakt met horrorverhalen over het drinken van dat spul, maar da[lees meer...]t bleek moviprep te zijn. Had het onderzoek om 14:00 op de maandag. Op zaterdag begonnen met diëten en op zondag gestopt met eten (10:00 uur). Om 16:00 die pilletjes ingenomen maar die hebben denk ik niet gewerkt. na het innemen van de eerst picoprep om 19:30 begon het ontlasten vrij snel. het stopte om 22:30 en toen ben ik een beetje gaan slapen). moest s ’nachts nog een keer ontlasten. maakte me enorm zorgen omdat de kleur niet leek op die uit de folder. ben de dag erna eerder begonnen met het tweede zakje (08:30) en kreeg vrij snel ontlasting. dit hield aan tot 11:30 en toen was het groen/wit met korrels erin. die korrels blijken vezels te zijn. dat is niet erg maar als je dat niet wilt moet je eerder (4 dagen voor je onderzoek) stoppen met vezels eten. het roesje pakte niet maar dat was niet erg. het onderzoek ging prima en ik kon meekijken en praten en vragen stellen. darmen waren iig goed schoon. Tips: begin op tijd met je dieet en haal lichte dranken in huis: aanmaak bouillon, appelsap en thee, van water alleen word je niet lekker. werd erg flauw en hangerig van het laxeren en dat kun je opvangen met een druivensuiker.

10-12-2021 | Man | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Zeer goed te drinken, oplossen in 150ml water. Nadeel is dat het 6u blijft werken, dus vroeg genoeg aan beginnen. Na 2u had ik de volle 2l binnen... Afwisselend appelsap en water gedronken. Dag voor onderzoek begonnen om 19u en laatste toiletbezoek om 1u s'nachts. Geen oog dicht gedaan van de adrenaline en stress. Volgende morgend begonnen om 5u en laatste toiletbezoek om [lees meer...]13u, net op tijd klaar voor onderzoek. Enige nadeel voor mij was de barstende hoofdpijn.

01-11-2021 | Vrouw | 65
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Doordat ik geen ervaring had met dit middel en eerder andere middelen kreeg om de darmen leeg te maken, twijfel ik over de effectiviteit. Eerst moest ik twee dagen voor het onderzoek, naast een aangepast dieet, een laxeerpilletje (bisacodyl) nemen - daar kwam geen ontlasting van. De dag voor het onderzoek ook een pilletje- geen reactie en het eerste zakje Picoprep. Smaak o[lees meer...]k. Het duurde drie uur na inname totdat ik moest ontlasten. Een keer dairree en na ongeveer 4 uur een aantal keren waterige ontlasting. Zat vooral veel op t toilet door het vele drinken v heldere dranken. Heb onrust. Worden de darmen wel voldoende schoon? Nu om half zes in de ochtend weer een zakje op. Drink wederom als een malle heldere drank. Het is nu 6.45 en nog geen ontlasting. Ben benieuwd. 10 uur is het onderzoek…..

Dormicum

01-04-2021 | Vrouw | 57
midazolam
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik was blij met dit roesje omdat je dan geen spanning en geen pijn voelt. Ik heb zodoende eigenlijk niets gemerkt van de ingreep. Dus het is fijn dat dit middel wordt aangeboden.

24-03-2021 | Man | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Kreeg Moviprep voorgeschreven voor coloscopie. Netjes volgens de voorschriften om 18.00 uur de dag er voor mee begonnen. De smaak valt wel mee, het is weg te krijgen. Na 1 liter Moviprep zeker 3 liter heldere vloeistof gedronken. Maar de enige reden om naar het toilet te gaan was om te urineren; en veel. Na 3 uur contact opgenomen met de organisatie die het voorschreef. Op[lees meer...] hun aanraden nog 2 uur gewacht en water gedronken. Na deze 2 uur opnieuw contact opgenomen, daar zei men mij te stoppen met drinken.(gelukkig!!!). De volgende morgen opnieuw contact opgenomen, maar nu met de arts. Deze stelde dat ik een obstipatie had en dat het onderzoek niet door kon gaan. (Volgens mij door het voorgeschreven vezelarme dieet). Nieuwe afspraak moeten maken en nu krijg ik een recept voor het innemen van 3 eenheden. Zeer ontevreden over de gang van zaken!!!!

04-03-2021 | Vrouw | 18
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had moviprep sinaas en smaakt nog redelijk lekker , echt geen stress voor hebben!

01-03-2021 | Man | 55
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Prima te doen, smaakt helemaal niet slecht. Na een uurtje begint het al te werken en je loopt gemakkelijk leeg. Na het lezen van diverse reactie dacht ik dat het een hele klus zou gaan worden. Dit viel bij mij dus reuze mee.

07-02-2021 | Vrouw | 56
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Afschuwelijk spul. Niet weg te krijgen! Ik moest bij elke slok net niet kokhalzen. Het had niet kunnen lukken met inname door kokhalzen/overgeven. En dan op die manier 2 liter zien weg te krijgen. Het was echt zwaar. Hoop dat er gauw n andere manier wordt gevonden. 3 pilletjes of iets dergelijks met veel drinken zou veel fijner zijn! Wel erg effectief en zonder enige bui[lees meer...]kkramp. Dat was wel erg fijn. Behandeling ook goed en geslaagd!

02-02-2021 | Man | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Virtuele coloscopie (met ct-scan) 2 x 1 liter 's avonds na elkaar moeten opdrinken. Daarbij nog extra moeten drinken, zo'n anderhalve liter water of thee. In Moviprep zit zoveel aspartaam en andere smaakstoffen dat ik het amper opgedronken kreeg! Beste manier voor mij is glas ineens leegdrinken met dichtgeknepen neus. Dan proef je het minder! Direct erna een flinke[lees meer...] slok water of thee, ...

Klean-Prep

05-01-2021 | Vrouw | 65
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
3 liter in 3 uur de dag voor het onderzoek en 1 liter 5 uur voorafgaand aan het onderzoek. Ruikt naar vanille, maar weeïge smaak. Best een opgave. Ik zette maatbeker in de koelkast en schonk steeds 1 glas in en zette glas met appelsap ernaast klaar. Met een rietje gedronken, knijper op mijn neus om de geur niet te ruiken, zoveel mogelijk slokken in een keer, afwisselen m[lees meer...]et appelsap. De eerste 3 liter gingen wel, maar moeizaam. De laatste liter was lastig, maar wel voor elkaar gekregen. Volgende keer zou ik citroen toevoegen.

22-11-2020 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb ze niet volgens voorgeschreven tijd geslikt omdat ik me in de ochtend niet kan permitteren lang op het toilet te zittene ( 3 jonge kinderen en n hond met n vast ochtendprogramma) vandaar besloten ze rond 11:30 te slikken. Heb ze niet tegelijk geslikt maar met 50 minuten tussentijd zodat het niet in één keer te heftig zou toeslaan. Je kunt wdb niet voorzichtig genoeg[lees meer...] zijn, denk ik dan maar ) Dit ging eigenlijk heel erg goed. Na 5 uurtjes merkte ik dat het begon te werken. Ik werd ongeveer 5 minuten vóór het eerste hoog nodige toiletbezoek wat misselijk maar dat was direct na het ontlasten voorbij. Ik eet doorgaans weinig dus m'n darmen waren ook al snel leeg. Dan wordt het wel wat vervelend omdat je alsnog wegens aandrang moet rennen maar enkel een wat slijmerige kleurloze substantie lost. Pas vanaf dat moment had ik wat last van een vervelende gevoel in m'n buik maar, op zich niet echt ernstig of belemmerend. Tenslotte heb je laxeermiddel geslikt met de bedoeling de hele zaak leeg en schoon te krijgen dus je bent feitelijk voorbereid op wat er komt na het slikken van laxeermiddel. Al met al lag de uiteindelijke werking van het middel in de lijn der verwachting en gebeurde er niets afwijkends.

12-11-2020 | Vrouw | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding endoscopie om 18 uur 2 pilletjes ingenomen. Was uitgegaan van een slapeloze nacht ivm werking na 6-10 uur en veel buikkramp. Om 5.30 wakker geworden van beetje kramp, 3x toiletbezoek en vanaf 6 uur weer heerlijk verder geslapen. Andere dag nog 2x toiletbezoek ( na ontbijt en lunch). Na alle verhalen hier dus heel erg meegevallen

25-10-2020 | Vrouw | 22
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Hier werd ik niet zo blij van. Inname rond 11/12 uur in de avond ervoor en rond half 10 in de ochtend kwamen de eerste krampen. Tot de ochtend tot avond 4 of 5 keer op de wc gezeten met diarree en heftige krampen. Het is eng, vooral als je geen ontlasting meer hebt maar alleen maar slijm en vocht in de pot ziet liggen en je blijft maar gaan. Er zit geen rem aan. Erg versta[lees meer...]ndig om veel te drinken en niet naar buiten te gaan en dicht bij een wc te blijven. Ik moest het voor een darmonderzoek nemen. Maar neem voortaan maar 1 tablet want 2 is niet te doen. Is inmiddels al bijna een hele dag dat ik op 2 tabletten heb gezeten en ik moet er nog 2..ben ook vreselijk misselijk er van.

09-10-2020 | Man | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding op het coloscopie onderzoek Eziclen gebruikt,wat een smerige goedje. Het innemen heb ik gedaan door Eziclen ijkoud door een rietje te drinken en dan 3-4 slokjes even wachten 4-5 min weer 3-4 slokjes en dit zo uitgesmeerd over ongeveer 3 kwartier totdat de halve liter vloeistof op was. Na iedere serie slokjes direct een kauwgum in de mond om die nare smaa[lees meer...]k maar weg te krijgen. Echter als je het binnen hebt en je drinkt de voorgeschreven hoeveelheid vloeistof erna is het zeer effectief en ga je snel naar het toilet en is het spul na ongeveer 1.30-2 uur uitgewerkt en kan je weer normaal functioneren. Dan komt voor de meesten waarschijnlijk het grootste probleem hen innemen van de 2e dosis meestal midden in de nacht of 's morgens heel vroeg als je net wakker bent. Hetzelfde ritueel als de 1e dosis al lijkt het nu nog viezer te smaken. Het lijkt mij dat het toch mogelijk moet zijn voor de fabrikant om het goedje te voorzien van een iets betere smaak. Als de smaak beter cq normaal word zal iedereen dit een top produkt vinden denk ik.

15-09-2020 | Man | 57
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Het drankje smaakt smerig, maar dit kun je compenseren door het water (1,5 liter) dat je hierna drink te mengen met limonadesiroop. Ik heb ook kauwgom op. Het is zeer effectief, want je rent al snel naar het toilet. 1 keer een drankje in de avond (ca. 6 keer toilet) en 1 keer een drankje in de ochtend. Die ochtend ben ik wel 10 keer geweest. Terugkijken: op het moment[lees meer...] suprême is het ellende dat toiletgedoe, maar achteraf gezien is het beter dan een middel wat minder effectief is,

18-07-2020 | Man | 34
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Laat je alsjeblieft niet gek maken door alle spookverhalen. Ik heb vandaag een coloscopie gehad en als voorbereiding moest ik Moviprep gebruiken (citroensmaak). Ik heb veel gehad aan de tips om het (ijs)koud te drinken en dat met een rietje te doen. Dat hielp enorm. Natuurlijk, het is geen uitgebalanceerde frisdrank en lekker is anders. Maar met de juiste focus en voorbere[lees meer...]iding werk je het ook zo weg. Stoelgang kwam snel op gang en hongergevoel vond ik meevallen. Ik heb 1 zakje (A+B) om 18:30 uur op en 1 zakje de volgende ochtend om 09:30 uur (onderzoek stond pas 's middags). Ook op de nuchtere maag lukt het om Moviprep vrij gemakkelijk op te drinken. Kortom, mijn ervaring is positief en het middel zeer effectief.

21-04-2020 | Vrouw | 21
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had sochtends om 09:45 een coloscopie gepland staan, de avond van te voren moest ik de eerste liter moviprep drinken met daarnaast nog één liter helder drinken. Ik had de smaak sinaasappel en het viel me heel erg moe hoe vies het was. Door aanraden van anderen had ik er ijsklontjes bijgegooid en binnen anderhalfuur was het op. Ik moest ongeveer om het kwartiertje naar d[lees meer...]e wc en het was al vrij snel heel dun en heel licht. Verder alleen wat misselijk geweest. De ochtend erna moest ik om 5 uur de tweede liter pakken. Snachts ben ik een aantal keren wakker geworden door ontzettende honger, stiekem dacht ik dat ik het echt niet zou redden om niet te eten. Door de 2 liter water die je daarna drinkt raak je wel weer enigszins vol maar ik merkte echt dat mijn lichaam voedsel nodig had. De 2de liter had ik binnen een uur leeg en ook dit viel me heel erg mee. Ook nu alleen wat misselijkheid. Al met al is het allemaal heel erg meegevallen, ondanks de extreme honger.

01-03-2020 | Vrouw | 62
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voorlaatste avond voor darmonderzoek om 22.00 2 tabletten ingenomen volgens voorschrift.Om 1.00 en 4.30 wat dunnere ontlasting gehad ,overdag nog 1x.dunne ontlasting. ‘s-nachts gewoon geslapen, geen buikkrampen, voor mij in ieder geval een prima medicijn

11-02-2020 | Vrouw | 33
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb het innemen van de moviprep helemaal niet als afschuwelijk ervaren. Nee het was niet lekker, maar prima te doen, helemaal als je er 2 uur de tijd voor hebt. Gewoon 5 grote glazen verdelen en er voor gaan. Goede tip, zet een glaasje zoete ranja klaar, als je dan een paar slokken moviprep genomen hebt, een slokje ranja erachteraan, dan ben je die vieze smaalk zo kwi[lees meer...]jt.

Klean-Prep

04-02-2020 | Man | 39
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Geen enkel probleem met dit middel. In 2 dagen 4 liter weggedronken en dat gaat prima. Ik snap niet dat mensen hier zo enorm klagen over dit middel..