Dormicum

Slapeloosheid (19 meningen)
Epilepsie (2 meningen)

09-02-2019

Dormicum (midazolam)

ik slaap er op, wordt , wel na elke droomcyclus gewoon wakker om te plassen, als ik de 30mg in 1 keer inneem slaap ik 4 - 5 uur. Als ik de tabletten apart in neem met interval van 3 uur, kan ik er 6-7 uur (onderbroken) slaap mee bereiken. bijwerking is de gehele morgen nog slaperig/moe. dit middel werkt goed genoeg. Lagere dosering wél geprobeerd, maar was niet effectie[lees meer...]f .
21-01-2019

Dormicum (midazolam)

Heyy .. ik ben ruim 1,5 jaar geleden aan de dormicum gezet( begonnen op 7,5 mg) omdat ik niet in slaap val en als ik slaap gek word van herbelevingen . Ik ben in november 2017 met 7,5 mg begonnen ( naast 45 mg mirtazapine, 75mg clomipramide,50 mg quetiapine en 25 mg quetiapine xr ) dosis door ggz binnen 3 weken naar 30 mg dormicum verhoogd (+ de rest ) .. deed de raarste[lees meer...] dingen na inname ( eten bestellen , buiten lopen , trap op en af , whatsappen maar de volgende dag verbaasd naar de app kijken WAT ik gestuurd had wist de volgende dag nergens meer vanaf !! Was smorgens net zo moe als de avond ervoor , sliep niet echt ( werd als ware uitgezet , net als narcose ) en precies 7 uur na inname ogen meteen open direct alert ,overdag geprikkeld .. in juni 2018 er zelf achtergekomen dat er totaal geen toezicht was op gebruik door mij ( behandeling ggz in jan 2018 overgezet naar huisarts die heeft medicatie op rol gezet en kreeg ze thuis ) dus slikte ze al 7 mnden in de 30 mg dosis ipv de voorgeschreven 2 weken max .. was letterlijk n zombie en door zelfbesef aan de bel getrokken .. afbouwen n ramp !!! Om de 3 weken n 3,75 mg eraf en om de 3 weken dus afkickverschijnselen lijkende op n afkickende heroinejunk .. was n hel .. trillen shaken ziek elke keer weer .. net voor de kerst afgelopen jaar was ik klaar met afbouwen ( de rest van de dosissen medicatie is hetzelfde gebleven )!! Eindelijk ... ! De eerste dagen na volledig afbouwen geweldig geslapen .. nu alweer 3 weken een ramp ! Alles van voorheen is weer terug , de herbelevingen sommige nachten 10x zo insentief als voorheen ! Dus weer ten einde raad !!! Maar Dormicum ???? NOOIT MEER VOOR MIJ !!!
01-09-2018

Dormicum (midazolam)

Ik heb sinds 3 maanden een slaapstoornis met paniek aanvallen die ik niet onder controle krijg. Ik heb meerdere medicatie geprobeerd zoals; lorazepam, Diazepam en temesta. Geen van deze medicijnen kunnen mij helpen te ondersteunen om te kunnen doorbreken. Artsen zijn niet blij met medicatie zoals de pammetjes. De onrust in mijn hoofd neemt niet of nauwelijks af. Dormicum 7[lees meer...], 5 milligram Geeft mij wel die rust. En haalt grotendeels de onrust weg zodat mijn hoofd wat leger wordt en ik beter mij kan overgeven aan het ontspannen al is het nog steeds moeilijk. Hoe dan ook ik slaap in ieder geval rond de 4 tot 5 uur en ja ik weet dat je ongeveer 8 uur moet slapen maar dat heb ik geloof ik nog nooit gedaan. Dus ik ben geholpen met vier uur slaap. Sporten is natuurlijk ook belangrijk maar met deze medicatie kan dat wel eens tegenvallen laat wel dat er bepaalde stoffen aangemaakt moeten worden om weer redelijk te kunnen functioneren. Ook is Dormicum verslavend maar ook ik ben er mee geholpen voorlopig en inderdaad de bijwerkingen wegen niet op tegen de oververmoeidheid en het niet slapen.
09-08-2018

Onrust

Diverse psychische klachten. Oxazepam 50 mg helpt niet, seroquel 500 mg helpt niet en pipamperon helpt niet om mezelf rustig te krijgen in mijn hoofd.Dormicum 15 mg wel. Wordt helaas maar moeilijk verstrekt vanwege de bijwerkingen. Al met al wegen de bijwerkingen in mijn geval niet op tegen het effect.Een aanrader !
02-08-2017

Dormicum (midazolam)

Werkt totaal niet. Heb ook al oxazepam, lorazepam gehad maar doet ook niets. Iedereen schrikt bij het noemen van dormicum. Vele mensen leggen het verband met sedatie.
08-07-2017

Dormicum (midazolam)

Ik mag dit middel 1 x per week om even op te laden.
23-12-2016

Dormicum (midazolam)

Ik heb een combinatie s'avonds van 300mg seroquel, 15mg dormicum, 2mg lormetazepam en 2 mg Flunitrazepam pas vanaf de Flunitrazepam erbij is gekomen slaap ik elke nacht toch wel een paar uurtjes daarvoor eens in de 4 a 5 dagen dus ben echt zeer tevreden. Ik heb een waslijst aan medicijnen geprobeerd in het verleden maar werkte allemaal niet.
11-02-2016

Psychische klachten

tevreden over het product, maar geeft problemen als ik in België [heb nier stenen]behandeld wordt dat men het zelfde gebruikt om me er onder te brengen.
30-11-2015

Dormicum (midazolam)

Ik slaap circa 1 uur per nacht en de rest lig ik wakker. Ik heb het koud, en gebruik oxycodon naasr de dormicum. Stress speelt ook mee denk ik.
23-08-2015

Dormicum (midazolam)

Ik slaap al jaren niet meer. Leef eigenlijk ook meer. Sluit mezelf op en ben radeloos. Dormicum neem ik niet meer. Geen enkel middel helpt.
28-03-2015

Overspannen/burn-out

Ik ben overspannen, en slaap hooguit 2 uur na het innemen van dormicum.
02-02-2015

Dormicum (midazolam)

Naast jarenlange slaapproblemen heb ik eveneens jarenlang chronische pijn in het bekken en de onderrug. Nu (feb 2015) is de pijn er 24 uur op 7 dagen per week. Heb van alles geprobeerd, allerlei verschillende hulpverleners bezocht, maar de laatste, een orthopeed, zei dat, na botscan en mri scan gedaan te hebben, hij vertelde me dat hij niets meer voor me kon doen, want h[lees meer...]ij kon niets merkwaardigs vinden. Na verschillende pijnstillers te hebben gebruikt, beginnend met tramadol, diclofenac en oxycodon en ook verschillende soorten alternatieve hulpverlening hulp zoals magnetiseur en accupunctuur. Nu heb ik al dagenlang voortdurend een brandende pijn in mijn rug en heupstreek, zo erg dat ik teneinde raad ben. Nu heb ik al een paar keer gemerkt dat wanneer ik dormicum gebruik en iets in mijn lichaam plaatsvindt waardoor de pijn significant vermindert en wegblijft, Dat is voor mij een zegen want mijn leven wordt ondraaglijk. Zou er naast dormicum een soortgelijk medicijn zijn, met net een dosis waarbij je niet in slaap valt, maar de pijn doet verbinden. Gaat hier bij artsen of anderen geen lichtje branden, want dit medicijn dormicum heeft deze positieve bijwerking
08-02-2014

Dormicum (midazolam)

Diagnose: autisme, borderline, ptss, alcoholafhankelijkheid en harddrugsafhankelijkheid in remissie. Tevens Colitis Ulcerosa vastgesteld. Veel last van stress en emotieregulatieproblematiek, geen dagbesteding, geen sociaal netwerk; GGZ weet zich geen raad en laat me in de kou staan (doorverwijzen, wachtlijst, etc.) Slapen is al jaren een hopeloos probleem. Veel night[lees meer...] terrors, heftige nachtmerries, terugkerende thema's, meer wakker dan slapen. Dit is sinds een aantal weken weer zo'n probleem aan het worden dat huisarts een manie vermoedt (GGZ doet niks). Dit omdat ik overdag impulsief gedrag begin te vertonen en 's nachts allerlei grootse activiteiten wil gaan ondernemen (bv ik ga een boek schrijven!), puur omdat ik niet kan slapen. Zeer veel geprobeerd al, ook om beter te kunnen slapen (oa met medicatie zoals Temazepam, Oxazepam, Seroquel), en nu dan zonder het zelf te overwegen de overstap gemaakt naar Dormicum. Was er angstig voor omdat ik het associeer met palliatieve sedatie. Ben er ooit tijdens een abortus provocatus op wakker geworden tijdens de ingreep, ze moesten toen drie keer bijspuiten in het infuus. Dit middel is toch wel het laatste wat je voorschrijft als huisarts, als ik het zo lees op internet. Heb er totaal niet (beter) op geslapen, ook niet op de 'dubbele dosis'. Ik kreeg het er geloof ik alleen maar benauwd van. Inname 22.30 u. Moest een half uurtje rustig gaan liggen en gewoon afwachten, en als het niks deed, mocht ik in nood nog een pilletje nemen. Vervolgens tot 03.30 u wakker gelegen en daarna twee halve slaapjes gedaan van hoogstens een half uur. Lag om 05.30 uur te balen.. ben om 06.00 uur maar weer opgestaan. Het leek wel iets effect te hebben op mijn spieren, als in kleine spierspasmen in bed en iets wankeler lopen om mijn tweede pilletje te halen (en 's nachts nog een paar keer eruit), en een wat onwerkelijk gevoel ten opzichte van mijn omgeving, beetje alsof ik vervreemd was van mijn eigen huis, maar ik werd er eerder angstig van dan slaperig. Het lijf werd wel wat slapper, maar mijn geest was klaarwakker.
02-05-2013

Dormicum (midazolam)

Ik gebruik dit pilletje maximaal 2 keer per week om eens wat bij te slapen. Werkt als een trein: je lichaam schokt nog eens twee keer, een half uur na het innemen en daarna weet je niets meer. De volgende ochtend altijd wel erg suf en ook een beetje somber. Slik op de andere dagen gewoon 6 mg Melatonine, en dat werkt eigenlijk ook goed, Op de een of andere manier is het to[lees meer...]ch steeds weer verleidelijk om na een paar dagen weer zo'n pilletje te nemen. Moet ik eigenlijk maar mee gaan stoppen.
23-03-2013

Dormicum (midazolam)

ik gebruik 3tab van 7,5 mg elke dag al 4 jaar .hoe kan ik het beste afbouwen .daarnaast gebruik ik ok 3 tab van 10 mr diasapam hoe kan ik deze het beste afbouwen ik wil stoppen maar weet geen afbouw hoe te doen .wie heeft hier ervaring mee
11-12-2012

Dormicum (midazolam)

Ik heb op aanraden van mijn specialist dit medicijn ingenomen, Voor mij hoeft het nooit meer! Werkte totaal niet. Pas na uren nadat ik thuis was werd ik slapjes, en kon nog net naar het toilet lopen. Het liefst was ik de volgende dag thuis gebleven i.p.v. om ta gaan werken. voel mij nog steeds high....

Amoxicilline (474) - Antibiotica - penicillines breedspectrum