Ervaringen met Dormicum

28-06-2023 | Vrouw | 40
Angst

11-03-2022 | Vrouw | 64
midazolam (7,5mg)
Na gebruik zolpidem. Overgegaan op dormicum. Resultaat dieper slapen. Geen onrust meer.

29-12-2021 | Man | 26
midazolam (15mg)
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer 1 jaar in tabletvorm (15MG). Reden is een (in)slaapstoornis waar ik al jaren mee kamp. Na meerdere slaapmedicatie geprobeerd te hebben (temazepam / zopiclon) van mijn huisarts Midazolam voorgeschreven gekregen. Voor mij werkt het perfect, binnen 20 minuten na inname word ik rustig en val doorgaans binnen 45 minuten na inname als een bl[lees meer...]ok in slaap. De volgende dag word ik uitgerust wakker en na 1 jaar gebruik kan ik mij niet heugen dat ik ooit last heb gehad van een bijwerking.

15-08-2021 | Vrouw | 42
midazolam (22,5mg)
Het is verschrikkelijk effectief. Binnen 5 minuten ben ik compleet van de wereld, bijna comateus. Na 3,4 uren wordt ik weer wakker en heb ik weer een halfje nodig. Ik zit op 22,5 MG per nacht. Ik slik het nu al zo'n 3 maanden en ik weet dat het verschrikkelijk zal zijn om er weer af te moeten. Ik heb alle andere slaapmiddelen al gehad. Dit was het enige wat nog over bleef.[lees meer...] Hierna moet ik naar het slaapcentrum. Het is echt een laatste redmiddel, dus als er een alternatief is, gebruik dat eerst!

01-04-2021 | Vrouw | 57
midazolam (2mg/ml)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik was blij met dit roesje omdat je dan geen spanning en geen pijn voelt. Ik heb zodoende eigenlijk niets gemerkt van de ingreep. Dus het is fijn dat dit middel wordt aangeboden.

27-03-2021 | Vrouw | 32
midazolam (5mg/ml)
Allergische reactie
Ik heb onterecht midazolam per neusspray toegediend gekregen van de ambulance omdat ze niet wisten wat ik had en gokte op een epileptische insult. Ik heb nee gezegd dat ik geen medicatie wilde en allergie gezegd toch hebben ze tot 2 keer toe ingediend. Bij de eerste keer begon het meteen te branden in mijn neus en scherpe stekende pijn in mijn gezicht te geven. Na de tweed[lees meer...]e toediening werd ik heel erg misselijk, nog meer hoofdpijn dan ik al had en het brandende gevoel in mijn gezicht was echt niet normaal. Nu een aantal uren later kan ik nog steeds niet goed door mijn neus ademhalen en mijn keel doet erg zeer. Nog steeds stekende en brandende pijn dat neemt langzaam af. Ik koel mijn gezicht met een doekje. Ik bleek een veel te hoge schildklierwaarde te hebben die de spiertrillingen hebben veroorzaakt. Mijn pupillen waren wisselend groot en klein. En ik had enorm veel hoofdpijn bij mijn slaap. Mido heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de klachten weg zijn.

14-03-2020 | Man | 63
midazolam (7,5mg)
Geeft erg snel gewenning. En bij mij vreetkicks. Krijg behoorlijke trek (al slaperig zijnde) Als ik toe geef eet ik alles. Zelfs water is bijna lekker. Volgende dag wakker worden met sardientjes in je mond en een volle buik.

17-01-2020 | Vrouw | 44
midazolam (7,5mg)
Ivm Ptss en niet kunnen slapen kreeg ik dormicum om te proberen. Nadat ik het medicijn ingenomen had werd ik binnen een half uur suffig en viel ik al snel in slaap. Wel werd ik na drie uur alweer wakker en was het effect weg dus helaas niet meer geslapen. De volgende dag kreeg ik pijn in mijn hals, de huid was rood en pijnlijk en werd steeds dikker. Toen ik in bad gin[lees meer...]g en eruit ging, viel ik bijna flauw en begon als een gek te trillen over mijn lijf. Na een paar dagen was mijn hals nog erg pijnlijk en steeds dikker geworden, waarna het is open gebroken. Veel pus eruit. Elke dag kwam er prut uit en er heeft drie weken een gat in mijn hals gezeten. Ik heb het één keer gebruikt maar voor mij geen dormicum meer.

24-11-2019 | Man | 31
midazolam (7,5mg)
Midazolam, ja midazolam het tabletje a 15mg riep me al maanden om eens uit te proberen. Het lag daar maar eenzaam in mijn medicijnendoosje met valium, zo alleen, eenzaam en onbegrepen. Nadat ik valium al op mijn kuit had laten tattoeeren uit respect voor de medicatie(C16H13ClN2O) en de molaire massa 284,7 g/mol) dacht ik het is eens tijd om het midazolammetje(C18H13ClFN3) [lees meer...]te nuttigen. Ik durfde niet vanwege mijn voorliefde naar valium, ik was benieuwd maar enigszins angstig naar het gebruik, vandaar dat het maandenlang alleen maar in mijn doosje lag. Het was tijd dacht ik. Ik heb een dormicummetje doormidden gebroken en daarmee ook gelijk het ijs. Wat een ervaring! Na de inslag zoals een benzokenner weet is het wachten op de effecten. Nou dames en heren deze waren waanzinnig, mijn reden voor gebruik is angst en slaapproblemen maar wat viel dit benzootje als geroepen, enigszins angstig omdat ik een valiumkenner ben in hart en nieren, moet ik bekennen dat het midazolammetje mij tevreden heeft gemaakt, zo tevreden als een poes die spint wanneer haar baasje thuiskomt na werk. De werking was lekker, rust en alles verdween, een beetje zoals een thaise monnik in zijn diepe meditatietoestand na het nuttigen van een heldere kamillethee met een scheutje cognac. Al met al zeer tevreden

09-02-2019 | Vrouw | 66
midazolam (15mg)
ik slaap er op, wordt , wel na elke droomcyclus gewoon wakker om te plassen, als ik de 30mg in 1 keer inneem slaap ik 4 - 5 uur. Als ik de tabletten apart in neem met interval van 3 uur, kan ik er 6-7 uur (onderbroken) slaap mee bereiken. bijwerking is de gehele morgen nog slaperig/moe. dit middel werkt goed genoeg. Lagere dosering wél geprobeerd, maar was niet effectie[lees meer...]f .

21-01-2019 | Vrouw | 41
midazolam (7,5mg)
Heyy .. ik ben ruim 1,5 jaar geleden aan de dormicum gezet( begonnen op 7,5 mg) omdat ik niet in slaap val en als ik slaap gek word van herbelevingen . Ik ben in november 2017 met 7,5 mg begonnen ( naast 45 mg mirtazapine, 75mg clomipramide,50 mg quetiapine en 25 mg quetiapine xr ) dosis door ggz binnen 3 weken naar 30 mg dormicum verhoogd (+ de rest ) .. deed de raarste[lees meer...] dingen na inname ( eten bestellen , buiten lopen , trap op en af , whatsappen maar de volgende dag verbaasd naar de app kijken WAT ik gestuurd had wist de volgende dag nergens meer vanaf !! Was smorgens net zo moe als de avond ervoor , sliep niet echt ( werd als ware uitgezet , net als narcose ) en precies 7 uur na inname ogen meteen open direct alert ,overdag geprikkeld .. in juni 2018 er zelf achtergekomen dat er totaal geen toezicht was op gebruik door mij ( behandeling ggz in jan 2018 overgezet naar huisarts die heeft medicatie op rol gezet en kreeg ze thuis ) dus slikte ze al 7 mnden in de 30 mg dosis ipv de voorgeschreven 2 weken max .. was letterlijk n zombie en door zelfbesef aan de bel getrokken .. afbouwen n ramp !!! Om de 3 weken n 3,75 mg eraf en om de 3 weken dus afkickverschijnselen lijkende op n afkickende heroinejunk .. was n hel .. trillen shaken ziek elke keer weer .. net voor de kerst afgelopen jaar was ik klaar met afbouwen ( de rest van de dosissen medicatie is hetzelfde gebleven )!! Eindelijk ... ! De eerste dagen na volledig afbouwen geweldig geslapen .. nu alweer 3 weken een ramp ! Alles van voorheen is weer terug , de herbelevingen sommige nachten 10x zo insentief als voorheen ! Dus weer ten einde raad !!! Maar Dormicum ???? NOOIT MEER VOOR MIJ !!!

01-09-2018 | Vrouw | 52
midazolam (7,5mg)
Ik heb sinds 3 maanden een slaapstoornis met paniek aanvallen die ik niet onder controle krijg. Ik heb meerdere medicatie geprobeerd zoals; lorazepam, Diazepam en temesta. Geen van deze medicijnen kunnen mij helpen te ondersteunen om te kunnen doorbreken. Artsen zijn niet blij met medicatie zoals de pammetjes. De onrust in mijn hoofd neemt niet of nauwelijks af. Dormicum 7[lees meer...], 5 milligram Geeft mij wel die rust. En haalt grotendeels de onrust weg zodat mijn hoofd wat leger wordt en ik beter mij kan overgeven aan het ontspannen al is het nog steeds moeilijk. Hoe dan ook ik slaap in ieder geval rond de 4 tot 5 uur en ja ik weet dat je ongeveer 8 uur moet slapen maar dat heb ik geloof ik nog nooit gedaan. Dus ik ben geholpen met vier uur slaap. Sporten is natuurlijk ook belangrijk maar met deze medicatie kan dat wel eens tegenvallen laat wel dat er bepaalde stoffen aangemaakt moeten worden om weer redelijk te kunnen functioneren. Ook is Dormicum verslavend maar ook ik ben er mee geholpen voorlopig en inderdaad de bijwerkingen wegen niet op tegen de oververmoeidheid en het niet slapen.

09-08-2018 | Man | 42
Onrust
Diverse psychische klachten. Oxazepam 50 mg helpt niet, seroquel 500 mg helpt niet en pipamperon helpt niet om mezelf rustig te krijgen in mijn hoofd.Dormicum 15 mg wel. Wordt helaas maar moeilijk verstrekt vanwege de bijwerkingen. Al met al wegen de bijwerkingen in mijn geval niet op tegen het effect.Een aanrader !

02-08-2017 | Vrouw | 55
midazolam (7,5mg)
Werkt totaal niet. Heb ook al oxazepam, lorazepam gehad maar doet ook niets. Iedereen schrikt bij het noemen van dormicum. Vele mensen leggen het verband met sedatie.

08-07-2017 | Vrouw | 30
midazolam (15mg)
Ik mag dit middel 1 x per week om even op te laden.