Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie opgezette buik

14-03-2024 | Vrouw | 31
Ziekte van Crohn

acute hoofdpijn vertraagde maagfunctie maagpijn

Heb eerdere Colonoscopie gehad met picoprep, dat was niet te drinken. Moviprep is wel wat beter, maar nog steeds moeilijk om op te drinken. Eerste dag ging nog wel, maar moest bij de laatste slok bijna overgeven. Het heeft bijna 3 uur geduurd voordat het begon te werken. Tijdens de eerste 3 uren veel last van hoofdpijn en een pijnlijke maag. Heb bijna niet geslapen omd[lees meer...]at ik zo lang naar het toilet moest. De dag daarna was het bijna onmogenlijk om de volgende sachet op te drinken, de hoofdpijn en maagklachten kwamen ook terug. Het werkt wel, maar ik wou dat het niet gepaard ging met all die onplezierige ervaringen.

04-03-2024 | Man | 47

opgezette buik

Uiterst vervelend. Ook zolang geen eten. Twee dagen lang. Flink geïrriteerde anus. Vieze nasmaak. 10 jaar geleden gewoon een simpel laxeer middel paar uur van te voren, dan spoelen in ziekenhuis met spuit. Stuk prettiger.

17-12-2023 | Vrouw | 59
macrogol/elektrolyten (1000g)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Het viel mij echt alles mee. Ik begon met een warm kopje thee zodat je geen koude plons op een lege maag krijgt wat misslijkheid kan veroorzaken. Ja het is niet lekker maar als je even flink doordrinkt en wat zoete limonade er achteraan of tussendoor drinkt is het prima te doen. Ik had het in drie kwartier op. Daarna een lekkere warme kop thee. Verder 1700 ml helder[lees meer...]e dranken in de drie uur erna. Dit gaat ook prima omdat je niet mag eten en je door het drinken geen honger hebt. Ik had geen bijwerkingen, geen krampen, niet misselijk, geen opgeblazen gevoel en geen branderig gevoel bij anus. Al met al...... maak je niet te druk, het is echt heel goed te doen. Succes 👍

15-06-2023 | Vrouw | 57
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik val maar gelijk met de deur in huis...Moviprep? Tsja niet echt heul, heul erg lekker maar ik vond het echt wel te doen. Had 2 soorten gekregen, sinaasappel- en citroensmaak. De laatste heeft duidelijk mijn voorkeur, sinaasappel vond ik weeïg en gaf mij de rillingen. Ik kreeg het advies eerst 1 glas Moviprep daarna dezelfde hoeveelheid lekkere vloeistof. Om en om, prima [lees meer...]te doen. In de afwisseling dubbelfrisss (gewone witte druiven/citroen) en helder appelsap maakt het minder erg. Rietje heb ik niet gebruik wel goed koud gedronken. Na de eerste liter(s) heel snel resultaat. Wel een zere, rauwe poeperd van al het vocht wat er uit en langs komt. Nat washandje, droogdeppen en insmeren met aloë vera gel (puur) gaf mij echt verlichting. Dus beste lezer(s), na alle negatieve vermeldingen hier kan ik zeggen: het is mij echt 100% meegevallen. Tuurlijk is een wijntje (of whatever) veel lekkerder maar toch, het is te doen. Beleef het gewoon op jouw manier, ga niet bedenken 'stel dat/wat als?', laat het gebeuren en laat je vooral niet gek maken door de verhalen. Als het achter de rug is ben je trots op jezelf (Yay, I did it!!) en geniet je, na het onderzoek, van alles wat dan weer mag!!

22-03-2023 | Man | 67
macrogol/elektrolyten
Als voorbereiding op een dikke darmoperatie wegens een tumor gelaxeerd met Moviprep. Na eerder gebruik van PleinVue voor het darmonderzoek, vond ik Moviprep minder vervelend om in te nemen. Nog steeds een onsmakelijk spul, maar wat minder vies dan PleinVue. De werking van beide was overigens goed. Geen bijwerkingen gehad, zoals kramp of misselijkheid. Drinken met een ri[lees meer...]etje afgewisseld met water of thee was redelijk te doen. Het is gewoon erg veel vocht in korte tijd, los nog van de smaak. Alles bij elkaar is het meegevallen, 2x in 1 maand gedaan.

14-01-2023 | Vrouw | 70
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Onderzoek verliep perfect. Voorbereiding zeer moeilijk door de slechte smaak. Het medicijn was wel effectief. Darmen waren volledig leeg. Geen krampen noch buikpijn. Ben nu al drie dagen verder en heb nog steeds problemen om mij wakker te houden en ben extreem moe (uitgedroogd?)

11-01-2023 | Vrouw | 37
macrogol/elektrolyten (1)
Endometriose
Ik heb dit middel moeten gebruiken ivm een ct scan om evt endometriose aan te kunnen tonen. Tips: Zet 1 liter water lekker koud Drink het met een rietje Neem tussendoor bouillon en frisdrank Ga rustig op de toilet zitten en veeg met vochtig toiletpapier. Neem de tijd. Maak het jezelf comfortabel. Je kan gerust een uurtje zitten.

07-11-2022 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
De dag voor het onderzoek moest ik 1 liter moviprep innemen, dit ging verbazingwekkend makkelijk. Ik vond het niet vies en het ging zo naar binnen. De liter heldere vloeistof ging ook makkelijk. Het werkte bij mij pas na 1,5 uur na de laatste slok. Op de dag van het onderzoek wederom 1 liter moviprep moet innemen, deze keer ging het moeizamer. Voornamelijk misselijkheid er[lees meer...]varen, maar dat vond ik zelf ook niet gek gezien de tijd van inname(05:30). Uiteindelijk is het gelukt om alles op te drinken en de heldere vloeistof daarna voelt als een verlossing. Al met al vond ik het reuze meevallen. Daarna kreeg ik de coloscopie en dat was zo voorbij. Je leest er veel slechte verhalen over, maar het deed bij mij totaal geen pijn en was zo voorbij.

16-10-2022 | Vrouw | 49
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Heb moviprep vaak moeten gebruiken en de citroen smaak is niet te doen voor mij. Troebel en zout. Constant kokhalzen. Sinaasappel smaak is beter, helder en minder zout. Drink het ijskoud met ijsklontjes, drink door en neem erna een slok appelsap of iets anders. Een sterke kauwgom vlak ervoor helpt ook echt. Verder wordt het tijd voor andere oplossingen. Waarom geen klysm[lees meer...]a's?? Werkt voor mij veel beter en je bent niet 2 dagen bezig met het drinken van liters vocht.

28-09-2022 | Vrouw | 40
macrogol/elektrolyten (2)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Niet nadenken, gewoon opdrinken. Ik heb het spul in van die grote glazen gedaan waardoor je er maar 3 hoeft te drinken (werkt psychisch toch fijner dan 4 haha). Verstand op 0, proberen niet te “proeven” tussendoor en gewoon weg gieten. Daarna jezelf belonen met wat appelsap of ranja. Puzzelboekje of leesboek op de WC neerleggen, leg een lekker warme badjas klaar (want [lees meer...]je krijgt het koud!), en aftellen. Het állerergste vind ik het niet mogen eten, daarvan was ik echt ziek zwak misselijk, echt het gevoel dat mijn lichaam voedingsstoffen miste. Gelukkig is ook dat tijdelijk. Succes allemaal, het is even wat vervelend, maar niet het ergste dat er is. Kop op!

25-07-2022 | Vrouw | 40
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik had vorig jaar ook een darmonderzoek ik moest toen laxeren met Plenvu Mango smaak ( dat was toen echt niet te doen ) ik hoorde 2 weken geleden dat ik wederom een darmonderzoek moest ondergaan ivm diaree, zo erg dat ik soms bijna de deur niet uit durfde te gaan. Oke dacht ik toen weer een darmonderzoek en weer het laxeermiddel drinken hoe ga ik dat doen, dit ook aangeg[lees meer...]even bij de arts die vertelde mij dat ik nu Moviprep met sinasappelsmaak zou krijgen. 2 x 1 zakjes met sachet A &B waarvan ik 1 liter plus zakje A&B in de avond moest drinken en 1 liter plus zakje A&B de volgende ochtend. Ik zag er ontzettend tegen op maar het is mij ontzettend meegevallen ik heb het koud en al lopend gedronken en het was binnen 1.15 uur op (10-15 min per glas) Na drie kwartier begon het te werken. Probeer positief te blijven het komt echt goed. Voor iedereen die dit leest : laat je niet gek maken door de negatieve ervaringen maar lees ook vooral de positieve verhalen. Je bent echt sterker dan je zelf denkt . 🍀 TIPS, dit heeft mij geholpen: - probeer niet te veel na te denken - zet vast een kan met water koud in de koelkast - drink het met een rietje - loop tijdens het drinken - vraag eventueel iemand om tegen je te praten terwijl je drinkt

29-06-2022 | Vrouw | 69
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Werkte totaal niet daardoor kon onderzoek niet plaatsvinden

29-05-2022 | Vrouw | 33
macrogol/elektrolyten (2)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ook met limonade er in is dit nog steeds zo vies

28-04-2022 | Vrouw | 36
Darmproblemen - verstopping
Omdat ik 3 weken nauwelijks naar de wc kon en een aantal dagen behoorlijke streken in mijn buik kreeg, en het gevoel had stenen in mijn buik te hebben, heb ik de dokter gesmeekt om iets voor te schrijven. Eerst een echo voordat ze moviprep voorschrijven om te kijken of je echt wel obstipatie hebt. 2 dagen later uitslag en moviprep kunnen gebruiken. Na 2 uur werkte het ma[lees meer...]ar er kwam alleen water en kleine brokjes uit. Bijna geen ontlasting….

11-04-2022 | Vrouw | 37
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Wat is dit spul vies. Mijn lichaam kan het niet verdragen, bij iedere slok moet ik hopen dat ie binnenblijft. Geen 1 tip op internet heeft geholpen. Mega misselijk. Ik doe dit nooit meer.

05-04-2022 | Vrouw | 44
macrogol/elektrolyten (1l)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Waarom toch kunnen we mensen naar de maan sturen, maar kunnen we dit sorry drankjes niet gewoon in een smaak maken die te drinken is? Mijn eerste halve liter zit er pas net in, en het drankje doet zijn werk al, dus over de werking geen klagen. Op de site van moviprep.be gelezen dat je na het helemaal oplossen van het poeder, er wat siroop door kan mengen om de smaak te[lees meer...] bevorderen. Maar de smaak van de moviprep zelf is zo overheersend dat dit boven de siroop uitkomt. Na elke slok weet kokhals neigingen en ik moet nog een halve liter… en morgenochtend nog een hele liter.