Moviprep

Psylliumvezels (43 meningen)
Klean-Prep (36 meningen)

13-08-2019

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Het werkt heel goed, maar ik krijg de kan echt niet leeg niet met een rietje, koud water of met ranja. Ik heb er zelf van overgegeven omdat het zo smerig was. Maar bij mij werkte het wel heel goed ookal had ik weinig ingenomen
27-06-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

Ik heb geen problemen gehad en was heel goed te drinken lekker zelfs met sinaas orange het leek wel limonda
27-06-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

" Aardbei"-versie .(pffffffffff) Inname ( na 12 uur ijskast ) ging , per glas 0,20 l , vlot bij eerste avond. Wel heel de nacht geborrel . Moet ik nu ..of niet ? Dus slecht geslapen . Daardoor ging de ochtendsessie moeilijker . Pas helder tegen het tijdstip van opname . Coloscopie ging vlot . narcose ...eventjes duizelig en dan " licht uit " . Wakker na 45 min . Moe[lees meer...]t nog een extra test ondergaan ., nml radiologische CT-scan Shittttt !!
19-06-2019

Moviprep (macrogol/elektrolyten)

Voor een darmonderzoek nav bevolkingsonderzoek heb ik het middel moeten gebruiken. Bang gemaakt door alle verhalen zag ik er als een berg tegen op. Spul paar uur van te voren klaar gemaakt en in de koelkast gezet. Grote rietjes erbij zodat het direct achter in mijn mond kwam. Na de eerste 250 ml was ik aangenaam verrast. Het dronk makkelijk weg en ik proefde iets van de[lees meer...] orange smaak. Ook de andere 5 keer 250 ml kon ik erg makkelijk opdrinken die avond. En de volgende morgen om zes precies hetzelfde. Kortom ik heb nergens last van gehad en de werking was perfect. Ook het onderzoek (met roesje) is absoluut niet heel vervelend.
22-05-2019

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

De eerste liter ging wel... was niet lekker, ook niet lekker gemixt met limonade maar goed... het moest erin! De tweede liter de volgende dag was een hel. Heb het uiteindelijk niet helemaal opgekregen omdat ik ervan moest overgeven.
05-05-2019

Crohn

Ik moest een endoscopie doen. Het innemen ging extreem moeilijk tot de laatste paar 100 ml. Dit spul moet je echt goed koud drinken! Bijna bevroren. Warm/lauw is het niet weg te werken. Ook is de hoeveelheid water die ik er bij in moest nemen gigantisch en was niet fijn.
28-03-2019

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Prima in te nemen. na elke glas meteen wat groene limonade en tussendoor kopjes thee. het enige nadeel wat ik vond. Er staat op de bijsluiter bij de toilet blijven maar bij mij duurde het echt drie uur voor het begon t e werken en werd ik er midden in de nacht wakker van omdat het nog niet was uitgewerkt. maar goed ik had twee paracetamol ingenomen en kan vertellen dat [lees meer...]het allemaal prima te doen is.
14-03-2019

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Voor een darmonderzoek Moviprep moeten gebruiken en door alle horrorverhalen best wel bang voor het gebruik van Moviprep, maar onterecht. Ik had de orange-smaak en heb dit van tevoren klaargemaakt en in de ijskast gezet, daarna was het goed te drinken en ook niet vies. Alleen de hoeveelheid wat je drinken moet, is veel. Ben de avond voor het onderzoek begonnen met de eers[lees meer...]te liter en omgewisseld met iedere keer een glas ranja na een glas Moviprep. De tweede liter ben ik mee begonnen 's morgens om vijf uur. De darmen waren schoon voor het onderzoek. Het onderzoek zelf heb ik ondergaan zonder roesje en dat ging goed. Had het al 2x eerder zonder roesje gehad. Dus kan alleen maar zeggen: alles valt wel mee!!!
22-02-2019

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

De avond voor de colonoscopy de liter moviprep ingenomen, inderdaad koud en met een groot rietje. Smintje in de buurt om na het drinken de vieze smaak kwijt te raken, bah. Had pas na drie uur wat effect, maar niet bijzonder. Moest eigenlijk om 05.00 de tweede liter drinken, maar heb de helft om middernacht gedronken, en de rest om 05.00. Had het middel wat meer tijd om[lees meer...] te werken. En dat deed het na de tweede drank , behoorlijk effectief. Heb geregeld water, thee en bouillon gedronken, want je wordt toch wel een beetje flauw. Alleen die nacht een half uurtje kunnen slapen, darmen waren behoorlijk onrustig, moest er om de haverklap uit maar dat is dan niet erg, dan weet je dat het werkt. Was veel kwijtgeraakt maar kennelijk nog niet alles, was wel vloeibaar, de arts heeft dat zonder problemen weggezogen. De colonoscopy ging goed, ik had met een roesje, maar heb alles mee kunnen kijken op het scherm, heel interessant. Was maar één keer dat het even pijn deed. Zag ook dat hij wat puncties deed, deze voelde ik helemaal niet. Sukses aan iedereen die het nog moet ondergaan, maak je geen zorgen, het valt echt mee. PS ik hoop dat iemand hier iets aan heeft, ik heb hier gisteren veel verhalen gelezen en dat vond ik erg fijn.
30-10-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

De dag voor het darmonderzoek heb ik 3 X een liter water met Moviprep gedronken. De eerste liter viel me erg mee. De smaak was niet onaardig en ik begreep niet dat anderen er moeite mee hadden gehad. Maar de tweede en nog erger de derde liter, kreeg ik met veel moeite weg. Helaas gaf het geen resultaat. Collega's hadden me gezegd in de buurt van de toilet te blijven, maar[lees meer...] bij mij bleef dat uit. Dit wijt ik niet zozeer aan het middel, maar aan het dieet dat me een week lang was opgelegd. Een week lang mocht ik geen vezelrijk voedsel eten, wat bij mij nog voor enige doorgang zorgt. De volgende middag begaf ik mij naar het ziekenhuis met een opgezette volle buik, in de veronderstelling dat een colonscopie niet plaats kon vinden. Maar omdat ik er toch was, ging deze, tot mijn verbazing, wel door. Op het scherm kon ik meekijken en zien dat de dikke darm schoon was. De MDL-specialist meldde nog wel dat er veel vocht uit kwam. Omdat het probleem voor m'n gevoel mijn dunne darm betreft, leek dit voor mij een bevestiging. En met een nog steeds opgezette buik heb ik ziekenhuis weer verlaten. Omdat een dunne darm onderzoek in Zeeland niet wordt gedaan, ben ik doorverwezen naar een professor in Gent. Een half jaar later kon ik langs voor een eerste consult. Mijn gegevens had hij niet doorgenomen en wat ik vertelde over de colonscopie bestond niet. Ik moest gewoon minder vezelrijk voedsel eten, want dat zorgde voor gisting en een opgezette buik. Hij heeft de wijsheid in pacht en zo werd ik dus, door deze arrogante en ongeïnteresseerde man, beticht van leugens en afgeschilderd als een aandacht vragend labiel persoon. Daar zit je dan met je goede gedrag en nog meer met de klachten die je veel levensvreugd ontneemt.
17-10-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Begonnen met Moviprep als voorbereiding voor een coloscopie. In de avond 1 liter, volgende ochtend ook. Het drinken is erg vies. Alle tips geprobeerd, door een rietje drinken, ijskoud, gemend met limonade. Het blijft een vies drankje wat je zo snel mogelijk weg wilt hebben. Ik heb het verdeeld in 4 glazen. Na elk glas werd ik erg misselijk en had ik wel een kwartier nodig [lees meer...]voor dit wegzakte. Uiteindelijk bijna 2,5 uur gedaan over de liter. In combinatie met de 1,5 liter vloeistof die je nog moet drinken is het erg veel, ik kreeg er een opgezette buik van. Het begon bij mij pas na bijna 2 uur echt te werken. Maar het naar de wc gegaan is mij erg meegevallen. Ik had weinig kramp en het was niet nodig om constant op de wc te blijven zitten. Al met al viel dat gedeelte dus mee. Moviprep is niet lekker, maar je weet waar je het voor doet.
09-09-2018

Moviprep (macrogol/elektrolyten)

Hallo, Ik heb gisteren de moviprep gebruikt 1 liter. Niet voor en darm onderzoek maar gewoon zodat me darmen leeg zijn, dit kreeg ik als advies van het ziekenhuis. Nu is mijn vraag hoelang het duurt want er komt nog steeds diaree uit, en ik maak me wel en beetje zorgen.
20-08-2018

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Moviprep moeten drinken voor mijn endoscopie. De dag voor het onderzoek netjes begonnen met drinken om 18.30. Ik had Moviprep met citroensmaak, beetje aardbeidensiroop (Karavan Cevitam) aan toegevoegd en de eerste liter was in een uur op. Viel reuze mee. Daarna werd het lastiger; mijn onderzoek was om 08.30 de volgende morgen en ik wist niet of ik op dezelfde avond nog de[lees meer...] tweede liter Moviprep moest drinken of dat ik dit om half 5 's ochtends moest doen. Duidelijke informatie in het boekje ontbrak/apotheek bellen was ook vruchteloos. Toch besloten om rond half 11 de tweede liter te drinken, dit bleek uiteindelijk prima voor de endoscopie. De tweede liter was wel moeilijker weg te krijgen omdat ik al veel gedronken had, maar ik ben achteraf blij dat ik die keuze zo heb gemaakt. Ik zou dit dan ook iedereen aanraden wanneer je een vroeg onderzoek hebt; zo heb je nog wat langer nachtrust en geen gedoe in de ochtend met eventuele uitloop van de ontlasting! Het onderzoek zelf viel ook mee, darmen waren goed schoon. Ik heb geen bijwerkingen gemerkt (heel even lichte gezichtszwelling, maar met wat thee en water was dat zo weer weg) en goed geslapen na twee liter Moviprep. Succes allemaal, het is even doorzetten maar voor je het weet is het om :).
08-08-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Moviprep is te doen, als je van te voren bedenkt dat het geen gewoon drinken is, valt het mee. Het is wel veel wat je moet drinken. De eerste liter 's avonds is redelijk goed te doen. De liter 's ochtends kost meer moeite. Vooral de laatste 2 glazen. Maar als je na het drinken van Moviprep gelijk een goede slok water drinkt, is de nasmaak gelijk weg. Mijn tip is; eet niet[lees meer...] te veel van te voren, want alles moet er uit. Heb vanaf 2 dagen voor het innemen van Moviprep me gehouden aan het vezelarme dieet. Naar mijn idee heeft dit zijn voordelen. Ook wanneer je je na het onderzoek, (wat eigenlijk best meevalt), ook houdt aan het vezelarme dieet en langzaam aan weer vezelrijker gaat eten, heb je het veel makkelijker en blijf de erge verkramping uit. Je moet je darmen weer langzaam laten wennen en afwennen. Een aanrader, je kan zonder roes beginnen, maar als je ooit een buikoperatie of chemo hebt gehad, ontkom je niet aan een roesje (als je het verdraagzaam wilt houden) Sterkte.
26-07-2018

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Gister coloscopie gehad met een roesje. De voorbereiding met Moviprep vond ik niet veel voorstellen. Ik had de Limesmaak variant en die was zeker niet vies. Eerst 2 glazen vrij snel achter elkaar opgedronken. Daarna om de 10 min één glas. Het uur daarna icethee met honing gedronken. Vrij snel begon de werking en na een uurtje op de WC stopte het. ‘S nachts goed kunnen slap[lees meer...]en. De volgende ochtend hetzelfde ritueel. Nadat ik het roesje en wat morfine kreeg toegediend viel ik rustig in slaap. Tijdens het onderzoek werd ik wakker maar voelde niets. Wat later een wat zeurderig gevoel. Echt pijn deed het absoluut niet. Er zijn 3 poliepen weg gehaald. De volgende ochtend had ik een wat opgeblazen gevoel en alleen een wat zeurend gevoel in de onderbuik. Laat je vooral niet gek maken door alle spookverhalen.
06-07-2018

Maagontsteking

Voor het maag/darmonderzoek moest ik 2 liter Moviprep nemen, wat een smerig spul is dat zeg! Ik had hier al gekeken voor wat tips, maar de gouden tip helaas niet gevonden, maar ja wat moet dat moet en vol goede moed het vieze spul weggewerkt. Wat bij mij redelijk ging was, de dag ervoor al licht verteerbaar en eten en alles ijskoud in een bidonfles en dan met een knijper o[lees meer...]p mijn neus voor de tv staande drinken, zodat ik wat afleiding had en minder proefde, geen gezicht natuurlijk! Daarna veel op de wc gezeten en omdat het afvegen behoorlijk zeer ging doen, maar gaan deppen, dat werkte prima! En na 3 uurtjes lekker gaan douchen en m'n gat ingesmeerd met zinkzalf. Volgens de arts waren de darmen goed schoon, van het darmonderzoek niet veel gemerkt, maar het maagonderzoek was zelfs met roesje geen pretje, nu wachten op de uitslag! Hopelijk heeft iemand hier iets aan en heel veel suc6 voor iedereen die het onderzoek nog moet ondergaan!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum