20-10-2021 | Vrouw | 51
macrogol/elektrolyten (1)
Darmproblemen - diarree
Vanmiddag begonnen met het drinken van de smerige moviprep. Kreeg het amper weg, zo vies, straalmisselijk. Nog geen uur erna barste de diarree los terwijl ik nog maar net op de helft was. Met veel moeite alle s weggeklokt. Daarna begonnen met water en thee drinken. Na uren kreeg ik pijnlijke buik, maag en darmen, boeren en enorme winden. Koude rillingen en misselijk. Morg[lees meer...]enochtend moet ik weer aan die zooi maar mijn ontlasting is zo goed als doorzichtig water. Toch zal ik proberen om nog wat ervan te drinken maar vrees dat ik weer enorm misselijk word en het niet binnen zal houden. In de middag heb ik het onderzoek maar heb nu al schrik er van, mijn anus brand als de hel. Maar ergste is nog die smeurie moviprep....

01-10-2021 | Vrouw | 47
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Gezien alle horrorverhalen in mijn omgeving en online zag ik nogal op tegen t innemen van de twee moviprep liters. T venijn zit m echt in t laatste glaasje, dan hangt t wel je strot uit maar ik vond t enorm meevallen. Mijn tip zou zijn wat de meesten zeggen: gekoeld drinken en eventueel tussendoor ff n mint snoepje in je mond (niet opeten, maar voor de smaak). Nul krampe[lees meer...]n of extreme drang. Wel koud gekregen maar dat schijnt door de honger te komen. Succes allemaal!

09-06-2021 | Man | 18
macrogol/elektrolyten (2)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
2 dagen vantevoren 2 tabletjes bisacodyl ingenomen, zoals voorgeschreven. Volgende ochtend wakker geworden met buikkrampen, gepaard met buikpijn. Halfuurtje later een aantal keer naar de wc gegaan door diarree. 1 dag voor het onderzoek 1 liter moviprep gedronken met aardbei siroop. Moviprep(citroensmaak) is een troebelachtig laxeermiddel. Eerst geprobeerd met een rietje, m[lees meer...]aar dit ging veel te langzaam. Ik raad echt aan om geen rietje te gebruiken, want dit gaat langzamer en je laat veel boertjes. Maar wel even kijken wat je zelf het beste vind. Door de boertjes werd ik misselijker. De smaak is citroenwater gemixt met zout en suiker. Rare combinatie maar smaakte wel zo. Voor mij was het enigzins lastig om in te nemen door de troebelheid en smaak. De aardbei siroop heeft enigzins geholpen maar de smaak van de moviprep was overheersend. Volgende ochtend nog een liter moviprep gedronken. Ik had geen honger, maar ik denk dat dit te maken heeft met de moviprep. Jullie kunnen dit!

10-04-2021 | Vrouw | 50
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
2 dagen voor het onderzoek 2 tabletjes ingenomen om de darmwerking op gang te krijgen. Hier heb ik meer buikpijn van gekregen dan de Moviprep. De eerste halve liter Moviprep opdrinken viel wel mee maar daarna had ik er enige moeite mee. Het is een beetje gelachtig spul. Tot mn verbazing geen darmkrampen gehad. Het begon na 2 uur te werken. Volgende ochtend 2de liter ge[lees meer...]dronken. Al met al viel het me mee gezien alle verhalen die ik gehoord had. De coloscopie was op sommige momenten behoorlijk pijnlijk omdat men flink moest drukken op mn buik. Ik had een roesje maar was gewoon bij en heb meegekeken met het onderzoek. Arts en verpleegkundigen waren erg aardig bij de Bergmankliniek. Per persoon kunnen de bijwerkingen behoorlijk verschillen (bv. Bij een ontsteking ed) Maar het is echt te doen! Heb alleen nog wel napijn van het onderzoek.

24-03-2021 | Man | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Kreeg Moviprep voorgeschreven voor coloscopie. Netjes volgens de voorschriften om 18.00 uur de dag er voor mee begonnen. De smaak valt wel mee, het is weg te krijgen. Na 1 liter Moviprep zeker 3 liter heldere vloeistof gedronken. Maar de enige reden om naar het toilet te gaan was om te urineren; en veel. Na 3 uur contact opgenomen met de organisatie die het voorschreef. Op[lees meer...] hun aanraden nog 2 uur gewacht en water gedronken. Na deze 2 uur opnieuw contact opgenomen, daar zei men mij te stoppen met drinken.(gelukkig!!!). De volgende morgen opnieuw contact opgenomen, maar nu met de arts. Deze stelde dat ik een obstipatie had en dat het onderzoek niet door kon gaan. (Volgens mij door het voorgeschreven vezelarme dieet). Nieuwe afspraak moeten maken en nu krijg ik een recept voor het innemen van 3 eenheden. Zeer ontevreden over de gang van zaken!!!!

18-03-2021 | Man | 65
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Moest voor een colonscopie Moviprep gebruiken. Veel verhalen gelezen waar ik niet vrolijk van werd. Kreeg Moviprep met sinas smaak, dit van te voren klaar gemaakt en in de koelkast gezet. Prima drankje smaakt redelijk lekker had er geen moeite mee om dit weg te krijgen. Is zeer effectief werkte bij mij al na een halve liter gedronken te hebben. Na een uur of 4 worden je[lees meer...] darmen weer rustig. De volgende ochtend de volgende liter, ook hier geen problemen mee. Ik dronk dit al om 3.00 in de nacht ik had om 08.30 uur onderzoek. Daarbij niet in de auto wilde........ Dus eerder begonnen met Moviprep. Darmen zijn behoorlijk van de rel en het tijdschema wat ze schrijven vind ik erg krap. Ik moest ook nog 45 min auto rijden. Het onderzoek zelf stelt niet veel voor, dus maak je vooral hierom niet te druk. Roesje werkt prima, voordat je het weet loop je weer buiten.

04-03-2021 | Vrouw | 18
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had moviprep sinaas en smaakt nog redelijk lekker , echt geen stress voor hebben!

01-03-2021 | Man | 55
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Prima te doen, smaakt helemaal niet slecht. Na een uurtje begint het al te werken en je loopt gemakkelijk leeg. Na het lezen van diverse reactie dacht ik dat het een hele klus zou gaan worden. Dit viel bij mij dus reuze mee.

07-02-2021 | Vrouw | 56
macrogol/elektrolyten (3350)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Afschuwelijk spul. Niet weg te krijgen! Ik moest bij elke slok net niet kokhalzen. Het had niet kunnen lukken met inname door kokhalzen/overgeven. En dan op die manier 2 liter zien weg te krijgen. Het was echt zwaar. Hoop dat er gauw n andere manier wordt gevonden. 3 pilletjes of iets dergelijks met veel drinken zou veel fijner zijn! Wel erg effectief en zonder enige bui[lees meer...]kkramp. Dat was wel erg fijn. Behandeling ook goed en geslaagd!

02-02-2021 | Man | 63
macrogol/elektrolyten (2l)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Virtuele coloscopie (met ct-scan) 2 x 1 liter 's avonds na elkaar moeten opdrinken. Daarbij nog extra moeten drinken, zo'n anderhalve liter water of thee. In Moviprep zit zoveel aspartaam en andere smaakstoffen dat ik het amper opgedronken kreeg! Beste manier voor mij is glas ineens leegdrinken met dichtgeknepen neus. Dan proef je het minder! Direct erna een flinke[lees meer...] slok water of thee, ...

01-12-2020 | Man | 63
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Heb dit gebruikt ter voorbereiding onderzoek dikke darm. Bevolkingsonderzoek opsporing darmkanker. Zeer effectief. Eerste inname werkte al na 45 minuten. Had nog niet eens alles opgedronken. Na de tweede inname de volgende dag ga je pad echt helemaal leeg. Is wel heel vies spul.

18-07-2020 | Man | 34
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Laat je alsjeblieft niet gek maken door alle spookverhalen. Ik heb vandaag een coloscopie gehad en als voorbereiding moest ik Moviprep gebruiken (citroensmaak). Ik heb veel gehad aan de tips om het (ijs)koud te drinken en dat met een rietje te doen. Dat hielp enorm. Natuurlijk, het is geen uitgebalanceerde frisdrank en lekker is anders. Maar met de juiste focus en voorbere[lees meer...]iding werk je het ook zo weg. Stoelgang kwam snel op gang en hongergevoel vond ik meevallen. Ik heb 1 zakje (A+B) om 18:30 uur op en 1 zakje de volgende ochtend om 09:30 uur (onderzoek stond pas 's middags). Ook op de nuchtere maag lukt het om Moviprep vrij gemakkelijk op te drinken. Kortom, mijn ervaring is positief en het middel zeer effectief.

21-04-2020 | Vrouw | 21
macrogol/elektrolyten (2l)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik had sochtends om 09:45 een coloscopie gepland staan, de avond van te voren moest ik de eerste liter moviprep drinken met daarnaast nog één liter helder drinken. Ik had de smaak sinaasappel en het viel me heel erg moe hoe vies het was. Door aanraden van anderen had ik er ijsklontjes bijgegooid en binnen anderhalfuur was het op. Ik moest ongeveer om het kwartiertje naar d[lees meer...]e wc en het was al vrij snel heel dun en heel licht. Verder alleen wat misselijk geweest. De ochtend erna moest ik om 5 uur de tweede liter pakken. Snachts ben ik een aantal keren wakker geworden door ontzettende honger, stiekem dacht ik dat ik het echt niet zou redden om niet te eten. Door de 2 liter water die je daarna drinkt raak je wel weer enigszins vol maar ik merkte echt dat mijn lichaam voedsel nodig had. De 2de liter had ik binnen een uur leeg en ook dit viel me heel erg mee. Ook nu alleen wat misselijkheid. Al met al is het allemaal heel erg meegevallen, ondanks de extreme honger.

11-02-2020 | Vrouw | 33
macrogol/elektrolyten (160)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb het innemen van de moviprep helemaal niet als afschuwelijk ervaren. Nee het was niet lekker, maar prima te doen, helemaal als je er 2 uur de tijd voor hebt. Gewoon 5 grote glazen verdelen en er voor gaan. Goede tip, zet een glaasje zoete ranja klaar, als je dan een paar slokken moviprep genomen hebt, een slokje ranja erachteraan, dan ben je die vieze smaalk zo kwi[lees meer...]jt.

29-01-2020 | Vrouw | 30
macrogol/elektrolyten (4)

19-01-2020 | Man | 40
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Met dank aan alle verhalen wil ik ook mijn verhaal delen. En tips geven. Ik moest voor een endoscopie. Ik ben drie dagen van tevoren gestopt met vast voedsel, en dat heeft mij enorm geholpen. Je kunt echt wel met wat minder voedsel, je valt er ook nog een klein beetje van af ;)) Gewoon bouillon, en water. En één keer per dag wat wit brood met rosbief. En een eitje. Dan ku[lees meer...]n je prima op leven. Ik had Moviprep met citroen smaak Moest om 18.30 uur starten, mijn onderzoek was de volgende ochtend. Advies: drink op deze dag tot 18.30u niet te veel, want je moet in twee uur tijd meer dan 2 liter drinken. Het is dus prima als je goed dorst hebt. Ik vond het spul niet heel vervelend, het is een beetje gel achtig. Neem gewoon grote slokken en gaan!! Ik deed elk kwartier een groot glas. Toegegeven, na drie glazen zit je goed vol. En het vierde glas is even doorzetten. Daarna nog een liter water in een uur verwerkt. Elk kwartier een glas. Dat is eigenlijk prima te doen omdat het een hele lichte vloeistof is ter vergelijking. Bij mij begon het te werken exact twee uur na de eerste inname. Tja, dan is de WC je grootste vriend en zit je daar ook 2 uurtjes best wel veel op en aan. Niet nadenken en gewoon de natuur zijn werk laten doen. Ik ben 6 uren voor de start van het onderzoek begonnen met de tweede liter en ook weer water daarna. Het klopt dat je die nacht misschien een beetje onrustig slaapt, omdat je ook nerveus bent. De tweede liter werkt sneller omdat je al soort van leeg bent. Dan voelt het ook minder raar, want je weet waarvoor je het doet. Het onderzoek zelf is spannend, maar per saldo valt het mee. In mijn situatie heb ik het zonder Roesje ondergaan, dat was even pittig, maar ik ben nog nooit zo trots op mezelf geweest Maar ik kan begrijpen dat de meesten het met roesje willen. Het onderzoek geeft heel veel duidelijkheid over je situatie en in mijn geval waren de uitslagen zeer positief en was ik heel erg opgelucht. Als het achter de rug is, ga je het leven steeds weer meer waarderen. En nogmaals, wees trots dat je het ondergaat, en daarna gewoon weer lekker eten en genieten! Iedereen die het moet ondergaan, veel succes, ga ervoor, want als wij het hier allemaal kunnen, dan kun jij het ook!!