Ervaringen met Picoprep

picozwavelzuur/magnesiumoxide/citroenzuur

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

27-06-2023 | Vrouw | 30
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voor zowel een coloscopie als een videocapsule endoscopie heb ik picoprep als voorbereiding gebruikt. Deze lagen 3 weken uit elkaar. De eerste keer duurde het ruim 6 uur voor de ontlasting op gang kwam en de 2e keer nog geen uur. Het innemen is niet lekker maar gelukkig kleine hoeveelheid. Mijn darmen maakten gedurende de middag en avond erg veel lawaai en ik voelde veel r[lees meer...]ommelingen. Geen echte pijn. Ook werd ik duizelig van het laxeren icm het vasten. Maar dextrose tabletje hier en daar hielp daar goed bij. Uiteindelijk goed schone darmen.

12-09-2022 | Man | 27
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding van een coloscopie heb ik Picoprep mogen gebruiken. Ik zag enorm op tegen het vele drinken aangezien ik nooit een grote drinker ben geweest en bang was om misselijk te worden. Na online onderzoek kwam ik tot de conclusie dat Picoprep het middel is dat mij de meeste kans van slagen gaf (specifiek aan mijn arts gevraagd). En dat was zo! In plaats van een[lees meer...] liter smerige smurrie zoals bij Moviprep of Kleanprep, is Picoprep te mengen met slechts 150 ml water. Zelfs de smaak valt niet tegen. Het lijkt op een sportdrankje. Naast het glas van 150 ml water moet je binnen 2 á 3 uur twee liter heldere vloeistoffen drinken. Dit is vervelend maar niet onmogelijk aangezien je zelf een drankje kan kiezen die je lekker vind (zolang deze maar helder is). Water afwisselen met heldere dranken maakt het iets dragelijker. Bijwerken heb ik totaal niet ervaren. Zelfs geen buikkrampen. Het middel gaat binnen 1 tot 3 uur werken. Het enige wat ik heb gemerkt is dat je plotseling naar de toilet moet. Maar dat dit zonder buikkrampen zou gaan, had ik niet verwacht. Houd er rekening mee dat je met Picoprep een aantal dagen voor het onderzoek een aangepast dieet moet volgen. Dit is echter goed te doen. Kortom, Picoprep is een echte aanrader en maakt het laxeerproces een stuk dragelijker!

22-03-2022 | Man | 50
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Had een flinke darmbloeding gehad (4 liter bloed verloren) en moest nadat dit was gestopt enkele weken later weer een colonoscopie.( deze werd ook gedaan om te onderzoeken waarom ik bloedde maar toen was ik niet 'schoon' dus dat moest opnieuw). ik kreeg een recept picoprep en 2 pilletjes bisacodyl. was bang gemaakt met horrorverhalen over het drinken van dat spul, maar da[lees meer...]t bleek moviprep te zijn. Had het onderzoek om 14:00 op de maandag. Op zaterdag begonnen met diëten en op zondag gestopt met eten (10:00 uur). Om 16:00 die pilletjes ingenomen maar die hebben denk ik niet gewerkt. na het innemen van de eerst picoprep om 19:30 begon het ontlasten vrij snel. het stopte om 22:30 en toen ben ik een beetje gaan slapen). moest s ’nachts nog een keer ontlasten. maakte me enorm zorgen omdat de kleur niet leek op die uit de folder. ben de dag erna eerder begonnen met het tweede zakje (08:30) en kreeg vrij snel ontlasting. dit hield aan tot 11:30 en toen was het groen/wit met korrels erin. die korrels blijken vezels te zijn. dat is niet erg maar als je dat niet wilt moet je eerder (4 dagen voor je onderzoek) stoppen met vezels eten. het roesje pakte niet maar dat was niet erg. het onderzoek ging prima en ik kon meekijken en praten en vragen stellen. darmen waren iig goed schoon. Tips: begin op tijd met je dieet en haal lichte dranken in huis: aanmaak bouillon, appelsap en thee, van water alleen word je niet lekker. werd erg flauw en hangerig van het laxeren en dat kun je opvangen met een druivensuiker.

04-02-2022 | Man | 41
picozwavelzuur/magnesiumoxide/citroenzuur (10mg/3.5g/12g)
Ik nam 2x picoprep ivm het legen van mijn darmen tbv colonoscopie. Daarvoor is het gebruik zeer effectief. Binnen een paar uren volgde er meerdere keren ontlasting en dat verliep bij mij zonder pijn. Het is wel belangrijk om echt direct na inname te beginnen met drinken want ik dronk elke 10 minuten maar had nog steeds moeite om aan de vereiste 2 a 3 liter te komen. Goed [lees meer...]afwisselen van water, appelsap en bouillon hielp wel. Kort voor het onderzoek kwam er nog een laatste restje uit en bij het onderzoek waren mijn darmen mooi schoon.

10-12-2021 | Man | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Zeer goed te drinken, oplossen in 150ml water. Nadeel is dat het 6u blijft werken, dus vroeg genoeg aan beginnen. Na 2u had ik de volle 2l binnen... Afwisselend appelsap en water gedronken. Dag voor onderzoek begonnen om 19u en laatste toiletbezoek om 1u s'nachts. Geen oog dicht gedaan van de adrenaline en stress. Volgende morgend begonnen om 5u en laatste toiletbezoek om [lees meer...]13u, net op tijd klaar voor onderzoek. Enige nadeel voor mij was de barstende hoofdpijn.

01-11-2021 | Vrouw | 65
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Doordat ik geen ervaring had met dit middel en eerder andere middelen kreeg om de darmen leeg te maken, twijfel ik over de effectiviteit. Eerst moest ik twee dagen voor het onderzoek, naast een aangepast dieet, een laxeerpilletje (bisacodyl) nemen - daar kwam geen ontlasting van. De dag voor het onderzoek ook een pilletje- geen reactie en het eerste zakje Picoprep. Smaak o[lees meer...]k. Het duurde drie uur na inname totdat ik moest ontlasten. Een keer dairree en na ongeveer 4 uur een aantal keren waterige ontlasting. Zat vooral veel op t toilet door het vele drinken v heldere dranken. Heb onrust. Worden de darmen wel voldoende schoon? Nu om half zes in de ochtend weer een zakje op. Drink wederom als een malle heldere drank. Het is nu 6.45 en nog geen ontlasting. Ben benieuwd. 10 uur is het onderzoek…..

21-09-2021 | Vrouw | 64
picozwavelzuur/magnesiumoxide/citroenzuur (10mg/3.5g/12g)
In samenwerking met 2 tabletjes zeer effectief om de darmen schoon te maken ivm een coloscopie. Te gebruiken met heldere vloeistoffen en water. Dus geen vieze dikke pap die je moet innemen. Product zeer effectief. 2 zakjes per 12 uur innemen. Daarnaast alleen maar heldere vloeistoffen/water/appelsap/limonade alles zonder koolzuur. Zeer goed te doen.

25-04-2021 | Man | 42
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Dit middel al diverse keren mogen gebruiken. Moet elk jaar een darmonderzoek ondergaan en ben zo enorm blij met picoprep. Met afstand het beste middel ooit wat ik heb gehad voor het ledigen van mijn darmen. Je hoeft slechts 2 glazen hiervan te nemen en het mooie is, het is niet eens vies! Wel goed roeren gedurende minimaal 2 minuten, dit is zeer belangrijk voor de smaak[lees meer...]! Korter roeren leverde bij mij een mindere smaak op. In tegenstelling tot andere laxeermiddelen is dit middel dus zeer goed te verdragen. Zelfs op een lege maag, hoewel je bij een lege maag beter eerst een kopje bouillon kunt nemen alvorens je 2e portie picoprep. Picoprep werkte bij mij wel later ten opzichte van andere laxeermiddelen zoals phosphoral of kleanprep. Het kan echt wel 3 uur duren voor je de eerste keer naar het toilet moet. Uiteraard is dit bij iedereen anders maar maak je dus geen zorgen als je na 2 uur nog geen ontlasting hebt gehad, die komt echt wel! Bijwerkingen amper gehad op wat buikkrampen en hoofdpijn na, maar dat is te verwaarlozen. Voor iemand die jaarlijks een darmonderzoek moet ondergaan is dit middel echt een uitkomst. En ook voor mensen die eenmalig een onderzoek hebben, zie er niet tegenop, dit middel is echt niet vies. en het onderzoek zelf is prima te doen, in tegenstelling tot een slokdarmonderzoek (slang via mond naar binnen, dat was een hel) maar een darmonderzoek is peanuts.

21-03-2021 | Man | 51
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ter voorbereiding van een rubberbandligatie / barronligatie. Zeer effectief middel. Belangrijk om (vruchten)sappen te drinken. Het wegvloeien van vocht kan lichtheid in het hoofd veroorzaken. Werkt enkele uren, goed en veel drinken is belangrijk voor de spoeling.

29-01-2021 | Man | 66
picozwavelzuur/magnesiumoxide/citroenzuur (10mg/3.5g/12g)
Voor endoscopisch onderzoek gebruikt, duurde erg lang voordat ontlasting kwam. Ook 2e inname deed niet veel , was niet schoon voor onderzoek.

08-05-2019 | Vrouw | 40
Crohn
Prima te doen. Vanwege een chronische darmziekte heb ik alle middeltjes wel gehad maar dit is echt de beste. Je moet alleen even goed het dieet van tevoren in de gaten houden. Drankje zelf is prima weg te drinken. Erg blij dat dit middel er is. Wat een verschil met de andere middelen op de markt.

28-01-2019 | Man | 40
Dikkedarmkanker
Ben bezig met mijn 12de keer spoelen. Jaren gedaan met cleanprep en daarna moviprep. Eindigde vaak in het ziekenhuis met een slang in mijn neus om alsnog te spoelen. Ik kreeg het niet weg..... veel braken, vreselijk! Toen kreeg ik een nieuwe mdl, die schreef picoprep en bisocodyl voor. 2 Dagen vezel en pitvrij eten. De avond voor het spoelen 2 tabletten die pas de ochtend [lees meer...]werken. S’ochtends een zakje met 150ml water aanmaken en het smaakt zelfs fris. Dan om de 10 min een flink glas ranja tot er 2 ltr inzit. Dat gaat prima en de stoelgang komt bij Mij ook vlot los! Daarna wel een wat ellendige dag. Slapjes hoofdpijn ect, maar dat is geen probleem als ik terugdenk aan cleanprep en moviprep. Straks de 2de spoelbeurt, maar voorzie geen problemen. Tussendoor wel een opkikkertje gedronken, dat geeft een verzadigd gevoel. Morgen de colonscopie, voor het eerst met narcose omdat ik het vaker moet ondergaan. Ben benieuwd🤗

13-01-2019 | Man | 68
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Als voorbereiding op een coloscopie, 1 zakje oplossen in 150 ml water, dan opdrinken en daarna 2 uur lang om de 15 minuten andere heldere vloeistoffen drinken, thee,water,appelsap, kippebouillon! Na 1 uur al ontlasting zonder buikkrampem. Volgende dag precies hetzelfde! Heel tevreden over dit medicijn! Coloscopie met roesje heel goed te doen!

21-08-2018 | Vrouw | 45
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Na de 1e inname na 1,5 uur diarree en wat krampen. Daarna 2,5 uur om de 15-30 minuten van diarree naar waterdunne ontlasting. Na de 2e inname na 5 minuten waterdunne ontlasting iedere 15-30 minuten. Misselijk gevoel en veel boeren.

08-12-2015 | Man | 54
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ivm een coloscopie met moviprep en roesje hier mijn ervaring. Heel simpel, vervang Moviprep door Picoprep. Het is iets duurder, maar je hoeft maar 2 x een sachet poeder op te lossen in 150 ml glas water. 3 minuten goed roeren en lekker opdrinken. En ik bedoel ook lekker. Ik had het ergste verwacht, maar het smaakte naar een bekend sportdrankje. Hierna heb ik 250 ml appelsa[lees meer...]p aangelengd met water gedronken. Na een 15 minuten 250 ml bouillon heldere kippen gedronken. Nu lijkt het net of je een maaltijd hebt genuttigd. Hierna in een rustig maar gestaag tempo 250 ml water; 250 ml thee; 250 ml thee; 250 ml water; 250 thee en als laatste 250 ml water. Over deze 2 liter heb ik 2,5 uur a 3 uur gedaan. Dan begint het lekker te rommelen in de onderbuik. 3 a 4 keer naar het toilet geweest. De volgende morgen het bovenstaande herhaald. De dikke darm was zeer goed schoon en omdat zo interessant was om op de monitor te volgen, heb ik geen roesje genomen. In mijn geval was het meer dan goed te doen. Advies is ontspan je helemaal en je buikspieren. Alleen bij de bochtjes voelde ik iets raars in mijn buik...advies uitblazen en na de bocht voelde ik niets meer. Als je het echt niet uit kunt houden, in jouw geval, heeft men meteen het roesje toegediend.