Picoprep

Metamucil (43 meningen)
Psylliumvezels (42 meningen)

08-05-2019

Crohn

Prima te doen. Vanwege een chronische darmziekte heb ik alle middeltjes wel gehad maar dit is echt de beste. Je moet alleen even goed het dieet van tevoren in de gaten houden. Drankje zelf is prima weg te drinken. Erg blij dat dit middel er is. Wat een verschil met de andere middelen op de markt.
28-01-2019

Dikkedarmkanker

Ben bezig met mijn 12de keer spoelen. Jaren gedaan met cleanprep en daarna moviprep. Eindigde vaak in het ziekenhuis met een slang in mijn neus om alsnog te spoelen. Ik kreeg het niet weg..... veel braken, vreselijk! Toen kreeg ik een nieuwe mdl, die schreef picoprep en bisocodyl voor. 2 Dagen vezel en pitvrij eten. De avond voor het spoelen 2 tabletten die pas de ochtend [lees meer...]werken. S’ochtends een zakje met 150ml water aanmaken en het smaakt zelfs fris. Dan om de 10 min een flink glas ranja tot er 2 ltr inzit. Dat gaat prima en de stoelgang komt bij Mij ook vlot los! Daarna wel een wat ellendige dag. Slapjes hoofdpijn ect, maar dat is geen probleem als ik terugdenk aan cleanprep en moviprep. Straks de 2de spoelbeurt, maar voorzie geen problemen. Tussendoor wel een opkikkertje gedronken, dat geeft een verzadigd gevoel. Morgen de colonscopie, voor het eerst met narcose omdat ik het vaker moet ondergaan. Ben benieuwd🤗
13-01-2019

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Als voorbereiding op een coloscopie, 1 zakje oplossen in 150 ml water, dan opdrinken en daarna 2 uur lang om de 15 minuten andere heldere vloeistoffen drinken, thee,water,appelsap, kippebouillon! Na 1 uur al ontlasting zonder buikkrampem. Volgende dag precies hetzelfde! Heel tevreden over dit medicijn! Coloscopie met roesje heel goed te doen!
21-08-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Na de 1e inname na 1,5 uur diarree en wat krampen. Daarna 2,5 uur om de 15-30 minuten van diarree naar waterdunne ontlasting. Na de 2e inname na 5 minuten waterdunne ontlasting iedere 15-30 minuten. Misselijk gevoel en veel boeren.
08-12-2015

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Ivm een coloscopie met moviprep en roesje hier mijn ervaring. Heel simpel, vervang Moviprep door Picoprep. Het is iets duurder, maar je hoeft maar 2 x een sachet poeder op te lossen in 150 ml glas water. 3 minuten goed roeren en lekker opdrinken. En ik bedoel ook lekker. Ik had het ergste verwacht, maar het smaakte naar een bekend sportdrankje. Hierna heb ik 250 ml appelsa[lees meer...]p aangelengd met water gedronken. Na een 15 minuten 250 ml bouillon heldere kippen gedronken. Nu lijkt het net of je een maaltijd hebt genuttigd. Hierna in een rustig maar gestaag tempo 250 ml water; 250 ml thee; 250 ml thee; 250 ml water; 250 thee en als laatste 250 ml water. Over deze 2 liter heb ik 2,5 uur a 3 uur gedaan. Dan begint het lekker te rommelen in de onderbuik. 3 a 4 keer naar het toilet geweest. De volgende morgen het bovenstaande herhaald. De dikke darm was zeer goed schoon en omdat zo interessant was om op de monitor te volgen, heb ik geen roesje genomen. In mijn geval was het meer dan goed te doen. Advies is ontspan je helemaal en je buikspieren. Alleen bij de bochtjes voelde ik iets raars in mijn buik...advies uitblazen en na de bocht voelde ik niets meer. Als je het echt niet uit kunt houden, in jouw geval, heeft men meteen het roesje toegediend.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum