Klean-Prep

macrogol/elektrolyten

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Nee.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Moviprep (122 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Pagina 1 van 5
14-03-2019

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Probeerde het met rietjes, caravan cevitam en koudwater maar daar moest ik enkel van overgeven. Met het gevolg dat spul te weinig binnen kwam. Moest om 18 uur begonnen en ben om 23 uur gestopt. Niet alles genomen want het kwam er alleen maar uit. Ben gaan slapen en midden in de nacht begon de ontlasting. De tweede helft moest ik vanaf 8 uur 's ochtends nemen. Ben om 6 uur[lees meer...] begonnen. Andere strategie gekozen geen rietjes, geen koud water. Dat werkte voor mij veel beter. Spul(+ caravan cevitan) in glas. Adem inhouden en dan zoveel mogelijk slikken. Afgewisseld met slokje lauwe groene thee. Wekker om de 10 minuten gezet. dus even rust en dan weer slikken. Nog steeds veel overgegeven. Achteraf gezien denk ik dat ik in tijd dat ik nog niet nuchter had moeten zijn, beter suikervrije dropjes had kunnen eten, want daar raak ik sneller van aan de diarree dan dit spul. Ik vraag me af, net als de anderen op deze site waarom is het zo vies. De levensmiddelen technologie maakt al het vieze eten lekker waarom kan dat niet met dit spul gebeuren.
07-01-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Innenem met koud water Niet denken Niet ruiken Tussendoor een slokje water drinken
03-07-2018

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Voorbereiding endoscopie dus 4l van dit goedje moeten drinken. Ik heb dit onderzoek al verschillende keren ondergaan door pbs en nu vermoedelijke Crohn en iedere keer word die smaak erger. Maar goed, ik had er goede hoop in, heb de zakjes koel bewaard en ijskoud water gebruikt aangezien de smaak daarmee zou verbeteren. Het tegendeel is waar, aangezien ik van de geur all[lees meer...]een al mijn maag voelde protesteren. Met als gevolg, na het eerste glas al kokhalzen, zelfs met toevoeging van citroensap of grenadine. Uiteindelijk moeten stoppen na het derde glas, aangezien ik moest braken. Na drie uur nog altijd geen enkele reactie behalve de misselijkheid en braken ; geen darmkrampen of vloeibare stoelgang.(Hoewel ik dit dan wel iedere keer heb bij iedere maaltijd.) Kan pas morgenvroeg naar het ziekenhuis bellen aangezien het laat op de avond is en er niemand van de afdeling aanwezig is. Daar hebben ze me aangeraden om te stoppen als ik moest braken. We zien wel wat er gebeurt maar ik raad Klean-Prep aan niemand aan, zelfs niet voor een stomme grap uit te halen.
09-01-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Ik moest 2 liter klean prep drinken op de avond voor mijn darmonderzoek. Waarna er binnen een uur waterige ontlasting zou komen.. is dit helaas niet gebeurt. Nu om 5 uur Mn wekker weer zetten voor meer Twee liter klean prep kijk er nu al tegen op. Voel me nu al een opgeblazen ballon. Toevoeging van siroop hielp niet echt misschien mocht het ooit nog eens voorvallen d[lees meer...]an maar appelsap proberen. Hopelijk valt het onderzoek mee
24-12-2017

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

avond en ochtend 2 zakjes voor onderzoek in de middag Was eerste keer en de reakties op diverse fora waren niet zo positief Mijn ervaring was veel beter, geen enkel probleem met de inname en werking van dit produkt. Zoals in de bijsluiter vermeld drinken uit de koelkast en doorspoelen met voldoende drinkwater. Binnen het uur na laatste inname alles schoon en normaal
18-12-2017

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Vier zakjes gekregen voor vier liter. De eerste was zo weggewerkt de laatste was een echte opgave , Het smaakt naar (vind ik) lijm en de geur komt echt je neusgaten uit. Ik braak nooit en lust alles maar dit was toch different koek
22-05-2017

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Zag erg op tegen het innemen van de Klean-Prep. Diverse tips hier maakten het gelukkig minder erg dan verwacht. Ook ik zal ze nog eens opnoemen zodat het voor toekomstige gebruikers overzichtelijk is. Maak de Klean-Prep aan met water dat tegen het vriespunt aanzit maar toch goed vloeibaar is. Giet er een flinke scheut Ranja door ( geen rode ). Drink de Klean-Prep door[lees meer...] een groot rietje te gebruiken op. Zelf heb ik naast de ranja door de Klean-Prep ook een glas appelsap en/of een flesje water om de smaak weg te spoelen. Wat mij opviel was dat ik eigenlijk meer last had van de geur van de Klean-Prep dan van de smaak. Dit opgelost door mijn hand over het glas te leggen en het rietje tussen de vingers te nemen. Dit neemt de reuk weg. De 3 liter overdag gingen redelijk erdoor, maar het was de 06:00 lading die me toch wel wat moeite koste. Vooral het allerlaatste glas was een strijd. Maar het is gelukt en ik hoop van harte dat het ook bij de ene keer blijft.
18-01-2017

Darmproblemen - verstopping

Ik moest dit drinken wegens erge last van buikpijn waarschijnlijk wegens een erge verstopping, ik lag op de kinderafdeling en mocht kiezen tussen zelf proberen of een neussonde. Ik heb gekozen om het zelf te drinken en dit ging erg goed. De eerste slokken moest ik nemen waar de arts bij was om te kijken hoe ik het vond smaken en natuurlijk was dit erg vies, ik moest de eer[lees meer...]ste dag 4 liter en heb het goed weggekregen, ik heb met een rietje gedronken zodat ik mijn neus dicht kon knijpen en in een keer een beker leeg kon drinken dit ging goed totdat ik mijn neus opendeed en begon te kokhalzen. Dus ik geef de tip wat mij hierna erg goed heeft geholpen om een beker ranja ernaast te zetten en na dat je je beker leeg hebt eerst een paar slokken ranja te drinken voordat je je neus weer opendoet, ik heb dit 3 dagen achterelkaar moet drinken iedere dag 4 liter.
Pagina 1 van 5

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!