Klean-Prep

Metamucil (44 meningen)
Psylliumvezels (43 meningen)

30-07-2019

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

De smaak is uiteraard niet alles,maar valt al bij nog mee.Wat moet,moet,zo is het nu eenmaal.Het medicijn werkte bij mij zeer goed,te goed eigenlijk.De diarree was voor mij een vreselijke ervaring.
30-04-2019

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Gekoeld gaat het beter, maar de smaak is vies
14-03-2019

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Probeerde het met rietjes, caravan cevitam en koudwater maar daar moest ik enkel van overgeven. Met het gevolg dat spul te weinig binnen kwam. Moest om 18 uur begonnen en ben om 23 uur gestopt. Niet alles genomen want het kwam er alleen maar uit. Ben gaan slapen en midden in de nacht begon de ontlasting. De tweede helft moest ik vanaf 8 uur 's ochtends nemen. Ben om 6 uur[lees meer...] begonnen. Andere strategie gekozen geen rietjes, geen koud water. Dat werkte voor mij veel beter. Spul(+ caravan cevitan) in glas. Adem inhouden en dan zoveel mogelijk slikken. Afgewisseld met slokje lauwe groene thee. Wekker om de 10 minuten gezet. dus even rust en dan weer slikken. Nog steeds veel overgegeven. Achteraf gezien denk ik dat ik in tijd dat ik nog niet nuchter had moeten zijn, beter suikervrije dropjes had kunnen eten, want daar raak ik sneller van aan de diarree dan dit spul. Ik vraag me af, net als de anderen op deze site waarom is het zo vies. De levensmiddelen technologie maakt al het vieze eten lekker waarom kan dat niet met dit spul gebeuren.
07-01-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Innenem met koud water Niet denken Niet ruiken Tussendoor een slokje water drinken
03-07-2018

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Voorbereiding endoscopie dus 4l van dit goedje moeten drinken. Ik heb dit onderzoek al verschillende keren ondergaan door pbs en nu vermoedelijke Crohn en iedere keer word die smaak erger. Maar goed, ik had er goede hoop in, heb de zakjes koel bewaard en ijskoud water gebruikt aangezien de smaak daarmee zou verbeteren. Het tegendeel is waar, aangezien ik van de geur all[lees meer...]een al mijn maag voelde protesteren. Met als gevolg, na het eerste glas al kokhalzen, zelfs met toevoeging van citroensap of grenadine. Uiteindelijk moeten stoppen na het derde glas, aangezien ik moest braken. Na drie uur nog altijd geen enkele reactie behalve de misselijkheid en braken ; geen darmkrampen of vloeibare stoelgang.(Hoewel ik dit dan wel iedere keer heb bij iedere maaltijd.) Kan pas morgenvroeg naar het ziekenhuis bellen aangezien het laat op de avond is en er niemand van de afdeling aanwezig is. Daar hebben ze me aangeraden om te stoppen als ik moest braken. We zien wel wat er gebeurt maar ik raad Klean-Prep aan niemand aan, zelfs niet voor een stomme grap uit te halen.
09-01-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Ik moest 2 liter klean prep drinken op de avond voor mijn darmonderzoek. Waarna er binnen een uur waterige ontlasting zou komen.. is dit helaas niet gebeurt. Nu om 5 uur Mn wekker weer zetten voor meer Twee liter klean prep kijk er nu al tegen op. Voel me nu al een opgeblazen ballon. Toevoeging van siroop hielp niet echt misschien mocht het ooit nog eens voorvallen d[lees meer...]an maar appelsap proberen. Hopelijk valt het onderzoek mee
24-12-2017

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

avond en ochtend 2 zakjes voor onderzoek in de middag Was eerste keer en de reakties op diverse fora waren niet zo positief Mijn ervaring was veel beter, geen enkel probleem met de inname en werking van dit produkt. Zoals in de bijsluiter vermeld drinken uit de koelkast en doorspoelen met voldoende drinkwater. Binnen het uur na laatste inname alles schoon en normaal
18-12-2017

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Vier zakjes gekregen voor vier liter. De eerste was zo weggewerkt de laatste was een echte opgave , Het smaakt naar (vind ik) lijm en de geur komt echt je neusgaten uit. Ik braak nooit en lust alles maar dit was toch different koek
22-05-2017

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Zag erg op tegen het innemen van de Klean-Prep. Diverse tips hier maakten het gelukkig minder erg dan verwacht. Ook ik zal ze nog eens opnoemen zodat het voor toekomstige gebruikers overzichtelijk is. Maak de Klean-Prep aan met water dat tegen het vriespunt aanzit maar toch goed vloeibaar is. Giet er een flinke scheut Ranja door ( geen rode ). Drink de Klean-Prep door[lees meer...] een groot rietje te gebruiken op. Zelf heb ik naast de ranja door de Klean-Prep ook een glas appelsap en/of een flesje water om de smaak weg te spoelen. Wat mij opviel was dat ik eigenlijk meer last had van de geur van de Klean-Prep dan van de smaak. Dit opgelost door mijn hand over het glas te leggen en het rietje tussen de vingers te nemen. Dit neemt de reuk weg. De 3 liter overdag gingen redelijk erdoor, maar het was de 06:00 lading die me toch wel wat moeite koste. Vooral het allerlaatste glas was een strijd. Maar het is gelukt en ik hoop van harte dat het ook bij de ene keer blijft.
18-01-2017

Darmproblemen - verstopping

Ik moest dit drinken wegens erge last van buikpijn waarschijnlijk wegens een erge verstopping, ik lag op de kinderafdeling en mocht kiezen tussen zelf proberen of een neussonde. Ik heb gekozen om het zelf te drinken en dit ging erg goed. De eerste slokken moest ik nemen waar de arts bij was om te kijken hoe ik het vond smaken en natuurlijk was dit erg vies, ik moest de eer[lees meer...]ste dag 4 liter en heb het goed weggekregen, ik heb met een rietje gedronken zodat ik mijn neus dicht kon knijpen en in een keer een beker leeg kon drinken dit ging goed totdat ik mijn neus opendeed en begon te kokhalzen. Dus ik geef de tip wat mij hierna erg goed heeft geholpen om een beker ranja ernaast te zetten en na dat je je beker leeg hebt eerst een paar slokken ranja te drinken voordat je je neus weer opendoet, ik heb dit 3 dagen achterelkaar moet drinken iedere dag 4 liter.
01-11-2016

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Naar alle horrorverhalen zag ik er erg tegenop om het te gaan gebruiken. de 1e 3 liter kreeg ik moeilijk weg, maar de volgende dag toen ik voor de laatste liter echt goed koud water ( had de hele nacht in de koelkast gestaan ) gebruikte met een scheutje siroop ging het VEEL makkelijker. Dus zorg dat het water echt heel koud is ! Van het hele onderzoek heb ik weinig tot nik[lees meer...]s mee gekregen dankzij het roesje. Dus laat je niet gekmaken door alle horrorverhalen, gebruik IJSKOUD water en neem een roesje. Succes !!
10-10-2016

Darmproblemen - verstopping

Vrezelijk van smaak, moest het innemen als 1 liter toedieningen, bijna niet te doen. Totaal onduidelijk waarom ik deze zo onsmakelijke medicijn moest nemen en niet een ander laxeermiddel.
25-04-2016

Constipatie

Kleanprep gebruikt wegens ernstige constipatie. In vergelijking met 2006 is de smaak van kleanprep er echt veel op vooruit gegaan. Het drinken ging dus goed. De effectiviteit was voor mij een enorm pluspunt. Ik hoop dat ik het niet meer tegen moet komen, maar als het moet dan moet het.
06-06-2015

Rectumkanker

Ik heb voor 3 onderzoeken en 2 operatie voorbereidingen dus 5 keer een kuur Kleanprep gebruikt. De eerste 2 keer ging het nog wel, de 2 keren erop met veel kokhalzen maar net binnen kunnen houden, de laatste keer met zeer veel moeite 2 liter kunnen gebruiken en veel zware maag krampen gehad, ontlasting kwam zeer slecht op gang en slechte darmreiniging. Daarna Moviprep gebr[lees meer...]uikt en dat was een stuk prettiger. Voor de goede orde, ik geef nooit over, ben nooit misselijk, kan voedsel en drank desnoods in grote hoeveelheden naar binnen werken, maar Kleanprep gebruik ik dus echt nooit meer.
09-04-2015

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

Dag voor onderzoek 2x één liter dag van het onderzoek idem. Over smaak valt niet te twisten. Bij het klaarmaken ruik je een lichte vanillegeur, dat viel mee. Vloeistof uurtje in de koelkast. Glas 1/4 liter vullen. Even zuchten en ademen en het hele glas met grote slokken leegdrinken. Achteraf proef je de smaak. Even spoelen met schoon water en klaar! Na het vierde glas nog[lees meer...] vier te gaan. Niet nadenken en telkens die plons opdrinken. Achteraf gezien: waar hebben wij het over. Gewoon doen. Bij het allerlaatste glas (16de) denk je. Pft, best veel. Je hebt geen hongergevoel gehad. Aan extra drinken is geen behoefte! Waarom zet men angst veroorzakende reacties ? Overigens een dag na het onderzoek hoef ik geen vanille-ijs!
09-02-2015

Voorbereiding coloscopie / endoscopie

Vijf jaar geleden Klean-prep gebruikt. Het was niet te doen, zo smerig. Het laxeerresultaat was ook nog niet eens voldoende waarop werd geadviseerd om een volgende keer 5 tot 6 liter te gebruiken. Na enig onderzoek op internet blijken er meerdere laxeermiddelen te zijn: Moviprep, Picoprep en sinds heel kort Eziclen. Ik heb, in overleg met de mdl arts gekozen voor Eziclen. [lees meer...]Wat een verademing! In het doosje zitten twee flacons. De eerste flacon leng je aan tot een halve liter, deze drink je binnen het uur langzaam op. De tweede flacon drink je 10-12 uur later. Daarnaast moet je veel drinken. Eziclen is een doorzichtige drank en de smaak is goed te doen. Het laxeerresultaat was prima. Moet wel toegeven dat ik in de aanloop naar het onderzoek mijn voeding heb aangepast naar licht verteerbaar. Hopelijk hebben jullie iets aan deze tip?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum