Ervaringen met Klean-Prep

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

02-06-2021 | Vrouw | 54
macrogol/elektrolyten (3)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Niet weg te krijgen zo veel en zo vies. En op het laatst braakneigingen. Volgen de keer vraag ik om picoprep. 150 ml vieze vloeistof ipv 3 liter en daarna 3 liter water drinken. Lijkt me beter te doen

05-01-2021 | Vrouw | 65
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
3 liter in 3 uur de dag voor het onderzoek en 1 liter 5 uur voorafgaand aan het onderzoek. Ruikt naar vanille, maar weeïge smaak. Best een opgave. Ik zette maatbeker in de koelkast en schonk steeds 1 glas in en zette glas met appelsap ernaast klaar. Met een rietje gedronken, knijper op mijn neus om de geur niet te ruiken, zoveel mogelijk slokken in een keer, afwisselen m[lees meer...]et appelsap. De eerste 3 liter gingen wel, maar moeizaam. De laatste liter was lastig, maar wel voor elkaar gekregen. Volgende keer zou ik citroen toevoegen.

17-04-2020 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (4l)
Dikkedarmkanker
Dit is de 2de keer in mijn leven dat ik zo'n kuur moet doen. Is bijna niet binnen te krijgen/houden en brengt de stoelgang bij mij niet onmiddellijk op gang. Waar ik 't meeste schrik voor heb: Ik ben nu aan mijn laatste 2 liter bezig en moet seffens richting ziekenhuis, een trip van 'n uurtje met openbaar vervoer, want omdat ik onder narcose moet mag ik niet zelf rijden en[lees meer...] door corona maatregelen mag niemand me voeren (ben alleenstaande). Hopelijk begint in de bus het product niet te werken...

04-02-2020 | Man | 39
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Geen enkel probleem met dit middel. In 2 dagen 4 liter weggedronken en dat gaat prima. Ik snap niet dat mensen hier zo enorm klagen over dit middel..

15-01-2020 | Man | 65
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ben nu met mijn laatste zakje bezig. Halve liter appelsap en een halve liter water. In de koelkast en drinken met een rietje. Geur en smaak van de appelsap overheerst dan. Geen problemen met drinken gehad. Denk wel dat ik de eerste jaren geen appelsap meer drink.

30-07-2019 | Man | 59
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
De smaak is uiteraard niet alles,maar valt al bij nog mee.Wat moet,moet,zo is het nu eenmaal.Het medicijn werkte bij mij zeer goed,te goed eigenlijk.De diarree was voor mij een vreselijke ervaring.

30-04-2019 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (50mg)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Gekoeld gaat het beter, maar de smaak is vies

14-03-2019 | Vrouw | 57
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Probeerde het met rietjes, caravan cevitam en koudwater maar daar moest ik enkel van overgeven. Met het gevolg dat spul te weinig binnen kwam. Moest om 18 uur begonnen en ben om 23 uur gestopt. Niet alles genomen want het kwam er alleen maar uit. Ben gaan slapen en midden in de nacht begon de ontlasting. De tweede helft moest ik vanaf 8 uur 's ochtends nemen. Ben om 6 uur[lees meer...] begonnen. Andere strategie gekozen geen rietjes, geen koud water. Dat werkte voor mij veel beter. Spul(+ caravan cevitan) in glas. Adem inhouden en dan zoveel mogelijk slikken. Afgewisseld met slokje lauwe groene thee. Wekker om de 10 minuten gezet. dus even rust en dan weer slikken. Nog steeds veel overgegeven. Achteraf gezien denk ik dat ik in tijd dat ik nog niet nuchter had moeten zijn, beter suikervrije dropjes had kunnen eten, want daar raak ik sneller van aan de diarree dan dit spul. Ik vraag me af, net als de anderen op deze site waarom is het zo vies. De levensmiddelen technologie maakt al het vieze eten lekker waarom kan dat niet met dit spul gebeuren.

07-01-2019 | Man | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Innenem met koud water Niet denken Niet ruiken Tussendoor een slokje water drinken

03-07-2018 | Vrouw | 27
macrogol/elektrolyten (4)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voorbereiding endoscopie dus 4l van dit goedje moeten drinken. Ik heb dit onderzoek al verschillende keren ondergaan door pbs en nu vermoedelijke Crohn en iedere keer word die smaak erger. Maar goed, ik had er goede hoop in, heb de zakjes koel bewaard en ijskoud water gebruikt aangezien de smaak daarmee zou verbeteren. Het tegendeel is waar, aangezien ik van de geur all[lees meer...]een al mijn maag voelde protesteren. Met als gevolg, na het eerste glas al kokhalzen, zelfs met toevoeging van citroensap of grenadine. Uiteindelijk moeten stoppen na het derde glas, aangezien ik moest braken. Na drie uur nog altijd geen enkele reactie behalve de misselijkheid en braken ; geen darmkrampen of vloeibare stoelgang.(Hoewel ik dit dan wel iedere keer heb bij iedere maaltijd.) Kan pas morgenvroeg naar het ziekenhuis bellen aangezien het laat op de avond is en er niemand van de afdeling aanwezig is. Daar hebben ze me aangeraden om te stoppen als ik moest braken. We zien wel wat er gebeurt maar ik raad Klean-Prep aan niemand aan, zelfs niet voor een stomme grap uit te halen.

09-01-2018 | Vrouw | 28
macrogol/elektrolyten (4)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik moest 2 liter klean prep drinken op de avond voor mijn darmonderzoek. Waarna er binnen een uur waterige ontlasting zou komen.. is dit helaas niet gebeurt. Nu om 5 uur Mn wekker weer zetten voor meer Twee liter klean prep kijk er nu al tegen op. Voel me nu al een opgeblazen ballon. Toevoeging van siroop hielp niet echt misschien mocht het ooit nog eens voorvallen d[lees meer...]an maar appelsap proberen. Hopelijk valt het onderzoek mee

24-12-2017 | Man | 66
macrogol/elektrolyten (1l)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
avond en ochtend 2 zakjes voor onderzoek in de middag Was eerste keer en de reakties op diverse fora waren niet zo positief Mijn ervaring was veel beter, geen enkel probleem met de inname en werking van dit produkt. Zoals in de bijsluiter vermeld drinken uit de koelkast en doorspoelen met voldoende drinkwater. Binnen het uur na laatste inname alles schoon en normaal

18-12-2017 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (59000)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Vier zakjes gekregen voor vier liter. De eerste was zo weggewerkt de laatste was een echte opgave , Het smaakt naar (vind ik) lijm en de geur komt echt je neusgaten uit. Ik braak nooit en lust alles maar dit was toch different koek

22-05-2017 | Man | 51
macrogol/elektrolyten (6,9g)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Zag erg op tegen het innemen van de Klean-Prep. Diverse tips hier maakten het gelukkig minder erg dan verwacht. Ook ik zal ze nog eens opnoemen zodat het voor toekomstige gebruikers overzichtelijk is. Maak de Klean-Prep aan met water dat tegen het vriespunt aanzit maar toch goed vloeibaar is. Giet er een flinke scheut Ranja door ( geen rode ). Drink de Klean-Prep door[lees meer...] een groot rietje te gebruiken op. Zelf heb ik naast de ranja door de Klean-Prep ook een glas appelsap en/of een flesje water om de smaak weg te spoelen. Wat mij opviel was dat ik eigenlijk meer last had van de geur van de Klean-Prep dan van de smaak. Dit opgelost door mijn hand over het glas te leggen en het rietje tussen de vingers te nemen. Dit neemt de reuk weg. De 3 liter overdag gingen redelijk erdoor, maar het was de 06:00 lading die me toch wel wat moeite koste. Vooral het allerlaatste glas was een strijd. Maar het is gelukt en ik hoop van harte dat het ook bij de ene keer blijft.

18-01-2017 | Vrouw | 16
macrogol/elektrolyten (69g/l)
Darmproblemen - verstopping
Ik moest dit drinken wegens erge last van buikpijn waarschijnlijk wegens een erge verstopping, ik lag op de kinderafdeling en mocht kiezen tussen zelf proberen of een neussonde. Ik heb gekozen om het zelf te drinken en dit ging erg goed. De eerste slokken moest ik nemen waar de arts bij was om te kijken hoe ik het vond smaken en natuurlijk was dit erg vies, ik moest de eer[lees meer...]ste dag 4 liter en heb het goed weggekregen, ik heb met een rietje gedronken zodat ik mijn neus dicht kon knijpen en in een keer een beker leeg kon drinken dit ging goed totdat ik mijn neus opendeed en begon te kokhalzen. Dus ik geef de tip wat mij hierna erg goed heeft geholpen om een beker ranja ernaast te zetten en na dat je je beker leeg hebt eerst een paar slokken ranja te drinken voordat je je neus weer opendoet, ik heb dit 3 dagen achterelkaar moet drinken iedere dag 4 liter.

01-11-2016 | Man | 36
macrogol/elektrolyten (59)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Naar alle horrorverhalen zag ik er erg tegenop om het te gaan gebruiken. de 1e 3 liter kreeg ik moeilijk weg, maar de volgende dag toen ik voor de laatste liter echt goed koud water ( had de hele nacht in de koelkast gestaan ) gebruikte met een scheutje siroop ging het VEEL makkelijker. Dus zorg dat het water echt heel koud is ! Van het hele onderzoek heb ik weinig tot nik[lees meer...]s mee gekregen dankzij het roesje. Dus laat je niet gekmaken door alle horrorverhalen, gebruik IJSKOUD water en neem een roesje. Succes !!