Ervaringen met Bisacodyl

bisacodyl

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)
Dulcolax (61 meningen)

22-10-2023 | Vrouw | 18
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik heb om 22.00 uur 2 mini pilletjes ingenomen, na een paar uur al last gekregen van darmkrampen. Midden in de nacht rond 04:00 uur wakker geworden door misselijkheid, maar geen braken. Rond 07:00 uur in de ochtend kreeg ik ontlasting, wel waterdun. Gepaard met duizeligheid en overgeven. Het kwam er letterlijk uit 2 kanten uit 😂. Heb wel n uur op de wc gezeten omdat het g[lees meer...]ewoon zo erg was. Het is wel troep maar het doet wat het moet doen.

22-04-2023 | Vrouw | 40
Darmproblemen - verstopping
Kruidvat eigen merk. Vreselijk veel buik en rugpijn en overgeven en flauwvallen. Het beste is om proberen alles er uit te spugen.

07-01-2023 | Vrouw | 27
Obstipatie
Nooit meer! Ik had al een tijdje last van onstipatie en heb dus een pil genomen van de kruidvat eigen merk laxeermiddel. Ik heb zo een heftige buikpijn gehad dat ik heb overgegeven en dat ik meerdere malen ben flauwgevallen. Ik kon niets meer dan alleen liggen. Heb mij nooit zo ellendig gevoeld. Voor mij nooit meer, troep.

08-12-2022 | Vrouw | 41
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Prima te doen. Voorbereiding darmonderzoek. 18.00’uur 2 pillen ingenomen. Rond 2.00 uur in de nacht naar de wc. Lichte krampen maar prima te doen. In de ochtend ook nog aantal keer geweest. Deed wat het moest doen.

05-12-2022 | Vrouw | 21
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Om 20u ingenomen en om 2u in de nacht wakker geworden omdat ik zo misselijk was.. niet overgegeven maar ik zat er niet ver vanaf. Buik voelt echt keihard aan is heel gevoelig. Niet echt de drang gehad dat ik naar de wc moest.

03-11-2022 | Vrouw | 21
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Na horror verhalen gelezen te hebben op deze site was ik mega bang om ze te nemen. Voor een darm onderzoek die morgen gepland staat moest ik gister avond om 22;00 2 mini pilletjes ervan innemen. Het is me heel erg meegevallen!!! Om 03;00 werd ik voor t eerst wakker met hele lichte krampen. Wel een half uurtje op de wc gezeten maar nadat bijna alles eruit was trokken de kra[lees meer...]mpen weg en daarna weer gewoon geslapen tot 07;30! Nu soms nog een beetje heeeele lichte krampjes maar heeel makkelijk te verdragen

02-11-2022 | Vrouw | 19
Darmproblemen - verstopping
Heerlijk spul ! Buik doet een beetje pijn wanneer het begint te werken , ik neem het als ik wakker word en dan savonds kan alles der uit

26-10-2022 | Vrouw | 32
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Bisacodyl gebruikt voor de voorbereiding op een coloscopie. Ongelooflijke buikkrampen ongeveer 7,5 uur na inname. Om 22:00 uur pillen ingenomen, misselijk geweest ongeveer een uur na inname, toch in slaap gevallen. Om 05:20 wakker geworden van de pijn. Zulke buikkrampen dat is van de pijn begon te spugen, want de misselijkheid was al over. Flauwgevallen en enorme koude ril[lees meer...]lingen, ondanks dat ik warm was aangekleed. Hield niets meer binnen. Laxeren doet het zeker. Ongeveer een halve dag na inname kwam er al niets meer uit mijn darmen wat enigzins op ontlasting leek.

28-07-2022 | Man | 56
Darmproblemen - verstopping
Na 5 dagen de zet pil hebben in gezet. Kwam het goed los Geen bij werkingen.

27-07-2022 | Vrouw | 44
Obstipatie
Werkte onvoldoende overgestapt op constella

21-06-2022 | Vrouw | 19
Darmproblemen - verstopping
nadat ik de verhalen hier had gelezen was ik zelf bang om het te gebruiken, eigenlijk heb ik er vrij weinig last van gehad, een beetje kramp smorgens maar daarna is alles er wel uit. dit is mijn 2e verpakking wat ik gebruik in 2 jaar

04-05-2022 | Vrouw | 45
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Als darmvoorbereiding moest ik twee dagen voor de colonoscopie om 22.00 twee tabletten Bisacodyl nemen. De dag erna en de ochtend van het onderzoek ook nog 2 liter Moviprep en 2 liter heldere drank. De nacht op inname van Bisacodyl heb ik de ergste darmkrampen in mijn leven meegemaakt, ik heb van 02.00 tot 08.00 huilend en schreeuwend van pijn op het toilet gezeten. Alsof[lees meer...] mijn darmen werden fijn geknepen en uit elkaar getrokken. Ik had zo'n verschrikkelijke pijn. En ik ben pijn gewend, ben bekend met ondermeer zenuwpijn, endometriose, reumatische ontstekingspijn en ziekte van Crohn pijn. Onbegrijpelijk waarom ik deze marteling moest ondergaan. Ik heb eerder colonoscopiën ondergaan en altijd was Moviprep voldoende. Ik ben een 45-jarige vrouw van 65 kilo zwaar die al jaren veganist is dus wat de arts verwachtte in mijn darmen en daarom dit middel uit de hel voorschreef geen idee maar het is een verschrikking.

09-04-2022 | Vrouw | 51
Obstipatie
Na al 10 jaar last van extreem chronische obstipatie te hebben(totaal geen aandrang, ik ga rustig 2 maanden niet als ik er niets aan doe, al lijk ik dna inmiddels hoogzwanger en laten we het over de buikpijn maar niet hebben) Gebruik ik nu 1x per week een stuk of 10 tabletten(soms meer), ik neem ze de avond ervoor in, word vervolgens na een uurtje al misselijk, soms midden[lees meer...] in de nacht al spugen , rillingen, het gevoel van jezelf een flinke buikgriep te hebben bezorgt Als ik geluk heb gaat het medicijn de volgende dag rond de namiddag werken en kan ik mijn darmen l+gedeeltelijk) legen, De buikkrampen en het ziek voelen kunnen nog aanhouden tot de dag erna , andere medicijnen ook al geprobeerd , dit is nog het "gebruiksvriendelijkste "

08-02-2022 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Ik heb dit middel gebruikt omdat ik door medicijngebruik niet naar de wc kon. Nam om 21:00 2x5mg, en werd een uur later wakker van enorme misselijkheid en een tinteling over mijn hele lichaam. Ik kon er vrij weinig aan doen, dus weer gaan slapen. Een uur later weer wakker geworden door enorme buikkramp en weer tintelingen door mijn hele lichaam. Vervolgens een half uur o[lees meer...]p de wc gezeten met enorme buikpijn en zweetaanvallen. Werke wel, maar als ik dit geweten had dan had ik eerst andere dingen uitgeprobeerd.

03-02-2022 | Vrouw | 23
Darmproblemen - verstopping
Last van verstopping dus ik dacht probeer dit eens, van Kruidvat. Na 1,5 uur kreeg ik erge steken in mijn buik en werd ik misselijk. Ook kreeg ik hartkloppingen. Na 3 uur kreeg ik aandrang en er kwam een hele boel waterdunne ontlasting. Na de tijd wat opgelucht maar bleef vreemd gevoel in mn buik houden. Gedurende dag bleef de diarree aanhouden. Het werkt dus wel om je dar[lees meer...]men leeg te maken alleen de bijwerkingen zijn niet mals.

28-11-2021 | Vrouw | 48
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
In de avond om 22.00 uur twee tabletjes ingenomen en daarna gaan slapen. Ik werd rond 4.00 uur wakker met wat lichte buikkrampen en er kwam (waterdunne) ontlasting. Dit heeft zich ongeveer om het uur herhaald (in totaal 5 keer). Nu nog beginnen met laxeren vandaag om 18.00 uur met Eziclen (al twee keer eerder gebruikt). Bisacodyl is voor mij een prima middel.