Ervaringen met Contralum Ultra

avobenzon/kamfer/novantisol

Zonnebrand (huid) (3 meningen)
Aambeien en vaatscheurtjes (0 meningen)

05-07-2018 | Vrouw | 53
Zonneallergie
Helaas is dit uit de handel gehaald. Gebruik nu korrels van utrazon, en elke dag 1 hooikoorts tablet ( begin hier 1 week voordat uk op vakantie ga) en smeer met eucerin allergie zonnebrand factor 20. Tot op heden geen last.

13-07-2016 | Man | 68
Zonneallergie
Ook ik gebruikte contrulum ultra al minimaal 20 jaar en werd ook deze zomer geconfronteerd met het feite dat het niet meer verkrijgbaar is. Ik gebruik het voor zonneallergie. Ik heb ook Ultrasun professional protection, extreme sunlotion voor ultra sensitive skin, factor 50 aangeschaft. Het is een prima alternatief en is via internet te bestellen.

29-03-2024 | Man | 42
Zonneallergie
ik zoek contralum ultra waar kan ik dat bestellen op internet ben radeloos niets helpt

12-09-2023 | Vrouw | 61
Zonneallergie
Het klopt dat het niet meer voor geschreven wordt omdat de minister bepaalt heeft dat het uit de basis verzekering is gehaald om zo kosten te besparen. Maar het is nog wel via internet te kopen gewoon contralum ultra in vullen en dan kom je er ik geloof vanaf 25 euro een flesje

26-05-2023 | Vrouw | 16
Zonneallergie
Onze dochter gebruikte deze crème voor haar zonen allergie. Ze smeerde hem in de ochtend in. Voordat ze naar buiten ging. Heel jammer dat het niet meer voorgeschreven werd. Huisarts zegt dat de neusspray en de allergie tabletten op dezelfde manier werken. Dit is absoluut niet zo. Niets hielp haar zo goed als deze crème. Ze starte in het voorjaar ermee.

03-01-2016 | Vrouw | 46
Zonneallergie
Ook ik gebruikte contrulum ultra al minimaal 20 jaar en werd afgelopen zomer geconfronteerd met het feite dat het niet meer verkrijgbaar is. Ik gebruik het voor mijn zonne allergie. Mijn apotheek heeft een alternatief aangegeven: ultrasun professional protection, extreme sunlotion voor ultra sensitive skin, factor 50. Ik ben net op zonvakantie geweest naar de Canarische e[lees meer...]ilanden en heb het daar voorzichtig uitgeprobeerd, en het helpt! Ik heb geen last gehad van zonne allergie ondanks de felle zon en daar uitgebreid in zitten. Hopelijk werkt dit middel ook voor anderen. Het is te koop bij de tos en via internet.

27-11-2015 | Vrouw | 71
avobenzon/kamfer/novantisol (100ml)
Zonneallergie
Ik gebruik al zeker sinds 1962 contralum ultra, toentertijd voorgeschreven door de hiudarts. Tussendoor heb ik wel eens zonnebrandcreme met factor 50 of hoger (in amerika gekocht toen hier alleen lagere factoren te krijgen waren), maar ook daar kreeg ik uitslag van. Dus weer overgegaan op contralum ultra. Nu hoor ik van de apotheek dat het uit de handel is genomen. Maar we[lees meer...]lk alternatief er is, weten ze niet bij de apotheek. Kennelijk gaan economische redenen boven welzijns- en gezondheidsredenen.

08-06-2015 | Man | 55
Zonneallergie
Ik gebruik al meer dan 20 jaar contralum Ultra, op recept van de huisarts. Enige produkt dat mij goed helpt tegen zonnealergie. Helaas wordt dit product niet meer geleverd aan de apotheek. Enig idee waar deze te koop is. Alvast bedankt